Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.

Back to yleinen keskustelu O

Milloinkohan voidaan vaihtaa kulttuuria/uskontoa, josta keskustella? Vai onko mamut ja islam ainoa kulttuuri, josta joku voi jotain tässä vaiheessa kertoa?. Jutellaanpas vaikka venäläisistä. Niistäkin ana ja shapeshifter voivat kertoa meille vähän enemmän. Ennakkoluuloja? Tilastoja? Vai pelottaako, että klubbarin venäläiset vetävät turpaan?

Näin se homma voi edetä kun on tarpeeksi suuri idiootti tarpeeksi korkealla koneistossa:

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/118570.shtml

Uudesta ulkomaalaislaista voi tulla EU:n vapaamielisin
06.12. - 10:05 (Luotu: 05.12. - 22:56)

Lakiesitys: Astrid Thors on yksin, hallituspuolueet haraavat omaa esitystään vastaan

Suomeen on tulossa Euroopan väljin ulkomaalaislaki, jos maahanmuuttoministeri Astrid Thorsin (rkp) esitys hyväksytään eduskunnassa.

Tämä kokoomuksen maahanmuuttoekspertin Arto Satosen arvio on yleinen eduskunnan hallintovaliokunnassa, jossa sekä oppositio- että hallituspuolueet haraavat ministeriä vastaan. Hallitus on ollut lain sisällöstä yksimielinen. Nyt varsinkin kokoomuksessa on esiintynyt kritiikkiä.

Eduskunnan hallintovaliokunnan on tarkoitus antaa laista mietintö ensi viikon lopussa. Eduskuntaan laki voi tulla vielä ennen joulua.

Hallintovaliokunnassa istuvan Unto Valppaan (vas) mukaan lain käsittely on viivästynyt, koska erimielisyyksien takia valiokunnassa on käynyt tavallista enemmän asiantuntijoita kertomassa kannoistaan. Hänen mielestään ministeri Thorsin kuuleminen olisi nyt erittäin tärkeää.

- Lainsäädäntö ei voi olla sellainen, että Suomen kautta tullaan EU:n sisälle. Pitää katsoa tarkasti, onko laissa porsaanreikiä, kuten jotkut kollegat arvelevat. Suhtaudun itse asiaan avoimin mielin.

Valppaan mielestä olennaisinta on, että turvapaikanhakijat pääsisivät nopeasti töihin.

Perhettä ei yhteen
Hallintovaliokunnan jäsenet ovat olleet kriittisiä etenkin karkottamista odottavan turvapaikanhakijan perheen yhdistämisestä.

Rikoksen tehnyt voisi saada oleskeluluvan, jos niin sanottu tekninen este estää poistamisen maasta. Hän voisi uuden lain mukaan tuoda myös perheensä Suomeen, kunnes hänet karkotetaan.

Lakiesityksen perusteluissa tekninen este voisi olla esimerkiksi liikenneyhteyksien puuttuminen, matkustusasiakirjojen puuttuminen tai se, että vastaanottajavaltion viranomaiset suhtautuvat kielteisesti hänen tuloonsa.

Valiokunnan jäsenet ovat huolissaan myös niin saotuista ankkurilapsista, jotka tulevat maahan epämääräisillä papereilla, mikä jälkeen muu perhe seuraa perässä. Ilmiöön liittyy maailmalla järjestelmällistä liiketoimintaa.

Kansanedustaja Petri Pihlajaniemi (kok) katsoisi muihin Pohjoismaihin, joissa on kiristetty lainsäädäntöä viime aikoina.

Pihlajaniemen mielestä rkp ja vihreät haluaisivat avata "oven täysillä auki".

- Ruotsissa ja Tanskassa on jo lyöty liinoja kiinni, Pihlajaniemi sanoo.

Ainut valiokunnan rkpläinen Thomas Blomqvist on Thorsin linjalla.

- Hallituspuolueen jäsenenä olen esityksen takana, Blomqvist sanoo.

Hallintovaliokunnan puheenjohtaja Tapani Tölli (kesk) pidättäytyy arvioimasta erimielisyyksiä, ja uskoo, että valiokunta pääsee ratkaisuun ensi viikolla.

Ulkomaalaislakeja yhtenäistetään
Oleskeluluvan myöntämiseen on tulossa muutoksia. Rötöstelleelle ulkomaalaiselle voidaan myöntää jatkuva oleskelulupa, jos maasta poistaminen ei ole hänestä riippumattoman teknisen esteen vuoksi mahdollista. Karkotettavalle turvapaikanhakijalle voitaisiin myöntää jatkuva oleskelulupa humanitaarisen suojelun perusteella.

