Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

---

Avot
Tai sit voit alkaa säälimään meitä ja käyttäytymään kuten... haluaisit itseäsi kohdeltavan
[/q]

Mun sympatiat menee kyl täs asiakkaille. ;) sori vaan. Ei huvittas asiakkaana alkaa ottaa stressiä siitä, mikä kaikki teitä oikein ärsyttää siinä kun joudutte palvelemaan mua.. mut en mä tahallani ole ärsyttävä... jos lohduttaa :)

Eli jos mä nyt sit oikein ymmärsin tän topicin idean, niin se on se, että asiakaspalvelijat saavat valittaa kuinka ärsyttävää asiakkaiden palveleminen on. Ei oo kyl yhtään kivaa tän jälkeen enää mennä asiakkaaks mihinkään :( Toisaalta vois ryhtyy todella vittumaiseks asiakkaaks, nyt kun tietää mikä kaikki milläkin alalla ärsyttää. :)

Ei asiakkaat osaa ajatuksia lukea joten ei ne välttämättä ymmärrä että siitä on vaivaa, jos kassa joutuu lähtemään punnitsemaan jotain hedelmäpussia tai bonuskortit ja kupongit isketään eteen vasta sitten kun kassa on jo ehtinyt bongata kaiken koneelle. Ja mistä ne tietää mitkä vitsit on kuultu sataan kertaan ja mitkä miljoona muuta asiaa teitä ärsyttää. Jos se vituttaa niin ehkä kandeis vaihtaa alaa. Palvelustahan teille palkkaa maksetaan, eikä vain kassan hakkaamisesta. Törmään mäkin ravintola-alalla jatkuvasti hankaliin asiakkaisiin, jotka haluaa purkaa huonon päivänsä muhun tai muuten vain käyttäytyvät ikävästi, mutta lähes aina asiakkaan saa rauhottumaan ja tyytyväiseksi kun yrittää asettautua asiakkaan asemaan ja pysyy itse rauhallisena ja ystävällisenä. Paskaa tulee niskaan tällä alalla, mutta sille ei voi mitään.

Turha tippienkään perään on ulista, jos ei osaa palvella.. varsinkin kun tipittäminen ei ole suomessa mikään yleinen käytäntö. Tippiä saa hyvästä palvelusta.. kannattaa sitten miettiä mitä se on.

[q]Nitta:
---

Joo, ei kaikki ole Kerran jopa asiakas nihkeiltyään pyysi anteeksi että eihän tämä sinun vikasi ole (kyseessä olleeseen asiaan en tosiaankaan voinut vaikuttaa) ja kertoi hänellä olleen huono päivä ja toivotti mukavaa päivän jatkoa

Eikä näitä kannata tosiaan ottaa niin vakavasti, mutta välillä on vaan hyvä nähdä myös se kuuluisa kolikon kääntöpuoli
[/q]

Ravintola-alalla töissä joten on nähty :)

sain eilen tietää, että Kannelmäen kunnallisessa neuvolassa on Somali lääkäri kuka ei osaa Suomea ja silti hoitaa suomalaisten resepetejä yms lekuri hommia, mut hei onneks sillä on tulkki siinä vieressä (kuka ei myöskään ymmärrä mitään kielistä)! - eli asiakkaana olen aika hyvissä käsissä uskoisin?

Mut joo, onneks on varaa rakentaa vaikka terveydenhuolto ei pelaakaaan.

[q]Ana-5000:
...
[/q]

Hyvä pointti ja sehän oli selvä, et lääkäri on myös maanedustajiansa varten siellä ja hyvä niin, sekä työllistämisen suhteen helvetin hyvä. Tosin se puhe puoli tossa epäillyttää pahasti, jos tuleekin väärin ymmärryksiä - lekurin on kuitenkin hyvä saada viesti perille ilman, että potilaalle jää epävarmuuksia, mitä uskoakseni monille arkaluontoisimmille jää tuon jälkeen, koska ei uskalla/tajua kysyä. Mut se johtuukin sit varmaan omista ennakkoluuloista se....

[q]hardikaveri:
---
Ana:
1. Tottele vartijaa.
2. Kts. kohta 1.

---

LOL
[/q]

Hoh, meinasin itekin laittaa vastaavan.

