Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

HA! Pääsenpä minäkin valittamaan ikävistä asiakkaista.

Elikkä tuli tilaus ja lähdin ajelemaan osoitetta kohti. Pihalla sitten vanhempi rouvashenkilö odottikin jo ja kysyi sitten ovenraosta että pääseekö yhdellä matkalla kontulan viinakauppaan ja takaisin? Kyseessä siis Kelan tarjoamia kaupunkikortti matkoja joista asiakas yleensä maksaa omavastuun - bussilipun hinnan. Sanoin sitten rouvalle että ei pääse, Kela kun sanoo että kk-matkat ovat yhdensuuntaisia matkoja. Siitä sitten pillastuneena kyseinen naikkonen sanoi että "on se nyt kumma kun ei pääse, täytyy tilata toinen auto" ja lähti kävelemään takaisin rakennukseen.

No enhän mä sitä voinu sallia, soitin keskukseen että täällä olis tämmönen asiakas ja keskuksesta sitten olivat tädille sanoneet että toista autoa ei tämänpäivän aikana sinne lähetetä.

On se kumma juttu että kun saa tuollaisia etuuksia että pääsee taksilla ajelemaan käytännössä minne tahansa pääkaupunkiseudulla eikä joudu maksamaan kuin omavastuun niin silti pitäisi saada jotain erikoisetuisuuksia. Varsinkin kun vaikutti siltä että tämänkin rouvan matkoista suurin osa kohdistuu sinne viinakaupan suuntaan. Veronmaksajathan nämäkin kyydit maksaa :/

[q]REivaaja, 26.2.2008 14:58:
---
Takyon, 25.2.2008 22:57:
Ainiin, yks ehkä typerimpiä lauseita joita voi taksiin noustessa sanoa: "Saanks mä juoda tän loppuun? Mä lupaan etten mä läikytä" Huoh..

Joka ikinen läikyttäjä on sanonu tuon saman lauseen. Ai mitennii? No eihän kukaan tahallaan niitä juomia kaatele, jolloin ainoa mahdollinen keino estää se kaataminen on kieltää juominen autossa.

---

No mutta kysehän on kohteliaisuudesta! itse sanon saman miltei joka kerta. Noin sanomalla on todennäkösempää (luulen) että saa dokaa sen bissen autossa. Sen lisäksi yritän sanoa sen mahdollisimman selvästi jotta saisi käsityksen että olen selvinpäin. On niitäki jotka yrittää salaa dokaa takapenkillä... Ehkä kulunut fraasi, mutta niin on moi:kin kassalla... Ja melkein aina oon saanu juoda taxissa.
[/q]

No tottapuhuen kyllä minäkin katson tilanteen mukaan että annanko juoda mutta aika usein joutuu kieltämään, ja sit käy just noin kuin kolera kuvaili :P

Mut onneks mä ajan vaan arkisin päivävuoroja.

[q]Kolera, 3.8.2008 11:50:
---
larzizi, 3.8.2008 11:10:
---

annahan kun arvaan että henkilö oli +50v?
ei ne ihmiset mutta se kulttuuri missä ne elää.
[/q]

Mä taas oon taksia ajaessa todennu että ne nuoret on niitä kaikkein pahimpia. Mulla on ollut useampi vanhempi romaniasiakas kyydissä jotka on hyvin mukavia tapauksia mutta niiltä nuorilta joutuu ihan oikeasti pyytämään rahat etukäteen tai jää saamatta. Ja muutenkin rasittavia tapauksia.

[q]Freja, 3.8.2008 12:34:
---
Takyon, 3.8.2008 12:17:
mutta niiltä nuorilta joutuu ihan oikeasti pyytämään rahat etukäteen tai jää saamatta.

---

Miten sä pyydät rahat etukäteen taksikyydistä suututtamatta asiakasta?
[/q]

Noille nyt ei muutenkaan pysty mitään sanomaan ilman että ne alkaa metelöimään joten aika sama. Sit ollaan tilanteessa että joko maksavat etukäteen tai jäävät lähtökuoppiinsa. Jälkimmäisessä mä soitan keskukseen että eivät ota heiltä tilausta vastaan koska ovat tilanneet jo yhden auton mutta ovat haluttomia maksamaan..

