Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

Back to yleinen keskustelu O

[q]REivaaja,
Ei helvetti sä kun kuvittelevas olevas jotenki valastunut ja muita parempi kaikessa rakkaudessasi. :DDD Oikeen hengellinen johtaja. Ainoa vaan että sä et osais tehdä rankkoja päätöksiä niitä tarvittaessa. Ja mä en jaksa yrittää ees nyt olla nokkela jne. kunnioituksen puutteesta.
En mä kyllä rupea motiiveitani selostamaan. jos sä oisit yhtä valaistunut kuin luulet olevasi, tietäisit motiivini.

Ja ei, mua ei vittuakaan kiinnosta kunnioittaa sua, eikä sun kavereitasi. En edes keksi miksi pitäisi.

????

Toi vapaakauppa on kyllä kaikkea muuta kuin ''rakkautta'' silloin kun toinen on toista liian paljon voimakkaampi. Voit vaikka lukea siitä taloustieteilijöiltä jos et mua usko. Mulla ei oo halua väitellä asiasta. Olen jo kantani valinnut. Sitä ei yksi foorumi niin vain käännä, enkä mäkään pysty kenenkään päätä kääntää. ????

Ja rasisti? No kyllä nyt vaan helvetti saatana perkele on. Voi vittu. Ei ehkä taparasisti, mutta rasisti ja niin maan perkeleesti. Voi vittu ei löydy näitä voimasanoja tarpeeksi ilmaisemaan turhautumista tähän ihan saatanan typerään väittelyyn josta ei edes lähtöviivaa löydä.
[/q]

Oot muuten tosi söpö kun oikeasti suutut

Ja voisko muuten enää pointit mennä enempää metsään neidin raivopuuskan kanssa?

En myöskään pidä itseäni hengellisenä johtajana.

Täällä kukaan ole toistaan parempi.

En ole väittänyt että vapaakauppa olisi rakkautta. *släp*

En ole myöskään sen enempää valaistunut, mutta sitäkin enemmän rakastunut tällä hetkellä.

[q]REivaaja, 5.11.2008 08:05:
---
Damien, 5.11.2008 08:03:
Oot muuten tosi söpö kun oikeasti suutut

---

Ei toi provos tehoa. En ole vihainen. Olen turhautunut.
[/q]

Huomaan.

Paljon sä kuitenkin tuskaas muitten niskaan äkäpäissäs koitat työntää, oli se sitten tiedostettua tai tiedostamatonta.

[q]Damien, 4.11.2008 20:54:
En nyt ota kantaa noihin tukiaisiin, mutta ideologisesti vapaakauppa on ainoa asia mikä on saattanut ihmisiä yhteisen pöydän ääreen tässä maailmassa, siis se ja rakkaus. Mikäli ituhippi -aate ei mahdu kapitalistien kaaliin sellaisenaan (give love a chance, -have we really done that allready?), on se fyrkka aina kiehtonut ihmistä lähes samassa mittakaavassa ja vapaa kansojen välinen kaupankäynti on aina yhdistänyt ihmisiä toisiinsa.

Aika rankka rinnastus toi Ana ja rasisti.

Sekin on nyt aivan vitun saletti että lauot läpi päähäsi mitä sylki suuhun tuo, tiedän tuon syndrooman sillä olen itsekkin ollut ihan samanlainen ajattelematon rääväsuu, joka tiputtelee faktoja pöytään perseestään sellaisella tahdilla ettei paremmasta väliä. Kun mä vaan koitan sulle kulta kertoa, että tuolla et lietso kuin vihaa ympärillesi. Miksi muuten olet niin vihainen, vaikka koitat ajaa hyviä teemoja keskusteluissa, teet sen kuitenkin niin vulgaarilla tavalla ettei siitä kukaan ota selvää. Vittuilusi on lähempänä herjaamista, kuin sitä jaloa taidetta mitä vittuileminen rakkaudella voi parhaimmillaan olla.
[/q]
Ei helvetti sä kun kuvittelevas olevas jotenki valastunut ja muita parempi kaikessa rakkaudessasi. :DDD Oikeen hengellinen johtaja. Ainoa vaan että sä et osais tehdä rankkoja päätöksiä niitä tarvittaessa. Ja mä en jaksa yrittää ees nyt olla nokkela jne. kunnioituksen puutteesta.
En mä kyllä rupea motiiveitani selostamaan. jos sä oisit yhtä valaistunut kuin luulet olevasi, tietäisit motiivini.

