Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- ...
- 111
- Seuraava »
Ja auta armias niitä pirun alaikäsiä ostamassa röökii ja bissee..
jos kysyn papereita niin silloinhan ne näytetään! Siihen ei auta se että sanot niiden olevan autossa, himassa, hukkunu tai jotain muuta nerokasta...
ja varsinkin se lehmäksi ja huoraks haukkuminen sen jälkeen auttaakin ihan pirusti siinä tilanteessa...
huoh.. no onneks en oo enää kaupas duunissa..
toisaalta se on ihan kivaa kun joskus saa asiakkaalta ruusun tai suklaatia.. mutta paljon on sitä ihme porukkaa nillittämässä.
Toinen juttu, joka on yhtä ärsyttävä kuin toi "sehän on varmaan ilmainen", on vuoronumerokone. Aina joku älypää huutaa "Bingo!" vuoronsa tultuaan. Ehehe, onpa hauskaa ja vasta kuudes kerta tänään. Vuoronumerolaitteen käyttäminen tuntuu muutenkin olevan ihmisille ylivoimaista, vaikka osastollamme on ollut sellainen käytössä vuosia, ja siitä on lisäksi useita kylttejä kassan lähistöllä. Silti aina joku urpo onnistuu olemaan huomaamatta niitä, ja on ilmeisesti myös sokea ja kuuro, kun ei kuule kuinka numeroita huudetaan, ja ne vaihtuvat valotaululla jolloin kone piippaa joka kerta. Sitten saadaan hakut kun asiakas on joutunut odottomaan jo ainakin puoli tuntia palvelua eikä ole tietoinen mistään vuoronumeroista. Toiset taas eivät kuule omaa numeroaan vaikka kuinka huudetaan ja tulevat marttyrin elkein puhkumaan että "Tämä numero jäi välistä!" Toiset kaivavat vanhoja numerolappuja kassalla olevista kipoista ja toistavat edelläminitun heilutellen lappua kädessään.
Oon töissä tavaratalon kukkaosastolla, joten jokainen tuote pakataan asiakkaalle. Ennen kysyimme, tuleeko tämä lahjaksi vai kotiin, ja lahjaksi tarkoitetut pakattiin lahjapakettiin, laitettiin kultanauhat ja otettiin hinnat pois jne, ja kotiin ostetut kukat yleensä vain nopeasti sanomalehteen palvelun nopeuttamiseksi. Eräs asiaks kuitenkin valitti tästä syvästi loukkaantuneena. Hänen yksityisyyttään loukkasi tällainen kysymys, ja hänen mielestään oli epäreilua jos hän ostaa kukan itselleen ja saa vain ruman sanomalehtipaperin eikä hienompaa lahjapaperia. Tämä mies uhkasi mm. ottaa yhteyttä lehdistöön, ja nostaa asiasta ison kohun. Tämän takia nykyisin saamme kysyä ainoastaan "laitetaanko lahjapaperiin?"
Ihmisten avuttomuus jaksaa aina yllättää. Asiakas saattaa jonottaa tiskille 10 minuuttia ostaaksen yhden kukan. Tämä ei kuitenkaan viitsi itse kantaa kasvia tiskille, vaan myyjän on käytävä hakemassa se tälle, mikä entisestään kasvattaa jonoa. Rahoja tai kanta-asiakaskorttia ei myöskään voi kaivaa valmiiksi esille myyjän lyödessä tuotteita kassaan. Kun pitäisi allekirjoittaa kuitti, kynää ei löydetä 30cm päässä olevasta telineestä, vaan sekin pitää erikseen ojentaa suoraan käteen.
