Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- ...
- 111
- Seuraava »
[q]MiSSy*, 29.11.2006 14:21:
Munki on kyl nyt pakko avautua tänne. Kaupan kassana nämä on erityisen hermostuttavia asioita.....
kapula
-
kuitti
*super**poks*
[/q]
Meitsi komppaa!
[q]hemuz-, 5.12.2006 12:11:
---
MiSSy*, 29.11.2006 14:21:
Munki on kyl nyt pakko avautua tänne. Kaupan kassana nämä on erityisen hermostuttavia asioita.....
kapula
-
kuitti
*super**poks*
---
Meitsi komppaa!
[/q]
Kapulasta:
Eilen asiakas hyökkäsi sanallisesti mun kimppuun siksi että en tiennyt että hän maksaa ostoksiaan eri erissä (mun olis pitänyt tietää se) En ole muuten ennen tavannut asiakasta joka noin suoraan haastaa riitaa ja nöyryyttää palvelevaa ihmistä... Olin todella lähellä itkua siinä vaiheessa koska en ollut tehnyt yhtään mitään väärin...*igor* ehkä olis pitänyt päästää se itku jotta sille olis tullut mieleen että ehkäpä hän mahtoi loukata jonkun muun tunteita, mutta toisaalta aina löytyy niitä jotka nauttivat siitä täysin rinnoin.
Kuitista:
Itseasiassa tänää tuli ilmoitus että yhdeltäkään asiakkalta EI SAA KYSYÄ "HALUATKO KUITTIA?"
Meillä oli käynyt joku jolta oli kysytty haluaako hän kuittia ja myöhemmin huomannut että joku tuote oli lyöty 2 kertaa, hän tuli syyttämään koko kauppaa että häntä oli yritetty selvästi huijata koska ensinnäkin kassa selvästi tiesi että oli ottanut saman tuotteen kahdesti ja SIKSI kysyi haluaako asiakas kuittia. Ja työkaverini joka hyvitti tuotteen hinnan tälle asiakkaalle sai kuulla että virheen tehnyt kassa tarvitsee sitten vahvemmat lasit mikäli asia on niin ettei hän yrittänyt muka huijata häntä.*ding*
Itseni mukaan lukien moni myyjä taitaa työskennellä skannerin piippauksen mukaan eikä sen mukaan mitä näytöllä näkyy välttämättä niin aktiivisesti, saatan itse katsoa punnittavat tuotteet näytöltä onko ne punnittu oikein.*hymy*
No tänää tuli sellanen tilanne vastaan...
Nuoret pojankollit oli pelaamassa pelikoneita. Menin sitte kysymään ikää, niinku pykälässä sanotaan. Ei löytyny papereita, mut vihanen ?iskä? "joo nää on mun seuras" "no en voinu tietää, ku ei sua näkyny" "no olin tos toisella puolella kiskalla" "eli et poikien seurassa" Mees vaa kuule myymää siit"
[q]martina, 21.11.2006 15:09:
tää kanssa ärsyttää ja tapahtuu ah niin usein....
M:"visa electron ei valitettavasti käy meillä."
[/q]
Ihan mielenkiinnosta, mutta onko se ihan kustannuskysymys baarille, ettei sitä electronia oteta valikoimaan? Sen vaatimuksista en tosin tiedä mitään :)
[q]Freja, 5.12.2006 11:46:
Mekin olemme vain ihmisiä. Emme robotteja. Meilläkin on vain kaksi kättä ja kaksi jalkaa.
[/q]
Ja yks selkä!
[q]ezzy, 11.12.2006 12:37:
---
martina, 21.11.2006 15:09:
M:"visa electron ei valitettavasti käy meillä."
---
Ihan mielenkiinnosta, mutta onko se ihan kustannuskysymys baarille, ettei sitä electronia oteta valikoimaan? Sen vaatimuksista en tosin tiedä mitään :)
[/q]
Ilmeisesti juurikin niistä kustannussyistä.
[q]miikkah, 11.12.2006 18:46:
---
martina, 11.12.2006 14:55:
---
ezzy,
---
---
alkuaikoina ainakin ravintolatutut väittivät, että electron on merkittävästi hitaampi käyttää. ilmeisesti se pankkitilitarkistus vei kovasti aikaa ja takkusi usein, joten sen vuoksi sitä ei haluttu paikkoihin, missä pitää palvella vauhdilla. en tiedä, onko nyt saatu toimimaan.