Ja ei, mua ei vittuakaan kiinnosta kunnioittaa sua, eikä sun kavereitasi. En edes keksi miksi pitäisi.

????

Toi vapaakauppa on kyllä kaikkea muuta kuin ''rakkautta'' silloin kun toinen on toista liian paljon voimakkaampi. Voit vaikka lukea siitä taloustieteilijöiltä jos et mua usko. Mulla ei oo halua väitellä asiasta. Olen jo kantani valinnut. Sitä ei yksi foorumi niin vain käännä, enkä mäkään pysty kenenkään päätä kääntää. ????

Ja rasisti? No kyllä nyt vaan helvetti saatana perkele on. Voi vittu. Ei ehkä taparasisti, mutta rasisti ja niin maan perkeleesti. Voi vittu ei löydy näitä voimasanoja tarpeeksi ilmaisemaan turhautumista tähän ihan saatanan typerään väittelyyn josta ei edes lähtöviivaa löydä.

Jätkä äänestää puoluetta joka on homoja, maahanmuuttoa, abortteja, lesbojen hedelmöityshoitoja ja naispappeja vastaan. Eli toisinsanoen on kaikkea mitä ihmisessä voin inhota. Sen lisäksi käyttää vielä aikaansa muiden lietsomiseen mua vastaan. :D

Sä et nyt oo tehny läksyjäs. Jos susta mä oon katkera niin sitten sä oot naiivi. Jossain vaiheessa tuut tajuumaan että sulla ei ole vittuakaan merkitystä, etkä tuu saamaan mitään aikaseksi, eikä kukaan tule saamaan. Ihmisten käytös seuraa tiettyä kaavaa joka heilahtelee liiallisen hyvinvoinnin aiheuttaman ylimielisyyden ja huonovointisuuden aiheuttaman eläimellisyyden välillä. Ihmiset ei ole ole tulossa fiksummiksi (vaikka lukeminen kyllä nostaa älykkyyttä. Sille on nimikin. En muista mikä) vaikka niitä kuinka kouluttaisi.

Voi sitä päivää :(

[q]REivaaja, 5.11.2008 09:06:
---
Damien, 5.11.2008 08:30:
Paljon sä kuitenkin tuskaas muitten niskaan äkäpäissäs koitat työntää, oli se sitten tiedostettua tai tiedostamatonta.

---

Äh sä oot rakastunu.
Päihteiden suurena ystävänä olen hyvilläni siitä ja tällä hetkellä sua ei maailman ongelmat kiinnosta. Hitto kun ei voi itse julistaa olevansa paukuissa niin ei jaksaisi itseänikään.
Ohan se hieno tunne ja sivuvaikutuksetkin ovat mitättömiä. Kauanko sitä kestää? No ei varmasti kiinnosta ja oletko koukussa? Onpa typerä kysymys.. Pidä hauskaa seuraavat pari vuotta.
[/q]

En ole väittänyt ettei minua kiinnosta ongelmat, näen vain rakkauden vastauksena kaikkeen mitä se oikeastaan onkin. Väitän ettemme ole omien ongelmiemme vuoksi, kyenneet vielä antamaan rakkaudelle mahdollisuutta. Emme yksinkertaisesti kykene näkemään rakkautta vaihtoehtona, koska oma tunnetilamme on kollektiivisesti surkea. Tarjoan vaihtoehtoa ymmärtää, rakastaa ja sitä kautta avata tietä asiapitoisemmalle dialogille, mikä voisi jopa parhaassa tapauksessa johtaa jonkin sortin ratkaisumalleihin. Hyvä tuottaa hyvää ja negat lisää negatiivista vastaenergiaa. Simple as that.
Omalla hyvällä fiiliksellään voi aloittaa lähipiiristään ja sitä kautta lähteä parantamaan koko maailmaa.

[q]Damien, 5.11.2008 12:16:
Mitä standardeja? Onko sulla jotain menetettävää, kun kerran pelkäät menettäväsi selkeästi jotain?
[/q]

Kyllä mäkin olen kuollut sienissä :DDD Oli paska trippi joo, mut sellasta se välillä on.
Sä et tiedä mitään mun sielun vahvuudesta. Tiedät vain että se ei ole hajonnut.

Ja menetettävää? Ehkä mä haluunki olla vain reilu?

This is pointless.. Valaistuneeksi heittelet aikalailla klisheitä.

