Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

Back to yleinen keskustelu O

Suosittelen eilistä Ulkolinja: Fasismin nousu euroopassa dokkaria Mamukriittisille/ kyynisesti_tiettyihin_kulttuureihin_kuuluvia_kohtaan_suhtautuvilla_lainkuuliaisilla_kansalaisilla/Maahanmuuttajia_keskimääräistä_paremmille_ihmisille//e_v_v_k tyypeille.

joo-o ja "hohhoijaa".
ja jottei taas valuisi vakavaksi niin..

ISLAM-PILKKAA.

haluatteko päästä maailmanmaineeseen? arvostelkaa koraania samaan tapaan kuin raamattua. ja heittäkää läppää islamista samoin kuin kristillisyydestä. TÄMÄ ON VAPAA MAA -ja islamista PITÄÄ VOIDA heittää läppää aivan samoin kuin mistä tahansa muustakin asiasta. koska joku tajuaa tehdä bändin, joka ivaa koraania/islamia samaan tapaan kuin jo 40 vuotta vanhat sabbathit ja priestit... luultavasti ylittyisi uutiskynnys läpi maailman. jos joku asia on vielä tuollainen pyhä lehmä maailmassa, niin periaatteen vuoksikin sitä pitää voida möyhentää.

-lähde: city-lehti 7/2009
(27.3.-8.4.2009)

K O M P P A A N !!!

[q]vala, 3.4.2009 14:18:
Alkaiskohan se mun muslimiksi kääntynyt ex työkaveri taas tervehtimään mua, jos ryhtyisin pedofiiliksi*Nauru*
[/q]
"keep dreaming..."

[q]shapeshifter, 22.5.2009 05:21:
No jaa, leipä loppui taas leipäjonoista. Eikä yhtään etnistä edustajaa näkynyt, mitä se kertoo?
[/q]

Joskus leipäjonossa käyneenä, voin kyllä todeta, että olet hyvin väärässä. He ovat yliedustettuja suhteutettuna väkilukuun. Asiaan vaikuttaa myös se, että tietoa leipäjonojen sijainnista ei saa sossu kertoa.

Sä oot täysin kykenemätön ymmärtämään pointtejani. Se toki ei ole pelkästään sun vikas.

Jatkan kuhan darra helpottaa.

[q]shapeshifter, 21.5.2009 21:22:
Mä en ole vielä nähnyt yhtään tapausta, jolla edellämainituista aineksista saataisiin ruokaa aikaiseksi. Siitähän suurin pula on, puhdasta juomavettä pystytään kyllä suodattamaan. Ylikansoitus yhdistettynä kansalliseen kyvyttömyyteen tuottaa oma ravintonsa on vähän huono yhdistelmä. Resurssien määrä on edelleen vakio vaikka hyötysuhdetta parannettaisiinkin.
[/q]
Joo, toki aktiivifimoilla saadaan juomakelpoista vettä, mutta ei jengillä ole siihen varaa. Suurin osa maailman kansasta imee nesteet paskan seasta, joten en lähtis arvioiman kummasta on enemän pulaa. Kuitenkin vettä tarvitsee 10x enemmän.

Vaan eipä se suomikaan ole omavarainen ravintonsa suhteen. Tarvitaan oikeen EU:lta apua ettei kaikkea skeidaa tarvitse rahdata Hollannista tai Tanskasta.

Resursseissa ei merkkaa niiden määrä, vaan niistä hyödynnettävissä oleva määrä. Tämä luku kasvaa koko ajan. Tosin ei samaa vauhtia kuin varantoja kulutetaan.

Kilobitti haluaa paljastaa Kuilun tyhjänhuutelijaksi :)

No eipä ole hirveäti kyllä ollut täällä mamukriitikkoja, jotka eivät olisi rasisteja. Oon minäkin rasisti.. aina ei vaan osaa ymmärtää.. Joskus olin paljon pahempi. Joskus edustaa aikaa jolloin käsityskykyni maailmasta oli huomattavasti suppeampi.

