Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- ...
- 111
- Seuraava »
1. Tottele vartijaa.
2. Kts. kohta 1.
Juu, vakaalla kolmen vuoden kassaneidin kokemuksella voin sanoa, että urpoja asiakkaita piisaa päivittäin..*hmph* esimerkiks mä vihaan niit paskalle haisevia juoppoja jotka örisee siinä kassalla, että "Hei kaunis nainen, lähetkö meille saunaan?" ja sit ne helvetin mammat jotka tulee marisemaan että kyllä teillä pitäisi olla sitä ja tätä ku noilla tuossa viereisessäkin on...... AAARRGHH!!!!!!! tai se että asiakas näkee että on jonoa, mutta heittää KAIKKI 5-senttiset tiskiin ja sanoo; "laske tosta, ei oo isompaa."*grr**nyyh* tässä vain muutamia mainitakseni
[q]emily_:
Eiköhän nykypikaruokaravintoloiden ruokien katteilla ole varaa palkata se yksi ylimääräinen työntekijä vaikka katsomaan vähän sen perään millasessa kondiksessa pöydät jne. on, jos sinne jostain syystä on jäänyt jonkun roskat, mitä harvemmin tapahtuu, kun on mäkkityyliset roskikset. Huolissaan vois olla kun kaikilla pöydillä on tarjottimet ruokailun jälkeen..
[/q]
Luuletko, että nykyiset burgeriketjut tekevät uskomattomia voittoja nykyisillä hinnoilla? McDonald's tiputti tuossa taannoin hintojaan hyvin radikaalisti, kun Hesburger laajensi markkinoitaan ostamalla Carrols-ketjun Keskolta. Hintojen polkeminen tekee katteelle erittäin kipeää, mutta Isot Herrat ovat pähkäilleet, että pitkässä juoksussa (tm) on parempi tehdä hetken aikaa tappiota ja säilyttää markkinaosuus, kuin antaa kilpailijan vallata markkinat. (Joo menee vähän OT...)
Pikaruokaravintoloissa sovelletaan yleensä mittareita, kuten tuotto euroa/työntekijä/tunti, jolloin pienemmässä yksikössä yksi työntekijä vähemmän per vuoro tekee helposti aika suuren parannuksen näihin lukuihin. On ihan loogista, että työntekijöiden määrä pyritään suhteuttamaan asiakasmäärään ja tämän takia ruuhkahuippuina jonoa ja töitä kertyy yli resurssien.
+: Edellinen ei päde jokaiseen pikaruokaravintolaan ja bla bla, ei sitä pilkun viilaamista...
[q]Ana:
[pieni]jätkät vähän derailaa..[/pieni]
[/q]
SINGAPORE SLING
The Singapore Sling was created at Raffles Hotel at the turn-of-the-century by Hainanese-Chinese bartender, Mr. Ngiam Tong Boon.
In the Hotel's museum, visitors may view the safe in which Mr. Ngiam locked away his precious recipe books, as well as the Sling recipe hastily jotted on a bar-chit in 1936 by a visitor to the Hotel who asked the waiter for it.
Originally, the Singapore Sling was meant as a woman's drink, hence the attractive pink colour. Today, it is very definately a drink enjoyed by all, without which any visit to Raffles Hotel is incomplete.
Recipe
30ml Gin
15 ml Cherry Brandy
120 ml Pineapple Juice
15 ml Lime Juice
7.5 ml Cointreau
7.5 ml Dom Benedictine
10 ml Grenadine
A Dash of Angostura Bitters
Garnish with a slice of Pineapple and Cherry
siis täähän oikeesti unsseissa mut otin tä nyt selventääkseni tota about 7.5 cl viinamäärää LOL
edit. hups ei ne ollutkaan mun tunnarit...
[q]duvin:
---
hardikaveri:
alkuperäisessä singaporen kovimman hotellin lobbyssa ollen longbaarin
---
OT: saa puhua ihan nimelläkin, eli Singaporessa Rafflesin Long Barin yläkerta, osoitteessa 1 Beach Road, perustettu 1887 vaatimattomaan bungalowiin, nimetty Singaporen perustajan, Sir Stamford Rafflesin mukaan (niinku moni muukin asia tuossa ihanassa kaupunkivaltiossa). Ja jep, Singapore Sling maistuu parhaimmalta siellä =)...
