Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- ...
- 111
- Seuraava »
Oikeesti.. asiakkaan rooli ei aina ole helppo. Esim tuo keishan kukkakauppa-esimerkki. En minä ainakaan tiedä saako niihin rehuihin koskea vai ei. Anteeksi jos olen vaivannut työntekijää turhaan, nyt tiedän miten käyttäytyä tulevaisuudessa.
Samoin ravintolat. Ai että kun on tyhmä olo kun kävelee ekaa kertaa ravintolaan sisälle. Jossei tarjoilijaa näy, en tiedä pitäsikö jäädä ovensuuhun kököttämään vai astella reteesti vapaaseen pöytään (tätä helpottaa huomattavasti jokin kyltti, jossa ilmoitetaan miten tulisi toimia...)
JA kaikenkukkuraksi olen itse ravintola-alalla ollut pienen ikäni. Mutta siellä keittiössä THANK GOD! Minua ei saliin päästettäisikään kuulemma Syynä vissiin kärkevä arvostelukykyni ja lyhyt pinnani. Palveluammatti on perseestä jos joutuu tekemisiin asiakkaiden kanssa imo.
Ärsyttävää on myös se jos joskus kiireen keskellä ryntää salin puolelta hakemaan kupposen kahvia, kimpussa on useampi asiakas pyytämässä laskua, etsimässä vapaata pöytää tai ilmoittamassa pöytävarauksestaan. Siis OIKEESTI. Näyttääkö teidän mielestänne kokkiasuun (yleensä myös hieman sotkuiseen sellaiseen) sonnustautunut heebo siltä, että hoitaisi tämänkaltaisia asioita virkansa puolesta? Ehkä sitten. Minä en ainakaan.
Ja nuo kengänpohjapihvit Ja meitäkin usein syytetään liian suurista annoksista
Mut yleensä hermo menee kyllä keittiön ja salin välisessä kanssakäymisessä. Keittiöhän siitä saa syyt niskoilleen jos ruoka kestää kauan vaikka todellinen syy on tarjoilijan unohdus/ väärä bongaus/ yleinen sekoilu tilausten kanssa... (+ se, että tarjoilija kerää kymmeniä tilauksia ja bongaa kaikki kerralla kun ehtii jossain välissä kassakoneelle) Sillä mehän olemme täydellisiä, emmekä mokaile ikinä
edit: Niin, ja yleensä jos tarjoilija kiikuttaa kylmän annoksen keittiöön nenä pystyssä, on syynä ollut se, että herra salihenkilökunta ei ole vienyt sitä satsia siitä tiskiltä pöytään tarpeeksi rivakasti (voisimmehan mekin tämän toki tehdä, jos päällä olisi joteensakin siisti asustus ja tarpellinen aika käytettäväksi). Tämäkään ei tietty aina ole äärimmäinen totuus, mutta yleensä aina on näin. Ymmärrän toki salinkin kiireen yms. mutta se kymmenen pöydän bongaaminen kerralla ei auta asiaa...
[q]mayah:
Tykkään susta silti vaikka tulisit huutelee mun tiskille
[/q]
En mä sun tiskillesi tule huutelemaan. Ei öykkärimäinen käytös ole mitenkään mun tavoitteeni ja baareissa käydessä koen sen vittumaisena välttämättömänä pahana. Keravalla saa ainakin oikeesti venata vaikka koko illan sitä juomaansa jos on hiljaa ja kiltisti.
Then again, se on Kerava.
Hinnoista kitiseminen on ehkä yks ärsyttävimpiä kaupan kassalla ollessa.
Asiakas: "Mutta kun siellä jauhelihahyllyn reunassa luki 2.30 niin miten se nyt voi tässä sitten maksaa 2.40??"
Maijan ajatus: "No pitäiskö sun sitte jättää se sipsipussi, sikspäkki, dippikastike tai röökiaski ostamatta, jos sun taloutes kaatuu siihen jauhelihapaketin kymmeneen senttiin?"
Aahh... tulipa muuten mieleen eräs hauska tapaus kun työskentelin urheilukaupassa. Pukupelle saapuu liikkeeseen kuin omistaja, puhisee vielä perkele kun ei muiden asiakkaiden takia saakkaan heti palvelua. No kun sitten tulee sen vuoro alkaa nappulalleen tivaamaan futiskenkiä joiden pitää olla edullinen, laadukas ja muutenkin ihana. No minähän esittelen hyvät edulliset tossut jotka ovat keinonahkaa... "keinonahkaa" määkäisee herra äärimmäisen vittumaisella äänellä ja katsoo minua kuin halpaa makkaraa kun kehtaan tuollaisia keinonahkaisia tekeleitä tarjota hänen kullan nupulleen.
