Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

Ei aina, mutta useasti. Tänään menin töllöö kyseleen ja esitin siinä omia tietämyksiäni ja myyjällä oli kyllä jokaiseen jotain korjattavaa.

[q]Lost-Soul, 22.11.2006 16:09:
m: (Totean oman mielipiteeni kyseisen liikkeen toiminta tavasta ja kyseisen henkilön palvelusta ja lähden pois päin)[/q]

Mitä tuo myyjä tuossa sitten teki väärin?

[q]Juhgu, 22.11.2006 19:51:
---
Lost-Soul, 22.11.2006 16:09:
m: (Totean oman mielipiteeni kyseisen liikkeen toiminta tavasta ja kyseisen henkilön palvelusta ja lähden pois päin)
---

Mitä tuo myyjä tuossa sitten teki väärin?
[/q]
Moniakin asioita. Mutta mielestäni on jotenkin oudoksuttavaa, että saman liikkeen eri toimipisteiden välillä pääsee syntymään noinkin huomattava rahallinen ero täysin saman tuotteen välille. Ei siinä mitään jos myyjä olisi paikannut asian ja toiminut siten, että olisi saanut asiakkaan pysymään heidän asiakkaana.

[q]Juhgu, 22.11.2006 20:16:
---
Gigantin myyjä tuskin voi vaikuttaa liikkeidensä hintoihin (tai nettisivuun :P). Asiaankuuluvaa olisi varmaan ollut pahoitella väärinkäsitystä, mutta ainakin minä sain sellaisen kuvan että tuossa tilanteessa oli tosiaan asiakas väärässä.
[/q]
Eli jos menet hankkimaan esim keskustan Veikonkoneesta 1000e lcd-telkkua ja heillä on se loppu. He ohjaavat sinut Vantaalle hakemaan tuota ja siellä joudutkin pulittamaan siitä 3200e niin eikö silloin jonkun pitäisi pystyä tehdä asialle jotain. Juurikin sen myyjän pitää löytää ratkaisu asiaan silloin, eikä asiakkaan. Jos hänellä ei ole valtuuksia, niin sitten hän hakee henkilön jolla on valtuudet tehdä ratkaisuja.

asiakas: moi, tarvis päästä tästä kollegan koneen kovalevykryptayksesta ohi
minä: hei, se ei valitettavasti käy. turvallisuussyistä vain tää sun kollega voi pyytää sitä
asiakas: me vaihdettiin koneita ja mun tarvii päästä sisään
minä: ok, tsekkaan tuolta sen, että kenen nimis se kone on. annaks sen tunnuksen?
asiakas: (tunnus)
minä: kiitti, ihan pikkuhetki! (...) joo, se näyttäs olevan yhä sun kollegan nimis. ootko tilannu siihen uudelleenasennuksen, että saat sen sun nimiin?
asiakas: joo, mulle sanottiin, että mun tarvii päästä sen ohi, että sen voi asentaa uusiks
mä: se huolto kyllä pääsee sen ohi ilmanki
asiakas: jaa, no... MUN kyllä tarvii päästä siitä ohi
minä: no, se ei onnistu... security policy niinku
asiakas: mä oon ny puhunu tästä ongelmasta yli tunnin eri tahojen kans, mut mitää ei tapahdu. mun täytyy päästä tästä ohi!
minä: en voi resetoida sitä, tilaa se uudelleenasennus
asiakas: eksä tajua, että mun tarvii päästä ohi...

... ja samaa jankkausta jatku noin tunti, kunnes asiakkaan täyty lähtee jonneki kokoukseen.

*toktok*

Faktaahan on että suurten ketjujen eri kaupungeissa sijaitsevat kaupat eivät välttämättä tarjoa tuotteita samaan hintaan... Koskee tietysti myös nettikauppaa. Mainostamatta sen enempää missä putiikissa itse olen töissä totean, et on aika turhauttavaa kun asiakkaat ei lue tarjouslehdyköitä sen verran tarkkaan, et missä kylässä/kaupassa kyseinen tarjous pätee.

Ja ei, emme ole velvoitettuja myymään samaan hintaan vaikka toisesta kaupungista ois loppu. Tiedämme toki että tuntuu epäreilulta, mutta valitettavasti asia vaan on niin.