Toni Viljanmaa

Siis voi jeesus !!

[q]Karski, 16.9.2008 13:15:

Tästä raportista ei selviä lähiökohtaista jakautumista,
mutta noista luvuista nähdään että ainakaan noilla
pakolaismäärillä ei vielä lähiöitäkään vallata.
http://www.intermin.fi/intermin/images.nsf/files/24af776b4968674bc225742c00417500/$file/til073f.pdf

Tästä näkee koko suomen tasolla maahanmuuttajien
jakautumisen kunnittain:
http://www.intermin.fi/intermin/images.nsf/files/7e7722378fae16b1c22573b6004ab7d0/$file/kaaviot_fi_06.pdf
[/q]

Ainakaan minä en saa linkkejäsi toimimaan. Olisi erittäin mielenkiintoista nähdä miten nuo maahan tulevat jakautuvat lopullisesti asumaan. Olisi vähintäänkin suotavaa lajitella heidät siten, että myös muu maa saisi osansa, eikä niin miten empiirisesti tuntuu, pk-seudulle valuu kaikki pas....

Lisäksi mielestäni noihin maahanmuuttajiin pitäisi ihan lähtökohtaisesti soveltaa tiukempaa toleranssia kuin valtaväestöön. Jos / kun sieltä puskee tänne porukkaa jolla ei ole minkäänlaista "normaalia", voitaneen karrikoidusti sanoa jopa sivistynyttä, peruskoulutusta tahi menneisyyttä, on vain jokaisen edun mukaista ettei sellaisten päitä täällä(kään) silitellä. Mielestäni tuollaisille voitaisiin antaa mahdollisuus tahi pari, ja sitten lennättää ne takaisin sinne mistä ovat tänne tulleetkin. Tiukempi kontrolli sekä kuri on minusta kaksi avaintekijää siihen, että se kaikista roskin sakki pysyy vaikka sitten siellä sotimassa keskenään.
Vaikka sieltä tulee ihan oikeasti avun tarpeessa olevia, ja siitä avusta kiitollisesti täällä eläviä, joukkoon mahtuu myös valitettavan suuri osa tätä perus hälläväliä -rikolliskeidaa, jota ei koulustus tahi töidenteko kiinnosta ja jotka ainakin täällä pk-seudulla notkuvat laumoissa päivät pitkät ympäri ostoskeskuksia ym.

Kuinka monen muun mielestä esimerkiksi Helsingin rautatieaseman ympäristö oli paljon rauhallisempaa sekä turvallisempaa seutua ennen laman jälkeistä maahanmuuttopolitiikkaa? Mieleni tekisi jopa postata eräs kuva Espoolaisen peruskoulun liitutaulun yllä roikkuneista kirjaintauluista, joissa opetettiin lapsille aakkosia (ken muistaa?). Voitte arvata millä sanalla N:ää opetettiin esimerkiksi minun ikäluokalle.

Pyydän anteeksi, en vain osaa lainailla tätä dialogia oikein, joten tyydyn kursivoimaan Anan ja Anselmin keskustelua edelliseltä sivulta:

Kutsunkin jokaisen maahanmuuttajia tänne vaativan ihmisen viettämään hieman aikaa iltaisin ja viikonloppuisin kampin, rautatieaseman ja kaisaniemen puiston nurkilla. Pankaa iPodi kaulaan roikkumaan ja lompakko törröttämään takataskusta. Katsokaa mitä käy.

---

Mä halusin itse kutsua kaikki jotka väittää ettei Suomi ole rasistinen maa, pyytämään tummaihoisen ystävänsä
kävelemään Esim. Seinäjoen keskustan läpi perjantai iltana. Katsokaa mitä käy.

---

Niin siis jäin odottamaan sinun ratkaisuasi ym. ongelmaan. Ikinä en ole yhtä paljon pelännyt kävellä yksin myöhään esim. juurikin steissin seutuvilla, Kaisaniemen puistossa, Espoon Keskuksen liepeillä, tietyillä metriksillä ym. kuin mitä nykyään. Lisäksi muutamat tutuille sattuneet välikohtaukset ovat olleet poikkeuksetta juurikin näiden kulttuuriamme rikastamaan, työvoimapulaamme paikkaamaan otettujen mamujen kanssa.

