Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

hyvä asiakas: älä tilaa pihviä mediumina, ja sitten valita, että pihvi on punertava sisältä...

vaikka minulla on tummat hiukset ja ruskeat silmät, ymmärrän kyllä suomea ja täten tilausta ei tarvitse tehdä huonolla englannilla, ja toistella "duuu juu understääänd?", varsinkaan kun aluksi kysyn selvällä suomen kielellä, että "mitä teille saisi olla?"

ja käytä järkeäsi kun menet vessaan. ovissa näkyy isolla naaras ja koiras merkinnät, mutta vaikka et tietäisi siltikään kumpi on naisten tai miestenvessa, niin mieti vähän. kummankohan vessa mahtaa olla punaisella maalattu ovi ja kummankohan sinisellä maalattu ovi? tämä usein toistuva ilmiö jaksaa aina ihmetyttää...

[q]mayah, 28.4.2006 14:11:
-XX Maija
-Haloo
-Päivää
-Joo, tota saiskohan sinne Teollisuus-osastolle?
-Oliko teillä joku tietty henkilö jota tavoittelitte?
-En mä muista nimee.
-Oliko teillä minkätyyppistä asiaa, että tietäisin kenelle yhdistää?
-No työasiaa.

[size=20]ÄLÄ SAATANA.[/size] Sehän olikin lisäinformaatio, joka todella auttoi.
[/q]
lol

[q]mayah, 28.4.2006 14:11:
-XX Maija
-Haloo
-Päivää
-Joo, tota saiskohan sinne Teollisuus-osastolle?
-Oliko teillä joku tietty henkilö jota tavoittelitte?
-En mä muista nimee.
-Oliko teillä minkätyyppistä asiaa, että tietäisin kenelle yhdistää?
-No työasiaa.

[size=20]ÄLÄ SAATANA.[/size] Sehän olikin lisäinformaatio, joka todella auttoi.
[/q]

On kyl paljon samantapasii kokemuksii täältä yhen paikallisen viraston puhelinvaihteesta :)

-xxxxxvirasto, vaihde
-Missä vaiheessa mun anoman luvan päätös on?
-Mikäköhän lupa oli kyseessä?
-Joku nainen sitä käsitteli
-Niin mikähän lupa oli kyseessä ja kuka sitä käsitteli?
-Joku nainen se oli
-Selvä, etsin nimen tästä listasta
-Nää kalliita puheluita!
-Niin

kuluu 5 sekuntia

-Mikä siellä kestää, nää puhelut on kalliita nykyään!
-Niin, koitan etsiä nimen tästä työntekijöiden listasta, helpottaisi kovasti jos kertoisit mikä lupa oli kyseessä?
-Kyl on huonoa palvelua, yhdistä nyt heti jollekin joka tietää!

Eilen tuli just tyyppiesimerkki tosta samasta.

-(Minä) Laadidaadi-firma, Johanna
-No Pekka tässä, mä tavottelinki sua viime viikolla mutta et ollu siellä. Mä oon se kaivinkoneenkuljettaja Helsingistä
-Ahaa. Viime viikolla en tosiaan ollut paikalla, mutta mitähän asia koskee niin katsotaan.
-No soitan siitä volvosta, niin kato mä oon se kaivinkoneenkuljettaja ammatiltani, muistat varmaan.
-Okei, olisko sulla sopimusnumeroa tai jotain muuta mistä kävis ilmi, mitä asia koskee.
-Mä en nyt muista niitä numeroita, mutta mä oon puhunu sun kans ennenkin.
-Jaaha, no saisinko henkilötunnuksen
-*antaa henkilötunnuksen*
-En nyt valitettavasti löydä meiltä tuolla henkilötunnuksella mitään, että tarvisin kyllä jonkun tiedon jolla pääsen asiaan käsiks.
-Ai joo, no mut se onki kato mun mutsin nimellä. En mä sen henkilötunnusta muista, mutta se on syntyny -46.

No niin. Etsipä siinä sitten järjestelmästä "kaivinkoneen kuljettajan vuonna-46 syntyneen äidin sopimus".