[/q]
Kyllähän se jossain mestoissa vie niin kauan, että en ihmettele jos eivät välttis halua siihen siirtyä, jossain mestoissa taas se on yks kullinluikaus. Näemmä lukijoissa on eroja kuten viineissä ja lukeminen kannattaa ainaa.
---
---
ezzy,
---
---
alkuaikoina ainakin ravintolatutut väittivät, että electron on merkittävästi hitaampi käyttää. ilmeisesti se pankkitilitarkistus vei kovasti aikaa ja takkusi usein, joten sen vuoksi sitä ei haluttu paikkoihin, missä pitää palvella vauhdilla. en tiedä, onko nyt saatu toimimaan.
[/q]
Kohtahan sen pitäisi alkaa toimimaan vähän joka paikassa kun kansalliset pankkikortit poistuvat EU alueella käytöstä kokonaan (tai näin olen kuullut...)
---
---
ezzy,
---
---
[/q]
juu, menee siinä se 5 sekkaa pidempään...
Ja jos oikein olen ymmärtänyt menee jokaisesta electroni-laskututksesta muistaakseni 5% pankille, joka ylläpitää tätä palvelua. Eli ravintola/kauppa/tms maksaa 5% ostoksen hinnasta käsittelykuluna.
Ja tietenkin se systeemin hitaus ja kun kaikki liikkeet eivät halua ostaa näitä uusimpia terminaaleja / koneita, mitkä käsittelevät electron vahvistukset lähes yhtä nopeasti kuin tavis-pankkikortinkin.
[q]Aki Valo, 11.12.2006 22:16:
Ja jos oikein olen ymmärtänyt menee jokaisesta electroni-laskututksesta muistaakseni 5% pankille, joka ylläpitää tätä palvelua. Eli ravintola/kauppa/tms maksaa 5% ostoksen hinnasta käsittelykuluna.
[/q]
Mä niin tykkään siitä kun ihmiset, jotka ei ymmärrä asioista mitään, kommentoi tuollaista paskaa. Electroni-maksun vastaanottaminen on halvempaa kuin muiden korttien:
http://www.luottokunta.fi/fi/kaupoille/palvelut_kaupoille/kauppiasprovisiot_ja_hinnasto.html
[q]Aki Valo, 16.12.2006 02:33:
Näin minulle kerrottiin ravintolan kassalta, kun asiaa tiedustelin... No tyhmähän minä olen, kun vittumaista baarimikkoa uskon... :(
[/q]
No harvoinpa ne baarimikotkaan oikeista bisneksen kuluista mitään tietää...
[q]duvin, 12.12.2006 01:14:
---
Aki Valo, 11.12.2006 22:16:
---
Mä niin tykkään siitä kun ihmiset, jotka ei ymmärrä asioista mitään, kommentoi tuollaista paskaa. Electroni-maksun vastaanottaminen on halvempaa kuin muiden korttien:
http://www.luottokunta.fi/fi/kaupoille/palvelut_kaupoille/kauppiasprovisiot_ja_hinnasto.html
[/q]
"tiedä paskaakaan..."
Kiitos.
Näin minulle kerrottiin ravintolan kassalta, kun asiaa tiedustelin... No tyhmähän minä olen, kun vittumaista baarimikkoa uskon... :(
[q]duvin, 16.12.2006 03:56:
---
Aki Valo, 16.12.2006 02:33:
---
No harvoinpa ne baarimikotkaan oikeista bisneksen kuluista mitään tietää...
[/q]
nii nii baarimikot onki perseestä
[q]martina, 21.11.2006 15:09:
A: "yks karhu"
M:"3,50 kiitos"
A:"saaks kahteen euroon..?
[/q]
Ei oo totta. Voin kuvitella mikä show teil on ton electroni hässäkän kaa. Ihmettelen suuresti ku joka pankki sitä korttia tuputttaa ja ei se meilläkään joka tiskillä käyny kesällä, ja sitte asiakkaat tulee suunnilleen kuristamaan ku toteet et ei käy meillä.
Toinen juttu on toi juomista alennuksien vonkaaminen. EN VOI KÄSITTÄÄ.
