Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

asiakas pyytää jäätelöpallon kulhossa koiralleen, vien sen pöytään ja jo pitkältä nainen rääkäisee etten vain saa laittaa kulhoa alas maahan, vaan minun tulee asettaa se pöydälle ja tuoda hänelle lusikka. Kiltisti tottelen, tosin hieman nyrpiintyneenä turhasta (kova äänisestä) sättimisestä ja nappaan normi keittolusikan mukaani ja painelen takaisin terassille. Nooooh, tietenkin minun virheeni tässä oli, että koiralle EI voinut tarjoilla sitä jädeä tavis lusikalla vaan piti mennä hakemaan kiva pikkunen jälkkärilusikka...

MUN MOKA, LADY...! *toktok* sorry..

uuu uuu, tässähän voisi sitten ihan avautua muistakin tyhmistä asiakkaista (ihanaa!!)

elikkä ravintolakäyttäytymisestä hieman..
- jengi onnistuu aina seisomaan siinä baarin ja keittiön välissä tukkien tarjoilijoiden kulkutien aikast täydellisesti. kolmannen kerran kun siitä suhaa kymmenen+ lautasta kourassa ja karjuu musan läpi että ANTEEKSIVÄISTYISITTEKÖ saa 130kg miehen vetämään vatsansa sisään ja näin antaen sulle tietä sen -2cm lisää.. voi kiitos!!!!

- jos kassalla/baarissa on jonoa niin älä kisko meitä tarjoilijoita hihoista tai ainakaan siitä hiton essusta, saat meidät vain kaatumaan tai tiputtamaan tavaroita. myöskään kulmissa väijyminen tai seurailu pitkin salia ei auta, jos tilaukset tehdään kassalla ne tehdään myös siellä, jankuttaminen EI auta. joka ikinen päivä joku uikuttaa et kun on ihan kaaaamee jono ettenkö olis NIIIIIN ihana ja toisin sitä kaljaa sinne terdelle. EI, en tuo koska sitten ne 200 kaveria siinä vieressä alkaisi kans uikuttaa

- jos on pakko valittaa olkaa hyvät ja tehkää se suoraan! vittuilu vieressä, kun korjaat viereistä pöytää on aikast ärsyttävää. Toissa pävänäkin eräs pöytä keskusteli kovin kuuluvasti miten suomen ravintolakulttuuri menee alas päin kun joutuu tilaamaan kassalta ruokansa. porukka heitti siinä sitten läppää että kohta joutuu hakea sen ruokansa myös keittiöstä itse ja tiskata myös. Olen pahoillani mutta meidänkin lafkassa menee se about 600 annosta lounaata iltaan ja neljä tarjoilijaa ei vain ehdi repeytyä jokaiseen pöytään!!!

- miehet (ja naisetkin joskus), älkää iskekö tarjoilijoita loppuillasta.. se on aika karseeta, vaikka kovin ymmärrettävästi me ollaan useasti ne ainoa selvät ja vielä semi hehkeät neidot (tai herrat) talossa

- naiset, opetelkaa kiskomaan sitä wc-paperia normaalilla tyylillä.. sitä rullaa ei kuulu kynsiä ja raapia siitä paperitornin sivussa olevasta pienestä aukosta. sitä paperia löytyy sieltä Alhaalla olevasta aukosta..

tässä hetkeksi.. kiitos..

[q]remotion, 5.6.2007 13:47:
---
Dana, 5.6.2007 10:26:
uuu uuu, tässähän voisi sitten ihan avautua muistakin tyhmistä asiakkaista (ihanaa!!)

elikkä ravintolakäyttäytymisestä hieman..
.
.
.
tässä hetkeksi.. kiitos..

