Virallinen huumetopikki
Originally posted by OhScary:
Pitää muistaa faktat
Alkoholin takia suomessa kuolee vuosittain yli 2000 ihmistä tupakkaan n. 2000 ja huumeisiin 174.
Alkoholia ja tupakkaa käyttää kuitenkin 'pari' kaveria enemmän...
Originally posted by Chris Wicked:
tietääkö kukaan asiasta sen enempää,että oliko syynä vain "bad shit" vai jokin lisukkeena nautittu? pelkästään 3:n popsiminen ei oikeen oo riittävä syys useimmiten...tääl on kai aika paskaa paskaa,kun tosiaan 7 kpl illassa(klo 23-03) ei o mikään ihme tapaus
Jippii.fi Uutiset 21.1.02:
"Alustavien laboratoriotutkimusten perusteella nuorukaisen ottamien "miukumauku"-tablettien koostumus ei poikkea yleisemmin tavatuista ekstaasipillereistä.
Terveyden edistämisen keskus ry:n avoimilla http://www.puolitotuus.com -sivuilla käyttäjät kuitenkin kertovat useiden muidenkin käyttäjien valittaneen huonovointisuutta otettuaan samoja tabletteja. Sivuilla on myös julkaistu pikatestin tulos, jonka mukaan kyseessä on joko pilleri, joka sisältää erittäin vahvaa MDMA:ta tai MDEA:ta, jotka ovat ekstaasin vaikuttavia aineita, tai sitten jotain muuta, tähän asti tuntematonta ainetta."
Eli nyt kaikki haluu just noita... ja seittemän!
Dosesta
Omalt osalta voin sanoo et primaarisen dosen jälkeen puolet siitä kahden tunnin välein riittää pitämään plateaulla, mut se on vain omalta kohdaltani.
Peace Out!
- kaikkihymiökerralla -
[ 22 January 2002: Message edited by: H.Abismo ]
Bileet ja huumausaineet ovat kaksi asiaa jotka omasta mielestäni sotkeutuvat turhan helposti keskenään. Kamaa voi vetää kotonakin ja bileissä voi olla selvinpäin - uskoisin syyn siihen, miksi nämä kaksi asiaa kohtaavat toisensa, löytyvän asioiden samankaltaisuudesta; ihmiset etsivät bileistä stimulaatiota aivoilleen. Bileet tarjoavat runsaasti ärsykkeitä - valot, musiikin, ihmiset - ja kokemusta vahvistetaan huumeilla.
Mitä suuremman elämyksen mielihyvä tuottaa (nautinto), sitä suuremmalla todennäköisyydellä kokemuksen haluaa toistaa - ja toistaa - ja toistaa...
Bileissä jokainen käyttäköön tai olkoon käyttämättä huumeita omantuntonsa mukaan, mutta käyttämällä laittomia huumeita
a) saatan houkuttella uusia ihmisiä kemikaalien pariin (ihmisiä jotka saattavat jäädä riippuvaisiksi)
b) huumeisiin liittyy tänä päivänä pitkällä tähtäimellä enemmän negatiivisia kuin positiivisia asioita.
Huumeiden kautta saattaa oppia jotain perustavanlaatuista omasta itsestään, mutta huonolla tuurilla se voi tapahtua liian myöhään.
Nyt ne tunnustaa sen, mitä mä olen jo pitkään sanonut:
MYÖS VIRALLINEN huumevalistus on herännyt riskinäkökulmien korostamiseen. Pelottelun sijaan huumevalistus - tai pikemminkin huumeviestintä - pyrkii levittämään tietoa. Nyt uskotaan, että liioitteluun perustunut huumevalistus on osasyyllinen siihen, että huumeisiin suhtaudutaan niin huolettomasti.
"Kun kokeilijat huomasivat, ettei aineiden satunnainen käyttö aiheuta haittoja, joilla on peloteltu, usko viralliseen propagandaan meni täysin. Sen sijaan alkoi levitä positiivinen ajatus siitä, ettei käytöllä olisi mitään haittoja", Salasuo sanoo.
Lähde
Vihdoinkin tajuavat, että valehtelulla ei saada muuta kuin hallaa aikaan. Minä en ainakaan ole pitänyt siitä, että jopa meidän koulujärjestelmä ajaa nuoria heroinisteiksi ja rikollisuuteen. (Ei tarvitse kommentoida tätä kommenttia. Tiedän, tiedän...)
...nyt kun ei toimi oikein nämä pitkät topiikit, niin en tiedä onko joku jo kirjoittanut. Ja jos tulee virheitä, niin mä sitten korjailen jälkikäteen...
Originally posted by H.Abismo:
Hmm, miten pitäis tällaseen suhtautua, ootko Dani pehmenemässä holhouksen puolelle? Joka synnitön(doupiton) on, heittäköön ensimmäisen kiven? "Neuvoa" skarppaamaan? Sen jälkeen "neuvoihin pakottamis"-kampanja?
