Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- ...
- 108
- Seuraava »
[q]Epailija, 5.11.2009 19:40:
---
Reivaaja, 5.11.2009 19:27:
Suvivirsi pois koulusta. Se on yhtä etovaa kuin uskonnon-opetus. !!1
---
Suvivirsi on nimensä mukaisesti uskonnollinen laulu, jota kouluissa hoilataan ympäri maan mm. kevätjuhlissa. Vaikka kyseessä onkin pieni asia verrattuna esimerkiksi itse uskonnonopetukseen, etkö näe mitenkään ongelmallisena yhden uskonnon nostamista erityisasemaan käytännössä kaikille oppilaille pakollisissa tilaisuuksissa? Nyt puhun siis periaatteesta, en mistään mahdollisesta käytännön haitasta.
[/q]
Minä suhtaudun ainakin asiaan niin, että esim. joulunäytelmiä tai suvivirttä ei tarvitse erikseen kieltää kouluista monikulttuurisuussyistä, sillä kyseiset jutut ovat enemmän oman kulttuuriperimän vaalimista kuin uskonnon opettamista tai tuputtamista.
Ristiinnaulitun jeesuksen kuvan roikottaminen taas joka luokkahuoneessa on enemmän tuota jälkimmäistä.
Toisaalta, mielestäni uskonnonopetuksen kouluissa, erityisesti omien uskontojen opetuksen, voisi lopettaa ja korvata kaikille yhteisellä uskontotiedolla, jossa käytäisiin rehellisesti läpi erilaisten uskontojen ilmentymiä ja vaikutuksia. Tällä olisi varmasti positiivisempi vaikutus eri uskontoja kannattavien dialogiin kuin kaikkien eri uskontojen edustajien ajaminen eri luokkahuoneisiin kuulemaan oman uskontonsa mukaista opetusta.
Epäilisin, että esim. minullekin koulussa opetettu kriittinen näkemys mm. ristiretkistä ja muista kristinuskon synkistä ajoista ei välttämättä ihan täysin toteudu rauhanuskovaisten omilla uskonnontunneilla. Yhteisillä tunneilla voitaisiin sitten keskustella oman ja muiden kulttuuriperimän yhtymä- ja eroavaisuuskohdista. Rauhanuskovaisille ei tosin ole uskallettu edes holokaustista kertoa tunneilla, koska opettajat pelkäävät tämän lietsovan heitä antisemitistisiin tunnelmiin: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200812108751304_ul.shtml
Lähtökohtaisesti kuitenkin seurakunnat pitäkööt itse huolen omista kerhonjäsenistään ja näiden henkisestä valistuksesta. Uskonnonopetus korvattakoon joko tuolla tai esim. etiikan ja yhteiskuntaopin tunneilla. Näistä olisi pilteille varmaan enempi hyötyä Suomessa kuin oppia mitä jeesus/jahve/muhammed antaa sun syyä lounaaksi ja mitä ei.
[q]kuilun partaalla, 25.4.2009 18:11:
Ai nii VP, aika eeppinen failu se sun postaukses pseudonickillä, meni "valtakunnanperkeleet" ja "shapeshifterit" se8! =DDD
[/q]
Wtf, luuletko sä nyt ihan oikeasti että Shapeshifter on mun joku "pseudonicki"? Siis ihan aikuisten oikeasti? Että mä osallistuisin tähän keskusteluun muka niinku salaa ikäänkuin kahtena eri ihmisenä?
Mieti nyt vähän.
[q]Tyranoid, 17.11.2009 15:05:
---
Reivaaja, 17.11.2009 14:54:
---
Esa Perse, 17.11.2009 11:43:
Toisinsanoen, se että viralliset rikosluvut osoittaisivat, että Saudeissa naiset kokevat vähiten seksuaalista väkivaltaa ei todellakaan todista sitä, että asia on ihan oikeasti näin.
---
Blaablaablaa. Kaikki on jo kuullu sun hienot natsiteorias muista roduista ja niiden geneettisistä ominaisuuksista.
---
No nyt joutuu kyl komppaamaan Anaa. Ei tässä natseilla ja genetiikalla ole mitään tekemistä, vaan tilastoinnilla. Vai uskotko tosissasi, että Kanadassa on 287,6 kertainen mahdollisuus joutua raiskatuksi verrattuna Saudi-Arabiaan?
