Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

Ei mikään paha, mutta hillittömän hauska tilanne sivustakatsojalle.

Oltiin eilen viinillä Pääkonttorissa. Se oli interiööriltään oikeinkin hieno paikka ja mietittiin, että sinne olisi kiva mennä treffeille, jos joskus semmoisen miehen kanssa pääsisi, että sen sinne voisi viedä. No siihen tiskille tuli sitten seurue, joka ilmeisesti yöpyi Radissonissa. Puhuivat jotakin itä- tai pohjoismurretta ja olivat tulleet lentäen Helsinkiin. Yksi seurueen miehistä sitten kysyi baarimikolta, että:

"Onko teillä tavallista olutta."

kikakikakikakika...suomalainen mies baarissa, vähän niinkuin ulkomailla olisi...ja hanoissahan oli KOFF:in ja Carlsbergin logot.

[q]Kiomi, 25.2.2007 07:12:
Noita viirupäitä riittää...meitä on TOOODELLA moneksi. Oon päättäny et viel joku kerta tokasen sille seitanan valittavalle maanvaivalle siinä tiskin toisella puolella, että "kerrotko sitten vielä missä olet itse töissä, jotta voin tulla neuvomaan sua sinne, koska mäkin todennäkösesti osaan sun työt paremmin ku sä itse!"
[/q]

Mä olen kanssa joskus miettinyt, kun kaupassa töissä ollessa näin, kun joku sotki, niin että menisin kysymään missä tyyppi itse on töissä. Sitten kun se sitä ihmettelisi, niin sanoisin, että kun sä tänään sotket täällä mun työpaikalla, niin mä voin huomenna tulla sotkemaan sun työpaikalle. Tai jos sulla ei ole työpaikkaa, niin voin mä vaihtoehtoisesti tulla sotkemaan sun kotiinkin.

Ikinä en kehdannut tehdä...dääämit.

[q]niomic, 23.2.2007 19:06:
Tuota yhden rehdisti ja reilusti jakautuvan jonon tehokkuutta ja toimivuutta kaikenlaisissa kauppaleiskoissa voitte hyvin kelata ens kerralla kun käytte eri kaupoissa - se ei vaan pääosin toimis, sen takia se ei ole käytössä. Yksi jono sopii tiettyihin paikkoihin hyvin - kauppojen kassoille ei.
[/q]

Jeah...kyllä se systeemi toimisi, jos se olisi sisäänrakennettu systeemi. Koska sisäänrakennettu systeemi on, että yritetään päästä mahdollisimman nopeasti tilanteesta ulos, niin se ei toimi. Kuten jo totesinkin

Ja koska se ei toimi, niin joissakin palvelupaikoissa ollaan sitten siirrytty pakolla siihen eli on vuoronumerosysteemit. Virastot, pankit ja muut etunenässä, mutta onhan tuota systeemiä jo käytössä kauppapaikoissakin (Verkkokaupan noudot muistaakseni). Eipähän tarvitse odotella siinä yhdessä jonossa periaatteessa, vaikka käytännössä vuorot jaetaankin jonossa.

*känni* my bad

[q]Sphyxia, 20.4.2007 16:55:
kritisointia esittämääni tulkintaa vastaan, vaikka vakuutin hänelle että me talon juristit olimme kaikki samaa mieltä ko. tekstin tulkinnasta.
[/q]

Onko meille klubbarilaisille löytynyt tässä kaikkiin lakiasioihin ratkaisu Varohan vaan...

Tuli mieleeni tässä semmoinen, kun tuolla edellisessä työpaikassa yksi nainen kyseli tilauksensa perään. Hän sanoi, että tuote on tilattu (esim.) tiistaina. Etsiskelin sittten kyseistä tilausta, mutta löysinkin sen sitten keskiviikon tilauksista. Tilaus oli nimittäin lähetetty sähköpostiin 23.05.

En sitten tiedä, että olettiko tämä pöljäke, että tilaus tosiaan käsitellään tulleeksi tiistaina vuorokauden mukaan. Jouduin hieman, ystävällisesti (mutta ehkä hieman nenäkkäästi) kuitenkin, häntä valoittamaan siitä, että kukin päivä "loppuu" toimistotyöaikaan. Ei asiakaspalvelussa, eikä varastossakaan ole ketään näitä tilauksia toimittamaan aukioloaikojen ulkopuolella. Eihän hommassa sinällään tapahtunut mitään ihmeellistä, mutta jonkinlainen maalaisjärki ehkä olisi ollut paikallaan.