[q]REivaaja, 3.8.2008 14:22:
---
Takyon, 3.8.2008 12:58:
Noille nyt ei muutenkaan pysty mitään sanomaan ilman että ne alkaa metelöimään joten aika sama. Sit ollaan tilanteessa että joko maksavat etukäteen tai jäävät lähtökuoppiinsa. Jälkimmäisessä mä soitan keskukseen että eivät ota heiltä tilausta vastaan koska ovat tilanneet jo yhden auton mutta ovat haluttomia maksamaan..

---
Ammatissasi et kuitenkaa saa harjoittaa rasisimia...
[/q]

En mä harjoitakaan, mulla on oikeus pyytää maksu etukäteen jos asiakas vaikuttaa siltä että sillä ei ole rahaa tai aikomusta maksaa

[q]REivaaja, 3.8.2008 14:28:
---
Takyon, 3.8.2008 14:27:
---
REivaaja, 3.8.2008 14:22:
---

---
Ammatissasi et kuitenkaa saa harjoittaa rasisimia...

---

En mä harjoitakaan, mulla on oikeus pyytää maksu etukäteen jos asiakas vaikuttaa siltä että sillä ei ole rahaa tai aikomusta maksaa

---
Ei saatana LOL. En edes jaksa vänkää perusteistasi pyytää etukäteen sitä massia
[/q]

Lukee muuten taksiohjesäännössä..

[q]REivaaja, 3.8.2008 14:41:
---
Takyon, 3.8.2008 14:38:
Luetko sä aina tahallaan väärin mitä muut kirjottaa vai revitkö muuten vain hatusta asioita?

---

---

Takyon: ...Ja muutenkin rasittavia tapauksia.
---

Kato peiliin ja mene itseesi.
[/q]

Niin, tuossa oli nyt kyse romaneista. Myöhemmin aika selvästi kirjotin ihan yleisesti ihan kenestä tahansa että mulla on oikeus pyytää maksu etukäteen jos asiakas vaikuttaa siltä että sillä ei ole rahaa tai se on haluton maksamaan. Kyseinen oikeus löytyy siis taksiohjesäännöstä ja siinä vaiheessa sä aloit vääntelemään mun sanomisia.

Mulla on tapana varsinkin iäkkäämpien asiakkaiden kohdalla tarjota turvavyötä jo siinä vaiheessa kun autan heitä autoon sisään, koska aika usein heillä on vaikeuksia saada sitä vyötä poimittua sieltä sivusta omin avuin. Tänään sitten eräs rouva sanoi kiukkuisesti että ei hän käytä kun se kiristää. Hyppäsin itse kuskin paikalle ja lähdin ajamaan, hetken päästä rouva sitten itse kaivoi sen vyön ja veti sen itsensä yli mutta ei kiinnittänyt. Kehtasi vielä sanoa että huijataan vähän poliisia ettei näe. Vituttaa tuollainen.. Noin muutenkin tuntuu että monilla asiakkailla on aika iso aukko sivistyksessä kun usein kuulee kysymyksen "Eihän se ole pakollinen? Vai onko?"

[q]Lost-Soul, 7.1.2009 13:03:
---
Takyon, 7.1.2009 10:29:
Mulla on tapana varsinkin iäkkäämpien asiakkaiden kohdalla tarjota turvavyötä jo siinä vaiheessa kun autan heitä autoon sisään, koska aika usein heillä on vaikeuksia saada sitä vyötä poimittua sieltä sivusta omin avuin. Tänään sitten eräs rouva sanoi kiukkuisesti että ei hän käytä kun se kiristää. Hyppäsin itse kuskin paikalle ja lähdin ajamaan, hetken päästä rouva sitten itse kaivoi sen vyön ja veti sen itsensä yli mutta ei kiinnittänyt. Kehtasi vielä sanoa että huijataan vähän poliisia ettei näe. Vituttaa tuollainen.. Noin muutenkin tuntuu että monilla asiakkailla on aika iso aukko sivistyksessä kun usein kuulee kysymyksen "Eihän se ole pakollinen? Vai onko?"

