Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]Saara:
---
Ana:
Mä en kestäis tollasessa duunissa päiväkään. Te olette pyhimyksiä.

---

Tai tekopyhiä siinä mielessä, että asiakkaissa valitetaan täällä klubbarissa
[/q]

No ei mut siinä mielessä ettet räjähdä päin naamaa. Jotenkin se vimma pitää purkaa; mieluiten täällä. Mä varmaan flippaisin ihan yli kaiken jos joku parisataakilonen voipeikko tulis kyselee ranskisten hiilihydraateista

[q]innae:
Lisää baarista;

11. Kun baarimestari kysyy että saako olla jotain muuta älä vastaa siihen että joo, sun puhelin-numeros tai sulta jotain (olkoon se minkälainen kolo tai reikä tahansa niin emme ole myymässä itseämme siellä [tai no, Mikadosta en ole varma]).
[/q]

Heh, mä oon ton pari kertaa joskus sanonu ja toisella kerralla istuin sit kaverin kanssa kahvilla ni k.o. neiti toi mulle vaivihkaa tulitikkuvihkon mihin oli kirjottanu nimensä ja numeronsa.

Silti, ymmärrän että se on ehkä vähän mautonta :)

Mä oon siinä mielessä tyytyväinen omiin asiakaspalvelutehtäviini, että mun ei tarvitse kuunnella vittuilua. Aulavartijalle vittuilemisessa verrattuna esim. kaupan kassaan on se ero, että jos mulle alkaa räyhäämään, mä voin nakata sut käsivarresta pihalle lumihankeen. Ihmiset pääasiassa käyttäytyy ystävällisesti ja hyvin, varsinkin kun meidän asiakkaat käy läpi sellasen filtteröintiprosessin, ettei ihan mikä tahansa kaduntallaaja meidän tiskeille eksy; pääasiassa palvelen yritysten asiakasyrityksien edustajia ja vieraita, jotka tuppaa olemaan aina selvinpäin ja hyväkäytöksisiä. Sillon tällön tietenkin muutamissa kohteissa tulee vähän sanaharkkaa, koska esim. muutamassa virastossa missä teen silloin tällöin hommia käy pääasiassa vihaisia asiakkaita. Näistäkin tosin selviää aika helposti, koska nekin tietää ettei meille parane käydä avautumaan mikäli haluaa hoitaa asiansa vielä samana päivänä.

[q]innae:
Tätä en myöskään tajua. Missä vitun hinnoissa on tippi mukana? Ööh, ei missään? Siihen hintaan vaikutta niin vuokra, liksat, viinan sisäänostohinnat, sähköt, koneet, laitteet, yms, juoksevat kulut. Vai otammeko jokaisesta hörpyn hinnasta 50 senttiä ja laitamme tippikippoon?

Lisäys, Hinnoissa ei ole palvelurahaextraa.
[/q]

Tippi ei ole hinnoissa mukana, vaan palkoissa. Jenkkilän puolella baarimikot, tarjoilijat sun muut elävät käytännössä tipeillä tuntipalkan ollessa yleensä 2-5 dollaria. Siksi jenkeissä tippauskulttuuri on niin pyhä, siellä aina tipataan vähintään se 20% vaikka palvelu olisi aivan perseestä. Suomessa tuosta työstä maksetaan sen verran, ettei mitään tippisysteemiä ole ollut tarvis kehittää. Itse silti maksan yleensä puolentoista euron narikan kaksieuroisella ja kieltäydyn vaihtorahoista (mikäli talous sallii). Juomista on vaikeampi antaa tippiä, kun yleensä maksan kaiken kortilla. Yleensä myöskään ei tee mieli, sillä palvelu on pääsääntöisesti niin liukuhihnamaista, etten tunne tarvetta erikseen palkita työntekijää tekemästään työstä. Siksi siitä saa palkkaa.

edit: muut ehti ensin. Mut siis, niin.

[q]GoA:
Hoh, meinasin itekin laittaa vastaavan.

1. Vartija on aina oikeassa.
2. Vartija saa satuttaa sinua jos käyt vittuilemaan.
3. Vartija on yleensä kiukkunen joten hän saa ärähtää sinulle jos siltä tuntuu.
4. Vartijat saavat mielihyvää ihmisten määräilystä.
5. Turha itkeä et ilmotan poliisille, poliisit on meidän puolella.
[/q]

Ihanaa et selkeesti tiedät mistä on kyse. Postaa lisää, jooko? *odottelee tuolin reunalla*

edit: MIKSET JO POSTAA?

edit2: puretaanpa toi postaus.

