Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

Originally posted by k0ne:
Pah, kurkkaappa vaan jotain tyyppiä mikä on ihan deekiksellä tai poltellut viimeiset pari vuotta. Ei kyllä ole enää sama ihminen kyseessä, joten eiköhän se hieman "miestä pahenna"

just pari päivää sitten näin muutamaa tuttua jotka o käyttäneet laittomia päihteitä kymmenisen vuotta. hyvin tuntui olevan asiat, oli hyvät duunit ja mukava elämä. esikoinenkin se vaan kasvaa ja komistuu, saa vesseli pikkusiskonkin pian.

kattele sinä sitten vaikka tyyppiä joka on vetäny viinaa pari vuotta putkeen joka päivä. kuitenkin luulisin että itselläni on sellaista tyyppiä hieman paremmin pullat uunissa vaikka alkoholin käytön taisin aloittaa joskus vajaa 11v sitten.

muuten tuohon suomen huumepolitiikkaan ja yleiseen asenteeseen tiedotusvälineissä liittyen. lukekaa seuraava artikkeli.

http://www.saunalahti.fi/~sauronar/christy/hamppu1.jpg http://www.saunalahti.fi/~sauronar/christy/hamppu2.jpg

kiinnittäkää huomiota jäljempänä mainittuun vaihtoehtoon, ruokohelpiin.

hamppu -> THC, PAHAPAHA huumekasvi!
ruokohelpi -> DMT, no mut hei ei siinä mitään vikaa? (ruokohelpi on tuo plant resourceissa mainittu Phalaris Grass eli Reed Canary Grass)

mutta enhän minäkään tätä ilman Internettiä tietäisi! eli jos nyt alettaisiin ratkomaan energia ja muita ongelmia viljelemällä ruokohelpiä ja ihmiset vaan eivät tietäisi tuon dmt pitoisuudesta niin homma ois jees. mutta kun on Internet! kaikki vaan on vaikeampaa. pitäisi varmaan kieltää tietokoneet. samalla voisi tehdä rangaistavaksi keskustella kenenkään ulkomaalaisen kanssa, ettei vaan pahat tiedot leviä.

[ 18 April 2001: Message edited by: yana ]

Originally posted by H.Abismo:
Hmm, miten pitäis tällaseen suhtautua, ootko Dani pehmenemässä holhouksen puolelle?

Ei kun tää on vaan osa danin synninpäästöä sen tekemistä 'pahuuksista' viimeviikolta.

"TAASKO sä oot valvonu koko yön??"

Mun mielestä on ihan ymmärrettävää, etteivät järkkärit halua ihmisiä bileisiinsä kuosaamaan. Konemusiikin julkisuuskuva ei ainakaan parane näiden Iltalehti/-sanomat
juttujen myötä. Sen lisäksi, että huumeisiin liittyvä julkisuus saa mummot ja vaarit ja isit ja äidit kauhistelemaan, se myös vetää puoleensa ihmisiä joille musiikki ei ole koko hommassa kovinkaan olennaista.

Kohtuukäyttö on sana, joka pomppaa tässä topikissa jatkuvasti esiin. Jos käytän päihdettä x kohtuudella, niin enhän ole mikään ongelma.
IMHO kohtuukäyttö- sanaa ei voi liittää huumeisiin. Mulle jonkin aineen kohtuukäyttö tarkoittaa käyttöä, jolla _ei_ pyritä päihtyneeseen tilaan. Eli lähinnä siis yhden/kahden alkoholiannoksen (12g) nauttimista. Tuolla annoksella ei tajunnantason kannalta merkittävään humalaan normaalikokoinen ihminen pääse.

Kaikissa päihteissä on hyvä muistaa, että vanha nyrkkisääntö (useimmiten) pitää paikkansa. Jos käytät päihdettä sinulla on 2 ongelmaa. Se, että käytät ja se miksi käytät.