Joo, joo. Kompromisseja, jotta käytännön elämä voisi jatkua, mut se on irl; täällä voi latoa traktaatteja ja "totuuksia" just niin palavasti ku lystää. Sit ku ei kiinnosta, loggaa vaa ittensä irti ja palaa todellisuuteen, jossa... vai?
Muistakaa nyt, pliis, kieltäytyminen ei ole luopumista.
Keep The Faith!
- guihymiödance -
Neuvojen pakottaminen on perseestä, ymmärrän että jengille ei löydy helposti vaihtoehtoja kuosaus on usein protestia arvottomuutta ja laajallelevinnyttä konsumeristista nihilismiä vastaan. Itse ainakin kuuntelisin mieluummin sellaisen saarnaa joka on melko lailla luopunut aineista tai jolla on ainakin runsaasti kokemusta ja analyyttistä kykyä ymmärtää koko käytön skaalaa.
Vituttaa vaan välillä katsoa kun 10+ vuotta nuoremmat kakarat kuosaa kuin viimeistä päivää joskus aika vaarallisilla aineilla, samalla kun on viime vuosien aikana entisistä kavereista ja tutuista kerennyt monet hankkia hepatiitteja, yksi kuollut yliannostukseen 22 vuotiaana, yksi sairastunut vuosien kuosauksen jälkeen skitsofreniaan niin että vietti ainakin muutama vuosi sitten suurimman osan ajasta suljetulla, moni hankkinut hivin jne. Silloin vuosia sitten kukaan niistä ei käyttänyt edes kovia aineita vaan lähinnä blaadas ja poltti kannaa. Nykyposse siirtyy heti kunnon kemikaaleihin, ja olen nähnyt kuinka ne pehmentää monien aivot ja sielut vähänkin vastuuttomammalla käytöllä. Se tulella ja omalla terveydellä leikkiminen ei kyl IMO todella kannata, jos vituttaa menkää vaikka Göteborgiin kuten monet mun kaverit ja pankaa vaikka haisee mieluummin kuin ränniin yms.
Tuntuu huvittavalta miten jengi ajattelee että nyt on se kuosaus-elämänkokeilu vaihe ja sitten siirrytään vaan tunnollisesti eteenpäin opiskelu-ura-perhevaiheeseen yms. pikkuporvarivaiheeseen, mutta kaikille se ei olekaan niin helppoa eikä tuu onnistumaan. Osa liikkuu ,sossun,työkkärin, päihdehoidon ja osa-aika duunien välillä.
Olen nähnyt kuinka moni tyttö on yrittänyt skarpata pois pahoista piireistä hankkimalla lapsen vaikkei heillä ole ollut mitään kykyjä huolehtia siitä, tuskin edes itsestään..
Hell, ihmiset on niin pirun irrationaalisia...onko pakko toistaa koko ajan samoja virheitä.
Originally posted by zander:
Kohtuukäyttö on sana, joka pomppaa tässä topikissa jatkuvasti esiin. Jos käytän päihdettä x kohtuudella, niin enhän ole mikään ongelma.
IMHO kohtuukäyttö- sanaa ei voi liittää huumeisiin. Mulle jonkin aineen kohtuukäyttö tarkoittaa käyttöä, jolla _ei_ pyritä päihtyneeseen tilaan. Eli lähinnä siis yhden/kahden alkoholiannoksen (12g) nauttimista. Tuolla annoksella ei tajunnantason kannalta merkittävään humalaan normaalikokoinen ihminen pääse.
Kaikissa päihteissä on hyvä muistaa, että vanha nyrkkisääntö (useimmiten) pitää paikkansa. Jos käytät päihdettä sinulla on 2 ongelmaa. Se, että käytät ja se miksi käytät.
Mun puolesta voi jokainen käyttää mitä huvittaa, kunhan vain muistaa käyttää bileissä myös sitä musiikkia
Ähäh?
Mitäs ihmeen järkeä on käyttää mitään päihdettä jos ei pyri päihtyneeseen tilaan?
*potuista pakki pullolleen - pilvestä pää pyörälle*
Onhan toki alkoholittomia oluita, kofeiinittomia kahveja ja jopa nikotiinittomia savukkeita...mut jotenkin ne nyt ei vaan oo niin suosittuja yritän siis todistella, että vaikka usein sanotaankin, että juon muutaman oluen "ihan vaan maun vuoks" niin eiköhän nautintoaineiden pointti oo just se nautinto/päihteiden pointti päihtyminen.
Kohtuukäytön voi liittää hyvinkin huumeisiin...mitä vahvempi aine, sen vaikeempaa se vaan on. Ei mahdotonta, ja tämä nyt on jo moneen kertaan mainittu fakta- mulle riittää siis faktastatuksen ansaitsemiseks osittain ensikäden kokemuksiinkin perustuva havainnointi tosielämästä. (vrt. esim Iltasanomissa painettu "fakta")
Toi grammajuttu meni ehkä hitusen yli, kohtuukäytön kvantitatiiviset rajat määrittelee kyllä jokainen käyttäjä itse, kiitos. esimerkkinä; allekirjoittanut humaltuu havaittavasti jo yhdestä alkoholiannoksesta, urheilevamiespainoa75kg. Tähän liittyy olennaisesti termi toleranssi.