---

Et olis lähteny ajamaa ennenku laittaa sen turvavyön kiinni.
[/q]Toi on ihan hyvä tapa jos kyydissä on pelkkiä lapsia koska mä olen vastuussa niistä, mut aikuiset ovat itse vastuussa eikä mulla oikein ole oikeutta pakottaa..

[q]mayah, 13.6.2007 09:27:
"Ooiskelen kielitiedettä Helsingin yliopistossa."

Pitäiskö sun opiskella kirjoittamista kanssa? Ihanaa kun jengi pätee sillä miten ne on "tarkoja ja hulellisia ja täten sopivia äärimmäistä pikutarkkuutta ja erinomaista kymmensomijärjestelmää vaativaan tyhön".

Jep jep.
[/q]

Baitövei, noi oikeinkirjoitussysteemit käydään läpi suomen kielen laitoksella, ei yleisen kielitieteen laitoksella. Kaikki luulee aina että kielitieteilijät osaa seittemää kieltä ja kaikki jännät kieälioppisäännöt jne. mut ei me osata mitään (mitä normaali-ihminen arvostais).

[q]Annakins, 7.1.2009 15:53:
Se siis viitsi pitää toisella kädellä siitä vyöstä, jotta huijaisi poliisia mutta ei viitsinyt laittaa sitä kokonaan päälle? o_O
[/q]

Juuri näin! Ja siis vielä niin että se vyön lukko oli ihan samoilla holleilla kuin jos se olisi ollut kiinni, eli ei oikein päde sekään selitys että se puristaa kun se varmasti puristi ihan yhtä paljon noinkin.

Näitä kun lukee, tietää miks ei itse ole palvelualalla. Tommosen imurivalittajan kohdalla olisin sanonut totuuksia siltä parin ekan valituksen jälkeen. Se on harmi vaan jos on niin tyhmä asiakas, ettei tajua omia käyttövirheitään ja syyttää siitä myyjää.. jepjep.

vittu mitä idiootteja

Toisaalta, jos olisin ollut tuossa takana kuuntelemassa, ni olisin varmaan siitäkin jo kommentoinut olan yli.

[q]MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA, 25.11.2005 05:07:
---
Caro², 25.11.2005 04:00:
Asiakkaat on perseestä. Tutkimuksien mukaan melkein 100% firmojen ongelmista liittyy jollakin tapaa asiakkaisiin.

---

Mihin tutkimuksiin toi perustuu?
[/q]

Edit: Kun sitä läppää lukee ajatuksella, se aukeaa jossai vaiheessa

Tuli tuossa taannoin eräs vaja 40v miesasiakas neuvomaan kuinka paikallisessa nuorisolle suunnatussa diskossa pitäisi soittaa musiikkia laidasta laitaan. Vähän finkkareita, vähä rokkia, vähän sitä sun tätä. Näin saataisiin katettua mahdollisimman suuri musavalikoima mahdollisimman suurelle asiakaskunnalle.

En sitten siinä jaksanut kertoa mille asiakaskunnalle ko. ravintola yrittää profiloitua ja minkälaisella musiikilla.

Opetus: Älä mene ravintolassa neuvomaan dj:tä minkälaista musiikkia hänen tulisi soittaa, ei varsinkaan silloin, jos olet itse ko. ravintolassa ensimmäistä tai toista kertaa.. Dj on siellä joka ilta.. Melko varmasti hän on myös ammattitaitoisempi kaveri (siinä kyseisessä ravintolassa) sillä hetkellä.

Edellinen teksti != biisitoive.

EDIT: Korjausta.hh

[q]-K-, 1.7.2005 01:28:
Oikea terroristi taisi olla se 12wee pikku ilkimys.

T. papan puolella.*muhaha**piis*
[/q]

Jotta nää turha trollit saisi tästäkin (vielä joku aika sitten ihan mielenkiintoisesta) topikista kitkettyä. Tässä arvon vahti-täti -topikin aloittajan alkuperäinen viestin osa, jotta ihmiset nyt ihan oikeesti muistais mistä tässä aikuisten oikeasti oli kyse:

[q]mayah,
Tähän threadiin olisi kiva keräillä vastaavia kokemuksia erilaisista asiakaspalvelutyön jokapäiväisistä ärsyttävyyksistä, asiakkaista.
[/q]

On ilmeisimmin ollut hieman hakoteillä topikki..

