Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- ...
- 111
- Seuraava »
Lukasin ykkössivun säännöt. Täytyy sanoo, et mähän oon kunnon malliasiakas. En oo löytänyt itsestäni _yhtäkään_ väärää tekoa/elettä. :)
Mun alalla. Varasto/myynti-mikälie toivoisin vain asiakkailta kohteliasta käytöstä. Sitä kyllä usein saankin. Yhteen runkkuperseeseen on törmännyt, mutta ei se maailmaa kaada.
[q]Sand3, 25.1.2007 14:28:
kylmäasema
[/q]
En oo muuten ikinä kuullu moista sanaa.
Jaahas...
Olen mm. sääoloista johtuvien kiireiden takia ollut aspassa lainassa jonkin aikaa.
On tähän mahtunut asiakkaita laidasta laitaan.
Just äsken soitti asiakas, jonka jäljiltä on vieläkin hieman adrenaliinia liikkeellä.
On mulla vihaisia asiakkaita ollut muitakin, mutta tämä tuntui siltä kuin olisi lyönyt mua linjan kautta.
Vihainen asiakas ei viitsinyt kuunnella mitä sanoin. (Fiksua soittaa silloin aspaan.) Palvelen asiakkaita hyvin laajalta alueelta Suomea. Kysyin, että mistä kaupungista asiakas soittaa. Hän ihmetteli sitä suureen ääneen. Ihan kuin mä tietäisin sen etukäteen. Selitin että puhelu tuli Helsinkiin. Hän alkoi huutamaan, että ei kun täällä Pattijoella! N:nnellä yrittämällä sain läpi, että minä olen Helsingissä. Siinä välissä heppu ehti kuitenkin huutaa ihan naama punaisena. Välillä jopa aloitti lauseen rauhassa ja rääkyi "avainsanat": Mitä sitä HELSINKIÄ tuputat. Olen täällä PATTIJOELLA!
Jostain syystä en tuolle asiakkaalle toivottanut hyvää viikonloppua.
Temppu
Lisätään nyt tämäkin samalla kertaa.
Asiakkaan puhelu tuli tänne jätehuollon asiakaspalveluun. Asia koski kiinteistöhuoltoa. Se ei välttämättä ole asiakkaan moka, jos jälkimmäisen linja oli täynnä.
Aasiakas pyysi yhdistämään tietylle henkilölle, joka on palvelupäällikkö kiinteistöhuollossa. Normaalin tavan mukaisesti kerroin ottavani välipuhelun kyseiselle henkilölle. Pitää kuitenkin varmistaa, että hän voi sen ottaa vastaan. Se ei kelvannut asiakkaalle mitenkään päin. Heppu alkoi vänkäämään ja vähän ajan päästä innostui oikein kunnolla: "Saanko sitten hänen esimiehelleen?". Ihan kuin sinne varsinkaan voisin yhdistää.
Vastasin siihen rehellisesti: "Kun tämä puhelu tuli jätehuollon puolelle, niin en edes tiedä kuka hänen esimiehensä on." Siitä vasta ratkesikin riemu.
Loppujen lopuksi aasi(akkaa)lle kelpasi, se että yhdistän kiinteistöhuollon asiakaspalveluun. Oli erittäin tyytyväinen siitä. Saman vastauksen sai kyllä sielläkin.
Mielenkiintoistahan on se että ensin yrittää työnjohtoon, siitä pykälää ylemmäs ja oikein vänkäsi näitä. Lopuksi suostuikin pykälää alkuperäistä vaatimusta alemmas ja koki itsensä vielä voittajaksi. Meitä on moneen...
Temppu
[q]Lost-Soul, 27.10.2009 12:45:
Kyllä taas asiakasta sorretaan...
Tänää tuli lasku saunalahdelta, joka on ajalta 17.2.2006-16.11.2009. Laskun loppusumma on 9.90e, vaikka Saunalahden asiakaspalvelu on sanonut, että minimilaskutus niillä on 25e. Tästä melkein pitäis soittaa aspaan ja valittaa asiasta.
edit: laskuerittelyki oli kolmesivuu pitkä tossa.. kyl tästä nyt vähintää pitäis saada ilmaista puheaikaa!
