Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- ...
- 108
- Seuraava »
[Skandivamma]Tuosta vertaamisesta viela. Kiesille esitettiin haastattelussa kysymys "Kuinka vertailisit autoja ja naisia keskenaan?", joten onko se nyt mikaan ihme jos Kiesi lahtee vertailulinjalle. Vertailu on lisaksi helppoa, silla autoihin voi liittaa ihan samoja ominaisuuksia kuin naisiin (ja miehiin), eika kyseessa oli siis itsessaan seksistinen toiminta - kuten taalla onkin jo monesti todettu. Vertailun voi toki aina tehda seksistisesti, mutta se on sitten asia erikseen.
Claquesous: Mista johtuu, etta auton ja naisen vertailusta tulee sinulle mieleen ostettavuus, myytavyys ja varastettavuus, vaikka mitaan naista ei haastattelussa mainittu?
Ja loppuun paivan knoppi: Oliko missi-Essi seksistinen verratessaan miehia autoihin viikonlopun Ilta-Sanomissa?[/skandivamma]
[q]Tyranoid, 18.3.2009 15:00:
---
shapeshifter, 18.3.2009 14:56:
Mitä sillä pitäisi saavuttaa?
---
Olet siis sitä mieltä että siksi, koska Gazasta ammutaan raketteja Israeliin, tulee myös Israelin iskeä Gazaan riippumatta siitä, saavutetaanko sillä mitään? Syy iskuihin on siis enemmänkin ideologia ja kosto kuin se, että sillä pyrittäisiin muuttamaan tilannetta mihinkään suuntaan? Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin?
[/q]
Sillä pyritään tuhoamaan aseistusta ja naapurin taistelijoita, tietääkseni ihan hyvälläkin prosentilla onnistuen.
[q]kuilun partaalla, 30.12.2008 14:06:
---
Minun on äärimmäisen vaikea kuvitella tilannetta, missä lapsia käskettäisiin ampumaan Suomen rajalle.
---
Kuten minun on äärimmäisen vaikea nähdä, miten estää kansainvaellukset turvautumatta murhaan.
[/q]
Minä olen tuossa jo aikaisemmin esittänyt mielestäni kokeilemisen arvoisia poliittisia keinoja, joista yksikään ei ole murha.
[q]
Kieltäytyisin ampumasta, tietenkin. Ymmärtäisin, että käsky olisi ei ainoastaan Suomen perustuslain vastainen vaan myös YK:n sopimusten. Enkä ollenkaan ihmettele sitä, ettet osaa sanoa, mitä sinä tekisit... =(
[/q]
niin koska ana on valmis ampumaan LAPSIA! =(
Mun mielestäni tuo sun esimerkkisi oli liian epätodennäköinen. Mitä jos sieltä rajalta tuleekin aikuisia, aseet kädessä? Tai aikuisia, jotka eivät tule ase kädessä, mutta soluttautuvat yhteiskuntaan ja puuhastelevat sen tuhoa sisältäpäin, kuten Lontoossa? Mitä jos sieltä tulee sissisotilaita, joille tarjoamme turvapaikat ja moskeijat, joista käsin rakennellaan pommeja joita räjäytetään Helsingin ytimessä?
Kyse ei ole pelkästään nälkäisten lasten maahanvaelluksesta. Jos tilanne olisi se, keinot pitäisi harkita uudestaan. Ketään en ole rajalle ampumassa.
Minä en ampuisi rajalle nälkäisiä lapsia. Vihollisen aseistettuja sotilaita tietenkin ampuisin.
[q]
Miten estää maahanmuuttajien rajanylitys, siis käytännössä, jos ja kun niitä alkaa tulla tosissaan?