[/q]
tänx for teh info
Ennen inttiä olin duunissa erään varaosaliikkeen tiskillä.
1. Sanot asiakkaalle moi, tai muuta vastaavaa. Vastaus: Jotain muminaa (Asiakas siis ilmoittaa haluamansa osan)
2. Et saa siitä vitunmoisesta muminasta selvää, kysyt että oliks se... Vastaus: "No johan mä sen kerran sanoin!"
3. Haet palikan asiakkaalle. Vastaus: "Kestipäs kauan, mul ois vähä kiire.."
4. Ainainen sama jankutus. "Saaks tästä alennusta?" No ei perkele saa. Vähän sama ku kysysit lihatiskillä et saako tästä alennusta. Pahimmillaan sama jätkä käy kysymässä sitä seuraavana päivänä uudestaan.
5. Tilaat asiakkaalle osan, ja ilmotat samalla et osa saapuu aikasintaan perjantaina, mutta todennäkösesti saat sen vasta maanantaina. No, asiakashan on perjantaina tivaamassa "Mulle luvattiin tää osa perjantaiks!"
6. Asiakas tuo käytetyn osan takasin ja väittää ettei se sopinut hänen autoonsa. Ilmotan etten voi ottaa tollasta takasin. Vastaus: "Kyllä mulle sanottiin, että tän voi palauttaa jos ei se sovi." Lähinnä asiakas palauttaa osan, koska huomasi ettei se ollutkaan se osa hänen autostaan, joka oli rikki. KIVAA.
7. Noin minuutti ennen sulkemista asiakas ryntää sisään myymälään mukanaan 50 osan lista. Juokset hakemassa asiakkaan osia n.puoltuntia, ja mitä jää käteen? Kassat venaa, sulkeminen viivästyy, kaikkia vituttaa ja kellekkään ei makseta palkkaa. Asiakas on tyytyväinen :)
No näitähän kyllä riittäis, mut ei jaksa kaikkia listata.
Mitä opin? En mee enää koskaan varaosaliikkeeseen töihin.
[q]Juhgu:
Useimmat kai yrittävät herättää keskustelua, eivätkä vittuilla. Ne kuuluvat niihin <1% suomalaisista, jotka ovat sosiaalisia ja tykkäävät jutella mukavia tuntemattomienkin kanssa. Ehkä ne elättelevät toivoa siitä, että ikkunanpesijä sattuisi kuulumaan niihin <1% suomalaisista, jonka ensimmäinen ajatus keskustelun aloittajasta ei ole "no vittu mitä vittua tuokin tuossa aukoo, painuisi vittuun saatana örrör".[/q]
Joku Helsinkiin muuttanut ulkopaikkakuntalainen tilitti joskus tuntojaan Hesarissa suunnilleen näin:
Helsingin ystävällisyys selvis jo ensimmäisenä aamuna; sanoin bussikuskille "hyvää huomenta" johon kuski "vittuiletsä?
NORDEA:
ilmoitettiin nordean luottokuntaan suoraveloituksen päivämäärän muutoksesta, kun palkkapäivää siirrettiin....
no tulos..
no 30 pv ne on sulkenut luottokortin ja pankkikortin.. soitto ja syy tilillä ei ollut katetta 30pv ja päälle 60e sakot...
..no mehän vaihdettiin se päivä...ettekä ole vaihtaneet..tai no täällänäkyy että ootte ollut tekemisissä viimeviikolla asian suhteen mutta tietokantaa ei ole päivitetty joten... no ei auta kun tehä reklamaatio ja asia saatiin hoitoon ja "merkinnät luottotiedoista poistettu" ja sakot mitätöity.