[/q]
Saunalahden laskutusraja on muuttunut, se on nykypäivänä 8e. johtuu siitä että jotkut asiakkaat valittivat etteivät saa laskua joka kuukausi. Kaikkia ei voi aina miellyttää.. =)
[q]murrinalle, 29.1.2010 15:54:
---
Lost-Soul, 27.10.2009 12:45:
Kyllä taas asiakasta sorretaan...
Tänää tuli lasku saunalahdelta, joka on ajalta 17.2.2006-16.11.2009. Laskun loppusumma on 9.90e, vaikka Saunalahden asiakaspalvelu on sanonut, että minimilaskutus niillä on 25e. Tästä melkein pitäis soittaa aspaan ja valittaa asiasta.
edit: laskuerittelyki oli kolmesivuu pitkä tossa.. kyl tästä nyt vähintää pitäis saada ilmaista puheaikaa!
---
Saunalahden laskutusraja on muuttunut, se on nykypäivänä 8e. johtuu siitä että jotkut asiakkaat valittivat etteivät saa laskua joka kuukausi. Kaikkia ei voi aina miellyttää.. =)
[/q]
Perhana.. eikä tiedottanu tosta asiasta mitenkään.
Itse olen hautausmaiden inventoija.
Asiakkaat ei valita *räkäistä naurua*
Vittu kun saanu kuulla ton vitsin varmaan miljoona kertaa
Mä väsäilen kaiken näköstä rakennusalan paperihommissa tyyliin urakkasopimukset, energiatodistukset, rakennekuvat, arkkitehtikuvat, kosteusmittaukset, LVI kuvat, tarjouspyyntö aineistot, korjaus suunnitelmat. En nyt äkkiä keksiny muita mut suunnilleen kaikki paperihommat. Nää kaikki on tiettyyn vaikeusasteeseen asti eli en mitään pilven piirtäjiä suunnittele, ettei kukaan nyt kuvittele et oisin hyvä kaikessa kun se ei ole mahdollista. Seuraan faijan jalanjälkiä.
No ongelmia on tietysti, mut kun pyörii isojen asioiden parissa niin pieniä ongelmia tulee ihan kokoajan eikä ne haittaa kun niitä tietää tulevan ja niihin tottuu. Isoimmat ongelmat tulee siitä, et asiakkaalla on joku "asiantuntija" apuna. Ne yleensä tietää kaiken ja on kaikessa oikeessa. Sit kun lukee lehdistä et miten on tehty joku ihan pilipali ratkasu ja pistetään se suunnittelijan piikkiin niin eihän se yleensä sitä ole. Olen esim. asiakkaan tahdosta vetäny kunnon näyteikkunan talon pääoven viereiseenn paskahuussiin. Näin se halus ja näin sit oli tehtävä. Siitä on sitten kiva vieraiden kattella et siellähä se vääntää torttua. Paljon yleisempää on kuitenkin se et säästäjä tyyppiset kaverit meinaa tehä ratkasuita, joista ei hyvä seuraa ja niiden kans saa kovaa neuvotella et ne saa tekee järkeviä ratkasuja. Sit jos ne ei tee järkeviä ratkaisuita niin ei voi kun nostaa kädet pystyyn.
Mitä enemmän asiakkaalla on fyrkkaa niin sitä helpompaa on tehdä asioita. Sit näissä mun jutuissa on yksityisillä ihmisillä niin isot päätökset kiinni, et ne on yli 95% todennäkösyydellä järkeviä. Sit julkinen sektori, yritykset ja isännöitsijät on mukavia 100% kun niillä ei yleensä ole omat rahat pelissä.
ps. Onhan tää vähä bore, kun ei oo oikeestaan mitään valittamista, mut menkööt nyt kuitenkin.
[q]hemuz-, 1.3.2007 12:36:
Kysyin eile papereita nuorelta naiselta/tytöltä sen ostaessa tupakkaa ja se vastas "No ei mul oo ku nää lasten kelakortit. Katoks niist nopee, nii pääsen jatkaa matkaa! o_O no siis vittu emmä niistä sun ikää nää, että morjes.
