Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- ...
- 111
- Seuraava »
[q]Ana-5000:
[/q]
[q]djf:
[/q]
edit
mut se ei muuta tosiseikkaa et asiakkaat on perseestä =D
[q]Jone:
Jos toi häiritsee sua niin anteeksi nyt vaan kauheesti, neiti isopalkkainen kaupan kassa, mutta ihmisiltä voi joskus olla rahat vähän helvetin finaalissa. Opiskelijana mulla / meillä on tilanne usein ollut se, että pitää ostaa niillä 5-senttisillä tai olla ostamatta kokonaan. Arvaa vaan kiinnostaako kassaneidin vitutus hetkeäkään jos vaihtoehtona on olla nälässä? Tollanen "rahasi ei kelpaa täällä"-asenne vituttaa silmittömästi.
[/q]
Pankissa saa vaihtaa ihan ilmaseks sentit kunnon rahoiksi, ruuhka-aikana kaupan kassan homma ei oo todellakaan laskee sun säästöpossuas. Mä ainakin pari kertaa Alkossa duunissa ollessani sanoin et sentit ei käy (nordean konttori oli käytävän toisella puolella).
[q]äm:
Ja muuten: mitä ne "mulla on 10 senttiä täällä jossain" -ihmiset saavuttavat sillä, että haluavat maksaa kassalle tasasumman ylittävät sentit kolikoillaan? Seuraavana päivänähän niitä kolikoita on kuitenkin taas. Pahimmassa tapauksessa ne laskee monta minuuttia niitä kolikoitaan ja sitten toteavat: Ei mulla olekaan! Oho! Jono kiittää!
[/q]
Onhan se mukavampaa saada kahdestakympistä takaisin 5 euron seteli, kuin kaksi kahden euron kolikkoa, yksi 50c ja kaksi 20c:tä. Sitäpaitsi kassa palauttaa nopeammin sen vitosen kun noi kolikot.
[q]vuokko:
" onhan tuo likka kaunis ja kuolematon mutta ihmeitä en tekis minäkään sunlaises kusipään takia"
äkkiä kamat sisään ja poies... jeejee milkman, jee
[/q]
"OMG, LOL"
[q]innae:
Sen takia sitä tullaan kysymään että maistuuko. Jos et saa avatuksi suutasi jos ruoka on pahaa, niin ei se tarjoiliakaan sitä voi tietää.
Itse yritän käydä suht alkuvaiheessa annosta kysymässä että maistuuko, ja jos ei maistu palautan annoksen keittiöön tai hyvitän sen ilmaisella kahvilla (isommassa tapauksessa jälkkärillä). Pääasiana on saada tyytyväinen asiakas joka palaa seuraavankin kerran syömään ko. ravintolaan
[/q]
Jesh, SINÄ toimit näin mut ton aiemman postauksen idea tais olla se, että valitettavan usein vastaus on tyyliä "voi voi" jos kysymykseen "maistuuko/maistuiko" vastaa jotain muuta kuin että olipa hyvää. Eli se kysytään sen takia kun pomo käski, ei sen takia että vastauksella olisi mitään merkitystä...
[q]siveys:
Yritätkö sä sanoa, että toimiessasi vartijana yksilön ulkoisilla ominaisuuksilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka paljon sä jaat huomiotasi tämän ihmisen toimille?
[/q]
Huomiota? Jonkin verran tottakai, mutta ennemmin tarkkailen muita merkkejä kuin etnisyyttä tai "rotua", esim. käytöstä ja olemusta. Ei se että mies on musta tai mustalainen tee siitä millään tavalla epäilyttävämpää kuin muistakaan; suurimman osan varkauksista suorittaa ihan tavallisen näköset, työssä käyvät suomalaisihmiset. Toki romaneja kytätään eri tavalla, koska ne erottuu joukosta niin selkeästi, ja ihmisillä on sellainen kuva että ne varastavat paljon. Jonkin verran toki osa romaneista varastaakin, mutta se ei anna mulle vartijana oikeutta häiritä romanien elämää tai ostoksilla oloa sen enempää kuin kenenkään muunkaan.
[q]siveys:
Se, että sä satut olemaan manne ei tarkoita sitä, että sä koskaan varastaisit mitään, mutta se tarkoittaa kyllä sitä, että sä olet todennäköisesti ulkoisen olemuksesi piirteiden perusteella tilastollisesti merkittävästi otollisempi yksilö vartijalle jakaa huomiota kuin 60-vuotias kävelykepin kanssa kynkkäävä mummo. Minun mielestäni vartijan työhön kuuluu myös näiden tilastollisten tekijöiden huomiointi hänen suunnatessa rajallista huomiokykyään.