Jos esim. työvoimapula odotetaan ratkaistavan joillain täydellisillä maahanmuuttajilla joita ei ole olemassa eikä tulossa niin eipä hyvä hirveästi heilu senkään jälkeen. Tai hei tehän voitte homma meille parempia? Jos voitte niin kyllä mulle sopii.

Halla-Aho & kerho ei oo tuonut minkäänlaista vastausta esim. työvoimapulan kaltaisiin ongelmiin. Joten olisikohan parempi että antaisivat niiden joilta onnistuu ja kiinnostaa muukin kuin junttipopulismi jossa vahdataan pelkkiä miinuksia kokonaisuuden sijaan, yrittää ratkaista tulevaisuuden kiperiä ongelmia.

Ei noita lukuja pidä unohtaa, mutta pitää myös muistaa mistä ne tulee, eikä ottaa agendaksi sitä että kyllä "aasialaiset kelpaa mut kaikki tummemmat tai muslimit ootte samaa kastia kun steissin somalit". Vai löytyiks niitä tilastoja Irakilaisten ja Afganistanilaisten rikoksista jotta voisin syödä sanani tuon suhteen?

---

Niin, siis edelleen. Siitä lähtien kun tänne on noita maahanmuuttajia enemmissä määrin otettu, about viimeiset 13 vuotta, heidän työllisyys tahi koulutustilanne ei ole parantunut nimeksikään. Missä vika? Heitä ei edelleenkään näe enemmissä määrin ns. perustason duuneissa, pl. bussikuskit, siivoojat... Uskotko tosissasi, että asiassa tapahtuu äkkinäinen käänne parempaan sitä mukaan, mitä enemmän niitä tänne otetaan "paikkaamaan tulevaisuuden työllisyysvajetta". Minusta vähintäänkin jo maassamme oleilevien työllisyystilanne pitäisi saada ensin kuntoon ennenkuin edes aletaan miettimään uusien ottamista.
Sulta ei oikein tunnu löytyvän muuta perustavaa laatuista olevaa teesiä kuin työvoimapula, jonka verukkeella tänne pitäisi rahdata kymmeniä, ellei jopa satoja tuhansia Afrikan nälkää näkeviä, peruskouluakaan käymättömiä maahanmuuttajia elelemään veronmaksajien rahoilla.

Minusta ensin pitäisi keskittyä kotimaan ongelmiin, ja vasta sen jälkeen alkaa parantaa maailmaa noin globaalilla mittapuulla. Sitten kun noususuhdanteessa kotimaan työttömyyn on jotain parin prosentin luokkaa, voidaan ottaa miettiä mistä ja millaista työvoimaa tänne tarvitaan / saadaan. Sitä ennen tuo on pelkkää kaunista puhetta vailla mitään todellista tarvetta.

Kansalaisuuskoe, johon kuuluu kielitesti. Tämä pitää suorittaa. Pitää myös saada määräajassa työ- ja opiskelupaikka, tai ainakin toinen näistä. Rikoksiin syyllistyvät ulkomaalaiset pitää välittömästi karkottaa lähtömaahansa ilman lupaa paluuseen.

---

Täytyy kiittä onnea ettei yhtä viisaat ajatukset olleet valloillaan kun satoja tuhansia suomalaisia meni pakolaisina Ruotsiin aikanaan. "Nyt lapset läpäisette ruotsinkokeen tai menette takaisin tykinruuaksi Karjalaan".

---

Aikamoista liioittelua :D Onko sinulla mitään faktaa sen lisäksi, että sinne lähetettiin jotain 80 000 sotalasta ilman perheitään. Ei sinne todellakaan ollut mitään massamaahanmuuttoa. Lisäksi Ruotsalaiset itse halusivat auttaa kaikin tavoin naapurimaataan. Minusta tämän päivän maahanmuuton ja tuon 1940 -luvun tilanteen toisiinsa vertaaminen lähinnä osoittaa sen, ettei sinulla ole fiksumpaa argumentoitavaa. Kerrassaan naurettava vertauskuva!

Mm. "Talvisodan aikana Ruotsissa oli tunnuslause Finlands sak är vår! Maa tarjosi heti turvapaikkaa Suomen lapsille. Suomi olisi halunnut auttamisen tapahtuvan ensisijaisesti Suomessa, ja kieltäytyi aluksi."

