Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

Noita viirupäitä riittää...meitä on TOOODELLA moneksi. Oon päättäny et viel joku kerta tokasen sille seitanan valittavalle maanvaivalle siinä tiskin toisella puolella, että "kerrotko sitten vielä missä olet itse töissä, jotta voin tulla neuvomaan sua sinne, koska mäkin todennäkösesti osaan sun työt paremmin ku sä itse!" Ja lisäksi "no ite kämmäsit urpo, turha siitä on mua syyttää ja minkäs helvetti mä tälle nyt enää voin". V***un pässi. *toktok*

[q]devisss, 22.11.2005 21:01:
Jokaiselle ASIAKKAALLE, jonka sopimus on irtisanottu maksamattomien maksujen vuoksi haluaisin sanoa, että mm. seuraavat syyt EIVÄT pääsääntöisesti kelpaa selitykseksi sille, ettei ole viimeiseen kolmeen kuukauteen maksanut kuukausittaisia maksujaan, tai vaivautunut edes olemaan yhteydessä kymmenestä kirjeestä ja huomautuksesta huolimatta:
......

-"oon mä ne kirjeet nähny mut en oo vaan lukenu"
[/q]

Jep. Paras oli asiakas, joka hiukka hiiltyneenä vastas puhelimeen, että mikä ihmeen lasku, ei hän ole sellaista saanut. No, aikansa tivattuani sain sen naisen sanomaan itse, että tuleehan teiltä noita kirjeitä joo, mut en mä niitä koskaan avaa *pökr*

[q]REivaaja, 3.8.2008 14:46:
---
Takyon, 3.8.2008 14:44:
Niin, tuossa oli nyt kyse romaneista. Myöhemmin aika selvästi kirjotin ihan yleisesti ihan kenestä tahansa että mulla on oikeus pyytää maksu etukäteen jos asiakas vaikuttaa siltä että sillä ei ole rahaa tai se on haluton maksamaan. Kyseinen oikeus löytyy siis taksiohjesäännöstä ja siinä vaiheessa sä aloit vääntelemään mun sanomisia.

---
Ei kato kyllä sä noi ihan ite sanoit...
[/q]

Lukutaito... se on ihan hyödyllinen taito... kannattaa opetella. Lue teksti ja yritä ymmärtää mitä siinä sanotaan. Ei Takyonin teksti niin vaikeaselkoista ole.

Olen myöskin taksikuski ja ikävä kyllä tämä meidän romaniväestö tuppaa usein aiheutamaan harmaita hiuksia. Älä ymmärrä väärin... mukaviakin romaneita on kyytiin osunut... rasittavia sitten senkin edestä. Ja jostain kumman syystä kaikki ne rasittavat tapaukset ovat yleensä aina nuoria.
Ja kyllä... Pyydän maksun kyydistä etukäteen.

Ajan taksia suht pienessä kaupungissa ja siellä taksia käyttäviä romaneita ei ole kovinkaan montaa. Ja ne jotka taksia käyttävät, ovat tunnettuja siitä, että he yrittävät päästä maksamatta.
Eli en ole rasisti... haluan vaan turvata rahojen saannin.
Ja vaikka nämä tunnetut huijarit tietävät millainen heidän maineensa on, silti aina on pakko kinata asiasta.

Esimerkki:

Paikalliseen ravintolaan tulee tilaus.
Ajan pihaan ja näen, että pihassa odottaa kaksi romania, joita toisen olen kaiken lisäksi tuntenut kakarasta lähtien. Olen joskus jopa pelannut jalkapalloa samassa joukkueessa hänen kanssaan.
Tosin en ko. henkilön kanssa ollut missään tekemisissä yli 15 vuoteen.
He istuvat autoon ja kertovat määränpään. Pyydän maksun etukäteen. Alkaa helvetinmoinen valitus.
Vedotaan siihen, että ollaan tunnettu jo pitkään. Kyllä he maksavat.
Mutisen, että se juurin on syy, miksi pyydän rahat etukäteen.
No... saan rahat ja matka alkaa.
Etupenkillä istuva romani sytyttää tupakan. Pysäytän auton ja käsken heittämään sen pois tai pojat jatkaa matkaa kävellen. Hän heittää tupakan pois. Valitusta.
Sama kaveri alkaa leikkimään auton stereoilla. Käsken lopettamaan. Valitusta.
Lisää valitusta.
Pääsemme perille ja pojat alkaa ruinaamaan alennusta. Annan ennekkoon saadusta rahasta vaihtorahat ja toivotan hyvää illanjatkoa. Alennuksen ruinaus jatkuu. Asiakas ei meinaa poistua autosta. Valitettuaan aikansa hän poistuu.
Ja kyydissä kului aikaa alle 10 minuuttia. Ilman valituksia aikaa olisi kulunut noin 5 min.

Ja vielä ihmetellään, että romanit ei kuulu niihin mieluisimpiin taksiasiakkaisiin.

Mutta takaisin asiaan.
Pyydän rahat etukäteen jos minulla on pienikin syy epäillä asiakkaan maksukykyä tai halukkuutta.
Oli kyseessä valkoinen, musta, vihreä, tai ihan minkävärinen asiakas tahansa. Minulla on oikeus niin tehdä, joten teen niin.

Pistetään tähän loppuun vielä hassu huomio tästä meidän romaniväestöstä.
Kyydissä on kaksi tai useampi romani, on tiedossa kaaos. Jos kyydissä on vaan yksi romani, se on yleensä aika nöyrää poikaa. Mielenkiintoista, eikö olekkin.

Ollessani tiskaajana ja kassalla ruokaravintolassa ( kesällä niin että kuumuutta oli joskus peräti 50 astetta ) tuli minulle monta kertaa tunnissa hetkiä jolloin olisi tehnyt mieli repiä joltain pää irti. Siellä kävi syömässä niin raksaäijiä kuin pukumiehiä. Jälkimmäiset osasivat aina jättää ruoat lautaselle niin että loppupelistä ne olivat pitkin vaatteitani. Kuukauden päästä parin vanhan ukon heitto alkoi tod. ottaa päähän: he ostivat aina pullan ja kahvin ( 2,5 euroa ) ja aina kysyin onko heillä 5 centtistä. Joka kerta he vastasivat röhöttävällä äänellä, silmät kiiluen : "oli se isompi kun viimeksi mittasin". *toktok*

[q]mayah, 29.11.2005 13:18:
:D

Joutuu aina repee ku toi Herra X tulee tänne palaveriin. JOKA kerta se tulee tähän tiskille ja työntää henkilökorttinsa mun naaman eteen, siis niin lähelle, että menee silmät kieroon sitä katsoessa ja esittää asiansa "mulla oli neukari X varattu".

Siis MÄ TIIÄN KUKA SÄ OOT, sä käyt täällä vähintään kerran viikossa. Ei tarvii tunkee sitä hemmetin henkilökorttia niin saatanan lähelle.
[/q]

Helmi vuodatus =) Mitä, jos se tulis joka viikko sinne, ei näyttäis henkilökorttia vaan olettais respan (?) tuntevan sen. Kyllä siitäkin täällä sit vuodatettaisiin =)

[q]
äm:
Käyttäytymistä toisten työpaikalla osa 1:

Kassalla

1. Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hintalappu, aina joku valopää heittää "Se on sitte varmaan ilmanen!" HÖHÖHÖHÖHÖ. Tiedoksi: Se on vitun vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.

2. Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois". Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin. Kassa joutuu tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.

3. "Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus. Tiedoksi: Ei senttiäkään.

4. Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeivittuoojaeikävittuikinävittutuuhaistavittupaskavitunkortteines". Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.

5. Ym. kortti löytyy, mutta se annetaan vasta siinä vaiheessa, kun kassa on jo lyönyt kuitin ulos. Tiedoksi: Korjaaminen tapahtuu useimmissa paikoissa korjauskuitin kautta ja vie aikaa ja vituttaa.

6. Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!" Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen, joka sitä konetta näpyttää, ei omista paskaakaan päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä vituttaa ruuhka ihan yhtä paljon, kun asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.

7. Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta. Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden tietoja koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.

8. Luetaan lehdestä, että KKK-Kaupassa on halpaa lihaa -> mennään Citymarkettiin ihmettelemään ja valittamaan, kun tuotteet eivät olekaan siellä tarjouksessa. Tiedoksi: Mainoksissa kyllä lukee, missä ne on voimassa. Tiedoksi 2: Anttila ja Kodin Ykkönen ei ole sama asia.

9. Myyjä aloittaa kassatapahtuman sanomalla asiakkaalle "Hei!". Asiakas vastaa "Muovikassi". Tiedoksi: Kassa haukkuu sinut illalla kavereilleen "vitun idioottina". Hein sanominen ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa.

10. Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen, kun kassa yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Pakkaa ensin loppuun, ja tulee sitten vasta maksamaan. Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.

11. Kasataan hihnalle 10 tavaraa päällekkäin ja valtaviin massoihin. Tiedoksi: Hihna ei liiku, kun tunnistimen edessä on tavaraa. Kassan työ vaikeutuu, kun tavaroita joutuu tuuppimaan ja repimään.

12. Hedelmät ja vihannekset jätetään punnitsematta. Tiedoksi: Unohdus tai ajattelemattomuus, sama seuraus: jono seisoo ja kassaa vituttaa.

13. Lähtee/lähettää jonkun toisen hakemaan rahaa/lisää tavaraa kesken kassatapahtuman. Tiedoksi: taas se jono seisoo ja kaikki odottavat. Muut asiakkaat syyttävät tästä(kin) kassahenkilöä.

14. Antaa pentujen imeskellä lakupatukkaa jo paketin läpi ja ojentaa sitten kassalle limaa valuvan, muodottomaksi imetyn paketin ja ihmettelee, kun kassa ei muka saa siitä viivakoodia. Tai avaa paketin jo valmiiksi ja repii viivakoodin. Tiedoksi: tämäkin vituttaa.

15. Kuvittelee, että "vain päivän lehdet" ostaessaan voi kiilata koko jonon ja vaan heittää rahat kassalle. Tiedoksi: Vaikka jossain lehdille onkin pikakoodit ja tällainen periaatteessa onnistuu, silti käytös pistää nyppimään.

16. Seisoo toisen kassan jonossa ja näkee kassahenkilön lähestyvän rahat kädessä viereistä. Kun kassa on vielä 20 metrin päässä kassasta, alkaa huutaa "AVAATSÄ??!" Tulee sitten huohottamaan siihen portin taakse ja nykii ja repii sitä ja tuijottaa koko ajan silmät kiiluen, että 'vauhtia siihen avaamiseen, vauhtia saatana'. Tiedoksi: Kassan avaamiseen kuluu tietty aika, eikä se nopeudu sillä kyttäämisellä.

17. Kassa pääsee tauolle/kotiin ja yrittää sulkea kassan. Aina siihen saapuu vielä yksi, joka kerjää "otathan vielä mut?" Tiedoksi: En ota.

---
[/q]

Huomaa kyllä, että asiat on Suomessa hyvin, kun tällaisista asioista jaksetaan valittaa.