Mun puolesta voi jokainen käyttää mitä huvittaa, kunhan vain muistaa käyttää bileissä myös sitä musiikkia

"- En tästä ollut tietysti ilahtunut. Kyllä hän voi sen myöntää, että nuorena on tullut tehdyksi yhtä ja toista, mutta onhan LSD vaarallinen aine ja sehän kuuluu näihin huumeisiin, joista joko selviää tai ei. Se on sama kuin kertoisi ampuneensa venäläistä rulettia ja että se oli ihan hauskaa, koska kuula ei sattunut kohdalle, sanoo Osmo Soininvaara, joka peruspalveluministerinä on Taipaleen esimies."

ja tuossa iltalehden hieno kommentti aineen vaarallisuudesta

Suoraan MoSsin sivuilta.. ei hyvin mee enklantilaisillakaan.

Cocaine use on the increase
A recent survey showed that half of all kids take cocaine. The survey, done by The Face magazine estimated that 45 per cent of people aged between 16 and 26 have tried the drug. 1,000 people were interviewed for the survey, which found that 86 per cent of youth in Brighton admitted to having tried cocaine. Many surveyed claimed they thought cocaine use was less dangerous than ecstasy.

Sen enempää enää tähän tunneperäiseen itsegeneroituun sillisalaattiin kommentoimatta (omat sanani olen sanonut aikaisempiin topikkeihin), pistän muutaman mietelauseen, kerran nyt tulee tätä plattariakin luettua pitkästä aikaa

We don't see things as they are. We see things as we are. - Anais Nin

Realize that if you have time to whine and complain about something then you have the time to do something about it. - Anthony J. D'Angelo

Just because you've been wiping your ass for twenty years, that doesn't mean you've been doing it right. - John Winsett

When you were born, you cried and the world rejoiced. Live your life so that when you die, the world cries and you rejoice. - Unknown (Indian proverb)

---------------------------------
HEI! Elämä on lifea.
--------------------
Jokainen elää omalla tyylillään.
--------------------------------
Tekee omat ratkaisut, oikeat ja väärät.
---------------------------------------
Kaikki loppuu aikanaan ennen pitkään.
-------------------------------------

unik (drama)

-"i`ve seen the future, i can`t afford it. to tell you the truth, someone just bought it"-

* Kysymys:
*
* Milloin
* viimeksi
* olet
* bailannut
* viikonlopun
* selvinpäin?
*

unik (drama)

Originally posted by pHaze:
Things need to change.

ne mihinkään muutu, niin kauan kuin...

Originally posted by Viltsu
Money talks & Bullshit walks

that's the way it is...

On outoa, että jotkut puolustelevat k-tuotteiden käyttöä vaarattomana. Se on niin moneen kertaan nähty, että polttelu hidastuttaa ihmisiä. Niin moneen kertaan. Sit ne väittää kivenkovaan, että ei ole mitään terveyshaittoja. Niillä tyypeillä ei oikeen leikkaa enään.

Ja nyt tulee joku herra "otetaan rennosti" kertomaan minulle että "Kaverini on poltellut joka päivä ja hän opiskelee gigabittifilosofijumalaksi". Se on ymmärrettävää, sillä poikkeuksiakin on. HUOM!Kohtuukäyttöä pidän ehkä kuitenkin parempana vaihtoehtona kuin jokaviikonloppukänniörvellystä.!HUOM

Ei se kannabis niin terveellistä ole.

Originally posted by k0ne:
[QB]

Kaman käyttäjät, KAIKKI, On heikompia ja huonompia kuin puhtaat/vahvat tyypit, jotka osaa ottaa itse asiansa hoitoo, ilman että vetoaa siihen, miten kivaa on vetää essoja, ja mitä "hyötyä" siitä on.

