Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

...ja "Pepille", joka oli jokseenkin asiallisempi. Kova juttu, että omalla naamallaan jne, mut liikaa uhoa... eikä kaikki faktat omista käytöistä ja kokemuksista tainnu tulla itsesensuurin läpi ihan niin kuin ne on. Itse asiassa joutuu snadisti disauttaa.

Ei viihdekäyttö oo ihan noin ruusuista.

En oo kyllä ikinä kuullu niin vaikeita kysymyksiä ku juontajat älys esittää...

Originally posted by Spaze:
Toi pitää kyllä paikkansa. Kun olimme Ruotsissa Twisted Halloween bileissä, en kyllä nähnyt kovin montaa tyyppiä siellä aineissa.

Kerran kun olimme vessajonossa ja sanoin suomeksi jotain rave-poliisista niin johan porukka rupes mua tuijottamaan ja monet lähti paikalta pois

taisivat olla kaikki docklandsin bileissä...

Eli pelkokin kelpaa valistukseksi? Sit ihan vaan tarkennukseks, semantiikkaa taas... Toi sun "Ja se jos joku" ilmaisee, et tämänkaltaiset tapaukset, överit, ovat juuri se pääkeino estää huumeidenkäyttö, eli jopa toivottavaa? Toivottavasti kyseessä on lapsus kielenkäytössä... Ihan varmistan vaan ennenku friikkaan ja fleimaan

Yleensä aineiden käyttö lopetetaan vain jos niihin syntyy toleranssi (joka ei poissulje aineen vaihtamista toiseen) tai se että itselle tai lähipiirille käy jotain. En tietenkään toivo onnettomuuksia kellekään. Koska näitä onnettomuuksia kuitenkin tapahtuu, en halua pitää niitä täysin turhina. Terve pelko huumeiden kanssa on hyväksi, koska mielestäni pelko ei ole aiheeton, kuten menneisyys todistaa. Myönnän että aikaisempi postaukseni olisi kaivannut tarkkuutta kielenkäytössä, pahoitteluni siitä.

Tapaus on kaikenkaikkiaan surullinen, mut herää kysymys että opimmeko tästä jotain?? Ite kyl luulen että tapaus unohtuu liian pian ja karavaani kulkee kuten aina ennenkin, mut toivottavasti oon vääräs.
Mix aina pitää tapahtua jotain, ennenkuin heräämme...?

-Rest In Peace-

Älä klikkaa seuraavaa linkkiä, mikäli järkytyt helposti.
ERITTÄIN graafinen kuvaus erään huumeidenkäyttäjän
huonoista laskuista..

PCP

=( Aika rankka.. Ei ne itse huumeet vaan mitä nuppi sekai-
sin tulee tehtyä..

Originally posted by Tres:
Alkossahan ei myydä 100% viinaa

<offtopic>
Hmm. Kemisti en ole, mutta luulisin ihan kemian lukio-opinnoista olevan tuttua ettei hapen kanssa reagoimaan päässyt alkoholi voi koskaan olla 100%:sta. Siksi korkeimmat mahdolliset prosenttikertoimet on jotain tyyliin 96..
</offtopic>

Päätimpä sitten minäkin sanoa oman mielipiteeni tähän topic..

En ole eläissäni käyttänyt eikä ole tullut mieleenikään Kunnes.. Toisaalta taas olen paarissa töissä silloin tällöin joten viina tuntuis luonnollisemmalta mutta en käytä sitäkään.. kunnes..

Nyt on sellaset fiilikset et olis pakko päästä/saada pois ajatukset tästä hetkestä ja porukka on sanonut että sillä saa.. ok viina ei auta tiedän vaikken sitä juo lähes ollenkaan.. joten mitä jää käteen.. aineet.

Mut periaatteeni on ei aineille.. joten eos..

Siitä sitten.. mulle on periaatteessa ihan sama käyttääkö joku vai ei.. en mä ketään voi estää sen olen jo huomannut ja käyttäähän ihmiset viinaa ja tappaa ittensä siihenkin..

[ 03 March 2002: Message edited by: Higuma-goroshi no Hakuro ]

Sunnuntaina eräs toimittajakaveri kertoi eräässä keskustelussa briteissä käytettävän joka viikonloppu miljoona nipsua, that's fukking lot... Ei ihme että skoudet ja poliitikot joutuu antaa jengille löysää.

Joo, täytyy tässä yhtyä pakanan analyyseihin. Pirin ja ekstaasinkin psyykkiset vaikutukset voi olla tajuttoman taakeja jollekin yläasteikäiselle teinille, ja elämä voi tuntua saaneen uutta sisältöä siitä kokemuksesta. Kun kuosauksesta tulee elämän pääasiallinen sisältö, sosiaalinen ympäristö ja se kokemus, jota haetaan niin vaarat on valtavia. Ja on ihme että mopo ei karkaa käsistä...