No onhan meillä sitten näitä parempiakin, mutta kun asiakas kertoi että hänen pentunsa vasta-alkaneen harrastuksen ja ikäkin näytti olevan alle kaksinumeroisen luokkaa, ajattelin jotta nuo toimivat hänelle varsin hyvin. Asikakkaan ilme siinä vaiheessa kun aloin näyttämään näitä aidosta nahasta tehtyjä tossuja oli varsin mukavaa seurattavaa. Ei näköjään näiden parempien tekeleiden hinta ollutkaan sopivan hänen kukkarolleen... Niinpä äärimmäisen nolon näköinen miekkonen joutui tyytymään näihin keinoanahkaisiin tekeleisiin. Voi sitä vahingonilon määrää kun herra "minä olen rikas ja muutenkin tiedän olevani sinua parempi" ei ollutkaan niin rikas että olisi halunut maksaa sen 100-200 markkaa lisää kengistä.
PS: Kansa todellakin haluaa kuulla jauhelihavitsejä!
Eniten vitutti tosiaan asiakaspalvelu aikoina, kun kirjakaupassa hengailen juuri tuo ihmisten tapa kutsua mua etunimellä, vaikka se vitun nimi siinä kyltissä lukee, ei sun vittu tarvi mua sillä nimellä kutsua kun en edes sua tunne.
Turha pyytää minua olemaan teitittelemästä teitä. Asikaspalvelussa tottuu tiettyyn käytäntöön ja en nyt yleensä jaksa alkaa sitä opeteltua puhetapaa muuttamaan sun takias, ei siinä kuitenkaan niin kauaa jutustella että tolla jotain väliä olis.
Jouluruuhkat, vittu... eikö ne ihmiset tajua että kun se kauppa on tupaten täynnä ihmisiä, ei mulla välttämättä ole aikaa tulla sieltä kassan takaa palvelemaan sua, varsinkin kun hänen takanaan on 10m jono. Paskanakki, mitäs menit tyhmänä jonottamaan siihen.
Ja ei, mulla ei todellakaan ole aikaa alkaa paketoimaan niitä vitun kirjoja pakettiin, kun siellä takana on se 10m jono. Jos on kiire ja pakko saada se pakettiin niin tuossa on paperia ja nauhaa ja ala paketoimaan itse... ei jotkut ei sitten vaan tajua tätä.
Ja vaikka mä oon kirjakaupassa töissä, niin en mä silti välttämättä tiedä mistä ne vitun kirjat kertoo...
"Se on varmaan sitten ilmainen".... AAAAAARRRGGHHHH!!!! *släp* *släp*
nihkeintä on et useimmat myyjät, ovat niin vittuuntuneita töihinsä/vittumaisiin asiakkaisiin että kostaavat sen ehkä huomaamatta kiltinpiinkin asiakkaisiin.. tai pitävät kaikkia asiakkaita potentiaalisina kohta-se-alkaa-huutamaan-räyhääjinä..
[q]mayah:
---
äm:
9. Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei!". Asiakas vastaa "Muovikassi". Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "vitun idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.
[/q]
tuo on tapahtunut monesti toisinpäinkin.. kun olen tullut kassalle ja sanonut hei! myyjälle niin vastaukseksi tulee joko murahdus tai : 7.50 e... ei sillä mutta saattaa olla et ihmiset vastaa samalla lailla.. huomaavat että myyjät pitävät asiakkaita inhoittavina joten eivät edes jaksa tulla sinne kassalle hymyilemällä.
itse olen nähnyt baarissa/kaupassa/ravintolassa/bussissa ja monessa muussakin paikassa asiakkailta niin törkeää käyttäytymistä että säälin ihmisiä jotka ovat palveluammateissa. vaatii pitkää pinnaa.
kuten esimerkiksi baarin tiskijukkana oleminen.. käydään pyytämässä toivebiisi ja viiden minuutin kuluttua tullaan huutaa "oon oottanut jo puol tuntii mis se minun vitun biisi on" (tositarina :D)
koettakaa kestää.
Edit: tuli tässä mieleen et mullakin on tapana naputella sormilla/rahoilla/luottokortilla pöydän pintaan musiikin tahtiin :D ei ole tullut mieleen että se ärsyttäisi toisia.. x)
[q]mayah:
Mä pyydän.. en mä edes tiedä mitä mä enää pyydän. Oli mielettömän kiva ilta duunissa, mut jotenkin sekin fiilis meni nyt ohi. Ehkä on parasta vaan mennä nukkumaan.