Aikasemmin puhuttiin siitä kuinka asiakkaan on pystyttävä näyttämään toteen, että on ostanu kyseisen tuotteen juuri kyseisestä liikkeestä.
Toissapäivänä kollegani väänsi kättä erään miesasiakkaan kanssa varmaan puolituntia siitä, voidaanko me vaihtaa viallista kahvinkeitintä uuteen. Kollega möykkää minkä kerkee takasin huutavalle miehelle, ettei meidän ole mikään pakko eikä velvollisuus ottaa sitä kahvinkeitintä vastaan, hyvittää rahoja tai edes vaihtaa sitä mihinkään toimivaan laitteeseen, ellei asiakas pysty näyttämään kuittia. No joo siinä ne sitten kinastelivat pitkän tovin.
Oli hiljasta ja päätin itse liittyä heidän taisteluunsa ja vilkaisin pussiin, jossa kas! oli vain cittareiden myymään tuoteperheeseen kuuluva halpisromu.
Totesin yks kantaan, että tuote kuuluu cittareiden tuoteperheeseen ja voidaan vaihtaa tuote samanlaiseen. Jos hyllyssä ei ole samaa tuotetta, voidaan me hyvittää siitä se hinta, jolla me sitä nyt myydään. Ei enempää, ei vähempää.
Asiakas oli hieman näreissään, mutta lähti osastolle lampsimaan.
Totesin kollegalle, että meillä on lupa joustaa, meillä ei ole lupaa aiheuttaa mielipahaa ja aina asiakas täytyy saada tyytyväiseksi keinolla millä hyvänsä. Vastaukseksi sain paljon muttia ja uikutusta, että mistä sitä tietää..

Asiakas palasi takaisin, ei löytänyt samaa tuotetta. Vaihdettiin triplasti kalliimpaan ja parempaan tuotteeseen ja vanhasta hyvitin 19.95. Selitin asiakkaalle tilanteen ja pahoittelin, että meni näin hankalaksi. Asiakas oli tyytyväinen, kiitti hyvästä palvelusta ja lähti pois.

Pointti, Miksi kollegan piti vääntää kättä asiasta, jossa tiesi tällä kertaa itse olevansa väärässä. Tai noh, oikeassa sikäli, että asiakkaalla ei ollut kuittia, ei tarkkaa ostopäivämäärää, eikä edes sitä firman luottokorttia, jolla sen oli kuulemma juuri ennen joulua maksanut. Eli asiakas ei voinut todistaa tuotteen olevan meiltä ostettu. Ok. Riittää, että tuote on pelkästään Cittariketjun myymää halpisroinaa, ja jonka paalaimeen laittaminen ei maksa meille mitään. Vain Keskolle. Ja kollegani tasan tarkkaan tiesi, että ko. merkkistä tuotetta ei saa muualta.

Jeh, toisinaan infoissa on töissä myös tälläisiä v**** urpoja, joilta ei löydy sitä joustoa eikä sitä oikeutta, joka hänelle on annettu pitää asiakas tyytyväisenä; niitäkin keinoja on monia.

Tottakai oltais voitu sanoa sille miehelle et lähtee menee ja meijän ei oo pakko ottaa tuotetta vastaan, mut miks me tehtäis kiusallamme sellasta kun voidaan pitää asiakas, (joka vinguttaa firman luottokorttia meillä) tyytyväisenä? *vink**nauru*

[q]RainChild, 7.1.2006 17:35:
Jokseenkin tä threadi saa mut aina vakuuttuneemmaks, etten halua tiskin taakse töihin *igor**nauru*
[/q]

Sähän olet ymmärtänyt täysin väärin Tiskin takana oleminen opettaa (ainakin omasta mielestäni) tulemaan toimeen mitä ihmeellisimpien ihmisten kanssa...Ainakin saa koko ajan uusia hauskoja? kokemuksia.

Ja tietysti täytyy muistaa että 80-95% asiakkaista on varsin mukavia.

Älkää toivottako kaupantädille hyvää joulua/juhannusta/mitävaanyleistäjuhlaa.
6422 asiakasta on tehnyt sen jo samana päivänä ennen sinua ja kaupantäti saattaa saada hermarin joutuessaan kuudettatuhannettaneljättäsataakahdettakymmenettäkolmatta kertaa vastaamaan tekopirteästi muka-ilahtuen "kiitos, samoin!".
Kaupantädille tulee parempi joulu/juhannus/tms, kun sanot vaan kiitos ja heihei.

