Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- ...
- 111
- Seuraava »
[q]Tontsis, 9.6.2005 11:44:
Ei siitä tapella tarvikaan :) Kunhan ihmettelin, mikset pyydä palkkaa tekemästäs työstä. Mutta sittenhän tää onkin jo toinen juttu, jos tosiaan pystyt hoitamaan hommat ajallaankin. Mä en kyl viitsis tuhlata vapaa-aikaani sellaseen, mut mä oonkin vaan mä :)
[/q]
joo, se herääminen on se hankalin, mut saanpahan kyydin lähikulmalle josta sitten kävelee, eip tartte bussilla tulla <3.
[q]Saara, 9.6.2005 11:37:
Tulen sinne ihan omasta halustani puolisen tuntia etukäteen. Kukaan ei pakota mua sinne. Voin tulla sinne vasta 7.30, mutta silloin pitää toimia hiukan rivakammin. Joten, en jaksa alkaa tästä enempää tapella kanssas, se on täysin mun asia mitä teen. Ja ei varmaan olis valittanut.
ja ps. se on vaan aamuvuoro milloin tämä on ei joka päivä.
[/q]
Mä ymmärrän kyllä tän, koska tuun itsekkin ajoissa aamuvuoroon. Oon stressailija tyyppiä ja vähennän omaa stressiäni, kun saan hommat tehtyä hyvissä ajoin ja rauhassa. Mulla ei siis ole mitään sitä vastaan, että käytän omaa aikaani oman oloni parantamiseksi.
[q]extramppa, 9.6.2005 11:52:
Mä ymmärrän kyllä tän, koska tuun itsekkin ajoissa aamuvuoroon. Oon stressailija tyyppiä ja vähennän omaa stressiäni, kun saan hommat tehtyä hyvissä ajoin ja rauhassa. Mulla ei siis ole mitään sitä vastaan, että käytän omaa aikaani oman oloni parantamiseksi.
[/q]
Ymmärsit asian niin kuin se onkin. Ei mua kiinnosta laitella aamulla kauheessa paineessa mitään, joten sen takia on kiva jos voi olla hieman aikasemmin. Vähemmän stressiä heti aamusta, mukavempi päivä tulossa :).
[q]AnderS, 9.6.2005 11:56:
ei nyt sentään! Meillä ansaitaan raha ihan rehdillä työllä...[/q]
jonka asiakas maksaa.
Kertaakaan mä en ole ajatellut meneväni töihin asiakasta varten. [/q]
Mutta sinä olet siellä asiakasta varten.
Mua ärsyttää henk.koht. ne ihmiset jotka viljelevät tuota
olet asiakasta varten lausetta. Heillä on tapana juuri siihen vedoten
kävellä asiakaspalvelijan yli.[/q]
Rajansa kaikella tietenkin, mutta asiakaspalveluun kuuluu toimia parhaansa mukaan asiakkaan parhaaksi työnkuvansa rajaamissa tehtävissä. Jotkut asiakkaat ovat hankalia, mutta se kuuluu työhön.
Totta kai tämä on ammatinvalinta kysymys. Mutta ei se sitä
tarkoita että pitäis sulattaa nielemättä kaiken vittuilun.[/q]
Kaiken voi kuitenkin hoitaa tyylillä.
[q]Jone, 9.6.2005 08:49:
OMFG, että tähän topikkiin palaaminen kerta toisensa jälkeen aiheuttaa mussa suurta hämmästystä ja kummastusta.
... <nips> ...
Kyllä se asiakaspalvelu on näköjään oikeasti ihan hirmuisen rankkaa.
[/q]
On se. Mayahin aloitusviestistä lainaten: "Asiakaspalvelutyössä mukavasta ja kivasta ihmisestä tulee ihmisvihaaja." Kun keskustelun sävy & aihe määritellään niinkin hyvin kuin aloitusviestissä, niin en ymmärrä miten se on hämmästyttävää ja kummastuttavaa että sen sävyisiä viestejä tulee keskustelu täyteen?
Sinänsä hyvä pointti kyllä tuosta ihmisten tasa-arvoisuudesta, mutta keskustelun aiheen suhteen nähdäkseni aika selvästi offtopic. Ja, vaikken ole virallisissa asiakaspalveluhommissa ollut viiteen vuoteen (silloinkin asiantuntijana mikrotukihommissa) niin ei vaadi kovin suurta ponnistusta asettua kirjoittajien kenkiin ja ymmärtää kirjoitusten takana olevien ihmisten motiiveja ja tilanteiden konteksteja.
