Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]mayah, 22.1.2007 14:35:
- Mä oon nyt tässä teidän kotisivuilla katsomassa näitä avoimia työpaikkoja
- Joo
- Niin, tota, voinko mä niinkuin teidän kautta hakea näitä avoimia työpaikkoja mitä täällä on?
[/q]

- Ei kannata. Vaikka työtehtävämme osittain sopivatkin vasta työelämään tuleville, suosittelemme teidän tapauksessanne lisäkoulutusta. Tervetuloa uudelleen kehitettyänne normaalin ajattelukyvyn.

[q]KooKie, 22.1.2007 15:28:
Mä en vain voi sietää tuollaista ylimielistä "minä ennen muita - minä [size=9]minä[/size] [size=8]minä[/size] [size=7]minä[/size] [size=6]minä[/size]" asennetta.[/q]

Yhdelle duunikaverille oli vuosia sitten asiakas ruvennut pauhaamaan, että hän on _varatuomari_ ja siten häntä tulisi palvella ennen jonossa jo olleita ihmisiä. xD (Triviatietona mainittakoon, että oikeustieteen maisteri pääsee varatuomariksi auskultoimalla, mikä on vuoden pesti vaikkapa käräjäoikeudessa tekemässä samaa hommaa, mitä vakkareita avustavat _harjoittelijat_ tekevät.)

[q]Sand3, 25.1.2007 14:28:
-clips-
[/q]

Nää on näitä hetkiä jollo asiakkaalle sanotaan 'osaatko hiihtää' tai 'et vaan osaa'

[q]Freja, 25.1.2007 17:10:

En oo muuten ikinä kuullu moista sanaa.
[/q]

Mä luulin et mun päivä o_O on yks toinen juttu mut se onki tää.

[q]Takyon, 3.8.2008 14:33:
Lukee muuten taksiohjesäännössä..
[/q]''Ohjeistamme pyytämään Romaneilta (lue:manne) rahat etukäteen koska heillä ei ole rahaa.''
No ei sit mitään.

[q]Lyylikki, 22.1.2007 15:44:
---
KooKie, 22.1.2007 15:28:
Mä en vain voi sietää tuollaista ylimielistä "minä ennen muita - minä [size=9]minä[/size] [size=8]minä[/size] [size=7]minä[/size] [size=6]minä[/size]" asennetta.

---

Tähän muun muassa liittyy se, mikä välillä itseäni ottaa päähän. Jos on käytössä kaksi (tai vaikka kolmekin) kassaa, niin miksi pitää jonottaa kahdessa eri jonossa. Kaikille nopein tapa olisi se, että jonotettaisiin yhdessä jonossa ja jonosta seuraavan ottaisi sitten se kassoista, joka ensiksi vapautuu.

Okei, mä tiedän, että tämmöinen jonotussysteemi ei tule Suomessa IKINÄ toimimaan, mutta älykäs ja kaikkia palveleva se olisi. Jos toinen jono jumahtaisi, niin toinen kuitenkin ehkä vetäisi. Se asettaisi kaikki asiakkaat samaan asemaan.
[/q]

Ihan samaa mieltä! Toinen tähän liittyvä on se, että tulee jonottamaan tyhjälle kassalle, jossa ei alkuunkaan ole ketään palvelemassa ja sitten rupee kiukuttelemaan, että "minä olen odottanut jo niin ja niin kauan...". Jonotetaan vaan, niinkuin kaikki muutkin.

Ja kännistä asiakasta pahempi on muuten oman ravintolan työntekijä kännisenä asiakkaana*pepsodent*

En tiiä avuduinko tästä jo kertaalleen (liia väsyny selaa taaksepäin). No siinä oli pari jotai 12v olosta poikaa pelaamassa pelikonetta. Menin kysymää papereita/kehottamaan poistumista. Hetken päästä hyppäs seläntaakse joku keski-ikänen mies "ne on mun seurassa, olin tos kiskalla nurkan takana" "no etpä ollu tässä äskön" "no nyt oon, et mees vaa myymää siitä". Joo munha vika se on, jos laissa/pykäläs what ever, lukee, et alle 15-vuotiaat eivät saa pelata ilman vanhempien läsnoloa pelikoneita.