All u need is love tittitididiii

[q]REivaaja,
Eli ilman runoutta Alenna standardejasi.
--CUTT stopp and d-ROLL---
[/q]

Mitä standardeja? Onko sulla jotain menetettävää, kun kerran pelkäät menettäväsi selkeästi jotain?

Meinasin vaan että me ollaan kaikki samanlaisia samoine pelkoinemme, samat ilot - samat surut ja tärkeimpänä samanlainen rakkaus. Kun vaan niistä peloista vaan voisi päästää irti ja tajuta että rakastamalla saat enemmän, kuin takertumalla niihin mitä omassa pienessä mielessäsi pidät tärkeinä vankeina. Sielun kuuluu työntää positiivisesti varautunutta energiaansa ympärilleen, saavuttaakseen oman täydellisen loistonsa. Sienimiehenä sun kuuluisi jo tietää nämä, vai oletko jo niin katkeroitunut ettet vain suostu näkemään sitä. Joko katkera tai peloissasi, ylpeys kun vaan on sitä egon luomaa suojamuuria, ettei hauras pienisielu hajoaisi lopullisesti pirstaleiksi. I know, kerran kuolin ja nousin tuhkasta vahvempana kuin koskaan, kun vain älysin päästää irti. Enkä mä voi tuudittautua mihinkään, nyt tässä mennään pari vuotta rauhassa eteenpäin -ajatukseen. Pakko sitä on toteuttaa 24/7 ja täältä ikuisuuteen, jos kerran uskoo niin elää kuten saarnaa.

[q]REivaaja,
Kyllä mäkin olen kuollut sienissä :DDD Oli paska trippi joo, mut sellasta se välillä on.
Sä et tiedä mitään mun sielun vahvuudesta. Tiedät vain että se ei ole hajonnut.

This is pointless..
[/q]

En kuollut sienissä, sienissä olen loistanut vain aistillisesti ja älyllisesti, sekä vaistonnut elämän energian preesenssiä ympärilläni. Kuolemani liittyi unelmistani irti päästämiseen täysin selvinpäin, josta aloitin uuden henkisen kasvun syklin. Ensimmäinen syklini tapahtui tässä 4-5 viimeisen vuoden aikana. Siitä ensimmäisestä kerrasta kun maistoin sientä, joka johti happoon - mistä tuli lapeus ja jyysti mun mieltäni taustavaikuttajana läpi toisen kokemani murrosiän kohti todellista minääni.

edit:
en ole koskaan kokenut paskoja trippejä, vain opettavaisia sellaisia...

edit2:
ja lapsesta saakka olen ollut täällä etsimässä rakkautta...

Reivi ja deimi, teillä on näköjään toisillenne
niin paljon annettavaa että kannattaa jatkaa
keskustelua vaikka yksityisviesteillä. Eiks niin.

Tähän topikkiin toi teidän sieni- ja satorivertailu
ei enää oikein istu.

[q]Karski, 5.11.2008 12:32:

ei enää oikein istu.
[/q]

Väitän vastaan, sienet ja psykedeelit ovat esimerkiksi Etelä-Amerikkailaisissa kulttuureissa hyvinkin suvaittuja, henkisen valaistumisen työkaluja, kun taas meillä ne yksinkertaisesti raakataan huumausaineiksi. Onko enää soveliaampaa ja otsikon mukaista keskustelunaihetta?

Mut sä oot Seriff Mcloud täällä päin ja mä oon vaan peyotea mutustava blueberryn -puolikas, joten kummarran tahtoanne oi hän jonka kalju keikkuu kahdessa metrissä

[q]Damien, 5.11.2008 13:05:
---
Karski, 5.11.2008 12:32:

ei enää oikein istu.

---

Väitän vastaan, sienet ja psykedeelit ovat esimerkiksi Etelä-Amerikkailaisissa kulttuureissa hyvinkin suvaittuja, henkisen valaistumisen työkaluja, kun taas meillä ne yksinkertaisesti raakataan huumausaineiksi. Onko enää soveliaampaa ja otsikon mukaista keskustelunaihetta?
[/q]

Joo, mutta teidän keskustelu ei enää liittynyt
päihteiden hyväksyttävyyteen eri kulttuureissa
vaan koko tämän sivun ajan henkilökohtaisten
kokemusten merkitysten arviointiin tavalla
josta ei oikein irtoa mitään yleisiä johtopäätöksiä
tämän topikin aihepiiriin.

Päihdeaiheesta voi siis toki jatkaa mutta kannattaa
muistaa että tätä forumia lukee muitakin ihmisiä.