Vanhat nyrkkisäännöt on tosiaan wanhoja nyrkkisääntöjä, haluaisinkin tässä esittää saman mallia 2001:
"laittomien päihteiden käytössä on yleensä kaksi ongelmaa; mistäköhän niitä taas sais ja kun toisinaan tulee imailtua liikaa"
Ensimmäisen ongelman takana on wanhentunut lainsäädäntö, toisen takana käyttäjä itse, ei aine. Itse en koe sinun mainitsemiasi asioita ongelmina laisinkaan; poltan pilveä...missä ongelma? ja polttelun syy: mm. rentouttaa...missä ongelma?
Laittomien(kin) päihteiden kohtuukäyttö on siis IMHO mahdollista, ellei peräti mukavaakin. (ei mikään mainos, mä vaan rinnastan pikku pössyttelyn bissellä käymiseen, ja säntillisen bilekuosauksen perusperjantaikänneihin- sillä erotuksella, että bilekuosaus on yleensä vähän kohtuullisemman näköstä) Mutta, johtuen näiden aineiden suhteellisesta tehokkuudesta (vrt.alkoholi), käytön karkaaminen hyppysistä on myös suhteellisen helppoa.
Useimmilla käyttö vaan palaa hyppysiin, kun on riittävän tarkka otteissaan...tuntee itsensä ja analysoi omaa käytöstään. Ylilyöntien estämiseks jatkossa ois kenties syytä tarkistaa virallisen päihdevalistuksen linjaa. Sen sijaan, että höpistään porttiteorioista ja siitä miten kerran kokeiltuasi kuolet kahdessa viikossa, kertoiltais esim. hyppysistä karkaamisen tunnusmerkkejä ja tarjottais luotettavia tutkimustuloksia haittavaikutuksista.
Jos faktaa ois helpommin käsillä, ois "noviisien" helppo itse painaa jarrua ajoissa. Mun käsityksen (mutu rules huuuumetopic) mukaan aika moni seikkailee jossain vaiheessa päihdeuraansa siellä reunalla, ja näitä seikkailujakin vois vähentää jos näinkin syntisistä asioista puhuttais enemmän.
[edit:add text]
VIIKON LÖÖPPIYLLÄHDYS: TEKNOBILEISSÄ EI KÄYDÄKÄÄN VAIN HUUMEIDEN TAKIA - käyttäjä latelee miksipä ei
ja mitä tulee tohon sun viimeseen kommentiin, niin pari juttua kaikille jotka kuvittelee teknobileissä käyvän jengiä "vaan kuosaamassa"...kannattais ehkä hitusen kelata:
- bileet maksaa, kotona ei kukaan peri pääsymaksua, ei takin säilyttämisestä narikkamaksua
- kotona saa kuunnella omaa mielimusiikkiaan, eipä tuu ainakaan mun kotiin kukaan fluoreskenteissä verkkareissa soittamaan kikkelipolkkaa triplanopeudella
- ovella tehdään inhoja hiblailutsekkejä, möhömahasia siviilipoliiseja ja tarkkasilmäisiä järkkäreitä kiertelee bileissä kuositunnelmaa pilaamassa
- huumeita on kovin hankala löytää kemuista, musiikki on kovin kovalla, valaistus hämärä, kellään ei oikein ole kuin omaan napaan/sieraimeen...eikä ne keillä on kuitenkaan poistu mihinkään sohvannurkasta, etenkään mihinkään teinihelvettiklubiin kuuntelemaan teknoa...
- huumeita on äärimmäisen hankala käyttää bileissä, vessatkin kun on aina varattuja ja kukan iki-ihanan aromin tunnistaa jo lapväärtin lissukin
Nää on vaan ihan tämmösiä käytännön tosiasioita, (jotka epäilijätkin varmasti pystyis päättelemään itse...jos siis vaivaituis) jotka viittaa aika vahvasti siihen et suurimmalle osalle kuosaajista syy bileisiin tulemiseen on ihan muu ku kuosaus.
Järjenkäyttö sallittakoon myös laittomien päihteiden vastustuksessa.
[ 23 April 2001: Message edited by: pakana ]
Originally posted by CosmicMan:
Elikkä painotinkin replyssä siihen, että teini-iässä
tämä "vanhemmat on perseestä" yms kapinointi vetää ihmiset
tekemään laitonta. Et ilmeisesti ole teini en itsekään
viitsisi ryöstää pankkia, koska tiedän joutuvani kuseen siitä,
mutta 5v sitten olisin voinutkin ryöstää... sen takia, koska
se oli kiellettyä
Juuri,
(asiaa sivuten tähän topicciin: )
Osittain tuon takia en lainkaan tue tätä joidenkin poliitikkojen uutta villitystä saada kouluihin huumetestejä. Jengi (päättäjät) ei tunnu tajuavan / muistavan mitä silloin yläaste/lukio-ikäisenä päässä noin yleensäottaen liikkuu...
