Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

Kun tulet ostoksesi kanssa kassalle nii sen tuotteen voi laittaa siihen pöydälle ihan asiallisesti.

Niitä ei tartte heitellä ku koiralle, ja et mä noukin niit lattialta.

Mä rupeen kans pakattuani sun ostokset pussiin niin heittelen sen sulle pitkin lattioita..

vituttaa.

[q]kimono, 29.8.2008 13:29:
*toktok*
[/q]
Se on muuten kumma juttu, että kaikille ei mee jakeluun joku tämmöinen asia. Monta kertaa törmännyt omassa duunissa semmoisiin tilanteisiin kun joku haluaa tehdä muutoksia asiaan x johon hänellä ei ole oikeuksia ja sitten kun sanotaan, että se on ihan asiakkaan edun mukaista, että vain allekirjoitusoikeidellinen henkilö voi tehdä tarvittavat muutokset. Joillekin ei vaan mee kaaliin ja silloin joutuu joskus sanomaan vähän rumankin analogian esim. Miltäs tuntuis jos sun naapuris myis sun kotin ja se oli kuulemma ihan ok sun mukaan?

[q]crissy, 5.9.2008 22:34:
Kun tulet ostoksesi kanssa kassalle nii sen tuotteen voi laittaa siihen pöydälle ihan asiallisesti.

Niitä ei tartte heitellä ku koiralle, ja et mä noukin niit lattialta.[/q]

Itseä vitutti kanssa, kun silloin tällöin tuli niitä asiakkaita, jotka heittää ostoksensa hihnalle ja sitten vaan nauraa päälle kun ne tippuu lattialle ja joudun niitä sieltä noukkimaan.

Kaupassa, jossa on kassahihnat, on myös helvetin ärsyttävää, jos asiakas odottaa omaa vuoroaan pitäen niitä ostoksiaan käsissään ja antaa ne kaikki sitten sulle käteen kun oma vuoro koittaa. Vaatteiden (etenkin valkoisten) suhteen ymmärrän asian, että ei ehkä halua pistää niitä hihnalle, mutta kyllä ne muut vaatteet voi ihan hyvin laskea siihen sillä hihnaa pestään kyllä säännöllisesti. Ei siinä mitään, jos asiakas antaa muutaman vaatteen suoraan käteen, mutta jos asiakkaalla on 20 vaatekappaletta, niin kassatyöntekijänkin kädet ovat valitettavasti sen verran rajalliset, että niitä ei pysty välttämättä käsittelemään ilman, että joku niistä koskisi hihnaan. Yllättävän usein kuitenkin esim. pelkkiä kempparituotteita ei laiteta hihnalle ja sitten annetaan niitä kassalle yksitellen. Ei mulla muuten mitään, mutta on vaan helvetin paljon nopeampaa, jos pystyy ottamaan ne siitä hihnalta

Meijän äitin yrityksessä kävi joskus vuosia sitten vakava vesivahinko, ja sympatian sijaan eräs sen vakioasiakkaista suuttui ja alkoi huutamaan kurkku suorana, että :
"No mistäs mä nyt mun lounasruuat haen!"

O.o

kaikenlaista.

[q]Juhgu, 4.3.2008 23:36:
---
H3li, 4.3.2008 18:43:
---

Olishan tuossa voinut lähteä menemään jo ennen safkan tilaamista, ni ei olis tarvinu maksaa ko. paikalle siitä yhdestäkään ateriasta :)
[/q]

No niin olis voinu, mut oli kuiteskii aika kova nälkä.

[q]pirpeli, 5.3.2008 10:48:
---
Takyon, 5.3.2008 10:44:
Hei te ootte nyt kaikki ihan väärässä topikissa! Täällä haukutaan asiakkaita :)

---

Oot kyllä oikeessa :) Tosin olin itse siis asiakkaana, ja koin, että olin ravintolan puolelta hyvinkin väärässä :D
[/q]

joo niin,siks mäki itkin just täs topikissa.