Olis kai se ihan kiva, että kun soittaa puhelimella, niin kertoo selkeästi nimensä ja sen mistä soittaa.

Ja kun sitten alkaa kertoa sitä asiaansa, niin ei pidä ottaa nokkiinsa, jos se tyyppi siellä puhelimen toisessa päässä ei saa siitä konekivääritulituksesta ihan ekalla kertaa kiinni. Se on kummallekkin kuitenkin edukasta, että se asia kirjoitetaan samoin tein ylös, niin vältetään turhaa työtä - molemmin puolin - kun ei tartte soitella moneen kertaan perään.

No okei, ~90 % asiakkaista osaa toimia asiallisesti ja ymmärtää tään. Mut sitten on se pieni joukkio, joilta ei meinaa onnistua.

[q]crissy, 25.7.2007 23:56:
KYSYMYS KAIKILLE! : Milloin saa asiakkaalle sanoo ihan suoraan? Millanen on se tilanne jolloin asiakas ylittää sen "maagisen rajan"...?

Eräs asiakas tokas kun kävelin hänen ohi et "jos tuo istuis mun päälle nii alta en pääsis pois".. hammasta purren kävelin ohi mutta oli tosi lähellä etten sanonu tosi rumasti..

Mietin vaan sellasta et saiskohan siinä vaihees sanoo jos asiakas menee henkilökohtaisuuksiin esim. kommentoimalla rumasti ulkonäköö tai moittimalla asiattomasti henkilön ammattitaitoo (vaikka valitettava asia ei mitenkään liity edes työntekijän toimintaan)
[/q]

Mä jaksan yleensä olla aika kiltti asiakkaille, jos ne nyt jotain räyhää niin hidastan vaan omaa puhetta ja väännän rautalangasta. Kyllähän sen nyt mun äänestä kuulee, että mä oon siinä vaiheessa enää vaan mukaystävällinen, mutta olkoon.

Henkilökohtaisuuksiin kun mennään, niin mulla keittää yli. Annan tulla täydeltä laidalta. Joskus joku "pikkupoika" alkoi huorittelemaan, kun en suostunut myymään sille sytkäriä, joka tupakointivälineeksi lasketaan ja johon se 18-vuoden ikä täytyisi olla. Annoin pojalle porttarin ja varmasti noin 15 m säteellä ihmiset kuulivat, miten pikkupoikien ei kannattaisi ketään huoritella, kun ei varmastikaan niistä asioista mitään ymmärrä.

Okei, saatoin ehkä mennä liiallisuuksiin, mutta kuohahti.

Joo, oon siirtyny sitten tuolta nappikaupasta leikkimään vähän isommilla masseilla. Samaa huttuahan se nyt oikeestaan kyllä on. Tänään oli taas suht kiva päivä, kiire oli kun mikäkin mutta muuten hyvä päivä. Paitsi tietty, että koneet jumahti 45 min ennen työajan loppua, nii ei sitte pystyny ihan putsaamaan pöytää.

Niin no. Tulipahan sitten mieleeni se, että miksi ihmeessä asiakkaat, joiden vuosiostot on ~500 e on niitä kaikkein vittumaisimpia. Niitä jotka tulee lankoja pitkin, kun tavara ei ole oikeassa paikassa alta aikayksikön. Niitä, joille pitäisi maasutuslahjoina lähetellä kaikkea mahdollista ja jotka tilaavat näytteitä ihan surutta. Sitten on nämä sadoilla tuhansilla tilaavat, joiden kanssa homma on lepposaa. Vaikka jonkun asian selvittelyyn menisikin useampi tunti, niin ei ne ole siitä moksiskaan. Vaikka tilaus ei tulisikaan totutussa 3 päivässä, niin ei ne siitä ota hertsiä.

[q]crissy, 2.4.2008 14:23:
Arvoisat naispuoleiset asiakkaat! (mikseipä miehetkin )

kun sovitatte rintaliivejä ja jos on pakko ottaa ne toppaukset pois niin VOITTEKO TUNKEE NE SINNE LIIVEIHIN TAKAISIN KIITOS!!!!!!!

ei ole kiva mennä sovareille kattomaan kun on 5 rintsikat eikä yhdissäkään ole toppauksia ja yleensä kaikki ei oo ees tallella.. tai sit ne o nakeltu sinne pitkin lattiaa
[/q]

Eikö tossa kohtaa voisi ajatella, että jos pitää otta ne toppaukset veke, niin sillon ne liivit on väärän kokoiset eli isompaa kokoa vain hakemaan, eikä repimään niitä toppauksia

Yleensä mä en edes huomaa ennen kuin kotona, että onko rintsikoissa toppaukset

[q]hallucinogen, 27.9.2007 17:21:

M: Tää lähtee huomenna aamulla.
A: Se lähtee tänään.
M: Tän päivän kuorma on menny jo.
A: Se lähtee tänään tavalla taikka toisella!