Lisää tarinoita puhelinvaihteesta:

- Olisko henkilö x paikalla?
- Taitaa olla lounaalla kun ei vastaa
- Voitko käyttää sitä systeemiä että ne valot vilkkuu siellä ruokalassa?
- Ei meillä oo semmosta systeemiä
- Onpas, semmonen et sen omat valot vilkkuu
- Ei kyllä ole
- Onpas
- Jaa ei kyllä...
- Onko siellä niitä tyttöjä?
- ?
- Onko siellä muita kun sinä?
- Ei tässä nyt ole

tuut tuut tuut tuuut

[q]Tontsis, 5.5.2006 13:37:
---
Juki54, 5.5.2006 13:05:
Lisää tarinoita puhelinvaihteesta:

---

:DD "Onko siellä niitä tyttöjä?"
Valot vilkkumaan vaan :D
[/q]
No juh, vähän kyl mietin että millastakohan systeemiä se mies tarkoitti :)
Ilmeisesti tuolla yläkerran yksityisyrittäjän lounasravintolassa (jossa korkeintaan puolet reilusta sadasta työntekijästämme käy) on seinällä jokaisen nimi ja oma valo, joka sit vilkkuu kun niitä yritetään tavoittaa :D

En vaa tienny!

[q]Super-Kerttu, 12.11.2004 14:04:
-heseohjeistusklips-
[/q]

Hahhahaa,oot lukenut mun ajatukset täysin jo pari vuotta sitten,
just olin aikeissa avautua lähes täsmälleen samoista asioista*nauru*
Mikään ei näköjään muutu*igor*

Lisäyksenä vielä se,että onhan se tietysti tärkeää ja hyvä juttu palvelun kehityksen kannalta, että reklamoi jos palvelu,safkat yms.kusee mutta pliis,sen voi tehdä myös asiallisesti ja ihan normaalilla pulssilla.
Ei ole tarvetta tulla tiskin yli silmille ja käydä käsiksi,huutaa ja raivota virheestä,
jonka vuorossa oleva työntekijäni tai mahdollisesti mä itse oon mennyt tekemään,
kyllä mulle menee viesti perille ihan puhumallakin ja näin mun on myös mukavampi antaa kunnollista palautetta ja vastausta teille rakkaille asiakkaillemme sen sijaan, että mä vain kuittaan valitukset pahoittelulla ja hoen ettei tuu toistumaan.
Mun lemppari oli asiakas tässä pari viikkoa takaperin,
joka vaatimalla vaati kassatyöntekijältä saada vuoropäällikön paikalle.
Kun sitten menin tiskille,ennen kun ehdin sanoa yhtään mitään,tää herrasmies alkoi huutaa naama punaisena siitä,miten sille oli 15 minuutin odottelun jälkeen viety pöytään kerroshampurilainen megan sijasta.Kun setä oli saanut keuhkot tyhjiksi ja naaman värin tasoittumaan,mä tietenkin pahoittelin virhettä ja sitä,että oli jouduttu odottamaan.
Noh,keskustelun edetessä tämä setä sitten ilmoitti,ettei sillä ole enää aikaa odotella että se mega tehdään,vaan se haluaa rahat takaisin.
Kun sitten pyysin nähdä kuitin että voin tehdä hyvityslaskun, huomasin kuitista että tää mies oli tosiaan sitten kuitenkin tilannut kerrosaterian megan sijaan.
Miehen ilme oli aika häpeävä kun näytin sille laskun ja kysyin että mitäs nyt,tahdotko syödä vai hyvitetäänkö.
Setä sentään pyysi anteeksi raivostumistaan mutta ei jäänyt meille enää syömään...eikä halunnut hyvitystäkään*nauru*
Ja kohta taas töihin*sydän*

[q]kap-pu, 6.5.2006 20:41:
Viimeisen 7 päivän helmiä:

Tarjoustuote päässyt loppumaan, toimittajan logistiikkatunaroinnista johtuen ei olla saatu lisää tavaraa:

Asiakas: On tää nyt jumalauta, pistähän eteenpäin viestiä, tää on asiakkaiden huijausta et mainostetaan ja sit ei oo tavaraa!

Lähin esimies pölähtää paikalle, vilkasen sitä ja kohautan olkapäitäni pahoitteleva ilme naamalla

Pomo: Niin mitä asia koskee?
Asiakas: No tätä helvetin tarjouspaistia, kun te huijaatte asiakkaita kauppaan olemattomilla lupauksilla!
Pomo: No tää on valitettavaa tietysti. Toimittaja lupas eilisaamuksi kamat, eikä vieläkään ole näkynyt. Ikäväähän tää meillekin on, kun ei ole kuitenkaan oma vika.
Asiakas: No ON TEIDÄN VIKA! ON TASAN TEIDÄN VIKA!
[/q]

Jos tuote on loppu, jälleenmyyjä on velvollinen tarjoamaan jotain vastaavaa tuotetta samaan hintaan ...