Mitä tulee kielen osaamiseen, pl. ne jo mainitut Nokian insinöörit joiden työ ei edes vaadi suomen kielen osaamista. Itse en ainakaan halua että minua hoitaa terveyskeskuksessa jokin lääkäri joka ei ymmärrä kaikkea mitä sanon. Ja tästä oli ihan faktaa eräässä kotimaisessa dokkarissa / A-Studiossa / whatever.

Se on arvokysymys. Itse olen sitä mieltä että näin pieni maa kuin suomi ei pysty elättämään koko afrikan manteretta, mutta se on toki makuasia. Jotkut hyvinvointikrapulasta kärsivät kansankynttilät toki solidaarisuuden vuoksi ajaisivat kaikki niihin samoihin savimajoihin missä siellä eletään, mutta itse ainakin arvostan hyvinvointivaltion luomia mahdollisuuksia ja turvallisuutta enemmän kuin sitä, että keskenään edelleen äärimmäisen verisesti sotivat somalit ovat turvassa ja saavat valtion täyden ylläpidon.

---

Se ei ole arvokysymys, vaan on kysmys ihmisarvojen puuttumisesta.Mä itse näen hyvinvointivaltion sellaisena joka kasvattaa fiksuja ihmisiä joilla on hyvä tahto ja hyvä olla. Me ollaan aika helvetin kaukana siitä.

Käsityksesi hyvinvointivaltiosta on täyttä utopiaa, jos perustat sen sille kuinka monella on hyvä tahto sekä hyvä olla :D Minusta hyvinvointivaltion (/ -valtioiden) tehtävä ei ole elättää kansantuotteellaan 90%:a maailman köyhistä. Ylipäätään koko käsitys jonka mukaan kaikilla maapallon päälle 6 miljardista ihmisestä olisi yhtäläinen, länsimainen elintaso, on täyttä utopiaa. Maapallo ei edes kestäisi sen kaltaista kuormitusta.

Muutenkin argumentointisi, mm. juntiksi leimaaminen ym. kertoo lähinnä siitä, miten suvaitsevainen itse olet niitä ihmisiä kohtaan, joilla on eriävä mielipide. Ei muuta, jatka toki samaan malliin.

Jos et ymmärrä ko. kuvan ja REivaajan viestien ironiaa, se ei ole minun syy :)

[q]REivaaja, 23.10.2008 17:43:
---

Taidan siirtyä kuvapostauksiin.

[/q]

Minä myös.

http://i34.tinypic.com/2lbzuon.jpg

[q]Esa Perse, 18.11.2009 02:44:
Reivaaja on parhaimmillaan täysin ignoroituna, kuten tuokin päätön mökellys osoittaa. Suosittelen varauksetta kaikille.

Kyse ei tietenkään ole mistään geeneistä tai roduista, vaikka Re-ivaajan mielenlaatuun tätä monimutkaisemmat yhtälöt (kuten uskonnollis-kulttuurinen ympäristö ja sen vaikutus arvomaailmaan, toimintaan ja ajatteluun) eivät mahdu.
[/q]

Taidampa vetää tähänkin väliin natsikortin.

[q]Esa Perse, 1.3.2005 20:10:
Ainiin, ja mitä jos lopettaisit postaamasta? Tai sit voi perustaa oman "VITUN NEEKERIT MEGATHREAD"-topikin ja oksentaa typerät rasistijuttus sinne, k? thx.
[/q]

Oon kokemuksen kautta huomannut että ne jotka eniten mokuttaa, on pahimpia kusipäitä koko Suomen kansasta ja vois sijoittaa mun puolesta vaikka Ahvenanmaalle autonomiaa ylläpitämään.

[q]Damien, 8.4.2009 16:48:
edit:
ps. Mitens ne lainaussäännöt oikein menee? Ei mulla ollu pistettä siellä mihin sen laitoit ja se koko lauseen konteksti muuttui. Manipuloitko siis tahallas vai tahattomasti mun tekstiä tarkoituksiis sopivaan muotoon? Oliko tämä hyvää vai pahaa, vai tapahtuiko tässä vain teko, seuraus, huomio -ilmiö ja tuliko siihen senkään jälkeen sen suurempaa merkitystä?
[/q]
ÖÖ?

Vaikea sanoa kune en tiedä mistä puhut.