[q]typ0, 5.6.2008 18:31:
---
tiiplis, 5.3.2008 09:30:
---
H3li, 5.3.2008 07:47:
---

Sattuuko putiikin nimi alkamaan c-kirjaimella?

---

kyl sattuu!

---

Kas kun jotenkin arvasin

---

mikä sen puljun koko nimi on?
[/q]

Colorado

[q]hemuz, 24.6.2008 20:30:
---
H3li, 24.6.2008 17:17:
niin ja sit kun tytöt käy ostamassa vöitä ja minuutin päästä ne tulee ja palauttaa ne
Niinku miks??

---

Jostain löyty halvemmalla?
[/q]

ei tasan

Musta ei kyllä olis asiakaspalveluhommiin...ikinä en ole sellaista tehnyt, mutta nyt heinäkuussa kun on töissä niin tulee ihmisten lomien takia jotain ties mitä puheluita minulle asti jotka ei liippaa mun työnkuvaa sitten mitenkään...pitää sitten kuunnella joidenkin idioottien avautumista ja teeskennellä että asia on hoidossa että pääsee niistä eroon

[q]mrx, 14.9.2005 15:03:
No niin, faktat kuntoon: pakko myöntää, että seitsemästä pahoinpitelijästä puhuminen oli hieman liioittelua, asia alkoi itseänikin epäilyttää joten oli pakko tarkistaa faktat asianosaiselta: itse pahoinpitelyyn osallistui vain kaksi vartijaa joista toinen istui kaverin vatsan päällä kuristaen tätä, toisen samalla lyöden kaveria jalkoihin.Muut vartijat, joiden tarkkaa lukumäärää ei asianosainenkaan muistanut, katsoivat vierestä. No paskaako tässä jauhamaan, tapahtumasta voi käydä katsomassa videon kiasman uudessa "ensin valtaamme museot"-näyttellyssä (Helsinki Blackbook -teos)..
[/q]

Niinpä. Ja videossa tuskin näkyy et mikä tän tilanteen katalyytti oli ollut..

[q]Jutu, 24.7.2009 20:45:
Örps. Ottipas taas kaaliin eräs pariskunta. Meillä lounas (8,00€) loppuu klo 14.00 ja sen jälkeen ateria muuttuu tavallisen hintaiseksi eli 9,50€. ...No eipä tässä mitään, nainen rupes sitten kovaan ääneen siinä moittimaan mua, että voi yhtään joustaa varsinkin kun heillä on rattaat ja pieni lapsi mukana. ... Mutta ärsyttää ihan suunnattomasti kun ihmiset eivät yhtään tajua kattoa kelloa ja sitten vielä luulevat, että "kyllähän ne nyt sen verran joustaa, että jos mennään 5 min myöhässä". Just joo, meillä on selvät kellonajat milloin se lounas loppuu ja se on klo 14.00. Ei me voida luistaa vaan sen takia, etteivät ihmiset ole perillä kellonajoista.[/q]

Hieman lyhentelin quottausta, alkuperäisen viestin voi lukea tuosta aiempaa. Mutta tämä kyllä jotenkin kuvastaa nykyaikaa ja useiden ihmisten käsitystä siitä kuinka maailma pyörii. Sitä paitsi tuo 9,50 on normaali lounashinta monessakin paikassa jopa täällä mörön perseessä astikin.

Ilman vaunua ja muksua olisi varmaan pitänyt kuunnella tarinaa siitä, että kohdellaan huonosti koska on pinkit tennarit tai jotain vastaavaa. Osa porukasta ei vain ymmärrä, että on olemassa rajoja joista ei voi poiketa vaikka kuinka selittelisi. Tällaiset tyypit usein koittaa selitellä kaikilla elämänaloilla.