[q]Karski,
Joo, mutta teidän keskustelu ei enää liittynyt
päihteiden hyväksyttävyyteen eri kulttuureissa
vaan koko tämän sivun ajan henkilökohtaisten
kokemusten merkitysten arviointiin tavalla
josta ei oikein irtoa mitään yleisiä johtopäätöksiä
tämän topikin aihepiiriin.

Päihdeaiheesta voi siis toki jatkaa mutta kannattaa
muistaa että tätä forumia lukee muitakin ihmisiä.
[/q]

Totta. Yritin vain omalla tavallani kanavoida Reivaajaa jonnekkin mieluisampaan mielentilaan, mutta sorruin sitten itse vetelemään omia virsiäni hieman liian pitkiksi. Täällä helposti keskustelun timmellyksessä, hukkaa oman itsensä sen pauloihin ja antaa piut ja paut alkuperäiselle aiheelle, ehkä jopa liiankin helposti vain pitääksen dialogin käynnissä. Zorge epäilijälle ja rispectit modelle.

[q]Kon-tiki,

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/138298.shtml

[/q]

Itse viisi-viikkoisen tyttölapsen isänä, en voi kuin päivitellä miten Jumalattoman urpoa kommenttia siellä palautepalstalla annetaan valua aivoistaan näppikselle, ilman että lukemaansa on edes kunnolla ensin ymmärtänyt. Eipä silti ei mielipiteeseen ole ennenkään ymmärrystä tarvittu.

Lapsi = suojelu , avioliitto = seksi , islam = lapsiavioliittoja ja seksiä. Ensin huudetaan räkäpäänä kulttuurien välisistä eroista ja sitten räkäpäänä ei ymmärretä oman kulttuurin vaikutusta omaan ajatusmaailmaan, jota puolustaessa sylki lentelee vasten monitorin kehyksiä.

Vittu että vituttaa! Mistä nämä kaikki saatanan idiootit ovat päätyneet tätä iki-ihanaa nettiä täyttämään PASKALLA? Mä muistan ajan, jolloin hakukoneilla vielä löys 10 ehtaa hittiä ekalta sivulta, muistaaks kukaan muu? Paskat, mä pakenen kohta koko www:stä waikka WWe:hen videoiden kautta.

Suomi, dekadenssi, pedofilia, huumeet, <- ja takasinpäin, ihan miten kukin haluaa näitä kohinoita kelailla. -96 tapahtunut vihkiminen ja koko maa on menossa päin persettä! Apua Halla-Aho on järjestelmän kourissa, ITS US VS TEHM BIG TAIM! ISlmamistit valloittavat maan, heko heko - vittu kun Suomalaisetkaan eivät ymmärrä miten tämän maan puoluepolitiikka toimii ja äänestävät vaaleissa henkilöittäin, niin ei meillä ole paljoa pelättävää mistään Islamin maihinnoususta. Jeesus Kristus pelastaa nörtti-körtit ja pakottaa kohti sitä yhtä pelättävää Jumalaa ja Saatanaa.

-HomoNatsiIslamJutkuNisti-PedoBear-

[q]Valtakunnanperkele, 6.4.2009 16:32:
http://kilo.naurunappula.com/nn/0/291/160/393509.jpg

Kiinnitä huomiota lopussa mainittuihin prosentteihin, aika samankaltaisia lukuja kuin Suomessa tänään.
[/q]Niimpä. Se mielestäni osoittaa että Suomen ''passiivinen'' suhtautuminen ongelmaan ei ole ainakaan lisännyt ongelmien suhteellista määrää. Missä on Islam? Kysympähän vaan.
Ja BTW: et sattunut näkemään hullun jutun jaksoa jossa tehtiin käytöskoulu mamuille tyyliin Ei saa koskea ja ei on EI!

Hajoo vainoihin.

Sä oletat että lukujen pitäisi muuttua kun tilanne maassa josta tullaan ei ole muuttunut. Sun logiikalla meidän pitäisi eka muuttaa mamujen kotimaan olosuhteita ennenkuin heitä voi päästää tänne. Hieman kyllä nyt kuihtuu koko turvapaikkasysteemi nyt kuules. Ei tossa ole lankaa josta lähteä puimaan. Oot solminu ittes niin pahasti että et enää keksi muita vaihtoehtoja kuin rajojen sulkemisen.