---

tapahtuuko tää kaikki tos haukilahdessa? o_0
[/q]

OOOO.. sulla ei ole aavistustakaan mitä kaikkea siellä Todellisuudessa ehtii päivän aikana tapahtumaan *pökr**possu*

Jos ruokatarjoilumme on buffet tyyppinen niin ei, emme tuo sieltä sinulle annosta, vain koska sinä olet ennekin tottunut siihen että tarjoilijat tuovat sinulle kaiken pöytään, vaikka niin ei kuuluisikaan.*toktok*

[q]AnderS, 13.6.2007 11:30:
---
crissy, 13.6.2007 10:20:

Kyllä meiltä asiakaspalvelijoilta vaaditaan kohteliaisuutta ja paskan nielemistä mutta kyllä mä ehkä peräänkuulutan myös asiakkaalta sellasta peruskohteliasuutta, mikä jo on kotona opittua..

---

Mä olen sun kans 150 % samaa mieltä. Miks vitussa se asiakaspalvelutilanne pitäis poiketa yhtään normaalista kanssakäymisestä, missä yleiset kohteliasuussäännöt pätevät.
[/q]

AIVAN!

Ei, mä en voi muuttua intternetiksi sulle päivässä...vitun vittu. Maksa se pikatilausmaksu, jos haluat sen alle viikossa. Sori, että mun empatia ei välity toivottomaan tilanteeseesi eli elämään ilman intterwebbiä. Ja ei, et ole tilannut sitä 2 viikkoa sitten, jos tilauskaavake tuli meille viime viikolla.

[q]MesMeRise, 8.6.2007 23:51:
Jos ruokatarjoilumme on buffet tyyppinen niin ei, emme tuo sieltä sinulle annosta, vain koska sinä olet ennekin tottunut siihen että tarjoilijat tuovat sinulle kaiken pöytään, vaikka niin ei kuuluisikaan.*toktok*
[/q]

No onhan se persiistä jos pinseet tytöt ei tuo ruokaa pöytään.

Minkä ihmeen takia luulet, että voin myydä sinulle viime viikon tarjoustuotteen viime viikon hinnalla vaikka "niitä on enää vaan muutama kappale"? Viime viikko oli viime viikolla ja sinä olet päivän myöhässä. Enkä minä päätä vaatteiden hinnoista, joten turha jankata asiasta. Jos olet niin saatanan pihi, että et kahta euroa enempää suostu maksamaan, niin mene kotiisi viiltelemään itseäsi viime viikon tarjouslehdellä.

[q]Cloud, 11.6.2007 19:01:
---
MesMeRise, 8.6.2007 23:51:

---

No onhan se persiistä jos pinseet tytöt ei tuo ruokaa pöytään.
[/q]

En mä oo pinsee, ni sitte kato mun kohalla se ei oo persiistä. muhah

Tänään oltiin työkaverin kanssa kahdestaan töissä lounasaikaan, niin sitten joku ukko taas rupee valittamaan, että saiskos sinne pöytään täydennystä kun oli pitsat hiukan loppu. Jep, heti kun vaan jompi kumpi kerkeää, kun siellä pitää tehdä vähän muutakin kuin vaan pelkkiä pitsoja. Ja ei, meillä ei ole neljää kättä jotka on kuusi metriä pitkät. Huoh, miksei ne koskaan opi, että mekään ei olla robotteja ja siellä on muutakin kuin sitä saatanan pepperoni tai kinkku-ananas pitsaa.

Ja sitten myöhemmin tuli muutama teinityttö. Meillä on se emv-laite niin siihen tarvii sitten sen tunnusluvun. Yks niistä tytöistä sitten "LUULEKSÄ ETTÄ MÄ MUISTAN MUN TUNNUSLUVUN?!?!?" ja jotain muutakin se siinä meuhkas melkein hysteerisena. Ja sitten lopuksi; "mun täytyy soittaa äidille". Jaahas, aiotko soitella äitilles vielä 30-vuotiaana kun et muista korttis numeroa. Ei oo mun vika jos meille on tullut noi vempaimet.

Asiakaat on aina värässä eikä ees maksa tarpeeksi.