Ärsyttävyyspisteissä huippulukemat saavat mattimyöhäiset. He ovat matkalla juhliin ja pitäisi löytää joku vieminen. Ja kun on kasveista kysymys, niin lahjaksi tulevan rehun pitäisi kukkia upeasti, kasvaa kuin rikkaruohon pimeässä ilman hoitoa ja lisäksi olla edullinen ja siihen pitäisi löytää vielä sopiva ruukkukin. Sitten marmatetaan kun myyjän ehdotukset eivät kelpaa tai ovat liian kalliita, ja "kun tässä olis vähän kiire" mikä muistutetaan huomauttaa ainakin kolme kertaa myyjän pakatessa lahjaa. Hemmetti sentään, ei ole minun syyni että te idiootit jätätte ostokset viime tippaan! Saman vaikutelman saa aikaan myös tulemalla osastolle 5 minuuttia ennen sulkemisaikaa, esimerkiksi hankkimaan kerralla kotiin ihan uudet viherkasvit!
Meillä käy vakkariasiakkaana eräs kiukkuinen mies, joka on saanut jo koodinimen Myrkkymies. Hän tulee aina noin kerran kuussa ostamaan useita pulloja hyönteismyrkkyä, ja huutaa joka kerta kurkku suorana. Yleensä valitus koskee sitä että meiltä ei saa mitään neuvoja eikä minkäänlaista palvelua. Tämän asiakkaan neuvominen ja auttaminen on kuitenkin mahdotonta, sillä huutamiselta ja haukkumiselta ei saa edes suunvuoroa. Kumma kyllä hän palaa aina uudestaan ja uudestaan, vaikka kauppa hänen sanojensa mukaan onkin viimeinen persläpi ja palvelu surkeaa.
Ah, onpa asiakaspalvelu ihana ammatti! Toivottavasti joskus valmistun ja saan ihan muuta duunia, tätä nykyistä ei todellakaan tule ikävä. Tiedostan kyllä, että palkkaahan mulle maksetaan tosta, mutta silti pöyristyttää joidenkin ihmisten ylimielinen käytös.
Huh, kylläpäs muuten helpotti tää avautuminen
[q]KarriN:
viime lauantaina muuan vakkari...
[/q]
Niinpä niin.. Vakkarit... *sydän*
Niitä riittää varmasti joka kaupassa. Kassailun lisäksi olin eräässä toisessa kaupassa hevi-osastolla. Kaupassamme kävi säännöllisesti eräs vanhempi herra Möttönen (nimi muutettu *hymy*).
Kun Möttönen astui ovista sisään, koko myyntihenkilökunta katosi valehtelematta sekunnissa takahuoneeseen. Möttösellä oli aina kaikki pielessä. Etukäteen kuulin hurjia tarinoita.
Päätin ottaa Möttösen omaksi henk.koht. haasteekseni ja hakemalla hakeuduin kanssakäymiseen.
Loppujenlopuksi oli aika suloista katsella, kun setä vei minut melkein kädestä pitäen keltaisten luumujen (kyllä, ne ovat oma lajinsa) luokse ja huusi nassu punaisena miten ne olivat väärän värisiä.
Tuli aika hyvä olo, kun huomasi, että vaikka itseä vitutti koko työ, niin joillekin sinne vapaaehtoisesti tuleminen tuntui olevan vielä rankempaa.
Töissä aina haaveilin siitä, miten joku kerta odotan kaikkia idiootti-asiakkaita pesäpallomailan kanssa oven ulkopuolella. Nythän sen voisi oikeastaan toteuttaakin. Vapiskaa entiset asiakkaani!
Ja ihan yleisesti en ymmärrä, miksi sinne kauppaan pitää mennä töiden jälkeen, kun on väsynyt ja vittuuntunut. Parhaimmillaan mukana on vielä ne nälkäiset pennut, jotka huutaa.
Joskus kannattaisi ehkä mennä ensin kotiin rauhottumaan ja syömään ehkä aikaisemmin varastoon ostettua (kyllä, sekin ON mahdollista) ruokaa. Ja jättää vaikka se ärsyttävä vaimo/mies kotiin. Ettei tartte kaupassakin tapella.
oikeit pointtei mayah
- kun tilaat tiskillä ja huudat "hei poika" niin varmaan otan kostolla pari ennen sua.
