Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]Verano, 26.2.2006 21:30:

Tuolta alusta kun luet niin huomaat, että ilahduttavan suuri osa tänne kirjoittaneista on sun kanssas täsmälleen samaa mieltä, kuten myös allekirjoittanut. Ja useammankin kerran on selvitetty mikä on juuri tämän threadin tarkoitus :)

[/q]

No niinpäs onkin ja se on tosiaan ilahduttavaa! Sunnuntai-illan piikkiin

(ja nyt sitten lopetan tämän threadin lukemisen. Tyhmähän minä olen jos luen ja vielä ärsyynnyn! Mjehe, ja eikun mikä ärsyttää threadiin tästä sitten :)

[q]Pirjo Yrjönen, 26.2.2006 21:23:
Tätä threadia kun lukee, niin enpäs enää ihmettelekään, että mistä se Suomessa valitettavan yleinen ilmiö nimeltään huono asiakaspalvelu johtuu...
[/q]

Menee OT, mutta jos haluat HUONOA asiakaspalvelua niin tervetuloa Tallinnaan
Täällä ei nimittäin muuta saakaan. Itsekin Suomessa asiakaspalvelua-alalla työskennellenä en lähtisi sanomaan, että Suomessa asiakaspalvelulla olisi huono taso. Siellä vaikka irvistetään se hymy väkisikin, täällä sitä on ihan turha odottaa

[q]mayah, 20.1.2006 12:09:
Meidän turvallisuuspalvelun asiakaspalvelupiste sijaitsee neljännessä kerroksessa. Meidän sisäänkäyntimme sijaitsee kolmannessa kerroksessa. Ykkösessä ja kakkosessa on pukuhuoneita yms. Hissi vaatii kulkukorttia, asiakaspalvelupisteeseen ohjaamme siis rapun kautta.

blaa blaa blaa blaa

Onko AINA pakko taistella vastaan? Onko se ihan mahdotonta uskoa, että mä tietäisin tän asian paremmin?
[/q]

Jos ja kun sinä _tiedät_ että kaikki kysyvät tuon "miksi vain yksi kerros ylöspäin", niin olisiko tullut mieleen, että voisit sanoa:

Olemme nyt kolmannessa kerroksessa, eli sinun/teidän tarvitsee mennä vain yksi kerros ylöspäin. Hissi toimii valitettavasti vain avainkortilla, joten joudutte käyttämään rappusia. Rappuset ovat tuossa lasioven takana. Kiitos.

Hyvin todennäköisesti asiakas on tyytyväinen, siirtyy rappusiin. Sinun ei tarvitse naama punaisena selittää samaa asiaa uudestaan ja uudestaan, koska kerrot heti kaiken oleellisen tiedon.

IMO aika suuri osa asiakaspalvelijoita on perseestä just sen takia, että ne ei tajua asettaa itseään toisen näkökulmaan. Kerrotaan vain ja ainostaan se mitä kysytään, vaikka tiedetään, että se tieto ei usein riitä. Sitten kun asiakas kysyy lisää, asiakaspalvelija vetäisee sen vakiokatseen: "olisit pässi kysynyt heti".

Elämä on niin paljon helpompaa kun pyrkii tekemään kaikki asiat yksinkertaisiksi ja ymmärrettäväksi. Valitettavasti jotkut ei vaan tajua tätä ja siten hankaloittavat sekä omaa että muiden elämää.

En oo vielä koskaan suuttunut/vittuillut/tmv asiakkaalle. Se kun haittaa sekä itseäni että asiakasta. Se on yksinkertaisesti tyhmää.

[q]Skipi, 18.1.2006 09:53:
Mutta "paras" asiakas aloittaa sanoilla: "Ostin teiltä..."
[/q]

Miten pitäisi aloittaa? "Varastin teiltä..."?*vink*

Maijan avautumisesta tuli elävästi mieleen ihmiset, jotka tänne tulee.
-Mä oon menossa maksaan veroja. Tarviiko mun jotenkin ilmoittautua?
-Ei tarvi, voit mennä sinne suoraan. Eli tulliin, kuudes kerros.
-Kuudes kerros?
-Kyllä
-Millä mä sinne pääsen? (!!!)
(vieressä portaat ja 4 hissiä)

Ämmfh..! No saat ihan valita. Prkl
Millähän sitä ylempään kerrokseen pääsis..

[q]John, 27.2.2006 14:16:
---
Skipi, 18.1.2006 09:53:
Mutta "paras" asiakas aloittaa sanoilla: "Ostin teiltä..."

---

Miten pitäisi aloittaa? "Varastin teiltä..."?*vink*
[/q]

Helppoo!!
Tää asiakas omaa omantunnon!
Muistetaan, että tämäkin asiakas tod.näk vaatii saamaan hyvitykseksi vhintään kuun taivaalta.

