Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

Quote by Taedium

Kannabiksessa vain omissa silmissäni kunnioitus lakia kohtaan kärsii kolauksen. Ja sitä kautta ihmisen luotettavuus.

Toivottavasti et ole kävellyt koskaan punaisia päin tai ajanut ylinopeutta. Muuten olet epäluotettava ihminen.

uskallan kyllä suoralta kädeltä väittää, että esmes yliannostus kokaiinia aiheuttaa helpommin ja useammin kuoleman, kuin yliannostus alkoholia.

A) Harvalla on varaa/yhteyksiä hankkia niin paljon, niin hyvälaatuista kokaiinia, että siitä saisi aikaiseksi yliannostuksen. (grammaan kokaiinia EI kuole)

B) Alkoholin kuolettavaan yliannostukseen riittää 1 litra venäläistä pirtua jota saa alle 20 eurolla.

Monta kokaiini kuolemaa on pohjoimaissa rekisteröity?

Varsinkin, kun homma on niin, että jos ostat laimeaa kokaiinia, niin se on sitten jatkettu ties millä, jos taas puhdasta, niin yliannostuksen riski on suuri.

Onko sulla mitään käsitystä kuinka iso kasa jauhoa 0,5 grammaa?
Vaarallista yliannostusta ei edes 99% kokaiinilla saa helposti aikaiseksi.

Tarkoitus ei ollut puolustella kovia huumeita, vaan korjata Taediumin tietämättömyydestä johtuvia epäkohtia. (ihan kuin niillä ois jotain merkitystä ;) )

IMO kaikki joka viikonloppu itsensä myrkytystilaan hankkivat ihmiset ovat päihteiden väärinkäyttäjiä. Minä mukaan lukien.

Quote by hiski

muah =D
enpäs liikaa viljelis tuommoista... gramman kerta-annos on _TODELLA_ paljon ja vaikka ld-50 kyseiselle aineelle on 17,5mg/kg-20mg/kg riippuen lähteestä, niin kyse on keskimääräisestä tappavasta annoksesta. eli 50/100:sta 75kg painavasta miehestä kuolee otettuaan 1,3g kokaiinia, mites olisi esim 25/100?!? tuolla gramman määrällä sataan kuitenkin jo aika moni kuollut mahtuisi. ja yksikin kuolema on imho liikaa... =(

Jokainen kuolema on liikaa indeed :(

Olen vain ollut paikalla kun usempi kuin yksi ihminen on nauttinut n. gramman kokaiinia ilman sen kummempia sivuoireita. Se kyllä riippuu täysin ihmisestä. Kokaiini nautitaan yleensä nuuskaamalla ja gramma on aika iso keko jauhoa, joten pitää olla joko todella itsetuhoinen tai kokenut käyttäjä, että sellaisen naamaansa imuroi. Sitä EI voi tehdä vahingossa.

Quote by Taedium

Montako kertaa olet joutunut vankilaan punaisia päin kävelystä? ... No ylinopeutta en harrasta, mutta punaisia päin kävelyä kyllä. Irlannin systeemi kun on sellanen, että muutoin ei pääse kadun yli. Jos kuitenkin erotellaan asiat niin, että LAIN mukaan kannabista kun on riittävä määrä hallussa, niin Sörkkaan saa vaparit. Punaisia päin kävelystä en usko, että toistuvakaan RIKE (ei rikos) johtaa linnatuomioon.

Montako kertaa olet joutunut Sörkkään kannabiksen hallusapidon takia? No, et varmaan pidä sitä hallussa, mutta ainakin suomessa ei haittaa vaikka jäisi joka päivä kiinni 3grammaa kannabista taskussa. Poliisista riippuen siitä annettaisiin ehkä sakot. Edes 300gramman hallussapidosta ei joudu Sörkkään.

No ongelmahan on tässä se, että sinulla on kirjatietous takanasi, minulla ystävien kokemus. Kokemukset eivät ole kliinisiä testejä, joten niitä ei voi verrata, eivätkä ne ole luotettavia.

Jaa, mä kun olin ihan varma että SUN tietous on kirjoista peräisin, sen verraan tuulestatemmattua läppää sä heität. Mä puhun ainoastaan omista ja ystävien kokemuksista.

Mulla asuu muuten hyviä ystäviä Dublinissa ja niiden kokemuksien mukaan Irlannissa myydään Euroopan huonolaatuisinta hasista, ne tulee Suomeen blossittelu lomille ;) täältä kun sattuu saamaan Euroopan mittapuun mukaan melko korkealaatuista kannabista.

Quote by Jr

Mitä kunnioittavimmin pyytäisin Mrrshania lukemaan ensin sen Ricaurten Science jutun ja noita viestiketjun aikaisempia kirjoituksia ennen kuin viittaa pilipalisivuihin. :)

Kyllä kai huumekeskustelussakin voi viitata muuhunkin kuin pelkästään suoraan tieteellisiin artikkeleihin.