Voiks tänne listaa ku vaihde o väärässä tai muuten vaan kestää.

Legendaarisen Elisa ADSL liittymän aikaan, kun erehdyin yksi aamu soittaa tekniseen tukeen neuvoja kysyäkseni, makasin säkkituolissa puhelin korvassa ja katsoin kaksi ja puoli jaksoa Simpsoneita vain päästäkseni läpi ja joku toisessa päässä sulki linjan samantien. LOL, oli pidättelemistä...

[q]KooKie, 6.5.2006 11:09:
---
Rubicon, 6.5.2006 10:52:
[--] sille oli 15 minuutin odottelun jälkeen[--]

---

Ja oi voi, jos kerrankin ne tosiaan odottais sen 15 minuuttia, eikä todellinen odotusaika olisi seitsemän, tai jopa kolme minuuttia!
[/q]

niinpä...ja ah kun sen vois välillä huomauttaa ääneen*nauru*

[q]Twist,
Jos tuote on loppu
[/q]

Ekaks sivumainintana: ei ehkä kannata lainata noin montaa riviä tekstiä kommentoidakseen ite kahdella rivillä.

Toisekseen, ei se kuule nyt ihan noin mene. Asiakkaille kyllä hyvinkin infottiin, että jahka tavarat saadaan, ne saa kyllä siihen samaan hintaan. Ja ihan iloisesti ovat ko. tuotteita nyt hamstranneet.

[q]kap-pu, 6.5.2006 20:53:
---
Twist,
Jos tuote on loppu

---

Ekaks sivumainintana: ei ehkä kannata lainata noin montaa riviä tekstiä kommentoidakseen ite kahdella rivillä.

[/q]

Voi anteeksi .. Menikö ilta nyt pilalle ku en lainannu oikein? Eli laki menee näin ; pitää olla tarjota vastaavaa tuotetta jos mainoksessa ei ole erikseen merkintää "tai niin kauan kuin tavaraa riittää". Näin ainakin meille on opetettu liiketalouden luennoilla.

Olipa kiva aamu taas kun tänne virastotalolle tuli joku luokkaryhmä vierailemaan jostain koulusta. Joku täällä oli sitten kämmänny ja sopinu että ne saa tulla näyttelyyn klo 8. Näyttelyn henkilökunnasta 1 oli lomalla, yks tuli puolenpäivän aikaan ja yks ei ollu tullu (oli onneks matkalla töihin eikä tienny koko ryhmästä mitään).
Tsiisus gaad kun se niiden opettaja ravas sen puolen tunnin aikana (mitä ne tässä odotteli) 5 minuutin välein tässä valittamassa! Minä sitten phaoittelin henkilökunnan puolesta että nyt on käynyt tällanen moka että heidän sähköisestä kalenteristaan ei ollu eilen nähnyt varauksia ja tämä ei ollut muiden tiedossa muualla.
"Onpa se nyt kyllä kun ollaan asiakkaita niin ettei tää kyllä nyt käy..!"
Minkäs teet kun ketään ei täällä ole ja kaikkia on koitettu metsästää tähän.
Siinä vaiheessa oli soitellu jo kaikki henkilökunnan tyypit läpi ja tää taas vaappuu sieltä jäkättämään. Totesin että yks on matkalla töihin, että kuulemma 20 min menee, että voitte mennä sinne aulaan jo katselemaan omatoimisesti niin hän tulee heti kun pääsee suoraan.
Alle 10 min meni ja taas alko sama jäkätys.
Siinä vaiheessa palo pinna ja oli pakko sanoo vaan tyynen rauhallisesti etten voi enempää tehdä asialle. Kaikki mahdolliset on soitettu läpi ja yks on nyt tulossa kyllä pian.
(Voi jessus kun tässä vaiheessa olis tehny mieli täräyttää että tää asia ei kuulu mulle v*tun vertaa haahka.)
*jäkäjäkä*
Tyydyin hymyilemään vaikka nikersi kyllä huolella taas.
*phuuh*

[q]enkeliina, 12.5.2006 13:40:
Tyydyin hymyilemään vaikka nikersi kyllä huolella taas.
*phuuh*
[/q]