[/q]
Niin oli mullakin. Se että jotkut osaavat arvostaa tekemääsi työtä ja kehuvat kun asiat menevät hyvin saa vain nii pirun hyvälle tuulelle.
[q]mayah:
---
Fucking Nobody:
60 senttii? Käykö sulla useinkin asiakkaita jotka sanoo summan ollessa 8,40 et "hei mulla on täällä se 60 senttii!" x1000
Anteeks anteeks, oli ihan pakko *muhaha**piis*
---
ööö. Siis kun kassa näyttää takaisin annettavaksi summaksi 8.40, niin ostosten yhteissummahan on silloin ollut jotain.60? eikö?
Esim. ostos 1,60, asiakas maksaa 10 setelillä ja kone näyttää silloin 8,40.
---
mayah:
Eli kun se kone näyttää sen takaisin annettavan rahan summan, se otetaan sieltä kassasta automaattisesti, ei ajatellen ja laskien, vaan esim. 8.40 on 1 tollanen, 1 tollanen, 1 tollanen ja 2 tollasta. Eli kun siinä vaiheessa asiakas sanoo, et mulla on se 60 senttiä täällä, niin kyllä mulla kestää kauemmin ajatella, et mitäs nyt tehdään.
---
[/q]
Just tän takia musta ei ikinä tullut kassaneitiä! *nauru*x1000 *muhaha*x2000
[q]GoA:
Et sitten yhtään parempaa kuvaa musta löytänyt?
[/q]
Tos oli toi nyrkki tollee sopivan uhkaavasti
edit: okei, mautonta..
[q]siveys:
Tässä olen samaa mieltä - mielestäni vain esim. valvontakamerasta käsin tarkkailu ei mitenkään häiritse romanien elämää ja tästä syystä mahdollinen romanien suurempi tarkkailu ei ole mitenkään tuomittavaa - se ja sen laajuus saattaa joskus olla tyhmää ja perusteetonta, mutta se ei ole mitenkään tuomittavaa mikäli muihin toimiin ei ryhdytä ilman konkreettisia todisteita.
[/q]
Valvontakameroilla pyritään valvomaan koko liiketilaa, eikä pelkästään niitä muutamaa romania jotka siellä sillon tällöin käy. Ennemmin mä valvon niitä 13-vuotiaita pikkulikkoja jotka änkee pukuhuoneeseen viiden paidan kanssa ja palauttaa hyllyyn kaks.
[q]siveys:
---
Jos ystävällisesti referoisit nää sun "tilastolliset tekijäs" uskottavasta lähteestä? Mä en usko et sä oot tätä työtä tehny, eli jopa uskallan veikata että ns. puhut perseestäsi etkä tiedä todellisuudesta vaan perustat argumenttisi rasististen ennakkoluulojen varaan, joita pidät totuuksina ja tilastoina.
---
Töllaisia julkisia lähteitä ei ole, sillä heti jos joku taho julkaisisi tällaisen tilaston niin hänet leimattaisiin rasistiseksi ja tämä ei enää olisi "uskottava lähde" tai tahoa muuten paheksuttaisiin "leimaavan aineiston" esittämisestä, joka on ihan tarpeeksi suuri pelote kenelle tahansa mielummin pitää tilastonsa piilossa. Ymmärtänet kai muna-kana ongelman. Jos olet eri mieltä tästä väitteestä niin toivoisin sinun esittävän tilaston, joka tilastollisesti todistaa romaneihin kohdistuvat ennakkoluulot vääriksi - tai edes esittävän teorian sille miksi näitä tilastoja ei ole julkaistu - mä ihan vilpittömästi haluaisin nähdä tällaisia.
[/Q]
Tuollaisen tilaston kerääminen olisi laitonta; mulla ei ole esittää nyt tähän väliin mitään helvetin tilastoja, koska sellaisia ei ole olemassa. Varkaita tarkkailtaessa etnisyys ei merkitse juuri mitään; olennaisempaa on sosiaalinen asema, varakkuus, päihdeongelmat, etc. Se, millaisesta kulttuurista tää henkilö tulee näyttelee erittäin pientä osaa. Toiset varastaa viinaa koska ne on juoppoja, toiset varastaa ruokaa nälkäänsä ja osa varastaa jännityksen vuoksi. Romanit ei ole mikään sen erityisempi kohderyhmä, vaikka niillä onkin usein aika äänekäs ja öykkärimäinen käytös monessa paikassa. Silti, en lähde ainakaan omassa työssäni siitä, että toisia ihmisiä lähtökohtaisesti epäiltäisiin enemmän syyllisiksi kuin toisia. Mun tehtäväni on edistää sovinnollisuutta ja tasapuolisuutta ja toimia turvallisuuden edistäjänä, ei rosvojen karkottajana.
