Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]Kauluspaita, 18.12.2006 04:27:
Puhelu:

Asiakas: Mun kanavat on pimeänä, ei näy mitään.
Mä: Jaha, mikäs teidän nimi on?
Asiakas: Jussi Mäkinen(nimi muutettu)
Mä: Hmmm.. Ei löydy Jussi Mäkistä, oletteko varmasti meidän asiakas?(Kysyin näin koska meille tulee paljon puheluita, jotka kuuluisi mennä muualle)

Asiakas hermostuu

"No OLEN OLEN, katso nyt sieltä"
Mä: EI löydy edelleenkään Jussi Mäkistä, voitteko antaa sotunne niin katson löytyykö sillä?
Asiakas antaa sotun
Sotun tiedoilla löytyy Kari Mäkinen

Mä: Mikäs teidän osoite oli?
Asiakas antaa saman osoitteen kun Kari Mäkisellä
Mä: tässä osoitteessa löytyy Kari Mäkinen ei Jussi
Asiakas: Niin joo, mutta mä tykkään sanoa itseäni Jussiksi

MITÄ VITTUA!!!
[/q]

:D *tipahtel*

I *sydän* customerservice

[q]Mimir, 18.12.2006 16:28:
---
MesMeRise, 16.12.2006 16:11:
A: Viski ja siihen tilkka kokista.
A: SIITÄ LIMSASTA EN SITTEN MUUTEN MAKSA KU SITÄ TULEE IHAN VÄHÄN VAAN

---

Mulla oli entisessä duunissa vakioasiakas, joka oli sitä mieltä, että hänen kuuluu saada aina joka aamu ottaa ihan vähän kahvia, mutta siitä ei kuitenkaan tarvitse maksaa, koska sitä todella on vain ihan vähän. Kyllä siinä monesti naurua pidätteli, että anteeksi mitä
[/q]

Mä en voi käsittää. Samoin ku meillä oli ulkotiskillä vain puolenlitran limuja myynnissä. Pulloa ei saa antaa pois ja kaikki juoma laitetaan mukiin. Pienempiä kokoja ei ole. Voi sitä kitinän määrää siitä kun ei ole kun se yks limu koko, ja kun pulloa ei saa korkin kanssa. Ennen jopa jaksoin ystävällisesti selittää näille alennusten ja erikoiskohtelun vonkaajille miksi näin toimitaan kun meillä toimitaan, mut nykyään tuntuu et mun käpy räjähätää saman tien ku joku tulee natisemaan; MUOVITUOPISTAHAN MINÄ EN KALJAANI JUO. En ymmärrä mikä niissä säännöksissä ja käytännöissä on niin saatanan vaikeaa ymmärtää.

Jos vakuutusyhtiöstä tulee jyrähdys, että tässä vahingossa on kumpiki syyllisiä ni sit ne saatana on! Ei tarvi soittaa joka päivä ja jauhaa tuntia ja mussuttaa siihen (BTW maksulliseen) numeroon, kuinka todennäköisesti ja kuinka oletettavasti näin ja näin kävi ja että nyt yhtiö tekee kyllä ratkaisun itselleen hyödyllisimmin päin ja vain toista osapuolta uskoen. UOH!

Ymmärskö joku ? ;)

[q]Jocular, 20.12.2006 17:28:
Ymmärskö joku ? ;)
[/q]

Ei, koska vakuutusyhtiöt on uskomattomia paskalaitoksia, joiden mielestä on ihan helvetin ok nylkeä asiakkaitaan vuosikausia ja sitten kun asiakkaalle jopa joskus tapahtuu joku vahinko, niin yhtiö katsoo oikeudekseen koittaa luikerrella irti sen korvaamisesta kaikin mahdollisin tavoin. Näin toimimalla vakuutusyhtiöt takaavat sen, että asiakkaat heittäytyvät vähintään yhtä hankaliksi heitä kohtaan, koska ei sieltä perkele vieköön muuten mitään korvauksia heru.

