Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]happosepi:

Keski-ikäisiltä äijiltä kuulee myös aika paljon niitä "mistä täältä saa huoran" kysymyksiä, ja sitten ihmetellään "no luulishan sun nyt taksikuskina tietävän".
[/q]

"no ku Tallinnassakin taksikuskit tietää"

[q]Verano:
ja sitten tulee vielä sovituskopin oven taakse kysymään sopiiko se mekko,
mayah:
Syvällä sisimmässäni mä toivon, et jUSSi ei tietäis tästä mitään..
Verano:
mut jos se on käyny ostaa sellasen pitkän hameen bileisiin *hymy*[/q]

Elkää peljätkö, en ole ostanut hameita enkä ole ostamassakaan

Mä olen siis Videofirma Makuunissa töissä, ja mä en oo ikinä nähnyt niin vaikeita asiakkaita muissa työpaikoissani (en edes kaupan kassalla) ku mitä täällä toisinaan käy. Just tossa tunti sitten (oon siis tälläkin hetkellä töissä) tässä kävi yks nainen, joka kyseli erästä leffaa kovaan äänen, eikä millään uskonut että meillä ei ole sitä tällä hetkellä hyllyssä. Sen naisen taakse muodostukin sitten ihan mukava jono, ja kun se vihdoin usko mua että meillä ei sitä kyseistä leffa ole, niin eiköhän seuraavana jonossa oleva mies kysy samaa leffaa. Siinä vaiheessa mulla alko kiehumaan ja meinasin huutaa "EI, MEILLÄ EI VIELÄKÄÄN OLE SITÄ HYLLYSSÄ" mut mä osasin hillitä itteni, niinku kunnon makuunitytön kuuluukin, vastasin vaan että ei, meillä ei ole sitä, ja ihmettelin siinä sitten ääneen että miten on mahdollista että kun hieman hiprakassa oleva nainen kovaan ääneen kyselee hänen edellään samaa elokuvaa, että mies sitten ei muka kuule sitä mun ja sen naisen keskustelua.

Toinen tosiärsyttävä tapaus tänään, oli kun yks nainen toi takas yhen leffan, jonka se oli tänään vuokrannutkin, ni se väitti että kyseinen levy ei toimi, ja mä sitten tarkistin asian - levy toimi täydellisesti. Nainen vaati silti uutta elokuvaa sen mukarikkinäisen tilalle, ja enhän mä tietenkään noin helpolla anna uutta ilmasiks, jos levy toimiikin. Kyselin sit et millähän laitteella ne kattoo noita dvd:tä, ja vastaus oli xbox, johonka sitten totesin et se ei tosiaan soita kaikkia levyjä, johtuen siitä et sitä ei siihen oo tarkotettu, ja koska levyssä ei ollu vikaa, ni ilmasta ei tipu. (En mä ilmassu asiaa noin tylysti kummiskaan) No sehän sai kauheen kohtauksen siitä tietty ja lähti menee (onneks).

Ja se mikä mua ikuisesti ärsyttää, on se et jokatoinen kommentoi jotenkin tätä musiikkii mikä täällä soi. Ja yleensä vielä negatiivisesti Menkööt kotiinsa kuunteleen mitä haluavat, mä kuuntelen täällä työaikana mitä haluan. Aina ei voi miellyttää kaikkia.

Jatkanpas töitä.

Ajelen taksia viikonloppuisin, lähinnä yövuoroja. Homma ei ihan niin perseestä ole kuin äkkiä saattaisi kuvitella, mutta kyllä niitä hermoja välillä koetelllan...

Rasittavimmasta päästä ovat tapaukset, jossa ukko tulee ympärikännissä kyytiin ja sössöttää vaan että "aja mut kotiin". Mistä vitusta minä voin tietää missä ihmiset asuvat? Sen osoitteen saaminen on välillä uskomattoman tiukassa. Ja sitten kun ylläriylläri ajetaankin vähän väärään suuntaan niin rupeaa tulemaan sitä "mihin helvettiin sä ajat" vittuilua.