Sä sorrut totaalisen sosiopatiaan ja vastuun pakoiluun. Koettaisit nyt ymmärtää että eri kultuurien sulautuminen on niin voimavara kuin haaste. ilman ''monikulttuurisuutta'' Ei olisi Suomea, eikä kyllä länsimaitakaan. Kannattaa muistaa mistä se sivistys lähti. Sun viljelemä vastakkainasettelu korostaa ongelmia, eikä varsinaisia ratkaisuja aiheutten väistämättä vastareaktioita ja entistä etäisempää suhtautumista muita kulttuureja kohtaan, kun tavoitteen pitäisi olla suvaitsevaisuus ja ymmärtäminen. ymmärtämisellä en tarkoita (kuten ei kyllä vitun moni muukaan, vaikka sen niin tulkitsetkin) päänsilittelyä, vaan ongelmien kehityksen ja jälkipuinnin ymmärtämistä. Sä et ota vastuuta omasta käytäytymisestäs ja susta se on käsittämätöntä miten joku voi lyödä sua kun vittuilet.

siinä me ollan samaa mieltä että länsimainen kultuuri on ylivoimaisesti paras, mutta musta sä oot tuomassa siihen totalitäärisiä aineksia torjuaksesi sellaisia. Minusta sä siis näivetät kulttuuria sisältäpän kun lokeroit siihen ''kuulumattomia'' osia tarpeettomiksi.
Ikävä kyllä sä olet vain osa tätä kulttuuria, kuten on Abdikin. Abdi haluaa teokratiaa ja sinä kaikkea muuta. Se on sitä länsimaalaista liberalismia.
Saa haluta mitä tahtoo.

[q]Damien, 7.4.2009 16:02:Mut toi Ana:lle vittuillu, saatsa siitä tyydytystä (?) - ku sellasenaan se sillä ei tunnu olevan seksuaalista merkitystä (ei oo moneen sivuun mennessä ollut=)[/q]
En saa tyydytystä. Sen takia pistin äijän noreen. Ollaan siis oltu Anan kaa suht hyviä frendejä, käyty kaljalla ja vizailtu toisillemme ja jopa kuunneltu toistemme huolia. Nykyinen Ana, tai siis tämä Ana tässä Klubbarissa, ei ole se Ana, jonka tunsin muutama vuosi sitten. Ja yhäkin uskon, että ihminen voi muuttua, "ihmisille voi puhua ihmisen kielellä". Mut se en ole ilmeisesti minä, joka siihen kykenee. Eli uskaltaisin sanoa, et siksi ylenmääräinen vittuilu, koska uskon, et Ana on "pelastettavissa", kelasin, että hän kuuntelee vittuilua, koska itse on kova siinä lajissa. =( Anan ammatti on toinen seikka, jonka vuoksi hän on ollut silmätikkunani, turva-alan ammattilaisen ei tulisi pelotella ihmisiä vaan päinvastoin.

Ana, vaik ootki nores, ni se kutsu Berliiniin ja bisselle on yhä voimassa. =) Uskon, et irl nää jutut on keveämpiä ku uskommekaan.

Maahanmuuttopolitiikkaa voi ja tuleekin kritisoida, mutta ei väärin perustein. Sama pätee kaikkeen politiikkaan.

edit: yrkkäsin aloittaa "puhtaalta pöydältä", se "teesi"-postaus, mut katsopa kuka senkin pöydän kaatoi...

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=50463;hae=;pid=1231528#1231528

(tost tulee viilattu versio piakkoin...)

edit2: Nii, sen verran vielä, et kyl mä vittuilen takas, jos mulle vittuillaan, olen heikko. JOS löydät triidin, mis mä alotan vittuilun, ni tarjoon bissen! =)

[q]REivaaja, 7.4.2009 16:54:
---
Damien, 7.4.2009 16:02:

Ei Ana ymmärrä että hän ei ymmärrä, eikä se tee siitä pahaa - tietämättömän ja jäävin kylläkin. Ei kukaan ole paha.

---

Mitä sitten on paha?
[/q]

Mä ajattelen että "paha" edustaa sitä todellisuuteen projisoitua itsestään kumpuavaa pahaa oloa. Eli siinä määritelmässä paha olisi vain tunne, jota ei kyetä sisäistämään.

Nämä tuntemukset sitten voisivat saada aikaan ns. pahoja tekoja, mutta absoluuttinen pahuus mitä se voisi olla? Toisaalta kannattaako meidän edes kelailla sellaista, koska silloin määrittelisimme myös automaattisesti hyvän ja nämä asiat kuitenkin ovat suhteellisia, riippuen kokijan näkökulmasta tämän omaan elämäänsä.

