Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]nini, 28.6.2008 00:50:

Osalle asiakkaista myös sirukortinlukija tuottaa melkoista päänvaivaa, koska lukijan näytöllä lukee "Syötä PIN ja paina OK", mutta näppäimistön napissa taas lukee "ENTER". Semmoisessa isossa vihreässä napissa. Siitähän moni repii perseensä kun asiakasta hämätään moisella asialla. Voi meitä pikku pirulaisia kun ollaan laitteetkin kryptattu niin ettei niitä asiakaspoloinen vaan osaisi käyttää!!
[/q]

Onhan toi nyt aika perustavaa laatua oleva fiba :D

Entä jos näytöllä lukis "Syötä syntymäaika" ja sit ihmeteltäis miks ei toimi ku sen laittaa, kun se oikeasti halus pinniä
"No kun tää nyt oikeasti haluu sitä pinniä mut täs on tällänen OMINAISUUS, tiedäthän, niinkuin SAMPOPANKILLAKIN!"

[q]ezzy, 9.7.2008 11:09:
---
nini, 28.6.2008 00:50:

Osalle asiakkaista myös sirukortinlukija tuottaa melkoista päänvaivaa, koska lukijan näytöllä lukee "Syötä PIN ja paina OK", mutta näppäimistön napissa taas lukee "ENTER". Semmoisessa isossa vihreässä napissa. Siitähän moni repii perseensä kun asiakasta hämätään moisella asialla. Voi meitä pikku pirulaisia kun ollaan laitteetkin kryptattu niin ettei niitä asiakaspoloinen vaan osaisi käyttää!!

---

Onhan toi nyt aika perustavaa laatua oleva fiba :D

Entä jos näytöllä lukis "Syötä syntymäaika" ja sit ihmeteltäis miks ei toimi ku sen laittaa, kun se oikeasti halus pinniä
"No kun tää nyt oikeasti haluu sitä pinniä mut täs on tällänen OMINAISUUS, tiedäthän, niinkuin SAMPOPANKILLAKIN!"
[/q]
Ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta meillä on töissä sellanen kortinlukija jossa täytyy painaa OK sen jälkeen kun on valinnut pankin/luotan ja sitten erikseen ENTER kun on laittanut tunnusluvun. Miksei siitäkin oo pitänyt tehdä yksinkertasempaa ja laittaa vaan yksi nappi jolla voi sitten vahvistaa sen valinnan. Mitään järkee taas *igor*.

[q]alek száhala, 31.12.2005 18:55:
Pikkusisko kerto ruotsalaisista jotka jauhaa liikkeessä toisilleen suomee, mutta kun tulee tiskille alkaa "Heejdå jag vill serviisse på svenska du lesbo jaag eer bätttrefolkke!!111! knee b'äföör mej, jag er din könig!1 ok sak mai kaak / lik min pimppen"..

Mulla palais kääpä.
[/q]
Tää ilmiö on hyvin havaittavissa tuolla Vaasan rannikkoseudulla. Esim. Raippaluodossa kesällä oli liike, jossa sällit ihan selkeesti osas suomee, muttakun tällanen umpipohjalainen, millä oli ruotsi vitonen yläasteella, menee ostamaan sitä keskikaljaa, niin alkaa tulla vastauksia tyyliin et "tio euros tack ska du ha"...seuraavat tuotteet toin kyllä ihan kotoa

[q]Digital Beat, 1.1.2006 23:31:

höm, onkohan tuommonen flamettaminen täällä sallittua
[/q]
Vaikka ei olisi, niin silti pysyn mm. työnantajan roolissa sanojeni takana.

[q]Digital Beat, 1.1.2006 23:50:
En kommentoi enempää.
[/q]
Kyllä mä nyt odotan että sä kommentoit.

[q]Takyon, 3.8.2008 12:17:
mutta niiltä nuorilta joutuu ihan oikeasti pyytämään rahat etukäteen tai jää saamatta.
[/q]

Miten sä pyydät rahat etukäteen taksikyydistä suututtamatta asiakasta?

Nonii eipäs nyt aleta puhumaan läpiä päähän noista kaasuista. Esim armeijan käyttämä kyynelkaasu jotai ei saa kuin laittomilta asediilereiltä, ei aiheuta pysyviä vammoja.

Keski-ikäiset naiset ovat saatanasta!

Tänään yksi törötti puolet (jumppa)tunnista
keskellä salia (muiden tiellä) tekemättä
mitään.

Aluksi tarjosin helpompia vaihtoehtoja.
Sitten kävin kysymässä onko kaikki
kunnossa.
Tunnin loppupuolella tiedustelin hiljaa,
tiesikö hän tulleensa Haastavalle/Raskaalle
lihaskuntotunnille.

En saanut selityksiä. Asiakas sanoi tienneensä
kyllä millaiselle tunnille tulee. Nainen ei myöskään
poistunut vaikka lopetti vähän väliä helpompien
liikevaihtoehtojen tekemisen heti, kun
ohjasin muita.