Syvä respecti siitä et pystyit hillitsee itses.
Multa ei ois varmaa onnistunu

[q]mayah, 6.5.2006 19:31:
On muuten hauskaa nykyään kun näkee noita ihmisten jonotusaikoja puhelimen kautta, kun eräskin setä oli yhdelle työkaverille sanonut, että oli kolme kertaa soittanut ja jonottanut yli 5 minuuttia joka kerta eikä ollut päässyt läpi. Tarkistin sen päivän puheluhistorian ja kyseinen setä oli soittanut kahdesti, ensimmäisellä kerralla jonottanut kolme minuuttia ja toisella kerralla 0,26 minsaa. Et kummallisesti vaan se ajantaju katoaa odotellessa..
[/q]
Soneralta olivat nettiasioita yrittäneet soittaa minulle tuossa yhtenä päivänä. Halusivat kysellä, että oliko uuden kämppäni edellisellä asukilla ollut laajakaista vai täytyykö käydä asentamassa. Jättivät soittopyynnön tekstarilla, kun en vastannut. Yritin pari kertaa soittaa, mutta jonotusaika oli joka kerta yli 30 minuuttia. Laitoin lopulta kajarin puhelimesta päälle ja luin kirjaa odotellessani vastausta. 50+ minuutin kuluttua pääsin läpi.

Mies puhelimen toisessa päässä totesi tyynesti, että soitto oli tullut väärälle osastolle tms. ja hän ei voi tehdä mitään. Kun sanoin painaneeni kyllä oikeat numerovalinnat, se sanoi, että juu kyllä, mutta silti heillä on siinä kaksi puolta, joista väärä oli ottanut puhelun.

Olin varmasti ärsyttävä asiakas, kun sanoin, että en meinaa enää uudelleen soittaa _tunnin_ puhelua (kamalaa liioittelua, jos se nyt puhelimesta näki, että olin roikkunut linjalla vasta 54 minuuttia), soittakoon itse minulle päin, jos on asiaa. Siinä vaiheessa mies totesi, että joo meillä on vähän jonoa, räpläsi hetken tietokonetta ja hups: hänpäs voi kuitenkin hoitaa asiani, vaikka se oikeasti kuuluisikin jonnekin muualle. Kiitos.

Ja sitten tämä tyyppi luultavasti ajatteli, että olipas kiukkuinen ja vittumainen asiakas.

hehe tästä voisi avautua monta tuntia, itse tykkään asiakaspalvelusta mutta kassalla istuminen on suoraan sanottuna alkanut vituttaa. jatkuva *piip* ja "hei mul olis viel tää stockakortti" 2 minuuttia kassatapahtuman jälkeen saa kyl veren kiehumaan.. pitäs varmaan vaihtaa työpaikkaa mutta yritäpä opiskelijana löytää joku työ jossa saat vastaavaan palkkaa ja tehdä vain sen 16h/viikko...

[q]Wolverine, 15.5.2006 11:11:
hehe tästä voisi avautua monta tuntia, itse tykkään asiakaspalvelusta mutta kassalla istuminen on suoraan sanottuna alkanut vituttaa. jatkuva *piip* ja "hei mul olis viel tää stockakortti" 2 minuuttia kassatapahtuman jälkeen saa kyl veren kiehumaan..
[/q]

Näitä voi tietenkin ehkäistä "onko plussa/stockan/bonus/s-etu/diibadaaba-korttia?"-kysymyksellä.

[q]andi--, 18.5.2006 15:49:
---
Wolverine, 15.5.2006 11:11:
hehe tästä voisi avautua monta tuntia, itse tykkään asiakaspalvelusta mutta kassalla istuminen on suoraan sanottuna alkanut vituttaa. jatkuva *piip* ja "hei mul olis viel tää stockakortti" 2 minuuttia kassatapahtuman jälkeen saa kyl veren kiehumaan..

---

Näitä voi tietenkin ehkäistä "onko plussa/stockan/bonus/s-etu/diibadaaba-korttia?"-kysymyksellä.
[/q]

sen päivän 200:nen asiakkaan jälkeen ei jotenki enää löydy sitä motivaatioo tommoseen...

Tänään päivällä töissä, puhelin soi.

minä: kansanterveyslaitos
mies: no voi jumalauta..ttu..prkl...nyt kuules pikku ämmä siellä virastossa, mä haluun mun tuet heti!!! prkl tommoiset naiset ei mua voi pompotella!!
minä: öööööh...?
mies: niin senkin saatanan kelan ämmä..kyllä mä tartten nyt ne mun tuet....blaa blaa blaa....
minä: joo, niin, anteeksi vaan mutta tämä on kansanterveyslaitos, ei kansaneläkelaitos, kela on ihan eri laitos
mies: ai on vai? ai jaa, no osaisitsä kertoo kontulan kelan numeron? ai et osaa vai? haista p****!

Jes.

Kohteliaisuus ja käytöstavat kunniaan jne.

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O