[/q]
Jaa-a. Varmaan rakentamalla piikkilanka-aitoja ja ampumalla nälkäisiä lapsia rajalle. Vai pitäisikö suomeen päästää jokainen, joka tänne haluaa? Pitäisikö meidän pistää ilmasilta mogadishusta tänne pystyyn, ja ottaa turvaan ihan jokainen, joka pyrkii? Entä kenia, kongo, etiopia, ruanda, libanon, kosovo, iran, iraq, pakistan, afghanistan, liberia, etc...? Mihin se raja vedetään? Tulijoita, jotka tarvitsevat humanitääristä apua on aivan varmasti kymmeniä miljoonia.
[q]
blogista: Olen monikulttuurisuus-kriittinen. Toivon Suomeen ja Eurooppaan mahdollisimman vähäistä maahanmuuttoa Afrikasta sekä Aasian islamistisista yhteiskunnista.
Äänestin Jussi Halla-ahoa 26.10.2008. Olen myös sitä mieltä, että halla-aholaisuus on selkeä uhkakuva terveen ja avoimen monikulttuurisuuskeskustelun mahdollistumiselle Suomessa.
---
[/q]
Niin. Tämä on legitiimi poliittinen mielipide. Minäkin toivon suomeen mahdollisimman vähäistä maahanmuuttoa Afrikasta ja Aasian islamistisista yhteiskunnista.
[q]
Kovaa kritiikkiä. Sä et siis ymmärrä, että kyseisessä blogissa kritisoidaan muotoa, ei sisältöä. Halla-ahon selvää imagohaittaa.
[/q]
Ymmärrän tietenkin, halusin vain tuoda julki sitä, ettei esim. hommafoorum ole halla-ahon aivottomien sykofanttien komppauskerho, vaan tavoitteena on pohtia ja keskustella siitä, miten maahanmuuttoasioita suomessa pitäisi hoitaa.
[q]Kyseinen hommafoorumin topic siis käsittelee sitä, miten maahanmuuttokriittisyyttä tulisi ajaa, ei sitä, onko se itsessään järkevää vai ei.[/q]
Ei niin, sillä hommaforum on perustettu niille, joiden mielestä maahanmuuttokriittisyys on järkevää. Miksi siellä pitäisi enää jauhaa siitä, pitäisikö tätä asiaa ylipäänsä ajaa, kun voidaan jauhaa siitä, miten maahanmuuttokriittisyyttä pitäisi ajaa?
Maahanmuuttokriittisyyttä on muuten monenlaista. Sen vastustuksen keskitymminen poliittisiin toimijoihin suomessa on luontevaa siksi, että kyseessä on poliittinen tahto ja asia, josta vastaavat suomalaiset politiikantekijät. Hyvin pitkälle kiitos internet-aktiivisuuden viimeisin Lex Thors nousi otsikoihin ja kumottiin.
Hyvin harva maahanmuuttokriitikko vastustaa maahanmuuttajia, minkä hahmottaa jos hieman lukee, mitä ihmisillä on sanottavana. Mitä järkeä itse maahanmuuttajia on vastustaa? Pointti on vastustaa holtitonta maahanmuuttopolitiikkaa, joka tuo ruotsin maahanmuuttajaongelmat suomenkin maaperälle. Mikä tässä on ikävää tai ilkeää?
Ihmiset vastustavat multikultitouhuja monesta syystä. Ellilä vastustaa niitä siksi, koska ellilän mielestä afrikkalaisten sekoittuminen suomalaisiin laskee suomalaisten älykkyysosamäärää. Seppo Lehto vastustaa siksi, että Seppo Lehto on hullu uusnatsi. Jussi Halla-aho vastustaa siksi, että tulijat jäävät valtion elätettäväksi ja ovat siksi kuluerä ja rasite yhteiskunnalle. Minä vastustan lähinnä siksi, että vastustan radikaalia islamia ja länsimaiden islamisaatiota maahanmuuton kautta. Kaikki nämä ovat legitiimejä syitä muodostaa poliittisia mielipiteitä; osassa niistä on järkeä, osassa ei. Lukija valitkoot itse, mitä ajattelee. Yhteistä näille tahoille on lähinnä mamukriittisyys - tästähän voidaan toki sitten poimia vasta-argumentteja ja esim. hyökätä minun kimppuuni väittämällä että ampuisin lapsia rajalle ja kannattaisin uusnatsismia. Tai että vihaisin ulkomaalaisia tms potaskaa.