En millään jaksa ajatella, että edes De Beers:n kaltaisten timanttijättien omistajat olisivat pahan pauloissa, koska he pelaavat veritimanteilla. Ajattelen että he varmasti tietävät miten paljon raakuuksia heidän kauppatavaroihinsa liittyy, mutta en ajttele että he ylläpitäisivät imperiumiaan pahuuttaan ja ilkeyttään. He tekevät sitä koska siitä tulee heille fyrkkaa, eivätkä he koe olevansa pahoja, vaikkakin joku eurooppailainen hippi niin saattaa heistä kelailla.

Jos siis haluamme kelailla pahoja ajatuksia, voisimme alkaa etsimään sitä pahaa tarkemmin ympäröivästä maailmastamme - emmekä vain osoittaa sormillamme mielijohteidemme kohteita todetaksemme taas ääneen: "Tuo on paha, tämä on paha, EEEEEEEEViL!!!".

Tämäkin saattaa kuullostaa epämääräiseltä, mutta tarkempaan määritykseen meidän pitäisi ensin määritellä todellisuuden syvyys ja mitä se todellisuus oikeastaan on? Totta joka sana, mutta kuinka rajatonta, ach siinäpä se knoppi =? <-herra huuhkaja)

edit:
ps. Mitens ne lainaussäännöt oikein menee? Ei mulla ollu pistettä siellä mihin sen laitoit ja se koko lauseen konteksti muuttui. Manipuloitko siis tahallas vai tahattomasti mun tekstiä tarkoituksiis sopivaan muotoon? Oliko tämä hyvää vai pahaa, vai tapahtuiko tässä vain teko, seuraus, huomio -ilmiö ja tuliko siihen senkään jälkeen sen suurempaa merkitystä?

[q]REivaaja, 9.4.2009 01:14:
---
Damien, 9.4.2009 00:20:
Mä totesin että sä tulkitset mua miten sattuu totuutena ja jos sä sitä teet omin neuvoin, en mä sua sieltä sun itte itelles rakentamasta metästä enää tän paremmin voi ulos opastaa. Onnea etsintään, kerro jos tartte fikkaria !

edit: typ0

---

Sä nussit pilkkua ja mä en lähe nyt ainakaan siihen mukaan tän enempää. Ainoa vain että toi sun fikkariläppäs oli hieman ontuva. Voisinhan tietysti kertoa miksi, mutta etköhän sä itsekkin fiksumpana ja parempana ihmisenä ymmärrä itsekkin.

''Ei Ana ymmärrä että hän ei ymmärrä, eikä se tee siitä pahaa - tietämättömän ja jäävin kylläkin. Ei kukaan ole paha..

VS.
''Ei Ana ymmärrä että hän ei ymmärrä, eikä se tee siitä pahaa - tietämättömän ja jäävin kylläkin. Ei kukaan ole paha,
jengi ei vaan ymmärrä että ne ei ymmärrä ja toitottaa omaa torveaan siinä jäävämättömässä ymmärryksessään.''

Ei kyllä nytten muuttunut sisältö uhtään, ainoastaan selittelyt jää, ja ne on ihan tarpeettomia sun konkluusion kannalta. Eli sä haluut runkata, tai sitten sua vituttaa että kehtasin lyhentää raamattuasi.
[/q]

Voitit. Tässä "oravanpyörä-palkintosi", olet suolakivesi ansainnut!

[q]FreeFall, 9.4.2009 10:45:
---
kuilun partaalla, 9.4.2009 10:35:
---
FreeFall, 9.4.2009 06:55:
danielpipes
---

http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Pipes

http://en.wikipedia.org/wiki/Christopher_Hitchens%27_critiques_of_specific_individuals#Daniel_Pipes

---

ookei, siis perus muslimi-vihaaja kyseessä..

törmäsin vaan linkkiin (tais olla tiede.fi foorumilla) luiskelin ja ihmettelin, en sen kummemmin tutkinut miehen taustoja.
[/q]

Mutta eikö tässä(kin) tapauksessa ole kuitenkin tärkeämpää selvittää onko ilmoitetut asiat totuudenmukaisia kuin se minkä takia nämä asiat on ilmoitettu? Eli muuttuuko tilanne siitä jos tuo saitti olisi esim punaisen ristin/yk:n? (Olettaen siis että tapaukset joista saitilla kerrotaan ovat tosia.)

edit. huom, rupesin siis vasta lukemaan tuota... mutta esim. kohta: "According to the United Nations Development Fund for Women (UNIFEM), "Article 132 legalises the rape of a wife by her husband." (March 22, 2009)" on mielestäni uskottavaa tekstiä riippumatta siitä kenen verkkosivulla se julkaistaan.

edit2. kyl tolla hepulla näyttäis olevan aika pitkälti lähteet merkattuna eli en menis suorilta noita juttuja tyrmäämään huolimatta siitä että Christopher Hitchens (kuka ny sit onkaan) ei kaverista tykkää..

