Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- ...
- 108
- Seuraava »
Kappas mitä ironiaa^
Varmaan kukaan olekkaan näitä itsestäänselvyyksiä kieltämässäkään. Se onkin sitten eri asia mikä on ton takana. Uskallan kaikesta huolimatta uskoa että se ei ainakaan ole tumma väritys...
Joku kulttuuri pitää ihmisellä olla ja tää meidän ei varmaankaan ole globaalisti se ykkösvaihtoehto.
Miten siitä sellaisen saa on jo musta aika hyvä kysymys.
Kyllä meilläkin on paljon opittavaa. Ihan naurettavaa kiillottaa kuvaansa muiden virheillä. Tulee mieleen eräs reality-show ja toistuvat sanat ''en kyl sen enempää kuin muutkaan''
Tiesitkö muuten että musta ihonväri pelottaa alitajuisesti jopa mustia? Mutta niin pelottaa ruskeat silmätkin...
[q]Kon-tiki, 14.10.2008 11:00:
En tiedä tarkoititko "meidän" kulttuurilla Suomen kulttuuria vai länsimaiden kulttuuria laajemmin, mutta oli tarkoituksen kohde kumpi vaan niin kysymys kuuluu: jos "meidän" kulttuuri ei ole jollekulle ykkösvaihtoehto, niin mitäs hän täällä sit tekee? Olisiko täällä sittenkin joitakin esim. taloudellisia plussapuolia?
Joo kyllä me Suomen aboriginaalit osataan tuhota luontoa, olla tyhmiä koulutustasosta huolimatta ja jotkut harvat abo-miehet raiskatakin (ei siis tässä viime yön tapauksessa mutta kuitenkin), mutta ei täällä kulttuurin yleinen taso nouse sillä, että päästetään sharia-porukat huseeraamaan. Korostan siis, että ketään muita etelästä, pohjoisesta tai lännestä tulevia maahanmuuttajia vastaan mulla ei ole mitään kuin niitä sharia-hulluja. Tervetuloa Suomeen kaikki, mutta feministinä pysäyttäisin islamihihhulit jonnekin kauas, kauas täältä pois.
[/q]
En kai sitten osaa tuoda pointtiani esiin tarpeeksi hyvin. Olen kyllä aika uskontojen vastainen ihminen. Oli kyse sitten Kristinuskosta tai Islamista, yhtä kaikki toisilleen.
Ei se ole niin helppoa kaikille että otetaan esite käteen ja katotaan mikä olisi sopivin vaihtoehto itselleen, vaikka se länkkäriltä helposti unohtuukin...
Tarkoitin siis Suomalaista kulttuuria.
[q]Samu*, 14.10.2008 12:24:
Siitä saa rasistin leiman, jos näkee tai puhuu näistä yhteiskuntamme tabuista asioista ;)
[/q]No sä musta korostat vähän liikaa ulkomaalaistaustaisten rikollisuutta. Se on hienoa kun me vedetään erinäköisillä ''tuilla'' matto maiden taloudelta ja sitten hädässä muutetaan muualle, jossa kaikki pitää sua automaattisesti rikollisena ihonvärin perusteella.
Kyllä mäkin tiedostan - kuten kaikki - tilastot, mutta ei niitä tarvitse hehkuttaa todistamaan kuinka muut kulttuurit ovat uhka meidän yhteiskunnallemme joka repii heiltä kaiken mitä heillä on
(niin se menee)
Se että heillä on Fubua kertoo isoista tu'ista, vaikka he voivat ihan yhtä (no melkein kun ottaa asenteet huomioon) hyvin tienata ne rahansa niihin kledjuihin.
Ja mitä äärioikeistoon tulee, niin sitä nyt ei mielestäni voi hyväksyä millään tasolla tai tekosyyllä.
Kyllä mulle tulee ainakin muitakin keinoja kuin PerusSuomalainen kaikki vittuun asenne.