- vaikka suomessa palvelu kuuluu hintaan niin hyviin tapoihin kuuluu hyvästä palvelusta myös jättää tippiä
- baarimikot ei ole kaikkien keski-ikäisten naisten gigoloita
- mä en voi ottaa tota annosta kun siin on riisii.. hei haloo kaikki ravintola annokset on muunneltavissa sillä palvelustahan sä maksat! mites olis vaik ranskikset
näit on miljoona mut näin alkuun...
sit tuli vaan se mieleen että tarjoilijoita pidetään jotenkin kurjina vähäkoulutettuina luusereina jotka ei muuta työtä saa ..niinkuin elokuvissa.
mutta sanonpa vaan että jos oot tutkinnon suorittanu niin kyllä siinä on jo aika suuret taidot ja tiedot. mm viinan valmistuksesta ja rypäleiden kasvatuksesta aina alkoholi lakiin asti. se on taas eri asia kuinka ihminen on halunnut itseään kehittää omassa ammatissa.
ja tarjoilijat eivät VÄLTTÄMÄTTÄ ole huonosti palkattuja.. onko n00beliilla lähtö jotai 8e tunti mut jos on taitoo ja kunnian himoo niin kyllä se nopeesti 12e tunti +lisät saa nostettuu.
sitäpaitsi aikoinaan tienasin paljon enemmän ravintolahommissa kun nykyään virkamiehenä. mut onneks nyt on 8-16 työajat!!
[q]Fyraett:
---
Tyhmin minkä mä oon saanu keittiöön oli et "liian iso ateria" syökööt sen verran ku jaksaa prkl.
[/q]
tosta pitäis vaan olla todella tyytyväinen, jos ruokaa on paljon...
Asiakaspalvelu on kiva ammatti !
[q]Airvision:
Asiakaspalvelu on kiva ammatti !
[/q]
olishan se mut kun osa suomalaisista ei osaa käyttäytyä..
ja kauhukseni olen huomannut pari kertaa että kaiken kärsineenä on ollut joskus pakko tehä kaikkee tarjoilijaa ärsyttävää kun on jäänyt siitä paitsi, mutta en mä eneeän sitä harrasta
[q]pupuTupuna:
Jos ei ole kaupan aukioloaikana (9tuntia) kerennyt ostoksille, niin saa jäädä ilman ostoksiaan. Ja turha uhkailla soittavansa huonosta palvelusta esimiehelle!!!
[/q]
Joo, no ehkä se kauppias ymmärtää jos joku alkaa valittaa, eihän se urpo tiedä mitä kaikkee kassahenkilö on joutunut kassan sulkemisen jälkeen tekemään (mm. laskea pullokuitteijen summat yhteen joita yleensä kertyy ihan helvetisti työpäivän aikana ym.) ja vain senkö takia pitäisi vielä avata ovet ja sulkea hälytys jotta arvon herra/rouva saisi ostettuu hieman jotain tryffeleitä pikku Fifi-hauvalle?
Kauppojen epävirallinen sulkemisaika sais olla puoli tuntia aikaisemmin. Siitä eteenpäin ei päästettäis asiakkait sisälle.
:DD
Ah, toi "se on varmaan ilmainen" on niin ärsyttävää. Varsinkin kun ne kuvittelee olevansa lähes ainoita, jotka sanoo sen ja ah kuinka fiksu hän onkaan, kun murjaisee tuollaisen vitsin.