Tänää tuli sellast ämmittelyä, et huhhu...se onki asia eriksee.
Kivaa olla kassalla

[q]Freja, 10.2.2007 13:16:
AIVAN SAMA VAIKKA OLET POLIITIKKO, SINÄ SAAT IHAN SAMANLAISTA PALVELUA KUIN MUUTKIN. Saatanan runkkari! Jos mä sanon että shekit ei käy, ni NE EI VITTU KÄY. URPO!!!! Turhaan rupeet kattoon tollasella naamalla mua, aivan ku mä oisin tehnyt jotain väärin. Nuo "oletkomukavarma"-katseet, nuo "katotaanko!"-katseet ei hetkauta mua vittujakaan.
[/q]

kuulstaa niin ylimieliseltä että suutun sun puolesta *toktok*

Politiikko? Kuka? Missä? Nimiä kehiin, vaalit tulossa! Seiskapäivään: "Kansanedustajaehdokas öykkäröi kaupassa"

Täällä mun pisteessä on 6 tietokonetta asiakkaiden käyttöön. Yks niistä ei futaa kunnolla ja on siks pois päältä. Nyt joku vitun molopää tuli siihen koneelle ja kun mä sanoin että se on pois päältä, mee toiselle koneelle ni sehän oli sitten ihan mahoton asia ymmärtää ykkösellä. Siitä piti myös tehä hirvee haloo että se ei ole päällä kun se ei toimi kunnolla. Kaikki muut koneet oli vapaana. Vitun ihmiset saatana oikeesti mitä vitun väliä sillä on jos yks kone ei toimi kun muut vastaavat on vapaana?!