no nyt ei taaskaan laskua tullut.. no tietty aattelin et ei kai sielt pitäis mitää tullakkaan kun mun mielest pitäis olla jo kaikki maksettu... soitto nordeaan muissa asioissa ja ohimennen kysymys..onko teillä maksuvapaa kuukausi? öö ei me pyydettiin sitä heinäkuuksi...eeei kyllä täältä on heinäkuussa veloitettu..MITÄ! mulla on vielä sposti tallella siitä anomuksesta.ei ihme että oli kuiva kesä! aijoo noo sori...täällä näkyykin et ei olla muistettu lähettää laskua tästä kuustahups.. voitteko maksaa sen jollakin vanhalla laskulla... noo reklamaatiot kehiin ja vastaus.. joo sori inhimillinen virhe TIETOJA EI OLTU SIIRRETTY TIETOKANTAAN!!!! vinetto!!
nyt harkinnassa pankin vaihto jossa tietokannat päivittyis ittekseen eikä jokaisen käyttäjän toimesta. ja pankkiin jossa muistetaan lähettää laskut ja jossa virheen jälkeen vaikka sit lähetetään uusi lasku himaan
no äh!! ehkä tää oli sit sarkastinen posti siitä kuinka NORDEAN mielestä asiakas on aina väärässa tai jotai..
IT-vastaavana keskisuuressa yrityksessä:
1. Kun sinä et osaa esim. avata dokumettia sähköpostista tai se pikakuvake ei aukeakaan ensimmäisellä kerralla koska klikkasit ohi, niin älä tartu turhaan puhelimeen ja kutsu minua paikalle, se saa minut tuntemaan itseni halvaksi huoraksi. Ohjelmista löytyy myös aina ohje painamalla F1, todennäköisesti kaikilta työntekijöiltämme puuttuu se nappi.
2. Älä tunge minulle töitä jotka ovat liian tylsiä tai joita et vain jaksa tehdä. Haluaisitko itse ottaa kopioita 50 ihmisen puolesta?
3. jos olet eräs nimeltä mainitsematon toimisto sihteeri niin älä lämää mulla omia paskasia duunejas.
4. jos olet toimitusjohtajani niin älä kehuskele sillä miten saat minun tekemän esityksen esittämisestä 1000 verohelpotukset samalla kun minä saan sen tonnin hädin tuskin kasaan kuukauden työnteolla. Seuraavalla kerralla kiskasen sua pataan!!!
5. jos olet toimitusjohtajan virosta naitettu huora joka ei viitsi itse avata omia kirjeitään niin haista jo paska, siinä vaiheessa kun täältä talosta lähden niin sua sattuu ja paljon!!!!
Kukapa jaksaisi kirjoittaa kuinka-käyttäydyn-ravintolassa oppaan?
nim.merkillä ravintola-alan työntekijä *släp*
toikin on aika vitun outoa että ihmiset jahtaa jotain halvempaa kahvia bensaa ruokaa tms kilsojen päästä ja väijyy 10 kauppaa ja lehteä läpi sen takia, mulla ei ainakaan oo ikinä aikaa mihinkään tollaseen haaskata... Eikä siinä edes säästä juurikaan.
[q]Emilii:
Kukapa jaksaisi kirjoittaa kuinka-käyttäydyn-ravintolassa oppaan?
nim.merkillä ravintola-alan työntekijä *släp*
[/q]
JOO! Mäki oon töissä ravintolassa tarjoilijana. Sitä ei uskokkaan kuinka tyhmiä, ilkeitä, ylpeitä ja kusipäisiä ihmiset osaavat olla. Menee kyllä hermo joidenkin hankalien asiakkaitten kanssa. Vaikka kuinka hymyilisi, olisi iloinen ja kohtelias niin näytetään nyrpeää namaa ja kaikenlisäksi vielä puhutaan hiljaa. Siitä sitten ei saa mitään selvää.Kun et kuule ja kysyt "anteeksi?" niin sen jälkeen huudetaan naaama punasena se tilaus. Joskus olen vienyt oikean safkan pöytään mutta sitten arvon ladya ei tehnyt enää miele kyseistä safkaa kun kesti niin kauan.Sitten on mennyt ruokahalu ja päivä pilalle ja se on minun syytäni. "Ei ihme että olet pelkkä tarjoilija!" sanotaan vielä loppuun.(kyseessä oli sellaisen vitun rikaan porhon tulehtunut vaimo/tyttöystävä). Kun tupa on täysi ja helvetillinen kiire et saa sitä laskua nopeammin jos lähdet seuraamaan tarjoilijaa, hengittämään niskaan yms. Tuon laskun heti kun kerkeän ja tilannetta ei ei auta, että typerät kakarasi juoksentelevat jaloissa. Se on ihme että, jotkut ihmiset kohtelevat kuin pohjasakkaa eikä tajua SITÄ että tarjoilijakin on ihminen.