Jos itse olen myöhässä, niin pidän sitä aspan puolelta merkittävänä ystävällisyytenä, jos vielä jaksetaan joustaa (en kyllä joustoa kerjääkään). Mikään itsestäänselvyys se ei ole, itsehän myöhästyn.

Tuossa asiakas oli availlut meidän helpdeskiin tiketin ja valitteli että hänen wordpadissaan on jotain vikaa. Otin ko. keikan helpdeskiltä hoidettavaksi ja katselin screenshotit jne läpi. (katso allaoleva kuva). Otin asiakkaaseen yhteyden ja käytiin sitten seuraava kohtalaisen tyhjentävä keskustelu:

[q]Minä [9:32]:
Moro
Te yrititte avata tota dokkaria wordpadissa ja ilmottelitte siitä eilen helpdeskii
Pari kysymystä:
Miks koitatte avaa wordpadissa, miksei esm ihan microsoft word?
Tusinaurpo1 [9:35]:
Wordpad on aivan käyttökelpoinen ohjelma.
Minä [9:35]:
juu on toki
mutta se ei tue funktioita tai mitään
eli kysymys kuuluu siis että onks jotain ihan spesifistä syytä miksette koita avata tota microsoft wordilla wordpadin sijasta, ja ootteko kokeillu ite microsoft wordia ton avaamiseen
Minä [9:44]:
kun faktahan on se että wordpad on aivan kuraa verrattuna microsoft wordiin. Ellei sit siinä oo jotain funktiota josta en tiedä jota ei löydy microsoft wordissa.
Minä [9:50]:
Elikkäs, oletteko kokeilleet microsoft wordissa, koska tuo teksti mitä yrititte käsitellä todennäköisesti sisältää sellasia funktioita johon alkeellinen wordpad ei vaan riitä
Tusinaurpo1 [10:00]:
En usko. Tähän asti vuosia Wordpad on sallinut vaikkapa printscreen -kuvallisten dokumenttien avaamisen mennen tullen. Tuo esimerkin Wordpad -dokumentti ei ole ainoa missä tuo "suojausilmoitus" on viime päivinä alkanut tulla vastaan.
Minä [10:01]:
joo kyllä kuvat aukeaa wordpadissa, mutta se on ihan eri asia kun funktiot sunmuut jota esm microsoft word käsittelee ja wordpad ei
Jos siis katos dokumentti on tehty microsoft word 2007:lla
On aika todennäköistä että sen kehittyneet funktiot ei toimi wordpadilla
Tusinaurpo1 [10:05]:
Mulla on tossa vieressä PC, XP jossa tuo KV2 "suojausvaroitettu" Wordpad aukeaa ilman mitään ongelmia. Voisitteko nyt vain pistää vian selvitykseen.
Minä [10:07]:
No siis, ongelma on siinä että...
Koitan kokoajan tässä selvittää tätä ongelmaa. Vistakoneissa on vaan PALJON tiukemmat politiikat joita vista ei välttämättä anna wordpadissa ajaa koska wordpadissa on HUOMATTAVASTI heikompi tietoturva kuin microsoft wordissa, sen takia teille jokaiselle on asennettu microsoft office koneelle, jossa on ms word jota pitäisi käyttää tekstitiedostojen muokkaamiseen. Joten tähän mun ongelmanselvitykseen kuuluu kysymys että oletteko koittanut toimiiko se microsoft wordilla vai ei?
Tusinaurpo1 [10:12]:
Jokainen osaa ajatella itse omilla aivoillaan mitä PC:n perusohjelmaa käyttää. Tällaiseen printscreen + muutama rivi tekstiä Wordpad on mitä oivallisin. Wordissä tuo aukeaa. Se vain osoittaa että virhe on "suojausohjelmassa" Wordpadin suhteen.
Minä [10:15]:
Niin, muttakun teidän wordpadissa ei ole mitään vikaa. Vaan tuo on estetty Turvapolitiikoilla
Voin ottaa etäyhteyden ja laittaa niin että kaikki tekstidokumentit aukeavat suoraan microsoft wordilla, mutta tolle wordpad ongelmalle en voi mitään.
XXX:llä näitä turvamuutoksia tehdään vähän väliä
Mutta tärkeintä on nytten se että toimiiko se microsoft wordilla vai ei
Tusinaurpo1 [10:16]:
Ei todellakaan kaikkia auki Wordilla. Toisinaan Wordpadilla tehdyt aukeavat hiukan eri tavalla Wordissä. Noita Wordpad -tiedostoja
Minä [10:17]:
Siis, jos jotkut dokumentit aukeavat microsoft wordilla erilailla niin sillon sen tekstin muotoilu on sekaisin. Jokainen muu kuitenkin lukee noita dokumenttejä microsoft wordilla
Mutta jos teette esm dokumentin wordpadilla ja sen muotoilu on väärin, se meinaa sitä että se joka sen dokumentin saa näkee sen muotoilun myös väärin, koska ko. henkilö joka tarkastelee sitä dokumenttiä todnäk. avaa sen myös microsoft wordilla eikä wordpadilla
Tusinaurpo1 [10:22]:
Noita Worpad tiedostoja saan toisinaan Järjestelmätoimittajiltakin. mm. XXX:lta. Ne ovat varsin arkipäiviäisiä. Minusta siis selvät viat niin kuin tässä suojausohjelmassa Worpadin suhteen pitää korjata eikä lähteä hakemaan niihin kiertoteitä. Tietoturva ei saisi häiritä normaalia työntekoa.
Minä [10:26]:
selvä, palaan kohta asiaan, kysäsen tuosta hieman miten toimia.[/q]