QB]

En mäkään haluu puolustella huumeita, mutta toi sun huumekielteisyys on musta jo hiukan liian rankkaa... Miten sä yleensä pystyt elämään, kun sä noin paljon inhoot huumeita ja niiden käyttäjiä ?? Niitä meinaan pyörii sun ympärilläsi ja varmasti paljon, mutta sä et sitä huomaa. Varohan vaan, paha narkkari tulee ja syö sut

Alahan säkin keskittymään johonkin muuhun, kuin noin tiukkaan huumeiden vastustamiseen, sillä just noi sun kommenttisti saa mut ainakin kiskomaan kamaa vaan enemmän ( no tää oli vitsi) sua ärsyttääkseni.

Ja kuten monessa paikassa on jo aikaisemminkin todettu, niin ei ne huumeet täältä maailmasta enää mihinkään katoa, mun mielestä nyt tosiaan pitäisi keskittyy siihen, että se kaman kiskominen ei menisi liiallisuuksiin. Ja tosiaan, että se ois vaan ns. virkistyskäyttöä (nyt huumeiden vastustajat ottaa TAAS tostakin herneen nenäänsä, hih). Mutta onhan se ikävää, kun niihin aineisiin jää niin helposti koukkuun, mutta kuollaanhan me kaikki kuiteskin joskus

...niin vielä, että ei munkaan mielestä ne huumeet ole mikään saatanaan COOL asia, mutta onhan ne tätä päivää... Ja muistakaahan, ei ne huumeet oo todellisia, se on pelkkää illuusiota se

mulla o sellanen käsitys et bileet järjestetään sen takia et ihmisillä olis hauskaa tanssien loistavan musiikin mukana. tuskin niitä mitään huumeiden käyttöö varten on järjestetty!! jos ei reiveissä voi olla ilman huumeita, ei tarvis tulla ollenkaan!! se on mun mielipide! mulle ainakin tulee hyvästä musasta joskus tosi hyvä olo ilman dopingia!

Suorastaan liikutuin, kun olimme bilettämässä ja eräs ystävä, -kauheessa tuubassa sauhuteltuaan, tuli yhtäkkiä hämmentyneen näköisenä seisoon mun viereen hiukset ihan sekasin, ja vähän aikaa siinä katseltuaan totes sitten et "jengihän on ihan hunningolla".

-Se oli ensimmäinen ihminen joka sano sen noin, oikeesti vilpittömän pahoillaan, kuitenkaan moralisoimatta ketään. Vastasin, että näinhän se taitaa olla...

Näinhän se vähän taitaa olla.

Mä en käytä enää ollenkaan. Kahden vuoden ja 3 kuukauden ajan käytin piriä, nipsuja, lsd:tä ja pilvee säännöllisesti, eli piristeitä viikonloppusin ja pilvee melkeen joka päivä. En ikinä myynyt eteenpäin, sillä en halunnut kenenkään elämästä samanlaista kuin omastani. Ja samanlaisena tarkoitan sitä, miten paljon rahaa ja aikaa harrastukseeni meni. Nyt kun ajattelen elämääni taaksepäin, se oli ehdottomasti tähän astisen elämäni parhaat kaksi vuotta. En halua sitä takaisin, mutta en ole myöskään ikinä ollut yhtä onnellinen enkä varmaan tule olemaankaan. En todellakaan suosittele sitä kenellekään, sillä kaikki eivät edes itse tiedä henkisiä rajojaan ja sietokykyään, mutta ne, jotka ovat kokeneet kanssani saman, tietävät kuinka hyvältä se tuntui..

[ 24 April 2001: Message edited by: Nelonen ]

[ 24 April 2001: Message edited by: Nelonen ]

Lueskeltuani tätä topiccia hetkisen (en ihan kokonaan, sorry) ajattelin liittää mielipiteeni mukaan..