Ei niistä kukaan varmaan mene kauppaankaan et saanko mä tän maidon kymmenelläsentillä?
Täytyy olla reippaasti ilmaa päässä jos jää vielä jänkäämään noista alennuksista, kuten mulle on monesti käyny.
A: Viski ja siihen tilkka kokista.
A: SIITÄ LIMSASTA EN SITTEN MUUTEN MAKSA KU SITÄ TULEE IHAN VÄHÄN VAAN
Yleisestikkin alennusten vinkuminen kaupoissa, joissa on ns. tiukat hinnat on aika turhauttavaa... Varsinkin tyyliin, jos nyt ostan kameran niin saanko siihen 25e arvoisen muistikortin? Ehkä sitten kehtaisin soittaa osastopäällikölle ja pyytää alennusta, jos asiakas olis ostamassa vaikka 5 kameraa sieltä kalleimmasta päästä... Mut ei. Kaikki luulee olevansa suurasiakkaita ja erityistapauksia, kun tulee ostaan sen alle sisäänostohintaan myytävän kameran tms. joka on siis vain sisäänvetotarjouksena.
Ihmiset ei vissiin vaan sisäistä sitä et kaikki kaupat ei oo sellasii, mis voi/on suotavaa tinkii... Erikoisliikkeet sitten erikseen (määrittelevät itse myyntihintansa). Liekkö sitten ettei ihmiset kaikki sisäistä vain missä on "apteekin hinnat" ja missä saa/pitää tinkiä...
Ennenkaikkea ahdistavinta on asiakkaan tinkaaminen vielä siinä vaiheessa, kun on jo selvällä suomen (tarvittaessa englannin) kielellä sanottu, että näistä ei tingitä senttiäkään.
Sitte ne vinkuu et liian kallista skumppaa ku maksaa 150e ja ku sanon et seuraava vaihtoehto 450e ni silti ne vaan kitisee siit halvemmasta. Sit jos myy henkilökohtaista esitystä ni ne kehtaa tingata viel! Siin vaihees asiakas on kyl NIIN VÄÄRÄSSÄ! Sit niille pitää huutaa et me ei olla mitään alennustavaraa eikä tämä ravintola ole mikään halpa-halli..*justjoo* vittuako ihmisten pitää kitistä et on kallista jos ne strippibaariin tullessaan ihan varmaan tietää et siel menee helposti tonni illassa ilman et on edes vielä itse kännissä*pahis* hehehee.. se on niin nautinnollista kun asiakas on väärässä, itse asiassa..
Puhelu:
Asiakas: Mun kanavat on pimeänä, ei näy mitään.
Mä: Jaha, mikäs teidän nimi on?
Asiakas: Jussi Mäkinen(nimi muutettu)
Mä: Hmmm.. Ei löydy Jussi Mäkistä, oletteko varmasti meidän asiakas?(Kysyin näin koska meille tulee paljon puheluita, jotka kuuluisi mennä muualle)
Asiakas hermostuu
"No OLEN OLEN, katso nyt sieltä"
Mä: EI löydy edelleenkään Jussi Mäkistä, voitteko antaa sotunne niin katson löytyykö sillä?
Asiakas antaa sotun
Sotun tiedoilla löytyy Kari Mäkinen
Mä: Mikäs teidän osoite oli?
Asiakas antaa saman osoitteen kun Kari Mäkisellä
Mä: tässä osoitteessa löytyy Kari Mäkinen ei Jussi
Asiakas: Niin joo, mutta mä tykkään sanoa itseäni Jussiksi
MITÄ VITTUA!!!
Tunnen oikein sellasta syvää suomalaista myötävitutusta Kauluspaitaa kohtaan. Täytyy sanoa, että välillä unohtuu, kuinka yksinkertaista porukkaa keskivertoihmiset on. Armeijassa sen hyvin huomas kun samaa ikäluokkaa oli paljon samassa paikkaa. Siellä oli semmosia paisteja, että aamulla piti kertoa, mitä niiden kuuluu laittaa päälle. Yksinkertainenkaan ohje ei mennyt perille. Eihän se tyhmyys sinne armeijaan toki jää, sama määrä niitä on keksimäärin jokaisessa ikäryhmässä ja vapaalla jalalla ympäri kyliä. Hyvää joulua sille Jussillekin...
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- ...
- 111
- Seuraava »