Virallinen huumetopikki
- « Edellinen
- 1
- ...
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- ...
- 86
- Seuraava »
Tanskalaisille narkomaaneille ilmaista heroiinia
Julkaistu 04.08.2007, klo 03.15
Enemmistö Tanskan eduskuntapuolueista haluaa ryhtyä jakamaan ilmaista heroiinia pahimmin riippuvaisille narkomaaneille. Kokeilun tarkoituksena on pitää heroiiniriippuvaiset erossa kurjuudesta, rikoksista ja prostituutiosta. Asiasta kertoo ruotsalainen uutistoimisto TT.
Ehdotuksen mukaan pahimmin riippuvaiset narkomaanit voisivat jatkossa saada heroiiniannoksensa sairaalassa laillisesti ja valvotuissa oloissa.
Esityksen puolelle on kääntynyt myös Tanskan kansanpuolue, joka aiemmin vastusti ajatusta.
Vastaavanlaisia kokeiluja on aiemmin tehty esimerkiksi Hollannissa ja Saksassa, joissa heroiinin jakamisen sanotaan vähentäneen sekä rikollisuutta että huumeiden väärinkäyttöä.
YLE Uutiset
http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/oikea/id66543.html
En kannata missään nimessä, mutta silti kannatan. Kärsiviä täytyy auttaa.
Mielestäni asiassa on oikeita pointteja, mutta eikö kannattaisi enemmän keskittyä niihin epäkohtiin, jotka näitä ongelmia aiheuttavat?
Tämänkaltaiset aloitteet vain tekevät hallaa pitkällä tähtäimellä. Alkoholisteille ilmaista viinaa, narkkareille ilmaiset iskut?
Kyse on siitä miksi ihminen, yksilö haluaa päihtyä, miksi tuntee tarvetta paeta päihteiden maailmaan. Ja siihen olisi hallituksilla, valtioilla mahdollisuuksia puuttua, mutta kuten tiedämme itse kukin,
on paljon helpompaa paeta ja oikeuttaa tekonsa vedoten muihin syihin.
Itsekkyys ei ole tekosyy, se on heikkous, joka leimaa meitä jokaista. Ja se näkyy koko maailmassa.
Gassho.
Jos heroiinia sairaalassa tykitetään valvotusti ja pidetään nämä narkkarit siellä myös vaikutuksen ajan "hoidossa" niin kai sitä kautta päästään ihmistä lähelle ja saadaan hoidettua käytön syitäkin kuntoon..ehkä.
Luultavasti jo sairaalan tuleminen on ensimmäinen konkreettinen askel kohti riippuvuudesta irtautumista. Vaikutus saattaa olla vastaava kuin jos alkoholisti menee AA:han tai vastaavaan..
Toki tietyt syyt (kodittomuus, työttömyys yms) pitää hoitaa kuntoon ja nämähän ois aika helppokin hoitaa, mutta vaikeampaa on hoitaa henkiset syyt, joiden vuoksi päihdeongelmaan on ajautunut.
maailma olis paljon parempi paikka kaikille jos kaikki käyttäis tarpeeksi huumeita.
Noi lehtien jutut on normaalia propagandaa. Ei mitään uutta, kokolailla wanhaa.
- - -
Huonoimmillaan tällainen uutisointi voi tietää syrjintää järjestäjille ja hankaluuksia järjestää bileitä Suomessa, se on se todellinen kuoppa jota pitäisi pelätä.
Eivät ne ole mielestäni propagandaa, ne ovat arkipäivää, eivätkä sinäänsä mitään vanhaa uutisointia. Jengi vetää huumeita enemmän kuin ennen ja dokaa enemmän kuin ennen. On vain hyvä, että sitä tuodaan esille. Tämä on todellinen ongelma, ja kyllä me kaikki voimme siihen vaikuttaa omalla asenteella ja käytöksellämme.
Ja jos tosiasioita ei tuoda esille vaan ne lakaistaan maton alle, jotta bileiden järjestäjät eivät kärsisi, onko sekään oikein?
V*ttu miten mukavaa, kun jengi diggaa näin paljon doupista. Eniten harmittaa Konemetsän maineen puolesta, kun jurpot vetää kamaa. Hyvä tapahtuma saa taas likaista mainetta. Ja hyvä kun ratsaavat, et sais noita idiootteja kiinni. Mut aika turhaa mennä taas selittämään vanhemmalle väelle, et "ei konemusabileissä liiku sen enempää douppaajia kuin muuallakaan". P*skapuhetta, sen tietää kaikki. Sitä se on ollut jo vuosia, ja taas se nähtiin kuinka perusurpoilijat pilaavat vuosien työtä maineen parantamiseksi. Säälittävää, kun ei kykene olemaan selvinpäin. *pthyi*
*provosointia*
Harmittaa tosi paljon Konemetsän puolesta.