1: Yleensä kyllä, mikäli hän pyytää sinua tekemään jotain.
2: Ei. Ei saa. Vartija saa satuttaa sinua ainoastaan itsepuolustukseksi.
3: Ei pidä paikkaansa
4: Ei pidä paikkaansa. Itse en nauti määräilystä, vaan suhtaudun siihen pakollisena osana työtä, josta en nauti.
5: Ei. Poliisi ylläpitää lakia, ja jokainen on lain edessä tasavertainen. Mikäli vartija menettelee väärin, hän saa siitä syytteen siinä missä kuka tahansa muukin.

[q]typ0:
must on kiva et otit asian esille, oisiks sanonu samallalailla jos oisin sanonu haukkumasanan valkosesta?
[/q]

Jos valkoset ois Suomessa jatkuvasti rasismin kohteena ja muutenkin hyljeksittynä vähemmistönä, niin ehdottomasti kyllä.

Mä en hirveesti arvosta muutenkaan et tollasia sanoja millä ois tarkotus olla mahdollisimman neutraali merkitys käytetään haukkumasanoina; ihan kuin se, että joku on musta l. neekeri olisi negatiivinen asia, jopa niinkin negatiivinen että sitä voidaan käyttää haukkumasanana.

Tollaset asiat ruokkii sellasta arkipäivän taparasismia, mikä tekee monille ihmisille maailmasta hankalamman paikan elää, ilman mitään syytä.

edit: Uskon kyllä ettet käyttänyt tota mitenkään tarkotuksellisesti edistääkses rasismia, mut toi on tollanen puhetapa mikä sais mun puolesta kadota ihan kokonaan.

[q][Nuclear]:
---
phanatic:
[...] mutta onko sinusta ok sanoa, että parrakkaat miehet ovat juoppolalleja?
---

On. :D
[/q]

HAHAHAH LOL @ COMEDY REPLY!!

Todellakin, mulla ei varsinkaan ole tilastoja siitä että mustalaiset ois sen tavallisempaa sakkia kuin kukaan muukaan, koska en tosiaankaan tunne tarvetta vedota mihinkään helvetin rotu/käytöstilastoihin jotta voin tehdä työni hyvin ja tasapuolisesti. Mikä tässä on niin helvetin epäselvää? Mä teen päätökset siitä miten suhtaudun ihmisiin eri asioiden pohjalta kuin sen, mitä etnistä ryhmää ne edustaa. Se saattaa toki muokata mun käyttäytymistäni niitä kohtaan, esim romanimiehillä on muita useammin teräaseita mukanaan. Silti, yksilökohtaamisen kannalta sillä ei työtehtävissä ole mitään merkitystä. Jokainen asiakas on yksilö siinä missä seuraavakin kaveri. Tiivistämpä nyt vielä lauseeseen: [iso]On väärin tehdä työssään päätöksiä perustuen rasistisiin ennakkoluuloihin.[/iso] Mikä tässä on niin vaikeeta käsittää?

edit: Myöskin mukatieteellisin "tilastofaktoihin" perustuva rotusyrjintä, tyyliin mustalaisten seuraaminen kaupassa siksi että joidenkin ihmisten mielestä mustalaiset varastelevat enemmän kuin muut (huomatkaa etten halua ottaa kantaa tämän väitteen paikkaansapitävyyteen sen enempää) on myös rotusyrjintää.

[q]siveys:
a1) Jotkut romanit ovat hankalia
a2) Virheellinen induktio: Kaikki romanit ovat hankalia
a3) Kohde X on romani
a4) Deduktio virheellisestä päätelmästä a2: Kohde X on hankala.

b1) Jotkut rasistiset toimenpiteet ovat epäoikeutettuja
b2) Virheellinen induktio: Kaikki rasistiset toimenpiteet ovat epäoikeutettuja
b3) Toimenpide Y on rasistinen
b4) Deduktio virheellisestä päätelmästä b2: Toimenpide Y on epäoikeutettu.
[/q]

Ymmärrän mitä yrität sanoa, mutta mä nään tän myös näin:

a1) Henkilö kävelee sisään myymälään
a2) Henkilö on romani
a3) Henkilö kävelee vakaasti ja määrätietoisen oloisesti eikä vaikuta humalaiselta

b1) Henkilö kävelee sisään myymälään
b2) Henkilö ei ole romani
b3) Henkilö kävelee vakaasti ja määrätietoisen oloisesti eikä vaikuta humalaiselta