[q]äm, 28.12.2005 10:05:
Älkää toivottako kaupantädille hyvää joulua/juhannusta/mitävaanyleistäjuhlaa.
6422 asiakasta on tehnyt sen jo samana päivänä ennen sinua ja kaupantäti saattaa saada hermarin joutuessaan kuudettatuhannettaneljättäsataakahdettakymmenettäkolmatta kertaa vastaamaan tekopirteästi muka-ilahtuen "kiitos, samoin!".
Kaupantädille tulee parempi joulu/juhannus/tms, kun sanot vaan kiitos ja heihei.
[/q]

Mulla taas menee hermot kun joka kaupassa myyjät toivottavat hyvää joulua.

ihan alkoi suututtaa kun luin muiden kohtaloita asiakaspalvelutyössä...

itse olen ollut vuoden anttilan kassalla ja siitä siirryin topten-osastolle (jolla olen vieläkin..). Anttilan kassalla täytyy olla harvinainen kyky sietää kakkaa nyrpeiltä asiakkailta, koska meillä asiakas on _aina_ oikeassa, sanan varsinaisessa merkityksessä.

vuosi sitten jouluna asiakas hermostui minulle koska jättikokoiset anttila-muovikassit olivat loppuneet. yritin pahoitella asiakkaalle asiaa ja tarjosin vielä apuani pakkaamisessa ja tavallisen kokoisia muovikassejamme niin paljon kun sielu sieti, mutta se ei herralle sopinut. lopulta hän nappasi kauluksestani kiinni ja uhkaili tehdä minusta valituksen!! uutena (ja pelästyneenä) tyttönä kassalla en osannut sanoa tai tehdä muutakaan niin pakkasin tavarat muovikasseihin ja lähetin hänet asiakaspäälikkömme luokse... sain haukut pomolta ja virallisen valituksen ko. asiakkaalta. myöhemmin kuulin että asiakas oli saanut jotain hyvitystä aiheuttamastani vahingosta..

reilukerho kokoontuu jälleen

[q]Jocular, 29.12.2005 17:38:
---
Hitchhiker, 29.12.2005 17:28:
Mut mites ne asiakaspalvelualan ammattilaiset jotka antavat töykeää palvelua vaikka itse ei mitenkään reso eikä valita. Mutta kuitenkin saa asiallisesta käyttäytymisestä ja kohteliaasta asenteesta töyken katseen kuin silmistä tulisi suoraan kysymys "mitä helvettii sääki haluat" ehkä en ny esim. ihan suoranaisesti ole normaalin näköinen stokmanin asiakas suorat pökät ja Gantin villapaitaa päällä omaavaa henkilöä. Ja toinen mikä 'tuttaa et nuoremmat ihmiset eivät saa hyvää palvelua esim. puhelin palveluista vaan välil o pitäny pistää mutsi soittamaan vaikka ite on edelleen esittäny asiansa kohteliaasti ja saanut kieltävän vastauksen, mutta kun mutsi o soittanu sinne samasta asiasta ni jopa o alkanu tapahtumaan..Asiakaspalvelua?

---

Oot viel v****maisempi tai laitat kirjallista asiakaspalautetta. Sama naama saa monta huonoo palautetta, ni ei kauaa pomot kattele. Liikkeelle huonoo mainosta. Varsinki ku huonosta palvelusta kerrotaan 10 kertaa helpommin eteenpäin ku hyvästä.
[/q]
Juu sehän on totuus ettei hyvästä työstä kiitetä, vaikka on kaikkensa antanut....Mut joo'o palauteest löytyy aina kaks puolta se hyvä ja se huono. Minkä takia ei vois vaik käyttää palautetta hyväänkin esim. kiitokseksi hyvästä palvelusta. Valittaminen on tunnetusti helpompaa kuin hyvän palautteen antamaminen, mikä meitä vaivaa?