Näitä tulee varmaan lisää taas tän päiväsen työrupeaman jälkeen (olen kassalla töissä ruokakaupassa), mutta tämä tapahtuma on kyllä niin kirkkaasti muistissa:
Kaupassamme oli pepsi, pepsi max ja spite (vai oliko se 7 up). Asiakas tulee kassalle Sprite/7 up Light pullo kädessä ja mä rahastan asiakkaan ihan normaalisti. Asiakas katsoo kuittiaan ja toteaa, että "eikö tää Light ollu tarjouksessa?" Sanon, että ei, vain se normaali Sprite/7 up on. Asiakas suuttuu ja loppu tulos on, että hän toteaa, että siinä lapussa pitäisi lukea, että "ei Light". Mä asiallisesti (pientä vittuilua äänessä) totesin, että siellä lukee kyllä ne limut, jotka ovat tarjouksessa. Kun asiakas jatkaa inttämistä sanon, että jos tarjouksessa on Coca Cola ja Coca Cola Light, siinä lukee kyllä ne molemmat, ei me voida laittaa tarjouslappuun listaa, että EI nämä tuotteet. Lopulta asiakas lähti nuristen pois, katsoi minua pahasti ja otti "palautetta" lapun ja lähti.
Tosta tosin tuli aika huvittunut fiilis...seuraava asiakaskin tokaisi että "kyllä sä olit oikeassa"
Sitten se on kiva, kun joku asiakas ihan vilpittömästi kiittää palvelusta. Kerran yksi asiakas pelasti mun päivän kiittämällä ja varsinkin, kun en omasta mielestäni kohdellut asiakasta mitenkään erityisen hyvin tai siis eri tavalla kuin muitakaan asiakkaita.
[q]niomic:
Tästä tuli mieleen kysyä ko. ammateissa olleilta: Kuinka hyvät mahdollisuudet teillä on a) kokemuksen b) perstuntuman perusteella vaikuttaa asioihin.
[/q]
no riippuu paikasta. useimmissa missä mä olin niin oli hyvä fiilis. vuoromesu ja alaiset yhdessä suunnitteli kaikkee ja samaa rataa mä käytin ollessani vuoromesu.
ja useimissa paikoissa ei tullut vastaan seläntakana vittuilua mutta viimeisessä paikassa ennen kun lähdin alalta toi seläntakana puhuminen meni ihan överiks... se tappoi työilon
[q]niomic:
---
Itse en ole ikinä ollut kuvaamissanne ammateissa. Pari asiaa kuitenkin vituttaa tiskin toisella puolella =) Palvelutaso ja -halu on suomalaisissa ravintoloissa keskimäärin aika ala-arvoista, eikä tätä auta yhtään se, että "palvelumaksu" on jo hintaan tungettu. Mun mielestä tippaamisessa ois paljonkin järkeä, koska se korrelois oikeasti palvelun kanssa (tai ehkä tarjoilijan viehättävyyden kanssa, anyway), mutta nyt vaihtoehtonani on antaa palautetta (jee, Suomi onki oikein palautteen luvattu maa) huonosta palvelusta tai kiittää (ja maksaa vielä tippiäkin). Tämä systeemi ei ainakaan omalla kohdallani oikein kannusta palkitsemaan hyvää palvelua muuten kuin suullisesti, koska koen että hyvän ja huonon palvelun keskiarvon mukaisesti ne tippirahat on jo heitetty hukkaan paskojen palvelukertojen kohdalla.
[/q]
Tätä en myöskään tajua. Missä vitun hinnoissa on tippi mukana? Ööh, ei missään? Siihen hintaan vaikutta niin vuokra, liksat, viinan sisäänostohinnat, sähköt, koneet, laitteet, yms, juoksevat kulut. Vai otammeko jokaisesta hörpyn hinnasta 50 senttiä ja laitamme tippikippoon?
Lisäys, Hinnoissa ei ole palvelurahaextraa.
Hei joo. Naputtaminen. Voi luoja se on ärsyttävää. Se etukortin/sormien naputtaminen siihen työtasoon ei tee siitä ihmisestä yhtään sen nopeempaa. Samaan kategoriaan menee myös kaikenlainen suurieleinen huokaileminen jne.