[q]ville, 27.2.2006 13:42:
---
mayah, 27.2.2006 11:09:
a) asiakkaat ovat aina olleet tyytyväisiä
---
Mutta ne 20% joutuu tivaamaan sulta tietoja yhä uudestaan koska et aina kaikkia tietoja anna. Uskotko, että nämä 20% ovat olleet tyytyväisiä palveluun joka voisi jopa asiakaspalvelijan (eli sinun) mielestä olla informatiivisempaa?
[/q]

Ehkä ne ihmiset ei vaan kuuntele.

Olen itsekkin kertonut kaiken mahdollisen tuotteesta asiakkaalle x6, jonka jälkeen asiakas toteaa täysin samat asiat, täysin itse tajunneena.

Aina ei tartte kuunnella tm.

[q]mayah, 27.2.2006 14:28:
Toki jos haluat nähdä sen "vittuiluna", "tivaamisena", "perseestä olemisena", "kyvyttömyytenä astua toisen näkökulmaan" ja "naama punaisena selittämisenä", niin minkäs minä sille mahdan. Jos ja kun useista "vaikka pärisenkin täällä, ei se tarkoita sitä ettenkö hoitaisi työtäni aina hymyillen"-postauksistani huolimatta koet asian näin kuin sen koet, niin siinäpähän koet. On täysin yhdentekevää mitä tässä sinulle vakuuttelen, olet jo päätynyt (sanavalintasi huomioon ottaen mielestäni väärään) lopputulokseen minun asiakaspalvelutaidoistani.
[/q]

No mä näen ja koen vain sen mitä kirjoitat kuten varmaan myös 99% muista ihmisistä. Jos kirjoitat täällä capseilla joissa vittuilevia sanoja, annat ymmärtää että et kerro asiakkaille kaikkia tietoja mitä sulla on ja veikkaat että 80% on tyytyväisiä niin jotenkin vaan satuin saamaan sellaisen käsityksen, että asiakkaasi eivät ehkä ole aina kaikkein iloisinta jengiä.....

Mutta nähtävästi asia ei näin ole ja tottakai olen siitä pirun iloinen, mukavammin se päivää kuluu kaikilla kun jengi on iloisella päällä :)

[q]Lene, 28.2.2006 12:19:
Alkanu vähitellen häiritsemään asiakkaat, jotka

1) vastaavat puhelimeen ilman, että sanovat yhtään mitään, pelkkä "haloo" riittäisi

2) napisevat siitä, että soitetaan tuntemattomasta numerosta (must be the mafia tai puhelinmyyjä - yhtä paha vaihtoehto?) Sinällään ymmärrettävää, mutta silti...

3) inttävät saada tietää, kuka soittaa ennen kuin esittelevät itsensä, vaikka kyse on yksityisestä asiasta, joka ei kuulu muille kuin henkilölle, jota tavoitellaan - koskaan kuultu yksityisyydensuojasta?

4) pyytävät lähettämään tietoja tekstiviestitse
[/q]

Siis oot puhelimyyjä?

[q]Lene, 28.2.2006 20:13:
---
No mulla ei ole mitään tekemistä suoramarkkinoinnin kanssa, koska en tosiaan puhelinmyyntiä tai muuta myyntityötä tee.
[/q]

Hyvä sulle :)(:.

Puhelinmyynti on ns. erittäin suolesta :DD.

Eilen tuli taas huomattua tällänen huvittava juttu asiakaskäyttäytymisessä; tilanne on semmonen, kun asiakas saapuu autollaan pikaruokaravintolan tilaamistolpalle.

Tolpasta kuuluu myyjän tervehdys ja "saisinko tilauksenne".
Asiakas kysyy: "MITÄH?"
Kyllä tekis mieli seuraavan kerran kysyä: "Mitäs luulisit?"

[q]Super-Kerttu, 12.11.2004 14:04:
JEEE!!! Tätä topickia on kaivattu!!!!

Ja nyt avautuu pieni heseorja, jolla ei siis ole aivoja ja jolle voi aina purkaa pahan mielensä!!!! Eli tässä olis vähän pikaruokalassa vieraileville ohjeitä. Näin säästetään pienen hampurilaisorjan hermoja ja tehdään hänen työpäåivästään edes hivenen siedettävämpi!

[/q]

Yksi lause:

Asiakas: Kerroshampurilainen *2sek tauko* tajuutsä KERROSHAMPURILAINEN!!!

Asiakas on aina oikeassa ja ilmeisemmin kaikki burgerinvääntäjät on väistämättä mongoloideja. EIkä ole muuten edes 5 auringonkiertoa kullannut minun muistojani...