Itse olen kierrellyt ja pyörinyt bileissä vuodesta 1991. Kertaakaan tänä aikana en ole tuntenut tarvetta nauttia huumehia ja uskokaa minua, tarjottu on ja paljon -erittäin paljon. Eli nappiakaan en ole suuhuni laittanut tai viivaa vetänyt. Ei tämä ole ollut mikään tietoinen valinta, näin vain on käynyt. Ei ole sinäänsä helppoa olla jengin kanssa bileissä, kun toiset pyörii toisissa sfääreissä ja itte olet juonut vain GinToniccia, mut no hätä. Tällä linjalla aion pysyäkkin ja sillä selvä. Joskus joku teini on tullu sönkkää et, et sä voi tietää millasta se on jos et ole kokeillu. En voikkaan mut uskon selviäväni ilman tuota kokemusta. Musahan se on mihin tässä jutussa friikahdin, ei mikään muu..

-May God forgive Me!

Mä kuuntelen just radioo ja alice cooper laulaa just et ...your lips are better than poison... ja aloin miettii et oiskohan tää biisi jostain koksusta tai muusta kirjotettu... ku tulee et tekis mieli sua ihan hirveesti mut sä oot niin myrkyllinen ja yksi katse vois mut tappaa, haluun rakastaa sua mutta ehkä on parempi etten koske...
Vai voisko tällasessa biisissä olla syvällisempää tarkotusta... ? no joo.
!

*tykkää Zak ihmisen mielipiteestä* aika hyvin sanottu. nostan hattua

Originally posted by D-Mind:
Toivottavasti kukaan essoteini ei lukenut tätä...

Pitäiskö postaa toi fly.to/essonbaariin

Juttelin vappupäivänä erään lääkärin kanssa (vaikka huomattavassa tuubassa olinkin) joka tekee tutkimusta Pentti Karvoselle Subutexin käyttäjistä ja sen tehokkuudesta heroiiniriippuvuuden hoidossa. Puolet Subutexilla hoidetuista ovat hänen mukaansa töissä ja heidän elämänlaatunsa on parantunut huomattavasti. Jos tämä tutkimus nyt julkaistaan niin selviää että Suomen opiaattiantagonisteja kuten Nalrexonin ja Subutexin vastainen politiikka on kerrassaan rikollista ja perustuu halveksuttavaan ihmisoikeuksien poljentaan.

Ihmiset, jotka ovat sortuneet koviinkin huumeisiin ansaitsevat parasta mahdollista hoitoa eikä heitä tulisi hylätä kuten olen kuullut Irti Huumeista Ry:n politiikan olevan.

Ylen teksti tv:llä verrattiin juuri ecstasya ja amfetamiinia heroiiniin. Hyi helvetti eikö niitä juoppotoimittajia hävetä!

Haistavittupaskatoimittajathymiö:

Originally posted by Smile_Boy:
Onko se huijaaminen sitten hyvä asia ja mihin se johtaa pitemällä aikavälilli?

Joo, mutta se täytyy päättää tilanteen mukaan. Tunteet eivät ole sen fiksumpia kuin ihmisen tietoiset päätöksetkään, usein paljon tyhmempiä. Vaistot ovat vain historiallisesti kehittyneitä mekanismeja kun taas ajatuksilla voi pohtia asioiden kausaliteettisuhteita paljon syvemmin.

Maailmankaikkeus ei ehkä lopu koskaan.

Kyllä se nykyfysiikan mukaan loppuu. Kauan kiisteltiin loppuuko maailmankaikkeus gravitaation aiheuttamaan isoon romahdukseen vai onko lämpöopin toisen pääsäännön mukainen 'lämpökuolema' se todennäköisempi vaihtoehto. Käsittääkseni maailmankaikkeuden massa on liian pieni jotta iso romahdus olisi todennäköinen ja nykyään on muutama lämpökuoleman vaihtoehtoa, kuitenkin ne ajat ovat ikuisuuteen verrattavia jotain 10 potenssiin sata vuotta tms.

