Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- ...
- 108
- Seuraava »
[q]pistepistepiste, 16.4.2009 18:57:
Kyllä sä voit kertoa tarkemminkin, että mitä tapahtui? Mitä tekivät? MILLÄ TAVALLA RIKKOIVAT LAKIA? Mitä muuta SINÄ teit asialle kuin tuijotit kamerasta ja haukuitte työkaveris kanssa nekruiksi? Voit varmasti ton verran vastata, et oo kumminkaan ku vartija etkä mikään vitun salainen agentti. Eli, kuinka nämä hengailijat (ja hengaaminenhan on meidän kaikkien oikeus) rikkoivat lakia ja mitä sinä teit asian eteen?
[/q]
No, itsekin väitit olevasi turvallisuusalalla, niin tiedät varmaan että toimenpiteitä ja työtehtävien yksityiskohtien kertomista rajoittaa vaitiolovelvollisuus.
[q]
Sitä paitsi kyllä siellä kaduilla näkee muitakin ku somaleita ja arabeja, oli sitten yö tai päivä. Sä vaan kiinnität ainoastaan niihin huomiota, koska pelkäät niitä niin vitusti.
[/q]
Ai, okei.
[q]
Ps. Onks toi sit sitä sun "epärasistista"- kritisointia? Noh, mut mua kiinnostaa eniten toi yllä oleva esittämäni kysymys. Haluun vaan tietää, että mitä ne yön pakolaiset tekivät, jota tekevät vain pakolaiset? Ja kuinka rikkoivat lakia. Niin ja mitä sinä (munaton paskahousu) teit asian eteen.
[/q]
No, sanotaan että ainakin hommia riitti. Sen tarkemmin en voi asiaa julkisella foorumilla vatvoa. Ja miten se on rasistista todeta, että yöllä kaduilla maleksivasta epämääräisesti porukasta valtaosa oli arabeja ja somaleja? Näin se vaan oli. Ei se ole kenenkään rodusta kiinni.
Kyse on varmaan ennemminkin syrjäytymisestä ja toimettomuudesta, joka sitten johtaa siihen, että yöt vietetään kaduilla vaihtoehtoisia toimeentulomalleja harjoittamassa.
[q]phanatic, 4.11.2008 12:51:
Ja kyllä, pidän Thorsin lausuntoja populistisena hömppänä, mutta mielestäni on uskomatonta käyttää kivitettyä tyttöä perusteluna sille, kuinka meidän ei pitäisi ottaa pakolaisia maasta, jossa moista tapahtuu.
[/q]
No sitähän minä en tehnyt, vaan sinä. Musta on uskomatonta käyttää yhtä kivitettyä tyttöä perusteluna sille, miksi satojen miljoonien kärsivien ihmisten maanosasta pitäisi ottaa muutama tuhat suomeen asustelemaan.
[q]kuilun partaalla, 29.4.2009 12:36:
---
Valtakunnanperkele, 29.4.2009 12:21:
Hmm, olet netin aktiivikäyttäjä joten oletin, että tiedät mikä on IP-osoite. Se on yksilöivä osoite, jolla tietokoneet erottuvat toisistaan verkossa. Sen alku näkyy tuossa postauksen alareunassa. Jos kirjoittelisin samalta koneelta kahdella eri nimellä, se IP olisi sama.
---
No kyl mä tiiän, et mikä on ip-osote, höh, siis et yhel koneel on yks ja sama ip-tunnus. =) MUT näkyyks siitä, et onko Tampereella vai Torniossa? Ja olen ymmärtänyt, että tollanen on helppo kiertää? Vai eikö sellaista ole tapahtunut aiemmin?
[/q]
No ei se nyt niin helppoa ole, että sitä jaksaisi alkaa puuhastelemaan ihan vaan tän threadin takia.
