P A C I F I Q U E . 2 0 0 6 : M Y S T È R E 4.3.2006 @

Back to tapahtumat O

Tätä on TAAS odotettu kohta vuos. Kumpanakin vuonna oon käyny eikä muuten jää tääkän väliin. *joo**tanssittel*

*aplodit**aplodit**tanssittel**jiihaa**aplodit**tanssittel**aplodit**jiihaa* Pakko päästä!

[q]rose,
7.12.2005 21:13:

....Jos vaan kaikki pukeutuis pesusieniksi? Olis tosi kivaa nähdä millaset bileet Serenassa saa aikaiseksi, mutta mietin vielä toisen ja kolmannen kerran viittiikö kun meno tuntuu keskittyvän tavallista enemmän oman masun ympärille
[/q]
Mä voin pukeutua sun kanssa pesusieneksi. Sit syödään donitseja altaan reunalla ja vihellellään merkitsevästi pinceille pimuille, jotka hoippuu ohi tikkujalkojensa varassa

i'll be there

Tänne olis tarkoitus tulla..
Jos sais kunnon progemahan kasvatettuu näihin mennessa

Mitäs nää kemut on aikaisempina vuosina kustantaneet? Tonne joku järjestetty kyyti olemassa? (oletettaen ovat Serenassa?) <- en ole ikinä ollut (tuli varmaan ilman selvennystäkin selväksi *vink*)

[q]Galrav, 16.12.2005 12:41:
Sitten vaan rahaa palamaan ja Salkkareiden väliselle mainoskatkolle pyöriimään.
[/q]

Saanko kysyä miksi? Eiköhän paikka saada täyteen ilman tv-mainoksiakin.
Mielummin pitäisin Pacifiquen poissa suurmedioista...paikalle saapuisi silloin paljon enemmän sekoilijoita ym. jotka eivät osaa käyttäytyä. Suht rauhallisesti ovat edelliset Pacifique tapahtumat kuitenkin sujuneet.

ja tietenkin k-20*uuh*

[q]kelasin, 17.12.2005 17:29:
o/ oi toivottavasti on vapaa viikonloppu intist!
[/q]

Ainahan sitä vapaata saa kun on tarpeeksi hyvä syy.

T: sain kertausharjoituksiin lykkäystä päivän kun en halunnut mennä suoraan pacifiquen jälkeen kertaamaan :D

Ps kiva traileri, mukava nähdä et kuvat tuli hyötykäyttöön :)

[q]kelasin, 21.12.2005 10:39:
---
ville, 19.12.2005 13:15:
T: sain kertausharjoituksiin lykkäystä päivän kun en halunnut mennä suoraan pacifiquen jälkeen kertaamaan :D

---

miten lahjoit kessun?
[/q]

en lahjonut vaan sanoin, että mulla on työkeikka joka on erittäin tärkeä sekä omalle yritykselle että asiakkaalle

tässä tapauksessa työkeikka oli siis pari kuvaa bileistä, eli oli tossa pieni totuudensiemen :)

Oi, lineuppi näyttää kyl hyvältä. Mut aamut stockholmissa, mis on illut?

[q]DagO, 2.1.2006 23:30:
Tässä tuli vaan mieleen et miten helvetissä järjestäjä sit toimii ku kaikki 1500 ihmistä tuliskin jatkoille? Koska stockholmiin ei salettiin mahdu 1500 ihmistä.
[/q]

Tokkopa sinne Nosturiinkaan 1500 ihmistä mahtuu *vink*.

Meinaan siis sitä, että en muista että aikaisempina vuosinakaan olisi jengiltä sadellut negatiivista palautetta sen takia että jatkoille eivät olisi kaikki halukkaat mahtuneet.