[q]REivaaja, 10.4.2009 12:56:
---
vala, 10.4.2009 12:14:
"Homoseksuaalisuus on edelleen rikos 77 maassa ja kuolemantuomion siitä voi saada Iranissa, Mauritaniassa, Nigeriassa, Saudi-Arabiassa, Sudanissa, Arabiemiraateissa ja Jemenissä."

Kyllä tämä on ihan vitun sairasta*dissaa*

http://fi.wikipedia.org/wiki/Homoseksuaalisuus_ja_laki#Aasia

---

Ei kyllä se on toi kuolemantuomio joka on sairasta.

Ja kuvia JEEEE!!!!
http://www.atheistcartoons.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/03/potato_potahto.jpg
[/q]

ROLFMAO!

[q]kuilun partaalla, 10.4.2009 10:37:
Olin jo ihan et, onhan nää jo moneen kertaan käyty, mut on triidi sen verran laaja ja hajallan, ni laitetaan uudestaan..

---
kilobitti, 9.4.2009 13:48:
---
Ah, eli tarkoitus siis ei edes ollutkaan keskustella, vaan ainoastaan vastapropagoida ja ampua alas kriitikoiden väitteet argumentaatioteknisellä kikkailulla.
---

Ei mitään "ah". =) Vaan sokraattista menetelmää apuna käyttäen koittaa havaita argumentoinnissa olevat ristiriidat ja niiden taustalla olevat psykologiset asenteet. Täysin normaali oppimisen metodi, joka onnistuu vain keskustelun, dialogin, kautta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sokraattinen_menetelm%C3%A4

---
Menetelmän avulla 1) löydetään henkilöiden ajattelun taustalla olevia hypoteeseja, oletuksia ja arkijärjen ”itsestäänselvyyksiä”, jotka voivat tiedostamatta muovata heidän ajatteluaan, ja 2) tehdään henkilöistä ja heidän ajattelustaan tarkkailun kohteita, jotta voidaan määritellä missä määrin heidän ajattelunsa on yhdenmukaista erilaisten uskomusten kanssa.
---

Olen sitä mieltä, että asiaa vahingoittaa, jos sitä perustelee väärin perustein. JOS olet ryhmässä, joka haluaa enemmän harrastusmahdollisuuksia nuorille, niin etkö silloin huomauttaisi, jos joku perustelisi haluamaanne täysin idioottimaisin perustein ja jopa valhein? Vai hyväksyisitkö minkä tahansa argumentoinnin, jos se vain olisi sinun asiaasi puoltava?

Saa vapaasti esittää kritiikkiä, tietenkin. =)
[/q]

http://www.highintelligence.com/OS%20012%20basic.html

Tsekkaas tuo menetelmä - Sokraattinen v1.2?

Suhteellisen rauhallinen viikonloppu.

* Tilanne karkasi järjestysmiesten käsistä ja poliisi tarvittiin apuun Baltiska -hallissa, missä oli Dino Merlinin aka Edin Dervišhalidovin konsertti.
* 2 pidätettiin joukkotappelussa Potatisåkernissa. Osallistujia 20 - 40.
* Moporyöstäjät veivät jalankulkijoiden omaisuuden pyssyllä uhaten.
* Nobeltorgetin lähistöllä virui ammuttu 4-kymppinen mies henkitoreissaan. Asiaa tutkitaan murhan yrityksenä.
* Viiltohaavoja käsiinsä saaneelta mieheltä vietiin lompakko Folkets Parkissa. Ryöstäjä pakeni autolla.
* Henkilö lyötiin katuun Vougtsvägillä Rosengårdissa. Mukana myös puukonheiluttelua.
* Pizzeria yritettiin polttaa Bennetsvägillä Rosengårdissa.
* Noin 30 hengen joukkotappelu, aseina puukot ja kivet. Osoite sama kuin yllä.
* Stortorgetilla 28-vuotias mies yritti poimia pimeään taksiin unohtunutta kännykkäänsä auton avoimesta ikkunasta kyydin maksamisen jälkeen. Kuski kaasutti karkuun kovalla vauhdilla 28-vuotiaan raahautuessa auton mukana pitkän matkaa kunnes putosi pää edellä katuun.
* Molotovin cocktail heitettiin ikkunan läpi rauhallisella huvila-alueella. Asiaa tutkitaan törkeän murhapolton yrityksenä.
* 20-päinen joukko nuorukaisia™ hyökkäsi kivin ja pulloin poliisin kimppuun Ramelsvägillä Rosengårdissa. Poliisi oli paikalla suojaamassa palokuntaa, joka sammutti tulessa ollutta konttia.
* Kaksi konttia tulessa Thomsonsvägillä.