[q]Kelju K. Kojootti, 14.4.2009 21:01:
---
REivaaja, 14.4.2009 20:55:
---
Kelju K. Kojootti, 14.4.2009 20:45:
Epäilen, että REivaaja ei ole pilveä nähnytkään. Aikakin siltä noi läpät vaikuttaa.

---

oivoi...*lmao*

---

Jos olet, niin älä helvetissä mainitse sitä julkisesti.
[/q]
Ei tossa siitä ollut kyse. Kiitos silti huolenpidosta Sensei.

[q]Kelju K. Kojootti, 14.4.2009 20:36:
MaMu-politiikkaan pitäisi saada jotain järkeä, rikollisia ei pitäisi tänne päästää. On ikävää, että täysin rationaalista kritiikkiä heittävistä ihmisistä leimataan heti rasisteja. Kuitenkin tässäkin maassa on paljon isompia ongelmia (varsinkin nyt).
[/q]
Ketkä on rikollisia?
Ei kai nyt sentään mamut, vai tulkitsinko nyt väärin kun tossa on ne samassa lauseessa?

Etkö sä tajua kuinka vaikea kysymys se on? Sä halvennat sitä tolla sun diibidaaballas, eikä sulla siksi ole oikeutta poliittisesti noteerattavaan mielipiteeseen.

MaMu-politiikkaan pitäisi saada jotain järkeä, rikollisia ei pitäisi tänne päästää. On ikävää, että täysin rationaalista kritiikkiä heittävistä ihmisistä leimataan heti rasisteja. Kuitenkin tässäkin maassa on paljon isompia ongelmia (varsinkin nyt).

[/q]
+1.

[q]shapeshifter, 20.5.2009 06:11:

Tohon, mitä suositella jollekulle, joka kohtaa rasismia provosoimatta, ei voi oikein muuta ohjetta antaa, kun sivuuttaa mahdollisuuksien mukaan ja puolustautua tarvittaessa. Ihan niinkuin kaikki muutkin. Thats how it goes. Rasistin ulvominen jokaiseen ilmansuuntaan ei ainakaan auta kun tuo sana on kärsinyt sen verta vahvan inflaation viime aikoina, että se ei enää tarkoita mitään.
[/q]
Tämä neuvo ei tietenkään päde maahanmuuttajiin.

[q]Valtakunnanperkele, 5.4.2009 14:31:
---
Malthus, 4.4.2009 03:48:
plaa plaa plaa

---

Nih, mut toisaalta vois sit taas ajatella, et lasten nussiminen on näitä asioita, jotka on vaan yksiselitteisesti aina jotenkin väärin.
[/q]
Ok.

Seuraavaksi luodaan virtuaalitodellisuus jossa voimme turvallisesti analysoida tätä absoluuttista vakiota:

Mikä on lapsi? Kuka on lapsi? Mikä on aikuinen? Voimmeko hyväksyä poikkeuksia? Kelle voimme myöntää poikkeuksia? Saako tarpeeksi tyhmä panna muuten liian nuorta? Entä saatanan fiksu?

(tällä hetkellä oikeuden mukaan imbesilli saa panna alaikäistä tytärtäsi. Eikö olekkin hienoa! Vaan mites ratkaset sen kaikkien kannalta. Tähän asti kun olet ratkaissut ongelmia vain sun, tai kaltaistesi pussiin)

Käytännössä sun totuuden voi sijoittaa akselille 11-22 vuotta jo nyt ilman poikkeuslupia. Mihin sijoittaisit siis rajapyykin ja miksi?

[q]Damien, 8.4.2009 23:11:
---
REivaaja,

ÖÖ?

Vaikea sanoa kune en tiedä mistä puhut.

---

Koitin vähän vinkata että lainasit mua edellisessä postissa ja pistit pisteen sinne missä ennen oli pilkku, josta sitten johdin hieman syvemmälle tämän käytännön esimerkin saattelemana, pilkettä silmäkulmassa vittuiluna.. .
[/q]

Kyllä mä vinkin tajusin, en vaan sitä, miten se muutti oleellisesti sisältöä.

Olen tässä lueskellut noita REivaajan juttuja..

Voi nyt hyvänen aika! Tuletko kenenkään kanssa toimeen?

Kato jätkä peiliin.

My 2 cents.
[/q]

Vittu mitä korulauseita. Aivan Suomessa on isompiakin kysymyksiä. miksi sitten jotkut äänestävät vain mamut mielessä? Jaa'a.
Mä sanon yli sadan ihmisen tuomitsemista alle yhden perusteella rasismiksi.