Oon duunissa kodinkone-firmassa ja pahimpia on nää tyypit:
1) Junnu kundi ("mitään en oo ottanu") kattelee kalleimpia autokajareita ja mankkoja ja pokalla ilmeellä kysyy, että voinko käydä testaamassa näitä mun omassa autossa?! - Valitettavasti et voi. - Loukkaantunut "asiakas" -Ai minkä takia? Mun auto on ihan tossa kulman takana!Siis mitä liikkuu näiden päässä??
2) Asiakas soittaa/tulee käymään hätääntyneenä: näppäilin vahingossa pin-koodin väärin ja olen ostanut puhelimen teiltä, voitko antaa sen mulle nyt heti? - Ottakaa yhteyttä operaattoriin, koodin saa sieltä. -Närkästynyt asiakas: ai siis et voi mulle antaa sitä? Kyllähän se koneelta löytyy. - Juu, löytyy operaattorin tietokannasta, meiltä vain sarjanumerot... Jos ko asiakas on liikkeessä käymässä, hän jankkaa - soita sinä sinne, en minä pääse läpi/osaa/tiedä mistään mitään. Joo huomasin, kun näppäilit sen koodinkin väärin (en kyllä niin ole sanonut). - Selvä, saanko henkkarit? - Jaa minkä takia? - Operaattori vaatii minua varmistamaan henkilöllisyytenne. - Ai luulet siis että tää on pöllitty puhelin?? - Valitettavasti en voi tehdä mitään ennenkuin annat ne henkkarit. - (älytöntä mutinaa ja kiroilua) no tossa saatana, näytänkö samalta? -Siis voi vittu mähän tässä teen sulle palvelusta!!!
3) Mies älyttömässä humalassa haluaa avaa liittymän. - Anna mulle se priipeidi. - Niitä ei valitettavasti saa meiltä. - Mitä vittua? - R-kioski on lähin joka myy niitä. - Eiks sul saatana mitään lataushommia oo? - Kyllä löytyy, maksatte nyt 20 ja saatte kortin ja uuden numeron. - OK, semmonen sitte. - Saanko henkkarit? - Mitä vittua? - Operaattori ei myönnä kortteja ilman henkkareita. - Vitun vittu, mä en viel oo saanu suomen kansalaisuutta, oon asunu ruotsissa viimeset 15 vuotta, tulin eilen suomeen. - Hyvä, eli passi löytyy sitten varmasti. - Ei ku mul on tää ruotsin henkkari. - Joudun tarkistamaan mp:tä hyväksytäänkö tämä. - Vittu se on varmasti ihan oikee, eikä mikään väärennys. - Valitettavasti silti joudun kysymään. - "älytöntä mutinaa, kiroilua ja hillumista")- Kundilla oli paskin koskaan väärennetty henkkari! Palaan takaisin: - Valitettavasti emme voi hyväksyä tätä. - Ja miks ei? - Tarvitsemme suomessa tai kansainvälisesti hyväksytyn henkilöllisyystodistuksen. Valitan, ei ole minusta kiinni. - No millä vitulla mä nyt soitan? - Hae sieltä ärrältä se "priipeidi". ASIAKAS LÄHTEE JUOSTEN, HUUTAEN, SYLKIEN: VITUN HUORA, SAATANAN KUSIPÄÄT (ei tää neiti oo teidän syy-mainitsi samalla) MÄ VITTU RÄJÄYTÄN TÄN KOKO SAATANAN LIIKKEEN! Vastasin takaisin, hyvää päivän jatkoa teillekkin ja hymyilin hurmaavasti
4) Anna nyt alennusta tosta koneesta, mä tunnen tän kauppiaan. Voin vaikka soittaa sille. Alennusta tulee sitä vähemmän mitä enemmän kinuat. Ihan sama vaikka tuntisit paavin.
5) Onko sulla myydä kokista?- Tämä on kodintekniikkaa myyvä liike??
6) Missä teillä on ne pyöreet koneet? - Anteeksi mitkä? - No ne pyöreet koneet jotka hurisee. En nyt muista miksi niitä kutsutaan. - Mitähän ne tekevät? - Hurisee ja ne on pyöreitä ja sit niissä on semmonen pyörivä juttu sisällä. - Huikkaan kolleegan avuksi ja mietitään yhdessä läpi eri vaihtoehtoja: Kuivattaako se? - Joo tai siis itseasiassa en tiedä? 10 minuutin kaupan kiertelyn ja kaikkien pyöreiden vaihtoehtojen jälkeen, pappa muisti, että sehän olikin tommonen imuri! Eikö ne enää oo pyöreitä?
SIIS APUA! EI TAIDA OLLA MUN ALA... VIHAAN TYHMIÄ JA HITAITA IHMISIÄ!!!!

Se ei oo mun vika jos kirjotat paperiin oman nimen jälkeen oman tilinumeron tilalle jonkun yrityksen tilinumeron ja rahat tulee sulle sen takia 2 viikon viiveellä.

sama asia ravintoloissa-yks likainen pöytä,josta just lähti asiakkaita,ja muuta vapaana,nii silti ne seuraavat asiakkaat menee just siihen likaiseen..mitä vittua???????

[q]mashka, 23.2.2007 15:32:
sama asia ravintoloissa-yks likainen pöytä,josta just lähti asiakkaita,ja muuta vapaana,nii silti ne seuraavat asiakkaat menee just siihen likaiseen..mitä vittua???????
[/q]

Ehkä se on kivemmalla paikalla.

[q]mashka, 23.2.2007 15:32:
[/q]

joo, niin tuttua. sillon kun olin vielä tarjoilijana yhessä raflassa, tää oli melkein jokapäivästä. usein jopa ystävällisesti ehdotin siirtymistä viereiseen pöytään, mutta eih.

