Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

Back to yleinen keskustelu O

Ei jeesus mitä menoa...

Lapset, tässä teille parasta mahdollista huumevalistusta.

Niin kauan ku on sellasia henkilöitä, jotka täällä foorumeilla "keskustellessa" ei pysty jättää henkilökohtaisuuksia ja nimittelyä pois on sotiakin. Ei pystytä edes tääl foorumilla olee "rauhassa kavereita", vaan on pakko nimitellä toisia, joku tuolla maailmalla "keskustellessa" sitten ottaa siitä nokkiinsa. Ainahan joku meistä on tulisempi kuin toinen ja wuuuh saadaan nujakka aikaseks.

Kuiluki selittää jostain maailman rauhasta ja "ei mitään rajoja missään", veikkaan et täytyis omaaki käyttäytymistä ja ajatusmaailmaa muuttaa, jotta se toimis, jos ei sietää idiootteja ei ole mitää järkeä poistaa rajoja.

Vai lähdetäänkö maailmassa fiksut porskuttaa ja muut pärjää sillä mitä jää...

// ainiin ja kenellä on niin paljon älliä että pystyy säätää edes jossain määrin järkevät ja toimivat lait :O. Vai mennäänkö taktiikalla jokainen päättökööt itse mikä on soveliasta, jos siis rajat poistettais.

[q]Dementation, 11.12.2008 04:54:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200812108751304_ul.shtml

Minusta on sairasta, ettei opettaja uskalla kertoa oppilaalle todistettua historiaa, vain siksi että oppilaalle on aikaisemmin opetettu väärää tietoa.
[/q]

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200812118758072_ul.shtml Mutta totuus joulupukista tuo potkut.

Tiettyjä illuusioita on pakko säilyttää, etteivät pilttiparat kärsi suunnattomasti. Muslimit ovat näemmä suvaitsevaiston mielestä silkkoja lapsukaisia, jotka eivät kestä totuutta toisesta maailmansodasta vajoamatta raivokkaaseen ja väkivaltaiseen antisemitismiin.

Hyvin on onnistunut monikulttuurinen integraatio, kun koululaitos ei uskalla sanoa mitään, mitä paikallinen moskeija ei hyväksy.

Sinänsä hieman vitun omituinen ajatus, että 2. maailmansodan juutalaisten joukkotuhonnasta kertominen herättäisi antisemitismiä. Eiköhän taustalla ole pelko siitä, että jo valmiiksi äärimmäisen rasistiset ja antisemitistiset muslimioppilaat eivät osaa suhtautua holokaustiin sen vaatimalla kauhulla ja surullisuudella, vaan sen sijaan olisivat tyytyväisiä ja osoittaisivat hyväksyvänsä moisen toiminnan...

En ole ainakaan kuullut täältä suomesta, että holokaustista opettaminen olisi kenenkään antisemitistisiä tuntoja herätellyt, ennemminkin toisinpäin.

[q]Myös ristiretket ovat arka aihe, sillä tunneilla opetettavat asiat ovat usein ristiriidassa paikallisissa moskeijoissa kerrottavien tarinoiden kanssa.[/q]

Kun asiat ovat ristiriidassa tarinoiden kanssa, tarinat asetetaan etusijalle. Mutta vain tietyn uskontokunnan kohdalla.

[q]SamHard, 6.3.2009 23:32:
Esim. Hollannissa asunut naisten oikeuksia puolustanut parlamentaarikko
nainen (no shit=) , joka oli muslimi, oli 24h poliisivalvonnassa jatkuvien tappouhkauksien
takia.
[/q]

Kyseessa oli Ayaan Hirsi Ali, joka on vielakin jatkuvassa valvonnassa tappouhkausten takia. Ali on muuttanut sittemmin amerikkaan, jossa han tyoskentelee ns. think tankissa. Hirsi Ali on vain yksi niista kymmenista islam-kriitikoista, jotka on uskonnollisten fatwojen nimissa tuomittu kuolemaan.

Siis euroopassa.

Enka mina ole missaan tilastoissa "oikeassa", tilastot ovat mita ovat, on eri asia valittaako niista vai ei.