[q]DagO, 3.1.2006 00:31:
Mut sitä vaan ihmettelen miten sit toimitaan jos kaikki haluu jatkoilee?
[/q]

Eipä tossa varmaan sen kummemmin toimita kuin niin, että ensin tuleet sisään ja loput ulkopuolelle? Eihän missään vissiin luvata mitään "takuuvarmaa sisäänpääsyä" jatkoille, jos omaa lipun päätapahtumaan?

edit: eikun perkeles... voihan tän joo toisellakin tavalla ymmärtää:

Pacifique 2006 tickets include full access to the water park, all arenas and Pacifique pre-party & after-party. Pacifique was awarded 'Event Of The Year' in Finnish Club Awards 2005 and past two Pacifique events have been fully sold out in advance. Buy your ticket in advance for guaranteed entry.

Varsinkin viimeinen lause... no... senhän näkee sitten

[q][Nuclear], 3.1.2006 00:48:
---
tomii,
---

Mä olen kyllä ymmärtänyt, että jos ostat tapahtumaan lipun niin joko pääset sisään tai saat rahat takas, en sitten tiedä olenko tyhmä ja ymmärtänyt väärin...
[/q]

Mutta toi, että pitäiskö noi ymmärtää 3 eri bileenä vai yhtenä isona kokonaisuutena, joka sisältää ennakot, Serenat ja jatkot, on vähän tulkinnan varainen juttu, koska näihin kahteen päätapahtuman lisäksi järjestettäviin bileisiin on myös saatavilla erikseen lippuja (ainakin ovelta). Aika kinkkinen kysymys itseasiassa, kun alkaa tarkemmin miettimään. (ps. myös eräät toisetkin nimeltämainitsemattomat bileet tänävuonna tarjoavat samankaltaista etua)

[q]tomii,
Mutta toi, että pitäiskö noi ymmärtää 3 eri bileenä vai yhtenä isona kokonaisuutena, joka sisältää ennakot, Serenat ja jatkot, on vähän tulkinnan varainen juttu, koska näihin kahteen päätapahtuman lisäksi järjestettäviin bileisiin on myös saatavilla erikseen lippuja (ainakin ovelta). Aika kinkkinen kysymys itseasiassa, kun alkaa tarkemmin miettimään. (ps. myös eräät toisetkin nimeltämainitsemattomat bileet tänävuonna tarjoavat samankaltaista etua)[/q]
Kyl, mä vaan ajattelen kun kerran lipussa lukee että tällä lipulla pääsee näihin paikkoihin, niin sillon sillä yhdellä lipulla pääsee mainittuihin paikkoihin. Mun mielestä ei oo mitenkään olennaista mikä on päätapahtuma vai onko sellaista ollenkaan. Vähän sama jos kaupassa lukee että kolme paria sukkia kahden hinnalla niin kyllä silloin ne kolmet sukat kuuluu siihen hintaan vaikka yhdet onkin "kaupanpäällisiks".

edit: mammankielen korjauksia

Informaatiorikkaan yön jälkeen voisi kai todeta, että mulla ei ole pienintäkään epäilystä siitä, että rahalle ei saisi vastinetta näissä bileissä. Tieto siitä, että mestaa rakennetaan monta viikkoa, tulee varmasti takaamaan sen, että serana näyttää ja kuulostaa paremmalta kuin koskaan aiemmin

Tulossa varmasti vuoden 2006 paras bile :)

Ps pacifiquen jatkoilla ei ole koskaan tainnut olla yli 500 ihmistä, joten jatkomesta tuskin tulee täyttymään. Ja onhan tämäntyyppisessä hinnoittelussa se ero, että jatkoille saattaa tulla keskimääräistä enemmän porukkaa joka taas näkyy suoraan bileiden parantuneessa tunnelmassa :)

[q]Homegrove, 3.1.2006 11:20:
Kyllähän toi opiskelijan budjetissa voi tuntua mutta onneksi olen työssä käyvä porvari.
[/q]

Mutta Hartwall Arenalla joku yber super Rokkistara ei tunnu. Siis väitän että jokaisella on mahdollisuus lainata raha jos ei ole.