Sillä ei saa kuin oman maan konkkaan tai jos meinataan pinnalla pysyä, niin sitten voidaan odottaa erittäin fasistista hallitusta hoitamaan meidän parastamme, meidän oikeuksiemme kustannuksella.
Ja miksi olen niin kärkkäästi julkista lynkkausta vastaan? Koska mielummin kategorisoidun raiskaajien kaveriksi, kuin annan ääntäni rasistien kassaan. Mikään ei urpompaa kuin perusteeton inho, kuten rasismi tai homofobia (tai viihdekäyttäjien demonisointi)
Loppujen lopuksi ainoa asia mitä tullaan muistamaan, on kyllä tai ei. Siksi sanon ei.
(muuten jännä miten Ana pystyy samaistumaan ääri oikeistoon joka on syyllinen maailmanlaajuisesti erittäin törkeisiin murhiin ja väkivaltaan. Videoita voi kattella netistä jos haluaa. Ne sairaat paskahousut videoi ne tapahtumat...)
[q]alek szahala, 14.10.2008 20:39:
Arjalainen, kas kun ei turanilainen. Miten tää vanhentunut käsittämätön terminologia aina puskee esiin, kun joku ottaa puheeksi ulkomaalaisten tekemät rikokset? :D
[/q]No kaukaasialainen. Muuttaako se sitten mitään? Vai halusitko vain ilmottaa sanskriitin, ja siihen ohimennen liittyvän paremmuutesi ;)?
Puhdasta terminologiaa, joka tässä yhteydessä menee IMO saivarteluksi.
[q]alek szahala, 15.10.2008 01:52:
Ne on muuten sanskrit ja kaukasialainen.
[/q]
Ehhehe
[q]
Mun pointtina oli myös se, että ulkomaalainen ei aina ole *eekeri, toisin kun nää kukkahatut tässä kontekstissa yleensä rasistisesti olettaa. Kyllä valkosetkin maahanmuuttajat tekee rikoksia.
[/q]OK. Tää onkin musta hyvä pointti. vähän sama kun Fubut on aina sossumasseilla hankkittu.
Tosin Ana kyllä tulee kertomaan kohta tilastot kuinka paljon vähemmän, mutta jännää kyllä se tulee aika varppina korreloimaan maan koulutustason ja muun infrastruktuurin kanssa.
PS. Ne tilastot ei kyllä auta yhtään. Kenenköhän silmiä tässä ollaan avamassa? Eiköhän kaikki tiedä?
Mtäköhän agendaa vihan lietsominen ajaa? Ei kyllä edes meidän pulmusten. on vaikeaa olla rakentava jos näkee punaista. Kaveria on helpompi auttaa kuin vihamiestään. Ja meidän tulee auttaa, koska a)meillä on varaa b)me ollaan osaltamme vastuussa (JA SE PASKA VALUU TÄNNEKKI ASTI VAIKKA VÄKISINKIN. PALLO ON PIENI JA PYÖREÄ. c)meidän kapitalismimme tuhoaa heidän maataan. jos he eivät osaa laittaa tuontirajoituksia (korruption ja välien viilenemisen pelossa)
Meidän pitää laittaa vientirajoituksia.
Esim. Missä on ne 1 sentin maidot? Eipä sitä ilmiötä kauaa katteltu täälläkään. Laitettiin raja ettei keskustalaisilta lähde elinkeino.
harmi ettei me olla saatu tänne yhtään ''mamua'' agitoitua. Nyt oppositiolle on liian helppoa maalata muita kukkahattutädeiksi (jotka ovat suurelta osin kyllä oppositiota)
Kielitaidottomuuden, masennuksen ja tunteen että ei voi asialle mitään kun ei edes yritetä ymmärtää takia varmasti... takia veikkaisin.
[q]Lauruska, 15.10.2008 15:10:
Oletko tullut ajatelleeksi, että samalla kun me "pelastetaan" maailman huono-osaisempia verovarojemme syleilyyn, romutetaan samalla omaa hyvinvointivaltiota.
