Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- ...
- 108
- Seuraava »
[q]shapeshifter, 18.3.2009 19:06:
Vaikkapa uutistoimiston tekemä juttu, mitä puolueettomampi, sen parempi. Itse luotan aika paljon esim. Reutersiin.
edit: Eli toisinsanoen tota väitettä ei pysty todistamaan, koska esim. todistajanlausunnotkin rajoittuvat lähinnä siihen, että paukku tuli. Huomattavasti todennäköisempi motiivi olisi iskeä sellaiseen rakennukseen, jossa tiedustelun mukaan väkerretään niitä pömmejä tai siinä majoitetaan/värvätään nimenomaan taistelijoita.
[/q] Kuten YK:n tilat? Mutulla skeptailu on kyllä hyvä ominaisuus ihmisessä, mutta kun siihen lisää agendan luokkaa kikkeli, se usein sokaisee objektiivisuutta ikävällä tavalla.
[q]shapeshifter, Mä en näe logiikkaa siinä, että valtio ottaa velkaa voidakseen tunkea rahaa jonnekkin, jossa siitä ei ole hyötyä. Vielä vähemmän näen järkeä siinä, että otetaan velkaa ja tuodaan sitä sakkia tänne, joka siitä kaaoksesta on vastuussa, elämään tän maan kustannuksella tottakai. Ne, jotka työllistyy töllistyy pääosin sellasiin virkoihin, joita ei olis olemassakaan jos sarvesta ei rahdattaisi porukkaa laivoittain, ja valtio maksaa. Kansainväliset säädökset voi työntää.
[/q]
Joo en minäkään näe logiikkaa siinä, että ei auteta apua tarvitsevia. Haluutsä oikeesti, että maailma pitää suomea pihinä maana joka ei halua näyttää avuliasuuttaan muulle maailmalle?. Mä avustan kuukausittain greenpeacea, amnestya (naisten oikeudet) ja wwf:ffää. Pitäisköhän nyt lopettaa niiden avustaminen ku se on niin epäloogista ku en suoraan hyödy siitä itse mitään??
Sä kyl noiden postauksies perusteella (tän ja vartijat-foorumin) vaikutat vaa joltain jätkältä jonka on pakko päästä joskus jonnekkin muualle ku koneen äärelle tuijottamaan, että onks sun viesteihin joku vastannut mitään. Sori vaan, tää on vaan mun mielipide, mut mä en voi ottaa sun juttuja yhtään tosissani.
[q]Epailija, 24.3.2009 14:40:
---
...................., 24.3.2009 14:03:
Joo en minäkään näe logiikkaa siinä, että ei auteta apua tarvitsevia. Haluutsä oikeesti, että maailma pitää suomea pihinä maana joka ei halua näyttää avuliasuuttaan muulle maailmalle?
---
Öm. Eihän sitä rahaa kolmansiin maihin nyt sen takia pidä syytää, että mielytettäisiin muita maita. Ainakin minun mielestäni imagon kiillotus on aivan väärä syy auttaa, vaikka sellainen voi toki hyödyttää Suomea välillisesti.
[/q]
En mä nyt sitä tarkoittanut, että sitä tehdään imagon takia. Tarkoitin vaan sitä, että mimmoiseksi imago muuttuisi jos ei autettais. Suomalaiset on onneks sen verran avokätisiä, että auttavaa autetaan. Siitä olen ylpeä, shapeshifteristä en.
[q]
---
Mä avustan kuukausittain greenpeacea, amnestya (naisten oikeudet) ja wwf:ffää.
---
Tässä tuohon ylempään viitaten: En usko, että teet näin etteivät kaverisi pitäisi sinua pihinä. Todennäköisesti teet näin koska haluat auttaa - riippumatta siitä mitä muut auttamishalustasi miettivät. Olenko oikeassa?
Uskon nimittäin, että jos valtion rahaa syydetään kehitysmaihin vain sen takia, ettei haluta vaikuttaa piheiltä, ei itse rahankäyttöön kiinnitetä niin paljon huomiota kuin jos motiivina on toisten tilanteen parantaminen. Sen takia pitäisikin unohtaa nämä "autetaanko me nyt muita saman verran kuin muut"-syyllistämiset ja keskittyä tekemään se mitä voidaan - voihan olla, että muut maat ovat liian pihejä ja siten aivan väärä vertailukohta.
