lävistykset & tatuoinnit
- « Edellinen
- 1
- ...
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- ...
- 91
- Seuraava »
[q]larzizi, 6.3.2007 16:58:
Ja ainakin jos itse olisin hänen paikallaan, kaverit väittäisivät toista ja itse olisin todella jotain eri mieltä, niin ainakin henk.koht. haluaisin saada kerrottua kavereille syyn miksi otin tatuoinnin. Naurettavinta on ehkä ajatella, että "ei mun sitä teille tarvii selittää". Kyllä mä ainakin hitto vie haluaisin tehdä selväksi mistä siinä on kyse.
Enkä siis todellakaan ole mitenkään tatuointeja vastaan, en todellakaan. Ihan vaan kiinnostaa tuo kaverin asia ;)
[/q]
Miks pitää olla noin vitun utelias :D "Tiedät" vastauksen, niin mikset voi vaan olla tyytyväinen, että tunnet kaverisi paremmin kuin hän itse, koska hän elää valheessa?
edit: vitun anselmi tiivisti paremmin...
[q]larzizi, 6.3.2007 16:20:
Kaverin kanssa tuli juteltua hänen lähes uunituoreesta tatuoinnista. Hän ei kokenut, että hän olisi ottanut sen jotenkin oman imagonsa korostamiseksi tai ulkonäöllisten seikkojen vuoksi. Kummasteltiin kavereiden kanssa, että minkä takia hän sitten kokee ottaneensa sen, koska ainakin itse koemme, että tatuointeja otetaan juuri noiden syiden takia. Kaverin vastaus oli, että kun hän on niin kauan siitä haaveillut, niin päätti ottaa sen vihdoin. Eikä kaverin kaaliin mennyt, että jos olet haaveillut siitä jo kauan, on sen haaveilun takana juurikin nuo seikat Jos joku on samoilla linjoilla kaverin kanssa, niin voisi vähän sivistää minua ja kertoa, että minkäs takia niitä sitten otetaan.
[/q]
no jos se koki, että se tatuointi täydensi sen
identiteettiä, ei siihen mitään sen kummempaa
selostusta tarvita. Mikä tossa on ongelmallista?
Imagon kanssa tällä ei siis ole mitään tekemistä,
saati ulkonäön. Imago kun on jotain, joka rakennetaan
tietoisesti ja näkyy ulospäin. Identiteetti puolestaan
on yksilön henkilökohtainen voimavara.
Esim. jos joku käyttää risti-kaulakorua piilossa
vaatteidensa alla tai käyttää vaikkapa vihkisormusta,
ei kyse ole imagosta tai ulkonäöstä, vaan sitoutumisesta
johonkin. Tätä voi olla hankala tajuta ulkopuolisena,
ja musta tuntuu että te suhtaudutte nyt vähän ahdasmielisesti
tähän kaverinne ratkaisuun.
Kauan olen haaveillut ja miettinyt. En vain ole koskaan päässyt ajatusprosessissa niin pitkälle, että tietäisin mitä haluan. Vaikka erillaisia haaveita on ollut jo pitkään, niin ainakin realityt(lähinnä Miami Ink ja johdannaiset) ovat omalla tavallaan lisänneet kiinnostusta.
Olen miettinyt esim pyytää jotain itselleni mieluista artistia piirtämään kuvan tai pyytää lupaa kopioda jokin heidän tekemistä kuvista. Toisaalta haluaisin että tatuoijan oma kädenjälki näkyisi kuvassa. Mielikuvat halutusta lopputuloksesta myös muuttuvat aina kun näkee uusia ja erillaisia tapoja tehdä tatuointeja. Haaveena on myös ollut pitkään ottaa iso tatuointi, mutta luulen että on järkevintä aloittaa pienellä ja totutella elämään ensin sen kanssa ja nähdä miten oma keho suhtautuu musteeseen.
Ajattelin tehdä ensimmäisen askeleen haavetta kohtaan menemällä käymään tuolla "Helsinki Ink" tapahtumassa. Ehkä sieltä löytyy jokin inspiraatio, ehkä jopa tekijä. Toisaalta nykyään erottuu kai paremmin joukosta kun ei ole tatuointia
[q]Vampyrella, 2.9.2009 23:37:
---
Sallakat, 27.8.2009 10:07:
mitä en muistanut tästä paranteluprosessista oli se, miten sitä väriä puskee pintakerroksista kun hölvää bepanthenia. eli kun tässä nyt kuitenkin on ½ sleeve seuraavaksi tulossa niin täytyy miettiä josko loman tms ajalla ottais kun töissä yrittää vähän ees katsoa mitä pukee päälleen ja tuo tatskamuste + bepanthen-yhdistelmä tekee vähä huonoo jälkee vaatteisiin :P no ei tätä nyt niiiin pitkään kestä mutta silti.