Itse ehdottomasi ottaisin ammattitaitoisia maahanmuuttajia, jotka ovat valmiita tekemään töitä ja ennen kaikkea oppimaan meidän kielen ja sopeutumaan MEIDÄN KULTTUURIIN. Jos ja kun tällaisille ei saada töitä Suomesta, niin pitää todellakin tuijottaa omaa napaa ja ihmetellä että mitä helvettiä, ja tehdä jotain.
Mutta todellisuus on vain se, että tällaisia maahanmuuttajia ei kovinkaan paljon ole eikä ole tulossakaan.
[/q]
Oletko sä tullut ajatelleeksi että avoimet rajat ehkäisevät epä-oikeudenmukaisuutta antamalla ihmisille oikeuden lähteä kun asiat alkavat mennä puihin?
[q]Ana-5000, 15.10.2008 17:53:
Tämä on ainoa mahdollinen tapa säilyttää hyvinvointivaltion perusrakenteet, sillä tulijoitahan riittää miljoonia. Jokainenko pitäisi ottaa, ja toivoa, että hommat jotenkin maagisesti menisivät täällä parhain päin?
[/q]
Ei muuten riitä. Suomeen tulee ne jotka ei muualle pääse. Tolleen niiku globaalisti Suomea pidetään perseenreikänä jossa ei ulkomaalaisille ole mitään.
[q]Vallalla oleva ajatusmalli siitä, että jokaisella maailman kansalaisella olisi joko sisäsyntyinen oikeus suomalaisuuteen ja suomalaisen yhteiskunnan tukeen on hieman erikoinen.
[/q]Vittu sä oot täynnä itteas. Jopa niin täynnä että en usko sun kehittyvän ihmisenä lainkaan. Ja sit kehtaat vaatia sitä muilta LOL rasisti.
Maagisesti :D:D:D:D:D :,(
(niin ja kyllä olen ihan täynnä itsekkin. Täynnä omaa vajaavaisuuttani... Ihan pienille antireivaajille)
[q]Ana-5000, 15.10.2008 17:47:
---
`´, 15.10.2008 16:03:
No, esim. tää topic on aika sairas, ja kertoo ihmisten kusipäisyydestä. Ja rappiosta.
---
Kumpaa osapuolta tarkoitat, monikulttuurin nimeen vannovia tärähtäneitä fanaatikkoja, vai monikulttuurin ongelmia käsitteleviä ihmisiä?
Koska jos tarkoitat tuolla niitä ihmisiä jotka sumeilematta syöttävät läheisensä susille vaatimalla ja äänestämällä valtaan ihmisiä, jotka haluavat kasvattaa suomen etnodiversiteetin kymmeneen prosenttiin, niin olen ihan samaa mieltä. Kusipäistä ja rappiollista.
Kutsunkin jokaisen maahanmuuttajia tänne vaativan ihmisen viettämään hieman aikaa iltaisin ja viikonloppuisin kampin, rautatieaseman ja kaisaniemen puiston nurkilla. Pankaa iPodi kaulaan roikkumaan ja lompakko törröttämään takataskusta. Katsokaa mitä käy.
Jos luvut ryöstörikoksista, raiskauksista, työttömyydestä tai muusta ohitetaan olankohautuksella ja toistellaan käsittämättömyyksiin asti mantroja työvoimapulasta ja monikulttuurin pelastavasta enkelistä, niin hetken kuluttua täällä on ihan todellinen helvetti valloillaan.
Niinkuin Pariisissa, hollannissa, englannissa, ruotsissa, tanskassa ja norjassa. Mitä suomessa ollaan tekemässä eri tavalla kuin näissä maissa, kun voidaan aivan selvästi todeta, että monikulttuuriksi nimetty epäinhimillinen kokeilu on räikeästi epäonnistunut? Miksi juuri ME onnistuisimme siinä, missä kukaan muu ei ole onnistunut? Varsinkin kun monikulttuuristit jaksavat muistuttaa siitä, miten hirveän rasistinen ja umpimielinen maa suomi on?