[q]
Ajatteletko, todella?
[/q]
Yritän ainakin.
"Lehti paljasti: Israel syyllistynyt sotarikoksiin
Lehden mukaan Israel on muun muassa käyttänyt lapsia ihmiskilpinä, käyttänyt kohteina sairaaloita ja ensiapuhenkilöitä sekä tulittanut siviilejä miehittämättömän lennokin avulla."
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/54437-lehti-paljasti-%E2%80%9Disrael-syyllistynyt-sotarikoksiin%E2%80%9D
[q]kuilun partaalla, 30.12.2008 11:08:
---
Kun katsoo esim http://hommaforum.org keskusteluja, niin huomaa, että se halla-aholaisten päävihollinen ei olekaan mamu vaan se suomalainen mamulover, suomalainen mutkatukka, suomalainen punavihertulkku, suomalainen vasuri, väärinajatteleva suomalanen saattaa olla jopa pahempi asia kuin mamu! =0
[/q]
Tähän pitää vastata vähän pidemmällä kaavalla:
Maahanmuuton vastustaminen ei tarkoita maahanmuuttajavastaisuutta. Maahanmuuton vastustaminen on poliittinen mielipide ja toimi, joka kohdistuu maahanmuuton puolustajia vastaan. Tässä olet ihan oikeassa, mamukriittisen suurin vihollinen on tosiaan sellainen poliitikko, joka haluaa tuoda suomeen mahdollisimman paljon maahanmuuttajia, eivät ne maahanmuuttajat itse. Maahanmuutto on ilmiö, joka kokonaisvaikutuksiltaan on Suomelle haitallinen - siis se maahanmuutto, jota kritisoin, eli käytännössä sosiaalinen maahanmuutto islamilaisista maista.
Maahanmuuttajia vastustamalla ei saavuteta yhtään mitään. Maassa jo olevien maahanmuuttajien eteen pitää tehdä töitä, etteivät he syrjäydy, ja yksi olennainen asia tässä työssä on pitää maahanmuuttajien määrä sellaisena, ettei heidän eteensä tehtävä ekstratyö kasva mittasuhteiltaan ja kustannuksiltaan ylivoimaiseksi.
[q]
Monikulttuurisuus on ainakin homma-foorumin Paremman Tietotoimiston mukaan kommunistinen salaliitto! =D Eivät taida tajuta, että kommunismissa ei ole kuin yksi (proletaarinen) kulttuuri, vähän sama päämäärä, kuin heillä siis, muiden kulttuurien sulattaminen omaansa, assimilaatio, jonka seurauksena on monokulttuuri.
[/q]
Missä näin lukee?
[q]
Ottakaa selvää, älkää antako johdattaa itseänne harhaan. Ja JOS sen jälkeen, kun olette ottaneet asioista selvää, monista eri lähteistä, olette sitä mieltä, että Halla-aho, Arhinmäki, Soini tai Soininvaara on oikeassa tai että ainakin olette samoilla linjoilla, äänestäkää häntä. SITÄ on demokratia. MUTTA jos teette sen vain huhujen, yksipuolisen ja -silmäisen propagandan perusteella, niin on vaara, että äänenne menee todella väärään osoitteeseen.
[/q]
Näinhän minä pyrin tekemään. Luen, keskustelen ja otan selvää. Tällä perusteella olen päätynyt siihen mielipiteeseen, mitä nyt edustan - en siksi, että olisin löytänyt Scriptasta jonkin "oppi-isän", jonka "totuuksia" nyt toistelen. Se on minun poliittisen kantani infantilisoimista ja minun päättelyni ja ajatustyöni mitätöimistä.
