Virallinen huumetopikki

Back to yleinen keskustelu O

Originally posted by Sigi:
[QB]Miksi täällä vaan jauhetaan huumeista....huumeet....huumeet....
Eikö se voisi olla jokaisen oma asia ottaako troppia vai eikö ota!?!?Jokaisella on oikeus itse päättää tekemisistään...QB]

Ei se ihan pelkästään oma asia ole, kun koko skene saa shittiä päällensä. Varsinkin järjestäjät on tosi mielissään, jos poliisilta tulee asian tiimoilta kuumotusta...

Jees...

sanon tännekin sit saman, kun aikasemminkin, et koitetaan pitää tää keskustelu analyyttisenä.

Edelleen puolin ja toisin - ei tästä keskustelusta ole sellaisena mitään hyötyä, että 20 kiristelijää pilaa kinastelulla tuhannen muun lukuhetket... Koetetaan pysyä aiheessa ja jättää henkilökohtasuudet johonkin muuhun keskusteluun, kun tämä tunnetusti herättää suuria tunteita.

Jos alkaa kiristää ja tekee mieli painaa replyä niin jättäkää väliin. Osa kiristyksestä johtuu esim. siitä ettei johonkin aiheeseen ole kunnollisia resursseja tai oikeaa tietoutta vastata ja sitten lentelee vaan ärräpäitä, kun ahdistuu ja luulee että toinen on väärässä vaikkei niin välttämättä ole.

Offtopic vähän joo, mutta tämä oli keskustelun avaus keskustelua halajaville

Mä oon vastaan huumeita, eikä mun kaveripiiriin kuulu ollenkaan käyttäjiä. Joskus kuului ja se tyyppi oli hyvä ystävä. Sen takia meni välit paskaksi ja se oli liian raskasta mulle, joten en edes halua enää kokea mitää sellasta.
Mulle on sama, jos joku käyttää kamaa, mut eipä mulle oo tultu tarjoamaan, enkä kyllä koskisi, jos tultaisiin. Kunhan vaa huumeet ei kytkeydy mun elämään mitenkään, niin kaikki on hyvin.
Kaikkien oma asiahan se on, mutta jos kaveripiirissä joku käyttäysi.. se olisi automaattisesti muakin koskeva asia.. eikä se ole kivaa.

Hietsussa lauantaina pari teiniä kiistelivät siitä, että haistavatko huumekoirat nipsut ilmatiiviistä purkista?

Koska ollaan kaverin kanssa pari päivää kiistelty asiasta (kaverin mielestä eivät haista, mun mielestä haistavat), niin joku voisi valistaa meitä.
Onko ylipäänsä olemassa huumeita, joita koirat eivät haista?

Milloin tuli Silminnäkijässä se ekstaasin lume-juttu...kun tarvin sen päivämäärän yhteen asiakirja työhön?
Kiitos...

ReRespect

Ja äskeisen viestin sisältö oli...??

*suuttuilee*

mrrh. miksei sanat tule ulos mun suusta. rr.

Joo-o, kyllä yana osaa.. mut asiaan. Siis minustakin on tärkeetä, et kyseisestä aiheesta keskustellaan. Julkisuiudessa huumeet liitetään lähes suoraan vähäisimpiinkin tapahtumiin, joissa esiintyy sanoja, esim.underground, rave, jne. Näen punaista . Minullekin tulee usein kritiikkiä siitä, et kuinka sä voit käydä noissa tollasissa "huumeluolissa". Harvoin ihmiset uskoo, että musan takia. Ihmiset(varsinkin meidän nuorempien, kotona asuvien vanhemmat) ovat erikoistuneet tuomitsemaan meidät kaikki. Toki saa epäillä kaikkea, mistä ei ole täysin varma, mutta kun yleensä ihmiset lukevat sokeasti, ajattelematta lukemaansa. Lisäksi tästä vedetään yleensä liian yleistäviä johtopäätöksiä.
Jokainen saa tietysti ajatella, mitä tahtoo, mutta jonkinlaisena ongelmana minä tätä kyllä pidän.

Mä en tajua tota kateellisuus osaa.. Eli mille ollaan kateellisia? Sille että joku toinen käyttää huumeita mutta sä et itse öö vaikka 'uskalla'?

Mä en käytä huumeita, tunnen muutaman jotka käyttää. En mä hyväksy sitä ja mun mielestä ois hyvä jos ei kukaan käyttäis, mutta.. eihän se ole mun päätettävissä. jos ihmiset haluaa pilata elämänsä käyttämällä jotain aineita.. noh.. what ever.