Niin kauan kun tollasia tilastoja ei ole edes olemassa, on niihin vetoaminen aika puusilmäistä.
[q]siveys:
Itse en ole tosiaan vartijan työtä tehnyt, mutta elämäni aikana olen törmännyt useisiin romaneihin ja voisin väittää, että näiden yksilöiden suuren prosentuaalisen kusipäisyyden pohjalta en voi kuin ihmetellä, että tällaisten yksilöiden vaikuttaessa romanikulttuuriin on tämän kulttuurin parissa kasvaneista yksilöistä kuitenkin suuri osa ihan fiksuja ihmisiä. Se nimittäin vaatii ihmiseltä aika paljon, että osaa kyseenalaistaa oman ryhmänsä kulttuurin toimintatavat - varsinkin jos lähtökohtana on romanikulttuuri, jossa oman kulttuurin korostaminen ja ylläpitäminen on keskeisessä asemassa.
[/q]
Hassua. Mä oon törmänny ihan uskomattoman moneen kusipäiseen supisuomalaiseen viljatukkaan, mut en mä tunne tarvetta olettaa että suomalaisen kulttuurin keskellä kasvaneet on kaikki puukolla lyöviä juoppoja jotka asuu viljapellon nurkassa pikku majassa koskispulloja tyhjennellen. Toi on toi perusharhakuva, mistä rasismi kumpuaa; oletetaan muutaman yksilön piirteiden olevan koko viiteryhmälle määräävä ominaisuus ja täten oletetaan että piirteet ilmestyvät henkilöön ryhmän vaikutuksesta. Romaneilla on omat tapansa ja oma kulttuurinsa, tottakai, mutta sen kulttuurin mikään olennainen osa ei ole varastelu. Osa romaneista varastelee silti, ja mahdollisesti jopa suurempi osa kuin muista ryhmistä. Tämä ei silti anna mulle oikeutta alkaa tuomitsemaan yksittäisiä ihmisiä etnisten syitten perusteella. Ennemmin mä katson sitä onko kaverilla likaset ja halvat vaatteet, tai onko se humalassa. Se kertoo mulle ihmisen tendensseistä paljon enemmän kuin se, minkä väristä ihoa ne vaatteet verhoaa.
[q]siveys:
---
Sanoitko sä just et vartijalla on velvollisuus työnantajaansa kohtaan toimia rasistisesti ja yrittää ennakoida yksilöiden käyttäytymistä etnisyyden perusteella?
---
Mun mielestäni vartijalla on velvollisuus ottaa kaiken muun ohella huomioon myös tilastolliset todennäköisyydet.
[/q]
Mitkä tilastot? Mitkä todennäköisyydet?
[q]siveys:
Jos itse et henkilökohtaiseen kokemukseesi perustuen usko, että prosentuaalisesti suurempi osuus romaneista varastaa kaupoista niin siinä tapauksessa sinun ei pidä huomioida tätä seikkaa, mutta toisaalta jos kokemuksesi on sinulle osoittanut, että prosentuaalisesti suurempi osuus romaneista varastaa kaupoista niin olisi minun mielestäni väärin jättää tämä tietoisesti huomiotta valitessasi miten suuntaat rajattua huomiotasi kaupassa asioivien asiakkaiden välillä.
[/q]
Edelleen, mä en pidä mitään prosenttikirjoja tai ala vääntelemään syy-seuraussuhteita etnisten tai kulttuuriseikkojen perusteella. Sen verran voin sanoa, että varkaat varastaa, ja siihen mun ammattitaitoni sitten varmaan loppuu. En ole vielä oppinut erottamaan varkaita etukäteen, vaikka monet mulle on yrittäny opettaa että iso hame on varkaan merkki. Silti, olen nähnyt monien romanien maksavan ostoksensa. Ajatella!
[q]siveys:
---
Voi kristuksen vittu sun kanssas. Ootko tehny päivääkään tätä työtä?
---
En, mutta mulla on tuttuja, jotka on tehneet Ja en oikeasti hetkeäkään epäile heidät tuntevana sitä jos he sanovat, että duuni on pääosin tylsää ja kovin usein tulee katseltua valvontakamerasta lähinnä kauniimman sukupuolen edustajia.
[/q]
No, sitten sun tuttus tekee työnsä huonosti. Ne kamerat ei oo siellä runkkaamista varten.
[q]diorite:
---
Miksi sitten menet edes automaatille? Siinä vieressä on tavallinen mittari (oletin ettet puhunut kylmistä asemista koska olit mennyt pyytämään rahoja takaisin) ja se täti antaa mielellään rahat takaisin kun käyt maksamassa.