[q]kuilun partaalla, 6.3.2009 20:17:
Eli äärinationalismin, rasismin ja ksenofobian noususta ei pidä olla huolissaan, koska sinä edustat niitä?
[/q]

Mina edustan noita asioita ainoastaan sinun mielessasi.

edit: Mut joo. eiköhän tästä aiheesta ole jauhettu jo ihan tarpeeksi. Take care.

[q]Riku, 4.1.2009 17:29:
---
Kuten tuolla ympärileikkaus-threadissa lähes kaikki moisen läpikäyneet pvat ilmoittaneet, mun käsittääkseni miesten ympärileikkaus ei ole mitenkään vahingolllinen, vaan pikemminkin hyödyllinen toimenpide moneltakin kannalta.
[/q]

No, valtava määrä lääketieteellisiä asiantuntijatahoja on täysin päinvastaista mieltä. Muun muassa suomalainenkin Sexpo-säätiö vastustaa k.o. toimenpidettä, ja voisin väittää että he ovat ainakin jollain tasolla perehtyneet asiaan.

Tässä on hieman ympärileikkauksen historiaa.

edit: Lisätty mm. http://www.circumcision.org/

[q]Tyranoid, 3.4.2009 14:41:
Kun vilkaisin tuota tulevaisuus.org -foorumia, niin täytyy sanoa, että joko mokukriitikoiden huoli muslimimaahanmuuttajien kielitaidosta on hyvin liioiteltua, tai sit foorumin kirjoittajista valtaosa on syntyperäisiä suomalaisia. Veikkaan jälkimmäistä.

Olen myös sellaisessa käsityksessä että suuri osa Suomessa asuvista fundamentalistimuslimeista on nimenomaan syntyperäisiä suomalaisia.
[/q]

No, käännynnäiset tuppaavat pitämään uskostaan eniten meteliä. Yllättäen suomen kieltä osaamattomien edustus suomenkielisellä foorumilla on varsin matala, eikä sinänsä kerro suomessa asuvien muslimien kielitaidosta tietenkään yhtään mitään.

[q]Aeslie, 14.1.2009 19:59:
Niin kauan ku on sellasia henkilöitä, jotka täällä foorumeilla "keskustellessa" ei pysty jättää henkilökohtaisuuksia ja nimittelyä pois on sotiakin.[/q]Mä kovasti luulen et mielipiteet on osa henkilön persoonaa. Ja niin paljon kun tää sun ruusuja ja tulppaaneja sisältäny viesti lämmitti mieltä, niin jos hyväksyy sokeasti kaiken, voi yhtä hyvin sahata pallinsa poikki.

Moraali on sitä, että osataam valita se "oikea" ideaalin ja todellisuuden välistä. Lue toi lause pariin kertaan ennen kuin tulet seuraavan kerran luettelemaan sokeaa idealismia muille ihmisille.

Ja käsi ylös jokainen monikultturisti ja maailmanparantaja - milloin viimeksi tarjosit kodittomalle omasta kodistasi yösijan?

KÄSI YLÖS.

MILLOIN VIIMEKSI TEIT JOTAIN ITSELTÄSI SUORAAN POIS OLEVAA AUTTAAKSESI VIERASTA?

Ja kerro toki miten. Paljonko se maksoi sinulle?

Enkä nyt tarkoita sitä, että tuhlasit hurjat kolme euroa kahden tuhannen euron palkastasi ostaaksesi juopolle hampurilaisen.

Lopettakaa tuo helvetin tekopyhä paskanjauhanta ja miettikää itse omia valintojanne, ennenkuin leimaatte ne loogisesti omaa elämäntyyliänne puolustavat ihmiset itsekkäiksi rasistpaskoiksi.

[q]Riku, 14.1.2009 20:13:
---
Aeslie, 14.1.2009 19:59:
Niin kauan ku on sellasia henkilöitä, jotka täällä foorumeilla "keskustellessa" ei pysty jättää henkilökohtaisuuksia ja nimittelyä pois on sotiakin.
---
Mä kovasti luulen et mielipiteet on osa henkilön persoonaa. Ja niin paljon kun tää sun ruusuja ja tulppaaneja sisältäny viesti lämmitti mieltä, niin jos hyväksyy sokeasti kaiken, voi yhtä hyvin sahata pallinsa poikki.
[/q]

Ja sen takia että jollain on persoona josta et pidä sitä täytyy (nimitellä, lyödä ihan mitä tahansa). Koitin vain tuoda esiin että ihmisen luonteen takia syntyy sotia, en suinkaan että tämän foorumin takia syntyisi sotia. Ja että kannattaa kattoa joskus myös peiliin.

