Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- ...
- 111
- Seuraava »
[q]innae:
Lisää baarista;
9. Asiakaskin voi sanoa kiitoksen ja ole hyvän. Ei se sinun päiväsi siihen kaadu. Ja usko pois, voit saada parempaa palvelua.
[/q]
Kun menin uudelleen tiskille ni olin ekalla kerralla painanut sen tarjoilijattaren nimen mieleen ja sit sanoin sen nimen ja sit kiitin ja viel annoin uukon kädelle, noh sain kyllä hyvää palvelua sitten loppuillan.
[q]pupuTupuna:
Jos ei ole kaupan aukioloaikana (9tuntia) kerennyt ostoksille, niin saa jäädä ilman ostoksiaan.
[/q]
Joo, toi on tuttua kaupan ajoilta. Käydään koputtelemassa ovea.. Sama setti edelleen baaritiskillä, kun juotavaa tilataan reilusti valomerkin jälkeen. Jos et sä oo sitä persettäs raahannut siihen tiskille varttia aikasemmin, ni voi kyynel. Kyllä mun sydäntäni raastaa.
[q]pupuTupuna:
Ja turha uhkailla soittavansa huonosta palvelusta esimiehelle!!!
[/q]
Klassikko. "Mä tunnen sen ja sen, saat potkut" "Mä soitan sinne ja tänne, saat potkut". Joo joo.. niinhän meiltä joku työntekijä lähteekin harvase viikko.. *huoh*
Näitä kyllä löytyy paljon. Omassa duunissa ehkä ärsyttävinta on, kun palvelen jotain asiakasta, niin joku muu tulee siiheen väliin kyselee kaikkea mahdollista ja vaikka niille sanoo, että palvelen teitä kohta, niin ne ei ymmärrä.
Mutta myös on käyty omasta mielestä hyvin hupaisia keskusteluja asiakkaiden kanssa.
Asiakas: On se ihme miten voi kestää 15min odottaminen
Minä: No nyt sattu olee vähän ruuhkaa, mut mitä sais olla
Asiakas: Löytyykö tuotetta X.
Minä: Tuon kanssa on ollut valmistajalla jotain ongelmia ja se on päässyt meiltä loppumaan
Asiakas: Mitä??!!???!? Minä odotin 15 minuuttiia ihan turhaa täällä etkä voinnut heti sanoa kun tulin tänne liikkeeseen, että sulla ei ole tätä tuotetta.
(Minä: Enpä vielä hallitse ajatusten lukua, joten en ihan pystynyt arvaamaan, miksi tulit tänne)
Nyt niillä oikeilla tunnareilla.
Olisi tietenkin toivottavaa että asiakkaat laittaisivat vaatteen takaisin henkarille oikeinpäin (ei nurin), ja laittaisivat henkarin samaan paikkaan mistä sen ottikin ja vielä siten päin kuin muutkin henkarit ovat (koukut samoinpäin). Tietysti olis ihan bonus jos laittaisi vaatteen takasin kokojärjestyksessä, jottei aina tarttis tapella niiden kanssa sitten kun se järjestys on jo ihan perseellään.
Sekin on ärsyttävää jos tullaan kysymään tiettyä tuotetta joka on ollut jossain pirun katalogissa, jossa on erikseen mainittu että ei tässä ja tässä myymälässä (ja satut olee toisessa tässä tai tässä töissä). Siitä saa sen ihanan "miksi teillä ei oo tätä valikoimassa"-murhaava katse/kommentti.
Tuotteen tilaaminen toisesta ketjun kaupasta ei ole vaikeaa, mutta kuitenkin monimutkaista ja siten aikaa vievää.
Ensin soitat ketjun liikkeisiin että onko teillä tätä varastossa/liikkeessä? (koodi ja värikoodija koko)
Sitten kun nappaa, niin he lähettää sen sulle sisäisen kuljetuksen kautta jossa voi mennä kauan aikaa. Perille saavuttua pitää ensin tarkistaa että koko väri ja malli täsmäävät. Sen jälkeen tulottamaan koneelle että meillä on sitten yksi pari näitäkin varastossa. Sitten onkin vuorossa asiakkaalle soitto, jolloin asiakas ilmoittaa että kävikin toisessa ketjun kaupassa viikko sitten ostamassa samat kengät, koska kesti niin pitkään
Mitäs tuosta jää käteen? Yhdet kengät jotka eivät ole juuri sen mallistossa, ja sitten tulee toinen asiakas kyselee että teillä on noita ihania kenkiä, mutta missäs hänen kokonsa mahtaapi seikkailla. Eipä siinä auta kuin taas tilata toisesta liikkeestä isommat/pienemmät samat kengät.