[q]
Suuret sympatiani kaikille teille työn raskaan raatajille.
[/q]
Tää on vissiin sarkasmia? Oon vähän sokee sen suhteen niin pitää kysyä.
[q]
Onneksi kaikissa muissa ammateissa on hirvittävän paljon helpompaa kuin teillä ja siksi niissä työskentelevien ei tarvitse tihkua tänne sydänvertaan.
[/q]
Muissa ammateissa? Nykyisessä markkinataloudessa on mun mielestä aika vähän työssäkäyviä ihmisiä jotka eivät olisi jossain suhteessa asiakaspalvelijoita. Eipä tule oikeastaan yhtään ammattia mieleen missä työntekijä välttyisi ihmiskontakteilta koska tavallinen työsuhdekin voidaan nähdä asiakaspalveluna jossa työntekijä palvelee vähintäänkin pomoaan. Olisi kiva kuullakin mitä ammatteja tarkoitat?
Ja sitäpaitsi, mitä vikaa tuossa sydänverenvuodatuksessa on?
Musta tää on aivan ihan topic. Saa purkaa ja tilittää niin paljon kun haluaa. Ja kiva kun se herättää keskustelua :D
Ei mutta oikeesti, musta ainakin tuntuu että asiakaspalveluihmiset saa harvemmin purkaa omaa ahdistustaan mitä se työ aiheuttaa. Juuri tästä duunista oon oppinut että mä vihaan kaupallista alaa, jonka takia mä sit vissiin valitanki niin että kukaan ei jaksa enää kuunnella :D Viihdyn kyllä asiakaspalvelutehtävissä, mutta en kaupallisella alalla. Pikemminkin odotan innolla, että valmistun ja mulla on sit oma ihana ammatti, jossa mä tapaan ihmisiä ja autan niitä aivan erilailla kun nyt. Vitsi kun oliskin varaa valita vaan et "hei tohon päiväkotiin mä meen töihin", kun ei se oo niin helppoo kun on vasta käyny ekan vuoden. Mistään et sitten saa muuta kun kaupallisen alan duunia tai siivoushommia, joista kumpaakin oon jo tehnyt paljon. Harmi vaan että mulla ei kestä kädet siivouksessa niden aineiden takia, eli ainoo vaihtoehto on vaan tyytyä tohon kassatätinä olemiseen.
Ja tottahan tuo, asiakaspalvelija on asiakasta varten. Täytyy vaan muistaa, että asiakaspalvelijakin on vain ihminen eikä välttämättä niin tyhmä kun asiakas luulee. Tämän takia varmaan monet asiakaspalvelijat purkaa angstia vapaa-ajallaan.
Duuni ku duuni. Pääasia että rahaa tulee. Ja mitä enemmän, sen parempi.
Asiakaspalveluduunissa joutuu kyllä pitämään niin paljon mölyjä mahassaan, että ihan hyvä vaan, että pääsee päästämään niitä täällä ulos. Ehkä joku jopa oppii jotain toiselta palvelualan duunarilta.
[q]Jone,
Miksi ihmeessä? Duuni on yleensä raskasta - henkisesti, fyysisesti tai molempia. Tossa ei liene mitään ihmeellistä ja musta onkin jotenkin erikoista, että jonkun tietyn ammattikunnan pitää itkeä kymmeniä sivuja kovaa kohtaloaan, joka ei todennäköisesti ole yhtään sen kovempi kuin naapurin Pekalla, joka tekee ihan erilaista hommaa ja saa kokemastaan erilaisesta rasituksesta myös rahallisen korvauksen siinä missä sinäkin. Pekalla kuitenkin nuppi toimii ja se tietää että duuni on duunia ja muut jutut on sit erikseen.