[q]Jocular, 23.2.2007 15:42:
Se ei oo mun vika jos kirjotat paperiin oman nimen jälkeen oman tilinumeron tilalle jonkun yrityksen tilinumeron ja rahat tulee sulle sen takia 2 viikon viiveellä.
[/q]
Nih. Tai jos laitat rahan maksuun, mutta et tarkista että se myös veloittuu tililtäsi, ei kannata alkaa kyselemään josko me selvittäisimme missä se on.

Tai jos pyydät rahaa jota sinulla ei vielä tänään ole, emme valitettavasti voi vielä tänään maksaa sitä.

Tai.. tai.. tai...
hohhoh. On myös sallittua nauraa itselleen ja sanoa "olinpa tyhmä". Autan kyllä selvittämään asiat.

Me ei olla kauppa, me ollaan nopean syömisen ravintolamaailma, mutta meillä aika usein ne ihmiset katselee siinä sitä meidän kassojen yläpuolella olevaa valikoimaa pitkäänkin. Meillä on 3 kassaa vierekkäin samalla tiskillä ja me jätetään kohtuu suuresti asiakkaiden omantunnon ja sen puutteen varaan tää asia. Toki pyritään palvelemaan ns. "tulojärjestyksessä", mutta yleensä se menee niin, että jos yhdellä kassalla on joku palvelemassa jotakuta ja tulen paikalle nähden että väkeä on "jonossa" (meillä useammin sekalainen rykelmä, josta et tiedä ketkä ovat kenenkin seuruetta tai edes ovatko tulossa, lähdössä, kävelemässä ohi vai jotain aivan muuta [ollaan siis aivan keskellä kauppakeskusta])
niin menen vapaalle kassalle ja ilmoitan selvästi ja kuuluvasti että "Täällä olisi vapaa kassa" ja sitten jätän järjestyksestä tappelemisen asiakkaiden ongelmaksi.

Jos taas olen yksin kassalla, niin väkeä kertyy usein siihen tiskille ns. "baaritiskimäisesti" ja silloin pyrin palvelemaan muistini ja tulojärjestykseni mukaan ja joskus jopa kysyn että "kenen vuoro sitten oli" mutta jälleen jätän tappelun asiakkaille jollen selvästi tiedä että joku oli ennen jotakuta.

Ja tästä myös viime viikolla eräs asiakas minulle sanoi, kun kiilaamisesta ja ensin päästämisestä tuli keskustelua, että "eihän se teille kassoille kuulu, kyllä se on meidän asiakkaiden oma asia ollaanko rehellisiä vai törkeitä ja puolustetaanko sitten sitä omaa paikkaamme." Annoin tälle herralle alennusta

Ah. Tänään jälleen pitkästä aikaa klassikkojen klassikko "Tässä ei ollu hintaa, niin tää on varmaan ilmainen" - läppä.

Voi v**tu, ota ja juokse! Sehän on ilmainen! Mitä sä tässä kassalla sitten teet?

[q]niomic, 23.2.2007 19:06:
"jaadijaa"
[/q]

[q]Dementation, 23.2.2007 19:16:
"jaadijaa"
[/q]

Mä olen samanmoisessa duunissa, kuin Dementationkin. Se on mulle lähtökohtaisesti aivan se ja sama, kuka siinä asiakkaanani pyörii, samalla tavalla mä siellä duunituntini kulutan riippumatta siitä, ketä palvelen. Henkilökohtaisella tasolla mä taas en voi sietää tuollaista käytöstä, siitä edellisen postaukseni viimeinen kappale.

Meidän "nopean syömisen ravintolamaailmassa", kuten Dementation huvittavasti kuvaili on annettu sääntö, että asiakkaat palvellaan järjestyksessä. olen saanut noottia siitä, että olen vain ilmoittanut "vapaa kassa", joten sitä virhettä en enää tee. Mä todellakin voin olla nokkava tuollaisessa tilanteessa - JEU, meidän ravintolavastaava oli paikalla ja "sanoi mun olleen oikeassa".

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O