[/q]

Tuo on hauskaa, kun asiakkaat kuvittelee, että varastoilta tms. lähtee kuljetuksia ihan taukoamatta. Ihan kuin olisi liukuhihna kuljetusliikkeelle. Usein pääkaupunkiseutulaiset eivät millään suostu ymmärtämään, että esim. Herttoniemestä tavaran kuljettaminen Espooseen kestää tilauksesta sen 3 päivää, saman minkä se tavara kulkee Rovaniemelle.

Usein sitten sanonkin näille pikakuljetuksen vinkujille, että jos on mahdollista tulla noutamaan, niin saat tavaran vaikka samoin tein. Siitäkin meinaa tulla välillä mussutusta, kannattaisi kuitenkin muistaa, että heillä on se mahdollisuus Rovaniemeläisillä (yleensä) ei.

[q]Tyranoid, 10.10.2007 13:38:
Jos monimutkaisten juomien tilaaminen ruuhkatilanteessa ei ole toivottavaa, voi henkilökunta varmasti kertoa sen asiakkaalle jo tilausvaiheessa. Ehkä tästä voisi myös ilmoittaa jollakin lapulla tai kyltillä? Jos se sen sijaan on sallittua, niin miksi valittaa asiasta? Ei kai asiakkaan tehtäviin kuulu arvioida kulloistakin ruuhkatilannetta ja sen jälkeen huolellisesti suhteuttaa tilauksensa siihen?

Lisäksi en ymmärrä, miten se tipin jättäminen vähentäisi vuoroaan odottavien asiakkaiden vitutusta. Vai pitäisikö heitäkin tipata siitä, että jaksoivat odottaa jonossa vuoroaan?
[/q]

Barrikaadeille, barrikaadeille!!! Monimutkaisten juomien tilaajia helliteltävä ja lellittävä!

Kyllä mun mielestä yleiseen käyttäytymiseen kuuluu jonkinasteinen solidaarisuus kumminkin. Se, että jos näkee toisen olevan hankalassa tilanteessa ja tietää, että tulee tilannetta vielä lisää hankaloittamaan, niin siihen ihmiseen voisi suhtautua kuitenkin melko myötämielisesti. Tuommoisessa baariesimerkikssä se tippaaminen varmasti on kuitenkin selkein ja sille toiselle osapuolelle merkittävin myötätunnon osoitus.

Mut mä oonki vaan tämmönen hörhö. Lyyli rakastaa kaikkia.

[q]devisss, 16.10.2007 13:38:
---
Lyylikki, Tuommoisessa baariesimerkikssä se tippaaminen varmasti on kuitenkin selkein ja sille toiselle osapuolelle merkittävin myötätunnon osoitus.

---

No mutta, eikö se ihminen oo siellä baaritiskin takana just siksi, että voi antaa ihmisille sitä juomaa, mitä ne haluaa juoda? Ymmärrän, että vituttaa jos joku idiootti tulee knoppailemaan jollain drinkillä kun on kiire, mutta eihän siinä oo mitään järkeä, että asiakas ei saa pyytää sitä mitä haluaa, vaan sitä mikä olis henkilökunnan kannalta kivoin, ja sitten vielä pitäis maksaa ylimäärästä siitä, että ylipäätään sai pyytää mitään.

En mä farkkukaupassakaan osta väärän kokosia / mallisia farkkuja siks, ettei myyjän tarvitsis kaivaa niitä varastosta / ylähyllyltä ("joo älä suotta vaivaudu mä voin ottaa nää mustat vaikka siniset olisin halunnu, ku noi on noin korkeella ja täällä on muitaki asiakkaita"), vaan haluan sen tuotteen mitä olen menossa sieltä ostamaan, ja olen valmis maksamaan siitä listan mukaisen hinnan.
[/q]

Ei kyse ollut siitä, että ei saisi pyytää mitä haluaa. Saa ja pitääkin ja palvelua tulee vaatia, jotta palvelutaso saadaan säilymään. Kuitenkin jos mä vaatekaupassa (tai aika usein kenkäkaupassa) joudun pyytämään sitä kokoa, joka on loppu, niin kyllä mä kiitän sitä myyjää siitä, vaikka se kuinka olisi sen duunia.