Munkaan mielestä mitään kohtuu käyttöä ei ole, ja miten voisi olla? Koska onhan sekin säännöllistä käyttöä jos sä käytät esim. nyt vaikka aina bileissä, sittenhän sä menet bileisiin vaan useammin että saat aineita käyttää. tai sitten et. mutta käytät kuitenkin aina säännöllisesti niitä aineitas bileisssä. ta sitten kun olet vaikka jonkun tietyn ihmisen seurassa tms. Ja pilven polttaminen on ihan yhtä huono juttu kun mikä tahansa muukin.

Originally posted by Quantum:
Itse en käytä, mutta voin uskoa, että pari kertaa kun on kuosannut ei pippalot maistu muuten.

Ei pidä paikkaansa ainakaan yleisesti. Hyvät bileet maistuvat aina riippumatta pään säädöistä. Kenties kyseiset henkilöt eivät alun perinkään ole tykänneet selvinpäin bailaamisesta?

Image 3:2001 huhtikuu

Pääkirjoitus
Marjaana Toiminen:

Huumepolitiikkaa ja muita huonoja vitsejä

"...Suomalainen huumepolitiikka on populistista moralismia. Tiedän monien järkevien päättäjien tietävän, että käyttäjien kriminalisoimisessa ei huumeiden leviämisen kannalta ole mitään merkitystä. Yksikään Arkadianmäellä istuva ei selllaista silti uskalla suustaan päästään. Liberaali - tai pikemminkin realistinen - asenne huumeisiin on Suomessa poliittinen itsemurha..."

Uusin image käsittelee pääkirjoituksensa lisäksi huumeita sisäsivuilla kertomalla tarinan.

"Vuosi sitten , 20, juhli teknoklubilla. Tänään hän istuu vankilassa yli kuuden vuoden tuomiota. Helsinkiläisen lukiotytön ystäväpiiri myi puolen vuoden aikana tuhansia ekstaasitabletteja viikonloppukäyttäjille. Poliisi on voimaton, kun kauniille kaksikymppisille huumeet eivät ole ongelma, vaan tapa elää."

------

Mielenkiintoista löytää välillä uutta lähestymistapaa huumeongelmaan myös medialta. Osa Imagessa esiintyneistä argumenteista ovat mielestäni ihan asiallisia ja ovat myös esitetty platinumilla. Kuvaus "kauniista 20v-huumediileristä" ampuu kylläkin välillä turhan romantisoiduksi: "...Elämä oli kuin Tarantinon leffasta. Aamulla toinen lähti myymään huumeita Länsi-, toinen Itä-Suomeen..."

Ikävintä mielestäni oli teknobileiden leimaaminen jälleen kerran lähes pelkästään kousiklubeiksi. arvion mukaan 80% isomissa tapauksissa "dosettaa". Toisaalta nythän on kyseessä myyjän arvio. Tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut jällen kerran päivitellä huumeidenkäyttöä vaan tuoda esille julkisuudessa niin harvoin esiintyvää rakentavaa keskustelua.

Originally posted by Dani Cior:
Yhteiskunnallisissa asioissa ei ole absoluuttia.

Ihan miten vaan. Loppupeleissä kohtalaisen irrelevanttia tämän topicin suhteen. Mun moka, kun tuli kokeiltua kepillä jäätä aluksi.

Meidän välit ei menny lopullisesti silloin pilalle - se johtui toisesta asiasta, mikä ei liity huumeisiin mitenkään. Mutta meidän välit oli silloinkin aika paskana, sillä se tyyppi oli monesti luvannut ja vannonut, kuinka lopettaa kaman käytön - eikä muutosta tapahtunut. Ja se monta kertaa pyysi, että katsoisin sen perään ja pitäisin siitä huolta - mutta lopulta se ei todellakaa kaivannu mun seuraa - ei itseään voi väkisin työntää väliin, jos se toinen osapuoli ei ota apua vastaan.. Onneksi kyseinen ihminen on nyt päässyt eroon huumeista ja on täysin onnellinen - nostan hattua hänelle

Olen tavannut henkilöitä, joita kiehtoo teknoskenessä se, että huumeita käytetään..
Muuten se ei olisi niin kiehtovaa.. aargh. Toivottavasti
en näe heitä bilettämässä samassa paikassa.

Mitä musiikin tekoon tulee, niin se epätodellinen olotila
voi olla vaikka krapula jossa ainakin minulla alkaa
ideapää toimimaan. Tai sitten ihan vaan joku masennus tms..
jota ei kyllä minulla pahemmin esiinny.

Sattuskohan joku näkemään eilen poliisi TV:n? Siinä kerrottiin Tukholmassa toimivasta rave-komissiosta. Tunnistiko joku sen biisin, joka soi ku näytettiin kuvaa bileistä. Ihan sairaan hyvä, melodisen mukaansatempaava. En ollu ainakaan ennen kuullu...