[/q]
En tietenkään jeesaa imagon takia. Jeesaan siks, että joku heikompi ja köyhempi tarvitsee apua ja minulla on rahkeet tämän auttamiseen.
LOL ai ''yksi harkitsematon lause'' :D
Poikien kanssa pohdin, että suoranaisiin laittomuuksiin ja vaaratilanteisiin puuttuvan poliisin ohella meillä pitäisi olla jonkinlainen muhamettilaisyhteiskunnista tuttu partasuumiliisi, jonka toimialaa olisivat kaikenlaiset intuitiivisesti tunnistettavat mutta lainsäädännön kannalta vaikeasti kodifioitavat ärsyttävyydet. Miliisit voisivat partioida jalkakäytävillä ja jaella sähköpiiskalla tärskyjä mölyäville pultsareille, häiritseville hare krishnoille ja Unicefin rahankerääjille, ihmisiä töniville mummoille sekä räkiville ja kiroileville teineille.
Ja samassa jutussa vielä että hänelle ei työ sovi, mutta maahanmuuttajille kylläkin :D
Ei helvetti m'ä en tajuu miten joku jaksaa vääntää Anan tai Samun kanssa kun ne eivät joko nää PS maalaaman tulevaisuuden syy-seuraus suhdetta, tai sitten näkevät ja ovat vain puhtaasti fasisteja ja rasisteja. (Niin ja ''kamelinkasvattajien ydinosaajat'' on rasistinen ilmaus BTW...)
[q]shapeshifter, 19.3.2009 14:09:
Periaatteessa totta, mutta kun kyse ei ole absoluuttisesta sodasta, vaan nk. "matalan intensiteetin" sodankäynnistä, jossa tarkotus ei ole tuhota toista osapuolta tai vallata sen hallussa olevaa maata. Jos IDF noudattaisi full scale-doktriinia, olisivat tuhot huomattavasti mittavampia, ja alue miehitetty ihan toisilla vahvuuksilla kuin mitä sen ympärillä nyt on. Täytyy myös muistaa, että palestiinalaisille tarjottiin maata (Camp David-00) , joka hyvinkin lähelle vastaisi nykyistä konfliktialuetta, mutta se ei syystä tai toisesta kelvannut. En näe syytä miksei vastaava tarjous vielä olisi voimassa, jos sillä saadaan raketti-iskut poistumaan gazasta ja sen myötä legitimiteetti IDF:n sotatoimille alueella lakkaa. Jos sen jälkeen tällaista ilmenisi, olisi asia hyvinkin päivänselvä.
[/q]
niinojoo. Täytyy myös muistaa että sota on ollut sen verta verinen että kyse ei enää olekkaan vain maasta. Kyllähän alunperin ''terroristien'' vaatimuksena oli oma maa...
JA onko oma maa Libanonia hirveästi auttanut?
Taitaa olla vain helpompi antaa maata jonka voi sitten täysvaltaisella sodankäynnillä tuhota. Ihan mutua miten palestiinalaiset voisivat ehdotusta päässään pyöritellä.
[q]shapeshifter, 19.3.2009 14:59:
---
REivaaja,
niinojoo. Täytyy myös muistaa että sota on ollut sen verta verinen että kyse ei enää olekkaan vain maasta. Kyllähän alunperin ''terroristien'' vaatimuksena oli oma maa...
JA onko oma maa Libanonia hirveästi auttanut?
Taitaa olla vain helpompi antaa maata jonka voi sitten täysvaltaisella sodankäynnillä tuhota. Ihan mutua miten palestiinalaiset voisivat ehdotusta päässään pyöritellä.
---
Ensimmäinen pitää paikkansa, ei olekaan.
edit:typot
[/q]Ei sitten :( (tai sitten joo)
[q]shapeshifter, 26.3.2009 16:04:
3. Tavan tallaaja, harvinainen näky. Koska myöskin nykyvenäjältä puuttuu käytännössä kokonaan keskiluokka, on tämä varsin harvinainen näky turisteiden seassa. Yleensä tavan tallaajan näkee lähinnä ryhmämatkoilla, i.e. tanssikoulut/kuorot/urheilijat. Harvemmin herättää mitään siuuria tunteita suuntaan tai toiseen.
[/q]Putinin suosio itse asiassa johtuu siitä että Venäjällä on koko ajan nopeammin kasvava keskiluokka.
Putinilla tarkoitan myös nykyistä pressaa.