[/q]
vaan eipä ollut "tavallista" mittaria. my point exactly.
ps. maksan normaalisti aina kortilla, mutta olin just vaihtanut pankkia ja oli vain automaattikortti uudelta pankilta.
[q]a:
"lukemassa aku ankkaa" oli se ihan alkuperänen yritys mut onnistuinpa typottaa taktisessa kohdassa .) kun paikka lain mukaan on oltava tyhjänä tasalta, niin siinähän olet vallan oikeassa et asiakkaat voisivat tasaan mennessä olla kadulla ihmettelemässä (itseasiassa järjestyksenvalvoja voikin voimakeinoin poistaa asiakkaan tiloista, jos asiakas ei siihen tasatuntiin mennessä suostu itse poistumaan). valomerkin jälkeistä hengailua ja jäljellä olevien juomien tuhoamista en vaan itsessään pitänyt tuomittavana, koska sattuneesta syystä esim. 500hlö vetävän baarin narikka vetää vaan sen tietyn määrän ihmisiä per minuutti, ja turha siinä on sit 20min jonottaa ku voi tehdä muuta sillä välillä :)
edit: typopäivä
[/q]
Juu olet ihan oikeassa että sielä baarissa saa olla tasaan asti ja että siinä voi tehdä muutakin kuin jonottaa narikkaan, Ja saahan siinä silloin vielä myydä tupakkaa tms, joten ei myynti yleensä ole ihan kuollutta. Kuten jo aijemmin myönsin niin en oikein osaa esittää asiaani kunnolla. Eli siis todellakin tarkoitin sellaista että asiakas laittaa tyyliin bilispöytään 5vaille tasan rahaa sisään ja kun siitä sanoo et ei enää pelata, niin sieltä tulee vittu saatanaa että minähän maksoin tästä ja pelaan loppuun ja sitten sitä pelataan vielä puolentunnin päästä.. Siis tuollainen ei ole minusta mitenkään suotavaa..
Mutta tosiaan seurustelu pöydässä ystävien kanssa kunnes jono lyhenee ja sitten jonoon meneminen tms on tottakai ok ei siinä mitään. mutta se turha oleilu paikankiinni olon jälkeen ei ole ok.
Ezzy: Tottakai sinä saat rahasi takaisin, en minä sanonutkaan ettetkö saisi ja itse aina olen palauttanut rahat takaisin, tosin tilityksenä kuten firman toimintaperiaatteisiin kuuluu. Se vain että jos kerta tiedät että tankiin ei mahdu kun 40l miksi ostaa 60e kun ei se kaikki mahdu?
Ja siis joo jos tosiaan ostit 50e bensaa "kylmä" pisteeltä huoltoasemalta jossa on palvelu ja vieressä normaali bensapumppu josta tankataan ja sitten vasta mennään maksamaan. Ja et saanut bensaa 50e vaan 40e ja sit menit valittamaan niin onhan se sinun oikeutesi ja tottakai sinulle kuuluu rahat palauttaa. Uskon myös että mielellään täti ne rahat palautti eiväthän ne ole hänen pussistaan pois. Silti olisithan itsekkin voinut tosiaan käyttää järkeä ja tankata siitä "palvelu" pisteestä ja käydä maksamassa jälkeenpäin. Olisi vältytty tuoltakin ongelmalta.
Tosin tähän pulmaan on ratkaisu joka tulee suomeenkin muutaman vuoden sisällä. Rahalla ei enää myydä bensuunia ollenkaan vaan käy vain kortti ja ehkäpä textiviesti tai puhelu tulevaisuudessa, mutta ainakin nesteeltä ja uskoisin että muiltakin isoilta asemilta raha ostovälineenä katoaa noin 5-10v kokonaan.
[q]niomic:
---
mayah:
Hinnoista kitiseminen on ehkä yks ärsyttävimpiä kaupan kassalla ollessa.
Asiakas: "Mutta kun siellä jauhelihahyllyn reunassa luki 2.30 niin miten se nyt voi tässä sitten maksaa 2.40??"
Maijan ajatus: "No pitäiskö sun sitte jättää se sipsipussi, sikspäkki, dippikastike tai röökiaski ostamatta, jos sun taloutes kaatuu siihen jauhelihapaketin kymmeneen senttiin?"