Itse tuossa ehdotinkin jo omia puitteitani asialle, joihin kukaan ei kuitenkaan viitsinyt tarttua:
Kansalaisuuskoe, johon kuuluu kielitesti. Tämä pitää suorittaa. Pitää myös saada määräajassa työ- ja opiskelupaikka, tai ainakin toinen näistä. Rikoksiin syyllistyvät ulkomaalaiset pitää välittömästi karkottaa lähtömaahansa ilman lupaa paluuseen.
Mikä tässä on niin jäätävän epäreilua, ellei maahanmuuton todellisena tarkoituksena olekin pelastaa afrikan kaikki ihmiset? Jos asia on näin, niin SANOKAA SITTEN NIIN, älkääkä jauhako paskaa työvoimapulan pelastamisesta. Se on arvokysymys. Itse olen sitä mieltä että näin pieni maa kuin suomi ei pysty elättämään koko afrikan manteretta, mutta se on toki makuasia. Jotkut hyvinvointikrapulasta kärsivät kansankynttilät toki solidaarisuuden vuoksi ajaisivat kaikki niihin samoihin savimajoihin missä siellä eletään, mutta itse ainakin arvostan hyvinvointivaltion luomia mahdollisuuksia ja turvallisuutta enemmän kuin sitä, että keskenään edelleen äärimmäisen verisesti sotivat somalit ovat turvassa ja saavat valtion täyden ylläpidon.
[/q]
Vitun fasisti.
[q]Zet4, 17.10.2008 15:26:
Sulla on kyllä joku ihan oma määritelmä fasismille, jos Ana-5jne:tä fasistiksi kutsut. Vähän niinku Analla on oma määritelmä rasismille.
[/q]
Mun mielestä se on kansallissosialismia/fasismia jos välitetään vain oman maan kansalaista ja väheksytään muita, myös oman maan vähemmistöjä. Sen lisäksi vaaditaan myös patrioottista asennetta ja häpeää halveksuttavia juuriaan kohtaan...
Wiki: Fasismissa kansallisuusaate oli äärimmilleen vietyä ja se tarkoitti oman kansan ja valtion ihannoimista ja parempana pitämistä sekä muiden kansojen halveksimista. Kun fasismi pyrki kohdistamaan ihmisten huomion omaan erinomaisuuteen ja kansalliseen yhteyteen, onnistuttiin kansalaisten ajatukset kääntämään pois oman yhteiskunnan epäkohdista.
Tiedä sitten.. Ehkä olen väärässä.
Toi tilasto on vähän sama kuin konemusiikkiin yhdistettävä huumausaine-rikollisuus. Ei ole mikään ihme musta että se käyttö on normia suurempaa kun kuuntelijatkin ovat keskimääräistä nuorempaa sakkia. Tämän luulisin tasoittuvan 10-20 vuoden kuluessa. Tosin mutua vaan. Ehkä se onkin se psykede.. Eiku siis jumputtava basso..
Ja voidaan me olla samiksia :D
Edit100:Niin ja mä en jaksa vääntää kansalaisuudestani kun se nyt menee mun mielestä saivarteluksi. Jos sä et sitten pidä mua Suomalaisena niin sitten en sitä sulle ole. Eri asia on sitten maahanmuuttajat. Laki ei mielestäni tosin siinä kohtaa ole suuntaan tai toiseen millään tavoin kohtuuton, joten sekin on mulle turha aihe.
[q]shapeshifter, 18.3.2009 15:54:
Tossahan toi on kokonaisuudessaan, mutta vaihtoehtoista ratkasumallia ei ole esitetty, tulitaukoa ei pysty solmimaan kun militantit toimii ilman keskitettyä johtoa. Kyllä mä oskon vakaasti, että jos gazan puolelta loppuu rakettispakettien sade niin eipä iipoillakaan mitään intressiä ole mennä sotiskelemaan sinne. Ja tosta määrästä, reilu 3000 raketti-, ja krh-iskua oli viime vuonna. Se tekee noin 10 päivässä.