Onko tämä henkilö a todennäköisemmin varas kuin henkilö b, ja kumpaan kiinnitän enemmän huomiota, lähdenkö seuraamaan jompaa kumpaa? Esimerkkitapauksessa on täysin yhdentekevää mitä tilastot sanovat rotujen tendensseistä varastaa, tilastollinen mahdollisuus sille, että kyseinen yksilö on varas, on lähes sama. Sen sijaan romani saattaa vittuuntua ja tuntea olonsa ulkopuoliseksi mikäli turvallisuudesta vastaava taho aina kiinnittää häneen erityistä huomiota, enkä mä halua tehdä sellaista oloa yhdellekään asiakkaalle. Jos yhtälöön tuodaan muita tekijöitä, esim. isompi, epäilyttävästi käyttäytyvä seurue, alkoholi, mahdollinen narkomania, etc.. tilanne muuttuu. Näissä yhtälöissä ihmisen etninen tausta näyttelee niin mitätöntä osaa, ettei siihen käytännössä kannata kiinnittää huomiota, itse yritän sivuuttaa sen täysin ja katsella muita merkkejä mahdollisista häiriötekijöistä. Ihmisten niputtaminen ja kategorisoiminen siirtää mun havaintojani pois olennaisista riskitekijöistä. Juuri sen takia rasistinen ote tällaseen työhön on haitallinen ja vahingollinen, varsinkin kun en ole rasisti edes vapaa-aikanani.

Kai tässä on sitten kyse priorisoinnista.

IMHO voidaan jättää tää keskustelu tähän :)

[q]äm:
Ensinnäkin oikea muoto on ala tehdä. Toiseksi. Ööh.. Eli pistät paskaduunia tekevän henkiön kärsimään tuplasti sen takia, että joku juttu maksaa ylemmän tahon päätöksellä sinun mielestäsi reippaasti?
Mihin tällä on vaikutusta? Odotatko, että joku työntekijä tajuaa, että "a-HAA, toihan selkeesti jätti tarjottimen pöydälle sen takia, että meillä on liian kalliit hinnat. Joojoo, kato nyt mä käsitän. Munhan pitää heti kertoa Iso Herralle, että pudottaa hintoja, niin ihmiset vie tarjottimensa!"

Ei tollasella kannanotolla ole mitään vaikutusta. Henkilökunta kärsii, sillä heillä ei ole muita vaihtoehtoja, kuin korjata toisten paskat. Ylemmät Herrat ovat autuaan tietämättömiä siitä, että heidän 'tietyn hintatason ylittävät' tuotteensa aiheuttavat työntekijöille lisähommia.

Toisaalta. Kuten tässä topikissa on jo huomattu.. Iso osa asiakkaistahan on just noita kuninkaita, jotka ei pidä työntekijöitä minään ja itseään jumalina.

Jos haluat viedä ton ihanan käytöksen vielä vähän pidemmälle, voin antaa kuuman vinkin: urputa kassoille siitä, miten kalliita ne tuotteet on!

Ei tollasta käytöstä voi mun mielestä puolustella millään "mutta ASIAKKAANA MINULLE KUULUISI sitä ja sitä" -asenteella. Toi on ihan vaan vittumaisuutta ja ajattelemattomuutta. Tuskin nekään myyjät menee muiden työpaikoille kostamaan jotain itseään koskettavaa epäkohtaa.
[/q]

Sori nyt vaan niinku ihan hirmu kauheasti, mut mä en ihan käsitä et missä se rajanveto "töiden" ja "töiden" välillä menee. Eikö ravintolan työntekijän työhön kuulu myös huolehtia paikan viihtyisyydestä, korjata roskat pöydiltä, siivota kaatunut limu, käydä tarkistamassa vessat tjsp. Se, että asiakas heittää ne roskat roskikseen on imho sille työntekijälle pelkkä bonus, eikä mikään kiveen kirjotettu kohteliaisuussääntö. Kyl sen raflan ympäristöstä huolehtiminen on työntekijöitten hommaa, oli siellä sitten millanen asiakas tahansa.