Mielestäni aika hyvin tossa esitin kuinka erilainen maailma olisi, jos se olisi sellainen kuin sen mielikuvissamme näämme. Prosentilla saatiin kaikista Suomen kaupungeista raiskauskeskuksia joihin ongelmat on kasaantunut kun valtakunnallinen luku pysyi muuttumattomana.

Nyt on jo ryöstöt, varkaudet, pedofilia ja raiskaukset kategorisoitu ylimalkaisesti 'ulkomaalaisten' niskoille. Ei tosin ole vaikeaa kuvitella, että ihminen joka tulee maasta, jossa ei ole välttämättä naista nähnyt, saattaa selvästi korostuneella todennäköisyydellä olla viettien orja.
Se todennäköisyys ei vaan ole jokaisella sama, vaan korostunut joillakin. Se halutaan väkisinkin unohtaa, mutta listataampa todennäköisyyksiä.

Kuinka rakennetaan Suomalainen identiteetti?

Sekoitetaan 1/4 puskaraiskaajaa, ja 3/4 tuttavapiiristä löytyvää raiskaajaa. Nyt pitäisi olla 2.5dL Suomalaista peruskalliota käsillä.
Huomatkaa, että onnistuneeseen taikinapohjaan tarvitaan vain 0.8dL sekoitettuja raiskareita. Lopuista, epäonnistuneista ainesosista voidaan rakentaa vaikka niiin muodikas natsikortti.

''Suomessa raiskauksia ilmoitetaan niin ikään aiempia vuosia enemmän: noin viidensadan ilmoituksen keskiarvomäärästä on ylletty vuoden 2007 lähes 750 raiskausilmoitukseen.''

Huolestuttavaa? Luetaas taakseppäin.

''Seksuaaliseen väkivaltaan on vaikea hakea apua. Tutkimusten mukaan seksuaalirikosten uhrit eivät välttämättä kykene nimeämään kokemaansa seksuaaliseksi väkivallaksi. Näin on etenkin, jos kysymyksessä on parisuhteessa tapahtuva väkivalta.''
''uhrin halukkuuteen ilmoittaa raiskauksesta poliisille vaikuttavat myös hänen luottamuksensa viranomaisiin ja oikeusjärjestelmään ja käsityksensä siitä, onko tekijä mahdollista saattaa vastuuseen teostaan.''
''Raportissa todetaan, että kuulustelevan poliisin asenteen on todettu vaikuttavan merkittävästi raiskauksen uhrin halukkuuteen viedä asiaa eteenpäin.''

Eli siis.. Ne jotka asialle jotain tekee (1.7%, 2.5%:stä kääntäkää ite oikeiksi prosenteiksi.) tekee sen tilanteen sattuessa. Oletetaan, että yhtään väärää ilmoitusta ei siis ole tehty. Eihän Suomalainen valehtelisi? Eihän?
''Noin yksi seitsemästä poliisille tehdystä raiskausrikosilmoituksesta johtaa epäillyn syyksi luettuun tuomioon.''

Hälyttävää edellä mainitussa valossa, eikö?

''Ruotsissa 12 prosenttia poliisille ilmoitetuista raiskauksista päätyy oikeuskäsittelyyn. Vapauttavia tuomioita luetaan noin 27 prosentissa tapauksista.''

Oho. Ruotsi ei taidakkaan olla niin paska maa, kuin mokuttajat väittävät. Ehkä meidän pitäisi ottaa oppia? No tuskin, ettei hommat mee samanlaiseksi, kuin Österjokulundissa.

(''Lukuja vertailtaessa on otettava huomioon se, että rikosilmoituksen tekemisen jälkeen rikosnimike voi muuttua.'')

''Ruotsissa ja Norjassa uhrin puolustuskyvyttömyys ei muuta raiskausta seksuaaliseksi hyväksikäytöksi.''

''Pohjoismaista vain Suomen seksuaalirikoslainsäädännössä on edelleen voimassa niin kutsuttu ”vakaan tahdon pykälä”. Uhri voi pyytää syyttäjää luopumaan syytteestä omasta vakaasta tahdostaan, kun kyse on raiskauksesta, seksuaalisesta hyväksikäytöstä (kun uhri on puolustuskyvyttömässä tilassa) ja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Amnestyn raportti pitää vakaan tahdon pykälää ongelmallisena uhrin ihmisoikeuksien toteutumisen kannalta. Uhrin todellisen tahdon arvioiminen on vaikeaa etenkin, jos on kyse läheisessä tai tuttavallisessa suhteessa tapahtuneesta seksuaalirikoksesta. Tekijä saattaa painostaa uhria ja myös muut – esimerkiksi ystävät ja sukulaiset – voivat suhtautua uhriin syyllistäen, jopa tuomitsevasti.''