Tippaaminen hankalamman toiminnon jälkeen baarissa on vähän konkreettisempi kiitos.

[q]Fiilis, 3.11.2007 19:08:
Pitää lisää oma korsi kekoon, eli homma liittyy tähän kivaan postinjakamiseen <3

1. Jättäkää ne valitukset tekemättä jos joskus sattuu se yksi väärä naapurinkirje tulemaan, homma kun kuitataan postin päässä kuitenkin sillä että jakaja paiskaa valituslapun roskiin luettuaan.
[/q]

Toi on ihan oikeesti totta. Ei se helkkari voi olla niin ÄLYTTÖMÄN vaikeata tuupata sitä naapurin kirjettä, sen naapurin laatikkoon. Tai peräti täysin väärin kannettua kirjettä esim. kauppareissulla takaisin postilaatikkoon. Joskus postista neuvottiin, kun tuli paljon edellisen asukkaan postia, että kun siihen laittaa viitteen "tuntematon osoitteessa", niin osaavat sitten etsiä sille oikean omistajan.

Ihmiset ottavat jotenkin turhan pienestä nokkiinsa. Ei kai yksi väärin kannettu posti esim. kuukaudessa oikeasti voi olla niin maatakaatava asia.

Sitten on toisaalta se kolikon kääntöpuoli. Aikoinaan 80-luvun lopussa muutettiin uuteen kotiin ja siinä hässäkässä oli vakuutusyhtöön unohtunut tehdä muuttoilmoitus. Meinasi mennä vakuutusmaksut perintään, kun se uusi asukas ollut kyennyt ilmoittamaan, että vakuutusyhtiön postit tulevat edelleen tänne. Vitun idari. Kai nillä nyt olisi ollut meidän tiedot edelleen jossain ylhäällä tai saatavissa, muutettiin kuitenkin about 1 km päähän.

Sitten myös porukoitten nykyiseen osoitteeseen tuli jonkun muun postia. Sillä jollain muulla oli sama sukunimi ja osoite alkoi samalla kirjaimella ja talonumerokin oli sama. Hetken niitä kiikutettiin sitten iltalenkillä suoraan oikeaan osoitteeseen, mutta siitä kyllä viimein ilmoitettiin postiin ja se itse asiassa auttoikin. Mietityttää vain, että paljonkohan meidän postia meni niitten osoitteeseen ja jaksoivatkohan ne nähdä vaivaa vai linkasivatko kaikki heille kuulumattomat postit suoraan roskiin. Hmm.

[q]Lacerta, 11.7.2008 12:54:
http://www.aasiakas.net/
[/q]

Loistava sivu, mutta hitto että ei tule työnteosta mitään, kun jää vain hekottelemaan noita.

[q]Macandron, 27.2.2008 00:54:
Sääliksi käy kun jotkut ihmiset pilaavat oman päivänsä ja toistenkin samalla senttien takia... Siinä ei enää niinkään merkitse matemaattinen tyhmyys (kilohinta vs pakettihinta) kuin viisaudellinen tyhmyys; kannattaako tästä asiasta ylipäätään pahoittaa mieltään? Vai kohauttaako mieluummin olkapäitään ja jatkaa matkaa hymyillen?

Sääliksi käy.
[/q]

Sääliksi käy ketä?

Ensin ajattelin, että sun käy sääliksi asiakaspalvelijaa, joka pahoittaa mielensä moisesta valittajasta.

Vai siis käykö sun sääliksi valittajaa, joka palaa kauppaan muutaman kymmenen sentin takia?

[q]crissy, 26.6.2008 08:15:
---
larzizi, 26.6.2008 00:14:
---
crissy, 24.6.2008 15:33:
plus et tinkaaminen ei onnistu.. jos pitää tinkaa nii mee torille..