Keski-ikäiset ämmät osaavat olla myös uskomattoman vittumaisia tapausia. Mieleen on jäänyt kyyti, jossa nainen tulee ravintoloiden pilkun aikaan tolpalta kyytiin, ja alkaa samantien avautua siitä, kuinka häntä ärsyttää se että nykyajan hemmotellut "kakarat" ajelevat taksilla kun vanhemmat lykkäävät rahaa kouraan että saisivat nämä pois silmistään ja blabla. Itsekin edustamani nuorison haukkuminen ärsytti ja yritin siinä sitten varovasti vihjata että kyllä nuorilla on oikeus käyttää taksia siinä missä aikuisillakin, ja kyllä useimmat varmasti käyttävät ihan itse ansaittuja rahoja. Tästähän täti vasta pillastui ja rupesi vittuilemaan minulle siitä että kehtaankin puolustaa näitä kelvottomia nuoria. Kaikenlisäksi olin viellä hänen mielestään huono kuski, taksikuskin kun ei kuulemma saisi esittää missään nimessä asioista omaa mielipidettään. Missä vitussa niin sanotaan? Koko loppumatka oli pelkkää pään aukomista, ja ämmä oli kaikenlisäksi vielä selvinpäin. Voin kyllä kertoa että silloin vitutti.

Prätkäjengiläiset tuntuvat myös olevan aika kuumaveristä porukkaa. Eräältä keskustan tolpalta tuli tällainen tapaus kyytiin muijansa kanssa. No, kun oltiin ajettu vähän matkaa niin mies heittää "ajapa sittenkin takaisin siihen tallille". No kysyin tietysti että mihin tallille, taksitolpaltahan me lähdettiin. Mies jankutti vaan että tallille tallille. No, lopulta selvisi että miehen prätkäerholla on talli aivan taksitolpan vieressä. Mistä vitusta minä voiisin sen tietää? Ukko kuitenkin raivoistui aivan täysin kun en tätä tiennyt ja rupesi huutamaan kuinka nuoret kuskit ovat ihan perseestä jne. Oli oikeasti lähellä ettei käynyt käsiksi. No sitten haluttomana jatkamaan enää matkaa äijä haki tallilta rahat, maksoi kyydin, paiskasi oven täysiä kiinni ja huusi vielä perään "ÄÄLIÖ!" Siinä koko kadun huomion kiinnittäneenä sitten ihmettelin että mitähän ihmettä tässä nyt oikein tapahtui. Kiitti vaan vitusti.

Säännöllisesti saa kuulla myös sitä "mitä etkö muka tiedä tätä tietä/katua" vittuilua kun joku osoite ei aivan suorilta tule mieleen. Kyllähän se tietenkin PITÄISI tietää, mutta taksikuskikin on vain ihminen, ei niitä joka ikistä voi muistaa.

Ilman rahaa kyytiin tulevat idiootit ärsyttävät myös, varsinkin kun rahattomuus tuppaa käymään ilmi usein vasta perillä tai kun ollaan jo puolessa matkassa..

Keski-ikäisiltä äijiltä kuulee myös aika paljon niitä "mistä täältä saa huoran" kysymyksiä, ja sitten ihmetellään "no luulishan sun nyt taksikuskina tietävän".

On sitä onneksi oppinut kuitenkin laskemaan nuo vittuilut toisesta korvasta ulos, eipä ne yleensä jää hirveästi vaivaamaan. Yksi vittuilija kyllä onnistuu pilaamaan silti melkeinpä koko vuoron fiilikset.

On ne asiakaspalveluhommat vaan perseestä.

[q]Shaznay:
Lisätäkseni vielä yhden asian mun työssä, mikä saa mut raivon partaalle, on se että kun palautukset pitää tuoda ennen seittemää, ni niitä ei kyllä näy kun vasta seitsemän jälkeen. Miten sekään ei mene asiakkaitten päähän. Prkle. *eiei**täh**ding*
[/q]

Ei mee asiakkaitten päähän, koska siitä ei saa sakkoja ainakaan meillä.

[q]Shaznay:
Lisätäkseni vielä yhden asian mun työssä, mikä saa mut raivon partaalle, on se että kun palautukset pitää tuoda ennen seittemää, ni niitä ei kyllä näy kun vasta seitsemän jälkeen. Miten sekään ei mene asiakkaitten päähän. Prkle. *eiei**täh**ding*
[/q]Meneehän se ku annat sakkoja. Kerran palauttelin pari leffaa 19:15, sain "sakkoa". Nykyisin palautan leffani ajoissa.