JH-a on nostanut nämä asiat keskustelun ytimeen, mikä on mahtava asia. Jussilla on paljon mielipiteitä, joita en allekirjoita, eikä jussi oikein tunnu hahmottavan islamisaation koko kuvaa vaan puhuu lähinnä huoltosuhteesta, jossa hän toki on oikeassa - tämän voi tarkistaa työllisyysluvuista.
Edelleen, vastaamatta jäänyt kysymys kuuluu: Mitä meillä tehdään oikein, mikä esim. ruotsissa on tehty väärin, jolla ruotsin tilanne täällä vältetään? Minä olen omat ajatukseni jo esittänyt. Nyt ne, jotka vastustavat minun ehdotuksiani voivat ehdottaa tässä jotain konkreettista, sen sijaan että väitetään kaikkien ongelmien poistuvan kunhan minunlaiseni ikävät vihanlietsojat saadaan väkivalloin tai nolaamalla vaiennettua.
heh-he-hee-hee, ihan paras.
[q]shapeshifter, 18.3.2009 15:17:
Kaikenkaikkiaan, noista yhteenvetona ei oikein saa aikaan mitään sortajakansaa.
[/q]
En tiedä mistä sä ton "sortajakansan" keksit, toivottavasti et kuvittele että minun kirjoituksista.
[q]Riku, 23.3.2009 20:58:
"Lehti paljasti: Israel syyllistynyt sotarikoksiin
Lehden mukaan Israel on muun muassa käyttänyt lapsia ihmiskilpinä, käyttänyt kohteina sairaaloita ja ensiapuhenkilöitä sekä tulittanut siviilejä miehittämättömän lennokin avulla."
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/54437-lehti-paljasti-%E2%80%9Disrael-syyllistynyt-sotarikoksiin%E2%80%9D
[/q]
Kuulostaa aika oudolle, että muksuja laitettaisiin panssarivaunun eteen. Noh, tutkikoon pois. Kuulostaisi enemmän hamasin touhuilta kun minkään armeijan.
[q]Esa Perse, 8.9.2009 00:44:
---
wiwi, 7.9.2009 21:51:
Tsekatkaapa teemalta Louis Theroux:n ohjelma...
---
En kyseistä dokkaria ole nähnyt, mutta voin tässä varmaan aika tarkkaan osua jos arvelen, että vastaavia kommentteja ei mustien suusta k.o. dokkarissa kuultu. Tuollaiset dokkarit eivät yleensä edes pyri maalaamaan kokonaisvaltaista kuvaa rotujännitteistä, vaan asettavat aina toisen porukan uhriksi ja toisen sortajaksi, jotta saadaan herkullisempi jännite aikaiseksi.
Rasismi ei ole yksisuuntaista, etelä-afrikassakaan: http://edition.cnn.com/2009/WORLD/americas/09/02/canada.asylum/index.html
[/q]
Kyllä, olet oikeassa. Harvat asiat maailmassa ovat täysin mustavalkoisia. Kyse ei ollut dokkarista, vaan matkailuohjelmasta, jossa Theroux tutustuu erilaisiin ilmiöihin. Tässä jaksossa buureihin ja buurilaiseen kulttuuriin ja aika epätodellisia ihmisiä ja näkemyksiä näytti tulevan vastaan. Suosittelen katsomaan ihan vaikka puoliviihteenä.
Pitäydyn edelleen mielipiteessäni, että em. lausunnot ovat häiriintyneitä ja surullisia. Ja olisivat sitä myös jos osapuolet olisivat niissä toisinpäin. Lienee kuitenkin aika selvää mikä on historiallisten voimasuhteiden rooli molemmissa esimerkeissäsi (valkoiset-mustat, miehet-naiset) ja miten se vaikuttaa siihen, millaisissa diskursseissa näistä asioista yleensä puhutaan. Eroa on myös mittakaavassa. En toki väitä että se tekisi ei-niin-tyypillisestä rasismista/syrjinnästä hyväksyttävämpää.