Jollakin tavallahan se on valikoitunut aikojen kuluessa kenestä on tullut aatelisia, herroja ja kenestä narreja ja orjia. Ennen yhteiskuntamalli oli vaan sellainen, että kuninkaan pahimmat viholliset olivat ihmiset, jotka olivat potentiaalisia kuninkaita. Mitä vaaraa niistä on, jotka eivät kykene hallitsijoiksi? Tottakai ihmisen historiassa on nostettu valtaistuimelle idiootteja, koska se on ollut käytännöllistä, mutta silloinkin todellinen valta on ollut muualla. Ne älykkäät ja kyvykkäät piti käännyttää puolelleen tarjoamalla etuja (aatelis-sääty) tai tappaa, koska he olivat riski valtiaalle. On se monessa vallankumouksessa nähty, että älymystön kaula katkeaa ensimmäisenä.

Hyvin paljon siinä on ollut sattumaa, ehkä tietty kyvykkyys on tarpeen, mutta mielestäni se on melko mielivaltaista ketkä on missäkin saanut vallan.

Kuninkaat taistelivat muiden maiden kunikaita vastaan ja heidän pahimmat viholiset olivat toiset aateliset, he olivat ainoita joilla oli keinot tehdä vallankumous.

Kaikissa vallankumouksissa tapettiin tai ainakin (harvemmin) karkotettiin ne joilla oli keinot, kyvyt ja motiivi tehdä vastavallankumous. Hyvin monet hirvittävät diktaattorit ja hieman parempiakin johtajia on tullut työväen- tai talonpoikaisluokasta.

Kapitalistit hankkiutuvat eroon feodalismista kun he pitivät sitä liian tuhlailevana ja jäykkänä. Sosialistit ja kommunistit yrittivät päästä eroon kapitalismista samoin perustein mutta onnistuivat saamaan aikaan hirvittävän jäykkiä ja vielä tuhlailevampia versioita, joissa ihmisoikeuksia ei kunnioitettu nimeksikään ja joihin kehittyivät omat hallitsevat luokat.

Silloin kun alemmista luokista annettiin ihmisille mahdollisuus nousta ylempiin luokkiin monet pystyivät siihen suurista vaikeuksista huolimatta. Silti tästä huolimatta ei sosiaaliset lähtökohdat ole missään tasa-arvoisia.

Amerikassa puolet porukasta vetää piristeitä ja onnellisuus pillereitä, jotta jaksaisi käydä töissä ja illalla sitten otetaan unilääkkeitä ja rauhoittavia, jotta voisi rauhoittua päivän päätteeksi. Halutaanko tännekin tälläistä yhteiskuntaa?

Amerikkalainen yhteiskunta onkin syvältä, maapallon johtava anus mundi. Yhteiskunta, jonka ainoa kriteeri on kuinka paljon siellä voi tehdä rahaa. Mitä siitä voi odottaa? Euroopan ja Kanadan lisäksi tältä pallolta ei paljon siedettäviäkään yhteiskuntia esiinny. Toi överidouppaaminen kertoo siitä että ihmiset ovat jo niin vieraantuneita ja onnettomia. Ja myös siitä että ihmiset eivät paljon pohdi mitä he oikeasti elämältään haluavat. Mutta jos on vaivoja ja ongelmia miksei niitä voisi ratkaista?

En sinusta tiedä, mutta minä olen ollut erään pojan hautajaisissa, joka kuoli vauhtiin 21 vuotiaana. Tiedätkö edes kuinkamonta sataa ihmistä suomessa kuolee vuosittain joko suoraan tai epäsuorasti huumeisiin jä määrä lisääntyy kokoajan?

Yksi heroiinikuolema ja muutama alkoholista johtuva, mutta eikö tuo luku liity lähinnä heroiinin yliannostuksesta johtuviin kuolemiin?

Ja kyllähän methamfetamini ja amfetamini paljon käytettynä pystyy sotkemaan serotoniini ja dopamiinisysteemit aika totaalisesti. Ei todellakaan voi suositella todellista koukkuun jäämistä näihin kuten ei moniin muihinkaan aineisiin kuten vaikka alkoholiin, heroiiniin ja tupakkaan.

O