1. Vartija on aina oikeassa.
2. Vartija saa satuttaa sinua jos käyt vittuilemaan.
3. Vartija on yleensä kiukkunen joten hän saa ärähtää sinulle jos siltä tuntuu.
4. Vartijat saavat mielihyvää ihmisten määräilystä.
5. Turha itkeä et ilmotan poliisille, poliisit on meidän puolella.

[q]Ana:
---
GoA:
Hoh, meinasin itekin laittaa vastaavan.

1. Vartija on aina oikeassa.
2. Vartija saa satuttaa sinua jos käyt vittuilemaan.
3. Vartija on yleensä kiukkunen joten hän saa ärähtää sinulle jos siltä tuntuu.
4. Vartijat saavat mielihyvää ihmisten määräilystä.
5. Turha itkeä et ilmotan poliisille, poliisit on meidän puolella.

---

Ihanaa et selkeesti tiedät mistä on kyse. Postaa lisää, jooko? *odottelee tuolin reunalla*

edit: MIKSET JO POSTAA?

edit2: puretaanpa toi postaus.

1: Yleensä kyllä, mikäli hän pyytää sinua tekemään jotain.
2: Ei. Ei saa. Vartija saa satuttaa sinua ainoastaan itsepuolustukseksi.
3: Ei pidä paikkaansa
4: Ei pidä paikkaansa. Itse en nauti määräilystä, vaan suhtaudun siihen pakollisena osana työtä, josta en nauti.
5: Ei. Poliisi ylläpitää lakia, ja jokainen on lain edessä tasavertainen. Mikäli vartija menettelee väärin, hän saa siitä syytteen siinä missä kuka tahansa muukin.
[/q]

Noh noh, ei nyt vetästä sitä hernettä nokkiin.

Tohon vois viel lisätä et vartija saa olla ennakkoluuloinen, koska tietyt kansanryhmät nyt vain aiheuttaa ongelmia.

[q]Ana:
---
GoA:
Noh noh, ei nyt vetästä sitä hernettä nokkiin.

Tohon vois viel lisätä et vartija saa olla ennakkoluuloinen, koska tietyt kansanryhmät nyt vain aiheuttaa ongelmia.

---

Yritätsä sanoa et vartijalla on jotenki oikeus olla rasistinen? "Mannet varastaa aina"? Huoh.
[/q]

No kyllähän se nyt vaan niin on että mustalaiaet ovat ongelmasakkia. Olkoot rasistista mutta henk. koht. mielipide on että ne on pelkkää paskaa.

[q]Nancy:
Tää on kyl sellanen asia mikä nousee heti ensimmäisenä mieleen kun hakee jotain sellasta mikä pistää vituttaan.
[/q]

Ratkaisu: Ympyrän muotoinen "food court" -tyylinen ruokailualue. Ei ole nurkkapöytiä, minne suurin osa ihmisistä haluaisi, mutta ei pääse ;)

Tuli vaan tässä mieleen ku oon kaupan kassalla työskennelly jotai vuoden aikasemmin et siellä oli kyl pari sellasta asiakasta keiden käyttäytyminen kassalla jäi erityisesti mieleen. Yks vanha setä, ketä on täysin suomenkielinen, tulee aina kassalle puhuen ja selittäen kamalasti jostain jotain joko englanniksi tai ruotsiksi, ja sitte ku siinä en aina ole tajunnu mitä se mumisee niin olen vaan hymyilly ja hymissy jotain sille takasin, sitte se mies tokasee lopuks suomeksi että "ai, etkö sä osaakkaan mitään kieliä!" voi elämä... Ja yks täti tulee aina kassalle ja vaatii saada rahat takaisin niinkuin ennen vanhaan. Mistä vitusta sekin kuvittelee että mä tiedän miten vaihtorahat annettiin joskus viiskyt luvulla ku oon ite syntyny vasta -85. Ja lopuksi se pyytää tilaamaan taksin _ihan_ kaupan liukuovien eteen kun hän ei pysty kävelemään niitä paria pientä rappusta siitä alas. Siinä on vaan se ongelma että se auto ei voi kertakaikkiaan ajaa rappusia ylös jotta se täti pääsis helpommin kotiin! Mut joka kerta se jakso yrittää. Sitte oli vielä yks aika hurmaavan herttanen vanha setä ketä osti joka päivä 10 pulloo ykköskaljaa, lopulta selvis että se aina ku se tulee kauppaan ostamaan niitä se pöllii aina samalla pari pulloa, laittaen ne johonki laukkuunsa mikä on kärryissä. Jeb, aina pitäs kuitenki asiakkaita miellyttää mut joidenkin kohdalla se tuntuu ihan epätoivoselta.