[/q]
Reivaaja on parhaimmillaan täysin ignoroituna, kuten tuokin päätön mökellys osoittaa. Suosittelen varauksetta kaikille.
Kyse ei tietenkään ole mistään geeneistä tai roduista, vaikka Re-ivaajan mielenlaatuun tätä monimutkaisemmat yhtälöt (kuten uskonnollis-kulttuurinen ympäristö ja sen vaikutus arvomaailmaan, toimintaan ja ajatteluun) eivät mahdu.
[q]Tiinuliinu81, 29.12.2008 16:17:
Tässä tuli mieleen, kun tuttuni on naimisissa islamin uskoisen kanssa ja he saivat juuri pojan. Niin, nyt on kauhea tappelu siitä, että ympärileikataanko poika vai ei.. Saapa nähdä, miten asia päättynee.
[/q]
On se ihanaa miten nykypäivänä tarvitsee sivistysvaltiossa kiistellä siitä, silvotaanko lapsen sukuelimet Allahin tyydyttämiseksi vai ei.
Toivotaan, että pikkupojan pippeli pysyy siinä mallissa, mihin luonto on sen luonut. Mikäli lapsi itse mielii esinahastaan eroon, hän voi käydä sen leikkauttamassa 18v. syntymäpäivänään. Sitä ennen ympärileikkaajat pitää laittaa törkeästä pahoinpitelystä ja pysyvästä ruumiinvamman tuottamisesta ehdottomilla tuomioilla vankilaan.
[q]Epailija, 29.12.2008 18:23:
---
Ana-5000, 29.12.2008 17:20:
Ei toki, mutta Suomessa ympärileikkauksia tehtaillaan lähinnä uskonnollisissa piireissä. En tiedä kuinka yleistä tämä on suomen juutalaisten parissa, mutta ainakin suomen musulmaaniväestö tykkää silpoa pippeleitä.
---
Taitaapi juutalaispoikien pippelinsilvonta lähennellä sataa prosenttia. Kyseessä on sen verran vahvasti juutalaiseen kulttuuriin kuuluva perinne, että seurakunnista ei ilmeisesti juuri löydy perinnettä kyseenalaistavia ääniä. Voin pistää tarkemmat lainaukset kun muistan mistä lehdestä luin ja kenen haastattelun.
[/q]
No, ei tuota ole syytä epäillä. Tähän mennessäni käsittääkseni on tosin ollut rikos silputa lapsia, mutta uskonnollisten sensitiivisyyksien nimissä ollaan nämäkin puolustuskyvyttömien lasten ihmisoikeudet valmiita tallomaan maahan.
Amnesty ja ihmisoikeusliitto hei, tässä ois ihan oikea juttu ajettavaksi. Jättäkää ne sivarit rauhaan, ne on aikuisia miehiä.
[q]wiwi, 7.9.2009 21:51:
Tsekatkaapa teemalta Louis Theroux:n ohjelma, tällä kertaa mies on Etelä-Afrikassa. Tässä pari poimintaa haastatellun valkoisen naisen suusta:
"Mustat voivat työskennellä meille, mutta eivät elää kanssamme. Meidän ei kuulu elää mustien hallinnossa."
"Jumala ei halua rotujemme sekoittuvan."
Theroux: "Olemmeko siis eri lajia?"
Nainen: "Se on mahdollista."
Parasta on ton Theroux:n läppä, joka tuo aika hyvin esiin ihmisten naurettavuuden. Hieno mies.
[/q]
En kyseistä dokkaria ole nähnyt, mutta voin tässä varmaan aika tarkkaan osua jos arvelen, että vastaavia kommentteja ei mustien suusta k.o. dokkarissa kuultu. Tuollaiset dokkarit eivät yleensä edes pyri maalaamaan kokonaisvaltaista kuvaa rotujännitteistä, vaan asettavat aina toisen porukan uhriksi ja toisen sortajaksi, jotta saadaan herkullisempi jännite aikaiseksi.
Rasismi ei ole yksisuuntaista, etelä-afrikassakaan: http://edition.cnn.com/2009/WORLD/americas/09/02/canada.asylum/index.html
Audimiehestä tyydyn lakonisesti toteamaan, että vastaavanlaista esineellistävää ja halveksivaa puhetta on totuttu kuulemaan julkisuudessa naisten suusta jatkuvasti kenenkään kohottamatta edes kulmakarvaa.