Eikä hän edes ollut vähä-älyinen! Tai niin
rapakunnossa! Tai tuskissaan! JUMALAUTA!

En kerta kaikkiaan jaksa lukea kaikkia yli 80 sivua, joten kommentoin lyhyesti oman pienen pahoitteluni kaikille kassaneideille/-äijille: Mul ei aina valitettavasti ole tiedossa, mikä tarkalleen ottaen rahatilanteeni on, joten on kerta kaikkiaan pakko joskus jättää tuote ostamatta ja jättää se kassalle.

Olen itsekin kassalla ollut töissä, ja mielestäni rasittavimpia ovat viime hetken asiakkaat, joiden takia tuppaa helposti menemään ylitöiksi. Itse yritän tähdätä kaupassa käyntini siten, että klo20:30 jälkeen en mene enää kauppaan.

Itse huolehdin siitä, että sanon joka kerta "Hei" ja "Kiitos". Parhaina hetkinä myös jaksan hymyillä samalla ystävällisesti. Tiedän kyllä itsekin kokemuksesta, että kassatyö ottaa toisinaan kovasti hermoille.

Jokusen kerran asiakas syytti minua, koska hinta oli niin korkea. Minähän sanoin kyllä nimeni, mutta huomautin samalla, että ko. henkilö ottaisi ennemmin yhteyden suoraan pomooni. Eipä kyseisestä henkilöstä sen jälkeen kuulunut yhtään mitään. Ikävää vaan, että jotkut purkavat huonon fiiliksensä kassan työntekijään tai muuhun, joka ei pysty mm. hintoihin vaikuttamaan.

[q]dncr, -clip-
[/q]

Tuollainen on kyllä NIIN syvältä. Miten jotkut kehtaakin! Sehän vaikuttaa, niinku ko. ihminen yrittäisi halventaa sinua aivan typerästä syystä ja törkeästi. Jos olet yhä kassahommissa niin tsemppiä jaksamiseen! Itse olen sairaslomalla niin työstä kuin työstä parhaillani.

[q]Pirjo Yrjönen, 26.2.2006 21:23:
-klip-
[/q]

Tuolta alusta kun luet niin huomaat, että ilahduttavan suuri osa tänne kirjoittaneista on sun kanssas täsmälleen samaa mieltä, kuten myös allekirjoittanut. Ja useammankin kerran on selvitetty mikä on juuri tämän threadin tarkoitus :)

Muoks. ainoa kohta missä olen eri mieltä kanssasi on se, että hymy ei missään tapauksessa ole vain plussaa tai extraa vaan erittäin olennainen osa asiakaspalvelua.

Jatketaan nyt kun kerran aloitettiin.

Äskeinen puhelu:

- "Is tis te kompani xxxx"

V: "Yes, .... "

- "Huu is joor tjeneral mänitsör?"

V: "xxxx"

- "Wat is hiis eemeilädres?"

V: -"roger.xxxxx..."

- "Wat is it?"

V: "It's Roger, R-O-G-E-R. ....."

- "Wat is it?"

V: (*huoh* tavaa nimeä vielä muutamia kertoja)

- "Wat tas joor kompani do?!"

V: "xxxx xxxx xxxx"

- "Wat is tät?"

- V: "xxxxxx xx xx xxx"

- "To ju sel samting?"

Aikaisemmin tapahtunutta:

29- vuotias, siis 4 vuotta yli-ikäinen kävi aika ajoin konetta käyttämässä. Kun ikä selvisi, kerroimme hänelle, että hän voi käyttää muita kuin meidän internetpalvelujamme. Juoduimme ihan suorastaan heittämään hänet ulos, ei kirjaimellisesti, mutta kovin sanoin.

Tänään hän ilmaantui taas..."Sinä et voi käyttää täällä koneita, ne ovat tarkoitettu alle 26-vuotiaille(tuhannennen kerran..)"Mina vain kolme minuutia katson yhta juttua." EI, ET VOI KÄYTTÄÄ TÄÄLLÄ KONEITA.""MITÄ KOHTAA SÄ ET #¤%&#%&#%& YMMÄRÄTÄNYT mun lauseesta?!?!?!"

Tuon viimeisen kun voisi oikeasti sanoa kaikille niille, jotka käyttävät sumeilematta hyväkseen yhteiskunnan tarjoamia palveluita, jotka EIVÄT ole heille tarkoitettu.

Mä voisin sanoo tähän, että mun asiakkaista useat on yksinkertasesti tyhmiä, hemmoteltuja ja liian kiireisiä teininä olosta. Sen avullahan voi perustella ihan millaista käytöstä tahansa. Joillekin se menee läpi, mulle ei.

[q]crissy, 29.8.2007 10:48:
jutut :D
[/q]

Sun duunipaikka taitaa olla kaikkien idioottiasiakkaiden kokoontumispaikka :D
Mikäs helvetti se nainenki oli sanomaan, mitä sen mies syö. Vaihtoon tollaset naiset! Tai just toi, et vanhemmat kysyy, mitä lapset haluu ja sitte ne ei saakaan valita....herramunhesus.... :D
Jaksamisia!