Kuten siinä selvästi lukee, osa koe-eläimistä kuoli hypertermiaan, ja se dopaminergisten solujen vähentyminen todettiin nimenomaan eläimillä, jotka EIVÄT kuolleet vaan selvisivät muuten koejärjestelyistä kivasti.

Nyt vasta tajusin tämän pointin, eli sanot että se, että koe-eläimistä osa kuoli, ei ole relevanttia, koska se johtui eri vaikutusmekanismista.

Silti pitäisin annoskokoa varsin suurena. Tietysti jotkut ottavat useammankin napin saman illan aikana, mutta... kokeessa käytettiin kolmea 2mg/kg annosta injektoituna 6 tunnin sisällä. 70 kg:n painoisella ihmisellä se olisi 3 * 140 mg. Jos tieto siitä että se vaikuttaa injektoituna 2 kertaa tehokkaammin, pitää paikkansa, se vastaisi yhteensä 840 mg.

Lääkeaineiden kinetiikka on hieman monimutkaisempaa kuin tuossa esitit. Esimerkiksi suun kautta annosteltava lääke suunnitellaan periaattessa siten, että katsotaan mikä osa ja missä paikassa (suolen alkuosassa vs. loppuosassa) lääke imeytyy, pääsee systeemiseen verenkiertoon, sitoutuu elimistössä, metaboloituu (joskus aktiiviseksi metaboliitikseen) ja erittyy jne.. Lisäksi vaikuttaa kohde- ja varastoivaan kudokseen aitoutuvan ja vapaan lääkkeen määrä.

Ja hermosoluhan on elävä solu mitä suurimmassa määrin. Jokainen elimistön solu tuottaa lukuisia määriä eri proteiineja omaan tarkoitukseensa, liikkuakseen jakaantuakseen jne jne... Jokaisella elävällä solulla on hyvin monimutkainen metabolia. Eikä keho ole kone vaan organismi, yleensä tommoiset yleistykset johtaa näihin surullisenkuuluisiin esso-masari yhdistelmiin :(

Quote by Taedium

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mikä on surullisenkuuluisa esso-masari yhdistelmä? Siis tarkoitatko jotain MDMA:n käytön jälkeistä masennustilaa, vai mitä? Jos tarkoitat tätä tilaa, niin tarkoitatko, että MDMA:n jälkeen ei oikeasti tule masennustilaa? Olenko lukenut väärin? (Kaniksi en ryhdy)

Ymmärtämykseni mukaan tuolla tarkoitetaan masennuslääkkeitten käyttöä nipsu boostereina. Eli siis syödään ekstasia ja masennuslääkkeitä samaan aikaan... Näin siis pyritään saamaan "parempi" efekti kuin pelkästään ekstasilla... (jolloin aika usein käy hiukan heikosti...)

Jos nyt meni ihan metsään niin joku paremmin tietävä saa vapaasti korjata! :D

Quote by Taedium

(Mua oikeesti pelottaisi edes ajatella mitä mielentilaan vaikuttavat lääkkeet vaikuttaa mielentilaan vaikuttavien huumeiden kanssa. Tai miten mielentilaan vaikuttavat lääkkeet vaikuttaa kun pelkästään niitä sekottelee. Käytetäänko tota ihan oikeesti?

Johtunee varmaan jotta saa ensinnäkin pään uskomattoman sekaisin ja toiseksi halvalla sekaisin.

Kyllähän noita boostereita käytetään, tosin hyvin vähän enään, sattuneesta syystä.:(

Boostereiden käyttöhän olisi periaatteessa mitä mainioin idea, ellei se vain olisi hengenvaarallista.
Joisit sinäkin sellaista viinaa joka menisi 10 kertaa paremmin päähän kuin normaali viina? Ei tarvis lipittää sitä niin paljon, ja olisi halvempaakin.

Kun ne kannabis ja nipsut ovat osoittautuneet nyt niin vaarallisiksi ja inhottaviksi niin on hyvä tietää että on parempikin vaihtoehto:

http://www.iol.co.za/?click_id=68&art_id=qw1025184960603B252&set_id=1

;)

Quote by emilia

Pakko sanoo et tämä tytsy olis maailman onnellisin tytsy jos
eläis maailmassa "pieni talo preerialla" josta koko prkleen
huumeet olis tuhansien valovuosien päässä!!!

-e-

Eiköhän sieltäkin jotain liskonkakkaa löytyis:
http://www.iol.co.za/?click_id=68&art_id=qw1025184960603B252&set_id=1 :rolleyes:

käyttötapa tekee substanssista huumeen.