[q]Valtakunnanperkele, 27.3.2009 15:08:
Muhammedin lapsivaimo Aisha on islamissa tunnettu asia. Sitä ei kukaan kiistä. Yhdeksänvuotiaan lapsen makaamista voidaan ihan hyvin pitää pedofiliana. Sitäkään ei kukaan, kai, kiistä. Muhammed eli islamin mukaan täydellisen muslimin elämän, joten täydellisen muslimin elämään kuuluu yhdeksänvuotiaan lapsen makaaminen.
[/q]
Kokeiles pimeätä keskiaikaa googletella ja kattele mitä noblet teki siihen aikaan...
[q]Ana-5000, 20.12.2008 05:15:
Minulle riittäisi se, että eri kansat tulisivat edes keskenään toimeen. Tämä ei vaan tunnu onnistuvan, puolin eikä toisin, eikä syy todellakaan ole yksipuolisesti suomalaisissa rasisteissa tai uusnatseissa. Islam on äärimmäisen suvaitsematon, ekspansiivinen, elitistinen ja väkivaltainen uskonto
[/q]
LOL. Jälleen sain nauraa hetken. Kiitos tästä kulttuurielämyksestä.
Äijä on niin omassa hypessään että kaikki paisuu ihan suhteettomiksi :D
Taas ihmettelen mitä Esa ja huomisen puuhamaan rakentajat Hommaa, kun ei ole Serbejä haukuttu.
Puuhamaa on paras paikka, puuhamaa on iloinen, puuhamaassa vietät vaikka, koko päivän kesäiseeeeeeeeeeeeen
Huom: Ei yli 10 vuotiaille ilman lasten seuraa.
[q]Jusna666, 14.10.2009 15:22:
Kun kerran quottasit mun tekstiä niin kerro toki millä tapaa noi sun linkit liittyy kouluikäisten tyttöjen murhaamiseen uskonnollisista syistä?
[/q]
According to the al-Eqtisadiah daily, firemen confronted police after they tried to keep the girls inside because they were not wearing the headscarves and abayas (black robes) required by the kingdom's strict interpretation of Islam.
One witness said he saw three policemen "beating young girls to prevent them from leaving the school because they were not wearing the abaya".
Mitäs sit oikeen voitais tehdä, jos ne ei tänne saa tulla ku uskoo Allahiin, eikä kotimaassaan oikeen voi olla ku tapetaan, tai heitellään happoa naamalle?
[q]Jusna666, 14.10.2009 15:33:
Mikset nyt vaan ekaks vastannu siihen mun kysymykseen..
[/q]
Mä vastasin jo.
[q]Jusna666, 14.10.2009 15:38:
Aha.
[/q]
No ok. Ilman tulkinnanvaraisuutta. Kyse on teologiasta, ei uskonnosta.
http://www.uskontokritiikki.argumentti.fi/fundamentalismi.php?id=20 Ihan kiva sivusto :)
[q]Samu*, 7.10.2009 13:41:
Villinä arvauksena sekä MuTuna heitän, että vaikkapa 5 vuotta täällä täysylläpidolla loisinut pakolainen ei kovin innokkaasti ole lähdössä takaisin sinne sodan runtelemaan maahansa, jossa ei ole töitä, yhteiskunta ei elätä, elintaso tippuisi käsittämättömästi. Vaan mielummin lennättäisi kaikki sukulaisensa sun muut tänne elelemään herroiksi. Tämä korreloituu etenkin nuoremmissa maahanmuuttajissa, joilla ei ole vuosikymmenten perinteitä ja siteitä lähtömaissaan.
[/q]
Milläs tikulla sohit nykyään?
[q]Paperino, 3.6.2009 22:13:
Oli myös ironista ja hauskaa huomata että paljon pelätyt muslimit ja me "länsimaalaiset" olemme saman kulttuuriperinnön lapsia :)
[/q]
Toi seikka usein unohtuu islamia parjatessa.
Yksi hyvä ystäväni on ollut vannoutunut uusnatsi. Mä vasemmistoradikaali. Ei olla kumpikaan kumpaakaan enää. Ja joku kehtaa väittää ettei monikulttuurisuus toimi. Nyt me ollaan yhteiskunnan äpäriä molemmat ja maailma ihan pöpi. :(
[ja taas edittiä..]