[q]ezzy:
---
John:
JA kaiken päälle vielä vahtia ettei teinien käsilaukut ole täynnä (maksamattomia) liikkeen tuotteita kun kävelevät ovesta ulos.

---

ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko se myyjältä pois jos joku kääntää vaatteita liikkeestä eli rangaistaanko myyjää siitä jotenkin jos varas jää kiinni tms?
[/q]

En tiedä, mutta luultavasti tulee sanomista jos jonkun myyjän osastolta alkaa liikaa tavaraa häviämään. Ja kyllä siltä näyttää (ainakin tytöystäväni jutuista päätellen), että myyjiä vituttaa kun ylimieliset ja huonosti käyttäytyvät teinit onnistuvat heidän silmien alta pöllimään tavaraa. Käräyttäminen on siis tavallaan kosto huonosta käytöksestä. *vink**pahis*

Mutta tästä osaa varmaan paremmin kertoa joku joka on alalla töissä.

[q]Epailija:
Kysymyksesi on todennäköisesti retorinen, sillä arvaat syyn varmaan itsekin. Annetaan nyt kuitenkin se sama vastaus, minkä muut ovat jo ehtineet antaa: palkkaaminen maksaa. Kulujen minimoinnista ja voittojen maksimoinnista tuossa on kyse, niin kuin "kuuluukin" olla. [/q]

Mutta asiat voisivat olla toisin. Jos kaikesta ei yritettäisi puristaa maksimivoittoa, vaan kohtuullinen voitto riittäisi, olisi lisähenkilökunnan palkkaaminen täysin mahdollista. Ajattele vaikka 80-lukua. Tuskin bisnekset silloin tappiota tekivät ja pankkikonttoreita oli jokaisessa kylässä ja kunnassa. Koska laiska pääoma on nykymoraalin mukaan väärää, olemme tällaisessa kieroutuneessa tilanteessa, jossa mm. politiikka on olemassa taloutta varten. Arvovalinnat eivät ole enää vaihtoehto, rahavalinnat ovat pakollisia.

Oiskohan tuo joku teinityttöjen virallinen riitti tiellä aikuistumiseen, nimittäin todella usein näkee (isommissa kauppakeskuksissa varsinkin) kun itkuista teinityttöä viedään kulmahuoneeseen vähän juttelemaan asioista.
;) Teinipoikia tosiaan harvemmin, ne kait sitten pitää teinikapinaansa toisin tavoin (potkimalla laseja paskaks tai spreijaamalla tageja paikat täyteen)

edit: tämä siis jatkona tuohon Ana5000n sepustukseen...

[q]John:
myyjiä vituttaa kun ylimieliset ja huonosti käyttäytyvät teinit onnistuvat heidän silmien alta pöllimään tavaraa. Käräyttäminen on siis tavallaan kosto huonosta käytöksestä. *vink**pahis*
[/q]

Todellakin. Olisi pieni poistutus kyllä paikallaan noiden kohdalla, kun ei se käräyttäminenkään aina tunnu olevan kummoinen opetus. Duunikaveriakin jaksoivat vielä haukkua ämmäksi kovaan ääneen siinä vaiheessa kun stevarit olivat saapuneet paikalle.

Ja vielä tämä, että oliskohan Lontoossa noi volyymit vaikkapa pikkusen suuremmat kuin täällä meillä? Ei varmaan vaikuta_mitenkään_tähän asiaan???

tämä siis jatkona epailijan sepustukseen...

[q]kativa:
Ja vielä tämä, että oliskohan Lontoossa noi volyymit vaikkapa pikkusen suuremmat kuin täällä meillä? Ei varmaan vaikuta_mitenkään_tähän asiaan???
[/q]

Paha sanoa, kun Lontoon volyymeista en tiedä. Siellä on joka tapauksessa vähän eri filosofia noiden liikkeiden toiminnan suhteen kuin täällä Suomessa. Jos täällä myytäisiin tavaraa yhtä paljon, niin veikkaisin suhteellisen työtaakan pysyvän suurin piirtein samana kuin mitä se nyt on, vaikka myyjiä jouduttaisiinkin lisäämään.