Kummassakin niistä caseista, joissa olen joutunut vahinkoilmoituksen tekemään on vakuutusyhtiö ensin kieltäytynyt korvaamasta sitä. Järjettömän vänkäämisen ja täydellisen peräänantamattomuuden lopputuloksena korvauspäätös oli kuitenkin molemmissa tapauksissa lopulta myöntävä.

Luoja sinisilmäisiä tai taivuteltavia ihmisiä vakuutusyhtiöiltä suojelkoon.

[q]Jone, 20.12.2006 17:34:
---
Jocular, 20.12.2006 17:28:
Ymmärskö joku ? ;)

---

Ei, koska vakuutusyhtiöt on uskomattomia paskalaitoksia, joiden mielestä on ihan helvetin ok nylkeä asiakkaitaan vuosikausia ja sitten kun asiakkaalle jopa joskus tapahtuu joku vahinko, niin yhtiö katsoo oikeudekseen koittaa luikerrella irti sen korvaamisesta kaikin mahdollisin tavoin. Näin toimimalla vakuutusyhtiöt takaavat sen, että asiakkaat heittäytyvät vähintään yhtä hankaliksi heitä kohtaan, koska ei sieltä perkele vieköön muuten mitään korvauksia heru.

Kummassakin niistä caseista, joissa olen joutunut vahinkoilmoituksen tekemään on vakuutusyhtiö ensin kieltäytynyt korvaamasta sitä. Järjettömän vänkäämisen ja täydellisen peräänantamattomuuden lopputuloksena korvauspäätös oli kuitenkin molemmissa tapauksissa lopulta myöntävä.

Luoja sinisilmäisiä tai taivuteltavia ihmisiä vakuutusyhtiöiltä suojelkoon.
[/q]

Mm. Kaikki riippuu vahingosta ja siitä miten on tapahtunu. Sitä varten ne ehdot ja pykälätki on, ettei ihan kaikkea joudu maksamaan. Mut nii..
Itteä kans aikoinaa sapetti ku ei saanu maksusitoumusta magneettikuvaukseen vaan joutu ensin omasta pussista lähes tonnin pulittaa.. :/

[q]akir0, 20.12.2006 18:34:
---
Jocular, 20.12.2006 17:28:
Jos vakuutusyhtiöstä tulee jyrähdys, että tässä vahingossa on kumpiki syyllisiä ni sit ne saatana on! Ei tarvi soittaa joka päivä ja jauhaa tuntia ja mussuttaa siihen (BTW maksulliseen) numeroon, kuinka todennäköisesti ja kuinka oletettavasti näin ja näin kävi ja että nyt yhtiö tekee kyllä ratkaisun itselleen hyödyllisimmin päin ja vain toista osapuolta uskoen. UOH!

Ymmärskö joku ? ;)

---

Joo, soittaminen ei liene oikea tapa, mut toki päätöksistä pitää pystyä valittamaan.

Sen mitä kokemusta on, niin reklamoimalla saa usein näihinkin asioihin muutoksen. Ainakin siinä vaiheessa kun vihjailee vaihtavansa firmaa.
[/q]

Juu tottakai asioista pitää voida valittaa ja pitääkin.. Unohdin vaan tuosta viestistä mainita, että kyseessä oli vahinko, jostan en ollu vielä edes antanu korvauspäätöstä ja tolle oli niin ylitsepääsemättömän vaikea ymmärtää, että tarvitsen molempien vahinkoilmotukset ja ettei kolari ollu suoralta kädeltä selvä korvattavaks ku kummalki oli niin eriävät tarinat.

Ja juu. Mun korvausratkasuun ei vaikuta se vaikka veisit koko firmas toisen firman asiakkaaks, haukkuisit mut puolueelliseks, huoraks, lehmäks tai uhkaisit satuttaa.. Niin.. Ja poliisi on sitten se joka tekee rikosoikeudellisen ratkaisun ja mä voin pyörtää sen mun siviilioikeudellisella vakuutusyhtiönpäätösoikeudella.