Koita tässä nyt työskennellä...

[q]domi, 26.1.2007 21:34:
:D
[/q]

NO ONKO SE NY NII HAUSKAA HÄ

Olen siis töissä valokustudiossa (en siis missään markan pikakehittämössä, niinkuin joku taannoin asiaa viittasi). Työvoima tässä ateljeessa on kaksi johtajaa, yksi oppisopimusvalokuvaajakuvankäsisttelijäopiskelija (= allekirjoittanut), sekä satunnaisesti erinäisiä työharjoittelijoita aina silloin tällöin.

Asiakaskunta koostuu käytännössä muotokuvia tilaavista asiakkaista - sekä toiselle johtajalle tulevista parturi/kampaamo -asiakkaista. Samassa studiossa toimii siis myös tukkaleikkaamo / meikkauspalvelut (sekä tarvittaessa stailausta, no enivei).

-

Mikäli meitä ei näy tiskillä sillä hetkellä kun asiakas tulee liikkeeseen, se ei tarkoita sitä, että istuisimme takahuoneessa kahvikupit kourassa juoruamassa viimeisimpiä big-brother -"asioita"..

Ei.. valokuvastudiossa työpiste/työtehtävä ei ole "asiakastiloissa tiskiin nojaaminen ja asiakkaiden odottaminen", vaan takahuoneessa tapahtuva kuvankäsittely, kuvien latominen, koevedoskansioiden tekeminen, kuvien kehystäminen, jne..

Jos tiskillä on kyltti "soitathan kelloa", se tarkoittaa sitä - kello on sitä varten, että tiedämme asiakkaan tulleen liikkeeseen (toim.huom. niitä vittumaisia ovi-piipottimia ei tähän taloon kuulemma enää tule).

Kun soitat puhelimella tähän firmaan, niin ei, sinun ei tarvitse pyytää johtajaa puhelimeen saadaksesi jätettyä yksinkertaisen kuvatilauksen.

Ei, sinun ei tarvitse pyytää johtajaa tiskille saadaksesi ammattilaisen mielipiteen kannattaako kuvasta tehdä värillinen, mustavalkoinen tai seepiakuva.