Sitten toinen hauska vaateliikkeessä on se että siellä EI NÄE koneelta onko muiden saman ketjun liikkeissä juuri se ihana paita jonka sä ehkä voisit ostaa.
"Voitsä kattoo sielt koneelta olisko keskutan Aleksis sitä?"
En ymmärrä mistä jengi on saanut päähänsä et sellastakin näkisi.
Jos näkisi ni sehän helpottais aika paljon työskenlyä ja tuota tuotteiden tilaamista toisesta liikkeestä.
[q]keisha:
Toinen juttu, joka on yhtä ärsyttävä kuin toi "sehän on varmaan ilmainen", on vuoronumerokone. Aina joku älypää huutaa "Bingo!" vuoronsa tultuaan.
[/q]
*reps* Tekeekö joku oikeesti noin? Pölöt. Ja tosiaan, varmaan useaan kertaan kuultuna äärettömän ärsyttävää.
Niin ja tämäkin vielä!:
Kun asiakkaat saavat mielestään huonoa palvelua, joillakin on tapana piiiitkän urputuksen jälkeen ilmoittaa suureen ääneen "Tänne en kyllä tule enää koskaan!"
Sori nyt vaan, mutta kaiken sen paskan kuuntelemisen jälkeen myyjän ainoa ajatus on "LUPAATKO?!".
Ja aina ne paukapäät palaa takasin. Pysyisivät sitte kanssa poissa.
[q]Saara:
Jos näkisi ni sehän helpottais aika paljon työskenlyä ja tuota tuotteiden tilaamista toisesta liikkeestä.
[/q]
Ainakin Stockalla missä itse oon töissä on kaikki tuotteet -luojan kiitos- koneella, ja näkee heti kuinka paljon on varastossa tai toisissa taloissa jotain tuotetta.
[q]keisha:
Oon töissä tavaratalon kukkaosastolla, joten jokainen tuote pakataan asiakkaalle. Ennen kysyimme, tuleeko tämä lahjaksi vai kotiin, ja lahjaksi tarkoitetut pakattiin lahjapakettiin, laitettiin kultanauhat ja otettiin hinnat pois jne, ja kotiin ostetut kukat yleensä vain nopeasti sanomalehteen palvelun nopeuttamiseksi. Eräs asiaks kuitenkin valitti tästä syvästi loukkaantuneena. Hänen yksityisyyttään loukkasi tällainen kysymys, ja hänen mielestään oli epäreilua jos hän ostaa kukan itselleen ja saa vain ruman sanomalehtipaperin eikä hienompaa lahjapaperia. Tämä mies uhkasi mm. ottaa yhteyttä lehdistöön, ja nostaa asiasta ison kohun. Tämän takia nykyisin saamme kysyä ainoastaan "laitetaanko lahjapaperiin?"
[/q]
Toi on niin tuttua.
Talvella oli hyvä kun asiakkaat osti ruukkuorkideoja (hyvin kylmänarkoja) ja sitten kun alko paketoimaan sitä, niin asiakas väläyttää "eikö sitä sais siihen läpinäkyvään?". Siinä on selittämistä ettei kyseinen kukka kestä kylmää, vaan kuolee jos sitä ei paketoida sanomalehteen ja normaaliin paketointipaperiin. Jotkut ymmärtävät, ja jotkut jatkaa vaatimista että "läpinäkyvään". Useimmiten nämä idiootit soittivat kauppiaalle itselleen ja valittavat että heidät orkideansa paleltui, johon kauppias vaan sanoi että oma vika ja ettei saa siinä tapauksessa vaatia paketoimaan siihen kylmään läpinäkyvään kääreeseen.
[q]keisha:
---
Saara:
---
Ainakin Stockalla missä itse oon töissä on kaikki tuotteet -luojan kiitos- koneella, ja näkee heti kuinka paljon on varastossa tai toisissa taloissa jotain tuotetta.
[/q]
No nyt mä ymmärrän mistä ne on saanut sen käsitteen että _kaikissa_ kaupoissa olisi näin.
[q]Saara:
Talvella oli hyvä kun asiakkaat osti ruukkuorkideoja (hyvin kylmänarkoja) ja sitten kun alko paketoimaan sitä, niin asiakas väläyttää "eikö sitä sais siihen läpinäkyvään?". Siinä on selittämistä ettei kyseinen kukka kestä kylmää, vaan kuolee jos sitä ei paketoida sanomalehteen ja normaaliin paketointipaperiin.