Konemetsästä löytyi LSD:tä ja ekstaasia
13.7.2008 15:16
Konemusiikkifestivaaleilla paljastui viikonlopun aikana yli 100 huumausainetapausta.
Poliisin tehovalvonta Marttilassa järjestetyllä Konemetsä-festivaalilla tuli tarpeeseen, sillä juhlijoiden hallusta löydettiin suuria määriä kiellettyjä huumausaineita.
Tullin, rahavartiolaitoksen ja vankilan viranomaisten kanssa yhteistyössä tehdyissä ratsioissa takavarikoitiin enimmäkseen erilaisia kannabistuotteita, mutta joukossa oli myös voimakkaampia huumeita kuten LSD:tä ja ekstaasia.
Kiinnijääneiden joukossa oli sekä miehiä että naisia, joista suurin osa oli nuoria aikuisia. Yksi kiinnijääneistä oli alaikäinen. Muutama henkilö kyydittiin kiinniotettuna Loimaan poliisilaitokselle huumausainerikoksesta epäiltynä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200807137941885_uu.shtml
IMO mielenkiintoisin asia on tämä pienoinen myötämielisyys aineita kohtaan.
Huumausaineiden käyttö/hallusapito on lainvastaista, piste. Jos niitä käytetään,
on luvassa ongelmia. Miksei tapahtumista voida nauttia ilman näitä törkyjä?
IMO mielenkiintoisin asia on tämä pienoinen myötämielisyys aineita kohtaan.
Huumausaineiden käyttö/hallusapito on lainvastaista, piste. Jos niitä käytetään,
on luvassa ongelmia. Miksei tapahtumista voida nauttia ilman näitä törkyjä?
Niinpä...
Mielestäni on ollut aina hieman surkuhupaisaa et peruspenadj selittää, et huumeet ovat p*rseestä ja hän ei diggaa eikä hyväksy millään tavalla, ja silti sallii peruspiripossen ja "huvikäyttäjien" tulla bileisiin, koska ne(kin) ostaa bissee ja maksaa pääsyliput ja joraa kamapäissään maaaaaailman parasta musaa.
Kenties se markkinatalous tässäkin määrää? Kenelläkään ei ole munaa alkaa olemaan muista välittävä aikuisteen oikeesti? "Jos olet kamoissa, tänne et tuu. Jos olet kännissä, perusbaarilaki pätee. Huumeet ovat laittomia, get the f*ck out of here (silti hymy ja sympatia, myötätunto ja välittäminen)." Tuollaista kun näkisi vaikkapa Helsinginkin (tuppukylän) yöelämässä...
No, kuten tiedämme, TODELLA moni diggaa blosautella, myös tämänkin foorumin käyttäjistä. Se on laitonta, that's it. Ei sillä ole mitään väliä, jos muissa maissa se on ok. Perskutarallaa, jossain päin maailmaa raiskataan tyttölapsia ja sekin on ok.
Se on nähty, että siitä "huvikäytöstä" on ENEMMÄN haittaa kuin hyötyä (tätä käyttäjät eivät koskaan myönnä, koska pää on niin syvällä p*rseessä), joten miksi bileiden järjestäjät eivät ottaisi itseään niskasta kiinni ja toisivat asennetta esille markkinoinnissa, viidakkorummuissa jne. "viekää se douppi v*ttuun; jos ette osaa bilettää ilman huumeita, menkää niihin bileisiin, joissa se on ok. Tänne olette tervetulleita ilman kamaa".
Kyse on asenteesta. Mutta ei. Piirit ovat niin pienet, ja niin monen kaveri, kuten myös minunkin frendit douppaa aivan huolella, joten mitä tehdä? "Doupatkaa vain, kunhan tuutte meidän bileisiin. Kyl se siitä. Tänään soittaa MegaDjBlaaBlaaKorniNimi", joten vetäkää vain lisää p*skaa, ja tulkaa joraamaan bileisiin. Musa rules!"
Me olemme silmämme sulkevia apinoita.
Eli tulee olla kamoissa tai kännissä kuunnellakseen musaa tai käydäkseen bileissä? Selvinpäin ei saa olla?
ja minkä peevelin jesuiittalogiikan mukaan voi olla = pakko olla..