---
Kitiseminen? Hah! Se hinta on merkitty sinne jo ihan lain määräystenkin takia ja kyllä mä oletan maksavani tuotteesta sen hinnan, mikä on ilmoitettu. Ei kyse oo siitä kymmenestä sentistä resurssimielessä vaan periaatemielessä. "ai, kato kaikki tuotteet oliki 10 senttii kalliimpii, noh kai mä sit vaan nielen tän, koska en haluu kitistä, k"
[/q]
meidän kaupassa asiakas saa ilmaiseksi tuotteen jos hän kassalla tai jo ostettuaan huomaa hinnan olleen eri kassalla ja hyllyssä. Hintatakuuksi sitä kutsutaan. Hintalapun hinta tietysti tarkastetaan.
Avaudun rasittavan klo 11-19 kassatyövuoron jälkeen:
MItä kohtaa kehotuksesta "Maksakaa tässä, olkaa hyvä" ette ymmärrä? Ei, niitä rahoja ei kurotella sieltä liukuhihnas päästä ja katota murhaavasti kun en ihan yletä sinne asti ja kolikot tippuu hihnalle. Ei näin!
Eikä niitä rahoja myöskään kannata laittaa siihen hihnalle niiden ostosten kanssa. Siitä ne vain menevät sinne väliin ja taas saan murhaavia katseita, kun kestää kun noukin niitä viis senttisiä sieltä hihnan ja senjonkun(en keksi sanaa) välistä.
Eikä myöskään pullokuitteja kannata laittaa sille hihnalle, koska mä en välttämättä huomaa niitä, ja ne menevät vielä helpommin sinne alle ja niitä on vielä vaikeampi saada sieltä alta pois, kun niitä senttejä.
Ja miksi ette voi käyttää niitä "seuraava asiakas" palikoita? Tai sitten jotenkin kädellä erottaa (niin, että minäkin huomaan) niitä ostoksianne sen edellisen asiakkaan ostoksista..En mä voi tietää et tää pieni sentin rako tän mehu purkin ja tän tupakka-askin välissä tarkottaa sitä, että maksaja vaihtuu! Ja taas tulee murhaavia katseita, kun edellinen asiakas huomaa, että on maksanu seuraavan tupakat, ja sitten korjataan ja taas kestää.
Niin ja vielä viimiseksi! Miksi meitä kassatätejä täytyy katsoa kuin halpaa makkaraa? Työtähän sekin on, ja mä pidän ihmisten kanssa työskentelemisestä (tosin kassaneitinä olo on aika paskaa, siks haenki muualle koko ajan) ja mä saan siitä hyvää liksaa, joten miksi ihmeessä mä olisin huonompi kun sä??
Kiitos
Edit: Typoja...
[q]Verano:
mayahilta taitaa pian loppua rautalankavarastot..... mä yritän sun puolesta vielä kerran.[/q]
Kiitos vaan, ymmärsin Mayahin tekstin jo itsessään. Lisäksi olen itse
seissyt kaksi kesää tiskin takana myymässä, neljä kesää puhelinlangalla
palvelemassa asiakkaita, ja nykyiseenkin työtehtävääni liittyy osin
asiakaspalvelu, laskutavasta riippuen siis yht. 2-4 vuotta asiakaspalvelua
-> ymmärrystä löytyy sitäkin kautta.
[q]eli tää threadi nyt oli mm sitä varten et jengi voi kertoo asiakkaiden käytöstavoista, tyhmyydestä etc, purkaa näitä tuntoja, ja samalla "oppia" miten ite asiakkaana voisi mahdollisesti käyttäyty[/q]
Tää keskustelu on jo suhteellisen kärjistynyt, ja kukaan ei edes yritä
miettiä mitä toinen osapuoli tilanteessa ajattelee, vaan keskitytään vain ja
ainoastaan mollaamiseen. Silloin on turha puhua mistään 'oppimisesta'.
Pointti; ongelmat vähenee heti jos sekä asiakas että asiakaspalvelija
yrittää olla vähän kärsivällisempiä. Tyypillisesti ongelma lähtee siitä että
jompi kumpi urputtaa, toinen lähtee mukaan, tilanne provosoituu ja
loppujen lopuksi kaikki on vaan perusvittumaisia toisilleen koska
'kusipäitähän noi on joka tapauksessa'. On ylipäätään vähän hölmöä
erotella asiakas- ja asiakaspalvelu-keskustelua, kun on kyse saman
kolikon eri puolista.
[q]eikös tää jo nyt ole tullut selväksi?[/q]
Aika kauan jaksoit selittää ottaen huomioon ettei ollut mitään selitettävää. Propsit.
kerroin kuinka paljon lastenpyörän sisäkumin vaihto maksaa.
-seuraavassa duunissa oli yksi puhelinasiakas, josta selvisi vaan jos
tiesi että vihainen epämääräinen örinä puhelun alussa tarkoittaa
erästä maanrakennusfirmaa pääkaupunkiseudulta. Muistan kyseisen
firman nimen, osoitteen ja asiakasnron edelleenkin ulkoa niin monen
"asiakaspalvelu-katastrofin" seurauksena.