Pitääks seuraavaks baarissakin viedä tyhjät tuopit tiskille, missä ne voi itte hanan alla huuhdella ja laittaa suoraan tiskikoneeseen? Kyl se hinta korreloi ainakin mulle sitä et miten siellä raflassa käyttäydyn. Jos maksan ateriastani kympin tai yli, niin joku muu saa kyllä siihen hintaan siivota myös pöydän. Mäkkäreissä sun muissa kyl viskon roskat roskikseen et cetera, mut teen niin siks et oon reilu, en siks et tunnen sen "velvollisuudekseni" taikka myyjien kiusaamiseksi olla tekemättä niin.

[q]GoA:
No kyllähän se nyt vaan niin on että mustalaiaet ovat ongelmasakkia. Olkoot rasistista mutta henk. koht. mielipide on että ne on pelkkää paskaa.
[/q]

Mistä helvetistä tätä porukkaa sikiää?

[q]Astaroth:
1. Ei kai suo nyt oikeasti herra jestas kiinnosta, paljonko ranskalaisissa on hiilihydraatteja (ja kysyjä on 150cm ja 180kg tantta, joka otti Mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja juomalla - juomaksi kevyt-kokista). No, jostakinhan se on tingittävä... :D
[/q]

Mä en kestäis tollasessa duunissa päiväkään. Te olette pyhimyksiä.

[q][Nuclear]:
---
mayah:
Onneksi olkoon. Olet sisäistänyt tämän threadin syvimmän olemuksen.

Rautalankaa, anyone?
---

IMO hyvin typerää perustaa topikki jossa tarkoituksena on esittää vaan toisen puolen näkökulmia ja siks ihan tiedollisestikin whineen siitä...ja jatkan sitä tästäkin edes.
[/q]

Hei! Kokeile tällästä jännää juttua! Työnnä etusormi ja peukalo pihtiotteena takapuoleen, kalastele hetki ja nykäse se metrin seiväs veke sieltä. Siitä saa pikkasen muokkaamalla näppärän kävelykepin!

[q]typ0:
asiakas on paskaperseneekerikusipää
[/q]

Wautsi, tosi kiva nähä et joku käyttää sanaa 'neekeri' tollasessa yhteydessä. Propsit jäbälle ennakkoluulottomuudesta ja luovuudesta! Olet yhteiskunnan kermaa!

TYPO PRESIDENTIKSI!

ALL HEIL TYPO!

kun mä sanon "hip hip" ni kaikki huutaa HURRAA!!

Ootteko valmiina?

NO!

Täältä tulee: HIP HIP

...

te ette huutanu :(

[q]ALIEN:
sain eilen tietää, että Kannelmäen kunnallisessa neuvolassa on Somali lääkäri kuka ei osaa Suomea ja silti hoitaa suomalaisten resepetejä yms lekuri hommia, mut hei onneks sillä on tulkki siinä vieressä (kuka ei myöskään ymmärrä mitään kielistä)! *hihu*.
[/q]

Kannelmäessä asuu paljon Somaliperheitä. Se on mukavaa, että heillekin on saatu lääkäri, jonka kanssa lasten asioita voidaan hoitaa. Jokainen Somaliperhe kun ei välttämättä osaa asioitaan suomeksi suomalaisen lääkärin kanssa selvittää.

Sitäpaitsi, siinähän sitä oppii. Jos mies on lukenut itsensä lääkäriksi, niin eiköhän sillä riitä kyvyt myös oppia kieli. Suomea vaan ei kovin nopeasti opi, joten edessä on kivinen tie. Musta on silti ihan mainiota ettei lääkäreitä pistetä suomessa siivoushommiin ainoastaan siksi, ettei kielitaito ole vielä kunnossa.

Tähän kun lisätään vielä se tosiasia, että terveyskeskus- ja neuvolalääkäreistä on suomessa aivan uskomaton pula, niin tuollainen työllistäminen on mun mielestäni täysin ymmärrettävää.

Minulla on tällä hetkellä ehkä toiseksi ärsyttävin asiakkaalle oleva ammatti... Ärsyttävin on mielestäni tietysti puhelinmyyjä niinpä minä olen se puhelinhaastattelija
Vaikka suurin osa ajasta tämä työ on jopa hauskaa kun saa naureskella sen kanssa kenelle nyt soititkaan niistä kysymyksistä ja vaihtoehdoista...
Mutta joskus tulee aivan uskomattomia tapauksia vastaan.

Esim.
1. "Matti Meikäläinen XXXXXXX Oy:stä hyvää iltaa" Ennenkuin saat tuon loppuun niin toisesta päästä kuuluu jo "TUUT TUUT TUUT"
Soittajalle ja moninkertaisesti parempi mieli jos sinulla on se 3sekunttia sanoa ettet vaikka ikinä vastaa tälläisiin haastatteluihin... Se on ihan ymmärrettävää.