Tosin emme myös ainakaan tietentahtoen neuvo asiakasta hakemaan haluamaansa tuotetta sieltä, missä kyseinen tarjous ei ole voimassa.

[q]mayah, 24.11.2006 10:58:

[/q]
Ilmeisesti jollakin on vielä idiootimpia tyyppejä työpaikalla kun meillä :)

[q]neverfadeaway, 25.11.2006 22:53:
-clips-
[/q]

No, menkööt iän piikkiin

[q]remotion, 21.11.2006 16:06:
---
IInesAnkka, 21.11.2006 14:22:
Onneksi tuona vodkabatterytapausiltana oli riittävästi Klubbarilaisia talossa ettei tarvinnut viemäriin kaataa

---

*pepsodent*olen vakaasti ja järkähtämättömästi päätynyt lopputulemaan että ms.duck on stadin paras baarimiuku. no matter what!
[/q]

Joo samaa mieltä ja Iines tekee stadin parhaat longislandit!*vink**nauru*

Minua ihmetyttää se, että eikö noiden sovituskoppiin vaatteensa jättävien mielestä kopissa jo olevat vaatteet häiritse. Jos heidän mielestään vaatteiden jättäminen on ihan ok, niin hehän voivat itse joutua koppiin, joka on täynnä vaatteita.

Jos on valinnanvaraa, en mene koppiin, johon on jätetty tavaraa. Tiellähän ne vaan siellä ovat. En myöskään koskaan jätä jälkeeni vaatteita koppiin, en edes henkareita, jos päätän jonkun vaatteen ostaa. Kassoilla näkyy yleisesti olevan laatikoita, johon kassahenkilö heittää henkarin.

Mutta itse asiaan. Olen ollut isohkossa kaupassa siivoojana ja tuntu aika uskomattomalta, että jotkut ihmiset röyhkeästi tulivat lihatiskin kautta kaupan takaosaan etsimään myyjiä ja säikyttelemään mua, kun meluisassa tiskihuoneessa touhusin. Sinne kun ei mun järjen mukaan ole asiakkailla mitään asiaa.

[q]MiSSy*, 29.11.2006 14:21:
Toinen mikä vituttaa on se että se perhanan kuitti jätetään mulle, ei mua todellakaan kiinnosta haluaako tai tarviiko asiakas sitä mihinkään, en mä ala kysyy kaikilta 300 - 400 ihmiseltä tarviiko ne sitä mihinkään. Kuitenkin se perkele tulostuu sieltä kirjoittimesta. Ei se oikeesti ole vaikeaa laittaa roskiin itse. (Tosin kun olen asiasta sanonut, niin asiakas ei edes tiedä missä on roskis... hmmm... tietääkseni kaikissa kaupoissa liukuhihnan perässä kun on se pakkaustaso niin siinä on joko pieni tai iso roskis....)

*super**poks*
[/q]
Itse olen ollut kassalla töissä ja se kuitti jota asiakas ei halua on todella helppo heittää roskiin ihan kassan toimesta. Yleensä ne pienet roskikset jotka on hihnojen päässä on niin täynnä kaikkea roskaa, että ei sinne mahdu yhtikäs mitään.

[q]
Eilen jostain syystä kuulin kolme kertaa "Mitä sä niitä tavaroita otat, ei ne oo MUN??!!"
Ai anteeks vaan, eikö siihen voinu laittaa sitä välikapulaa?
Kolmannella kerralla multa pääsi jo " voi helvetti eikö siihen voi laittaa sitä kapulaa, enhän mä voi tietää mitkä on kenenki tavarat"
Kerran joku jopa kysyi multa loukkaantuneena " ai MUNKO se kuuluu laittaa?"
En voinu todeta ku että
"se on mulle AIVAN SAMA KUKA SEN LAITTAA kunhan joku laittaa koska en muuten voi tietää mitkä tavarat on kenenki ja mulla ei ole aikaa siinä seurata mitä tavaroita kukaki lappaa siihen hihnalle"

*super**poks*
[/q]

pakkko kysyy, onko sulla vielä työpaikka noiden ääneenavautumisten jälkeen? No on nimittäin niin herkullisia valituksen- ja herneen enäänvetoaiheita et oksat pois.