Näitä kyllä riittää :)
[q]Ana:
---
Saara:
---
Ana:
Mä en kestäis tollasessa duunissa päiväkään. Te olette pyhimyksiä.
---
Tai tekopyhiä siinä mielessä, että asiakkaissa valitetaan täällä klubbarissa
---
No ei mut siinä mielessä ettet räjähdä päin naamaa. Jotenkin se vimma pitää purkaa; mieluiten täällä. Mä varmaan flippaisin ihan yli kaiken jos joku parisataakilonen voipeikko tulis kyselee ranskisten hiilihydraateista
[/q]
Kerran oli tosi lähellä etten vetänyt yhtä naista turpaan. Ei silleen, etteikö musta näkis päällisin puolin että olen suomalainen, mutta jos joku idiootti iranilainen/irakilainen-nainen (ei pahalla, en vihaa ulkomaalaisia, vain ihmisiä) tulee kysyy jotain jostain tuotteesta ja vastaan kohteliaasti, niin toinen rupee jankkaa samaa asiaa, ei tunnu ymmärtävän mitä mä sanon. Se että joku joka ei itse osaa suomenkieltä samalla lailla (lue: huonommin) alkaa huutaa mulle et: Puhut sinä Suomee? siinä vaiheessa sanoin kyllä hänelle että puhun, ja enkä ymmärrä mikä on hänen ongelmansa.
Myöhemmin kun asiakasjonot oli poissa, sanoi toinen vanhempi kassa että se nimenomainen asiakas on aina hankala, eikä tartte sillä rouvalla päiväänsä pilata.
Tuli mieleen tosta Keeerinin jutusta noi koodit. Ja tää pätee siis jokaiseen isompaan firmaan, jossa on useampia kassakoneita, oli kyseessä sitten Hese, ruokakauppa tai baari:
Tuotteita ei lyödä 60-lukulaisittain koneelle hintojen mukaan, ne lyödään koodeilla. Se, että asiakas kertoo asiantuntevasti kupongissa/hyllynreunassa/drinkkilistassa olevan hinnan EI AUTA MITÄÄN. Se vain ärsyttää ja sekoittaa työntekijää, joka seisoo koodilista kädessä etsimässä oikeaa koodia.
edit: se on niin tohkeissaan, et se ei osaa kirjoittaa.
Lisää baarista;
1. Emme ole tarjoilioita, tarjoiliat kantavat ruokaa me kaadamme viinaa joten olemme baarimestareita.
2. Sormia ei tarvitse todellakaan npsutella eikä vihellellä koska emme ole huoria tai koiria.
3. Jos tuotteen hinta lukee vieressäsi niin voit myös avata silmäsi ja katsoa siitä sen hinnan ja ehkäpä kaivaa rahat valmiiksi. Mutta toivottavasti et kaiva rysässä niitä 5 senttisiäsi koska kukaan ei jaksa laskea niitä ja vielä vähempää odottaa niitä.
4. Baarimestarit eivät päätä niitä hintoja, suurin osa hörpyistä löytyy valmiilta näppäimiltä/toucheilta sieltä koneilta. Ja jos ei löydy niin jokainen bongaa niin kuin parhaimmakseen näkee. Koneilla kun sattuu olemaan yleensä 3+ eri mixeri/lisä-hintoja.
5. Älä tule tiskin toisell puolelle (karsinaan) sillä sinulla ei ole mitään asiaa sinne eikä kukaan sinua sinne halua. Älä myöskään kurkottele esim. ränneistä mitään (siis viinarännit joissa on yleisimmät kaatoviinat).