Tästä voi joku muu jatkaa jos siltä tuntuu, mulla on hyvin vähän pitkäjänteisyyttä nettikeskusteluihin.
Tsekkaan ton linkin sitten kun ei väsytä niin paljon että päässä surisee.
[q]Ana-5000, 30.12.2008 20:24:
[o]valkoihoinen heteromies[/o] Arman Alizad:
[/q]
En tiedä heteroudesta, mut kyl se ihan valkoihoinen mun mielestä on.
[q]Reivaaja, 17.7.2009 23:25:
Hehehehehe...
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/devon/8155441.stm
[/q]
"The decision to close down a rave or illegal music festival is not taken lightly," a police spokeswoman said.
"On this occasion, we were extremely concerned how the event had been advertised on the internet as an all-night party and it was therefore necessary to take the appropriate steps.
"Had it gone ahead, it is likely that far more of our resources would have been used to police the event and there would have been considerable disruption to neighbouring properties.
Ööh näin.
Kun vilkaisin tuota tulevaisuus.org -foorumia, niin täytyy sanoa, että joko mokukriitikoiden huoli muslimimaahanmuuttajien kielitaidosta on hyvin liioiteltua, tai sit foorumin kirjoittajista valtaosa on syntyperäisiä suomalaisia. Veikkaan jälkimmäistä.
Olen myös sellaisessa käsityksessä että suuri osa Suomessa asuvista fundamentalistimuslimeista on nimenomaan syntyperäisiä suomalaisia.
Hyvä tietää että maailmassa on vain 65.000 muslimiterroristia.
Nyt voi nukkua yönsä rauhassa.
Tuo oman nickin salaaminen kuulostaa kyllä tosiaan vähän epäilyttävältä... Tais Esa P:n mielenkiinto tätä lässytystä kohtaan kadota vähän samaan tapaan ku Frank Mirin mielenkiinto katos muutama viikko sitte toisessa erässä Lesnaria vastaan?
Väite siitä, etteikö tähän pöytään olis kukaan muu ku Ana Perse tuonut mitään, on naurettava, ja kertookin asiasta olennaisen. Uskovainen, mikä uskovainen...
[q]kuilun partaalla, 16.1.2009 17:08:
http://www.islamicamagazine.com/Issue-15/The-Myth-of-The-Myth-of-Moderate-Islam.html
[/q]
Mä päätin lukea ton tekstin, koska oikeesti kiinnosti tietää miten niihin väitteisiin oltiin vastattu.
Ensin puolustellaan, ettei kaikki ole terroristeja, sitten syytellään kristittyjä sivun verran (ja ihan aiheesta mutta oikeuttaako se mitään).
Sitten mennäänkin jo tähän harvinaisen hämärään alueeseen: Ensin kyseisen tekstin kirjoittaja sanoo:
"Perhaps if Sookhdeo knew Arabic properly, he would have the capacity to read the Quran more clearly. But he does not. This makes it difficult to accept him as an authority on Islamic teachings, whatever may be his post or title."
Joka on ihan hyvä juttu koska,
"Slay the polytheists wherever you find them, and capture them and blockade them, and watch for them at every lookout. But if they repent and establish the prayer and give alms, then let them go their way. "
kuulostaa aika pahalta. Mutta onneksi se "pitää" lukea,
Slay the polytheists who are attempting to slay you.
Ei kyllä kamalasti vakuuttanut.*nauru*
[q]Riku, 7.12.2008 04:39:
Tää topicci on kyllä muuttunu malliesimerkiksi siitä mikä on sairasta, niin yhteiskunnassa kuin ihmisissäkin.
[/q]
Voisitko sä vähän kiteyttää tätä, miten maahanmuuttopolitiikasta keskustelu on sairasta?
[q]Ana-5000, 6.12.2008 18:35:
---
Kansanedustaja Petri Pihlajaniemi (kok) katsoisi muihin Pohjoismaihin, joissa on kiristetty lainsäädäntöä viime aikoina.