Niin kauan kuin työstä saatava rahallinen korvaus vastaa sen tekijän mielestä sen aiheuttamaan rasitusta ja ajan menetystä on kaikki ihan kohdillaan ja mitään syytä tihkua sitä sydänverta ja paatostella omasta ihmisyydestään ja älykkyydensä väheksymisestä ei ole. Jos rahallinen korvaus taas koetaan riittämättömäksi, niin.... a) pitää pyytää lisää liksaa, b) vaatia rasituksen vähentämiseen tähtääviä toimia työnantajaosapuolelta tai c) etsiä itselleen uusi duunipaikka ja duuni, jossa tämä yksinkertainen yhtälö täyttyy.
[/q]
Kaikessa lyhykäisyydessään. Kukaan ei toki aliarvioi
kenenkään työtä. Jokaisessa duunissa on omat raskautensa
ja vittumaisuutensa, sitä ei voi kukaan kieltää.
Mun mielestäni saan työstäni vähintäänkin tyydyttävän
rahallisen korvauksen.
Syy miksi mä avaudun täällä on yksinkertainen.
Mä en ole ikinä tykännyt nimittelystä, haukkumisesta,
vittuilusta, kiusaamisesta, jne.
Mutta kun sitä joutuu töissä aina välillä kestämään.
Olo on ku sais turpaan kädet sidottuina selän taakse,
vailla mahdollisuutta puolustautua. Se vituttaa välillä.
Kyllä! Ammatinvalinta kysymys! Mun työssäni on kuitenkin niin
paljon enemmän hyviä puolia että mä en aio työtäni vaihtaa näitten
epämiellyttävien kokemusten takia.
Mutta jos joku perustaa topicin missä mä voin anonyymisti itkeä työni
epäkohdista, niin mähän piru vie itken. Keneltä se on pois?
[q]Jone, 9.6.2005 12:59:
---
mayah, 9.6.2005 12:47:
Mä nyt tälleen ihan yksinkertaiseen klubbarilaiseen tyyliin kysyn; onko se sulta pois, jos joku haluaa kitistä tyypillisistä asiakastilanteista jotka toistuu työssä useesti?
---
Ei ole. Se ei ole multa mitenkään pois, mutta mun on vaan vaikea pitää mölyjä mahassani kun ihmiset vuodattavat mölyjä omistaan ämpäritolkulla. Siitä lähteekin sitten liikkeelle kiva "voi neitsyt Maria Jeesuksen Kristuksen äiti ja kymmenen pientä frakkipukuista sirkusapinaa"-hämmästely.
---
mayah, 9.6.2005 12:47:
Joillekin tää threadi on pelkkää viihdettä, toiset taas "oppii" jonkun jutun, jonka avulla ne voi tehdä jonkun asiakaspalvelijan päivästä paremman. Jos sä et tee asiakaspalvelutyötä tai ole kiinnostunut siitä mitä asiakaspalvelijat asiakkaiden toimintamalleista ajattelee, älä avaa tätä threadia. Jos ei sua kiinnosta ketä seukkaa ja ketä ei, älä lue sinkku- ja seukkausluukkuja. Jos tää threadi vaivaa sua uudet-laatikossa niin mä voin mielelläni siirtää sen alueelle, joka ei sun uudet-laatikossa näy. Tätä samaa vänkäämistä on jo käyty tyyliin sivulla 5, joten pointti tuli selväks jo sillon viimeksi.
---
Jees, mulle tää on nimenomaan viihdettä.
Saan sellaista OMFG, LOLLERSKATES!-huumoria irti näistä jutuista, tosin varmaan toisesta näkökulmasta kuin useimmat ja siksi luen tätä ihan mielelläni.
...ja olen itsekin toiminut erilaisissa asiakaspalveluammateissa ja teen toisena duuninani tälläkin hetkellä hommia, joissa joudun olemaan asiakkaiden kanssa hyvin läheisissä tekemisissä. Silti en itke kauniin sieluni ikuista turmeltumista asiakkaideni toimesta, koska siinä on ne ihmiset joiden rahoilla mun leipäni päälle kinkku tulee.
[/q]
Haukkuvatko asiakkaasi sinut harvase päivä? Tai vittuilevatko?
Tiedän ettei sitä pidä ottaa henk.koht. mutta välillä se on ihan hiton vaikeeta.
Ruinataanko sinulta ilmaista _mitä-ikinä-työksesi-teetkään_, koska "kaikkialla muuallakin saa"?