-sympaattisempana tapauksena ruotsinkielinen rouvashenkilö, jota oli
palloteltu yrityksen puhelinverkossa jo kolmasti ruotsinkielentaitoista
hakiessa; olin siis neljäs henkilö jonka kanssa hän puhui. Kun vihdoin
puhuttiin samaa kieltä, selvitimme että puhelinliittymää koskevissa
asioissa kannattaa ottaa yhteyttä puhelinoperaattoriin, eikä
öljyyhtiöön, ja surffasin hänelle Soneran vaihteen numeron.
tää sopii tänne aika hyvin O_o
http://www.bash.org/?420855
ainin, tuli yks hyvä mieleen Tapiolan Sokoksen ruokaosastolta:
Asiakas tulee valittamaan ainoalle kassamyyjälle, että yksi vaaka ei anna enää hintalapputarroja, että siitä on tarrat tms loppu.
Myyjä siihen "millä tahansa hedelmävaa'alla voi punnita kyseisen tuotteen."
Asiakas vastaa "mutta ne ovat niin kaukana"
tipahdin suht hyvin tuolle
[q]whispering:
---
Mistä sä sen tiedät et se Bush'ia äänesti?
[/q]
[q]Neiti Etsivä:
Ei kannata käydä sieltä kassalta kyselemässä hintaa vaikeampia asioita, koska ne on tarkoitettu vain rahastamiseen. Kiitos!
[/q]
Tällälailla ei kannata tehdä ainakaan apteekissa, vaikka se kassahenkilö olisikin ainoa vapaa työntekijä seisoessaan siellä kassalla. Ei se mitään vielä [iso]saa[/iso] neuvoa vaikka haluaisikin. Apteekissa neuvoa saa vain farmaseutilta, proviisorilta tai farmanomilta..ei tekniseltä henkilökunnalta!
Ja sitte ok, monissa apteekeissa on nykyään kanta-asiakas järjestelmä, mutta ei silti kannata kysyä multa hyvänä läppänä että: Käyköhän tää Plussa/bonus/etukortti teilläkin....*grr* Joo ei..ja nihkeä hymy päälle..(et ole ensimmäinen joka heittää ton saman tosi hyvän läpän)
ARGH! MÄENKESTÄ!
[pieni]sori avautuminen[/pieni]
Oikeesti nyt vituttaa!
Olen omaksi harmikseni töissä siinä teinien suosimassa ruotsalaisessa vaateketjussa (kaikki varmaan arvaa...)
Mutta asiaan:
Kaikki varmaan tiesi että olemme itsepalvelukonsepti
- eli mulle ei voi tulla sanomaan että "Hae mulle tästä valkoisesta t-paidasta koko 38" kun seison kassan takana ja edessäni on 10 ihmisen jono.Mä en voi jättää sitä jonoa siihen ja tehdä juuri sun päivääs onnelliseksi,joten mielummin yksi kiukkuinen asiakas kuin 10.(karu tosi asia)Yritän kumminkin parhaani mukaan neuvoa siitä kassalta käsin missä kyseinen paita on jos vaan satun tietämään.
Silti niitä ihmisiä on liiankin paljon,hyvä esimerkki on ne 60-70v minkkiturkkiset mammat jotka on tullu ostamaan lapsen lapselleen jotain kivaa paitaa eikä tiedä niiden kokoa ja sit ne loukkaantuu ihan silmittömästi.Ne kun on tottunu niin hyvään henkilökohtaiseen palveluun siellä Ra-Ke:ssa (tai mitä niitä mammaliikeitä on)joiden myyjien päivän tarkoitus on vain odottaa siellä liikkeen nurkassa että pääsee palvelemaan asiakkaita.(get a life)
Okei se voi joskus tuntuu tosi hölmöltä asiakkaan näkökulmasta että myyjiä pyörii ja pyörii ympäri myymälää mutta kukaan ei tuu kysymään" Miten voin palvella?"Tuu rohkeesti repimään hihasta jos haluat apua,jos en mä tiedä niin joku muu tietää.Mut niin se vaan on,meillä on oikeesti todella paljon tärkeempääkin tekemistä siellä kuin kärkkyä asiakkaita esim.