[q]Hitchhiker, 29.12.2005 20:22:
---
Jocular, 29.12.2005 17:38:
---
Hitchhiker, 29.12.2005 17:28:

Juu sehän on totuus ettei hyvästä työstä kiitetä, vaikka on kaikkensa antanut....Mut joo'o palauteest löytyy aina kaks puolta se hyvä ja se huono. Minkä takia ei vois vaik käyttää palautetta hyväänkin esim. kiitokseksi hyvästä palvelusta. Valittaminen on tunnetusti helpompaa kuin hyvän palautteen antamaminen, mikä meitä vaivaa?
[/q]

Juu tottakai hyvästä palvelusta ois kiva saada palautetta. Niinku köh köh omakehu, sain tos vanhalta pariskunnalta suomi-kortin kiitoksena hyvästä asiakaspalvelusta, se todellakin piristi päivää ja kaupan päälle pomo oli tyytyväinen.. Mutta joo takaisin aiheeseen..
Eli, ainaki ite tykkään ku saan asiakkailta hyvää palautetta, toisin ku esim äm sano ettei kassoille sais heittää mitään hyvää jouluu ja muuta kohteliasta.. Oon ihan eri mieltä. Ite ainaki diggaan ku asiakas totee jotain mukavaa vaikka oisin saman jutun kuullu jo 1000 kertaa. Mielummin 1000x "hyvää päivän jatkoa" ku 1000x "vähän sä oot hidas, vähän sä oot urpo, vähän sä oot vääräs, se on varmaan ilmanen, muovikassi!" jne.
Sen jälkeen ku ite alottanu vuosia sit asiakaspalvelussa ni oon sen jälkeen pyrkinykki antaa aina sillon tällön hyvää palautetta, tietty jos siihen on aihetta. Esim, se et kassa on nopee ei tee siitä vielä hyvää. Ois kiva jos kattois silmiin ja sanois sen summanki asiakkaaseen päin eikä mutisis jonnekki paidan kauluksiin jauhaen purkkaa samal.

[q]wiwi, 29.12.2005 18:01:
Mullakin on vallan hienoja kokemuksia työstäni tarjoilijana Suomen todennäkösesti snobeimman golfmestan ravintolassa (en ole muissa ollutkaan mutta jos ne on tän pahempia niin ihme jos ne työntekijät ei o jo päättänyt päiviään). Myös täällä asiakas on AINA oikeassa ja tietää sen vallan hyvin itsekin. Kaikki olettaa että ne tunnetaan nimeltä/kasvoilta/maineelta joka paikassa ja että se jotenkin vaikuttaa niiden saamaan palveluun ja tekee niistä etuoikeutettuja. Kovasti myös tervehtiminen ja kiittäminen tuottavat vaikeuksia mitä tärkeämmäksi kukin itsensä kokee. Kun on tarpeeksi rahaa ja asemaa on ilmeisesti epäuskottavaa olla ystävällinen vaikka sellaista perseennuolemista lähentelevää ylitse vuotavaa kohteliaisuutta kaikilta muilta odottaa. Huokaus*eiei*

Ihan tosi, mua ei vittuakaan kiinosta monta hole-in-vitun-onea teillä on!! Kasvakaa aikuisiksi!!*dissaa*
[/q]

Mun mielestä tässä kiteytyy koko lajin golf asiakaskunta erittäin hyvin.
ei sikäli monta tuttuakin pelaa golfia, mut en ihmettelis jos nekin ois hieman kuvauksen kaltaisia... ehkä sinne golffaamaan mennäänkin sillä asenteella et täällä olen kaikkien herra. en kyllä tajua miten sen kettumaisuuden pitää liittyä kolopallon muksimiseen.