Tullaanko työpaikallesi riehumaan ja oksentelemaan, koska he ovat asiakkaita ja heillä on siihen oikeus. Tai vetävät paikkoja paskaksi, koska heillä on oikeus toimia niin.
Itsehän alani olen valinnut, mutta rajansa kaikella vittuiluilla/paskalla jota niskaani sataa.
Vaikka olen asiakaspalveluammatissa, ei minun työhöni kuulu sirkustemppujen teko, enkä myöskään niitä tee.
Yritän olla kaikille se hymyilevä ja iloinen baaritäti, joten en mielestäni ole oikeutettu ottamaan vastaan kaikkea paskaa jota ihmiset juovuspäissään minulle laukovat. Vai olenko?
Maksaahan se asiakas palkkani ja on oikeutettu saamaan hyvää palvelua, mutta samalla on asiakkaallakin "velvollisuuksia", esim. yrittää käyttäytyä hieman kohteliaasti (koska olet toisen työpaikalla).
Eikä ne "kiitos", "ole hyvä", "anteeksi" maksa kummallekkaan (asiakas&palvelija), mutta hyvin moni jättää nuo pienet sanat jättämättä.
(ajatus katkesi monta kertaa, joten teksti on hyvin epäselvää ja poukkoilevaa, nöyrimmät pahoitteluni siitä)
[q]ezzy, 10.6.2005 08:00:
jee "tämä topic on vääryyttä"-keskustelu
[/q]
Missä täällä sellaista käydään? Ottaisin mielelläni osaa.
[q]Jone
tai b) asiakkaat juovat viinaa, päihtyvät viinanjuonnin seurauksena, käyttäytyvät huonosti päissään
[/q]
... jonka jälkeen he joutuvat poistetuksi ravintolasta*vink*
[q]AnderS, 10.6.2005 08:57:
... jonka jälkeen he joutuvat poistetuksi ravintolasta*vink*
[/q]
Jos kaikki huonostikäyttäytyvät (arkkipäiväisten normien mukaan siis) ihmiset poistettais ravintoloista, niin niissä olis aikasta tyhjää. "Normaalin raflakäytöksen" piiriin kun menee paljon sellaista, jota muissa tilanteissa itse kukin katsoisi harvinaisen pitkään.
Asiakaspalvelutyössä alkaa muuten ihan oikeasti vihaamaan ihmisiä. Itsellä on melko moneen otteeseen ollut sellaneinen fiilis että kun vaan saisi kk:n siihen tiskille niin tulisi niiiin upea olo kun saisi pyyhkäistä sen meluavan ja huonosti käyttäytyvän massan joka tottunut saamaan kaiken ja heti lakoamaan . Enkä edes sanoisi että olisin luonteeltani sellainen että en sopisi asiakaspalvelijaksi. Olen sosiaalinen ja iloinen vapaa-ajalla ja työtäkin kestänyt jo pari vuotta. jotenkin alkaa vain rusentua sen asiakkaiden negatiivisuuden alle.
Noh, onneksi kohta ei enää tarvitse näytellä hymyä
[q]Jone, 10.6.2005 07:58:
---
innae, 9.6.2005 17:04:
Haukkuvatko asiakkaasi sinut harvase päivä? Tai vittuilevatko?
Ruinataanko sinulta ilmaista _mitä-ikinä-työksesi-teetkään_, koska "kaikkialla muuallakin saa"?
Tullaanko työpaikallesi riehumaan ja oksentelemaan, koska he ovat asiakkaita ja heillä on siihen oikeus. Tai vetävät paikkoja paskaksi, koska heillä on oikeus toimia niin.
---
Ei, mitään edellämainituista ei juurikaan tapahdu mun asiakkaideni toimesta. Vastaavasti voisin sanoa ison liudan sellaisia riesoja, joita mun asiakkaani mulle aiheuttavat, mutta joita sä et joudu työssäsi kokemaan. Edellämainitut riesat ovat kuitenkin "comes with the territory"-tavaraa ja jos mua hatuttaa kohtuuttomasti, niin se näkyy sitten tuotetun palvelun hinnassa - ei sen laadussa.[/q]
Ei se asiakkaiden huono käytös näy minunkaan työni laadussa, eikä valitettavasti hinnassakaan. :(
---
[q]innae, 9.6.2005 17:04:
Itsehän alani olen valinnut, mutta rajansa kaikella vittuiluilla/paskalla jota niskaani sataa.