[/q]
''IDF on myös tuhonnut itsemurhaterroristien perheiden taloja, todeten sen olevan tehokas taktiikka itsemurhaiskujen vähentämiseksi. Kriitikkojen mielestä taktiikan tehokkuus ei kuitenkaan oikeuta liiallisen voiman käyttöä, ja siviilikohteiden tuhoaminen kostona on kansainvälisen lain vastaista.''
Ihan nopeanan välikommenttina humalassa pitää kysyä Analta että tykkääkö hän kummisetä elokuvista? Meinaa että minä kyllä pidän näitä kulttielokuvia arvossaan. Ilman mafiaa nämä mestariteokset olisivat jäänyt tekemättä. Tekeekä se minusta mafioson? Ei. Samalla tavalla monikulttuurisuuden 1900 alkupuolella tehdyt kiellot monikulttuurin saralla olisivat johtaneet nuorisokulttuurin kehittymättä jäämiseen. Ongelmia on kyllä molemmissa ollut, mutta onko se sitten hyvä asia että ne asiat tapahtuivat? Mielestäni kyllä.
[q]phanatic, 22.10.2008 12:09:
Siis mielestäsi meillä on opittavaa siitä, että esim. Thaimaassa (väitetysti) hoitoa tarvitsevat pistettiin tärkeysjärjestykseen rodun tai kansallisuuden perusteella? Omasta mielestäni meillä ei ole moisesta rasismista mitään opittavaa. Hitot oman maan kansalaisista, kunhan saadaan välitettyä ulkomaille kuvaa hienosta yhteiskunnasta. Tulee hieman Maon Kiina mieleen.
[/q]
Teit sen huomaamattasi. Ja toi ei ole mikään syy omaksua Thaimaasta vaikutteita.
Kyllä siinä tais olla oma maa kyseessä loppupeleissä. Ilman turismia maa kun ei olisi mitään.
en nyt sano että on oikein toimittu, mutta ymmärrän kyllä ratkaisua.
''Suomi'' ''Oma perhe'' Pallo on pyöreä ja ''rotujen'' väliset geenierot ovat jopa pienempiä kuin ''rotujen'' sisäiset.
Onko miljoonan sijoitus kallis? No eipä taida jos sen hoitaa joku muu kuin Sonera
Get real
JA voi vittu mikä idiootti! ''Sotilaallinen interventio'' Jos jossain soditaan niin ei kai sinne nyt saatana voi mitenkään voi mennä sotimaan vielä kolmanneksi osapuoleksi koska on vaan niin vitun hyvä ja mahtava ja kaikkien tulisi olla samanlaisia. Voi Jeesus. Mä tajusin jo heti jenkkien miehitettyä Irakin, että siellä tullaan vielä vääntämään valtasuhteista omin voimin kuhan vaan tilaisuus tulee. Ja taisin olla ylä-asteella vielä silloin...
(kts. Imperialismi)
Kokeiles nyt vähän lukasta noita juttuja ettet vajoa jatkuvasti tolle fasismi/1600-1900 eurooppa läppään. Joo, toki munkin pitää lukea, jos se nyt pitää erikseen mainita...
Somalit takas, rajat kiinni ja pommia perään. Hyvä luoja, sut pitäis pistää Haagin kautta vankilaan ''ennaltaehkäisevästi''
[q]Samu*, 22.10.2008 13:11:
Julkinen terveydenhuolto ja muu vastaava ovatkin sitten hieman kyseenalaisia tapoja markkinoida tota mamujen lisäämistä tänne...
[/q]
No oisko Suomalaisen yhteiskunnan luomien kermaperseiden lapsettomuus sitten parempi?
Vai pistetäänkö se sama raha sitten lapsilisiin ja vastaaviin tukiin jotka tietyn osapuolen mukaan laskevat työttömyyttä?