Mitä jos nainen toteaa tarvitsevansa miestä sellaisiin asioihin, joihin mies on luotu kuten pitämään naista hyvänä, elättämään perheen ja nostelemaan raskaita esineitä. Lähteekö työpaikka alta? Nouseeko valtakunnan tasolla äärettömän hävytön meteli? Eipä taida nousta.
Touhusta on tasa-arvo kaukana lähinnä siltä kantilta, ettei naisten ja miesten sanomisiin näissä asioissa suhtauduta samalla painoarvolla. Mies on vapaata riistaa naisten solvauksille ja esineellistämisille, mutta auta armias kun mies toteaa, että naisen tehtävä on pitää miehestään huolta ja olla haluttava... Ammu, hautaa ja vaikene.
[q]Riku, 14.3.2009 18:46:
Sussa toistuu toi sama idiotismi, mikä niin monissa kaltaitissasi: "Veronmaksajat elättävät turvapaikanhakijat."
[/q]
Riku, se toistuu jatkuvasti siksi, että se pitää paikkansa.
Kukaan ei tässäkään threadissa ole edes yrittänyt kiistää irakin, afghanistanin ja somalian tulokkaiden surkeaa huoltosuhdetta, joka on noin 8:1 (8 elätettävää yhtä työllistyvää vasten), varsinkin, kun se yksi yleensä työllistyy tulkiksi, islamin tuntiopettajaksi tai monikulttuuri-asiantuntijaksi eli tehtäviin, jotka a) rahoitetaan julkisvaroin b) joita ei tarvittaisi, ellei maassa olisi jokaista tällaista vasten kahdeksaa tukipalveluiden varassa elävää ihmistä.
[q]
Huoh. Mä en en oikeesti enää jaksa. Saako jostain baarista ilmasta siideriä jos näitä pieksee tarpeeks?
[/q]
Ketä sä nyt oot pieksemässä? Mistä nää väkivaltafantasiat aina kumpuaa?
[q]
Ehkä ne miljoona apinaa vielä tätä menoa voittaa, voisko joku ottaa niiltä näppikset pois :P
[/q]
No, jos argumentointi on tota tasoa, niin joo. Nähdään ens eduskuntavaaleissa; ennustan perussuomalaisille aivan ennennäkemätöntä vaalivoittoa.
[q]Claquesous, 8.9.2009 01:51:
---
Todellakin täyttyi. Se pamppu vertasi naisia autoihin, ei miehiä eikä ihmiskuntaa yleensäkään. Ei se verrannut miehiä tai ihmisiä yleensä elottomiin objekteihin, joita voi myydä, ostaa ja varastaa.
[/q]
Argh. Se, että ihminen vertaa naista autoon, ei tee vertauksesta tai ihmisestä seksististä. Seksistisyys tuolla kriteerillä täyttyy AINA, kun puhutaan VAIN naisista eikä "miehistä tai ihmisistä yleensä". Naisen vertaaminen autoon ei ole seksististä. Se on vertaamista. Yhtä lailla miestä voi verrata autoon, eikä sekään ole seksististä.
Autoanalogia toimi esimerkkien valossa, ei minään "nainen on täysin kuin auto"-esimerkkinä, jolloin analogiaa voidaan viedä jokaisen auton kriteriin kautta loppuun asti: "Naisen ajamiseen tarvitaan kortti", "Naiseen pitää tankata 95-oktaanista bensiiniä noin 40 litraa niin sillä voi sitten ajaa mukavasti turkuun ja takaisin" tai että "nainen pitää katsastaa määräajoin".
Vertaus oli leikkimielinen, ihan samaa kaaliberia kuin "mitä yhteistä on miehellä ja sialla?" tai kaskut siitä miten miehet ovat sikoja, mutta naiset ovat onneksi eläinrakkaita. Ei kukaan tuollaisten juttujen perusteella pane naapurin Erkkiä grilliin juhannuksena tai ihmettele miksei sillä ole saparohäntää.
[q]kuilun partaalla, 2.1.2009 12:30:
---
No kandeeks mun listata niitä sun halveksivia ilmauksia tai vastaamatta jääneitä kyssäreitä ollenkaan?
[/q]
Aivan sama.