Ja sitte ihan mielenkiinnosta, kaikki vaatekaupan sedät ja tädit! En ole koskaan työskennellyt vaatekaupassa, joten kertokaa mitä me tehdään väärin? Miten niitten henkareitten ja muitten kanssa tulis toimia, et teidän elämä helpottuis?
[q]niomic:
---
innae:
6. Hörppyjä tehtäessä, pyydän, älä neuvo. Jokainen tekee omalla tavallaan ja ketään vittu ei kiinnosta jos selität kuinka kaverisi tekee tämän juoman niin paljon paremmin. Luultavasti hän tekee sen päin persettä. Äläkä rupea leveilemään siinä tiskillä ystävillesi kuinka tiedät miten jokin hörppy tehdään, yleensä kerrot sen niin paljon päin vittua että ei voi kuin nauraa ja korjata. Äläkä myöskään väitä että kaverisi on keksinyt Kelkan. Ellet sitten tunne oikeasti Karria*vink* (ai kuka Karri?*muhaha*).
---
Aijaa, et jos mä haluan mun Singapore Gin Slingin murskattuihin jäihin, niin se ei käy, koska sä teet sen omalla tavallas, kuutioilla? Mites jos ajatellaan asiaa kuitenkin niin, että mä maksan sen juoman ja mä juon sen juoman.
[/q]
niin ja pointtihan täs oli vissiin viel se että maailmalla pyörii 1000 eri versionn singaporeslinggistä
Jos ihmisellä on siivousfirman vaatteet, paksut hanskat, pesusanko ja/tai -letku mukanaan hän EI myy sinulle lihaa/kalaa/kanaa eikä mitään muutakaan, vaikka sattuisikin olemaan palvelutiskin takana. Ja ei, ei auta nurista huonosta palveluksesta: siivooja EI SAA myydä sulle mitään. Ja jos tiski on ollut yli tunnin kiinni niin kaikki ovat luultavasti lähteneet jo kotiin, eikä kukaan varmastikaan tule takaisin palvelemaan juuri SINUA, vaikka miten jaksaisit jankata.
Nimim. 1½ vuotta siivoojana.
[q]mayah:
---
pupuTupuna:
Klassikko. "Mä tunnen sen ja sen, saat potkut" "Mä soitan sinne ja tänne, saat potkut". Joo joo.. niinhän meiltä joku työntekijä lähteekin harvase viikko.. *huoh*
[/q]
Joo nää on hyviä. kerran joku koki saavansa huonoa palvelua kun en huomannut häntä ajoissa jonossa. kertoi olevansa omistajan tytär, mutta "säästää" mut nyt potkuilta kun mulla oli niin kivä hymy.
myöhemmin ilmeni että yritystä ei omista kukaan yksityinen vaan suuri konserni et sillee
[q]niomic:
---
innae:
6. Hörppyjä tehtäessä, pyydän, älä neuvo. Jokainen tekee omalla tavallaan ja ketään vittu ei kiinnosta jos selität kuinka kaverisi tekee tämän juoman niin paljon paremmin. Luultavasti hän tekee sen päin persettä. Äläkä rupea leveilemään siinä tiskillä ystävillesi kuinka tiedät miten jokin hörppy tehdään, yleensä kerrot sen niin paljon päin vittua että ei voi kuin nauraa ja korjata. Äläkä myöskään väitä että kaverisi on keksinyt Kelkan. Ellet sitten tunne oikeasti Karria*vink* (ai kuka Karri?*muhaha*).
---
Aijaa, et jos mä haluan mun Singapore Gin Slingin murskattuihin jäihin, niin se ei käy, koska sä teet sen omalla tavallas, kuutioilla? Mites jos ajatellaan asiaa kuitenkin niin, että mä maksan sen juoman ja mä juon sen juoman.
[/q]
Ohjeita on yhtä monta kuin tekiöitä. Itse teen sen sheikkaamalla koska näin mulle on opetettu. Ja yleensä paloja on enemmän kuin sitä murskaa joten itseäni ei huvita juosta hakemaan murskaa toisesta kerroksesta asti. Siinä on oma syy miski käytän paloja.