2. Kun soitettava sanoo että "no nyt ei oo valitettavasti aikaa" kysyn oletettavasti että no jos vois yrittää parin tunnin päästä uudelleen hän sanoo uudestaan "no ei silloinkaan ole oikeen sopivaa aikaa" no minä kysyn sitten uudestaan "sopisiko sitten vaikka huomenna?" Siinä vaiheessa ne karjuu "ETKÖ TAJUU ETTEN HALUU ETTÄ MULLE SOITETAAN OLLENKAAN!!!"

3.
Asiakas: "MISTÄ HELVETISTÄ OOTTE SAANU TÄN NUMERON!?"
Minä: "nämä numerot on poimittu satunnaisesti väestörekisteri keskuksesta"
Asiakas: "NO MIKÄ VITTU SE ON PERKELE!!! ANNA SUN POMON NUMERO NIIN HOMMAAN SULLE POTKUT KUN SOITTELET SALATTUHIN NUMEROIHIN!!!"

4.
Minä: "Tällä hetkellä haastattelemme vain 15-29vuotiaita suomalaisia... Joten mahdatteko kuulua tähän ikä raarukkaan?
Asiakas: "ehkä"
Minä: "no sopiiko että hastattelisin teitä?
Asiakas: "no joo"
Minä: "minkäs ikäinen sitten olette?"
Asiakas: "52"

5.
Minä: "Missä maakunnassa asutte?"
Asiakas: Niin no minähän asun tuolla kaukana lapissa, mutta minullahan on 5 asta jotka on jo lentänyt pesästä, nuorin heistä asuu helsingissä ja sitten seuraava PLAA PLAA PLAA PLAA...."
Ja sitten ihmetellään miksi tämä haastattelu kestää jo yli puoli tuntia vaikka sanottiin että kestäis vain 5min...

Tälläsiä samantyypisiä tapauksia tulee montakymmentä päivässä... Ja ne syö kyllä mukavasti hermoja.
Ihmiset! Olkaa astetta kiltimpiä puhelinhaastattelijoille, koska hekin tekevät vain töitä...

[q]Verano:
mutta todella usein lehdissä lukee et 60 % helsinkiläisistä kannattaa kokoomusta tms. prkl, ei multa ainakaan oo kysytty!!
[/q]

On olemassa erikseen haastatteluja jotka käsittelee ns. "ajankohtaisia asioita", joissa on sitten tosi monesta aiheesta kysymyksiä... Niistä 50kysymyksestä yksi saattaa olla "Mitä puoluetta äänestitte viime vuonna" ja siitä sitten vissiin kerätään tämä tilasto artikkeli... Ei ole edes olemassa alle 4min haastatteluja... joten jos haluat vastata johonkin puolue kysymykseen niin joudut kyllä siinä välissä vastaamaan kaikenlaisiin mainos kyselyihinkin...

[q]mayah:
---
toma:
Aikoinaan kun olin ikkunoita pesemässä "Ja puhdasta tulee?"
oli aina yhtä kiva kuulla ohikulkijoilta. Jep.....
---
Mikäköhän siinä on, et sitä kuvittelee aina heittävänsä niin saatanan hyvää läppää?
[/q]

Useimmat kai yrittävät herättää keskustelua, eivätkä vittuilla. Ne kuuluvat niihin <1% suomalaisista, jotka ovat sosiaalisia ja tykkäävät jutella mukavia tuntemattomienkin kanssa. Ehkä ne elättelevät toivoa siitä, että ikkunanpesijä sattuisi kuulumaan niihin <1% suomalaisista, jonka ensimmäinen ajatus keskustelun aloittajasta ei ole "no vittu mitä vittua tuokin tuossa aukoo, painuisi vittuun saatana örrör".

[q]andi--:
---
Hei muuten, kai täällä on joku bussikuski? Lukisin enemmän kun mielelläni heidän avautumista.
[/q]
Kokemuksia vittumaisista bussikuskeista kyllä löytyy vaikka kuinka, mutta enpä urputa siitä nyt tämän enempää, kun tässä ketjussa on tarkoitus valittaa asiakkaista

[q]GoA:
---
No kyllähän se nyt vaan niin on että mustalaiaet ovat ongelmasakkia. Olkoot rasistista mutta henk. koht. mielipide on että ne on pelkkää paskaa.
[/q]
Minullakaan ei ole tästä tarjota pätevää tutkimustilastoa, mutta luulen, että ne ovat keskimäärin hankalampia ja epärehellisempiä asiakkaita. Jos se on totta, niin sen sanominenhan on silloin faktaa eikä rasismia.