Olisi ihan mielenkiintoista verrata Suomen myymälöitä myös Ruotsin vastaaviin. Tukholman keskustassakin liikkeitä löytyy ainakin kolme noin sadan metrin säteellä ja volyymitkin ovat todennäköisesti vähän eri luokkaa kuin vaikkapa Helsingissä. Työntekijöiden tilanteesta ei kuitenkaan minulla (ainakaan vielä) ole mitään tietoa, joten jää ainakin tällä erää tekemättä.

Edit: Hoono soomi

[q]Keba:
->Verano

Sorry, jos jotain väärinymmärryksiä tullut. Tarkoituksena oli vaan tosiaan sanoa, että Unicafe:n sinun maksava hinta ja naapurin pitseriassa maksamasi hinta ei ole vertailtavissa suoraan.
[/q]

ei sulla mitään anteekspyydeltävää oo =)

[q]Keeerin:

1. Tee tilauksesi selvästi ja kuuluvalla äänellä! Se että juttelet johonkin takin uumeniin ei ole kovin hyvää käytöstä ja saa myyjän tuntemaan itsensä idiootiksi kun neljännen kerran saa kysyä, että millä juomalla se olikaan.
[/q]

Jep. Ja jos vielä myyjä kuuntelisi koko tilauksen loppuun, niin ei tarvitsisi toistaa, että kyllä, mä sanoin, että se tulee mukaan. Ja siis mulla ei todellakaan ole tapana puhutella ihmisiä katsomatta silmiin. Ja tiettävästi mulla ei ole mikään hiljainen ääni.

[q]3.Tee tileus ateria kerrallaan ja ilmoita juomat joka aterian kohdalla! Älä luettele 6 eri ateriaa putkeen..En voi niitä lyödä, ennen kuin sanot juomat! Jos kaverisi istuu jo pöydässä muista kysyä juoma jo ennen tilausta..Ei ole kivaa kun siinä sitten huudellaan läpi salin, et MITÄ JUOMAA SÄ HALUUT!!?? Tai lähdetään juoksemaan nopeasti kysymään sitä juomaa! Jono seisoo! Ja niinkuin kaupassakin! Kaikki syyttää kassaa vaikkei se tämän syy olisikaan![/q]

Ööh. Ainakin ennen se on onnistunut vallan mainiosti mielestäni. Tai myyjä on ollut hyvä asiakaspalvelija ja osannut välttää tällästä tilannetta..

[q]9. Ole kiltti ja vie roskasi ja tarjottimesi paikoilleen, kun olet ruokaillut.. Kun yksi jättää roskat..Niin jättää muutkin..Ihminen on laumaeläin ja matkii toisia..Pian siis sali on täynnä sotkuisia pöytiä..Ja jos on kiire, me emme niitä ehdi siivoamaan heti ja pian kenelläkään ei ole siistiä pöytää ruokailupaikaksi.[/q]

Eiköhän nykypikaruokaravintoloiden ruokien katteilla ole varaa palkata se yksi ylimääräinen työntekijä vaikka katsomaan vähän sen perään millasessa kondiksessa pöydät jne. on, jos sinne jostain syystä on jäänyt jonkun roskat, mitä harvemmin tapahtuu, kun on mäkkityyliset roskikset. Huolissaan vois olla kun kaikilla pöydillä on tarjottimet ruokailun jälkeen..

[q]10. Palautteen voi antaa myös kohteliaasti..Jos et ole tyytyväinen palveluun tai tuotteeseen..Ilmoita siitä, mutta kohteliaasti! Haukkuminen, kiroilu, huutaminen, ym..ei anna asiakkaasta kovin fiksua kuvaa ja voit olla varma, että sinulle nauretaan pitkään jälkeen päin! Asiallinen palaute on aina ok!![/q]

Asiakasta tuskin kiinnostaa nauretaanko hänelle jälkeenpäin. Kaikki palaute tulisi kai käsitellä samanarvoisena, ja siitä voi ottaa oppia. Tosin jos mulle huutaa kurkku suorana päin naamaa jotain, niin yleensä hymyilen vaan kauniisti vastaan, enkä kiinnitä mahdolliseen sisältöön mitään huomiota.