Ainiin, positiivisia terveisiä naapurista aiheeseen liittyen: http://sydsvenskan.se/malmo/article429062/quotNar-ska-ni-sluta-kasta-sten-pa-ossquot--quotNar-ska-ni-sluta-kalla-oss-apjavlarquot.html
Täällä puhutaan mitä puhutaan ja toisaalla kehitys jatkuu entisellään. Onneksi Homma on kuitenkin niinsanotusti perkeleellisessä nosteessa :)
[q]whispering, 20.12.2008 16:12:
Minkä ihmeen takia niin moni suomalainen häpeää suomalaisuuttaan?
[/q]
Tosta tulikin mieleen kymmenet haastattelut TV:ssä ja radiossa, mitä oon kuunnellut ja pistänyt merkille. Siis toimittajat väkisin pyrkivät laittamaan Suomea maailmankartalle julkkisten haastatteluissa nussien kysymyksillä:
"Tiedätkös muuten, että täällä syödään tollaista paskan näköistä mämmiä" etc -kysymyksillä, mitä häpee silmät päästä. Kuinka vitun säälittävää :D
Ei siinä mitään vakavaa, mä tiedän kuitenkin syntyneeni oikeaan maahan ja todella arvostan ja rakastan tätä ympäristöä nk."virheineen", josta itse varmaan täytän sen 1%:n =D
[q]kuilun partaalla, 14.3.2009 13:58:
http://www.kaleva.fi/plus/K%C3%A4rpp%C3%A4fanien_kimppuun_k%C3%A4ytiin_Helsingiss%C3%A4_786320+0
pitäisikö mamujen kannattaa kärppiä vai jokereita?
[/q]
Mitä sä tällä tarkoitat?
[q]kuilun partaalla, 16.3.2009 11:00:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200903169249196_uu.shtml[/q]
Yritätkö sä nyt tuoda tota peruskoulun tasolle jääneiden lätkäfanien keskuudessa esiintyvää huligaanikulttuuria puheenaiheeksi ihan omana aiheena vai mikä näissä nyt on mielestäsi se suora yhteys toisiinsa? Vai ihan muuten vaan pelottelet ihmisiä pitämään oikeaa paitaa Jokeri-matseissa? :D
[q]Esa Perse, 20.7.2009 02:22:
Tuossa joku pohdiskeli missäs meikäläinen on, niin totean nyt tähän ihan suorilta että mielenkiinto lässyttää tästä aiheesta tässä threadissa katosi jo aikaa sitten.
Täällä keskustelee tällä hetkellä omituinen Reivaaja (joka on minulla ignoressa) sekä ihminen, joka suosittelee itsetutkiskelun keinoiksi itsensä kuristamista happopäissään, kuilu (jota en sen tarkemmin edes yritä luonnehtia), shapeshifter joka kärsii kirjallisen ilmaisutaidon puutteellisuudesta sekä minä, jota ei vittuakaan kiinnosta enää lässyttää näistä asioista tällaisella porukalla. Ette ole tuoneet pöytään minun mielestäni yhtään mitään.
[/q]
Olen tietoinen ignoresta. Olen omituinenkin. Se vaikeuttaa elämääni huomattavasti. Se myös avaa näkökulmia joita moni ei kykene koskaan ilmeisesti käsittämään. Normaalia olen oppinut ymmärtämään, olenhan joskus ollut sellainen. Enää en ole, enkä halua olla, eikä minun anneta olla vaikka haluaisinkin. [esimerkkinä nyt taas (blaablaablaa joojoo) poliisi kutsuu rikolliseksi, vaikka olisinkin sihen asti ollut kohtelias, enkä tehnyt mitään = rutiinitarkastus. Kaikki jutut joista jäänyt kiinni on teinityperyyksiä. Varastelukin loppui 15 vuotiaana. En nyt itke, vaan kerron yhteiskunnan asenteista]
Kai ymmärrät ettei mulla ole sua mitään vastaan. Mun melkein koko suku on rasisteja sanan varsinaisessa merkityksessä, joten sun kommentit ei ole kovinkaan radikaalin kuuloisia. Mä kyllä sanon isillekkin jos neekeriä huutelee että turpa kii vitun idiootti. Se ei varsinaisesti ole henkilökohtaista, kuten ei rasismikaan. Aina en toki sano, mutta vihaisesti kyllä katson. Olen kanssasi monista kaneeteistasi samaa mieltä, mutta kaikki daavidintähti-jutut ei kiinnosta vittuakaan ja olen periaatteessa valmis puolustamaan Suomea näiltä 'yli-ihmisiltä'. Sen vuoksi saatan ärähtää turhankin helposti. Olen siis vain eri mieltä ratkaisumalleista ja ongelman kumulatiivisesta kehityksestä.