[q]Ana:
---
Jos ystävällisesti referoisit nää sun "tilastolliset tekijäs" uskottavasta lähteestä? Mä en usko et sä oot tätä työtä tehny, eli jopa uskallan veikata että ns. puhut perseestäsi etkä tiedä todellisuudesta vaan perustat argumenttisi rasististen ennakkoluulojen varaan, joita pidät totuuksina ja tilastoina.
[/q]
Mistäs sinun argumenttisi sitten tulevat? Eivät tilastollisista tekijöistä ainakaan. Useimmat täällä tuntuvat olevan kanssasi eri mieltä, joten voisit sinäkin vähän referoida.

[q]siveys:
---
JussiS:
Alkossa duunissa ollessani sanoin et sentit ei käy (nordean konttori oli käytävän toisella puolella).
---
Eikös tämä ole laitonta?
[/q]
Käsittääkseni on. Suht törkeää asiakaspalvelua joka tapauksessa passittaa asiakas puoleksi tunniksi pankkiin jonottamaan, ettei asiakaspalvelijan tarvitse laskea puolta minuuttia kolikoita.

[q]ezzy:
Jos minä laitan automaattiin 50e (jota pienempää minulla ei ollut) ja tankkini täyttyykin jo 40e:lla, niin totta helvetissä haluan loput rahat takaisin. Oli vähän täti tiskin takana H.Moilasena, kun menin pyytämään rahojani.[/q]
Varmasti haluat, harmi vaan ettet sääntöjen mukaan saa. Eiköhän siinä jossain lue että automaatti ei palauta vaihtorahoja.

[q]Ezzy:
En todellakaan mene ensin rikkomaan rahoja vitosen seteleiksi ja sitte yksitellen syötä niitä sinne automaattiin ja ota takkii sitä ylijäävää osaa. Jotain rajaa.
[/q]
Ei niitä rahoja tarvitse sinne vitosina survoa eikä sinne tarvitse laittaa ylimääräistä rahaa.

[q]ezzy:
---
Siis jos haluan saada tankkini tasan täyteen, niin siinähän pitäisi olla kolikkoautomaatti, koska en todellakaan tiedä litran tarkkuudella paljonko tankkiin menee milläkin hetkellä ;)
[/q]
No jos se tankki pitää saada ihan täyteen, niin sitten kortilla tai vanhemman mallisella mittarilla.

[q]Ana:
---
Onko tämä henkilö a todennäköisemmin varas kuin henkilö b, ja kumpaan kiinnitän enemmän huomiota, lähdenkö seuraamaan jompaa kumpaa? [/q]
Monet näkevät tuon tilanteen niin että a on todennäköisemmin varas, omien kokemusten tai "rasististen" ennakkoluulojensa takia.

[q]Ana:
---
Todellakin, mulla ei varsinkaan ole tilastoja siitä että mustalaiset ois sen tavallisempaa sakkia kuin kukaan muukaan, koska en tosiaankaan tunne tarvetta vedota mihinkään helvetin rotu/käytöstilastoihin jotta voin tehdä työni hyvin ja tasapuolisesti. Mikä tässä on niin helvetin epäselvää? Mä teen päätökset siitä miten suhtaudun ihmisiin eri asioiden pohjalta kuin sen, mitä etnistä ryhmää ne edustaa...
[/q]
Ei siinä kaiken tuon meuhkaamisesi jälkeen taida olla mitään epäselvää miten sinä suhtaudut asiaan. Jotkut nyt vaan sattuvat olemaan eri mieltä eikä se välttämättä tarkoita, että he ovat ahdasmielisiä rasisteja.

[q]*Mirde*:
- - Ja luonnollisesti kyseinen asiakas jätti palautteen jossa haukkui minut ammatitaidottomaksi ja vttumaiseksi, ruoka oli helvetin pahaa ja törkeän hintaista ja muistipa vielä käyttää palautteessaan paria tehostesanaa kuten kiitos vtusti jne.. Juuri näin...[/q]

Mahtaa olla ankea elämä tuollakin tyypillä kun pizzalla käyntikin on moinen tragedia. Olisi itselläänkin helpompaa kun osaisi ottaa rennommin

O