[/q]
AAARGH!! Joo, siis äidilläni on kukkakauppa, jossa tulen taas joulunpyhät viettämään. Joka joulu sama juttu. Joulutähdet ovat erittäin kylmänarkoja, eli vaikka sä OIKEESTI menisit vaan äkkiä kaupasta autoon ja autosta sisälle, se kukka ehtii pakkasessa kuolla jos täytän toiveesi "Ei siihen mitään tarvitse, on niin lyhyt matka"
Jos sulla on niin kova kiire, niin mä voin kyllä antaa takahuoneesta jo jonkun valmiiksi kuolleen Joulutähden, niin säästyy se aika siinä kastelemisessakin.
Hih, hauskaa luettavaa :)
Mutta kukaan ei tunnu muistavan, että itsehän olette työnne valinneet. :)
Itsekin olen asiakaspalvelutyössä, aika hektisessäkin sellaisessa, mutta tiedän
työnkuvan ja tiedän, ettei asiakas ole aina oikeassa vaikka hänen näin annetaan
ymmärtää.
Itse vaadin ainakin jokaisessa muussa paikassa, missä asiakaspalvelua toteutetaan,
vähintään samantasoista palvelua kuin itse palvelen. Joten jos olen kusipää tai mulkku,
niin syyttäköön työntekijä vain itseään.
Sitäpaitsi, mistä te tiedätte mitä se toinen asiakas itse tekee?
[q]Urjala:ja kaikista ihmeellisintä koko hommassa oli se kun jotkut kansakunnankynttilät oikein kovaan ääneen rupeavat mesoamaan että "onpas se nyt aika ihmeellistä kuitenkin kun siellä ja siellä on nämä ja nämä paljon halvempia että minkä kumman takia minä nyt tänne tulisin ostoksille että mitäs siihen sanotte jne jne jne"...mitäpä siihen vastaamaan?[/q]
Minä vastaisin, että "niin, no itsepä tulit, joten kysy tuota peilin edessä." tai ehkä jopa tylymmin, että "tyhmä olet jos tota vasta nyt mietit" ja sen työvuoron jälkeen poistuisin todennäköisesti kassan takaa viimeistä kertaa.
.pi.
[q]mayah:
Tässä threadissahan ei tippaakaan ole kyse siitä, miten kukakin työnsä tekee. Mun periaatteeni tehdä mun työtäni on se, et jokainen asiakas tulee tiskille iloisena ja lähtee vielä iloisempana. Mä heitän asiakkaitten kanssa läppää, hymyilen koko illan ja pyrin aina hoitamaan tilanteet niin, että asiakas on tyytyväinen. Siihenhän se asiakaspalvelun taito perustuu, et pystyy peittämään ne omat tunteet, asiakkaan idiotismin ja luo sille ihmiselle sen olon, et tähän tullaan uudestaan, täähän oli kivaa.
Edit: ja BTW mä pidän mun työstäni todella paljon, vaikka sinne lähteminen joskus viikonloppuisin onkin haasteellista.
[/q]
Juuri nämä tekevät hyvän asiakaspalvelijan. Ajoittaisen turhautumisen välttäminen on mahdotonta.
nimim. nelisen vuotta helpdeskissä (oottakaas ku mä pääsen vauhtiin)
Ravintolassa portsarin näkökulmasta
-Huitominen ja "se oli siellä perällä" huutelu ei auta tippaakaan, takit on numerojärjestyksessä lapun mukaan, huutelu vaan vituttaa (joskus olen asiakkaalle myös kertonut että olemme keksineet tänne mullistavan järjestelmän jossa narikkalapun numero vastaa takin kohdalla olevaa numeroa Toiset tajuaa, toiset ei... *nauru*)
-"Siellä on vihree takki" ei hyödytä mitään. Portsari kysyy jos tarvitsee tarkempia tietoja, esim. laukusta irronnut lappu tms. Muutoin jälleen kerran, narikkalapun numeroilla ja tavaroilla on vastaavuus, kyseessä ei ole valintamyymälä.
-Mieti tosiaan mitä tarvitset mukaasi ja ota kaikki kerralla
-"Laita se henkariin" on täysin turha toive, hyvin harvassa paikassa henkareita on. Älä ota baariin lähtiessä päälle isoäidin perintöturkkia.