En siis nyt väitä sua rasistiksi, mutta monet kommenttisi ovat antaneet ymmärtää niin.
[q]epicuros, 6.10.2009 23:30:
Madventures
[/q]
Kylläpä ihmiset tekee pelkän satukirjan perusteella monenlaista temppua :D
[q]nolyn, 8.10.2009 23:08:
Tätä monikultturisuuden ihannoijat haluavat tännekin, Suomeen. Palavia autoja, pelkoa, turvattomuutta ja väkivaltaa.
Tilannekatsaus Ruotsista:
[/q]
Vittu mitä paskaa... kyllähän noille kuri löytyisi mutta pitää ajatella heidän uskontoa ja tunteita, emmehän toki halua leimautua rasisteiksi emmehän
[q]nolyn, 9.10.2009 21:28:
---
Arsk4_, 8.10.2009 23:20:
---
nolyn, 8.10.2009 23:08:
Tätä monikultturisuuden ihannoijat haluavat tännekin, Suomeen. Palavia autoja, pelkoa, turvattomuutta ja väkivaltaa.
Tilannekatsaus Ruotsista:
---
Vittu mitä paskaa... kyllähän noille kuri löytyisi mutta pitää ajatella heidän uskontoa ja tunteita, emmehän toki halua leimautua rasisteiksi emmehän
---
Tämä video, muiden joukossa on kuin aikakone, joka näyttää mitä meillekin on tulossa, jos nykyinen maahanmuuttopolitiikka jatkuu. Onko meidän pakko seurata Ruotsia tässäkin asiassa?
[/q]
Toivottavasti ei...
[q]kuilun partaalla,
Ach so. No tämä selvä. Tulkitsemme asioita eri tavoin.
clipp---
[/q]
Ymmärrän mitä tarkoitat.
[q]astaroth, 18.8.2009 01:30:
Swimmers are told to wear burkinis
[/q]
Niin eikös tuossa ole kyse samanlaisista muslimiuintivuoroista kuin joissain Helsingin uimahalleissa? Jutun mukaan 2x1,5h/viikko. Eipä sillä, epäkannatettavaa on mun mielestä tuokin, mut lainauksesta saa helposti sellaisen kuvan, että kaikissa uimahalleissa oltaisiin siirrytty totaalisesti uudenlaiseen dresscodeen.
Suosittelen lukemaan teoksen "Don't they know it's Friday."
Kirja on suunnattu pitkälti liikemiehille/-naisille, mutta se sisältää varsin yleissivistäviä faktoja jokapäiväisestä arabikulttuurista - ja keskittyy nimeomaan kulttuurien välisten erojen (ja niiden syiden) esilletuomiseen.
http://www.amazon.co.uk/Dont-Friday-Cross-Cultural-Considerations-Business/dp/186063074X
Ei helvetti kun nauratti, yön Timot pistää parastaan Kongossa:
http://www.totallycrap.com/videos/videos_African_space_program/
I give you their space-program.. . LULZ!
[q]Reivaaja, 20.8.2009 06:17:
Pitääkö kaiken olla kannattavaa?[/q]
Mä kirjoitin "kannatettavaa", en "kannattavaa". Merkittävä ero.
[q]kuilun partaalla, 25.8.2009 09:15:
Tää on kyl aika käsittämätöntä tälleen hyvinvointivaltion lapsen silmissä. "Demokratia ei ole koskaan ollut niin uhattuna kuin nyt"... Ja siis siksi, kun yritetään saada yleistä terveydenhuoltoa aikaiseksi. Ku mun miälestä se, ettei ole yleistä terveydenhuoltoa, on uhka demokratialle.[/q]
Nämä jenkkiläiset pipipäät katsos yhdistävät yleisen terveydenhuollon sosialismiin, joka tuntuisi olevan natsismiin rinnastettava asia etenkin kylmän sodan aikana harrastetun propagandan uhreille. Jos jokin asia voidaan siis yhdistää sosialismiin, on se automaattisesti paha asia ja uhka demokratialle.