Mutta tosiaan itse aiheeseen, kyllä sitä yksittäisiä asiakkaita on, jotka saa sapen kiehahtamaan hetkeksi, mutta en oo ottanu siitä mitenkään hirveästi ylimääräistä stressiä. Jos joku ei osaa käyttäytyä, niin ei ole mun ongelma, kyllä tälläset asiakkaat jossain vaiheessa huomaavat, ei ehkä kaupan kassalla tms., että asiallisella käytöksellä saa enemmän aikaan kun riehumalla

[q]remotion:
eilen olin ravintolassa lounaalla. pyysin sit ketsuppia tarjoilijalta
[/q]

eikös toi mee offtopikkiin?

1. viesti:

[q]mayah:
Olen jo jonkin aikaa harkinnut tällaisen threadin aloittamista, mutta nyt äm:n kannustavalla esimerkillä "mikä ärsyttää" -threadissa päätin sen tehdä.

Asiakaspalvelutyössä mukavasta ja kivasta ihmisestä tulee ihmisvihaaja. Minäkin olen tällainen. Työskenneltyäni vuoden kaupan kassalla voin allekirjoittaa jokaisen näistä äm:n lauseista ja jatkaa listaa ikuisuuksiin

....

Tähän threadiin olisi kiva keräillä vastaavia kokemuksia erilaisista asiakaspalvelutyön jokapäiväisistä ärsyttävyyksistä, asiakkaista. Ja se, kuka tänne tulee kitisemään asiakkaan oikeuksista, lynkataan. This is not the time or the place.
[/q]

Suoramarkkinointi (puhelinmyynti jne.), jos mikä, tappaa sisäisen asiakaspalvelijan.

Soita toistasataa puhelua päivässä ja suurin osa puheluista menee näin :
-Täällä olisi Maija Meikäläinen tästä ja tästä firmasta päiv...
-Kiire, huono aika, soita joskus myöh... *tuuttuttutut* tai
-Hanki oikea työpaikka! tai
-Jättäkää minut rauhaan! tai kuten huonotuulisimmat asiat ilmaisevat:
-Haistakaa jo vittu niitten lehtienne kanssa, minä voin kertoa minne sinä voit työntää ne pirun tarjouksesi!!!!!

Niimpä. Ja sitten vielä sanotaan, että huonotuulisuus tarttuu, niin päivän viimeiset puhelut voikin sitten varautua soittamaan super ihanalla "vittumainen lehtimyyjä"- asenteella. Go for it!!*kivatsulle**dissaa*

(Kahtena eri kesänä kyseistä hommaa tehnyt..)

Elieli, Jos puhelinmyyjälle infoaa olevansa kiireinen, kyseenomaisen henkilön tietoihin merkitään "kiireinen, soita myöhemmin uudelleen".
Puhelinmyyjän tehtävä on tyrkyttää tuotetta, ja laittaa asiakas tilaamaan se. Asiaa tietysti helpottaa, jos vain ilmoittaa. En aio tilata mitään. Jos myyjä kuitenkin kysyy, miksi et, niin voi vastata uudestaan: "säästetään tässä molempien aikaa, en tilaa."

Puhelinmyyjät soittavat firmasta riippuen samaan numeroon n.5-8 kertaa ennenkuin yhteystieto/tilauslomake revitään ja hävitetään. Jos siis on kiireinen, ei vastaa jne.

Tiedoksi: Eri konserneilla on eri listat eli asiakasrekisterit. Eli Sanoma Oy:n ja A-lehtien entinen asiakas, saa todennäköisesti puheluja molemmilta ja koskien useita aiemmin tilaamiaan lehtiä + muut mitä ikinä onkaan eri kustantamoilta tilannut.
"Aina te saatana mulle soittelette!!" - kommentti on tuttu kaikille. HUOM! Kustantamoiden lehtiä markkinoivat useat keskenään kilpailevat suoramarkkinointiyritykset ja samat listat saattavat mennä vahingossa useaan eri paikkaan.
Eli 3. eri kustantamon asiakas voi saada jopa huimat 6-10 puhelua vuodessa.

Lehtimyyjät eivät yleensä osaa / kykene laittamaan suoraan työpaikaltaan suoramarkkinointikieltoa, mutta sen saa helposti maistraatista.