Hei, oletteko te tajunneet, et TÄÄ ON MEIDÄN ELÄMÄÄ!
Joskus kymmenen vuoden päästä mä saatan olla just sun pomo ja sit kerron duunin pikkujouluis tarinaa miten olin kuosailemassa jossain bileissä ja mul oli niiin hauskaa... Monet teistä varmaan ajattelis et mä oon narkki, koska mä silloin tällöin (n. kerran kuussa) piristän itseäni erilaisilla keinoilla. Mun kyttäfaija ei ikinä arvais mitään, sillä mä olen sama Bella sille kun oon aina ollut, mun persoonallisuus ei ole muuttunut mihinkään. Ja mitään muuta en inhoo niin paljon kuin kännisiä örveltäjiä. Mutta se saattaa johtua myös siitä että ollessani 14 juuri sellainen örvi raiskasi mut. Mä yritän rakastaa silti kaikkia ihmisiä ja hyväksyn kaikkien tavat selvitä elämästä, kukaan meistä ei kuitenkaan selviä siitä hengissä!
Täällä on niitäkin, jotka tuomitsevat pilvenkin, mutta käykää pliiis lukemassa vähän faktoja siitä, sen jälkeen ymmärrän jos dissaatte sitä vielä, mutta en sen perusteella jos olette vaan nähneet kun pilveä tykitetään suoneen mainoksessa... Eli ottakaa asioista selvää ennen kuin tuomitsette kaiken.

Originally posted by k0ne:

Minun silmissäni tyyppi mikä kuosaa käyttää "kohtuullisesti" on tasan huonompi ihminen kuin tyyppi mikä ei käytä. Kohtuukäyttöä ei mielestäni ole.

Tälle näkisin mielelläni jonkinlaisen perustelun.

Mihin vedät rajan hyväksyttävän käytön ja väärinkäytön välille? Oletan, että sinunkin mielestäsi jonkinlainen päihdyttävän aineen käyttö on kohtuullista. (esim. kupillinen teetä iltaisin voisi olla esimerkki tämmöisestä)

Pitäisi, todellakin, suljettu osasto mahdollisimman kaukana yhteiskunnasta. Unohtaminen taas on huono vaihtoehto, koska se ei aute asiaa. Pakkohoito on pop ja

Toivottavasti uhoat vaan lämpimiksesi, etkä oikeasti ole tuota mieltä. Mitä luulet että tästä seuraisi käytännössä?

"aiemmin mä olen sellainen normaali nörtti, mutta kun mä olin vetänyt essoa mä löysin itseni ja uskalsin ottaa kontaktia muihin ihmisiin" PASKAT !!! Ei tollasta kukaan tarvi...

Minä olen sitä mieltä, että kohtuullisen suuri osa suomalaisista voisi hyötyä lyhyestä mdma-terapiasta.

[ 19 April 2001: Message edited by: Oku ]

Originally posted by Dani Cior:
[QB]
Hienoa Bella että olet päässyt yli sun addiktiosta.

QB]

Mä olen kyllä ylpeä itsestäni, mutta mä en kadu päivääkään! Mun mottonikin on: Älä kadu tekemääsi, kadu tekemättä jättämistäsi." Mulla ei mennyt missään vaiheessa överiksi, haluun vaan muistaa kaiken tekemäni selvästi, jotta mulla olisi vanhana mummona paljon onnellisia muistoja!

Nyt herää kysymys:

minkälaisessa ympäristössä ihminen on kasvanut tai viihtyy jos on täysin nollatoleranssi-linjalla?

niissä piireissä missä liikun, on ihmisiä jotka käyttävät ja eivät käytä, monien asenteet ovat muuttuneet koska ovat tajunneet että esim pilvellä ei tapa itseään ja asioista puhutaan niinkuin ne oikeasti ovat...

jos pakkohoitoon pitäisi joutua ensimmäisen kokeilun jälkeen, niin sanotaan että jos joka viides(nuori) on kokeillut pilveä.... ?

tälläinen kyttäys/dissaus asenne aiheuttaa vain sen että edes "kohtuukäyttäjät" eivät uskalla puolustaa itseään koska heti tulevat leimatuksi "narkeiksi" tai muutenvaan erittäin huonoiksi ihmisiksi, mediakin katsoo että myös ihmiset sisällä skenessä eivät usko että "kohtuus" on edes olemassa oleva käsite...

kaiketi sitten olen liian kiltti ihminen, en sano että elämää paljon nähnyt mutta en itse pysty tuomitsemaan enään ketään yhden asian tai teon pohjalta. niin paljon olen jo nähnyt.

anteeksi, mutta säälin ihmisiä jotka eivät uskalla katsoa asiaa toiselta kannalta, siinähän voisi jopa ymmärtää.

O