[q]neverfadeaway, 30.11.2006 12:08:

pakkko kysyy, onko sulla vielä työpaikka noiden ääneenavautumisten jälkeen? No on nimittäin niin herkullisia valituksen- ja herneen enäänvetoaiheita et oksat pois.
[/q]

Myönnän olleeni 2 kertaa puhuttelussa kun asiakas on antanut palautetta mut se ensimmäinenkin oli et en antanut sitä boonuskorttia suoraan käteen asiakkaalle ja toinen suuttui siitä että sanoin "hei" enkä "päivää"
Mutta töissä ollaan edelleen Ehkä olen väärällä alalla tai jotai koska en aina pysty olla sanomatta mitään.

[q]hallucinogen, 30.11.2006 14:45:

Itse olen ollut kassalla töissä ja se kuitti jota asiakas ei halua on todella helppo heittää roskiin ihan kassan toimesta. Yleensä ne pienet roskikset jotka on hihnojen päässä on niin täynnä kaikkea roskaa, että ei sinne mahdu yhtikäs mitään.
[/q]

Tässä on lähinnä kyse periaatteesta et vaikka olen kassa niin se ei tarkoita samaa kuin että teen aivan mitä vaan jotta asiaakkaat saa tuntea olonsa mua paremmaksi. Toi kuittihomma nimittäin kuuluu siihen kastiin ettei ne viitsi ite. Ja se taas taitaa johtua pitkälti siitä et olen töissä alueella missä asuu varakasta mutta hyvin nenäkästä porukkaa

[q]Verano, 1.12.2006 12:09:

Nyt menee kyllä yli hilseen ja pahasti. Millä ihmeen perusteella kuitin roskiin laittaminen ei kuulu sun työhösi, tai että se että asiakas sanoo esim "kiitos, en tarvitse kuittia" sais ne tuntemaan olonsa sua paremmaksi? Tai että se olisi ylipäätään mikään suuri juttu, että laitat sen kuitin roskiin. Beats me.
[/q]

Mun poitti on se että ne vois myös ottaa sen kuitin ja heittää roskiin :) just se ärsyttää kun sitä vaihtoehtoa jossain vaiheessa ei edes muisteta enää tai se on hyvä että jotkut sanoo sen kiitos en tarvitse ja hymyilevät, mutta toiset viskaavat sen mulle takas sanomatta mitään.
Toi viimeinen käytös saa mut miettimään miten suunnittelen kuittien tulostumisen niin että kysyn etukäteen haluatko kuitin ja jos ei niin sitä ei sieltä tule
Ja se että hankalaks menee se että mä en enää anna kuitteja ja siitäki se sama huuto syntyy.*whaat*
Kokeilin kysyä haluatko kuitin niin asiakkailla oli siitäkin mielipiteensä saako sellaista kysyä vai ei, ja esimieskin ilmoitti ettei asiakkailta kysytä vaan se annetaa.

Ja kaikki tämä vain välttääkseni sen ärsyttävän olon kun se kuitti lentää mulle takaisin. Voin ottaa ja heittää ne heti roskiin kun ne tulostuu koska se ON HELPPOA mutta se on jo ikävää että taitat sen nätisti ja ojennat sen asiakkaalle joka sen viskaa kiitokseksi takasin

Tiedän sen itsekin että tästä pienestä aiheesta tulee taas härkänen. Alun perin oli tarkoitus avautua tähän topikkii mikä mua ärsyttää asiakkaiden käytöksessä. Huoh.

[q]MiSSy*, 1.12.2006 12:22:
Mun poitti on se että ne vois myös ottaa sen kuitin ja heittää roskiin :) just se ärsyttää kun sitä vaihtoehtoa jossain vaiheessa ei edes muisteta enää tai se on hyvä että jotkut sanoo sen kiitos en tarvitse ja hymyilevät, mutta toiset viskaavat sen mulle takas sanomatta mitään.
Toi viimeinen käytös saa mut miettimään miten suunnittelen kuittien tulostumisen niin että kysyn etukäteen haluatko kuitin ja jos ei niin sitä ei sieltä tule
[/q]

Hervannan Tapsantorilla näyttäis olevan heti siinä kassajälkeisen liukuhihnan alussa pieni kori, johon kuitit voi halutessaan laittaa. Kassatäti tai -setä voi sitten silloin tällöin tyhjentää sen kerralla roskakoriin. Tuntuisi olevan ihan toimiva ratkaisu.