[q]siveys, 22.12.2008 20:16:
---
REivaaja, 22.12.2008 18:32:
Se mikä tässä mua huvittaa, on se että pyrit taistelemaan Islamia niillä keinoilla joita paheksut. (Samoin Halla-Aho) Ja ne piirteet ovat juuri niitä joita mm. Islamissa itse paheksun.
---
Minua kiinnostaisi minkälaisin abstraktioin sinä käsittelet tätä asiaa, mikäli kykenet vetämään tällaisia rinnastuksia niin vahvasti, että saat niistä irti huumoria.
[/q]
Ironia on minusta parhaimmillaan huvittavaa.
[q]
Ymmärrän kyllä jollakin tasolla esim. valtiorajoihin pohjautuvan reaalipolitiikan absurdiuden egalitaristisen ihmiskäsityksen näkökulmasta, mutta niin kauan kuin minulla ei ole tarjota realistisia vaihtoehtoja nykyjärjestelmän äkkimuutokseen, niin minun on vaikeata nähdä huumoria siinä, että utopian ollessa saavuttamattomissa, on nykytilanteessa mahdollisista siirtymistä (utopian pohjalla olevien arvojenkin näkökulmasta) parhaita todennäköisesti sellaiset, jotka eivät edes pyri suoraan utopiaan.
[/q]
Pisin lause mitä on vähään aikaan tullut vastaan.
[q]
Kyse voi kuitenkin hyvinkin olla siitä, että käsittelet maailmaa ja näitä käsitteitä täysin eri abstraktiotasoilla, joihin minulla ei ole vielä toistaiseksi avaimia käsissäni ja siksi olisinkin äärimmäisen kiitollinen jos jaksaisit nähdä sen vaivan, että avaisit näkemyksiäsi tästä asiasta.
[/q]
En oikeastaan jaksa. En näe siinä oikeastaan mitään järkeä. Se ei johdu sinusta, vaan ihan keskiarvoista joiden muuttaminen on työlästä, eikä muutokset ole kiveen kirjoitettuja. Uskon tulevaisuuteen ja snap-shot vanhasta hyvästä ajasta ei ainakaan edistä kehitystä. Sen sijaan esimerkiksi maahanmuutto väkisinkin edistää kehitystä kun kulttuuriperintöön sekoittuu meille täysin tuntemattomia tapoja katsoa maailmaa. Se mitä Suomi mielestäni tarvitsee, on kehitystä, ja olen itse ainakin valmis maksamaan niistä ristiriitaisuuksista joita syntyy väistämättä. En tosin ole patriootti, enkä tunne suurta kiitollisuutta vähemmistönä valtion väestöä kohtaan.
[q]Ana-5000, 27.2.2009 12:05:
http://www.kirkkojakaupunki.fi/?newsid=7374&deptid=127&languageid=3&NEWS=1
"Erilaiset elintavat tulisi ottaa asuntojen suunnittelussa monipuolisesti huomioon. Vaattovaaran mukaan kaikkialla ei esimerkiksi pidetä soveliaana, jos emäntä syö vieraiden kanssa samassa keittiössä. On siis perheitä, jotka tarvitsisivat hänestä toisenkin keittiön."
Saisinko mäkin kaks keittiötä, jos kieltäydyn asioimiasta emännän kanssa samalla jääkaapilla?
[/q]
Taas joko sä yleistät tai sitten laitat tänne linkin, joka yleistää. Itse olen muslimi ja niin on myös koko sukuni. En ole eläessäni nähnyt, että nainen söisi muualla kuin (talon ainoassa) ruokapöydässä. Oli siellä sitten vieraita tai ei. Enkä ole nähnyt kylläkään talon emäntää syömässä jossain muussa huoneessa silloinkaan, kun itse olemme vieraita.
Mikset sä vaan voi sanoa että olet rasisti, sulla on ennakkoluuloja ja se on SINUN asenneongelmasi? Vai oletko tyytyväinen vasta sitten kun kaikki kohtelevat kaikkia ulkomaalaisia samalla tavalla kuin rikollisia?
Jos mä alkaisin pätemään niinkuin sä, niin sanoisin että SUOMALAISET OVAT NISTEJÄ, SPURGUJA JA PEDOFIILEJÄ, joten jos tänne tulee sota, ei kenenkään kannata ottaa suomalaisia pakolaisia. Ihan vaan sen takia, että jotkut suomalaiset ovat tällaisia.