Quote by Mrrshan

Toi liskonpaskajuttu voi olla hauska kevennys mutta tuskin muuta kuin urbaanilegendaa.

No, onhan norsunlantaakin käytetty ;) Hankala sanoa täältä
perspektiivistä miten paikalliset hakevat kiksejään.
Haistelevathan jotkut liimojakin.

Quote by Tres

Eiköhän sieltäkin jotain liskonkakkaa löytyis:
http://www.iol.co.za/?click_id=68&art_id=qw1025184960603B252&set_id=1 :rolleyes:

käyttötapa tekee substanssista huumeen.

:)

Quote by R24

Saivarrellaan hieman ;)
valmistamisohjeet ja vinkit kuuluvat olennaisesti mm. Audiotechin Keskusteluun
:p

On kyllä hyvin saivarreltu. Minä en vain saa mitenkään verrattua toisiinsa musiikin "valmistamista" ja huumeiden valmistamista niin, että ne olisivat yhtä tärkeitä asioita. Kyse onkin lähinnä siitä, onko Platinum oikea paikka huumevinkeille.

No, mutta ylläpito on puhunut ja minä voin mennä pätemään vaikka metsään ;)

Quote by jUSSi

Minä en vain saa mitenkään verrattua toisiinsa musiikin "valmistamista" ja huumeiden valmistamista niin, että ne olisivat yhtä tärkeitä asioita.
Tässä jakauma oli kahdelle kannalle. Molemmat varmaankin oikeita.

Eli toinen puoli oli sitä mieltä, että kaikki ohjeet, jotka suoranaisesti ei yllytä huumeiden käyttöön tai niiden hankintaan ovat yhtälailla ohjeita, siinä missä audiotechin puolella olevat musiikkivinkit. Kuinka voit parantaa soittotaitojasi, tai kuinka voit käyttää aineita turvallisemmin. Samaa sarjaa.

Toinen puoli taas on virallisempi kanta, mikä on ilmeisesti nyt myös Platinumin ylläpidon kanta. (FM voi viitata tähän postaukseen sitten kuulusteluissa... ;)) Eli kaikki huumeisiin viittaava ohjeistus on niin helposti tulkittavissa yllytykseksi, että sitä ei haluta nähdä. Laillisissa asioissa saa edelleen ohjeistaa.

Toinen kanta sopii ehkä paremmin johonkin hollantilaiselle foorumille ja toinen suomalaiselle konemusiikkiin erikoistuneelle foorumille.

Quote by kuilu

Tää on siirretty USA topicista...

:rolleyes: Tuu ny Peter pois sieltä tuolin alta...

- skuugihymiö -

Eiku antaa sen olla siellä. En jaksa sanoo enempää...

Taas tuli todistettua että täysraittius ei kannata:

Quote by Helsingin Sanomat

Viinalle persot rotat elävät kauemmin kuin raittiit

Perimältään viinalle persot rotat elävät vanhemmiksi ja kuolevat terveempinä kuin täysin raittiiksi jalostettu rottakanta, ilmenee Tampereen yliopiston terveystieteen laitoksen ja Kansanterveyslaitoksen tutkimuslaboratorion yhteisessä tutkimuksessa.
Raittiiksi jalostettujen rottien ennenaikainen kuolleisuus oli 3,6-kertainen verrattuna juoppoihin rottiin.
"Tulos herättää paljon kysymyksiä ja tutkimisen arvoisia arvauksia", sanoo vanhenemista tutkiva gerontologian professori Antti Hervonen Tampereelta.

Tutkijat arvelevat, että alkoholismille altistava perimä pitää sisällään myös joitain elimistöä suojaavia ja elinvoimaa antavia ominaisuuksia.
Kansanterveyslaitoksen koe-eläinlaboratoriossa elää 87. sukupolvi kahta eri rottaryhmää. Toinen niistä on jalostettu mahdollisimman juopoksi ja toinen täysraittiiksi.
Viime vuosikymmenen loppupuolella tutkijat käynnistivät kokeen, jonka piti selvittää, miten juoppous vaikuttaa rottien vanhenemiseen. Kummastakin ryhmästä valittiin kaksi koejoukkoa, joista toiselle juotettiin 12-prosenttista viinaa ja toiselle pelkkää vettä.

Juopot rotat elivät pitempään ja terveempinä kuin raittiit riippumatta siitä, saivatko ne viinaa vai vettä ainoana juotavanaan. Raittiitten rottienkaan terveyteen tai elämän pituuteen ei vaikuttanut se, joivatko ne viinaa vai vettä.
Erikoistutkija Maija Sarviharju varoittaa vetämästä rottakokeista liian suoria johtopäätöksiä viinan vaikutuksesta ihmisten elimistöön ja terveyteen.