[q]*Mirri*, 12.6.2007 22:44:
Mikä ihme siinä on , että kun tullaan ravintolaan syömään, niin se perse on pakko tunkee sen salin ainoan likasena olevan pöydän ääreen ja sit alkaa nillitys , et voisko tätä siivota? Ympärillä ois puhtaita pöytiä vaikka millä mitalla. En vaan tajuu. Ja siis tätähä tapahtuu kutakuinki päivittäin.
[/q]
Olisko niin että se likanen pöytä on se raflan paras pöytä (ainakin ko. henkilön mielestä)? Kyllä mä ainakin istahdan siihen vapaana olevaan likaiseen ikkunapöytään ennemmin kuin puhtaaseen kyökin oven vieressä.

Asiakas tulee liikkeeseen, ilmoittaa tahtovansa ostaa mainoslehdessä olleen tuotteen. Hetken selvittelyn jälkeen ilmenee että tuotetta on mainostanut kilpaileva yritys, kaupungin toisella laidalla. Tähän pulmaan asiakkaan ratkaisu on että hei tyttö, hän ei millään jaksaisi lähtee niin kauas, mut sopisiko et jos hän kävisi syömässä niin voisinkohan minä hakea sen hänelle. Juu, meillä on semmonen periaate et myydän omia tuotteita, ei toisten firmojen. Ei mennyt selitys jakeluun.

[q]VaSKiTSa, 12.6.2007 23:02:
Asiakas tulee liikkeeseen, ilmoittaa tahtovansa ostaa mainoslehdessä olleen tuotteen. Hetken selvittelyn jälkeen ilmenee että tuotetta on mainostanut kilpaileva yritys, kaupungin toisella laidalla. Tähän pulmaan asiakkaan ratkaisu on että hei tyttö, hän ei millään jaksaisi lähtee niin kauas, mut sopisiko et jos hän kävisi syömässä niin voisinkohan minä hakea sen hänelle. Juu, meillä on semmonen periaate et myydän omia tuotteita, ei toisten firmojen. Ei mennyt selitys jakeluun.
[/q]
Toi vaatii joko ihan helvetinmoista pokkaa tai sitten ihan saatananmoista typeryyttä asiakkaalta :D. Kyllähän noita aina riittää "moi mä ostin tän tuolta toisesta paikasta, et viittis asentaa?" Toki mutta hintaa kertyy 80e/h ja vaikka se kestäis 30sek niin se on 20e kiitos niin ei sit yllättäen asennuspalvelut kelpaa :D. Ostais ne perkeleen vempaimensa sellaisesta paikkaa mistä saa apua jos ei ite osaa eikä mistään nettikaupasta :D.

Mikä ihme siinä on , että kun tullaan ravintolaan syömään, niin se perse on pakko tunkee sen salin ainoan likasena olevan pöydän ääreen ja sit alkaa nillitys , et voisko tätä siivota? Ympärillä ois puhtaita pöytiä vaikka millä mitalla. En vaan tajuu. Ja siis tätähä tapahtuu kutakuinki päivittäin.

[q]Annakins, 12.6.2007 23:09:
Eiks niissä pitäis olla myös allekirjoitusmahdollisuus? varsinkin kun kaikki kortit ei niis viel toimi.
[/q]
Juu, onhan niissä. Mutta mikäs idea siinä sitten olis, että aina vaan sanotaan "joo, venaile vähän aikaa niin voit sitten allekirjottaa. Eihän nyt teidän pidä muistaa tunnuslukua vaikka muiden täytyy". Ja noi laitteethan on sitä varten, että se vähentää meiltä varastetun kortin käyttömahista, joten tollasissa tilanteissa se kumoais ton laitteen idean. Ja sitten kun pyytää henkkareita nähtäväksi niin siitä taas nousee kauhee haloo

[q]Jutu, 12.6.2007 23:26:
---
Annakins, 12.6.2007 23:09:
Eiks niissä pitäis olla myös allekirjoitusmahdollisuus? varsinkin kun kaikki kortit ei niis viel toimi.