[q]Remotion, 29.12.2005 22:55:
---
wiwi, 29.12.2005 18:01:
Mullakin on vallan hienoja kokemuksia työstäni tarjoilijana Suomen todennäkösesti snobeimman golfmestan ravintolassa (en ole muissa ollutkaan mutta jos ne on tän pahempia niin ihme jos ne työntekijät ei o jo päättänyt päiviään). Myös täällä asiakas on AINA oikeassa ja tietää sen vallan hyvin itsekin. Kaikki olettaa että ne tunnetaan nimeltä/kasvoilta/maineelta joka paikassa ja että se jotenkin vaikuttaa niiden saamaan palveluun ja tekee niistä etuoikeutettuja. Kovasti myös tervehtiminen ja kiittäminen tuottavat vaikeuksia mitä tärkeämmäksi kukin itsensä kokee. Kun on tarpeeksi rahaa ja asemaa on ilmeisesti epäuskottavaa olla ystävällinen vaikka sellaista perseennuolemista lähentelevää ylitse vuotavaa kohteliaisuutta kaikilta muilta odottaa. Huokaus*eiei*

Ihan tosi, mua ei vittuakaan kiinosta monta hole-in-vitun-onea teillä on!! Kasvakaa aikuisiksi!!*dissaa*

---

Mun mielestä tässä kiteytyy koko lajin golf asiakaskunta erittäin hyvin.
ei sikäli monta tuttuakin pelaa golfia, mut en ihmettelis jos nekin ois hieman kuvauksen kaltaisia... ehkä sinne golffaamaan mennäänkin sillä asenteella et täällä olen kaikkien herra. en kyllä tajua miten sen kettumaisuuden pitää liittyä kolopallon muksimiseen.
[/q]

Ite ollu neljä vuotta golfkentän caddiemasterina ja clubmanagerin assistenttina ni en kuitenkaan menis yleistää kaikkia golfharrastajia. Meijän seurassa mokomia snobeja on, mut niihin pitää osaa suhtautuu oikein. Parille ku heittää et oos jo ny hiljaa ni kyl ne on. Toisille sit vaan pitää olla kohteliaampi omalla tavalla.
Osa golffareista kyl kuuluu tohon kusipääjoukkoon, mut asiakaspalveluhommassa niihinki pitää osaa suhtautuu oikeel taval; Niinku jokaiseen asiakkaaseen; kaikille yhtä ystävällinen ja hyvä palvelu ni ei tuu mitään väärinkäsityksiä. Jos joku haluu etuoikeuksia tai luulee ittestänsä liikaa ni ei auta muutaku kertoo et olkaa hyvä vaan ja menkää jonon perään niinku kaikki muutki.
Aina lafkasta löytyy joku joka luulee olevansa muita parempi, ihan ku ei omissa kavereissa tai perheissä ois joskus nähtävissä moista ilmiöö.. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Ja ohan se niinkin et palautteen voi antaa hyvin monella tapaa, kyll oon heittäny muutamaan otteeseen negatiivisesta asiakas palvelusta palautetta...Mieluummin rakentavaa, kuin turhaa ladon seinämän haukkumista

[q]*KittenGirl*, 29.12.2005 17:17:

itse olen ollut vuoden anttilan kassalla ja siitä siirryin topten-osastolle (jolla olen vieläkin..). Anttilan kassalla täytyy olla harvinainen kyky sietää kakkaa nyrpeiltä asiakkailta, koska meillä asiakas on _aina_ oikeassa, sanan varsinaisessa merkityksessä.
-klips-

[/q]

Täytyy kyl myöntää, et vaikka oon ollu monenlaisessa asiakaspalvelutyössä ennen nykyistä anttilan topten-pestiäni, niin missään en oo saanu niin paljoo nurinaa ja haukkumista asiakkailta... Tunnustan, jos oon mokannut asian jotenkin itse ja olen ymmärtäväinen jos saan siitä jopa haukut, enkä rakentavaa palutetta, mutta turhauttavaksi tekee se että mennään henkilökohtaisuuksiin asiassa johon en itse voi mitenkään vaikuttaa...