Huumeiden kanssa tulisi toimia kuin muidenkin vaarojen, tällä hetkellä valistus on jokseenkin dogmaattinen. Jenkkimielialassa huumeet liitetään syntiin, henkiseen lepsuuteen ja konservatiivis-perhekeskeisen ajattelutavan vastaisuuteen. Suomessa taas pelätään yksilön tuottavuuden laskua tai syrjäytymistä siltä perinteiseltä radalta, joka takaa menestyksen ja hyväksynnän länsimaisessa yhteiskunnassa: koulu, työpaikka, perhe, ura, eläke jne.

Huumeet ovat tästä näkökulmasta vaarallinen masturbatorinen kokemus. Suomessa ei sallita elämää vahvoijen sisäisten kokemuksien kautta vaan täytyy elää sosiaalisissa konstruktioissa.

Huumeet ovat tästä näkökulmasta vaarallinen masturbatorinen kokemus. Suomessa ei sallita elämää
vahvoijen sisäisten kokemuksien kautta vaan täytyy elää sosiaalisissa konstruktioissa.

Mä olen joskus miettinyt, että ehkä yksi syy niinkin suureen huumeiden(tai päihteiden yleensäkin) käyttöön
on juuri se, että niitä vahvoja sisäisiä kokemuksia suvaitaan niin huonosti yleisellä tasolla. Jollain tavalla niiden kokeminen päihteiden avulla on sallitumpaa, silloinhan ne johtuvat (oletetusti) siitä päihteestä, jolloin voi päätellä, että selvinpäin samainen henkilö on/olisi hyvinkin järkevä ja "todellisessa maailmassa" elävä.

Aika iso pointti on siinä että suurin osa tapaamistani vakiokäyttäjistä ei ole oikein tietoisia miksi käyttää ja mitä käyttää, ja monet aineet voi olla todella vaarallisia kun ei ole täysin skarppina asian suhteen.

Alkoholin merkitystä elämän mahdollisena tuhoana on turha väheksyä, itsekin olen tavannut monta tässä onnistunutta ihmistä. En sitten tiedä olisivatko alkoholiin retkahtaneet ihmiset etsineet, jonkun muun vielä vaarallisemman päihteen jos tietyt aineet eivät olisi laittomia.

Alkoholia käytettäessä harvemmin tarvitsee kutsua
ambulanssia, ja teinit harvemmin ovat tyyliin 2-3 promillen
humalassa - usein humalatila tuntuu olevan henkisesti
kovempi kuin fyysisesti.

Tuota en menisi allekirjoittamaan, kyllä varsinkin ns.
juhlapyhinä näkee miten hirveässä kunnossa teinit,
varsinkin tytöt, ovat. Ei se ihan henkiseltä näytä...
Ja kyllä niitä ambulansseillakin kuskataan.
Sitten ihan oma lukunsa ovat nämä piipuista kännissä
putoilevat teinit...

Toma

http://www.cnn.com/2002/HEALTH/02/11/teen.ecstasy.use/index.html

Anthony Tarantino, an 18-year-old who said he spent about two years addicted to Ecstasy, told CNN, "I just decided to take it and experience it. From then on, you know, I did it one weekend, then it was every weekend, then it was every day for about two years."

Anthony's mother Cherrell Tarantino said there are warning signs -- such as heavy perspiration and thirst -- that can alert parents a child could be on Ecstasy

"When they start coming around and hugging you and putting their arms around you and giving you a kiss, It's kind of an overly euphoric feeling they're feeling" she said. "That's another dead giveaway."

ja jälleen jenkit r0x0r.

Koska tämä nyt on se viraalinen huumetopiikki, niin voisiko joku kertoa pari asiaa exstacystä, kun ajattelin sitä ehkä huomenna testata a) voiko sitä ottaa 'puolikasta' ? a1)jos voi, niin haluaako sitä välttämättä toisenkin puolen b)entä alkoholi? onko vaikutusta, voiko olla pohjia, voiko juoda, tekeekö mieli yleensäkään? vaikutuksia ? d)kauan vaikutus kestää? onko riippuvainen massasta? c)muuta mikä olisi pakollista tietää. nestetankkaus tms..?
Todella kiitollinen edes lyhyestä vastauksesta..

Originally posted by Varvana:

Ja hesarille propsit kyllä siitä että ovat ottaneet näillä parilla viime jutulla esille kunnon tiedottamisen tarpeeseen. Ehkä sielläkin on herätty tiedostamaan myös tiedotusvälineiden vastuu tässä asiassa.

Niin. Aika näyttää, jatkuuko asialinja vastaisuudessakin, vai jäävätkö nämä pari juttua "tilapäiseksi mielenhäiriöksi" Hesarin osalta. Toivottavasti eivät.

Kalja on kaikin puolin ikävä huume. En suosittelisi kenellekään.=/

Katukaupassa nipsun laadusta tai muista vaikuttavista aineista voi harvoin olla aivan varma.

Big up to Pinka-Janne eilisestä Tervo ja Päivärinta ohjelman asiallisesta vierailusta ja monista sangen järkevistä kommenteista. Jopa asiantuntijoilta tuli järkeviä ja asiallisia ajatuksia.

O