Mielestäni se ei poista joltakin nuorelta (kuka oikeasti on kusessa noiden juttujen kanssa) yhtään mitään ongelmia vaan vie entistä enemmän pohjaa elämältä.
Mun mielestäni nyt on kyse enemmänkin asioiden maton alle lakaisemisesta, kuin oikeasti ihmisten auttamisesta.
Miks ei vois ajatella asioita pidemmällä tähtäimellä ja perustaa mieluummin vaikka jotain sielunkorjaajavirastoa jossa ois duunissa hyvän karman ihmisiä? Ne tekis työtä sitten ehkästäkseen toisten ihmisten henkisen helvetin tässä maassa ja ohjais ihmisiä eteenpäin noin yleensäottaen. Niin moni tuntuu ratkovan ongelmallista elämäänsä hetken hurmoksilla kun se toimii hyvin kontrastina arjen kauheudelle.
Miks lisätä niiden ihmisten kauheata arkea entisestään? Miksi ei vaikka mieluummin paneuduta siihen et tehtäis toisten elämälle edes jotenkinpäin hyvä pohja etukäteen?
En todellakaan kannata että alle 18v ihmisten annettaisiin kuosata. Se mikä tässä tämän päivän politiikassa vaan ahdistaa on lyhytnäköisyys ja tekopyhä yleisen mielipiteen kosiskelu. Äh... killeri meininki.
Vai, onko virastoväen mottona vaan, et "Asioille ei koskaan tarvii tehdä mitään ennenkuin oma virka alkaa olla uhattuna?"
mielipiteitä?
edit: ulkoasu + paha karma
[ 14 August 2001: Message edited by: 029 ]
Ei herranjestas... Oikeesti... Pistää ihmettelee...
http://news.com.au/common/story_page/0,4057,7401630%255E13569,00.html
Originally posted by k0ne:
Pah, kurkkaappa vaan jotain tyyppiä mikä on ihan deekiksellä tai poltellut viimeiset pari vuotta.
---k0ne
Sota humehia vastaan...
Hmm, peili... tossa, väijytään... Sama heebo ku ennenki, päivitettynä vs.2K1, tosin...
Tietysti jos sanoo "katso deekua", kaikki ei välttämättä näe lasta vuosien takaa tai kirkasotsaista sinisilmäistä tervettä ja iloista ihmistä, joka oli ennen. Siinä on deeku, joka on juonut aivan liikaa erilaisia etanoliyhdisteitä yms.
Ihme ja kumma, et kuitenkaan julista sitä sotaasi alkoholille?
Sota humehia vastaan... no voihan v--tu, ottakaa selvää niistäki instansseista, jotka sitä "sotaa" käy. Massia siellä tahkotaan, myydään parannusta julkisuudessa lanseerattua tautia vastaan, kun selkein vaihtoehto on kuitenkin oppia elämään sen "taudin" kanssa, varsinkin kun tiedetään "parantumisen" hinta.
...RageAgainstTheMachine...
PeaceOut!
- sokeathymiöoppiihymiönäkemäänhymiöhudahymiöhuda -
Aika paljon oletuksia ja josseja ja kuulopuheita tuntuu löytyvän. Mut tässä sä vahvistat mun aikasemmat epäilyt.
Kaikki tieteellinen työ, joka pyrkii uuden tiedon tuottamiseen perustuu nykyisten vakiintuneiden käsitysten kyseenalaistamiseen. Ilman ristiriitoja ei tule kehitystä.
Miten niin "luomut" häviävät?
Ne häviävät itsestaan ehkä pikkuhiljaa satojen tai tuhansien vuosien kuluessa. Kysymys on luonnonvalinnasta, joka on neutraali ja oikeudenmukainen kaikkia kohtaan toisin kuin ihmisten lait. Rajallisessa elintilassa jollainen maapallokin on valitettavasti vain se ratkaisee ja jää jäljelle, joka on luonnon kannalta toimivin malli elämästä, kunhan ajan annetaan kulua. Aivan samalla tavalla kuten neadertalin ihmiset kuolivat sukupuuttuun nykyihmisen tieltä tuossa joitakin kymmeniätuhansia vuosia sitten. Tämä on elinehto elämän säilymisille yleensä. Kuinka monta miljardia ihmistä uskot tähän maailmaan mahtuvan ennen kuin tämä nykyinen järjestelmä romahtaa (maailmanlaajuisesti)?
Vastaan jo: sun skenariossa ne kaasutetaan kammiossa. Rauhanomainen rinnakkaiselo tuntuu olevan teille natseille tuntematon käsite. Kuvaamas skenario totalitaarisen yhteiskunnan voimasta kulahtaa kun tarkastelee aikaisempien "kokeilujen" lopputulosta.