6. Hörppyjä tehtäessä, pyydän, älä neuvo. Jokainen tekee omalla tavallaan ja ketään vittu ei kiinnosta jos selität kuinka kaverisi tekee tämän juoman niin paljon paremmin. Luultavasti hän tekee sen päin persettä. Äläkä rupea leveilemään siinä tiskillä ystävillesi kuinka tiedät miten jokin hörppy tehdään, yleensä kerrot sen niin paljon päin vittua että ei voi kuin nauraa ja korjata. Äläkä myöskään väitä että kaverisi on keksinyt Kelkan. Ellet sitten tunne oikeasti Karria*vink* (ai kuka Karri?*muhaha*).
7. Ja kaikkihan haluavat juoda toooosi pitkän juoman jossa on paljon viinaa mutta maksaa tooosi vähän. Uskokaa tai älkää, ette ole ensimmäinen joka noin sanoo.
8. Älä pyytele alennuksia koska, kts. kohta 4. Ja pohjan vajeen maksamme tipeistä. Ainakaan minua ei paljoa huvita antaa sinulle alennusta että itse pääsen paikkaaman sitä tipeistä.
9. Asiakaskin voi sanoa kiitoksen ja ole hyvän. Ei se sinun päiväsi siihen kaadu. Ja usko pois, voit saada parempaa palvelua.
10. Ja kyllä. Valitsemme asikkaitamme. Kukaan ei halua myydä sille kuka perseilee (huutelee ja nimittelee, öykkäröi, yms,). Saa sitä käyttäytyä vaikka juopottelee tai on pikkujoulut.
11. Kun baarimestari kysyy että saako olla jotain muuta älä vastaa siihen että joo, sun puhelin-numeros tai sulta jotain (olkoon se minkälainen kolo tai reikä tahansa niin emme ole myymässä itseämme siellä [tai no, Mikadosta en ole varma]).
12. Jos olet syömässä ja tilaat pihvisi medikkana niin vittu se on medium, eli puolikypsä eli punainen sisältä. EIkä kypsän kuulu olla läpikotaisin harmaa, se on kengänpohja silloin.
13. Ja jos tuntuu siltä että kohta tulee oksennus niin vositkö ystävällisesti mennä saniteettitiloihin oksentamaan ja mieluiten pönttöön etkä esim. lautasellesi tai baaritiskille. Tai jos on pakko siihen oksentaa niin voit olla varma että pääset ne itse siivoamaan tai jos et siivoa niin veloitetaan ihan kivasti rahaa. Voit olla myös aika varma ettet saa hanskoja sitä oksua siivottaessasi.
Tuossa näin alkuuna. Mutta kuitenkin pidän työstäni sillä nuo ovat vai onneksi pieni osa asikaskunnasta.
[q]innae:
---
niomic:
---
I
Lisäys, Hinnoissa ei ole palvelurahaextraa.
[/q]
niomic vissiin tarkoittaa sitä et kun muualla euroopassa tarjoilijan peruspalkka on pieni ja suurin osa ulee tipeistä, mut kun suomessa ei ole tippipolitiikkaa niin periaatteessa tipit kuuluu liksaan...
oho vastaus tulikin jo.. damn kun on töissä hidas netti
[q]remotion:
---
innae:
---
Ja voinet itse ilmaista sen että haluat sen juomasi murskalla*vink*. Emme ole ajatustenlukioita.
---
justiinsahan sä kielsit antamasta ohjeita!?!?
[/q]
"Hei annakku mä shanon shulle mten tehään khuule khossukhola...."
Tottakai toiveet otetaan vastaan, mutta käy sä opettaa isääs nussii.
Ei pahalla, ymmärrät varmaan.
JEEE!!! Tätä topickia on kaivattu!!!!
Ja nyt avautuu pieni heseorja, jolla ei siis ole aivoja ja jolle voi aina purkaa pahan mielensä!!!! Eli tässä olis vähän pikaruokalassa vieraileville ohjeitä. Näin säästetään pienen hampurilaisorjan hermoja ja tehdään hänen työpäåivästään edes hivenen siedettävämpi!
1. Tee tilauksesi selvästi ja kuuluvalla äänellä! Se että juttelet johonkin takin uumeniin ei ole kovin hyvää käytöstä ja saa myyjän tuntemaan itsensä idiootiksi kun neljännen kerran saa kysyä, että millä juomalla se olikaan.