Ja voinet itse ilmaista sen että haluat sen juomasi murskalla*vink*. Emme ole ajatustenlukioita.
[q]niomic:
---
innae:
Tätä en myöskään tajua. Missä vitun hinnoissa on tippi mukana? Ööh, ei missään? Siihen hintaan vaikutta niin vuokra, liksat, viinan sisäänostohinnat, sähköt, koneet, laitteet, yms, juoksevat kulut. Vai otammeko jokaisesta hörpyn hinnasta 50 senttiä ja laitamme tippikippoon?
Lisäys, Hinnoissa ei ole palvelurahaextraa.
---
Vertaappa tilannetta esim. Jenkeissä jossain määrin käytettyyn käytäntöön: tarjoilijalla on peruspalkka (ei kovin hääppönen) ja loput tulevat tipeistä, jos tulee. Tosin Jenkeissäkin asia on menny päin vittua, koska on ns. pakkotippi mikä katsotaan tavaksi.
Selvennyksen vuoksi tarkoitan ruokaravintoloita, en juottoloita.
[/q]
Ei ne ota ruokaravintoloisssakaan 5e annoksen hinnasta omaan taskuun. Rahat menevat omistajille/firmalle.
Vai onko sinulla mennyt 2 eri asiaa solmuun (puurot ja vellit*muhaha*)? Kyllä Suomestakin löytyy vielä pari palvelurahaista tarjoiliaa (eli mitä enemmän he myyvät sitä mämmiä sitä mukaa palkkakin tulee).
[q]innae:
5. Älä tule tiskin toisell puolelle (karsinaan) sillä sinulla ei ole mitään asiaa sinne eikä kukaan sinua sinne halua. Älä myöskään kurkottele esim. ränneistä mitään (siis viinarännit joissa on yleisimmät kaatoviinat).
[/q]
Kaksi asiaa, joita vihaan ehkä eniten. Mutta myös kaksi asiaa, jotka saan kuitata asiakkaalle huutamalla. Jos hän käyttäytyy kuin idiootti, miksen minäkin siis kohtelisi häntä sellaisena.
1.Neiti Teinx kävelee tiskin taakse: "En mäkään tule sun työpöytäsi taakse, miksi siis luulet, et sulla on oikeus tulla mun työpöytäni taakse?"
2. Herra Teinx ottaa sormin hedelmiä/jääpaloja minun työpöydältäni: "Ota ne vitun sormet pois sieltä! Kun sä ensin menet vessaan, pidät siitä pikkupippelistäs kiinni, etkä pese käsiäs ja sitte sä tulet tunkemaan ne samat kädet tänne jääpala-astiaan, josta mä olen tekemässä drinkkiä tälle kauniille tytölle, mitä sä luulet, millaset saumat sulla on tänään sen suhteen?"
Toimii aina. Olkoonkin yks asiakas silloin näreissään, mut ne muut hymyilee!
[q]innae:
---
niomic:
---
innae:
---
---
Ohjeita on yhtä monta kuin tekiöitä. Itse teen sen sheikkaamalla koska näin mulle on opetettu. Ja yleensä paloja on enemmän kuin sitä murskaa joten itseäni ei huvita juosta hakemaan murskaa toisesta kerroksesta asti. Siinä on oma syy miski käytän paloja.
Ja voinet itse ilmaista sen että haluat sen juomasi murskalla*vink*. Emme ole ajatustenlukioita.
[/q]
itseasiassa olet oikeassa. alkuperäisessä singaporen kovimman hotellin lobbyssa ollen longbaarin alkuperäisessä reseptissä sanotaan että shake with ice ja por to ice filled collins glass eli ei puhuttu murskasta tai stirrauksesta mitää
- « Edellinen
- 1
- ...
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- ...
- 111
- Seuraava »