[/q]
Tästä tuli mieleen aika, kun piti päästä alaikäisenä baariin ja kaverin sisko (sillon jtn 20) väittää et mä pääsen ihan varpilla ineen, kun näytän sen kersojen syntymätodistusta ovella... *ding**nauru* (ja se siinä vieressä ovelasti selvittää et ei kai sen lasten isä voi olla alaikänen)
(oikeesti hävetti jo kokeillessa tätä *eiei*)
[q]hemuz-, 1.3.2007 12:44:
---
WiljamiDzay, 1.3.2007 12:40:
Tästä tuli mieleen aika, kun piti päästä alaikäisenä baariin ja kaverin sisko (sillon jtn 20) väittää et mä pääsen ihan varpilla ineen, kun näytän sen kersojen syntymätodistusta ovella... *ding**nauru* (ja se siinä vieressä ovelasti selvittää et ei kai sen lasten isä voi olla alaikänen)
(oikeesti hävetti jo kokeillessa tätä *eiei*)
---
Tänäpäivänä ku on nii paljo näitä teiniäitejä, nii mistään ei voi olla varma.
[/q]
Joskus 8 vuotta sitten oli vähän harvemmassa, mut kyl sillonkin aika kaukaa haettu jippo...
"ku tää kone käynnistyy niin hitaasti..
ku tää kone käynnistyy niin hitaasti..
ku tää kone käynnistyy niin hitaasti.."
x10
joo, tuli selväksi viiden ekan kerran aikana ku
sanoit ton *toktok*
[q]Sir Dominique Trévisan, 1.1.2006 20:26:
---
Digital Beat, 1.1.2006 19:05:
----nips naps----
---
Pakko muuten näin offtopicina ihmetellä, et miten tuollainen idiootti pääsee yleensä tiskin taakse? Meillä noi on varastoissa, arkistoissa yms. piilossa.
[/q]
höm, onkohan tuommonen flamettaminen täällä sallittua
Asiakkaat on ihania. Ainakin jos satut olemaan lidlissä töissä. Meitä säälitään ihan avoimesti siinä kassalla, "voi miten kamalaa,mä näin eilen sellasen ohjelman mis kerrottiin miten huonosti teil on asiat" etcetc. Meidät siis on sidottu kiinni sinne,jos homma kusee ni mehän ei päästä pois.
Itellä palo käpy kaikkiin mahdollisiin ihmisiin ja asioihin joten olin kaukaa viisas ja otin loparit ennen ku käyn seuraavan vittuilevan asiakkaan kimppuun.
Nyt ainaki tiedän miten saan kaupassa käydessäni kassan huonolle tuulelle.
Mut ihan tosi,kassatkin on ihmisiä.Tuntuu aika monelta puuttuvan toi tieto.*ding*
Alkossa on kyllä hauskaa.
Esimerkkinä vaikka tämä.
Nuori tyttö(~15v) tuli äitinsä kanssa ostoksille. Ei siinä muuten mitään, tälläsiä meidän kuuluu muutenkin katella tarkemmin, mutta nämä oli varsin reippaita. Tyttö kierteli ja kertoili äidilleen, kuinka hyvää boolia tästä ja tosta saa, ja sitten jatko tarinaansa "mut ei me nyt tehdä boolia, ni mä otan vaan näitä muita.Ja Jaana halus sit tätä". Neiti selvittää toiselta puolelta kauppaa ja lastaa samalla erinäisiä pulloja kainaloon, josta siirtää ne äitinsä koriin, ja sit häipyy paikalta, ilmottaen menevänsä autoon odottamaan.
Arvatkaa mikä sota sytty kun mä sain kunnian ilmottaa että rouvalle ei voi myydä? Sain kuulla olevani natsi ja rasisti(ihan suomalaisilta ne molemmat kyllä näytti), ja että hän tekee ilmoituksen mun esimiehelle.
Esimies tuli siihen paikalle, ja kun selitin tilanteen, oli rouva kuin myrskynmerkki kun pomokin ilmotti että juu,taitaa jäädä nämä ostokset tekemättä, koska alaikäsille välittäminen nyt vaan sattuu olemaan laitonta.
Mutta kyllähän äiti saa tyttärelleen ostaa!? Kyllä se on äiti joka päättää saako tytär juoda vai ei!? Joo, no, Suomen lain mukaan se ei ole ihan noin..
Tää nyt vaan oli pieni esimerkki, mukavaahan on myös se, että jos porukalla ollaan ostoksilla, kuuluu mun kysyä Jokaiselta porukassa olevalta paperit. Ja jos yksikin on alaikänen, ei myydä ollenkaan. Taistelun ainekset on kivasti kasassa.