''Suomessa seksuaalisen väkivallan uhreille ei ole tarjolla valtion varoilla toimivaa, maan kattavaa palvelujärjestelmää. Rikoslakia uudistettaessa kymmenen vuotta sitten todettiin, että lakiuudistuksen lisäksi tarvitaan koko maan kattava matalan kynnyksen hoitojärjestelmä seksuaalirikosten uhreille. Tämä lupaus on yhä lunastamatta.''

Yhteenveto Suomelle:

'' 1. Hallituksen on viipymättä laadittava ja toteutettava poikkihallinnollinen ja pysyvä naisiin kohdistuvan väkivallan vastainen toimintaohjelma. Ohjelma on rakennettava ulottumaan yli hallituskausien. Ohjelmaan on sisällytettävä tehokkaita toimia seksuaalisen väkivallan torjumiseksi.

2.Rikoslaki ei kyllin tehokkaasti edistä seksuaaliseen itsemääräämisoikeuteen ja koskemattomuuteen kohdistuvien loukkausten syytteeseen asettamista. Näin ollen nykyinen lainsäädäntömme ei tarjoa riittävää oikeudellista suojaa raiskausten ja seksuaalisen väkivallan uhreille.

3.Seksuaaliseen väkivaltaan liittyvää lainsäädäntöä ja rikosprosessia on tehostettava. Syyteoikeutta on tarkistettava siten, että vakavat seksuaalirikokset, kuten sukupuoliyhteyteen pakottaminen ja seksuaalinen hyväksikäyttö, ovat virallisen syytteen alaisia rikoksia. Vakaan tahdon pykälästä on luovuttava. Rikostutkintaa on kehitettävä. Viranomaisille on järjestettävä systemaattista koulutusta seksuaalirikosten erityisluonteesta.

4. Seksuaalirikosten uhrien hoitojärjestelmää on tehostettava. Suomen on kunnioitettava kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia, jotka velvoittavat Suomen valtion varmistamaan tuen seksuaalisen väkivallan uhreille. Suomeen tarvitaan koko maan kattava, seksuaalisen väkivallan erityislaadun huomioon ottava palvelujärjestelmä.

5. Naisiin kohdistuvan lähisuhdeväkivallan torjumisen on oltava osa kuntien lähisuhdeväkivallan vastaisia toimintaohjelmia ja turvallisuussuunnittelua. Valtion on tuettava kuntia, jotta STM:n kunnille suuntaamat suositukset voidaan panna toimeen (Tunnista, turvaa, toimi. STM 2008)
Kouluissa on tehostettava seksuaalisen väkivallan ja häirinnän torjuntaa ja ehkäisyä.
Seksuaalisen väkivallan tutkimusta on lisättävä.''

http://www.zonta20.org/pub/doc/case-closed-raportin-tiivistelma-suomeksi.pdf

[q]Jusna666, 18.11.2009 17:08:
http://www.vartti.fi/artikkeli/f7a72433-ac88-402d-8c61-3ecf2032beb7

Ihanaa kulttuurien tuomaa värinää ja tutinaa.
Hieman ihmetystä herättää, että artikkelissa on mainittu henkilöiden ulkomaalaistaustaisuus.
(vartti taitaa olla naxxxi rassisisisiiti lehti!!!)
[/q]
Miten se ihmetyttää? Kehtaatko pokkana väittää, ettei siitä yleensä ilmoiteta, jos kulttuurijakutuma selvästi indikoituu? Sehän ilmoitetaan, vaikkei sillä asian kanssa mitään tekemistä olisikaan.
Sulla(kin) on ihme tarve niputtaa kaikki mamut värien perusteella tiettyihin kategorisiin kriminaaliluokkiin.
Aivan kuin myös olettaisit, että näitä juttuja lakaistaan maton alle. Susta ilmeisesti jokainen ulkomaalaistaustaisen tekemä rikos ylittää uutiskynnyksen?