[q]Takyon, 5.3.2008 10:44:
Hei te ootte nyt kaikki ihan väärässä topikissa! Täällä haukutaan asiakkaita :)
[/q]
Oot kyllä oikeessa :) Tosin olin itse siis asiakkaana, ja koin, että olin ravintolan puolelta hyvinkin väärässä :D Ja se tehtiin tuolla raflassa tuolloin selväksi. Mutta....ehkä uskaltaudun toistekin kokeilemaan, kunhan ensijärkytys hälvenee.

Uudessa Nyt-liitteessä on juttu, jossa on kysymyksiä joita palveluammateissa työskentelevät ovat saaneet kuulla.
Mukaan mahtui muutama aika hyvä:

-Tyyppi soittaa Vakuutusyhtiöiden keskusliiton tiedotusosastolle: 'Onko teillä jotakin tietoa vakuutuksista?'

-Jenkki rovaniemeläisen hotellin respassa: 'Milloin se revontulishow alkaa?'

-Turisti: 'Käytetäänkö Suomessa kesällä sandaaleja?'

-Turisti: 'Kulkeeko Tukholman ja Helsingin välillä maanalaista?'

-Tyyppi soittaa tulliin: 'Minulta jäi viinaostokset taksiin Tallinnassa, voisitteko toimittaa kassin minulle?'

-Tyyppi baarimikolle ruotsinlaivalla, joka on juuri lähtenyt Katajanokalta eikä ole vielä edes Kustaanmiekassa: 'Missä ollaan nyt?'

-'Minulla on kaksi Silja Linen vapaalippua, eikö niistä saisi jotain alennusta?'

etc etc
(okei, eihän turistit voi kaikkea tietää..)

No kyllä sitä tulee itsekin kyseltyä kaikenlaista.

Tapahtui jokunen viikko sitten kun Verano asioi baaritiskillä:

Hanat ovat sivuttain Veranoon nähden, joten Verano ei näe mitä juomia hanoissa on. Myöskään seinältä ei tietoa tunnu löytyvän. Verano kysyy siis baarimikolta:
"Mitäs oluita teillä on hanassa?"
Baarimikko luettelee oluet ja Verano valitsee tummaa olutta. Baarimikon hakiessa juomaa Verano huomaa nojaavansa käsillään juomalistaan, joita on tiheässä pitkin tiskiä.

Tänään kiva nainen kehui Veranon puhelinääntä todella miellyttäväksi ->
kiva työpäivä muutenkin tänään ja vielä perjantai *känni* voi joutua kysymään tyhmiä..

On se niin hankala käsittää, että joku saattaa olla lomalla heinäkuussa. Juu ja kyllä se teidän asia hoituu, mutta toisen henkilön toimesta, kun se ensimmäinen on edelleenkin koko heinäkuun lomalla.

Iltalehdessä on polli "Onko sinulle ilkeilty kaupassa?"

Sekä pyydetään kertomaan oma tarinansa:

"Kerro: Ovatko myyjät irvailleet sinulle?

Myös asiakaspalvelutehtävissä toimivilla on huonoja päiviä. Oletko sinä törmännyt moukkamaisesti käyttäytyviin myyjiin tai muihin asiakaspalvelijoihin? Onko sinulle irvailtu asioidessasi tai palautetta annettuasi? Vai oletko huomannut että sinulle on naureskeltu selkäsi takana? Kerro kokemuksistasi meille.

Jätä myös yhteystietosi, mikäli toimittajamme voi haastatella sinua. Kaikki yhteydenotot käsitellään luottamuksellisesti."

Vois lähettää asiakaspalautetta Iltikselle, että miksi ette kysy toisinpäin: Oletko kohdannut idiootteja asiakkaita?

Nii ja toi "ilkeilty".... Se kaupan täti ilkeili mulle, nyyh! :D

[q]MiSSy*, 1.12.2006 11:59:
Tässä on lähinnä kyse periaatteesta et vaikka olen kassa niin se ei tarkoita samaa kuin että teen aivan mitä vaan jotta asiaakkaat saa tuntea olonsa mua paremmaksi. Toi kuittihomma nimittäin kuuluu siihen kastiin ettei ne viitsi ite. Ja se taas taitaa johtua pitkälti siitä et olen töissä alueella missä asuu varakasta mutta hyvin nenäkästä porukkaa
[/q]

Nyt menee kyllä yli hilseen ja pahasti. Millä ihmeen perusteella kuitin roskiin laittaminen ei kuulu sun työhösi, tai se että asiakas sanoo esim "kiitos, en tarvitse kuittia" sais ne tuntemaan olonsa sua paremmaksi? Miksi olisi ylipäätään mikään suuri juttu, että laitat sen kuitin roskiin, beats me.

O