[q]Ana:
---
GoA:
No kyllähän se nyt vaan niin on että mustalaiaet ovat ongelmasakkia. Olkoot rasistista mutta henk. koht. mielipide on että ne on pelkkää paskaa.

---

Mistä helvetistä tätä porukkaa sikiää?
[/q]

Mistä helvetistä näitä ituhippejä oikein sikiää?

Et sitten yhtään parempaa kuvaa musta löytänyt?

[q]La Petite:
Aivan ihastuttavaa minun työssäni asiakaspalvelijana on kuunnella kuinka hienot rouvat kertovat ongelmistaan jalkahien, liikavarpaiden, vasaravarpaiden ja kaiken maailman känsien kanssa.....
Y Ö K
[/q]

Kiitos kun jaoit tämän kanssamme!

[q]Astaroth:
---

3. "Anteeksi, mutta voisiko joku tulla pyyhkimään tuon pöydän?!" No voe helvetti soikoon, salissa on 150 muuta paikkaa, jotka ovat siistejä, ja sun pitää saada läski persees saada painettua just siihen tuoliin!?

[/q]

Tää on kyl sellanen asia mikä nousee heti ensimmäisenä mieleen kun hakee jotain sellasta mikä pistää vituttaan. Siis haloo! Ajatellaan että asiakas tulee sisään ja koko sali on ihan tyhjä, mutta yhdessä pöydässä on edellisen asiakkaan käyttämät lasit, servetit ja vesikannu. Sit ne sillaan hiljaa hivuttautuu sitä pöytää kohti, kuiskuttelee samalla toisille, että mihis mennään istuun...ja kyllä, ne menee istuun siihen mikä on vittu ainut likanen pöytä! Ja se on oikeesti todella raivostuttavaa.
Aina tulee olemaan hankalia asiakkaita, ne vaan tulisi yrittää ottaa haasteena. Ja kun tarpeeksi monta "hankallaa" asiakasta on tullu vastaan, sitä varmempi omissa sanomisissaan on seuraavalla kerralla. Ehkä opettavaisinta aikaa on ollu Porin Jazzit...sillon oikeesti tuntu et homma hajoo käsiin kun kaikki astiat loppu, paperil oli sata erilaista pöytäkarttaa, ruoka seiso antoluukulla, ihmisiä jonotti ulos asti, eikä pöytii kerenny kunnol siivoomaan ennenku seuraavat tuli. Loppupeleissä kuitenki mä olin ollut ainut henkilökunnasta joka oli tyytyväinen omaan panokseensa. Ja sen takia sainki vaan hyvää palautetta asiakkailta. Mikä toisaalta taas autto jaksamaan eteenpäin.
Mun tyylini tarjoilijana on ollut, että olen asiakasta kohtaan ystävällinen ja asiallinen. Jopa siinäkin vaiheessa jos asiakas näyttää hapanta naamaa. Palautteen lisäksi tippi kertoo asiakaspalvelun tasosta. Itse olen parhaimmillani saannu 19 euroo tippii....

[q]whispering:
Entisessä kämpässä postinjakaja soitti ovikelloa, jos oli paketti. Nykyisessä kämpässä postinjakaja kirjottaa aina vaan suoraan sen pakettikortin
[/q]

Parempi tapa!

T: nimim. "kotinaturisti"

jUSSi:
Koska olet viimeksi käynyt huoltoaseman kahviossa? Hyvä esimerkki viimeiseltä Kuopion reissulta. Kahvi, pieni limu (0,3l) ja täytetty reissumies 7,40 isolta huoltamoketjulta. Samalla hinnalla saa Helsingin keskustasta laadukkaan lounaan joka sisältää alkusalaatin, pääruoan sekä kahvin että limun (0,5l) palveluineen ravintolasta joka vielä maksaa veronsa. Että kyllä minä tuollaisilla hinnoilla odotan myös palvelua. Minä en kuluttajana suostu tekemään tiettyjä asioita palveluntarjoajan puolesta.