[q]Dneya, 21.12.2006 13:45:
Herra toimitusjohtaja yrityksestä X Vieraili tänään rakennuksessamme, tuli läppärinsä kanssa talon aulaan jossa on Wlan-yhteys nokialaisille. Aulassa printtasimme hänelle Vierailija-kortin roikkumaan rinnukseen, jotta hän on tunnistettavissa Vieraaksi jolla on lupa olla talossa. Herra X asettelee tietokoneensa aulan pöydälle ja alkaa rälätä sitä. Menee hetki ja setä pamahtaa tiskin reunalle

X: Onko teillä Wlan yhteys täällä?
respantyttö: Kyllä meillä on
X: No mikä sen nimi on, kone näyttää 7 erilaista!
rt: Olen pahoillani, mutta en tiedä. Voit kysyä sitä service deskistä.
X: Miten niin et tiedä?! Tämähän on service desk!
*tässä kohtaa paikalle saapuu myös henkilö suurvisiiri, sv, joka vastaa mm. respatytöistä*
rt: Meillä ei tässä talossa ole service deskiä. En tiedä mikä se yhteys on, mutta jos soitat sinne service deskiin *antaa numeron* niin he osaavat kyllä kertoa.
X: NO kyllähän teidän pitäisi tietää. Ettäkö minun pitäisi soittaa sinne servicedeskiin ja kysyä itse! Te olette asiakaspalvelijoita, mitä palvelua tämä on?!
sv: Tietotekninen tuki ei kuulu meille, service desk kyllä osaa neuvoa sinua.
X: USKOMATONTA! *hhmph**puusk**murr**jnejnejnejne*...

.. ja mies lähti kiukkuisena menemään..

Sitä paitsi! Tämä Vieras ei edes voi käyttää wlania, kun hän on Vieras jolla ei ole tunnuksia verkkoon. että silleen Ehkä ne siellä service deskissä sen sitten hänelle kertoivat.*igor*
[/q]

eeh... mustakin kyl tuntuu oudolta ettei respantyttö voisi soittaa nopeaa(?) puhelua sinne service deskille? tai kertoa asiakkaalle heti alkuun, ettei voi koko wlania käyttää. :D

[q]Dneya, 22.12.2006 22:03:
---
---

Tajuttiin jälkeen päin se että hän olikin vieras, joten ei osattu ensikädessä sanoa ettei hän sitä voi käyttää. Ja kyseinen herra tuli ärjymään siihen kun oli muita asiakkaita joita palveltiin ja jonossa lisää. Niin siinä kohdassa kun herran käytös oli jo sen verran tyrmistyttävää, ja olimme kuitenkin jo ohjeistaneet häntä (koska ei itse siinä kiiressä voitu soittaa) niin ei kyllä enää tehnyt edes mieli soittaa.

Tuo keskustelu muuttui toisen lauseen jälkeen sellaiseksi että ko. mies rähjäsi, eikä keskustellut missään määrin asiallisesti. Tyyliin tänne-kaikki-heti-mulle-nyt!

Että olisi kyllä voitu soittaa, jos herra olisi odottanut vuoroaan ja esittänyt asiansa asiallisesti. Jotain tapoja oltava puolin jos toisin.
[/q]

jälkeenpäin tajusitte että hän on vieras, vaikka ennen mitään miehen kiukutteluja printtasitte hänelle vierailija-kortin? no joo, en ala viilaa pilkkuu enempi.

Eilen oli taas huutavien idioottien yö. Melkee kymmenen poistoa, ja kahesti meinas tulla idiootti iholle asti. Ja pieni mesta vielä, minne jengi tulee pääasiassa SYÖMÄÄN.

Mitä saatanaa..