Asiakkaiden jälkien siivoominen
- ihan aluksi Näin mä ajattelen joka helvetin kerta kun menen sinne sovituskoppiin joka on kuin ydinpommin jäljiltä vaikka olin just siivonnu sen edellisestä sotkusta.Edellissä jutuissa oli myös joku vaatekaupassa työskennellyt maininnu et onko oikeesti niin vit.. vaikeeta laittaa sitä vaatetta takaisin siihen henkariin ja myös roikkumaan niihin telineisiin jotka on siellä sovarilla tarkoitettu siihen et jollet millään ihmeellä muista enää mistä otit sen paidan (vaikka se olisi siinä ihan vieressä ja meidän nuorten osasto on oikeesti NIIN ISO että ihan vallan eksyy sinne)Eikä niitä vaatteita ainakaan kuulu laittaa sinne lattialle sovitettuaan! Ja onko väärin auttaa edes sen verran myyjää jos näkee lattialle pudonneen vaatteen niin nostaa sen vaikka viereisen telineen päälle,saatikka sitten ainakaan astua sen päälle!
Valitettavan monta kertaa oon nähny aikuisen (40-50v) naisen tekevän niin.
Meillä on kaikki tuotteet esillä
-jos siinä telineessä ei ollut sitä kokoa jota olisit halunnu kokeilla niin me ei nähdä "meidän koneelta" että onko varastossa sitä.On meillä vielä sen verran vanhanaikaiset kassat mitkä ei pysty kun vaan siihen yhteen tehtävään, rahan vastaanottamiseen Ja meidän varastosta ei löydy muuta ku ihan vitusti henkareita,viime kesän hamosia jotka muuten tulee ens kesän Aleen ja muuta turhaa roinaa.Meille tulee joka päivä tavaraa mut jos et sä silti saa just sitä oikeeta kokoa niin joku muu on ollut sua nopeampi,sorry!
Ja siksi jälleen kerran meidän suurin hommamme siellä on vaatteiden takaisin paikalleen laitto(vihje:jos paitaa ei löydy hyllystä niin käy katsomassa sovarin lattialta)
Tässä nyt oli jotain yleistä purnaamista.
Yhden hyvän esimerkin voin vielä kertoa mikä tapahtu tänään tai siis alkoi jo eilen:
Muija tulee illalla klo 20:10 kassalle kauheen vaatekasan kanssa(suljemme klo20)
-Voitko pitää näitä hetken,käyn pikapankilla
-Ollaan suljettu 10 min sitten,ovet on kiinni,ulos pääset mut et enää takaisin sisään.
-Laita varaukseen,tuun rahojen kans huomen
Tänä aamuna:
-Mulla oli varauksessa vaatteita,tässä olis vähän lisää siihen,käyn ylhäällä vielä kattomassa
Tulee takaisin kassalle
-Joo...en mä otakaan tota...enkä tota..
Levittää niitä siihen tiskille...
-Katotaan mitä näistä tulee yhteensä?
Koodaan niitä koneelle.
-149,90
-Oho,ei mulla olekaan niin paljon,odota hetki niin käyn pikapankilla
Syvä huokaus,virhekuitti ulos ja jatkan muiden asiakkaiden kanssa
Muijalla kestää todella kauan,ehdin tekemään muita hommia siinä sivussa,poistun sekunniksi kassan näköpiiristä.
-Voisitko millään tulla sieltä tänne kassalle!
Kaikki varmasti kuuli sen muijan huudon ja menen tekohymyn kanssa paikalle
-Mä otan sittenkin vielä tuon ja tuon.....
Nyt sillä oli tällä kertaa tarpeeks rahaa mukana mut nyt hän oli todella nyrpeenä kun en ollut juuri häntä ja hänen vaatteitaan varten odottamassa uskollisesti kassalla.Muija ei sanonu mitään kun lähti mutta hihkaisin iloisesti perään kovaan ääneen kiitokset ja hyvät päivän jatkot!
Ja pienen pääni sisällä vitutti silti ihan saa...sti!
Mutta älkää kaikki ottako itteenne tästä jutusta,teitä mukavia asiakkaita on myös oikeesti olemassa ja joka kerta kun törmään teihin niin pelastatte mun päivän!
MUTTA eikä teissäkään aina se vika ole jos olen kiukkuinen,pahin syy on ihan johtokunnassa ja miten toi homma pyörii tuolla myymälässä,sitä mitä tapahtuu kun asiakkaat ei näe.
Siksi palaankin ens vuonna koulun penkille 5 vuoden tauon jälkeen,ei pieni pää kestä enää.
Ehkä 4-5 vuoden päästä pääsen maalaamaan sormiväreillä henkisesti samalla aaltopituudella olevien ihmislasten kanssa jonnekkin ala-asteelle.Heidän ehkä suurin ongelmansa tulee olemaan että Matti vei heidän kumin tai koira söi kotitehtävät.
Onko se sitten yleinenkin tapa napsutella huorille?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- ...
- 111
- Seuraava »