---

Yksi juttu mikä ärsyttää, on se, kuinka yllättävän monet asiakkaat tunkevat sitä rahaa suoraan naamaani vaikka en ole edes vetänyt kassalta heidän ostoksiaan. Jos AIVAN välttämättä haluat ottaa rahasi/korttisi ajoissa esiin, sen voi laskea siihen kassallekin. Naaman eteen puoli minuuttia aikaisemmin tunkeminen tuo myyjälle vain painostavan ja ahdistavan olon, että on niin vitun hidas kun ei pysty ajatuksen voimalla lennättämään kaikkia 20 tuotetta lukijan läpi sekunnissa. Tuskin se asiakkaastakaan tuntuisi kivalta, jos hän vääntäisi hitaasti ja huolellisesti nimmariaan kuittiin ja kassa työntäisi jo kuittia ja korttia nenän eteen.

---

voi tää on kans yks sellanen mikä kans käy rasittamaan.

ja sit se et venataan ihan viimeseen asti et ku sanon hinnan nii sit ruvetaan kaivelemaan niit pikkuhiluja tai sitä lompakkoon hehtaarin kokosesta laukusta joka on täynnä tavaraa.

ottas valmiiks kortit/ rahat ja iskee ne käteen vasta siinä vaiheessa kun myyjä sanoo hinnan.
[/q]

Mä en tiiä miten ne baareissa kestää ne työntekijät. Siellä kun on tiskillä ihan älyttömästi porukkaa, niin sitten sinne tulee joku urpå joka heiluttelee jotain 50 e seteliä tai korttia sinne baaritiskin toiselle puolelle niin, että siellä joutuu väistelemään käsiä, kun liikkuu.

Oikeesti. Jos on asiansa osaava baarimikko, niin tasan varmasti se tulee järjestyksessä sen tiskin läpi. Siinä ei paljon setelin heiluttelu auta. En sitten tiedä, että mitä tapahtuu jos heiluttaa 500 eurosta ja sanoo, että: "Pidä loput." Silleen ehkä saa helpommin seuraavan kerran palvelua.

hyvä asiakas!

jos sun tarttee saada uudet alkkarit niin voisitko maksaa niistä ja jos ei se kiinnosta ja pitää pöllii ne niin voitko vittu ees viedä ne paskaset mukanas!!!!!

Viime viikolla löyty sovituksesta yhet kusenpolttamat ja lauantaina jonku menkkakalsarit!

ET hyi vittu ku karstasta!!!!!

[q]crissy, 7.1.2009 15:19:
hyvä asiakas!

jos sun tarttee saada uudet alkkarit niin voisitko maksaa niistä ja jos ei se kiinnosta ja pitää pöllii ne niin voitko vittu ees viedä ne paskaset mukanas!!!!!

Viime viikolla löyty sovituksesta yhet kusenpolttamat ja lauantaina jonku menkkakalsarit!

[/q]

Tämä ilmeisesti joku trendi nykyään?
Kuulin samanlaisen tapauksen tässä hiljattain... *toktok*

[q]AXP, 7.1.2009 15:24:
---
crissy, 7.1.2009 15:19:
hyvä asiakas!

---

Tämä ilmeisesti joku trendi nykyään?
Kuulin samanlaisen tapauksen tässä hiljattain... *toktok*
[/q]

ja onpa löytyny kusinen arnoldsin muki, paskaa seiniltä ja vaatteista, lasten paskavaippoja, menkkasiteitä ja tampooneja ym.. noi kaks viimest ei onneks meidän liikkeestä..

[q]nammo, 24.11.2008 14:51:
Mielenkiinnolla oon lukenu tätä topikkia. pistää vaan ihmetyttämään et samat nimimerkit aina uudestaan ja uudestaan vinisee asiakaspalvelun ihanuudesta ja kurjuudesta - jos duuni on niin paskaa ja kamalaa ja kurjaa ja ihmisarvoa alentavaa ni pakkoko siellä on olla.
[/q]
Mielenkiinnolla oon lukenu tätä(kin) topikkia. Pistää ihmetyttämään et samat nimimerkit aina uudestaan ja uudestaan vinisee muista. Jos kaikki on niin paskaa ja kamalaa ja kurjaa jne. ni pakkoko se on lukea.

;)

[q]crissy, 7.1.2009 15:28:
lasten paskavaippoja,
[/q]
Meidän raflan pöydältä löyty kerran lasten käytetty vaippa Ja ei kun kunnon desinfiointi ainetta hakemaan ja hinkkaamaan sitä pöytää Oli se joku sentään viitsinyt kääriä sen nätisti rullalle, mutta ei vahingossakaan saanut sitä esim vessan roskikseen. Ei kai ne kotonakaan jätä niitä paskasia vaippoja ruokapöydälle *pökr*

O