Tai hei pakotetaan karkoitusuhalla jengi panemaan. Se tulee halvimmaksi vaihtoehdoksi.
Järkyttävää on että moni ''mamujen'' vastustaja vastustaa myös EU:ta ja Venäjää. Mitäs meille sitten jää? Kysympähän vaan...
Tietty määrä on kestettävä paskaa tietyllä tasolla jottei sitä kasaannu sen enempää yleisellä tasolla ja fasismilla tullaan saavuttamaan vain totalitäärinen yhteiskunta, jota tosin moni kyseinen henkilö kannattaa. Vaan missä on intellektuallit sitten? Ja missä on länsimaalaisuus sitten? Ihonvärin lisäksi?
Hirttäkää ittenne jos mielitte, mutta älkää vaatiko muita mukaan.
T: fanaatikko
Niin ja EU ei tule hyväksymään Halla-ahon politiikkaa.. Tehkää kenkänne sitten ihan itse.
siinäpä teille ideologiaa LOL
Kattelin Halla-Ahon lässytyksiä HS:sän sivuilta:
''Herra/Luonto on viisaudessaan säätänyt, että lapsia tulee, kun mies ja nainen laittavat sen sinne. Tämä riittää minulle osoitukseksi siitä, että Herra/Luonto on katsonut miehen ja naisen muodostaman perheen sopivimmaksi kasvuympäristöksi lapselle.''
Jep.. :DDD ''HERRA'' on päättänyt. No herra on myös päättänyt että ''rotujen'' väliset lapset omaavat sisäsiittoisia terveemmät geenit.
Ja pitäisi liittyä Natoon ja pitää yleinen asevelvollisuus. :DDD No voihan video. orjuutetaan ja laitetaan pojat Naton mukana sotimaan muiden sotia. Se on demokratiaa nääs.
Aika hatarasti yhdistää Naton ja asevelvollisuuden kannatuksen. Vaan voisiko kannatus johtua Nato vastaisuudesta, sitä ei mies varmaan mieti.
Poliisin valtuuksia tulisi lisätä.
No toki jos on monikulttuurisuutta vastaan, niin sehän on luonnollista. Ase kulttuurikin on vaan kulttuuria ja nyt miehen oikeuksia rajoitetaan :(
Ja mies kannattaa globalisaatiota. Toki globalisaatiossa nään itsekkin hyviä puolia, mutta tällä hetkellä se toimii siten että rikkaat maat loisivat köyhistä maista aiheuttaen kärsimystä ja hätää maassa. Rajat vielä kiinni niin hommahan on hoidettu ja Suomi sen kuin rikastuu.
Vitun urpo suurelta osin IMO
[q]Tyranoid, 22.10.2008 19:59:
Mä muistan lukeneeni, että keskituloinen suomalainen alkaa "tuottaa voittoa" yhteiskunnalle vasta yli 50-vuotiaana. En muista lähdettä.
[/q]
Näin muistaisin minäkin
Halla-Aho:
[q]Ajattele pellolla höyryävää paskakasaa, jota kohti hivuttautuu eri suunnilta ihmisiä. He ovat paremman tekemisen puutteessa laatineet teorian, joka ennustaa, että paska maistuu hyvältä. Yksi kerrallaan he haukkaavat läjästä. Joku saa vatsanpuruja, joku oksentaa, mutta kaikki jatkavat naama irvessä hotkimista, koska "sen on pakko maistua hyvälle". Syytä (näennäiseen) pahaan makuun (joka siis uhmaa teoriaa) etsitään eri suunnilta:
- Ehkä minun olisi pitänyt kahmaista vasemmalla eikä oikealla kädellä.
- Ehkä minun olisi pitänyt kahmaista oikealla eikä vasemmalla kädellä.
- Ehkä minun olisi pitänyt pureskella enemmän.
- Ehkä minun olisi pitänyt pureskella vähemmän.