Itseasiassa minun skenaariossani nämä geneettisesti-paremmaksi-muokattut-ihmiset elävät erillään muusta yhteiskunnasta aivan kuten rikkaat ihmiset nykyään. Mikäli geenitekniikka mahdollistaa joskus tulevaisuudessa niin jos vaurautta riittäisi mikset antaisi jälkeläisillesi parhaan mahdollisen koulutuksen lisäksi, parhaat mahdolliset geenit ja vaurauden. Tämä johtaa geneettisesti-paremmaksi-muokattujen-ihmisten kulttuurin syntymiseen pikkuhiljaa.
Minun pää ponttini oli se, että mikäli tämä osoittautuu nykyistä satunnaisuuteen pohjautuvaa lisääntymis tapaa paremmaksi niin luonnonvalinnan neutraalisuuden takia se ottaa paikkansa tässä maailmassa automaattisesti. Minun kannaltani on aivan sama toteutuuko tämä vai kuoleeko ihmiskunta sukupuuttoon. En väitä, että nämä olisivat toisensa pois sulkevia vaihtoehtoja.
Ja ku noin pelkäät jämähtämistä, niin mitä sitten arjalaisen paratiisin jälkeen?
Itseasiassa en ole vielä miettinyt noin pitkälle. Ehkä massaitsemurha atomiaseilla, jota ennen tehdään paratiisi muutamalle tietämättömälle ihmiselle, jossa he voivat elää onnellisina tietämättöminä kaikesta ja varoitetaan heitä ikinä astumasta ulos paratiisista, jotta eivät tulisi tietoisiksi "hyvästä ja pahasta".
Smile_Boy
[ 10 May 2001: Message edited by: Smile_Boy ]
Originally posted by bulk:
Koska tämä tapahtuma pääsi näinkin suureen julkisuuteen, sillä ON väliä, mitä se tekee teknoporukan maineelle.
Okei, se vaikuttaa siihen, mut oot kylmä kuspiä jos vain sitä murehdit ja valitat:"Vitun överi-idiootti ku pilas mun skenen..." Tai siltä se hieman vaikuttaa.
Tämä tapaushan juuri todisti, että teknomusiikki ja siihen liittyvä kulttuuri altistaa lieveilmiöille.
... ja...
Ja kas, sieltähän se tuli tv:sta. Ekstaasin leviäminen kulkee rave-kulttuurin mukana...
Tv ei sais sanoa sitä mitä sinä sanot? Sitäpaitsi e leviää teknokulttuurin mukana, se on havaittu fakta.
En itsekään kovin mielelläni tahtoisi myöntää olleeni juuri samaisissa "keskustan ravintolassa olleissa rave-juhlissa" esimerkiksi työpaikallani tai vanhemmilleni, kuin mistä ikävän kohtalon kokenut henkilö poistui sunnuntaiaamuna.
Toi on sun ja vanhempies välisen suhteen ongelma, ei skenen.
Tapaus tuo julkisuutta, erittäin negatiivista sellaista ja minusta se on ikävää. Asian julkituomisen voi suorittaa ilmoitusluontoisesti tai sensaatiohakuisesti.
Eli sulle olis riittäny esmes kuolinilmoituspalsta ja that's it? Ikävät asiat paranee hyssyttelemällä, skenen tulisi harrastaa lisää itsesensuuria? Voihan vittu, H on tosta varppina tyytyväinen...
Originally posted by CosmicMan:
"Kohta huumeita saa kaupasta kun ovat jo niin laajalle levinneitä..."
Toihan ois yks tapa saada laadunvalvonta aineille.
Originally posted by Mimako:
Mitä hyötyä tuon sanomisesta on kenellekään enää tässä vaiheessa? Paitsi niille (toivottavasti ei plattaria lukeville) kukkahattutädeille, jotka saavat tuollaisista spekulaatioista lisää vettä myllyyn.
Asioiden vääristely ja salailu on aina perseestä, vaikka ne tällä kertaa "puoltaisivat" meidän "aatetta". Pitää olla rehellinen, vaikeneminen on aina kuolemaa. Onko eri asia jos ensikertalainen flippaa kahdesta tai vaihtoehtosesti 3++ hevinipsusta, tai ku jos partaradottaja veivaa ouverit myrkkynaksusta, siis varoittavana, tiedottavana ja ennaltaehkäisevänä esimerkkinä. Ensin vaaditaan et kertokaa huumevalistuksessa totuus, ja sit ollaaki omista jutuista turpa kiinni... ei kustannu. Ei voi vaatia avoimuutta vain toisille.
Originally posted by noora:
lueskeltuani ihmisten kommentteja, selailtuani IS-än lisäksi monet lehdet ja katseltuani telkkaria huomaan etten jaksa enää edes miettiä mitä tällainen ko. tapaus tekee teknoskenen imagolle tai mitä väliä sillä edes on... Ihmiset jotka eivät tiedä todellisuutta, ajattelevat ja uskovat joka tapauksessa mitä haluavat... ikävää vain aina tällaiset tapaukset...
Prrrps... ihmisen sanoja...