Haluankin kysyä sulta, että onko sua (vapaa-ajalla) häirinnyt enmmän suomalainen vai ulkomaalainen? Esim. Haastanut riitaa?
Itsekin olen vartija ja mua hävettää joskus sanoa sitä ääneen tollasten pellejen kollegojen takia. Ja voin sanoa sen, että ne spurgut ja nistit (SUOMALAISIA) ovat aiheuttaneet enemmän töitä (viimeisen 3 vuoden aikana) kuin ulkomaalaiset.
Sun pitäis antaa ihmisille turvallinen olo, eikä pelotella asioilla joita itse pelkäät. Sekoitat näin työsi omiin pelkoihisi ja kaiken lisäksi varaudut eri ihmisiin eri tavalla ihon värin/etnisyyden takia. Olet antanut ainakin minulle todella huonon kuvan itsestäsi stevarina.
Ja vielä tuosta syömispolitiikasta: Kukas vittu sä olet puuttumaan toisten ruoka-tapoihin? Vaikka söisivät suoraan lattialta? Miten se on sulta pois?
[q]Ana-5000, 23.12.2008 02:35:
Kertoisitko nyt tyhmemmälle, miten keskiaikaista, sovinistista ja väkivaltaista muslimikulttuuria edustavan ihmisen "täysin tuntematon tapa katsoa maailmaa" edistää kehitystä?
Ainoa kehitystä edistävä maahanmuutto länsimaihin tapahtuu toisista länsimaista tai välillä Aasiasta.
---
Juu, jos maahanmuuton saldona olisi enemmän kehitystä kuin ristiriitaisuuksia, olisi tilanne jotakuinkin siedettävä. Reaalisesti kuitenkin päädytään pariisin, hollannin, britannian ja ruotsin kaltaiseen tilanteeseen, missä maahanmuutto on lähinnä hirvittävä rasite ja rahaa imevä sosiaalinen katastrofi.
[/q]huoh. Kertoisin jos se tekisi susta älykkäämmän. (Tai sitten vaihtoehoisesti musta tyhm.. hyvän keskustelijan.
[q]Ana-5000, 2.3.2009 12:17:
Minä taas pelkään, että euroopan mantereella kehittyy tässä seuraavien kymmenien vuosien aikana ihan täysi sisällissota ainakin jossain, jos ei valtiotasolla niin ehkä lähiö- tai kaupunginosatasolla. Pariisissa on jo viitteitä tästä, kun poliisi ottaa viikkoja yhteen aseistettujen maahanmuuttajajengien kanssa.
[/q]
Sivuhuomautus: mun on jo pitkään pitänyt tarkentaa tuota sun toistuvasti esittämääsi oletusta, että Pariisin lähiömellakoissa vastakkain olisivat poliisi ja maahanmuuttajat, kuten Malmössakin. Tosiasiassa Pariisissa vastakkain ovat maahanmuuttajien lapset eli ns. toisen sukupolven maahanmuuttajat, jotka puhuvat täyttä ranskaa mutta ovat silti syrjäytyneitä. Näkisinkin, että tilanteella on islamistimeininkiä enemmän yhtäläisyyksiä pertti perussyrjäytyneen elämään jossain Helsingin lähiössä tai jenkkighettojen näköalattomaan meininkiin - höystettynä ihan perusranskalaistenkin hallitsemalla ja suorastaan keksimällä vallankumous- ja mellakka-aatteella.
Osaan siis ranskaa ja olen nähnyt Ranskan lähiöistä tv-dokumentteja. Ranskaa ne siellä puhuu, toisin kuin Malmön "jaak intte snakka svenska"-maahanmuuttajat. Enemmän mua vituttaa Ranskan kuin Ruotsin lähiöihmisten syrjäytyminen.
Myös UK:ssa on miljoonia toisen sukupolven maahanmuuttajia. Heidän mellakointinsa on maan tavan mukaisesti vähäisempää, he eivät aina osaa puhua tai kuullunymmärtää UK:ssa saarnaavien imaamien kieltä (siis omien vanhempiensa äidinkieltä). Tää kiinnostava artikkeli kertoo, minkälaista islamin suuntausta UK:ssa saarnataan englanniksi eli 2. polven kielellä:
http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23654441-details/I+won%E2%80%99t+let+the+death+threats+silence+me/article.do
- « Edellinen
- 1
- ...
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- ...
- 108
- Seuraava »