Ois kyllä kiva kuulla nyt kilonkin ideoita. Kovin neutraali äänensävy, mutta mitäs sieltä paljastuu kun ruvetaan puhumaan asiaa?

Keinot määrittää ihmistä päämääriä enemmän.

[q]vala, 3.4.2009 09:18:
---
jukebox, 3.4.2009 08:37:
---
jukebox, 3.4.2009 01:58:
joo-o ja "hohhoijaa".
ja jottei taas valuisi vakavaksi niin..

ISLAM-PILKKAA.

haluatteko päästä maailmanmaineeseen? arvostelkaa koraania samaan tapaan kuin raamattua. ja heittäkää läppää islamista samoin kuin kristillisyydestä. TÄMÄ ON VAPAA MAA -ja islamista PITÄÄ VOIDA heittää läppää aivan samoin kuin mistä tahansa muustakin asiasta. koska joku tajuaa tehdä bändin, joka ivaa koraania/islamia samaan tapaan kuin jo 40 vuotta vanhat sabbathit ja priestit... luultavasti ylittyisi uutiskynnys läpi maailman. jos joku asia on vielä tuollainen pyhä lehmä maailmassa, niin periaatteen vuoksikin sitä pitää voida möyhentää.

-lähde: city-lehti 7/2009
(27.3.-8.4.2009)

K O M P P A A N !!!

---

itseäni tyylikkäästi quotaten kera kuvan kikattaen.

---

Tostahan saikin hienon taustakuvan koneeseen:)
[/q]

[q]Umbala, 7.9.2009 08:13:
Aika hienolla termillä paukautit, tiedätkös mitä se ylipäätään trakoittaa? Itse kun en tiennyt, joten piti käydä ihan tarkistamassa:
Wiki: Seksismillä (lat. sexus, engl. sex, sukupuoli) viitataan katsantokantaan, joka korostaa sukupuolten välisiä eroja ja niihin perustuvaa sukupuolten eriarvoisuutta. Seksismillä tarkoitetaan kaikkea, mikä sisältää asiaankuulumatonta sukupuoleen liittyvää erottelua.

Elikkäs Naisten vertaaminen autoihin, ei seksismiä.
Tässä pitääkin sitten kysyä, mihin naisia sitten saa verrata? Saako verrata: Eläimiin, söpöihin eläimiin, taivaankappaleisiin, kukkiin, luonnonilmiöihin, vai onko hyvä käyttää ainoastaan joitain yleisesti hyväksyttyjä vertauskohtia? Itse vertauksella kun ei tainnut olla mitään väliä.
Tää korko kysymys onkin sitten hieman hankalempi, mutta mä en kyllä mitenkään nää sitä, että jonkun mielestä jokin naisten vaatekappale saa kaikki naiset näyttämään paremmilta, seksisminä.
Tai voi olla, että mulla ei toi seksismi termi siltikään ole ihan hanskassa, joten jos mä sanon, että naiset näyttää kivoilta minihameissa onko se seksismiä, koska mä en kuitenkaan halua nähdä miehiä samoissa minihameissa?
[/q]

Se on sun tulkintas. Musta se on seksismiä ja mä sentään oon tiennyt ton sanan merkityksen jo kauan ennen kuin wikiä edes oli olemassa. Mä sanon että toi on tarpeetonta sukupuolten erottelua, vaikkakinlievää sellaista, enkä itse - jos olisin nainen - siitä niin hermostuisi.

[q]Umbala, 7.9.2009 11:10:
Eli sanotko sä että aina kun naista verrataan elottomaan objektiin on se seksismiä vai häh? Jos mä sanon, naiset on kuin taivaan tähdet, valaisevat elämääni, mutta silti aina käden ulottumattomissa. Onko tämäkin nyt sitten seksismiä?
[/q] Jos sanot etä naisten pitää olla kuin taivaan tähdet. niin joo.