Kyllä yllättävästi opiskelijoilla löytyy rahaa dokamiseen. ;)

[q]Individual, 3.1.2006 14:27:
Mutta noissa tilaisuuksissa voit olla aivan satavarma, että homma toimii ja tapahtuma on viimeisen päälle järjestetty yleisön viihtyvyyden ja teknisten puitteiden kannalta, en tietenkään väitä, etteikö tässä olisi homma hallussa, mutta ymmärtänette pointtini.

Tuli sitä itsekin maksettua esim. R.E.M:in lipusta noin vuosi sitten yli 60 euroa.
[/q]

IMO suurin ero rokkikonserttien ja tällaisten "klubitapahtmien" välillä on esiintyjän osuus budjetista sekä tapahtumatuotannon järjestelykulut.

On jokseenkin naurettavaa verrata jotain Prodigyä jäähallissa vs suomalaiset strarat serenassa, sillä jos prodigy olisi serenassa liput maksaisivat jotain ihan muuta ... pitäisi varmaan kertoa tuo 32 neljällä ... (jos sekään riittäisi)

Ja jos järjestelykuluja ajattelee, niin klubikulttuuri on vielä niin lapsenkengissä suomessa, että tällainenkin tapahtuma joutuu osittain pyörimään pyhällä hengellä ja puhtaalla halulla olla tekemässä jotain ainutlaatuista. Palkkaa ei saa kaikki työntekijät ja monet jotka saavat raatavat ns nälkäpalkalla.

Mitä tulee tuohon viihtyvyyteen, niin itse melkein veikkaan, että tämän tapahtuman järjestäjille yleisön viihtyvyys on tärkeämpi asia kuin joidenkin rokkikonserttien järjestäjille. Tämä siitä syystä, että suurin osa järjestäjistä on henkilöitä joilla on vahva biletausta ja tämä väistämättä heijastuu siihen miten he haluavat yleisön tapahtuman kokevan. Lisäksi järjestäjät tietävät, että pienetkin epäonnistumiset kasvavat esim tämän forumin ansiosta jättimäisiin mittoihin ja siten pienikin miinus viihtyvyydessä voi kostautua erittäin rankasti seuraavan kerran lipunmyynnissä.

Lopulta uskoisin, että tuo 32e on ollut järjestäjillekin aika tiukka asia. Heidän tavoitteenaan varmasti on tehdä tapahtuma, joka saa arvoisensa puitteet ja tällä kertaa niihin puitteisiin tarvitaan (jälleen) voimakkaasti kasvanut lipunhinta.

Mielenkiintoista tässä hintakeskustelussa on miettiä, millä tuo 6e nousu saadaan näkymään makssavalle asiakkaalle. Jos ja kun lineup ei koe merkittäviä muutoksia, mainontaa hieman "hiotaan" ja tekniikkaa ei kukaan näe ennen klo 19.30:ä, voi järjestäjän olla hankala perustella tuota lipunhinnan korotusta:

Miksi minä maksaisin 6e enemmän kuin viimekerralla, sillä kaikki näyttää nyt täysin samanlaiselta?

Itselläni vastaus on aika yksinkertainen: Viimeisin vuosien aikana kun minulla on olllut ilo seurata Pacifiquen järjestäjien toimintaa, olen tullut täysin vakuuttuneeksi siitä, että järjestäjillä on tavoitteena järjestäjää entistä parempi tapahtuma.

Mutta siltikin, mä mielelläni näkisin, että tuo noussut lipunhinta näkyisi myös jollakin muulla tavalla kuin parempana PA:a ja parempina valoina. Itselleni tuo parannus olisi esimerkiksi se ulkomaalainen nimi.

yli 130 bpm musiikkia ei voi tanssia, sitä tampataan. Tuolla tanssitaan. Koita joskus heiluttaa pyllyä, voisit tykätä.

Tao taoo!!

O