[/q]
Jos ystävällisesti referoisit nää sun "tilastolliset tekijäs" uskottavasta lähteestä? Mä en usko et sä oot tätä työtä tehny, eli jopa uskallan veikata että ns. puhut perseestäsi etkä tiedä todellisuudesta vaan perustat argumenttisi rasististen ennakkoluulojen varaan, joita pidät totuuksina ja tilastoina.
[q]siveys:
Ja kyllä. Se on määritelmän mukaisesti rasismia. Minun mielestäni vartijalla on oikeus ja jopa työnantajaansa kohtaan velvollisuus harjoittaa tällaista toimintaa. Minua ei kiinnosta se, että määritelmä sanoo tämän toiminnan olevan rasismia, sillä se, että toiminta on määritelmän mukaan rasismia ei vielä tarkoita sitä, että se olisi automaattisesti väärin.
[/q]
Sanoitko sä just et vartijalla on velvollisuus työnantajaansa kohtaan toimia rasistisesti ja yrittää ennakoida yksilöiden käyttäytymistä etnisyyden perusteella? Sano ettet sanonut, ja että mä käsitin väärin. OIKEASTI. Mä tarkkailen lähinnä myymäläympäristöä ja siellä liikkuvia yksilöitä jos esim. kaupassa oon hommissa. Mä en sensijaan ala seuraamaan juuri nimenomaan sitä romania joka tulee ostamaan lapsilleen maitoa vaan siksi, että se on romani. Mun työhön ei kuulu rasistiset ennakkoluulot.
[q]siveys:
Se, että joku katselee joitakin ihmisiä valvontakamerasta enemmän kuin toisia ei minun mielestäni loukkaa kenenkään oikeuksia - ei sekään ole mielestäni väärin, että vartijat useimmiten vain bongailevat valvontakameroilla hyviä takapuolia ja hyvää rintavarustusta. Jos tietynkaltaisilla toimintamalleilla, jotka eivät loukkaa kenenkään oikeuksia voidaan saada enemmän rikoksia tekeviä ihmisiä kiinni niin minun mielestäni niitä toimintamalleja ei tee vääräksi se, että joku on päättänyt, että tällaista toiminta nimitetään rasismin harjoittamiseksi.
[/q]
Voi kristuksen vittu sun kanssas. Ootko tehny päivääkään tätä työtä?
[q]bates:
---
remotion:
*clip*
---
Suomessa on myös tapana tyytyä keskinkertaiseenkin palveluun.
Jos ruokaravintolassa eteen kannetaan käristynyt kengänpohja viimeviikkoisten vihannesten ympäröimänä, niin useasti se myös popsitaan kitusiin ihan mukisematta, vaikka makuelämys olisi unohtumaton sanan negatiivisessa merkityksessä.
Ja yleensä huomaa myös tarjoilijoiden odottavan siihen blokkauksen yhteydessä suoritettavaan "maistuiko" -kysymykseen sitä basic "joo, oli oikein hyvää" -vastausta.
Mikäli huomautat esim ruoan mausta, koostumuksesta tms jotain ihan asiallisestikin, niin useasti tarjoilija joko menee ihan lukkoon eikä osaa käsitellä palautetta mitenkään, tai ottaa palautteen henkilökohtaisesti.
Ei tietenkään aina näin, mutta tällaisissa tilanteissa huomaa hyvin ne asiakaspalvelutaidot jotka henkilö mahdollisesti omaa.
Sori OT*iihhih*
[/q]
Sen takia sitä tullaan kysymään että maistuuko. Jos et saa avatuksi suutasi jos ruoka on pahaa, niin ei se tarjoiliakaan sitä voi tietää.
Itse yritän käydä suht alkuvaiheessa annosta kysymässä että maistuuko, ja jos ei maistu palautan annoksen keittiöön tai hyvitän sen ilmaisella kahvilla (isommassa tapauksessa jälkkärillä). Pääasiana on saada tyytyväinen asiakas joka palaa seuraavankin kerran syömään ko. ravintolaan.
Samoin, jos saat pilalle mennytä viiniä/skumppaa/bissee etc. olisi mukavaa että kertoisit asiasta että saamme pilaantumeet palautettua toimittajalle ja uutta ja kunnollista tavaraa tilalle.
Jos ravintolassa on avokeittiö ja tiskillä on annoksia, niin älkää menkö ominpäin niitä hakemaan, kyllä se tarjoilija ne oikeat annokset kiikuttaa pöytään (on tapahtunut parikin kertaa että asiakas on hakenut siitä tiskiltä väärät annokset ja syönyt ne. sitten vaan ihmetellään että mihinkäs annokset katosivat kun toinen pöytä odottaa kärsimättömänä mämmejään...).