[q]Mitenköhän toi Herger ymmärtää ilmauksen demokratia? "Demokratia = kun me republikaanit saamme päättää asioista"???[/q]
Taisit osua naulan kantaan ja tässä suhteessa USA:n sisäpoliittiset kiistat näyttäisivät peilaavan USA:n ulkopoliittista asennetta. Turkkiahan moitittiin aikoinaan "heikoksi demokratiaksi", kun se noudatti kansan enemmistön (muistaakseni) Irakin sodan alkuvaiheessa eikä meinannut antaa jenkkien kulkea Turkin alueen läpi Irakiin. Vielä hullumpaa on se, että Turkin armeijakin sai risuja siitä että he _antoivat hallituksen taipua kansan tahtoon_. Lopulta Turkki kuitenkin taipui jenkkien tahtoon, kuten kunnon demokratian kuuluukin.
Jos siis otetaan huomioon se että kun jenkit vievät demokratiaa maailmalle, he itse asiassa nostavat valtaan hallitsijoita ja hallituksia, jotka tekevät mitä jenkit käskevät, ei Hergerin ilmeinen suhtautuminen demokratiaan ole mitenkään poikkeuksellinen.
Ja vähän amerikanihmeitä...
http://www.mtshastanews.com/news/x769902147/Congressman-Herger-calls-Obama-plan-threat-to-democracy
[q]Our democracy has never been threatened as much as it is today, Herger said to a loud standing ovation.[/q]
Tää on kyl aika käsittämätöntä tälleen hyvinvointivaltion lapsen silmissä. "Demokratia ei ole koskaan ollut niin uhattuna kuin nyt"... Ja siis siksi, kun yritetään saada yleistä terveydenhuoltoa aikaiseksi. Ku mun miälestä se, ettei ole yleistä terveydenhuoltoa, on uhka demokratialle.
[q]One speaker said he could trace his ancestors back to the Mayflower and said they did not arrive holding their hands out for help.
I am a proud right wing terrorist, he declared to cheers.
Herger praised the mans attitude.
Amen, God bless you, Herger said with a broad smile. There is a great American.[/q]
Heppu julistautuu terroristiksi, ja saa "great American" tittelin siunausten saattelemana?! Ja tosiaankin, siirtolaiset eivät tulleet Amerikkaan "koura ojossa kerjäämään" vaan aseet tanassa ryöstämään...
[q]Health care is not the only threat to our democracy, Herger said.
Herger noted that the last election resulted in the Democrats having a majority in both houses of Congress.
They can vote in anything they want, Herger said. The only thing standing between you and them voting in anything they want is you.[/q]
Eli siis demokratia on uhattuna, koska vaalilla valittu edustajisto on demokraattienemmistöinen, ja demokraattisen puolueen päätökset ovat "uhka demokratialle"... Ihan käsittämätön demokratian analyysi. Onko republikaanienemmistöinen edustajisto sitten yhtä suuri uhka demokratialle? Mitenköhän toi Herger ymmärtää ilmauksen demokratia? "Demokratia = kun me republikaanit saamme päättää asioista"???
USA healthcare, who cares?
Ana kun on ennustellut sitä pesujen suurta vaalivoittoa, niin tämä "kriitikkojen" uusi puolue saattaisi "valitettavasti" syödä heidän kannatustaan. Saas nähdä, mitä tapahtuu.
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Maahanmuuttokriitikot+puuhaavat+uutta+puoluetta/1135248822107
[q]Jusna666, 7.11.2009 23:01:
---
Funktion, 7.11.2009 22:57:
---
Jusna666, 7.11.2009 22:42:
http://www.vartti.fi/artikkeli/ed757d60-08f6-43a1-9512-9a97f00661ca
Voi ziisus..