Minä kysyin kysymyksen, en väittänyt jotain faktaksi. Huomaatko eron?
Huumeiden vastustaja (EI käyttäjän) ei vain tunnu saavan kannatusta. Hassua, jengi teilaa mua, koska yritän elätellä toiveita, että voisi olla myös selvinpäin. Eli voinko logiikkasi mukaan olettaa Sonni, että itse vedät kamaa ja diggaat siitä, koska et tunnu pahemmin kritisoivan huumeidenkäyttöä vaan kritisoit minua, joka kritisoi huumeidenkäyttöä ja kelailee, että selvinpäinkin olisi mahdollista elää? Sinulleko tämä ei ole arkipäivää?
Noi lehtien jutut on normaalia propagandaa. Ei mitään uutta, kokolailla wanhaa.
Ennemminkin kuin miettiä, että miksi juuri Konemetsässä ja konemusaa harrastavat suosisivat enemmän huumeita, noita juttuja lukeva valtaväestö voisi miettiä että kenties huumausaineiden -ja alkoholin kokonaiskäyttömäärä koko Suomessa on lisääntynyt. Todellakin, toki huumeet ovat tietyllä tavalla arkipäiväistyneet, mutta niin myös lääkkeiden väärin (ja "oikein)käyttö, sekä tietysti alkoholin käyttö.
Konemetsä nyt sattuu olemaan helppo ja kuin tilauksesta tehty näitä ratsioita varten, kas onhan siellä tunnetusti hörhöjä ja elämäntapajengiä jotka käyttävät huumeita. Mutta samalla tilastollisella metodilla ja logiikalla voisi napata hurjan määrän kohtuuttomasti alkoholia käyttäviä viikonloppuisin esim. raksamiesten joukosta, kas kun se viinan HC-vetäminen kuuluu ja on aina kuulunut siihen kulttuuriin.
Mitä ajan takaa on, että jos näitä tehoratsioita tehtäisiin arkipäivisin normielämän puitteissa, olisi noita huumelööppejä harva se päivä lehdissä ja pian siihen kyllästyttäisiin. Jotain kai se kertoo tästä ajasta ja Suomesta jos ja kun tällaiselle eskapismille on tarvetta.
Lähinnä tällainen muka-random-otsikointi vaan "huonontaa" konemusaväen "mainetta", mutta mä ite oon jo aikoja sitten lakannu huolehtimasta siitä maineesta. Jos se on mennyt tai menee, ehkä on jotain syytäkin, mutta ei se mua kiinnosta. Loppupeleissä mulle ainakin kyse on aina ennenkaikkea ollut ja on musasta. Ei kaikkea tarvitse eikä pidäkään selitellä.
Huonoimmillaan tällainen uutisointi voi tietää syrjintää järjestäjille ja hankaluuksia järjestää bileitä Suomessa, se on se todellinen kuoppa jota pitäisi pelätä.
Olis kyllä mielenkiintoista tietää, kuinka paljon Konemetsässä tehtiin ratsioita suhteessa kävijämäärään, ts. oliko syyni monin verroin tarkempi kuin perinteisillä rokkifestareilla.
No, kuten tiedämme, TODELLA moni diggaa blosautella, myös tämänkin foorumin käyttäjistä. Se on laitonta, that's it. Ei sillä ole mitään väliä, jos muissa maissa se on ok. Perskutarallaa, jossain päin maailmaa raiskataan tyttölapsia ja sekin on ok.
Sä ihan tosissas pystyit laittamaan nämä 2 asiaa samaan lauseeseen?
Mua ainakin vituttais suunnattomasti enemmän se, että joku on käyttänyt laittomasti tyttölasta kuin että olisi vetänyt sen napin tahi sätkän, jonka takia luultavasti kukaan muu ole joutunut kärsimään mielipahaa!
Olen todella pahoillani, jos sun moraaliukäsitykset rajoittuu kirjoitettuun lakiin. Siis olen too-della pahoillani...
Itse ainakin ymmärrän miksi on vaikeaa laillistaa huumeita tupakan ja alkoholin rinnalle.
Kyseiset nautintoaineet kuitenkin päihdyttävät jo yhden annoksen käytöllä käyttäjänsä toisin kuten esim lasi viiniä ruoan yhteydessä tai konjakkinapsu brunssil. Puhumattakaan tupakasta, jonka vaikutuksena on lähinnä pitkäaikaisen käytön terveyshaitat.