[q]2la, 17.9.2009 23:12:
---
kindertin, 17.9.2009 23:02:
Mä olen samalla linjalla. Monella on ihan puhtaat jauhot pussissa kun tulee vaikka lapsensa kanssa Alkoon, ja nää tilanteet on tosi hankalia.
---
Ihaninta on asioida Alkossa kun on liikenteessä täysi-ikäisellä porukalla, jossa kaikilla ei ole papereita mukana. Ah ah.
[/q]
Varmasti
[q]Hendryk, 28.8.2009 13:52:
CDON.com taitaa pissiä asiakkaitaan ja verottajaa linssiin. Vaikka sieltä tilaisi millaisen vuoren levyjä kerrallaan, niin aina sieltä tulee vain alle 45 euron viipale. (Juunou, tämä Ahvenanmaan alv-raja.) Loput levyt tulevat sitten kuulema jälkitoimituksena, mutta useimmiten eivät tule, koska lafka pitää listoillaan pilvin pimein sisäänvetotuotteita, joiden tarkoitus on vain saada valikoima näyttämään laajalta ja kattavalta ja houkutella asiakkaita. (Omista tilauksista on kautta aikain saapunut alle puolet.) Vähän voi kysellä hintatasonkin perään: Millä lihaksilla japsi-importtien lähtöhinnatkin keikkuu jossain seitkyt-eurossa, kun ihan samoja levyjä saa tilattua vaikkapa Levykauppa Äxästä aina alle 30 euron?
[/q]
Pari päivää sitten tuolla oli hieno "bugi" eli tuotteiden hinnat olivat hinnastossa 9,95e, lisäsit ne ostoskoriin, niin toissapäivänä ne olivat korissakin 9,95e, mutte ielne yhtäkkiä 17,95e vaikka hinnastossa ne olivat edelleen 9,95e. Kivaa kämmäilyä ja ilmeisesti just tota "sisäänvetämistä"...
[q]papana, 7.1.2009 21:41:
Asiakas katkaisi korttinsa automaattiin, ja se on meidän vika... Näitä riittää, huh... Ja vittuillahan kun on paljon helpompaa puhelimitse kasvottomalle äänelle kuin päin naamaa.
[/q]
Tuli korteista mieleen yksi tapaus, kun aikanani työskentelin eräässä jenkkiläisessä pikaruokafirmassa. Asiakas oli pudottanut electroninsa roskikseen ja minähän sen jouduin sieltä tonkimaan. Sitten sain asiakkaalta haukut niskaan, koska hän oli myöhästynyt junasta, kun mulla kesti siinä tonkimisessa niin kauan.*hmph*
Teen mm. freelancerin www-sivuja ja tottakai haluan kuulla asiakkaan makua esimerkiksi värimaailman suhteen. Mutta voi luoja. Miksi aina räikeä pinkki ja kuvottavin sininen mitä voin vain keksiä. Ja kuvituskuvan erottaminen esimerkiksi työnäytteestä tuntuu olevan kovin vaikeaa. >_<
(ja ne vilkkuvat giffit! niihin en taivu, en.)
[q]Metz^^, 22.12.2008 07:34:
Teen mm. freelancerin www-sivuja ja tottakai haluan kuulla asiakkaan makua esimerkiksi värimaailman suhteen. Mutta voi luoja. Miksi aina räikeä pinkki ja kuvottavin sininen mitä voin vain keksiä. Ja kuvituskuvan erottaminen esimerkiksi työnäytteestä tuntuu olevan kovin vaikeaa. >_<
(ja ne vilkkuvat giffit! niihin en taivu, en.)
[/q]
Rupesin huvikseni vähän seuraamaan sitä millaista tavaraa teet kun tiemme sivusivat toisiaan yhden skenecasen kohdalla. Onko sulla olemassa jossain esim. näistä webbijutuista jonkinlaista portfoliota?
[q]Lost-Soul, 1.7.2005 19:25:
Otetaan pieni esimerkki (vaikka tuskin monet pienissä aivoissa tulee tajuamaan ongelmaa).
[/q]
Yritin ymmärtää mut mul on niin pieni aivo etten pärjänny ollenkaan :( On se sääli et joudut postaa idiooteille :(()((((/(=)%UQ")#n%tgasng pi"q3nrpwytw4 8
- « Edellinen
- 1
- ...
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- ...
- 111
- Seuraava »