Sydsvenskan - Malmön paikallisuutiset
http://sydsvenskan.se/malmo/

Ihanaa. Tällaista värinää meillekin, ja heti! Ai riehuvatHAN, ryöstelevätHÄN, raiskaavatHAN jne myös suomalaiset? Niin tekevätkin, pakolaiset (lue elintasopakolaiset) eräistä kolmannen maailman maista tosin tekevät jopa 10, 20 kertaisesti rikoksia (varsinkin väkivaltarikoksia!). Lisää vaan tänne ihanaa värinää, niin saadaan meillekin palavia kouluja, ghettoja ja mellakoita.

Ai että meillä on muitakin ongelmia? Niin onkin, ja lisää on tulossa, kun rahaa ei riitä mihinkään, humanitääriseen maahanmuuttoon tosin löytyy rahaa satoja miljoonia, ellei yli miljardi euroa joka vuosi.

Älkää hyvät ihmiset sekoittako työperäistä maahanmuuttoa humanitääriseen maahanmuttoon, mitä esim Ruotsi niin ahkerasti harjoittaa.

Haluatko amerikan mallin tänne, hyvinvointivaltion alas? Lisää elintasopakolaisia vaan. Ihan hyvin Islanti tai vaikka Sveitsi pärjää ilman humanitääristä maahanmuuttoa kolmannen maan maista.

[q]Ana-5000, 2.3.2009 12:17:
Minä taas pelkään, että euroopan mantereella kehittyy tässä seuraavien kymmenien vuosien aikana ihan täysi sisällissota ainakin jossain, jos ei valtiotasolla niin ehkä lähiö- tai kaupunginosatasolla. Pariisissa on jo viitteitä tästä, kun poliisi ottaa viikkoja yhteen aseistettujen maahanmuuttajajengien kanssa.
[/q]

Sivuhuomautus: mun on jo pitkään pitänyt tarkentaa tuota sun toistuvasti esittämääsi oletusta, että Pariisin lähiömellakoissa vastakkain olisivat poliisi ja maahanmuuttajat, kuten Malmössakin. Tosiasiassa Pariisissa vastakkain ovat maahanmuuttajien lapset eli ns. toisen sukupolven maahanmuuttajat, jotka puhuvat täyttä ranskaa mutta ovat silti syrjäytyneitä. Näkisinkin, että tilanteella on islamistimeininkiä enemmän yhtäläisyyksiä pertti perussyrjäytyneen elämään jossain Helsingin lähiössä tai jenkkighettojen näköalattomaan meininkiin - höystettynä ihan perusranskalaistenkin hallitsemalla ja suorastaan keksimällä vallankumous- ja mellakka-aatteella.

Osaan siis ranskaa ja olen nähnyt Ranskan lähiöistä tv-dokumentteja. Ranskaa ne siellä puhuu, toisin kuin Malmön "jaak intte snakka svenska"-maahanmuuttajat. Enemmän mua vituttaa Ranskan kuin Ruotsin lähiöihmisten syrjäytyminen.

Myös UK:ssa on miljoonia toisen sukupolven maahanmuuttajia. Heidän mellakointinsa on maan tavan mukaisesti vähäisempää, he eivät aina osaa puhua tai kuullunymmärtää UK:ssa saarnaavien imaamien kieltä (siis omien vanhempiensa äidinkieltä). Tää kiinnostava artikkeli kertoo, minkälaista islamin suuntausta UK:ssa saarnataan englanniksi eli 2. polven kielellä:

http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23654441-details/I+won%E2%80%99t+let+the+death+threats+silence+me/article.do

O