R-KIOSKI:

Nämä asiakkaat ovat erittäin mukavia jotka tulevat 10 eri lottokupongin kanssa ja sanovat että näissä on voittoa xx,xx ja pakkohan ne on koneelta tarkistaa ja sitten kuuluukin että etkö muka usko no tarkastettua nämä löputtomat kupongit ja voittoa olikin vähemmän alkaa huuto että nyt kyllä teit väärin ja eikös homma ala alusta*eiei* onneksi näistä ei niin ihanista asiakkaista pääsee eroon ojentamalla näille veikkauksen numeron ja pyytämällä soittaa siihen.

Mikä siinä onkin niin kivaa kommentoida mun ulkonäköäni?
En ole anorektikko enkä sairaalloisen laiha, joten ei minua niiksi pidä kutsua.
En minäkään kommentoi sinun ulkonäköäsi, vai pitäisikö?

[q]innae, 25.3.2006 05:53:
[/q]

Meillä käy semmonen vanha rouva asiakkaana, joka kerta jaksaa huomauttaa kun olen niin harmaan värinen, koska poltan tupakkaa.

Kivat sillekkin *justjoo*.

Ja se, että olen nuori, ei kuitenkaan tarkoita sitä, etten tietäisi mistään mitään. Siis mistään.

Mä voisin avautua tässä enemmänkin, mut haempa viel yhen gintonicin <3.

[q]innae, 25.3.2006 05:53:
[/q]

Muistat vaan vastata että en ole laiha, en vain ole noin läski.

OHI ON
3 vuotta 7 kuukautta kioskin tätinä
ja vihdoinkin se on LOPPU!

Ja vielä viimeisenä työvuorona myöhästyin
jälleen kerran saman idiootin takia bussista
Se oli kyllä olevinaan hyvin pahoillaan...
(vitut, se ajattele kuin omaa napaansa,
et saa toljottaa niitä saatanan raveja tappiin asti,
kun on tehnyt saman ennenkin ja tietää ihan hyvin
et myöhästyn sen takia bussista!!!)

Mutta siis, keskustelu viimeisen asiakkaani kanssa:

A: Joo, siis oon tosi pahoillani, kun hidastelin tässä.
M: Ei se mitään...
A: Kai sä vielä ehdit siihen bussiin?
M: En.
A: No mä korvaan tän sulle vielä jotenkin...
E: Mä en tuu enää tänne. Tää oli mun viimenen työvuoro.
A: Ai jaa... no...
BLAA, BLAA, BLAA...

Tuntui hyvältä vähän kuittailla takas

Sit vielä hajotin reppuni, laskin rahat väärin ja unohdin merkata
yhden tilitys jutun ja mitä muuta...
mut ihan sama, kunhan se nyt on ohi

Nyt voin kuvitella olevani "normaali" töissä käyvä ihminen,
kun mun työt on vain arkisin ja vain klo 9-17 ja mun ei tarvitse
palvella asiakkaita. Vaikka mä vannoin ettei musta koskaan
tule toimistotyöntekijää... Kattoo nyt kauan tätä sit jaksaa

Eiks toi oikeesti mee nii et "asiakas luulee olevansa oikeessa" tai nii meillä ainaki duunissa on et toisesta korvasta menee sisään ja toisesta ulos :D

Nyt pitää avautua kun on istunut kassalla melkein kuukauden.

Voisi oikeasti luulla että monen ihmisen henki riippuu siitä, millaisina kolikoina tai seteleinä saa vaihtorahansa. Joka toinen asiakas kaivaa senttejä ja euroja viisi minuuttia kassan luona ja parhaassa tapauksessa moneen kertaan täytyy yhdessä suunnitella miten hänenkin kukkaronsa painaisi muutaman gramman vähemmän Katoaisikohan maailmankaikkeuden tasapaino jos jokianen miettisi jonossa millä sentin kolikolla maksaa ja tyytyisi kassalla annettuihin vaihtorahoihin Kivoimpia on aamupäivällä käyvät vanhukset, jotka suosiolla kaatavat koko kukkaron pöydälle ja laskeminen menee tuhat kertaa nopeammin

Toinen hämmästyttävän stressaava asia tuntuisi olevan kassakuitti. Monet asiakkaat äityvät miltei akrobaattisiin suorituksiin väistellessään kuittia. Lähin roskis kuitenkin on heti kassojen jälkeen alle metrin päässä Välillä tekisi mieli viskata vaihtorahat päin näköä, kun asiakas vetäisee monta kertaa käden pois alta vältellessään kuitin koskettamista*toktok* Ja loppujen lopuksi aletaan tietty epäillä kassakoneen toimintakykyä, valitetaan miten ihmeessä kaikki voi maksaa näin paljon ja lasketaan vaihtorahat kymmenen kertaa pienellä pakkausalueella. Kuitti kun piti jättää kassan käteen, vaikka siitä olisi helposti voinut tarkistaa miksi loppusumma oli mitä oli ja miksi vaihtorahaa tuli takaisin tietty määrä

Huh. Helpotti. Nyt ei ohimo pullistele enää niin paljon*pepsodent*

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O