[q]Verano, 1.12.2006 12:56:
Missyn tapauksessa se kori nimenomaan on siellä (niinkuin suuressa osassa muitakin kauppoja..), nyt oli kyse siitä, että sen korin sijaan ihmiset jättävät kuitin siihen kassatyöntekijän eteen.
[/q]

Aha joo, meni toi asia sitten kokonaan ohi
Huomaiskohan tai tajuiskohan ihmiset sen paremmin jos se oli ihan siinä kirjoitusalustan vieressä? Jos siis siinä on tilaa.

Eräs rouvas henkilö luultavasti stockan kantis tuli tiedustelemaan meidän liikkeestä mikä ei ole millään tavalla stockan kanssa tekemisissä.

A: olisiko teillä sitä tuotetta
M: ei ole, on nähtävästi loppunut
A: aijaha. ihme juttu, no olisiko sitten jossain muussa teidän liikkeessä?
M: voi olla, voin soittaa ja kysyä. Mihin liikkeeseen soitetaan?
A: no ettekö vain voisi katsoa koneelta että löytyykö sitä!!!!
M: kun me ei nähdä kuin oman liikkeen tavarat koneelta.
A: kyllä minä tiedän että näette koska stockmannillakin näkee muiden myymälöiden tavarat.
M: no valitettavasti se on vaan niin että meillä ei ole tämä järjestelmä yhtä hifi kun stockalla.
A: on se kyllä sitten niin vaikeaa!!
M: sellasta sattuu... Niin soitanko johkonkin muuhun myymälään?

Tuossakin olisin voinut soittaa jo 100 kertaa kaikkiin hesan liikkeisiin kysyäkseni olisko ollut tuotetta jossain muualla!

Noista kuiteista oli tuos jossain välissä. Niin en voi ymmärtää kun annat sen kuitin rahojen kanssa niin rahat laittavat lompakkoon, mut kuitti laitetaan pöydälle että minä sitten pussitan sen sinne ostoskassiin(yleensä jätän se siihen pöydälle, laittakoon ite!!). Ja monesti kun antaa kuittia niin onko se niin vaikeeta et sanoo "Voitko laittaa se tohon pussiin" ku väkisin tunkee sitä kuittia takasinpäin.

No onneks ei joka päivä hermot mene samoihin asioihin :)
Pahoittelen mikäli joku otti melonit valituksestani vain ja ainoastaan kuiteista.

Kun tuntuu vaan niin hassulta et toiset jotenki hassusti antaa sen kuitin takaisin rahojen/kortin kanssakin annettuna tekisipä joku joskus niin että jättäis ne vaihtorahat vahingossa
Nii ja no olen ite ollu aina niitä joilla pursuaa se lompakko niitä kuitteja ja tyhjennän sen sitten välillä

Sitten on nämä hankalat tilanteet kun esim leipiä tulee päivittäin, mutta sitten kun osa tuotteista on jo loppunut kun kello on puoli 9 illalla (ymmärrettävää mun mielestä...*ding*) ja asiakkaan mielestä tuotetta täytyy aina olla hyllyt täynnä... Miten sellaisen voi selittää asiakkaalle.

Tai se että valikoimassa on ollut joku tuote mutta eipä ole enää, kun valikoimat vaihtuu 4 kertaa vuodessa ylemmän tahon kuin meidän myymälän henkilökunnan päätöksestä. Ennen vanhaan kauppias itse päätti kaiketi näistä asioista, mutta isommissa ketjuissa ei taida asia näin olla enää, kun meillä on tarkat ohjeet siitä missä järjestyksessä tavarat kuuluu olla hyllyssäkin Ja missä järjestyksessä hyllyt ovat...
Ja samalla syntyy näitä sekaannuksia kun muutamat tuotteet eivät löydykkään loogisimmasta paikasta (itsellekin tätä on sattunut kyllä, että en asiakkaita siitä syytä)

[q]Freja, 5.12.2006 11:46:
Mekin olemme vain ihmisiä. Emme robotteja. Meilläkin on vain kaksi kättä ja kaksi jalkaa.
[/q]

Mut jos joku tietää mistä käsiä sais helposti lisää, olisin kiinnostunut.

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O