[q]kuilun partaalla, 14.1.2009 12:05:
Suosittelen [...] pitkäjänteisille hänen järkälettään Länsimaisen filosofian historia 1-2, Russel saa pölyttyneen historian elämään omalaatuisella huumorillaan.
[/q]

Kannattaa sit käyttää lähdekritiikkiä siinä filosofian historiaa selaillessa - ensinnäkin ainakin WSOY:n suomennos on aivan hanurista ja sen lisäksi alkuperäisessäkin on huomattavia yleistyksiä ja puutteita. (puhumattakaan siitä, että keskittyy aikaan ennen Descartesia)

On kyllä hyvin luettavaa tekstiä ja kaikki kunnia popularisoijalle!

[q]Aeslie, 14.1.2009 20:19:
Ja sen takia että jollain on persoona josta et pidä sitä täytyy (nimitellä, lyödä ihan mitä tahansa). [/q]Eihän sitä pidä mitään. Syödä, paskata, nukkua ehkä. Mut ne jotka on vuosikaudet tuntenu toisen ihmisen, osaa ottaa myös sen AFK-persoonan huomioon tarkkaan poliittisesti korrektien forum-postausten takaa. Sen, mitä ihminen ei halua paljastaa julkisesti korrektiutensa takaa.

[q]Koitin vain tuoda esiin että ihmisen luonteen takia syntyy sotia, en suinkaan että tämän foorumin takia syntyisi sotia. Ja että kannattaa kattoa joskus myös peiliin.[/q]Heti kun oon käyny kasvohoidossa. Viimiset 29v on tullu kauhea "!%"#%"#"-efekti.

[q]kuilun partaalla,
Eipä tässä kiire ole kellään. Paitsi näköjään uusnatseilla saada aikaseks kuohuntaa ja epäjärjestystä. Ja "patriooteilla" on kiire pelastaa Suomi meiltä kaikilta muilta. Tulee kyl ihan ääri-islamistit mieleen ja niiden "kirkasotsaisuus".[/q]

Mitä ikinä tapahtuikaan "kansallisromantikoille"? Mistä nämä "uhoajat" sekä "pelkääjät" ovat tulleet?
Missä ovat rakastajat? ;)

http://www.hs.fi/matkailu/artikkeli/Viiril%C3%A4ss%C3%A4+yll%C3%A4tt%C3%A4%C3%A4+er%C3%A4maan+tuntu/1135239288977

1800–1900-lukujen vaihteessa kansallisromantikot nousivat korkealle kalliolle, katsoivat maiseman yli ja maalasivat Suomelle identiteetin. Siksi Kolille kuljetetaan nyt turisteja kiskohissillä ja Kaunispään laelle voi ajaa autolla.

Vitun "pikku-amerikka". Buhahahahahaha. Minä poika se heitän löylyä, käyn kylmissä suihkuissa, juoksen metässä munasilleen ja juttelen neekereille toreille - tämä on se Suomi jonka minä tunnen, ymmärtäväinen ja rakastava kuin vanhempi, joka sylissään luo lapselleen sen ensimäisen leikkiin tarkoitettavan kehän.. .