[q]Jocular, 23.12.2006 12:29:
---
Ja kyllä meille käsittelijöille on tehty moneen kertaan selväks, et kaikki asiakkaat on samassa asemassa ja, että ratkasuja ei tehdä uhkailujen perusteella, eikä silläkään uhalla, että se asiakas menetetään... Se veis pohjan koko touhulta.
[/q]

Luonnollisesti, mut reklamaatiot käsittelee varmaankin joku laaturyhmä tai esimiehet, jotka sitten arvioi tilanteen uusiksi. Omakin hylätty korvauspäätös muuttui, kun jakso sen paperin sinne laitokseen väsätä.

Muutaman lantin korvaaminen on kuitenki aika marginaalinen menetys jos sitä verrataan koko asiakkuuden menetykseen (tässä tapauksessa lainat+sijoitukset+vakuutukset).

[q]Freja, 22.12.2006 23:04:
Mä luulin et joulunaika pitäs olla jotain iloa tms, mut viimeset 3 päivää töissä oli kaukana siitä. Onneks nyt joululoma ja vasta keskiviikkona takas töihin, kun kaikki on palanneet koteihinsa eikä lähde pitkään aikaan mihinkään kun tuhlasivat kaikki rahansa jouluna. Ihanaa
[/q]

Kaupanala tappaa jouluilon ihmisestä. Huomenna ovesta ryntää vielä ne kaikkein epätoivoisimmat ja keskiviikkona (ONNEKSI on kolmen päivän rauha) alkaa AH NIIN IHANA alennusmyynti... Jostain niillä ihmisillä riittää rahaa vielä joulun jälkeenkin. Kun saa halvalla!

[q]*Anna*, 22.12.2006 23:16:

Kaupanala tappaa jouluilon ihmisestä. Huomenna ovesta ryntää vielä ne kaikkein epätoivoisimmat ja keskiviikkona (ONNEKSI on kolmen päivän rauha) alkaa AH NIIN IHANA alennusmyynti... Jostain niillä ihmisillä riittää rahaa vielä joulun jälkeenkin. Kun saa halvalla!
[/q]

Meni jo ne vähätki mitä tässä lumettomassa harmaudessa oli kerinny haalia.
Ja luojan kiitos, ruokakaupas ei oo mitää alennusmyyntei.

[q]Jone,
Taidat olla suhteellisen tuore tapaus tuolla alalla?

Käsittääkseni homma ei kuitenkaan mene niin, että sinä päätät siitä korvataanko asiakkaan vahinko, vaan teet siitä esityksen eteenpäin ja tämä esitys joko hyväksytään tai jätetään hyväksymättä. Jos näin ei ole, niin olet nuorella iällä aika korkeassa asemassa vakuutusyhtiössä.
[/q]

Mjoo tuore tapaus, ja homma menee tosiaan niin, että mä teen korvausesityksen, asiantuntija kattoo, oonko ratkassu oikein ja pistää bumerangina mulle ja mä välitän tiedon eteenpäin. Näin tapahtu sen ekan ~kuukauden. Nyt saan ratkasta asiat omin nokkineni ja jos tuntuu vähän vaikeemmalta tai epäselvemmältä ni sillon pistän asiantuntijalle.

Ja kyllä meille käsittelijöille on tehty moneen kertaan selväks, et kaikki asiakkaat on samassa asemassa ja, että ratkasuja ei tehdä uhkailujen perusteella, eikä silläkään uhalla, että se asiakas menetetään... Se veis pohjan koko touhulta.

Eikä tähän ratkasuiden tekoon mitää korkeaa asemaa tarvita. Kyse on vaan siitä et osaa ne lait ja ehdot.