[q]Vai onko se nyt niin, että aina kun puhutaan miehistä tai naisista joukkona on se seksismiä.
[/q]
Jos se velvoittaa sukupuolia, niin joo.

[q]Vai onko se nyt niin, että jos sanotaan naisten tai miesten olevan jotain, se automaattisesti eriarvoistaa miehiä ja naisia?
[/q]
Jos se kaventaa miesten tai naisten valinnanvapautta yhteiskunnallisesti, niin joo.

[q]Jos näin, on kyllä harvinaisen typerä termi tuo seksismi.
[/q]
Ehkä susta.

Ihminen joka sokeasti uskoo sukupuolien eri rooleihin, on seksistinen.

[q]Umbala, 7.9.2009 11:21:
Mä kyllä sinällään ymmärrän mitä sä tarkoitat, mutta jos tää Kiesi on sitä mieltä, että kaikki naiset on vaan 200% hotimpia korkokengissä, on hänellä asiasta mielestäni oikeus sanoa. Hän kun ei vaadi ketään käyttämään korkokenkiä. Siksi onkin mielestäni lapsellista, etteivät ihmiset osaa jättää kyseistä mielipidettä omaan arvoonsa, vaan aletaan meuhkaamaan siitä kuinka "väärä" kyseinen mielipide on. Tai ylipäätään siitä, että kyseinen mielipide on sanottu ääneen.
[/q]

Mix sä kietoudut noihin suht viattomiin mielipidekommentteihin? Ohitat ne jotka sen kohun aiheuttivat SUMMANA.

Kyllä kaikilla on yhtäläinen oikeus tuoda mielipiteensä julki.

[q]Umbala, 7.9.2009 11:46:
Tuolla aikaisemmin Epailija toi esille muutamat kommentit, jotka auttoivat minuakin ymmärtämään kohun syntymistä. Tässä kuitenkin nyt vain keskusteltiin tuosta kyseisestä mielipiteestä, joten yllättäen kietoudun siihen, että kyseessä nyt on vain mielipide
[/q]

No jos keskustellaan sun ehdoilla, niin olen sitten samaa mieltä. Kohu oli turha. Jos huomioidaan muutkin kommentit, olen eri mieltä. Tai en nyt sit tiedä mitä mieltä sä ees olet ;)

islam-motivator.
L O L !

[q]Claquesous, 8.9.2009 01:51:
sex·ism (skszm)
n.
1. Discrimination based on gender, especially discrimination against women.
[/q]

Aika seksistinen määritelmä kyllä... Joten en ottais ihan tosissani.

[q]shapeshifter, 18.3.2009 14:56:
Mitä sillä pitäisi saavuttaa? Naapurivaltiot ja erilliset militanttiryhmät ovat tehneet hyvinkin selväksi viimeisen 70 vuotta, ettei heillä ole muuta päämäärää kun tuhota Israel. Mitä siinä pitäisi tehdä, muuten kun puolustautua? Jälleenrakennus on vähän hankalaa kun militantit vievät tarvikkeet, tappavat sinnä lähetettyjä urakoitsijoita ja ammuskelevat rajan yli.
[/q]

Puolustautua?? Mitä israel puolusti hyökätessään libanoniin? Tai tappamalla palestiinalaisia lapsia päivittäin? Älä sano, että "niitä varoitettiin" ku ne ei tapa niitä vain ilmaiskuilla. Monet siviilit siellä kuule on kuollut ihan vaan luotien takia. Otappa asioista selvää. Kyllä israel on aiheuttanut enemmän tuhoa kuin palestiinalaiset. Itse olen kaikkea sotimista vastaan, ihan vaan siviiliuhrien takia. Mutta sen voin sanoa, että Israelin sotatoimet on syvästi perseestä.

[q]Individual, 17.7.2009 23:29:
---
Reivaaja, 17.7.2009 23:25:
Hehehehehe...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/devon/8155441.stm

---

"The decision to close down a rave or illegal music festival is not taken lightly," a police spokeswoman said.