Alkoholia kun on pakko kiskoa tosissaan, ennen kuin se alkaa vaikuttaa käyttäjänsä toimintaan.
Tää postaus menee kyl absurdiudessaan ihan kaikkien aikojen top kymppiin. Kandee vaihtaa silmälasit, maailmas on muitakin värejä ku musta ja valkoinen. Jos toi ei ollut tahallinen trolli, niin kandee varmaan miettii hiukkasen omia moraalikäsityksiä. Muista nyt, että sä hengaat kuitenkin boardilla, jolla omien sanojes mukaan TODELLA moni diggaa blosautella. Ilmeisesti hengaat myös tyttölapsien raiskaussaiteilla?
En nyt ehdi avautua enempää edellisen kappaleen aiheuttamasta
hämmennyksestä, mutta lyhyesti: et voi olla oikeasti tosissasi
tuon vertauksen kanssa?
Käsittääkseni Konemetsä oli "tehosyynissä" ja syystäkin, koska siellä(kin muiden isojen konebileiden tavoin) liikkuu suhteessa enemmän douppia kuin muilla festareilla. Se nyt on vaan niin, että ei rokkijengi diggaa niin paljon kamasta kuin konehörhöt.
Kyllä ne rokki-ihmiset vetää kamaa ihan yhtä lailla. Nykyään ei voi erotella oikeen ketään ulkonäön tai musamaun perusteella. Virkavallan on vaan helpompi tehdä ruumiintarkastuksia hipeille Konemetsässä kuin raavaille prätkäjätkille Ruisrokissa, siis niin ettei tarvitse panssariautoa mestoille.
Onhan näissä poliisien touhuissa mukana aina nämä suhteet millä pelataan. Rokkifestareilla ja jollain Porin Jazzeilla on aina omat kyläpoliitikot siellä ottamassa osinkoja, jotka sitten heittävät hyvä-veli toivotuksen poliisipäällikölle että "jättävät rauhaan ne maksaneet asiakkaat siellä festivaalialueella, ei haluta huonoa imagoa kaupungille".
Jälleen kerran: Konemetsä nyt on se mahd. helppo mesta poliisille ja rajavartiolaitokselle (WTF !?) täyttää se vuoden drug bust-kiintiö, että seuraavan vuoden määrärahat saa helpommin kinuttua. Konemetsä-possella ei ole suhteita hoitaa kuumotusta pois.
Siis mitä ihmettä? Jengi täällä puolustelee huumeidenkäyttöä? Eli teidän mielestä on ok vetää herskaa bileissä, nappailla muutama pikkukultamuruessonen huvikäyttönä tai pikkaisen blosautella bileiden ulkopuolella, pari pamii huulen alle? Hih, onhan se niiiiiiiiiin hauskaa. Sit vain joraamaan, ja perusurpodj:n musa tuntuu MAAILMAN PARHAIMMALTA! (Vaikka se on sitä samaa schaissee, mitä kaikki soittaa.)
Surullista tai ei, mutta klubikulttuuri on riippuvainen huumeista. zAo, JussiS, Ryvon DJ, olen pirun pettynyt teihin, kun kannatatte tuolla tavalla huumeiden käyttöä.
Siis mitä ihmettä? Jengi täällä puolustelee huumeidenkäyttöä? Eli teidän mielestä on ok vetää herskaa bileissä, nappailla muutama pikkukultamuruessonen huvikäyttönä tai pikkaisen blosautella bileiden ulkopuolella, pari pamii huulen alle? Hih, onhan se niiiiiiiiiin hauskaa. Sit vain joraamaan, ja perusurpodj:n musa tuntuu MAAILMAN PARHAIMMALTA! (Vaikka se on sitä samaa schaissee, mitä kaikki soittaa.)
Surullista tai ei, mutta klubikulttuuri on riippuvainen huumeista. zAo, JussiS, Ryvon DJ, olen pirun pettynyt teihin, kun kannatatte tuolla tavalla huumeiden käyttöä.
Ladies & gentlemans, we have a winner!
Mä voisin yrittää vastata sulle rakentavasti ja älykkäästi, mutta
se on ensinnäkin vähän hankalaa, kun sun kommentointi alentuu
melko lapselliselle tasolle.
Olen yrittänyt pysyä näistä päihdekeskusteluista ulkona, juuri
siitä syystä, että suurin osa keskustelusta on edellisen lainauksen
kaltaista diipadaapaa. Eikä ne oikein kannusta älykkääseen
keskusteluun, kun toisen osapuolen kommentit muistuttaa
ala-asteen kinastelun tasoista keskustelua.