Hesarin paperiversiossa sanottiin tosin, että rottien "kännääminen" on hyvin kevyttä. Rotta ei vapaaehtoisesti juo itseään koskaan yli yhden promillen humalaan, jolloin itse alkoholin aiheuttamat vauriot jäävät vähäisiksi (esim. maksakirroosi). Juottamalla rotille viinaa pakolla on kyllä saatu aikaiseksi alkoholivaurioita. Vapaaehtoisesti rotat juovat viinaa lähinnä öisin. :heart:

Quote by Mrrshan
Quote by Varvana
Taas tuli todistettua että täysraittius ei kannata:

Miten saat tuosta tekstistä vedettyä sellaisen johtopäätöksen?

No itse asiassa en edes vetänyt. Ehkä olisi pitänyt muotoilla toi teksti niin, että tässä on pontta niille jotka uskovat että täysraittius ei kannata. Ettei mua aseteta syytteeseen moisesta mielipiteestä! :heart:

Quote by Taedium
Quote by jUSSi
disclaimerina sanottakoot
...Se pakollinen, kun meinaa osoittaa tietävänsä jotain laittomista aineista. :D

miten käyttäminen tai käyttämättä jättäminen vaikuttaa tässä keskustelussa yhtään mihinkään?

Quote by sauce
Quote by jUSSi

Aineiden ollessa puhtaita ja säänneltyjä esimerkiksi heroiinin yliannostukset varmasti vähenisivät, hintojen laskiessa ongelmakäyttäjien tarve tehdä rikoksia käytön rahoittamiseksi laskee sekä käytön arkipäiväistyessä niihin liittyvä salaperäisyys ja loistokkuus katoavat.

ihailtavaa idealismia.

en näe mitään syytä, miksei huumausaineiden (muiden kuin alkoholin) käyttö voisi "normalisoitua" ja tulla yhtä "hyväksytyksi" kuin alkoholin käyttö on tänä päivänä. Kyse on vain yhteiskunnan asenteesta.

disclaimerina sanottakoot, että allekirjoittanut tuhoaa itseään vain alkoholiin pohjautuvilla substansseilla ;) ja näidenkin käyttö on vähentynyt radikaalisti viimeisen 5 vuoden aikana, siten että olen kännissä noin 5 kertaa vuoden aikana.

Quote by jUSSi

en näe mitään syytä, miksei huumausaineiden (muiden kuin alkoholin) käyttö voisi "normalisoitua" ja tulla yhtä "hyväksytyksi" kuin alkoholin käyttö on tänä päivänä. Kyse on vain yhteiskunnan asenteesta.

eh, tää on todella paha. nyt vaan pomppasin topicista toiseen... mutta joo, voishan ne. mut kui? miks kaiken pitää olla sallittua. mä ainakin haluan että on rajoja? olenko siis erillainen?

disclaimerina sanottakoot, että allekirjoittanut tuhoaa itseään vain alkoholiin pohjautuvilla substansseilla ;) ja näidenkin käyttö on vähentynyt radikaalisti viimeisen 5 vuoden aikana, siten että olen kännissä noin 5 kertaa vuoden aikana.

ok... eikä se mua haittaa vaikka immeiset käyttää "sübstansseja". se taitaa olla niin yleistä että peli on menetetty. vaan kyllä siitä aina joku joutuu kärsimään. ja kärsimystä ei pidä hyväksyä. missään muodossa...

ja mun lienee syytä painottaa että en ole uskossa enkä muutenkaan ainakaan hulluksi todettu. tykkään vaan vängätä ja pitää edes jonkunlaisen linjan. yleensä asetun vastaouolelle, vain herättääkseni keskustelua. mun mielestä keskustelu kehittää ihmistä. jopa tyhjänpäiväinen keskustelu.

monesti siis ajaudun jonnekin ihan muualle kuin alunperin piti ja höpisen ihan omia kuten nytkin. sellainen olen, voiko sen oikeuden/erillaisuuden minulta kieltää. vastaus: voi. silloin puhumme sensuurista. vai säännöistä joita ON oltava jotta järjestelmät toimivat.

Quote by jUSSi

Nikotiinihan on verrattavissa heroiiniin riippuvuuden osalta.

pääsin eroon tupakasta. pääsenkö siis eroon myös heroiinista jos sitä kokeilen? :laugh:

sori. oli ihan pakko.

Quote by sauce
Quote by jUSSi

Nikotiinihan on verrattavissa heroiiniin riippuvuuden osalta.

pääsin eroon tupakasta. pääsenkö siis eroon myös heroiinista jos sitä kokeilen? :laugh:

sori. oli ihan pakko.

kyllä heroiinista voi eroon päästä. Se on yksilöllistä. Eiväthän kaikki pysty lopettamaan "edes" tupakointia vaikka haluaisivatkin.

O