Asiakkaat on perseestä. Tutkimuksien mukaan melkein 100% firmojen ongelmista liittyy jollakin tapaa asiakkaisiin.

Nyt täytyy kysyä arvon asiakaspalvelijoilta, voitteko selvittää miulle minkä takia en tänään saanut alkosta juotavaa.

Olin ostamassa seuraavaa:

5plo Smirnoff Ice (tai vastaava, breezer, jne)
1plo Helmi kermalikööri (0.35l / 17%)
1plo jotaintoista kermalikööriä (0.35l / 17%)

Kaikki ostamani juomat menevät kategoriaan "Saa myydä alle 20vuotiaalle".

Olen 194cm pitkä, 145kg, enkä vahingossakaan näytä alaikäiseltä - ikääkin on vasta 27vuotta.

Myyjä kysyi papereita, joita sopivasti ei miulla siinä ollut - mutta oli viranomaisen myöntämä järjestyksenvalvojan kortti, josta näkyy syntymäaika ja miun naama. Kuitenkin kieltäytyi myymästä.

Tokihan ymmärrän sen, että ikää pitää pystyä todistamaan JOTTEI myydä alaikäiselle. Mutta täytyy kyllä olla helvetin sokea ja typerä myyjä, jos kuvittelee näinkin pienen ja ruman miehen olevan alle 18vuotias. Totesin vielä, että käynkö pyytämässä tädin autosta ostamaan nämä juomat, ettet vahingossakaan myy "alaikäiselle". Luulisi tässä vaiheessa jo sytyttävän tyhmemmälläkin myyjällä, etten varmaan ole menossa jakamaan juomia pennuille, jos olen liikenteessä 65vuotiaan tätini kanssa...

Joskus täytyy kyllä ihmetellä myyjien maalaisjärkeä.

Ainiin, olenko jo kertonut, että vituttaa ihmiset jotka nussii millitarkasti ohjekirjan mukaan vaikka tilanne on kaikin puolin selvä.

Jos hyvä asiakas tulet kysymään multa neuvoa et missä jokin on niin VOISIT VITTU SIT KUUNNELLA LOPPUUN ASTI KUN YRITÄN SUA NEUVOO!!!!!

nii ei tartte tulla kysymään "nii et missä se oli".. jos olisit kuunnellu loppuun niin olisit löytäny sen.

Tuli kerran eräs nainen sanomaan, että lusikat on loppunut. Kysyin sitten, että kummat lusikat; muoviset pikkulusikat vai ruokalusikat. Nainen tiuskas, että ruokalusikat. Noh, sanoin että pieni hetki menee kun olin siinä kassalla ja oli just pari asiakkaan maksut kesken niin en siitä sitten voinut heti just sillä sekunnilla lähteä hakemaan niitä lusikoita. Noh, meni pari minuuttia niin tämä samainen nainen tulee huutamaan, että kuinka kauan siinä voi mennä niin hakemisessa. Eihän siinä kauaa, mutta yritä selittää, että siellä oli muitakin asiakkaita kuin se. Hain sitten niitä lusikoita ja tadaa! Siellä oli täyskipollinen niitä pirun ruokalusikoita! Se nainen oli vaan kattonut väärästä paikasta *igor*.

[q]nini, 28.6.2008 00:50:
Noh näitähän kassalla riittää. Tässä pari.

Naisasiakas tuli ostamaan isoa 220 litran kompostoria ja sen maksettuaan myyjä lähti avuksi viemään sitä asiakkaan autolle. Pian kuitenkin myyjä tuli kompostin kanssa takaisin sisälle ja tokaisi että oli sitten nainen tullut ostoksille Smartilla. S m a r t i l l a.

[/q]

Ahahahaa, tälle repesin kovin huolella. Niin blondin logiikkaa että... :D :D

O