---

Juu, onhan niissä. Mutta mikäs idea siinä sitten olis, että aina vaan sanotaan "joo, venaile vähän aikaa niin voit sitten allekirjottaa. Eihän nyt teidän pidä muistaa tunnuslukua vaikka muiden täytyy". Ja noi laitteethan on sitä varten, että se vähentää meiltä varastetun kortin käyttömahista, joten tollasissa tilanteissa se kumoais ton laitteen idean. Ja sitten kun pyytää henkkareita nähtäväksi niin siitä taas nousee kauhee haloo
[/q]
Noi laitteet on kyllä hervottoman kokosia. Itsekkin olen nähnyt jo useamman henkilön kortin tunnusluvun (vaikka en ole edes yrittänyt katsoa), kun ovat käyttäneet kyseistä laitetta. Jos olisin rikollinen ja onnistuisin vielä varastamaan kortin, niin voisin kaikessa rauhassa käyttää sitä ja saisin vieläkin suuremman vanhingon aikaseksi.
En todellakaan tykkää noista uusista laitteista.

[q]Annakins, 13.6.2007 00:07:
---
Lost-Soul, 13.6.2007 00:03:
Noi laitteet on kyllä hervottoman kokosia. Itsekkin olen nähnyt jo useamman henkilön kortin tunnusluvun (vaikka en ole edes yrittänyt katsoa), kun ovat käyttäneet kyseistä laitetta. Jos olisin rikollinen ja onnistuisin vielä varastamaan kortin, niin voisin kaikessa rauhassa käyttää sitä ja saisin vieläkin suuremman vanhingon aikaseksi.
En todellakaan tykkää noista uusista laitteista.

---

Joo mua kanssa vituttaa sitä tunnuslukua näpytellä siinä kassalla ilman minkäänlaista näkösuojaa, myyjä ja muut asiakkaat takana voi tsiigailla ihan rauhassa mikä mun tunnusluku on. Ihan hyvä idea, mut olis ehkä vielä vähän kehitettävissä...
[/q]

Juu samaa mieltä.

Itse olen aina miettinyt että miksei noi voi olla niitä "sirun" lukijoita. Kun ainakin electronissa oli aluksi ajatuksena, että ihmiset lataisi sille sirulle sitä rahaa tililtään. (jos oikein muistan.)

Eli riittäisi, että kortti laittettaisiin siihen laitteeseen ja se imaisisi sen oikeain summan pois sieltä sirulta kunhan sielä vain olisi sen verran..
Ok ok miksei sitten suoraan tililtä?? No olisihan se turvallisempaa kun ihmisen pitäisi itse pankissa/automaatilla omalla tunnarillaan siirtää sitä rahaa sinne sirulle.
No olisihan siitä vaivaa tietysti kun aina silloin tällöin pitäisi käydä automaatilla sirua täyttämässä.. mutta noh kaikkea ei kai voi saada.

[q]Cloud, 13.6.2007 00:13:
Itse olen aina miettinyt että miksei noi voi olla niitä "sirun" lukijoita. Kun ainakin electronissa oli aluksi ajatuksena, että ihmiset lataisi sille sirulle sitä rahaa tililtään. (jos oikein muistan.)

Eli riittäisi, että kortti laittettaisiin siihen laitteeseen ja se imaisisi sen oikeain summan pois sieltä sirulta kunhan sielä vain olisi sen verran..
Ok ok miksei sitten suoraan tililtä?? No olisihan se turvallisempaa kun ihmisen pitäisi itse pankissa/automaatilla omalla tunnarillaan siirtää sitä rahaa sinne sirulle.
[/q]

Joo mut jos se ei kysyis mitään tunnistetta, niin varastettua korttia olis helppo käyttää.

[q]Cloud, 13.6.2007 00:13:

[/q]

Muistat väärin. Kyseinen "e-rahaa sirulla" toiminto oli nimeltään Avant ja sen sai kaikkiin sirullisiin kortteihin ennen Visa Electronin yleistymistä Suomessa. Avant-järjestelmä kuopattiin lopullisesti huhtikuussa 2006. http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=10&news_id=20066528

O