"On this occasion, we were extremely concerned how the event had been advertised on the internet as an all-night party and it was therefore necessary to take the appropriate steps.

"Had it gone ahead, it is likely that far more of our resources would have been used to police the event and there would have been considerable disruption to neighbouring properties.

Ööh näin.
[/q]
Eiku näin.

[size=18]Police helicopter sent to 'rave' [/size]
What effectively the police did was come in and stop 15 people eating burgers
Andrew Poole

LOL http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kuolemantuomio+mursi+norjalaismiehet/1135249173157

Vastuuttoman maahanmuuton seurauksena 4000 hakemuksesta käsiteltiin 2000 ja n.60 pääsi maahan. Mitä kansallisuuksia? En tiedä...

Myöskin kun noita Islamisti skeidoja heittelee, voi miettiä millä tavoin ryöstely ja raiskaus kuuluvat uskontoon jonka tiukka laki voi pahimmillaan viedä varkaat kivitettäväksi.

[q]vala, 3.4.2009 14:43:
mutta joo, täytyy taas muistuttaa siitä eräästä muslimista kuka haukkui uskontonsa ihan maan rakoon
[/q]
ai, helvata niin. sähän taisit joskus taannoin avautua siitä mutta, kun en muista miten meni niin olisko kertaus taas opintojen äiti? ..siis pidemmän kaavan mukaan.

[q]shapeshifter, 27.5.2009 20:14:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Somalitytön+tönäisy+asemalaiturilla+ei+tallentunutkaan+valvontakameralle/1135246290560

Edelleenkään mitään todisteita ei ole olemassa, mutta yllättäen asia edelleen uutisoidaan faktana. :D
[/q]

En ehtiny vielä...

VOI HYVÄ LUOJA SÄ OOT PIHALLA!!!!

[q]Ana-5000, 2.3.2009 12:17:
Minä taas pelkään, että euroopan mantereella kehittyy tässä seuraavien kymmenien vuosien aikana ihan täysi sisällissota ainakin jossain, jos ei valtiotasolla niin ehkä lähiö- tai kaupunginosatasolla. Pariisissa on jo viitteitä tästä, kun poliisi ottaa viikkoja yhteen aseistettujen maahanmuuttajajengien kanssa.
[/q]

Sivuhuomautus: mun on jo pitkään pitänyt tarkentaa tuota sun toistuvasti esittämääsi oletusta, että Pariisin lähiömellakoissa vastakkain olisivat poliisi ja maahanmuuttajat, kuten Malmössakin. Tosiasiassa Pariisissa vastakkain ovat maahanmuuttajien lapset eli ns. toisen sukupolven maahanmuuttajat, jotka puhuvat täyttä ranskaa mutta ovat silti syrjäytyneitä. Näkisinkin, että tilanteella on islamistimeininkiä enemmän yhtäläisyyksiä pertti perussyrjäytyneen elämään jossain Helsingin lähiössä tai jenkkighettojen näköalattomaan meininkiin - höystettynä ihan perusranskalaistenkin hallitsemalla ja suorastaan keksimällä vallankumous- ja mellakka-aatteella.

Osaan siis ranskaa ja olen nähnyt Ranskan lähiöistä tv-dokumentteja. Ranskaa ne siellä puhuu, toisin kuin Malmön "jaak intte snakka svenska"-maahanmuuttajat. Enemmän mua vituttaa Ranskan kuin Ruotsin lähiöihmisten syrjäytyminen.

Myös UK:ssa on miljoonia toisen sukupolven maahanmuuttajia. Heidän mellakointinsa on maan tavan mukaisesti vähäisempää, he eivät aina osaa puhua tai kuullunymmärtää UK:ssa saarnaavien imaamien kieltä (siis omien vanhempiensa äidinkieltä). Tää kiinnostava artikkeli kertoo, minkälaista islamin suuntausta UK:ssa saarnataan englanniksi eli 2. polven kielellä:

http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23654441-details/I+won%E2%80%99t+let+the+death+threats+silence+me/article.do

O