Originally posted by Felis:
Ongelma vain on siinä, että ne hypoteettiset kukkistädit äänestää, ainakin mittavammin kuin me, ja koska äänestäjät halutaan pitää tyytyväisinä, niillä kukkistädeillä on kovempi ääni kuin meillä. Negatiivinen julkisuus --> ei bileitä; vähintään epäilen kansalaisoikeuksien rajoittamisen menevän tästä vielä pidemmälle... Tämän kun ymmärtäisi vähän useampi.
Kun vieläkin useampi ymmärtäisi äänestää (tai nousta barrikaadeille) sen sijaan että olisivat huolissaan julkisuusarvostaan. Vaikka totuus on usein vain sitä miltä asiat näyttävät, se ei tarkoita, että sen varaan voisi tai edes pitäisi rakentaa pysyviä toimintamalleja.
Jälleen kerran yksityisen ja yleisen ero. Jouduin ma-aamuna rauhottelemaan puolhysteeristä tyttöä asian tiimoilta, oli tuntenut H:n paremmin. Ei tuntunut sen helpommalta kuin edellisilläkään kerroilla.
En tiedä mitä sanoa ja se tuntuu oudolta. Onhan ihmisiä douppeihin kuollu, ja tulee kuolemaan, oli reivejä tai ei. Kuosaaminen ei kuitenkaa oo urheilua, et pitäis kattoo kuka nostaa isoimman kiven tai kuka kusee pisimmälle. Sen pitäis olla hauskanpidon väline, ei tarkoitus... paskat. Saarnat sikseen. Ottakaa mitä otatte, mut ottakaa iisisti.
"Elegia
Haihtuvi nuoruus niinkuin vierivä virta.
Langat jo harmaat lyö elon kultainen pirta.
Turhaan, oi turhaan tartun ma hetkehen kiini;
riemua ei suo rattoisa seura, ei viini.
Häipyvät taakse tahtoni ylpeät päivät.
Henkeni hurmat ammoin jo jälkehen jäivät.
Notkosta nousin. Taasko on painua tieni?
Toivoni ainoo: tuskaton tuokio pieni.
Tiedän ma: rauha mulle on mullassa suotu.
Etsijän tielle ei lepo lempeä luotu,
pohjoinen puhuu, myrskyhyn aurinko vaipuu,
jää punajuova: kauneuden voimaton kaipuu.
Upposi mereen unteni kukkivat kunnaat.
Mies olen köyhä: kalliit on laulujen lunnaat.
Kaikkeni annoin, hetken ma heilua jaksoin,
haavehen kullat mieleni murheella maksoin.
Uupunut olen, ah, sydänjuurihin saakka!
Liikako lienee pantukin paatinen taakka?
Tai olen niitä, joilla on tahto, ei voima?
Voittoni tyhjä, työn tulos tuntoni soima.
Siis oli suotta kestetyt, vaikeat vaivat,
katkotut kahleet, poltetut, rakkahat laivat?
Nytkö ma kaaduin, kun oli kaikkeni tarpeen?
Jähmetyn jääksi, kun meni haavani arpeen?
Toivoton taisto taivaan valtoja vastaan!
Kaikuvi kannel; lohduta laulu ei lastaan.
Hallatar haastaa, soi sävel sortuvin siivin.
Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin."
-Eino Leino
Peace Out!
- dangeroushymiödave -
[ 23 January 2002: Message edited by: H.Abismo ]
:hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :excellent: :excellent: :excellent: :excellent: :excellent: :excellent: :excellent: :excellent: :excellent: :excellent: :excellent: :excellent: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :happyroll: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :hah: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Ah, wanha kunnon huumetopic :angry: Mutta siis, rehellisesti sanottuna, mulle on ihan sama missä kirjoitetaan ja mitä. Ainoa mistä olen huolissani, ovat nuo 0-20 vuotiaat (ja miksei vanhemmatkin)aivottomat idiootit jotka eivät ymmärrä olla millääntapaa kriittisiä. No offence, mutta massa on just niin tyhmää kuin vain sen voi pelätä olevan. Tämä on mun kokemukseni, joka luultavasti väärä, taantumuksellinen ja kaupanpäälle ihan mitä vaan:! :hearts:
Ah, wanha kunnon huumetopic :angry: Mutta siis, rehellisesti sanottuna, mulle on ihan sama missä kirjoitetaan ja mitä. Ainoa mistä olen huolissani, ovat nuo 0-20 vuotiaat (ja miksei vanhemmatkin)aivottomat idiootit jotka eivät ymmärrä olla millääntapaa kriittisiä. No offence, mutta massa on just niin tyhmää kuin vain sen voi pelätä olevan. Tämä on mun kokemukseni, joka luultavasti väärä, taantumuksellinen ja kaupanpäälle ihan mitä vaan:! :hearts:
Eihän noiden henkilöiden käyttö täysin ongelmatonta ollut. Eiks siinä pari tyyppiä sanonut, että päivittäinen kannabis heikentää muistia ja joku jossain välissä maininnut, että jossain välissä meni vähän liian kovaa ja aineet maistui liikaa.