Ei, sinun ei tarvitse pyytää johtajaa puhelimeen, jotta voit varata parturiajan itsellesi. Kyseinen toimenpide ei ole sen haastavampi, kuin kalenterin avaaminen ja vapaan ajan katsominen.

Ei, sinun ei tarvitse pyytää puhelimeen juuri Teidän kuvausproggiksen suorittanutta kuvaajaa, vaan kuka tahansa liikkeen työntekijöistä pystyy palvelemaan juuri Teitä.

Kyllä. Sinun kannattaa jättää se päätös sinua palvelevan työntekijän harteille, tarvitsetko konsultointiapua joltakulta toiselta työntekijältä vai kykeneekö sinua juuri sillä hetkellä palveleva työntekijä palvelemaan sinua. Kuvien rajaus, pään vaihto toisesta kuvasta, värisävyn säätö, taustan vaihto, tms - mikään em. ei ole niin hankalaa, että se edellyttäisi 30minuutin neuvottelua johtajan kanssa.

Jos kuvaus varataan tietylle ajalle, se tarkoittaa, että kuvaus on varattu tietylle ajalle. Jos olet 20minuuttia myöhässä - sinun 1h:n kuvausaika on enää noin 40minuuttia. Teemme 40minuutissa niin hyvää jälkeä kuin suinkin pystymme, mutta emme pysty täysipainoisesti toteuttamaan 1h:lle suunniteltua monipuolista kuvauspakettia 40minuutissa. Näinkin pienessä kaupungissa kuvausajat on kortilla. Seuraava kuvattava todennäköisesti saapuu ajoissa ja hänen kuvauksensa myös alkaa ajoissa.

105 euroa ei myöskään ole ryöstöä työstä johon menee aikaa 2.5-3h ja sisältää 4kpl 12x15cm kuvia.

Orginaalikokoiset valokuvat, ("= digitaaliset negatiivit") eivät kuulu kauppahintaan. Valokuvaamolla on täydet oikeudet ottamiinsa valokuviin ja asiakas tilaa ainoastaan itselleen valokuvakopioita sen verran mitä tarvitsee. Tämä on ihan normaali käytäntö ympäri maailmaa.

- Lisää tulee kunhan vaan muistan..

Me yleensä suljetaan sovituskoppien toinen puolisko siin tuntia ennen sulkemista. Osasyynä se et ku kaikki apinat jättää sinne sitä tavaraa enemmän kuin keritään niitä paikoilleen saamaan..

Aina on penkillä kyltti että "tämä puoli sovituksesta ei ole käytössä" Mut siltikin on olemassa apinoita ketkä pokalla kävelee penkin yli ja kiitoksena jättää kaiken sovariin ja toki lattialle kuin paska perseestä.

Saattaapi ehkä olla luetun ymmärtämisessä jotain häikkää...

[q]crissy, 19.9.2008 11:26:

Aina on penkillä kyltti että "tämä puoli sovituksesta ei ole käytössä" Mut siltikin on olemassa apinoita ketkä pokalla kävelee penkin yli ja kiitoksena jättää kaiken sovariin ja toki lattialle kuin paska perseestä.

[/q]

Sama se kun ite laitan hihnalle sen "viereinen kassa kiitos"-kyltin lähtiessäni tauolle tai KOTIIN.
Aina siihen on joku änkeemäs...

[q]hemuz, 19.9.2008 11:41:
---
crissy, 19.9.2008 11:26:

---

Sama se kun ite laitan hihnalle sen "viereinen kassa kiitos"-kyltin lähtiessäni tauolle tai KOTIIN.
[/q]

Tossahan on helppo sanoa et sori mee toiseen kassaan jonottamaan et tää on nyt kiinni ja samalla saat sen vahingonilon siitä et se asiakas joutuu menemään jonon perälle taas. Ja itse pääset tauolle/kotiin. win/win

Taustatietoa: istun respassa ja hoidan kymmentä eri asiaa, yksi näistä on autovaraukset. Talolla on kolme autoa, joita voi vuokrata tunnista viikkoon. Yleensä varauksia on ~5 per auto päivittäin.