Mä olen tässä nyt jankannut aiheesta omat mielipiteeni kolmeen neljään kertaan eri postaajille, ja nyt aletaan taas menemään niin yksityiskohtaiseen vääntöön ettei minulla jaksa mielenkiinto pysyä yllä.
Mutta lepää huoleti, minä en aio tästä lähteä pahoinpitelemään tai muiluttamaan ketään tai muutenkaan toimimaan ikävästi yhtäkään toista ihmistä vastaan. Seuraavissa eduskuntavaaleissa tosin äänestän ihmistä, joka ymmärtää massiivisen muslimimaahanmuuton kauaskantoisempia seurauksia. Siihen se sitten jää.
Kiitos kuitenkin keskustelusta.
[q]kuilun partaalla, 30.12.2008 11:08:
Jättäkää ne sivarit rauhaan, ne on aikuisia miehiä.
---
Nii, Halla-ahokin on jo 37v! Nyt onki sivarit ihan ok, ku oma oppi-isä on sivari. Näin.
[/q]
Mä en jaksa alkaa erikseen enää kommentoimaan noita sun joko tahalleen tai tarkoituksella väärin käsitettyjä ja irralisia yksittäisiä lauseenkommentointeja, joten tyydyn vaan toteamaan tähän sen, että esim. lapsen oikeus ruumilliseen koskemattomuuteen uskonnollisen leikkelyn uhan alla olisi asia, mihin Amnestyn soisi puuttuvan. Suomen asioissa on tähän asti lähinnä kiinnostanut sivareiden tuomitseminen mielipidevangeiksi.
Minä en ole koskaan vastustanut sivareita, se on imho paljon parempi että epämotivoituneet tai muuten kyvyttömät pysyy poissa armeijasta.
[q]
Mä haluaisin kuulla, et mitä sä olisit valmis tekemään, jos idästä vaeltaa jättimäinen aseeton ja nälkäinen lapsimassa kohti Suomen rajaa, ja juuri on tullut määräys, ettei oteta enää yhtään pakolaisia, ja että ne on ammuttava rajalle, ja seisot siinä rynkky kädessä?
[/q]
Miksi juuri lapsimassa?
Minun on äärimmäisen vaikea kuvitella tilannetta, missä lapsia käskettäisiin ampumaan Suomen rajalle.
Minä en osaa sanoa, koska tilanteen asettelu on niin epätodennäköinen ja hullu. Mitä sinä tekisit?
[q]kuilun partaalla, 30.12.2008 11:08:
Kun katsoo esim http://hommaforum.org keskusteluja, niin huomaa, että se halla-aholaisten päävihollinen ei olekaan mamu vaan se suomalainen mamulover, suomalainen mutkatukka, suomalainen punavihertulkku, suomalainen vasuri, väärinajatteleva suomalanen saattaa olla jopa pahempi asia kuin mamu! =0
[/q]
Ja kun katsoo vielä esim. "suositeltavaa luettavaa"-osiota, voi huomata että ensimmäisenä threadina on "Halla-aholaisuuden kritiikki"-niminen teksti. Ajatella.
http://hommaforum.org/index.php?topic=530.0
"Suomessa tehdään ennätykset maahanmuuttajien ja syntyneiden määrissä"
ja tähän liittyen: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Irakilaiset+ja+somalit+nostavat+turvapaikkahakijam%C3%A4%C3%A4r%C3%A4n+enn%C3%A4tystasolle/1135242227984
Olennaista tässä on imho tämä kohta: "Tuhatta luvan saanutta somalialaista tai irakilaista kohti maahan saapuu pari vuoden aikana 3 0004 000 heidän perheenjäsentään", hän arvioi.
Tämän vuoden nettosaldo pelkkiä pakolaisia irakista ja somaliasta tulee olemaan siis noin 16.000 henkilöä.
Jos ajatellaan äärimmäisen liberaalisti, että neljäsosa näistä ihmisistä työllistyy, jää valtion tukiverkoston varaan ainoastaan 12.000 ihmistä. Todellisuudessa esim. somaleista työllistyy noin yksi kymmenestä, ja irakilaistenkaan luvuissa ei ole hurraamista.
[q]duvin, 9.11.2008 13:30:
---
foobar, 9.11.2008 10:50:
quotattu hesarin juttu
---
Niin?
[/q]
Um. Se, että maassa asuu paljon islaminuskoisia, tarkoittaa sitä, että joukossa on myös islamisteja joka tarkoittaa sitä, että maahan saapuu myös islamistiterroristeja.