Toi sun kirjoitusasu on ihan kiistattoman rasistinen, mutta sustahan sä et ole, ja sähän sen sanan määrittelet?

[q]Damien, 8.4.2009 23:46:
Pienehkö sivistyssanakirja,
konteksti tekstiyhteys, asiayhteys, laajempi yhteys, johon asia kuuluu
---

Eli päälauseen sivulauseen suora editoiminen pois, muutti mun ilmaisua mun vinkkelistä sellaiseksi leijailevaksi, vapaasti tulkittavaksi muodoksi. Veit mun viestistä tarkoituksen.
[/q]

Sä toteat sen totuutena, vaikka kyse on enemmänkin tulkinnasta. Ei tolla linkillä ole mitään tekemistä asian kannsa urpo

[q]Damien, 9.4.2009 00:20:
Mä totesin että sä tulkitset mua miten sattuu totuutena ja jos sä sitä teet omin neuvoin, en mä sua sieltä sun itte itelles rakentamasta metästä enää tän paremmin voi ulos opastaa. Onnea etsintään, kerro jos tartte fikkaria !

edit: typ0
[/q]
Sä nussit pilkkua ja mä en lähe nyt ainakaan siihen mukaan tän enempää. Ainoa vain että toi sun fikkariläppäs oli hieman ontuva. Voisinhan tietysti kertoa miksi, mutta etköhän sä itsekkin fiksumpana ja parempana ihmisenä ymmärrä itsekkin.

''Ei Ana ymmärrä että hän ei ymmärrä, eikä se tee siitä pahaa - tietämättömän ja jäävin kylläkin. Ei kukaan ole paha..

VS.
''Ei Ana ymmärrä että hän ei ymmärrä, eikä se tee siitä pahaa - tietämättömän ja jäävin kylläkin. Ei kukaan ole paha,
jengi ei vaan ymmärrä että ne ei ymmärrä ja toitottaa omaa torveaan siinä jäävämättömässä ymmärryksessään.''

Ei kyllä nytten muuttunut sisältö uhtään, ainoastaan selittelyt jää, ja ne on ihan tarpeettomia sun konkluusion kannalta. Eli sä haluut runkata, tai sitten sua vituttaa että kehtasin lyhentää raamattuasi.

[q]Ana-5000, 2.3.2009 12:17:
Minä taas pelkään, että euroopan mantereella kehittyy tässä seuraavien kymmenien vuosien aikana ihan täysi sisällissota ainakin jossain, jos ei valtiotasolla niin ehkä lähiö- tai kaupunginosatasolla. Pariisissa on jo viitteitä tästä, kun poliisi ottaa viikkoja yhteen aseistettujen maahanmuuttajajengien kanssa.
[/q]

Sivuhuomautus: mun on jo pitkään pitänyt tarkentaa tuota sun toistuvasti esittämääsi oletusta, että Pariisin lähiömellakoissa vastakkain olisivat poliisi ja maahanmuuttajat, kuten Malmössakin. Tosiasiassa Pariisissa vastakkain ovat maahanmuuttajien lapset eli ns. toisen sukupolven maahanmuuttajat, jotka puhuvat täyttä ranskaa mutta ovat silti syrjäytyneitä. Näkisinkin, että tilanteella on islamistimeininkiä enemmän yhtäläisyyksiä pertti perussyrjäytyneen elämään jossain Helsingin lähiössä tai jenkkighettojen näköalattomaan meininkiin - höystettynä ihan perusranskalaistenkin hallitsemalla ja suorastaan keksimällä vallankumous- ja mellakka-aatteella.

Osaan siis ranskaa ja olen nähnyt Ranskan lähiöistä tv-dokumentteja. Ranskaa ne siellä puhuu, toisin kuin Malmön "jaak intte snakka svenska"-maahanmuuttajat. Enemmän mua vituttaa Ranskan kuin Ruotsin lähiöihmisten syrjäytyminen.

Myös UK:ssa on miljoonia toisen sukupolven maahanmuuttajia. Heidän mellakointinsa on maan tavan mukaisesti vähäisempää, he eivät aina osaa puhua tai kuullunymmärtää UK:ssa saarnaavien imaamien kieltä (siis omien vanhempiensa äidinkieltä). Tää kiinnostava artikkeli kertoo, minkälaista islamin suuntausta UK:ssa saarnataan englanniksi eli 2. polven kielellä:

http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23654441-details/I+won%E2%80%99t+let+the+death+threats+silence+me/article.do

O