IMO varsin tyypillisiä tarinoita. Tutustuu päihteisiin ja tajuaa, että valistus on ollut pebasta. Sitten alkaa kuherruskuukausi ja käyttö alkaa olla viikottaista, kannabiksen kanssa välillä päivittäistä. Tätä jatkuu jonkun aikaa, kunnes käyttäjä itse tajuaa (tai jää kiinni), että käyttö alkaa vaikuttaa liikaa normaaliin elämään. Seurauksena käytön väheneminen ja ehkäpä asteittainen loppuminen.
Oleellista olisi iskeä just tohon väliin ennen kuherruskuukautta. Kun valistus ei edes tunnusta tällaisen olemassaoloa, moni käyttäjä uskoo, että niin kauan kun en rännitä ja ole katuojassa, ongelmia ei ole. Jos kuherruskuukaudesta kerrottaisiin ja sen vaikutuksista saisi puolueetonta valistusta, monella saattaisi pysähtyä päihdeiten käyttö huomattavasti nykyistä nopeammin tai hyvällä tuurilla jäädä se kokeilu pois :)
Tää on varmaan tätä nykyaikaa, kun ei saa kritisoida huumeidenkäyttöä tai toivoa "puhtaampaa" klubikulttuuria ja yhteiskuntaa, vaan pitäis hiljaa hyväksyä huumeidenkäyttö. :)
Ei.
Vaan sä oot vaan ihan uskomattoman TYHMÄ ihminen. Tiedäks. Sulla on ehkä 3 aivosolua, jotka ei oo synkassa keskenään. Sun typeryytes on niin masentavaa, että sulle ei ees viitti vastata kunnolla.
Vain ja ainoastaan TÄYDELLINEN IMBESILLI, kaikkeen rationaaliseen ajatustoimintaan kykenemätön pystyy heittelemään tollasia analogioita huumeidenkäytön ja lasten raiskauksen välille. Mut sitähän sä oot. Idiootti. Aivokuollut. Ääliö.
Mikäli et ymmärrä kaikkia "isoja sanoja" tässä postauksessa, ni voit pyytää äidiltäs apua, se tulee varmaan pian kotiin sieltä scattipornokuvauksista.
Kuole pois.
Ihan oikeesti.
Ohhoh? No, nyt tuli aika tiukkaa tekstiä JussiS:ltä! Toi oli kyl loistavaa tekstiä! :D :hearts:
Mulla on ollu kasitys, ettei koiraa saa kayttaa henkilon tutkintaan. Mut eipa se paljon oo ainakaan Helsinki-Vantaan lentokentalla haitannu.Huumekoiran ei sovi nuuskia satunnaisia kulkijoita
Ihmisiä rupesi kiinnostamaan tuolla Ihanteellinen bilettäjä topicissa muiden asiat liikaa, joten tänne kirjoittelen vastauksia:
Ei.Ovatko kaikki nyt tyytyväisiä?
Mun suurin ongelma on siinä, että jengiä kiinnostaa asiat, jotka ei kuulu heille. Saa toki keskustella, kyllä minäkin työnnän nokkani moneen soppaan ja lusikkani toisten asioihin, mutta pyrin olemaan antamatta kieltoja asioissa, jotka pidän henkilökohtaisina. => Huumausainet, vaikkakin laittomia, ovat silti jokaisen oma asia, jos siitä ei minulle tai ympärilläolijoille tule välitöntä haittaa. (Esmes piikkejä nurkissa, tai agressiivinen piripää.)
Minun mielestäni huumausaineet tulisi saada pois varsinkin alle 20v käsistä. Parikymppisen pitäisi olla jo niin fiksu, että jos aivonsa tuhoaa, niin tekee tietoisen valinnan. Mutta jos joku sen ruiskun käteensä työntää itse ja vapaaehtoisesti, eikä sitä tee naapurinkakaroiden silmien alla, niin minulla ei valitettavasti ole koulutusta, eikä valtuuksia toimia poliisina, syyttäjänä, tuomarina, valamiehistönä ja pyövelinä. En pidä siitä, että se narkkari sitten kuluttaa minun verorahoja sairaalassa ja vieroituksessa ramppaamiseen, mutta kyllä sitä toisaalta aika paljon muuhunkin turhaan sitä rahaa menee valtiolta, kuin valtiolta.
Lastenkodista saa holhota, jos haluaa sellaista tehdä. Vaan ei sieltä kyllä taida bileissä käyvän ikäisiä löytyä.
No toisaalta jos ihmiset saa smettikset housuun sillä, että ne kyttää toisten tekemisiä, niin eipä siinä. Sitten kytätkää. Ja jos ejakulaatio on sitä suurempi, mitä isommalle taholle pääsee valittamaan, niin 10022 on poliisin hätänumero, johon voi soittaa vaikka bileistä jos siellä näkee jonkun käyttävän aineita ja röyhkeästi oikein nauttivan olotilastaan.