Syy -> Seuraus.
[q]Apo, 18.1.2009 18:29:
edit. muokkasimpa totuutta / internettiä, wikipediassa termiä uusrasismi ei ole enää tuossa kohdassa
[/q]
Jeps - uusrasismi on typerä käsite, enkä minä edes mahdu sen sisälle. Pidän täysin mahdollisena sitä, että muslimimaasta suomeen muuttanut muslimi osaa luopua haitallisista kulttuuripiirteistään silloin, kun siihen annetaan riittävästi tukea ja tämä itse havaitsee, että meidän tapamme hoitaa asioita on johtanut huomattavasti paremmin voivaan yhteiskuntaan kuin heidän.
Tähän ei tosin tällä hetkellä laisinkaan pyritä, sillä länsimaissa pyritään lähinnä tukemaan ja korostamaan tulijan oman kulttuurin yhden- tai ylivertaisuutta ja kannustetaan säilyttämään se kaikilla tavoin. Tätä kutsutaan monikultturismiksi, eikä se kokemusten tai historian valossa johda kuin alati paheneviin konflikteihin.
[q]Annakins, 3.4.2009 15:07:
Jos katsoo useimpien Lähi-idän maiden avioliittoikärajoja (esim: http://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age), niin kyllä siellä liikutaan hyvin paljon samoissa ikärajoissa kuin Euroopassa, muutamin poikkeuksin (lähinnä Persianlahden keskiaikaiset kontrollifriikit).
[/q]
Toki, siis lain kirjaimen mukaan. Sen noudattamisessa on sitten vähän suurempia eroja, kuten tuollakin eräiden maiden kohdalla todetaan.
[q]kuilun partaalla, 20.1.2009 19:13:
Kyllä minäkin ymmärrän Anan näkemyksen! Tietenkin. Mutta se on samaa, kun ymmärrän, että agorafogbinen pelkää aukioita ja toreja tai kuten ymmärrän lasta, joka pelkää pimeää. Se johtuu joko psykologisesta seikasta tai liian vähäisestä informaatiosta. Tai molemmista.
[/q]
Juuri näin. Koska minä olen huolissani siitä, mitä käy länsimaille kun niille vihamielinen aines asettuu taloksi ja alkaa vaatimaan erityiskohtelua olen käytännössä oikeastaan vain pieni lapsi joka pelkää pimeää.
Oisko nyt rumpusoolon paikka?
Kuilu, sä nuivistat ihmisiä tässä threadissa varmasti enemmän kuin minä ikinä.
Lainataanpa vielä suojelupoliisin epäilemättä rasistinen, ksenofobinen ja pienipeniksinen kommentti asiaan:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Salmi+Suomella+3%E2%80%935+vuotta+varmistaa+maahanmuuttajien+kotoutuminen/1135242806302
[q]Suojelupoliisin päällikön Ilkka Salmen mukaan Suomella on 35 vuotta aikaa varmistaa, että maahanmuuttajien kotoutuminen sujuu ongelmitta.
Salmi sanoi TV1:n Ykkösaamussa, että Suomessa ei ole vielä viitteitä maahanmuuttajien voimakkaasta radikalisoitumisesta, joka näkyy monissa Euroopan suurkaupungeissa.
Mikäli kotouttaminen epäonnistuu, osa maahamuuttajista saattaa Salmen mukaan syrjäytyä. Tämä voisi Salmen mukaan heijastua yleiseen järjestykseen ja turvallisuuteen.
Tilanteen kärjistyminen voisi Salmen mukaan teoriassa johtaa myös siihen, että syrjääntyneet värväytyisivät kansainvälisen terrorismin palvelukseen.[/q]
[q]kuilun partaalla, 29.4.2009 10:57:
---
Hmmm, pydeeks ip-osotteesta näkee, et se on tampereelta? Kaho, en tunne tätä atk'ta tarpeeks, ymmärtääkseni tällasta, ni mun on paljon helpomi tehdä tollasia erehdyksiä. Sä oletat, et mä hiffaan nettijudansseit yhtä paljon ku sä tai edes keskiverto käyttäjä, mut se on yhä sun oletukses. Eikä se ole ainoa sun "oletukses", joka haittaa sun argumentointia.