Tässä hieman postinjakajan arkea;

1. Laskuista saa aina kommenttia. En jaksa enää vastata hymyillen takaisin, kun tuhannes ihminen sanoo "Ne mun laskut voi sitten repiä" tai "ET KAI SÄ VAAN TAAS LASKUJA TUO?!" tai "Laita ne mun laskut jonkun toisen postiluukkuun" jne. Gnnn, miksi ihmiset eivät tajua, että minä en ole syypää heidän laskuihinsa.

2. Juuri eilen satuin samaan hissiin jonkun mummelin kanssa, kyseli tietenkin, onko postia heidän perheeseen. Annoin yhden kirjeen ja kolmet mainokset (vituttaa jo muutenkin jakaa niitä), niin eikös sieltä tullut "Näitä mainoksia... minä heitän nämä suoraan menemään". Siinä tapauksessa voisit laittaa mainoskiellon oveesi, koska silloin postinjakajan ei tarvitse niitä turhaan kiikuttaa sinulle. (Koskee siis osoitteettomia mainoksia).

3. "EKSÄ NÄÄ, ETTÄ MUN OVESSA EI LUE TÄTÄ NIMEÄ??!!" Valitettavasti joudun jakamaan kirjeet, joissa on tuntemattoman nimi, jos en ole löytänyt kyseistä henkilöä kahden vuoden aikana muuttaneista. Laitan silloin nimen viereen kysymysmerkin.Jos kyseinen henkilö ei asu siinä osoitteessa, kirjeen voi aina palauttaa takaisin. Joulun alla sain pitkällisen saarnan joltain elämäänsä kyllästyneeltä mieheltä...
Kortissa osoite xxx 11, mutta huoneiston numero puuttui. Osoitteessa xxx 13 (sama osoite, mutta eri talonnumero) oli lähes sama sukunimi, vain yksi kirjain eri, joten laitoin joulukortin kysymysmerkillä sinne. Seuraavana päivänä sain vastauksen mieheltä "onko se niin, että täällä xx:ssä jaetaan kaikki M:llä alkavat kirjeet minun laatikkooni? Eikö teillä osaa kukaan lukea?! BLAH BLAH". Hohhoi. Mulla oli kyseiselle herralle paketti kärryissäni, mutta päätinkin kirjoittaa pakettikortin. Hah!

4. En ole seuraneiti. Yksinäiset mummelit kyselee tulemaan kylään, mutta valitettavasti mulla ei todellakaan ole aikaa heille kaikille. Joskus olen jotain mehua hörppinyt, mutta pidemmäksi aikaa en jää istuskelemaan ja kuuntelemaan jorinoita jeesusksesta tai kuinka ankaraa elämä on ollut.

Ja kyllä, lajittelemme ja jaamme joskus väärin postia. Se on inhimillistä. Emme tee sitä tahallamme.

[q]m.gee:
---

tossatapauksessa posteljooni tekee pienen virheen tai ei niin justiinsa asenteella,koska aina pitäisi paketti kiikuttaa kiltisti kainalossa ovelle ja pimpotella ovikelloa,ja sitten vasta kirjoittaa pakettikortti,jos ei ovea tulla avaamaan!!

[/q]

Ei aina tarvitse kiikuttaa perille asti. Tässä pari kohtaa, jolloin ei tarvitse kiikuttaa perille asti;

1. Paketti on sen verran iso, ettei mahdu luukusta sisään ja ON tullut ulkomailta.
2. Paketti on sen verran iso, ettei mahdu luukusta sisään, mutta ei ole MAKSIKIRJE.

Näiden kohdalla postinjakaja itse päättää jaksaako ottaa kyseisen paketin mukaan vai ei.
Suomalaiset MAKSIKIRJEET on PAKKO ottaa mukaan ja jos ei mahdu, niin pitää kirjoittaa heti pakettikortti. Muista voi kirjoittaa pakettikortin vasta seuraavalle päivälle.

Näin ainakin meidän toimistolla :)

ei mikään kauhean uusi juttu enkä tiedä miten asiakaspalveluun liitty, mutta pistää miettimään... =)
tollasella tekstillä saa itsensä kyllä syyntakeettomaksi kaikesta ylimääräisestä mitä pizzassa saattaa olla. =)
pientä kuvanmuokkausta on myös saatettu tehdä ,)

http://koti.phnet.fi/ewill/kebab.jpg

asiakas on paskaperseneekerikusipää

O