---
Mä suosittelen sellaista antiseptistä rasvaa ja pesunestettä kuin Easy Tattoo. Bepanthen on tosi paksua, kun taas Easyn rasva imeytyy täysin ihoon. En tiedä onko mulla vain jotenkin tosi ''hyvä iho'' tatskojen kannalta (muutoinhan olen atoopikko ja iho tosi herkkä), mutta mulla parantuneet tosi nopeasti ilman, että ovat 2-3 kelmupäivän jälkeen tihkuneet väriä / nestettä pesun tai rasvauksenkaan yhteydessä. Rupiakaan ei ole tullut, iho vain hilseillyt pari päivää kevyesti ja that's it. En siis voi sanoa, että kyseinen rasva ja pesuaine olisivat yksistään tehneet hoidon näin helpoksi, mutta suosittelen kyllä silti. Mulla tuli aika isoa kuvaa, ja isojen alueiden värityksenkään jälkeen ei mitään probleemaa hoidossa. Ite oon lopettanut kelmun käytön silloin, kun kuva ei ole enää tihkunut nestettä, eli aina sen 2-3 päivän jälkeen.
(Mulla kans vähän hankala duunissa hoitaa tatskaa, kun ei ole mitään virallisia omia taukoja, välillä ei meinaa ehtiä oikein kunnolla vessaankaan, saatika viipymään siellä hieman pidempään. Oon pyrkinyt kelmupäivinä vaihtamaan kelmun kuitenkin kerran työpäivän aikana varsinkin, jos oon ollut töissä kellon ympäri. Näiden mun hoitotuotteiden käytön yhteydessä ei oo tarvinnut ressata kelmupäivien jälkeen, että väriä tarttuisi vaatteisiin, joten kunhan kelmupäivistä on päässyt, niin duunissakin ollut helppoa hoitaa.)
[/q]
Mä en oo kummankaan kuvan kohdalla pitänyt kelmua kuin pisimmillään yön yli (illalla otettu tatska). eikä sitä ole mulle ikinä suositeltukaan. Tosin ei mulla sitä nestettä ole tihkutkaan sen jälkeen kun kelmun ottanut pois. lämpimällä vedellä ekoina päivinä huuhdellut ja rasvaillut bepanthenilla. mä oon ite kuvitellu ett se ois jollain lailla hyvä että se rasva jää siihen pinnalle eikä imeydy kokonaan. mutta kai täsäs on monenlaista eri suositusta.
nyt reilu viikon jälkeen on vielä pikkuisen ohutta rupea, mutta muuten näyttäisi hyvin parantuneelta.
synttärilahjarahaakin tuli perheeltä ja kavereilta sen verran hyvin, että nyt pitää vain päättää mistä varaan sen ½ sleeve ajan ja varsinkin hioa sitä kuvaa paljon omassa mielessänikin :) vähän kyl jänskättää paljon isompi kuva kun joutuu hakkaamaan paaaljon pidempää kuin mitä tähän mennessä tottunut. ei varmaan ihan puolella tunnilla selviä siitä kun tulee paljon paljon kuvia/muotoja ja väriä ja piiperrystä.
Enää ei löydy kuin navasta ja kielestä
Ja navastakin pitää ottaa kuukauden sisällä pois, lääkärit on ilkeitä kun tollain käskee
..ja hauskoille tiedoks et joo,on noi leimatkin tallessa
Tatuoinnit - maailman vanhimpia taidemuotoja .. Hiton paljon parempia kuin korut: Et voi hukata eikä kukaan voi niitä varastaa!
Itseäni koristeltu tähänmennessä 10kpl... ikuisuusprojekti..
-Nenäkoru sillointällöin
-nänni
-albert
-kieli
Mulla löytyy lävistykset kielestä, nännistä ja navasta. Ennen oli myös korvassa ylhäällä rustossa toisella puolella kaksi ja nenässä, sekä alahuulessa keskellä, mutta kasvoin ulos niistä.