[q]kuilun partaalla, 4.6.2009 11:38:
---
Umbala, 3.6.2009 17:20:No jos toinen kampanja olisi liimattu ensin, ja mokukriitikot olisivat peittäneet sen, olisivat he mielestäni "jossain määrin paskempia jätkiä", kuin tämän ensimmäisen tarran liimaaja. Loput kysymykset noista sitten onkin todella tyhmiä, sen pohjalta, etten sanonut muuta kuin, "myöhemmin tarran liimannut on mielestäni jossain määrin paskempi jätkä" kuin ensimmäisen tarran liimaaja.
---

No nyt on käynyt ilmi, että orkkis tarran liimaajat ovat uusnatseja. Muuttaako se mielipidettäsi herrojen "paskamaisuudesta"? Vai onko se vanha mies yhä automaattisesti "paskempi"?
[/q]

"Parempi" ei toimi IMO universaalina arvona, koska sillä ei ole tunne-arvoa sellaisenaan - se ei yksinkertaisesti toimi ellei joku yhtälön muuttuja tunne itseään alempiarvoiseksi. Hauskempana ja huumorintajuisena tämä vanha herra voidaan nähdä helposti, sillä jos jotain pysyvää tästä maailmasta olen ymmärtänyt rakkauden ohella - niin huumorin sen oleman pitää.. .

[q]mikke, 21.10.2008 19:18:
---
Ana-5000, 21.10.2008 16:39:
Ymmärrän toki, kun kyse on lapsista, mutta joku voisi toisaalta esittää kysymyksen kuvan nähtyään että mitä ihmeen lapsia nuo aikuisen näköiset miehet ovat?

---

Taisi käydä vaan tuossa otsikossa pieni ajatusvirhe, kirjoituksessa kyllä selvästi mainittiin että ovat 14-16-vuotiaita ja sielläkin puhuttiin nuorista, ei lapsista. Kyllä nuo minusta aivan hyvin voivat mennä siihen ikähaarukkaan, joskin voivat olla hieman ylikin.
[/q]

No, toisaalta, jos Ranskassa mellakoivat aikuiset ovat Nuoria, niin silloin pakolaiskeskukseen saapuneet nuoret ovat luonnollisesti Lapsia ;)

http://www.ts.fi/online/mielipiteet/lukijoilta/52363.html

http://www.tamperelainen.fi/Paikallisuutiset/Kolumnit/A-P-Pietila-Omat-lait-ulkomaalaisille

Saa itkeä.

http://www.vartti.fi/artikkeli/33988b12-5493-4510-9a3b-a06122939465

Kun aikasemmin oli juttua siitä, millainen uutisen pitäisi olla, tuossa mielestäni aika hyvä. Faktat kerrottu, jopa siihen asti, että tuon voisi jopa joku tunnistaa. Ei lässtyksiä vaan suora asiapitoinen teksti. Ei mielipidekirjoituksia viiden päivän ajan.

edit: reivaajalle ei jaksa edes vastata kun riippumatta vastauksesta on natsi, etiikaton, sekasin tai jotain sinne päin

edit 2: ja kuilu toistaa ksenofobiaa, vaikka puhuttaisi banaaneista. lol- lääkkeet!

Ja osui tuossa muuten silmään mielenkiintoisia verrantoja, kun puhutaan siitä, että vähäosaisia pitää auttaa ja pakolaispaikkojen myöntäminen on silleen niinku hirveän hyvä tapa auttaa:

Yhden pakolais"lapsen" asuttaminen vastaanottokeskukseen maksaa 57.000€ vuodessa. Siis yhden, per vuosi.

Mitä saa 57.000 eurolla?

- Yhden vuoden ylläpidon yhdelle pakolaiselle Suomessa

tai jonkin näistä:

- Kouluvuoden 4750 lapselle Nepalissa
- Malariasuoja 7125 lapselle Ruandassa
- 380.000 ateriaa katastrofialueiden lapsille
- poliorokote 540.000 ihmiselle
- 140 lehmää keniaan tai ugandaan
- rokote kuutta tappavaa tautia vastaan 2850 lapselle
- 114 000 hätäavun yhteydessä käytettävää ensiapupakettia kolmeksi kuukaudeksi
- koulutarvikkeet, rokotukset kuutta tappavaa tautia vastaan ja AIDS-lääkkeet 800 lapselle
- noin 250.000 litraa juomakelpoista vettä katastrofialueelle
- koulutarvikkeet 20.000 lapselle
- 375 kappaletta 80 lapsen täydellisiä koulupaketteja UNICEFilta
- 590 proteesia miinaan astuneille lapsille ja aikuisille

Mitä saa 156 eurolla?