Mihin jonoon mun pitää mennä et mäki saisin isomman asunnon?
Kuka tois uuden grillin ku vanha on likanen? Lisäks mun sisko on tehny siinä ruokaa ja mähän en voi syödä ruokaa samasta grillistä sen kanssa.
Saaks autojaki siitä samasta jonosta asuntojen lisäks?
Vittu mä oon ollu tyhmä ku maksan itteni kipeeksi paskalla palkalla pienen kaksion takia.
---
Jopas luit jutun just niin kun itse parhaaksi koit, tai sitten oot ihan vitun äärimmäisen rasistinen ihminen. Siinä sanotaan että hän on jonottanut VUOSIA uutta asuntoa nykyisen 60m2 kämpän tilalle, koska nykyisessä asuu VIISI ihmistä.
Tohon grilliasiaan en ota sen enempää kantaa kuin että uskonto on uskonto, uskot sinä siihen tai et. Joillekin se on elämän ohjenuora, ja sun tulee kunnioittaa sitä vaikka et siihen uskoiskaan.
---
Sitä on rouva hyvä vaan ja menee töihin ja ostaa sen isomman kämpän.
Oon mäki koittanu vuosia tehä duunia et pääsis vittuun tosta 40neliön luukusta, mut en mä siitä nyt mitään lehtijuttua kuitenkaan halua.
Mikä ihmeen pakko se on ruveta sikiämään ku rutto jos ei taloudelliset puitteet sitä kestä?
Järjenkäyttö sallitu.
[/q]
1 hlö / 40m2
5 hlö / 60m2
You do the math.
Niinkun sanoit, järjenkäyttö sallittu.
Agitoidaanpas taas hieman pukeutumisesta ja raiskauksista:
Nyt kun tiedetään wikipedian mukaan, että eteläafrikassa raportoituja raiskauksia oli 115.61 per 100k-asukasta (oletetaan nyt että ovat naisia), häiritseekö tai estääkö se yhtäkään suomalaista naista menemästä ko. maahan?
Olenko oikeassa, jos oletan, että mikäli tähän kysymykseen vastaava nainen vastaisi kyllä,
mutta kuitenkin kulkee Suomessa provosoivassa asussa ja tulee raiskatuksi, hän on vähintäänkin erittäin tekopyhä ottaen huomioonottaen Suomalaisen vastaavan luvun 10.6/100k.
Toisaalta Saudeissa, jossa nainen nauttii samoista oikeuksista kuin koira suomessa ja miehet ovat kiimaisempia kuin kanit, saa naisen raiskata huoletta mikäli tämä kulkee yksin tai ilman muumikaapua. Silloin saatetaan jo tappaa. Siltikin tilasto antaa raiskausluvuksi 0.27. Tilastopoikkeamaa vai ei, mutta mittarilentäjän on luotettava mittariin.
Suomessa ja Afrikassa käsittääkseni harrastetaan jonkinasteista tasa-arvoa, Saudeissa ei. Wtf?
Ehkäpä voidaan postuloida, että on sairasta pelleillä oman fyysisen ja henkisen terveytensä kustannuksella, eikä pukeutua sään mukaisella tavalla. Auringosta saa syövän, ellei satu olemaan neegermeister. Eikä apinat mieti kuitenkaan saako sitä puuttua fyysisesti tai muutoin toisen elämään mikäli siihen ei toinen nimenomaisesti anna lupaa. Caveat emptor - yhteiskunnissa jossa on demokraattisesti pakotettu olla osallisena kuluttajana tai osallisena tahtomattaankin.
Ja näin kevennyksenä: omaa mielipidettä ei tässäkään asiassa siis ole. Mutta minulla on OIKEUS ilmaista sekin *joo*. Ts, maassa maan tavalla tai maasta pois.
[q]Jusna666, 7.11.2009 23:01:
---
Sitä on rouva hyvä vaan ja menee töihin ja ostaa sen isomman kämpän.
Oon mäki koittanu vuosia tehä duunia et pääsis vittuun tosta 40neliön luukusta, mut en mä siitä nyt mitään lehtijuttua kuitenkaan halua.