[q]Dneya, 23.12.2006 16:26:
---
martina, 22.12.2006 22:11:
---
Dneya, 22.12.2006 22:03:

Kun 20min aikana käy 15 asiakasta ei voi muistaa kuka on kuka.*justjoo*

Mutta aivan. Ei täällä kai ole tarkoitus puida sitä, miten tilanteiden olisi pitänyt mennä, vaan voi purkaa mieltään siitä, että asiakas on ollut väärässä ja epäasiallinen palvelevaa tahoa kohtaan.
[/q]

puhut kyllä jotenkin tosi ristiin. jos sillä on se vierailija-kortti rinnuksessa, pitäisi kellon jo kilahtaa. ja ilmeisesti näitä vierailija-kortteja printataan tosi monelle kun ei sen 20min aikana muista keille kaikille sen on antanut. en ollut todistamassa tilannetta, joten paha sanoa, mutta kirjoituksesi perusteella mun mielestä nimenomaan se palvelu ollut hieman heikkoa. mut se on vaan mun mielipide.

ja nyt lupaan kautta kivien ja mörököllien, etten enää fiilaile. *nauru**piis*

Jokunen päivä takana uudessa työpaikassa ja en ollut koskaan vielä antanut veikkauksesta voittoa kassasta, joten piti soittaa nopea puhelu. No siinä kun kyselin neuvoa työkaverilta, niin asiakkas (mies) mutisee koko puhelin ajan jotain, että "ai näin uusiako täällä ollaan" ja jatkoi sitä koko sen puhelun ajan niin, että oli hankaluuksia keskittyä kuuntelemaan tätä joka neuvoi. Olin kyllä vähällä monta kertaa huutaa, että NYT VITTU SE TURPA KIINNI! onneksi sit maltoin mieleni

mua on nyt vituttanut 6 tuntia tän tapauksen johdosta, koskakohan tää loppuu

hups, asiakas oli väärässä.. mut mokasinpa ite:

asiakas soitti noin minuuttia ennenku linjat menee kii ja
kysy asiasta, joka ei kuulu meille ja josta me ei osata sanoa
yhtään mitään... käännyin kuitenki kaverilta kysymään, että
oisko sillä heittää mitää arvausta asiasta ja laitoin puhelimen
muka mykäksi.

aloin kailottaa kaverille, että "varmaan ny tänki täytyy soittaa
tasan minuuttia ennen sulkemisaikaa JA väärään neuvontaan"..
kunnes huomasin, ettei se puhelin mitään mykistetty ollut.

yritin huhuilla asiakkaalle, mutta sieltä kuulu vaan jotain muuta
keskustelua ja sit linja katkes.

onneks en sentään kironnut tai haukkunut asiakasta, mutta oli
toi nyt silti tarpeeksi huonoa palvelua.. ja varmasti tulee tosta
sanomista

[q]REivaaja, 9.8.2008 14:28:
---
Tarpeeton huomio. Pyydän ystävällisesti jatkossa jättämään stereotypiat huumori asteelle.
[/q]

Turhaa wannabe-moderointia, kyseinen kommentti ei ollut mitenkään asiaton IMO. Jossain päin Afrikkaa kaupankäynnissä on tuollainen sääntö.

Jos mä en myy sulle kossuvettä jo valmiiksi sopivan humalatilasi takia, ni sä et kyl varmasti saa sitä myöskään sanomalla, että "Sun naama ei kuule miellytä mua!" ja uhkailemalla että "Odota kuule ku satutaan samaan paikkaan.."

Olipa taas huippupäivä töis.

[q]Freja, 23.12.2006 07:18:

[color=black]------[/color]
A102: "Anna mulle viski."
M: "Mä en voi myydä vielä tähän aikaan alkoholia"
A102: "No mikäs paikka tää nyt sitten on? Joulu tulossa ettekä anna ees yhtä viskiä!"
M: "Alkoholilainsäädäntö kieltää mua myymästä. Halun pitää työpaikkani ja anniskeluluvat tässä paikassa."
Tämän jälkeen alkoi hirveä vänkääminen että "no anna ees yks" yms yms. Tarjottiin jopa euro tippiä jos antaisin yhen viskin. VAAUUU!!

[/q]

aaaaaarrrgghhh, mä räjähdän sun puolesta.
Anna nyyyyt ees yks*toktok*

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O