Ja kyllä se tarjoilun taso on verrattavissa (yleensä) siihen hintatasoon. Vai onko joku saanut oikein huonoa palvelua suntussa, dominicissa, nokassa tms. fine dining-paikassa? Perusmämmipaikkaan on helpompi mennä töihinkin ja yleensä niiltä tarjoilioilta ei vaadita yhtä paljon. (ei, en väitä että hoitaisin tuota salipuolta erittäin hyvin, ehkä keskinkertaisesti, mutta en olekkaan tarjoilija :P)
Kiitos, anteeksi ja olkaa hyvä sopivat tarjoilijan sekä asiakkaan suuhun ja toivottavasti niitä opittaisiin käyttämään (anteeksi neiti, mutta saisimmeko laskun, kiitos.).
[q]innae:
(anteeksi neiti, mutta saisimmeko laskun, kiitos.).
[/q]
Miksi anteeksi? Eihän siinä tehdä mitään vahinkoa jos se on joutilaan näkösenä se tarjolija. saisimmeko sanan -ko ja kiitos välittää saman asian kuin anglannin kielessä please eli ollaan tavallaan ystävällisiä ja pyydetään eikä käsketä.
[q]Ana:
1. Tottele vartijaa.
2. Kts. kohta 1.
[/q]
LOL
Baarityöntekijöille:
Sorry, mutta oon testannut moneen otteeseen ihan huomaavaisesti odottaa hiljaa omaa vuoroani juomaa tilatessani. Likipitäen poikkeuksetta tästä on ollut seuraksena se, että lauma mun jälkeeni tiskille tulleita sormien napsauttelijoita, kortin ja fyffen taputtelijoita + huutelijoita on saanut juomansa mua ennen ja olen joutunut venaamaan reippaasti yli "oman vuoroni." Paska juttu teille jos vituttaa moinen käytös, mutta koska sillä näköjään saa juomansa nopeammin, niin mun oma hyvinvointini kiinnostaa mua vapaa-ajalla enemmän kuin teidän mahdollinen vitutuksenne. Toisin olisi jos hiljaa venaamalla ja kohteliaalla käytöksellä saisin juomani "omalla vuorollani."
Pikasafkaloiden kassaorjille:
Jos mulla sattuu kassalle tullessani puhelu kesken, niin jatkan sitä kyllä välittömästi tilattuani. Paha juttu jos se on epäkohteliasta. Paha juttu myöskin jos osaa tilauskäytäntöänne, mutta se ei ole mun vikani. Ton aiheuttaman vitutuksen määrä ei voi olla suurempi kuin se vitutus, jota Mäkin kassat saavat aikaiseksi mussa sillä, että niille pitää joka helvetin "PIK MÄK MIIL" lausua törkeellä suomiaksentilla, jotta tilaus menee perille. Ei se ole mun vikani, että skippasitte englannintunnit koulussa.
Muille palveluammateissa työskenteleville:
Muistakaa, että oli miten oli niin nostatte palkkaa ihmisten palvelemisesta, joten ylläripylläri... Te olette missä olette asiakasta varten, eikä asiakas ole olemassa teidän päivänne piristykseksi. Vaihtakaa alaa jos vituttaa. Kyllä mäkin olen parkkihallissa kassalla ollut, mutta nostin sieltä kytkintä heti sain tarpeekseni.
IT-alaan liittyviä asiakkaan kömmähdyksiä Clientcopia
äm:
8. Luetaan lehdestä, että KKK-Kaupassa on halpaa lihaa -> mennään Citymarkettiin ihmettelemään ja valittamaan], kun tuotteet eivät olekaan siellä tarjouksessa. Tiedoksi: Mainoksissa kyllä lukee, missä ne on voimassa. Tiedoksi 2: Anttila ja Kodin Ykkönen ei ole sama asia.
Huom huom. Ja ne lehdet kannattaa kattoa etukäteen tarkkaan, jotta tietää ettei tule ostamaan niitä vitun tarjouksia liian aikasin, kiitos.
16. Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa huutaa "AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että 'vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia saatana'. Tiedoksi: Kassan avaamiseen kuluu tietty aika, eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.
Miksi, oi miksi sinne kassalle tungetaan vaikka nähdään ettei kassa ole enää auki?! Ja sinne sitten yriteään tunkea vaikka mistä helevetin kolosta. Voi saakura jos ei osaa lukea "seuraava kassa, olkaa hyvä". Aika selkee viesti, eikö?
Itse kun häärään keittiössä niin ei aina kuule (onneksi) kaikkia asiakkaiden valituksia...