- Yhden päivän yhdelle pakolaiselle Suomessa

tai

- Ammattikoulutuksen ja perustarvikkeet oman yrityksen käynnistämiseksi nuorelle itse valitsemaansa ammattiin Intiassa, Kolumbiassa, Keniassa ja Ugandassa. Yli jäävällä osalla saadaan vielä 60 lapselle rokoteannos poliota vastaan.

Auttaa pitää, mutta toisaalta, voi myös kysyä, miten se kannattaa tehdä.

edit: Tarkennetaan vielä, että lapsi on lainausmerkeissä siksi, että lapsiksi näissäkin tilanteissa käsitetään 180-senttinen 80 kiloinen miehenroikale, joka saapuu (tietenkin ilman matkustusasiakirjoja) maahan ja ilmoittaa kysyttäessä iäkseen neljätoista vuotta. Irvileuat ovat vääntäneet tämänkaltaisista partaa puskevista ankkurilapsista termin "karva-ankkuri", joka minua ainakin huvitti. Toisaalta, minulla on näissä asioissa jo varsin kyyninen huumorintaju.

Hyökkäys Thorsia vastaan: ”Asenneongelma”
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/56925-thorsin-palli-horjuu

Zyskowicz sanoo:
[q]
–Eivätkö ministeri [Thors] ja hänen virkamiehensä ymmärrä, että nimenomaan emme halua Suomeen niitä ongelmia, joita naapurimaissa on nähty, kun turvapaikkapolitiikka on lähtenyt käsistä?
[/q]

Ai ai, mikä kiihottaja tuo Zyskowicz onkaan.

[q]kuilun partaalla, 14.4.2009 18:42:

Ja viel yks kyssäri. Kuinkahan monta näit nickejä sul Ana viel on tallel? Tämä viimesin trollis odottelee jo dösäkillä, et koskahan se pikavuoro Nore Cityyn lähtee...
[/q]

Ihanaa, nyt olen noressa :) :) :). Ei mokuttaja kestä faktoja.
T: Anan klooni.

[q]Ana-5000, 2.3.2009 12:17:
Minä taas pelkään, että euroopan mantereella kehittyy tässä seuraavien kymmenien vuosien aikana ihan täysi sisällissota ainakin jossain, jos ei valtiotasolla niin ehkä lähiö- tai kaupunginosatasolla. Pariisissa on jo viitteitä tästä, kun poliisi ottaa viikkoja yhteen aseistettujen maahanmuuttajajengien kanssa.
[/q]

Sivuhuomautus: mun on jo pitkään pitänyt tarkentaa tuota sun toistuvasti esittämääsi oletusta, että Pariisin lähiömellakoissa vastakkain olisivat poliisi ja maahanmuuttajat, kuten Malmössakin. Tosiasiassa Pariisissa vastakkain ovat maahanmuuttajien lapset eli ns. toisen sukupolven maahanmuuttajat, jotka puhuvat täyttä ranskaa mutta ovat silti syrjäytyneitä. Näkisinkin, että tilanteella on islamistimeininkiä enemmän yhtäläisyyksiä pertti perussyrjäytyneen elämään jossain Helsingin lähiössä tai jenkkighettojen näköalattomaan meininkiin - höystettynä ihan perusranskalaistenkin hallitsemalla ja suorastaan keksimällä vallankumous- ja mellakka-aatteella.

Osaan siis ranskaa ja olen nähnyt Ranskan lähiöistä tv-dokumentteja. Ranskaa ne siellä puhuu, toisin kuin Malmön "jaak intte snakka svenska"-maahanmuuttajat. Enemmän mua vituttaa Ranskan kuin Ruotsin lähiöihmisten syrjäytyminen.

Myös UK:ssa on miljoonia toisen sukupolven maahanmuuttajia. Heidän mellakointinsa on maan tavan mukaisesti vähäisempää, he eivät aina osaa puhua tai kuullunymmärtää UK:ssa saarnaavien imaamien kieltä (siis omien vanhempiensa äidinkieltä). Tää kiinnostava artikkeli kertoo, minkälaista islamin suuntausta UK:ssa saarnataan englanniksi eli 2. polven kielellä:

http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23654441-details/I+won%E2%80%99t+let+the+death+threats+silence+me/article.do

O