Originally posted by yana:
[QB
ruokohelpi -> DMT, no mut hei ei siinä mitään vikaa? (ruokohelpi on tuo plant resourceissa mainittu Phalaris Grass eli Reed Canary Grass)
mutta enhän minäkään tätä ilman Internettiä tietäisi! eli jos nyt alettaisiin ratkomaan energia ja muita ongelmia viljelemällä ruokohelpiä ja ihmiset vaan eivät tietäisi tuon dmt pitoisuudesta niin homma ois jees. mutta kun on Internet! kaikki vaan on vaikeampaa. pitäisi varmaan kieltää tietokoneet. samalla voisi tehdä rangaistavaksi keskustella kenenkään ulkomaalaisen kanssa, ettei vaan pahat tiedot leviä.
[ 18 April 2001: Message edited by: yana ][/QB]
Originally posted by Oku:
Mihin vedät rajan hyväksyttävän käytön ja väärinkäytön välille? Oletan, että sinunkin mielestäsi jonkinlainen päihdyttävän aineen käyttö on kohtuullista. (esim. kupillinen teetä iltaisin voisi olla esimerkki tämmöisestä)
Suomessa on laki huumeista, ja se laki kieltaa muutamia aineita. Mielestäni alkoholi tuli myös laittaa kiellettyjen listalle, ja samoin kofeiini tms. muut jotenkin valvottavaksi, ettei joku Oku ota niistä ongelmaa ja rinnasta essoja piriä kahvia ja teetä samoiksi aineiksi. OTA SILMÄ KÄTEEN JA KATSO TUOTESELOSTETTA... -tana
Toivottavasti uhoat vaan lämpimiksesi, etkä oikeasti ole tuota mieltä. Mitä luulet että tästä seuraisi käytännössä?
Käyttäjät laitettaisiin lukkojen taakse kunnes ne olisi terveitä... Ihan oikein mun mielestäni. IMO edelleen: "Kama on tyhmää --> Kama tekee tyhmäksi."
Minä olen sitä mieltä, että kohtuullisen suuri osa suomalaisista voisi hyötyä lyhyestä mdma-terapiasta.
Just... Sitten kaikki "ahdistuneet" tekno-pellet jms kertoo lääkäreilleen miten "paha niiden on olla" ja kiltti lääkäri sanoo: "Tässä on sulle lappu terapiaan ota essoa ja ole onnellinen." Vittu ! Mikä on vikana kun ei selviä itse omista ongelmistaan ja pitää ottaa siihen jotain douppia (oli se sitten farmaseutilta, tai diileriltä)
Kaman käyttäjät, KAIKKI, On heikompia ja huonompia kuin puhtaat/vahvat tyypit, jotka osaa ottaa itse asiansa hoitoo, ilman että vetoaa siihen, miten kivaa on vetää essoja, ja mitä "hyötyä" siitä on.
Uskon, että kun kama on kielletty, on myös oltu tosissaan. En myöskään näe mitään syytä laillistaa ainuttakaan tuotetta, kemiaalista tai luonnollista.
---k0ne
War against drugs...
--
Originally posted by Taedium
Oikeaa informaatiota kun saisi, niin asia olisi helpompi. Mikäli esmes MDMA tutkittaisiin ja saataisiin pitkäaikaisen kohtuukäytön tuloksia, niin oikeilla tutkimustuloksilla saataisiin faktat, joilla jokainen voi itse ynnätä plussat ja miinukset ja miettiä, kannattaako käyttää.
(klips)
Mikäli muissa aineissa saataisiin faktatiedot oikeasti esille, että mitä mikin tekee, niin voisin itsekin harkita joidenkin aineiden käyttöä. Pitäisi vain laskea plussat ja miinukset. Nyt kun miinuspuolelta tulee niin uskomattomia stooreja ja plus puolen tyypit vähättelee niitä, niin ei tiedä mihin uskoa.
Niin totta. Harmi vaan että Suomen poliittisessa keskustelukulttuurissa tollaisen vaatiminen leimaa suoraan huumeiden puolustajaksi, ja on ainakin kansanedustajalle poliittinen itsemurha IMO.
Tää on vähän sama asia kuin se että mä puhuin pari viikkoa sit eräälle vanhemman ihmisen kanssa siitä miten katselisin yleisen järjestyksen kannalta mieluummin (puhtaan, valtion tarkastaman) MDMA:n käyttöä bileissä kuin känniördäystä. Teknobileissähän on tunnetusti vähemmän järjestyshäiriöita kuin mitä esim. opiskelijabileissä (mä olen järkännyt molempia), vaikka osallistujat ovat suht'samanikäisiä. Hän ei ollenkaan ymmärtänyt mun kantaani, sillä hänelle kaikki huumeet (siis akselilla kannabis-heroiini) edustavat pahaa eikä niissä todellakaan voi olla minkäänlaisia hyviä puolia.
Mä en tiedä mitä mun omalle päihteiden käytölle kävis, jos alkoholia+muita aineita sais valtion kaupoista. Suurin esto ainakin mulla on se että mä en uskalla kokeilla koska aineet voi olla epäpuhtaita, ja sitten mulla ei ole tarpeeksi puolueetonta, tutkittua tietoa.
--