-Ojenna lappu, älä heitä sitä tiskille, ei portsarikaan heitä vaatteitasi sulle (joskus tosin olen näin tehnyt kun lappu on heitetty päin niin vaatteetkin on sit lentäneet *nauru*)
-Viheltely ja huutelu ei nopeuta palvelun saamista myöskään narikkatiskillä, seuraukset voivat olla vielä kohtalokkaammat kuin baaritiskillä *släp* Odota rauhassa vuoroasi, yleensä lappuja/rotseja otetaan järjestyksessä ja kaikki kyllä varmasti pääsevät ulos baarista Jos haluat välttää ruuhkaa, lähde hiukan ennen pilkkua.
-Jos kaverilla on viereisellä paikalla takki, on täysin sallittua ja jopa toivottavaa ojentaa molemmat laput kerralla, ne saa usein tuotua samalla reissulla. Jos taas lapuissa on täysin eri numero, ei homma juurikaan nopeudu kaksi lappua ojentamalla
-Jos haluaa kamat samaan koukkuun kannattaa ne antaa samaan aikaan ja mainita asiasta
-Jos mieleen tulee joku hauska tilanteeseen sopiva vitsi, säästä se, joku muukin on varmasti keksinyt saman jo noin n+1 kertaa (vrt. "Täähän on sit ilmainen" tai "Bingo!")
-Jos et oikeesti tunne portsaria, älä tule parin promillen humalassa kertomaan tarinoitasi narikkaan. Etsi joku samassa tilassa oleva jota oikeasti kiinnostaa tai lähde kotiin jos ei sinulla ole kavereita
-Jos baaritiskin takana on kalju, ruma jätkä "järjestyksenvalvoja"-lätkä rinnassa, ei hän ole siellä myymässä limpparia vaan todennäköisesti hakemassa itselleen kahvia tms.
-Ravintolan tulee olla lain mukaan tyhjä ja ovet kiinni tasalta, siksi annetaan "pilkku" puoli tuntia ennen. Älä siis osta juuri ennen pilkkua ämpärillistä juomaa ja hörpi sitä hissun kissun, ilmoittaen "minulla on vielä 3 minuuttia aikaa". Viimeistään siinä vaiheessa kun portsari tulee ilmoittamaan että olisi aika lähteä kotiinpäin (omaan tai jonkun toisen *vink*) on syytä nostaa peppu ylös ja lähteä narikkaa kohti, vikat huikat voi ottaa vaikka matkalla
-Ei, juomaa ei saa ottaa mukaan. Se ei ole portsarin vika vaan Suomen alkoholilainsäädännön. Suurin osa portsareista antaisi mielellään ostaa vaikka koko baarin mukaan kotiinviemisiksi, mutta tekevät vain työtään. Muistetaan ne itselle tärkeät asiat seuraavien vaalien aikana
-Tee niinkuin portsari sanoo. Useimmiten niin tulee tapahtumaan jokatapauksessa, tavalla tai toisella, se miten paha mieli jää on ihan itsestä kiinni. Jos esim. sinua ollaan poistamassa ravintolasta ja koet tulleesi väärinkohdelluksi, on asian selviäminen paljon todennäköisempää jos kävelet itse ulos/narikkaan ja siinä sitten, poissa metelistä yms. keskustelet asiasta. Jos sinut joudutaan raahaamaan ulos on varma että pysyt siellä, oli lähtötilanne mikä hyvänsä. Tietysti lähtökohtaisesti on syytä käyttäytyä niin ettei moiseen jouduta, tässä kts. baari-ihmisten neuvot (ei käsiä baarin puolelle, ei huoritella henkilökuntaa, ei oksenneta, yms)
-Jos yksi portsari on jo sinulle jotain sanonut (esim. olet liian kännissä tullaksesi tänään sisään), älä riivaa seuraavaa portsaria enää, toisen tekemiä ratkaisuja ei juuri peruta ja todennäköisempää on vain että kaikkien hermo palaa. Vaihda paikkaa sen iltaisen kuntosi edellyttämään ravintolaan (joskus se on oma koti *nauru*)
Näitä riittäis vaikka kuinka paljon
Oon miettinyt että osaakohan sitä itse sitten "aikuisena" käyttäytyä asiakaspalvelijoita kohtaan asiallisesti vai tapahtuuko jossain vaiheessa mulkkuuntuminen? Itse uskon että nämä opit kyllä muistaa, mitä mieltä muut ovat?
Joo toden totta .. raivostuttavaa yrittää neuvoa asiakkaita mitkä on täysin tampioita
Asiakas on aina oikeassa.
Asiakkaan on aina annettava ymmärtää olevansa oikeassa...
[q]Hotblood:
Ravintolassa portsarin näkökulmasta
-Viheltely ja huutelu ei nopeuta palvelun saamista myöskään narikkatiskillä, seuraukset voivat olla vielä kohtalokkaammat kuin baaritiskillä *släp* [/q]
Turvallisuusala kiittää sinua.