- Ehkä minun olisi pitänyt syödessäni seistä yhdellä jalalla ja nostaa toisen käden nimetön sormi pystyyn.
Sivusta seuraava ulkopuolinen huikkaa:
- Äijät hei. Se on paskaa, ja se maistuu paskalle, söitte sen miten päin tahansa.
Maistelijat loukkaantuvat:
- Muuttujia on kuule paljon.
- Ei tämä ole mikään yksinkertainen asia.
- Tutustu vähän paremmin biologiaan, sosiologiaan ja hiukkasoppiin ennen kuin tulet heittelemään tuollaisia.
- Löysää populismia, joka vetoaa alikoulutettuihin ja syrjäytyneisiin.
Jäljellä on yksi, joka ei ole vielä ehtinyt maistille:
- Hmmm... Jokin on selvästi pielessä, mutta koska en ole vielä haukannut, minulla on mahdollisuus oppia noiden muiden virheistä. Mitäköhän pitäisi tehdä?
[/q]
Lähde:http://www.halla-aho.com/scripta/miten_soveltaa_opittua.html
Wau mikä analogia!
Musta toi kuvastaa täydellisesti ihmisen narsistista tapaa kuvitella ymmärtävänsä paremmin ja että hänen Suomalainen kulttuurinsa on se oikea meille.
Muistelisin myös että hän on Suomen sisun jäsen. Siis järjestö, joka yrittää peittää fasismiaan korulauseilla, mutta jää kiinni jo termeillään ''rotu''
Jos tollaset tulee eduskuntaan, lähden(piste) Pitäkää mätä maanne ja kuskaa sitten minne haluutte. Mä en sitä perseilyä tule katsomaan.
[q]Ana-5000, 2.3.2009 12:17:
Minä taas pelkään, että euroopan mantereella kehittyy tässä seuraavien kymmenien vuosien aikana ihan täysi sisällissota ainakin jossain, jos ei valtiotasolla niin ehkä lähiö- tai kaupunginosatasolla. Pariisissa on jo viitteitä tästä, kun poliisi ottaa viikkoja yhteen aseistettujen maahanmuuttajajengien kanssa.
[/q]
Sivuhuomautus: mun on jo pitkään pitänyt tarkentaa tuota sun toistuvasti esittämääsi oletusta, että Pariisin lähiömellakoissa vastakkain olisivat poliisi ja maahanmuuttajat, kuten Malmössakin. Tosiasiassa Pariisissa vastakkain ovat maahanmuuttajien lapset eli ns. toisen sukupolven maahanmuuttajat, jotka puhuvat täyttä ranskaa mutta ovat silti syrjäytyneitä. Näkisinkin, että tilanteella on islamistimeininkiä enemmän yhtäläisyyksiä pertti perussyrjäytyneen elämään jossain Helsingin lähiössä tai jenkkighettojen näköalattomaan meininkiin - höystettynä ihan perusranskalaistenkin hallitsemalla ja suorastaan keksimällä vallankumous- ja mellakka-aatteella.
Osaan siis ranskaa ja olen nähnyt Ranskan lähiöistä tv-dokumentteja. Ranskaa ne siellä puhuu, toisin kuin Malmön "jaak intte snakka svenska"-maahanmuuttajat. Enemmän mua vituttaa Ranskan kuin Ruotsin lähiöihmisten syrjäytyminen.
Myös UK:ssa on miljoonia toisen sukupolven maahanmuuttajia. Heidän mellakointinsa on maan tavan mukaisesti vähäisempää, he eivät aina osaa puhua tai kuullunymmärtää UK:ssa saarnaavien imaamien kieltä (siis omien vanhempiensa äidinkieltä). Tää kiinnostava artikkeli kertoo, minkälaista islamin suuntausta UK:ssa saarnataan englanniksi eli 2. polven kielellä:
http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23654441-details/I+won%E2%80%99t+let+the+death+threats+silence+me/article.do
- « Edellinen
- 1
- ...
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- ...
- 108
- Seuraava »