Case:
Mieshenkilö X soittaa: "Hei, tarttisin auton."
Minä: "Ok, mihin aikaan?"
X: "Olisko yhdeksästä kahteentoista?"
M: "Valitettavasti silloin ei ole, mutta nyt (klo 8) olisi yhdeksään asti ja sitten toinen yhdentoista jälkeen."
X: "No vaihda jonkun varaukset, että mä saan auton."
M: "Valitettavasti ei onnistu."
X: "No enkö mä voi nyt saada tota mikä seisoo pihassa?"
M: "Se on yhdeksään asti vapaa."
X: "Etkö voi laittaa sitä siihen, mikä on yhteentoista?"
M: "???"
M: "No vittu antaa olla kun on sulle liian vaikeeta matikkaa"
*Minä lyö luurin korvaan*

Auto nro 1. oli haettu klo 7 ja poissa 15 asti. Auto nro 2. oli 8-11 ja auto nro 3 9-13.
MULLE VAIKEETA MATIKKAA?!?!!
"MOI HEI TOTA VOISITKO TULLA VAIHTAMAAN AUTON VÄLISSÄ ETTÄ SAAN TOLLE YHELLE AUTON" Soitan varmaan muille, että palauttakaa viikko sitten varatut autonne, kun täällä on yksi kärsimätön asiakas.

Olipas sekavaa tekstiä, toivottavasti joku tajuaa..

[q]Wolverine, 19.9.2008 11:45:
---
hemuz, 19.9.2008 11:41:
---
crissy, 19.9.2008 11:26:

---

---

Tossahan on helppo sanoa et sori mee toiseen kassaan jonottamaan et tää on nyt kiinni ja samalla saat sen vahingonilon siitä et se asiakas joutuu menemään jonon perälle taas. Ja itse pääset tauolle/kotiin. win/win
[/q]

no mut eiks se kyltti jo kerro sen saman asian?

Sit kans yks aaaaaaasiakas yritti päästä pihalle sovareiden vieressä olevasta betoniovesta jossa on meille henkilökunnalle tarkoitettu kulkulätkän lukija ja sitten se millä oven saa hätätapauksessa auki oli sellasen kuvun alla. No tokihan ovi alkoi huutamaan kun se avattiin ilman kulkulätkää ja sit vaa asiakas pokalla " AI EIKS TÄST PÄÄSEKKÄÄN ULOS"??!!
NO EI VITUSSAKAAN PÄÄSE!!!!! Oven lukitussysteemi meni vituralleen ja jouduttiin pyytää korjaajaa paikalle.. Laitettiin kans lappu et VAIN HENKILÖKUNNALLE!! yrittipä pari muutakin senkin jälkeen mennä siitä.. HUOH..

[q]crissy
Sit kans yks aaaaaaasiakas yritti päästä pihalle sovareiden vieressä olevasta betoniovesta jossa on meille henkilökunnalle tarkoitettu kulkulätkän lukija ja sitten se millä oven saa hätätapauksessa auki oli sellasen kuvun alla. No tokihan ovi alkoi huutamaan kun se avattiin ilman kulkulätkää ja sit vaa asiakas pokalla " AI EIKS TÄST PÄÄSEKKÄÄN ULOS"??!! [/q]
Alkaaks se huutamaan siin ovella jos siit menee väkisin läpi? Siistii, meillekin vois laittaa sellaset :D
[q]
Laitettiin kans lappu et VAIN HENKILÖKUNNALLE!! yrittipä pari muutakin senkin jälkeen mennä siitä.. HUOH..
[/q]

No mut katsominen on vaikeeta. lukeminen on vaikeeta. Ymmärtäminen on vaikeeta. Everyday life.

O