Älkää pliis pliis kostako meille viattomille paskaduunilaisille ruuan hintaa.. tiedän, se on nii sikmiaista että itseäkin hävettää laskuttaa sitä kassalla. Mutta ei se ole minun vikani. Eikä se että meillä on lounasaikaan vähintään se yksi käsipari liian vähän. Minulla ei ole lounasaikaan todellakaan aikaa lähteä hakemaan sinulle sitä ketsuppia salaattipöydästä kun kassalla on kymmenen metrin jono, ruuat seisoo jäähtyy ja odottaa viemistä, tiskit seisoo keittiössä pöydätkin pitäisi pitää suhteellisen siistinä uusille syöjille. Kyllä, olen palveluammatissa, mutta kun näet että minulla on jo nyt niin kiire että joudun juoksemaan niin etkö voi hakea sitä ketsuppipurkkia itse? en kyllä itse noin rumasti sanoisi. kiroilisin sit keittiössä tiskien ääressä.

Mutta oikeasti. Laittakaa sinne asiakaspalutelappuihin jos esim. ruuan hinta tai henkilökunnan vähyys häiritsee. Joku tarjottimien jättäminen pöytään on täysin turha asia joka ei vaikuta mihinkään mitenkään paitsi siihen et on taas vähän enemmän kiire ja taas vähän vähemmän aikaa hymyillä ja vaihtaa pari mukavaa sanaa.

Joo ja olen siis huoltoasemalla töissä.

[q]Ana-5000:
---
siveys:

---

Voi kristuksen vittu sun kanssas. Ootko tehny päivääkään tätä työtä?
[/q]

Ei todella ole! Tässä. Ja 9:llä sivulla oli tämä heeelvetin pitkä litanja!

juuh...
ajan jakelu-autoa hertsikasta suuntaan tiksi, korso, kerava. n. 19 pudotusta, lastaus 4,45. ihan kiva duuni toistaiseks, ei siin mitään..
vaan kun kamat on myöhässä jo leipomolla ja saat lastattua ja siten lähteen noin puolituntia valmiiksi myöhässä. oli tullut lunta koookooo yön ja pyrytti edelleen, aurat oli myöhässä, liukasta ajaa, liikenne puuroa, kaupat eivät ole joko kerenneet (tai viitsineet) lapioida lastauslaitureitaan, lisäks venaat parilla lastiksella muita (esim. keskolla ja kalja-autolla toisinaan kestää)
siinä kun viimeiselle kaupalle vihdoin pääsen (myöhässä tietenkin), kauppias tulee vastaan, "Mikä vittu kestää?" asenteellaan avautumaan. Hän kun on tottunut saamaan kaman jo siin kehksan, puol yheksän aikaan
Niin samaan aikaan lastaamassa ollut maitokuski totes kauppiaalle
" onhan tuo likka kaunis ja kuolematon mutta ihmeitä en tekis minäkään sunlaises kusipään takia"
äkkiä kamat sisään ja poies... jeejee milkman, jee

jeps, tuosta pöllimisestä, olen itekin miettinyt et mikä prkl kasvuriitti se on ku pitää nyysiä?!
aikoinaan yks kaveri pisti ysillä (vuonna miekka ja kypärä) opinto-suunnitelmansa uusiks kun jäi kiinni pöllimisest. Oli jäänyt aluks vain yhest huulikiilteestä kiinni ja saanu vakuutettua itkemällä et se oli eka kerta ja et se vain unohtui käteen. Muuuutta kuulemani mukaan kun stevarit oli löytänyt sen taskuist sitten avaimen säilytyslikeroon, oli siel ollut tän mimmin ja se kaverin yhteinen saalis -kaksi repullista meikkei, hiusvärei, alusvaatteit,,, kaikkee minkä taskuihin saa kätevästi. Vanhemmat oli asianajaja ja yhen ison bensalafkan pr-edustaja. Muksut sai mitä halus ja rahasta ei ollut puute. Niin mitä neiti miettikään päässään? *täh* koska oon kuul ja niin v***n fiksu niin teenpä jotain typerää korreloidakseni tilanteen*poks*

ja tosiaan kielenkäyttö, kun nää järjenvalot jää poseen,,, niikuin se enää auttais, kun on jo laskettu alle...*eiei*

mhjöööm offtopic mutta minkäs teet

O