Esimiehet eivät välillä ainakaan tunnu helpottavan asiaa, kun itse ovat antaneet esim. ohjeet minkälaista ja missä kunnossa olevaa tavaraa saa ottaa takaisin ja antaa asiakkaalle rahat takaisin. Siinä kun on sit puol tuntia tapellu asiakkaan kanssa et ei voida ottaa lotain laitetta takas, ku siin ei oo mitään varsinaista vikaa (ei siis vaan miellytäkkään) ja on jo siinä kunnossa (ei siis välttämättä itse laite, vaan esim paketti ja ostokuitti yms. puuttuu), ettei sitä voi enää laittaa takas myyntiin. Lopulta kiukustunut asiakas haluu tavata osastopäällikön tai tavaratalojohtajan, joka suurimmassa osassa tapauksista sanookin et otetaan vaan ja anteeksi vaiva... Ei vaan käy mun järkeen et mitään palautussääntöjä ees on jos melkein kaikki sit lopulta otetaan takas ja myyjästä "tehdään" asiakkaan silmissä se k*sipää joka ei suostunu hyvittään sitä tavaraa...

eilen tuli yks tyttönen (jonku apulainen näht) tuomaa lottoi ym veikkauksii.. no vetelin niit läpi koneen ja annoin lippuset lappuset ja kuitit ym takasin. Ei sit ottanu maksutositteita ni heitin ne roskiin.. Jossai vaiheessa soi puhelin et se kenen asioilla se tyttö oli ollu haluaa ne maksutositteet.. nooh. ei siinä muuta ku roskista penkomaan.. onnekseni löysin sieltä arviolta puolen senttimetrin kokosia palasia.. olin sitte repiny sen..
vituttaa tommonen ku eka annetaan käteen kaikki ja sit heitetään pois ja sit sen jälkee tulla vikisee et ku olis sittenki haluttu..

Ja on nääki kivoja että multa tullaa kysyy jotain ni sanon et "kato tuolta takaa, jos meillä on niitä vielä, niin ne on siellä" Sit asiakas kattoo sillai haisasinäämmäpaska ja kysyy vuorossa olevalta kaverilta ja ylistää sen taivaaseen

Ja sit tää et paljoa kiinnostaa olla ystävällinen ja iloinen ja hymyilevä ku asiakkaana on kilon sitruunoita vetäny paskanen kurppa jota ei elämä kiinnosta hevonhelvettiä.

joo, tais mennä vähän offiin.. sry

[q]Darianna^, 30.12.2005 13:56:

eilen tuli yks tyttönen (jonku apulainen näht) tuomaa lottoi ym veikkauksii.. no vetelin niit läpi koneen ja annoin lippuset lappuset ja kuitit ym takasin. Ei sit ottanu maksutositteita ni heitin ne roskiin.. Jossai vaiheessa soi puhelin et se kenen asioilla se tyttö oli ollu haluaa ne maksutositteet.. nooh. ei siinä muuta ku roskista penkomaan.. onnekseni löysin sieltä arviolta puolen senttimetrin kokosia palasia.. olin sitte repiny sen..
vituttaa tommonen ku eka annetaan käteen kaikki ja sit heitetään pois ja sit sen jälkee tulla vikisee et ku olis sittenki haluttu..
[/q]

Tuli tosta mieleen yks tosi vittumainen horoperse joka kävi joku viikko sitte asiakkaana veikkauspisteessä. Lotossa ei ollu voittoa, kysyin että heitänkö pois "joo revi se", siinä vaiheessa paperi jo lens rytättynä roskikseen miljoonan muun lapun kanssa.
Alko kauhee räyhääminen "EI KU REVI SE!!!". Okok sukellus roskikseen, mikähän se näistä miljoonasta lapusta ois.. otin kasan roskiksia pois pöydän alta.. "Tuskin se täältä seasta löytyy, eiköhän se tääl mee, vai?" "NO OISIT SIT VITTU ANTANU SEN MULLE TAKASIN".. Jengi katto siin jonos et terve.
En voi käsittää.. Jos roskis on täynnä jotain lippulappuja ni varmaan joku siivoja menee tonkimaan sen hikistä ei voittanutta lottolappua ja ottaa siitä ne numerot itelleen tai kattoo mistä myyntipisteestä joku on jonku lapun ostanu. VOI HUOH. No mut hei, opin jotain. Laput revitään jos se niin vitun henkilökohtasia on.

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O