Mikä ihmeen pakko se on ruveta sikiämään ku rutto jos ei taloudelliset puitteet sitä kestä?
Järjenkäyttö sallitu.
[/q]
Harmi että rikokseen yllyttäminen on kielletty, muuten olisin ehkä kehoittanut edes koittamaan miettimään out-of-the-box -tyylillä: miksi tehdä työtä kun voi hoitaa itsensä vankilaan. Hyvässä lykyssä välttää vankilan ja voi jopa ostaakin sen lukaalin, tai sit joutuu sinne vankilaan, mut jemmata paalut jonnekin mistä niitä ei tuu löytämään. Tässä- ja todennäköisesti jokatapauksessa kämppä muuttunee pienemmäksi hetkeksiaikaa, mutta positiivista on se, että ruoka tulee useasti päivässä ja on mahdollisuus kohottaa kuntoa, jutella henkeviä ja hoidattaa terveyttään yms, eikä tarvitse miettiä "mitä tekis tänään". Ja koko lystin maksavat ne, jotka haluavat ehdointahdoin äänestää ja vaikuttaa muiden elämiin pistämällä "rikolliset vankilaan jonne kuuluvatkin". Mutta pitäähän yhteiskunnan verorahat olla edelleen kiertämässä, ettei tuu lama. Töitä pitää olla ja kauheasti vaan hassataan rahaa rikollisten torjuntaan. Eiks oo kauheeta! :D <3 Joku saattaisi sanoa, että mennään OT:ksi, mutta kulttuuria se alakulttuurikin on, tässä tapauksessa sairaampi tapaus on nimenomaisesti demokraattinen enemmistö kun oikein miettii. Ketkä loppujenlopuksi pyörittääkään tätäkin systeemiä ;D
[q]Ana-5000, 2.3.2009 12:17:
Minä taas pelkään, että euroopan mantereella kehittyy tässä seuraavien kymmenien vuosien aikana ihan täysi sisällissota ainakin jossain, jos ei valtiotasolla niin ehkä lähiö- tai kaupunginosatasolla. Pariisissa on jo viitteitä tästä, kun poliisi ottaa viikkoja yhteen aseistettujen maahanmuuttajajengien kanssa.
[/q]
Sivuhuomautus: mun on jo pitkään pitänyt tarkentaa tuota sun toistuvasti esittämääsi oletusta, että Pariisin lähiömellakoissa vastakkain olisivat poliisi ja maahanmuuttajat, kuten Malmössakin. Tosiasiassa Pariisissa vastakkain ovat maahanmuuttajien lapset eli ns. toisen sukupolven maahanmuuttajat, jotka puhuvat täyttä ranskaa mutta ovat silti syrjäytyneitä. Näkisinkin, että tilanteella on islamistimeininkiä enemmän yhtäläisyyksiä pertti perussyrjäytyneen elämään jossain Helsingin lähiössä tai jenkkighettojen näköalattomaan meininkiin - höystettynä ihan perusranskalaistenkin hallitsemalla ja suorastaan keksimällä vallankumous- ja mellakka-aatteella.
Osaan siis ranskaa ja olen nähnyt Ranskan lähiöistä tv-dokumentteja. Ranskaa ne siellä puhuu, toisin kuin Malmön "jaak intte snakka svenska"-maahanmuuttajat. Enemmän mua vituttaa Ranskan kuin Ruotsin lähiöihmisten syrjäytyminen.
Myös UK:ssa on miljoonia toisen sukupolven maahanmuuttajia. Heidän mellakointinsa on maan tavan mukaisesti vähäisempää, he eivät aina osaa puhua tai kuullunymmärtää UK:ssa saarnaavien imaamien kieltä (siis omien vanhempiensa äidinkieltä). Tää kiinnostava artikkeli kertoo, minkälaista islamin suuntausta UK:ssa saarnataan englanniksi eli 2. polven kielellä:
http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23654441-details/I+won%E2%80%99t+let+the+death+threats+silence+me/article.do
- « Edellinen
- 1
- ...
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- ...
- 108
- Seuraava »