Eli teidän mielestä on ok vetää herskaa bileissä, nappailla muutama pikkukultamuruessonen huvikäyttönä tai pikkaisen blosautella bileiden ulkopuolella, pari pamii huulen alle?
päättelyketjussasi on äärimmäisen vakavia puutteita.
mistäs sitä absolutistimusiikkia muuten löytäisi?
Eli tulee olla kamoissa tai kännissä kuunnellakseen musaa tai käydäkseen bileissä? Selvinpäin ei saa olla?
ja minkä peevelin jesuiittalogiikan mukaan voi olla = pakko olla..
Mitä ilmeisemmin koet myös että jos joku henkilö esim tykkää
mieluummin vaikka polttaa jointin, on hän riemastuttavan logiikkasi
mukaan automaattisesti vähintäänkin heroinisti, joka ryöstää mummoja?
Lähtökohtasi on selvästi että päihteitä ei voi käyttää kuin silmittömän
sekavuushaluisesti.
Öö, mistäs tämän nyt keksit? Haluaisitko perustella lisää? En kyllä kelaile, et kun frendit blosauttelee, niin sit ne vetää kohta herskaa ja ryöstää mummoja? Logiikkasi on vähintäänkin... hämmentävä.
Boldasin kohdan tekstistäsi. Lähtökohtani ei ole tuo, minkä esität SELVÄSTI olevan minun lähtökohtani. Olen pahoillani zAo, että nyt sanon tämän, mutta nyt olet pahasti väärässä. Suorastaan metsässä, jopa suonsilmäkkeessä. Olet väärässä.
Päihteitä voi käyttää myös mukavuudenhaluisesti, mutta onko se niin cool mielestäsi mitä haluat osoittaa? Eli kandee käyttää kamaa, sitäkö haluat sanoa?
Kirjoitit, että päihteitä ei voi käyttää kuin silmittömän sekavuushaluisesti. Et kysynyt sitä minulta, vaan kirjoitit sen omana mielipiteenäsi. Eli voinko logiikkasi mukaan olettaa, että diggaat huumeista ja niitä voi käyttää myös muutenkin kuin sekavuushaluisesti?
Haluaisitko kertoa meille, että kuinka huumeita käytetään muuten kuin sekavuushaluisesti?
--
Originally posted by Taedium
Oikeaa informaatiota kun saisi, niin asia olisi helpompi. Mikäli esmes MDMA tutkittaisiin ja saataisiin pitkäaikaisen kohtuukäytön tuloksia, niin oikeilla tutkimustuloksilla saataisiin faktat, joilla jokainen voi itse ynnätä plussat ja miinukset ja miettiä, kannattaako käyttää.
(klips)
Mikäli muissa aineissa saataisiin faktatiedot oikeasti esille, että mitä mikin tekee, niin voisin itsekin harkita joidenkin aineiden käyttöä. Pitäisi vain laskea plussat ja miinukset. Nyt kun miinuspuolelta tulee niin uskomattomia stooreja ja plus puolen tyypit vähättelee niitä, niin ei tiedä mihin uskoa.
Niin totta. Harmi vaan että Suomen poliittisessa keskustelukulttuurissa tollaisen vaatiminen leimaa suoraan huumeiden puolustajaksi, ja on ainakin kansanedustajalle poliittinen itsemurha IMO.
Tää on vähän sama asia kuin se että mä puhuin pari viikkoa sit eräälle vanhemman ihmisen kanssa siitä miten katselisin yleisen järjestyksen kannalta mieluummin (puhtaan, valtion tarkastaman) MDMA:n käyttöä bileissä kuin känniördäystä. Teknobileissähän on tunnetusti vähemmän järjestyshäiriöita kuin mitä esim. opiskelijabileissä (mä olen järkännyt molempia), vaikka osallistujat ovat suht'samanikäisiä. Hän ei ollenkaan ymmärtänyt mun kantaani, sillä hänelle kaikki huumeet (siis akselilla kannabis-heroiini) edustavat pahaa eikä niissä todellakaan voi olla minkäänlaisia hyviä puolia.
Mä en tiedä mitä mun omalle päihteiden käytölle kävis, jos alkoholia+muita aineita sais valtion kaupoista. Suurin esto ainakin mulla on se että mä en uskalla kokeilla koska aineet voi olla epäpuhtaita, ja sitten mulla ei ole tarpeeksi puolueetonta, tutkittua tietoa.
--
- « Edellinen
- 1
- ...
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- ...
- 86
- Seuraava »