Tatuointeja on kummassakin ranteessa sekä yläselässä ja alaselässä.
Suunnitelmissa jossain vaiheessa tatskata nilkkaan juttui..
Lävistykset oon ottanu fredalla paikassa jota ei enää ole olemassa, joskus aikojen alussa ja tatskat on kaikki tehty Ducksissa (paitsi yksi joka alunperin tehtiin Paradise tattoossa päin helvettiä ja jonka sitten kävin Ducksissa korjauttamassa hienoksi) jota suosittelen erittäin lämpimästi. Vaikka hinnat ovatkin aika kirpeitä, niin jälki on taatusti hyvä ja korjaukset kuuluu diiliin.
Ranteiden tatuointi ei sattunut kovinkaan paljoa vaikka siitä eniten peloteltiin, kun taas alaselän kuvan teon ajan oli tuskan hiki pinnassa välittömästi ja hermokivut säteili joka hemmetin luussa ja ytimessä. Olin hankalassa asennossa sivuttain tuolissa ja istuin siinä toisen käsinojan päällä jalat kyykyssä istuimella ja yritin pysyä paikallaan. Kyllä se siitä sit helpotti kun sai semmosen asennon jossa pystyi kunnolla olemaan ilman et tarvii pelkää et lipsahtaa johonki suuntaan ja saa sinne selkäänsä muutakin kuin mistä on sovittu..
Navan lävistyksen otin kahdesti, koska ensimmäinen tulehtui ja oli sitten parannuttuaan niin vinossa että vitutti.
Muiden kanssa ei ole kummempia tulehduksia tullut, vaikka kielikorusta sainkin mojovan kudoskuumeen.
Edit:
Nii viel täytyy sanoa että kaikki kuvat on itse piirrettyjä ja en varmaankaan ottaisi kenenkään muun piirrosta..
jei, ensimmäinen tatuointi hankittu perjantaina!
se on sellainen n. 15x5cm musta saturnus -symboli
tossa vasemman käsivarren 'pehmeällä puolella'.
otin sen kabuki -nimisessä liikkeessä jossain tuolla
provincian puolella, maksoi 70 pesoa (~17).
oon ihan tyytyväinen ja varmaan jossain vaiheessa
vielä lisää tatuointeja hankin :)
Tribaali löytyy käsivarresta ja haikala nilkasta. Jos nyt saisi päättää, en varmaankaan ottaisi mitään kuvia kun kaikilla on. Omani on otettu yli 10 vuotta sitten ja sillon koko tatskabuumi oli vasta ihan alullaan. Mutta näitä mitä on en kadu, koska kuuluvat persoonaani niin vahvasti.
Läväreitä ei enää juurikaan ole, napakorunkin otin just pois. Saa nähdä jaksaako laittaa takas enää
[q]`´, 31.10.2007 17:44:
Tos meikän. Viimesimmät suht' tuoreita vielä, paranemassa jo tosi hyvin.
[/q]
Mä luin aika hyvin ja sain tosta lauseesta irti "panemassa jo tosi hyvin"
Edellisestä tatskasta vierähtänyt jo 9 vuotta joten nyt voisi
ottaa yhden tai useamman lisää kun alkaa ideatkin olemaan
aika selvillä kuvasta/kuvista!
Huomenna uus tatska :)
aika varattu helmikuulle, eka kuvani ja puol hihaa orientaalia olis tulossa
Otin ekan tatuointini eilen, tää on kyllä *sydän* Monta vuotta sitten tämän kuvan löysin ja nyt viimeinkin sen sain. Onneksi on kaveri, joka taitaa tuon homman. Talvella sitten katotaan jatkoa... ;)
Itteä himottais kauheesti ottaa uusi tatuointi. Tiedän tasan tarkkaan minkä tekstin haluan, mutta en oikein tiiä millasella fontilla :/ Tai oikeastaan haluaisin kaksikin, tuon tekstin ja sitten jousimiehen (itserakas kun olen) :P
kek!
Tää on kyl jo ihan onnistunut:
http://www.bme.com/tattoo/A80125/high/np7y-warcraft.jpg
Jep, harness on hyvä paikka.
Kaks lävistystä vasemman korvan rustossa...
Jotain pientä tatuointia oon harkinnu mut kattoo ny
Valmista tuli :) (Siinä lukee siis MIX TAPE, ei esim. mix face :DD)
- « Edellinen
- 1
- ...
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- ...
- 91
- Seuraava »