[/q]
Hmm, olet netin aktiivikäyttäjä joten oletin, että tiedät mikä on IP-osoite. Se on yksilöivä osoite, jolla tietokoneet erottuvat toisistaan verkossa. Sen alku näkyy tuossa postauksen alareunassa. Jos kirjoittelisin samalta koneelta kahdella eri nimellä, se IP olisi sama.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Vihamielinen+nettikeskustelu+poiki+kunnianloukkaussyytteen/1135244847225
[q]Vihamielinen nettikeskustelu poiki kunnianloukkaussyytteen
1.4.2009 11:05 STT
Internetissä käytyyn vihamieliseen keskusteluun osallistunut mies saa syytteen kunnianloukkauksesta.
Verkossa puhuttiin kiihkeään sävyyn eräästä yrittäjästä ja hänen ravintolastaan.
Tuntematon keskustelija ehdotti, että yrittäjän ravintolaan pitäisi mennä piirtämään Allahia esittäviä kuvia lautasliinoihin. Heti tämän puheenvuoron jälkeen nyt syytteeseen joutuva mies laittoi palstalle viestin, jossa oli linkki Allahia loukkaavalla tavalla esittäville verkkosivuille. Mies ehdotti linkin osoittaman piirroksen kaltaisten kuvien tekemistä.
Poliisi tutki, syyllistyikö mies uskonrauhan rikkomiseen. Syyteharkintaratkaisussaan apulaisvaltakunnansyyttäjä Jorma Kalske kuitenkin katsoi, että epäilty oli syyllistynyt todennäköisin syin kunnianloukkaukseen.
Syyte nostetaan Kotkan käräjäoikeudessa.[/q]
Ja ei, tämä ei ole aprillipila.
Kalskeella on nyt oikein dhimmiytystykitys käynnissä.
[q]WiljamiDzay, 25.3.2009 17:05:
Mä kyl ymmärsin tuosta että ne raiskaajat olis etupäässä nimenomaan suomalaisia.
[/q]
Eihän missään noista artikkeleista lukenut mitään sellaista.
[q]Ana-5000, 2.3.2009 12:17:
Minä taas pelkään, että euroopan mantereella kehittyy tässä seuraavien kymmenien vuosien aikana ihan täysi sisällissota ainakin jossain, jos ei valtiotasolla niin ehkä lähiö- tai kaupunginosatasolla. Pariisissa on jo viitteitä tästä, kun poliisi ottaa viikkoja yhteen aseistettujen maahanmuuttajajengien kanssa.
[/q]
Sivuhuomautus: mun on jo pitkään pitänyt tarkentaa tuota sun toistuvasti esittämääsi oletusta, että Pariisin lähiömellakoissa vastakkain olisivat poliisi ja maahanmuuttajat, kuten Malmössakin. Tosiasiassa Pariisissa vastakkain ovat maahanmuuttajien lapset eli ns. toisen sukupolven maahanmuuttajat, jotka puhuvat täyttä ranskaa mutta ovat silti syrjäytyneitä. Näkisinkin, että tilanteella on islamistimeininkiä enemmän yhtäläisyyksiä pertti perussyrjäytyneen elämään jossain Helsingin lähiössä tai jenkkighettojen näköalattomaan meininkiin - höystettynä ihan perusranskalaistenkin hallitsemalla ja suorastaan keksimällä vallankumous- ja mellakka-aatteella.
Osaan siis ranskaa ja olen nähnyt Ranskan lähiöistä tv-dokumentteja. Ranskaa ne siellä puhuu, toisin kuin Malmön "jaak intte snakka svenska"-maahanmuuttajat. Enemmän mua vituttaa Ranskan kuin Ruotsin lähiöihmisten syrjäytyminen.
Myös UK:ssa on miljoonia toisen sukupolven maahanmuuttajia. Heidän mellakointinsa on maan tavan mukaisesti vähäisempää, he eivät aina osaa puhua tai kuullunymmärtää UK:ssa saarnaavien imaamien kieltä (siis omien vanhempiensa äidinkieltä). Tää kiinnostava artikkeli kertoo, minkälaista islamin suuntausta UK:ssa saarnataan englanniksi eli 2. polven kielellä:
http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23654441-details/I+won%E2%80%99t+let+the+death+threats+silence+me/article.do
- « Edellinen
- 1
- ...
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- ...
- 108
- Seuraava »