2.Näytä kupongit ja bonuskortti heti tilauksen alussa! Mikään ei ole niin vittumaista, kuin lyödä kaikki miljoona ateriaa koneelle ja sitten asiakas muistaakin, että ainiin..mulla on nää kupongit! Joudumme lyömään kaiken pois koneelta jaa uudestaan koodeilla koneelle!
3.Tee tileus ateria kerrallaan ja ilmoita juomat joka aterian kohdalla! Älä luettele 6 eri ateriaa putkeen..En voi niitä lyödä, ennen kuin sanot juomat! Jos kaverisi istuu jo pöydässä muista kysyä juoma jo ennen tilausta..Ei ole kivaa kun siinä sitten huudellaan läpi salin, et MITÄ JUOMAA SÄ HALUUT!!?? Tai lähdetään juoksemaan nopeasti kysymään sitä juomaa! Jono seisoo! Ja niinkuin kaupassakin! Kaikki syyttää kassaa vaikkei se tämän syy olisikaan!
4. Me pienet kassaihmiset ei voida hinnoille mitään! Jos voisimme, niin tuskin olisimme tiskin silläpuolen töissä!
5. Emme myöskään voi sille mitään, että firma haluaa isoja voittoja ja pitää vaan muutamaa työntekijää töissä samaan aikaan. Kiire on meille yhtä inhottavaa kuin teille! Mekin ihan oikeasti haluttaisiin että kaikki saisivat ateriansa nopeasti.Ja todella teemme sen eteen niin paljon kuin pystymme!
6. Älä puhu kännykkään kun teet tilausta! Se on erittäin epäkohteliasta!
7.Kun saat tarjottimelle ranskalaiset, niin mikään ei ole niin vittumaista kuin se, että asiakas käy jo siinä tiskillä syömään niitä ruokiaan! Malta sen verran että pääset pöytään asti!
8.Pienet sanat..Kuten "hei", "kiitos" ja "ole hyvä" eivät vaadi paljoa ja niillä saat hyvän mielen myös myyjälle! Miksi aina myyjän pitää olla hymy perseessä ja asiakas saa kiukutella ja olla vittumainen..Hyvä mielei tarttuu..ja mekin jaksamme töissä paremmin, jos teiltä saa edes kiitoksen! Noita sanoja kannattaa vaikka harjoitella kotona peilin edessä, jos ne ei vielä muuten luonnistu!
9. Ole kiltti ja vie roskasi ja tarjottimesi paikoilleen, kun olet ruokaillut.. Kun yksi jättää roskat..Niin jättää muutkin..Ihminen on laumaeläin ja matkii toisia..Pian siis sali on täynnä sotkuisia pöytiä..Ja jos on kiire, me emme niitä ehdi siivoamaan heti ja pian kenelläkään ei ole siistiä pöytää ruokailupaikaksi.
10. Palautteen voi antaa myös kohteliaasti..Jos et ole tyytyväinen palveluun tai tuotteeseen..Ilmoita siitä, mutta kohteliaasti! Haukkuminen, kiroilu, huutaminen, ym..ei anna asiakkaasta kovin fiksua kuvaa ja voit olla varma, että sinulle nauretaan pitkään jälkeen päin! Asiallinen palaute on aina ok!!
Tässä nyt jotain..
Kiva jos jaksoitte lukea! Se että ihmiset ei ajattele noita asioita saa mun sappeni kiehumaan aika monta kertaa työpäivän aikana!
[q]hardikaveri:
alkuperäisessä singaporen kovimman hotellin lobbyssa ollen longbaarin[/q]
OT: saa puhua ihan nimelläkin, eli Singaporessa Rafflesin Long Barin yläkerta, osoitteessa 1 Beach Road, perustettu 1887 vaatimattomaan bungalowiin, nimetty Singaporen perustajan, Sir Stamford Rafflesin mukaan (niinku moni muukin asia tuossa ihanassa kaupunkivaltiossa). Ja jep, Singapore Sling maistuu parhaimmalta siellä =)...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- ...
- 111
- Seuraava »