Pihlajaniemen mielestä rkp ja vihreät haluaisivat avata "oven täysillä auki".
---
Ja sitten vielä ihmetellään, kun vihreille vittuillaan.
[/q]
No sanopa muuta, kun kerran Petri Pihlajaniemikin (kok) on tuota mieltä.
Otetaans tuolta Päivän :) topickista tänne, niin on hiukan oikeamalla alueella:
Mark Hamiltonin alkuperäinen viesti:
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=1106;pid=1202596#1202596
Ja debaattia siitä:
Mark Hamilton:
Tyyppi ehti lyödä tasan 2 kertaa kun jo juoksin pakoon ja toinen kavereista ei ehtinyt lyöntietäisyydelle ja 2 muuta takana olevaa neekeriä ei ainakaan näyttäneet uhkaavilta tai aikovan tulla tappelemaan. Tyyppiestä toinen oli joku pitkätukkanen suomalainen ja toinen manne.
[q]Ana-5000, 31.12.2008 09:11:
Rikoksen luonteen vuoksi jotenkin heti arvasi, että kyseessä oli kulttuurinrikastajia ja näiden kotoperäisiä hännystelijöitä.
Usein muuten näkee tuollaista, että on joku kolmen somalin ja yhden suomalaisen porukka, jossa se yksi suomalainen mesoaa ja riehuu ja ne somalipojat komppaa vieressä ja hakee tilannetta.
[/q]
Katos vaan. Mä en ainakaan löydä tuosta markin tarinasta mitään komppaamista ja tilanteen hakemista. Sen sijaan kertomuksen siitä kuinka kaksi isänmaantoivoa meinaa leipoa lättyyn samalla kun taustalla seisoskelee kaksi mustaa miestä jotka markin mukaan "2 muuta takana olevaa neekeriä ei ainakaan näyttäneet uhkaavilta tai aikovan tulla tappelemaan. "
Joten kuis toi noin päälaelleen kääntyi? Ettei vaan viha sokaisisi?
Vai onks nyt niin et mark on väärässä ja koko tilanne antoi itsestään väärän kuvan?
Kyllä niiden nekrujen täytyy olla syypäitä, noniin veljet, käydääs hakemassa valkoiset kaavut ja
noustaan ratsaille. Jiihaa.
[q]Anselmi, 31.12.2008 09:33:
Katos vaan. Mä en ainakaan löydä tuosta markin tarinasta mitään komppaamista ja tilanteen hakemista. Sen sijaan kertomuksen siitä kuinka kaksi isänmaantoivoa meinaa leipoa lättyyn samalla kun taustalla seisoskelee kaksi mustaa miestä jotka markin mukaan "2 muuta takana olevaa neekeriä ei ainakaan näyttäneet uhkaavilta tai aikovan tulla tappelemaan. "
[/q]
Veit sanat suustani. Onneksi, koska on vähän heikko happi, eikä jaksa postata. :)
Muutenkin toi tyyli taas, että "päätekijät oli saleen kulttuurinrikastajia ja ne suomalaiset vaan niiden hännystelijöitä" pisti vähän huvittamaan.
[q]Arsk4_, 8.10.2009 23:20:
---
nolyn, 8.10.2009 23:08:
Tätä monikultturisuuden ihannoijat haluavat tännekin, Suomeen. Palavia autoja, pelkoa, turvattomuutta ja väkivaltaa.
Tilannekatsaus Ruotsista:
---
Vittu mitä paskaa... kyllähän noille kuri löytyisi mutta pitää ajatella heidän uskontoa ja tunteita, emmehän toki halua leimautua rasisteiksi emmehän
[/q]
Tämä video, muiden joukossa on kuin aikakone, joka näyttää mitä meillekin on tulossa, jos nykyinen maahanmuuttopolitiikka jatkuu. Onko meidän pakko seurata Ruotsia tässäkin asiassa?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- ...
- 108
- Seuraava »