[q]phanatic:
[...] mutta onko sinusta ok sanoa, että parrakkaat miehet ovat juoppolalleja?[/q]
On. :D
[q]bilehile22:..ja sit ne istuu siellä tasaan asti eikä meinaa lähteä millään pois.
[/q]
Sitä varten me olemme olemassa
-"Pitääkö vielä erikseen maksaa narikkaan, justhan mä maksoin lipun?" Kyllä, useimmissa paikoissa liput menevät bileiden järjestäjälle tai ravintolalle ja narikkamaksu ovifirmalle/portsareille. Kyseessä on siis kaksi täysin eri instanssia joiden maksun yhdistäminen olisi varsin vaikeaa (kaikenmaailman nimilistalaiset sun muut jotka eivät maksa lippua mutta kyllä narikan)
-"Mä hukkasin mun narikkalapun mut se on sellanen musta takki" Jos lappu on hukkunut niin takin kaivaminen on täysin mahdotonta täydestä narikasta monien satojen takkien joukosta. Silloin pitää vain odottaa että narikka tyhjenee ja toivoa ettei kukaan ole löytänyt lappua ja pölli sillä rotsia. Siitä lapusta on syytä pitää huolta.
-"Mä en saanu narikkalappua!" 99% tapauksista sait kyllä, olet vaan niin kännissä että et muista laittaneesi sitä lompakkoon/rintataskuun/sukkaan. Katsotaan rauhassa ne kaikki taskut läpi ja pyydetään tarvittaessa sitten portsaria katsomaan lompakosta jos omat aistinelimet eivät enää oikein ole yhteistyöhaluiset. Vähemmän nolottaa sitten kun se lappu kuitenkin jostain löytyy. Jos lappua ei oikeasti löydy niin on todennäköisempää että olet sen hukannut kuin ettet olisi sitä saanut. Kts edellinen kohta.
-"Mun kaulaliina puuttuu saatanan vitun runkku perkele opettelisit ees ripustaan takkeja jne..." Useimmiten se löytyy hihasta tai taskusta, katsotaan ne kamat läpi ennenkuin mesotaan. Joskus tosiaan liina voi olla pudonnut lattialle liukkaasta hihasta, yleensä se sitten kyllä löytyy jos ystävällisesti kysyy asiaa. Materian on tapana fysiikan lakien mukaan säilyä tai muuttua energiaksi, jälkimmäistä tapahtuu harvemmin narikkaolosuhteissa joten yleensä ne tavarat kyllä löytyvät jos niitä on sinne narikkaan jätetty.
-"Onks pakko jättää rotsi" On, olet yökerhossa eikä sinne raahata päällysvaatteita. Kuitenkin tulisit hetken päästä itkemään että se ja se kaulahuivi on hävinnyt tai joku kaatoi kaljaa sun minkkiturkille joka oli siististi siinä tanssilattian nurkassa.
-"Onks pakko maksaa narikka jos ei juo alkoholia"/"mä oon vaan kuskina" Ihan sama vaikka olisit vetänyt kaverit pulkassa baariin mutta kaikki jotka tulee sisään maksaa.
-"Mikä ihmeen eteispalvelumaksu, eihän mulla oo ees rotsia" Joissain paikoissa portsareiden palkka rakentuu narikkamaksuista. Tällöin on usein varsinkin kesällä välttämätöntä ottaa eteispalvelumaksu kaikilta, vaikkei takkeja olisikaan. Portsarin tehtäviin kuuluu kuitenkin muutakin kuin takkien vahtiminen ja jostain se palkka on sitten tultava.
Muistakaa että kaikista näistä pikkujutuista huolimatta portsari ei ole ravintolassa teidän kiusaksenne vaan varmistamassa että kaikilla on mukavaa ja iltaa saa viettää turvallisesti. Se muistuu usein siinä vaiheessa kun joku kähmii tanssilattialla tai on vetämässä kuonoon. Suurin osa säännöistä ei myöskään ole portsareiden keksimiä vaan Suomen lakiin painettuja (muistetaan taas nämä asiat ensi vaaleissa *nauru*).
Ai et lievästi on noita patoutumia kerääntynyt Enkä oo edes ehtiny ku 5 vuotta olla alalla... Silloin tällöin edelleen oppii uutta, kuten miten suhtautua ravintolassa masturboivaan asiakkaaseen Kaikkea ei opeteta järjestyksenvalvojakurssilla
- « Edellinen
- 1
- ...
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- ...
- 111
- Seuraava »