Välillä tulee annoksia takaisin keittiöön kun on jotain vialla.. Siinä tosin asiakas on aina oikeassa, ainakin silloin kun on siellä ravintolassa syömässä..
Ehkä hölmöin valitus minkä olen saanut kuului "ruoka oli kuumaa"... - pahoittelen, ravintola tarjoaa saman annoksen teille kylmänä*piis*
[q]innae:
---
Ja voinet itse ilmaista sen että haluat sen juomasi murskalla*vink*. Emme ole ajatustenlukioita.
[/q]
justiinsahan sä kielsit antamasta ohjeita!?!?
HOI NIOMIC ehkä et ole oikeaa ja maukasta slingiä saanut suomessa kun oikeeseen tulee about 7cl viinaksia. monet paikat ei suostu tekee tai tietty hintakin jo silloin katossa. Mut kyllähän tutut sit vääntää salassa
[q]mayah:
Olen jo jonkin aikaa harkinnut tällaisen threadin aloittamista, mutta nyt äm:n kannustavalla esimerkillä "mikä ärsyttää" -threadissa päätin sen tehdä.
Tähän threadiin olisi kiva keräillä vastaavia kokemuksia erilaisista asiakaspalvelutyön jokapäiväisistä ärsyttävyyksistä, asiakkaista. Ja se, kuka tänne tulee kitisemään asiakkaan oikeuksista, lynkataan. This is not the time or the place.
[/q]
Tästäkös se sun kirjailijan ura alkaa?
olen duunissa palvelutiskillä ja kyllä niitä... tapauksia sinnekin riittää kyllä.
klassikoita ovat esim. asiakkaat, jotka haluavat puoli kiloa paistia ja paloiteltuna, ja kun paloittelu on puolessa välissä, "eiku emmä otakkaan".
viime lauantaina muuan vakkari rupesi ulisemaan, kun olin leikannut hänelle tarjouspaistista jo 4 pihviä (halusi 2), joita ei huolinut. "on se kumma kun tämän paikan palvelu on nykyään niin vaikeata...!" - olisi alunperin halunnut pihvinsä palasta, josta en olisi niitä voinut leikata leikkaamatta sormiani. puhumattakaan siitä, et jos liha on tarjouksessa (abt puolet normaalista hinnasta) ja etenkin jos siinä on jonoa, niin sen kanssa ei yleensä hirveästi ruveta kikkailemaan ja veistelemään jännien eläinhahmojen muotoiseksi.
onneksi muuan toinen vakkari tuli maanantaina esittämään myötätuntonsa tuosta, ja lupasi seuraavan kerran sanoa tolle hankalalle asiakkaalle et "oolettekohan te nyt oikeassa kaupassa?" :)
Hahahahhahaa... jopas nauratti tuo lista.... it's funny because it's true, ei voi muuta sanoa :D
Olin tosiaan vähän päälle puoli vuotta kassalla ja muissa hommissa tuolla niin paljon parjatussa Lidlissä, ja tosiaan nyt kun miettii niin ihmiset kyllä leukaili paljon tuota "no se on varmaan ilmanen" / "paljonkos tästä saa sitten alennusta" -materiaalia... ja kaikista ihmeellisintä koko hommassa oli se kun jotkut kansakunnankynttilät oikein kovaan ääneen rupeavat mesoamaan että "onpas se nyt aika ihmeellistä kuitenkin kun siellä ja siellä on nämä ja nämä paljon halvempia että minkä kumman takia minä nyt tänne tulisin ostoksille että mitäs siihen sanotte jne jne jne"...mitäpä siihen vastaamaan? Ihmiset ovat varsin outoja, varsinkin silloin kun niitten pitää hankkia jotain syötävää...
[q]Emilii:
Kukapa jaksaisi kirjoittaa kuinka-käyttäydyn-ravintolassa oppaan?
nim.merkillä ravintola-alan työntekijä *släp*
[/q]
true
nimimerkillä 3vuotta koulua ja 2 vuotta sen jälkeen töissä riitti!!
Onpas katkeria kommentteja.
Tuskin ketään, vähiten itseään auttaa _vittuuntua_ jos jokin ei tapahdukkaan itsensä haluamalla tavalla. Ihmiset vaan usein käyttäytyvät eri tavalla kuin oma logiikka sattuu toimimaan ja se kannattaisi ymmärtää. Erityisesti palveluammateissa ja ihmisten kanssa työskennellessä.
ps. Itse atk-ylläpitäjänä ollessa jouduin useampaan otteeseen käymään siirtelemässä pikakuvakkeita erään ihmisen koneella. Eikä vituttanut.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- ...
- 111
- Seuraava »