Vaikka olen asiakaspalveluammatissa, ei minun työhöni kuulu sirkustemppujen teko, enkä myöskään niitä tee.
Yritän olla kaikille se hymyilevä ja iloinen baaritäti, joten en mielestäni ole oikeutettu ottamaan vastaan kaikkea paskaa jota ihmiset juovuspäissään minulle laukovat. Vai olenko?
---
Olet töissä baarissa. Baari saa tuottonsa siitä, että siellä juodaan viinaa. Pitäisikö asiakkaiden nyt siis juoda paljon viinaa (jotta baari olisi kannattava), mutta olla päihtymättä? Mielenkiintoinen ajatus sinänsä, joskin melko hankala toteuttaa. Voiskin sanoa että valittavissa olevat vaihtoehdot ovat a) asiakkaat eivät juo viinaa, eivät päihdy, käyttäytyvät hyvin, baari ei tuota ja sinä joudut etsimään itsellesi uuden työpaikan tai b) asiakkaat juovat viinaa, päihtyvät viinanjuonnin seurauksena, käyttäytyvät huonosti päissään, baari tuottaa ja työpaikkasi pysyy.
Kyllä mä ymmärrän, että baarihenkilökuntaakaan ei saa kohdella miten sattuu ja että jossain vaiheessa se pinna kärähtää kärsivälliseltäkin ihmiseltä, mutta silti toi sun puheesi kuullostaa musta melkolailla samalta kuin jos joku menisi Damissa coffee shoppiin duuniin ja alkaisi sitten webissä tilittämään, että "voitteko uskoa, mutta suurin osa mun asiakkaistani on ihan hatseissa?!!11"
---
innae, 9.6.2005 17:04:
Maksaahan se asiakas palkkani ja on oikeutettu saamaan hyvää palvelua, mutta samalla on asiakkaallakin "velvollisuuksia", esim. yrittää käyttäytyä hieman kohteliaasti (koska olet toisen työpaikalla).
Eikä ne "kiitos", "ole hyvä", "anteeksi" maksa kummallekkaan (asiakas&palvelija), mutta hyvin moni jättää nuo pienet sanat jättämättä.
---
Oliskohan tällä mitään tekemistä juuri sen kanssa, että nämä asiakkaat ovat tukeneet sunkin työpaikkasi pysyvyyttä kippaamalla sitä viinaa ja ovat ns. "nuppi turvoksissa?" Tai ovat mahdollisesti jossain sosiaalisessa tilanteessa (käyvät keskustelua jonkun muun tai joidenkin muiden kanssa), jossa et ole huomion keskipisteenä? Tai muuten vaan syventyneet omalla vapaa-ajallaan (jota voi olla vähemmän kuin uskotkaan) johonkin ihan muuhun kuin juuri sen miettimiseen millä jalalla olet tänään sängystä noussut?
Aika harvat ihmiset ovat suorastaan tarkoituksellisesti törkeitä ja jättävät suunnitelmallisesti kaiken huomaavaisuuden sivuun. Kuitenkin on noin biljoona ihan validia syytä siihen ettei asiakkaan huomio ole täysin keskittynyt tarjoilijaan tai baarimikkoon vaan johonkin ihan muuhun vaikka palvelutilanne olisikin päällä.
[/q]
Ruokapuolella tämä tapahtuu valitettavan usein ja yleensä asiakkaat eivät ole vielä niin humalassa (eli ei kiitetä yms.).
Vai onko suomalaiset niin tuppisuu-kansaa, etteivät saa pakerrettua mitään suustaan ulos? Jotain pientä mumistaan, ja kun kysyn kohteliaasti "anteeksi mitä?" tulee vastaukseksi ei mitään. Mistäs minä muuten tiedän oliko ruoka hyvää, jos ei ollut mikä siinä kusi, yms (perässä tulevasta reklamaatiosta, kuinka oli kaikki päin persettä). En osaa lukea toisten ihmisten ajatuksia ;)
Kyllä, eilen oli _hieman_ bad day, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että monikaan ei ajattele baaria jonkun työpaikkana koska baarissa pidetään kivaa ja dokataan ihan sairaasti ja siellä saa tehä ihan mitä vaan (näin on minulle yksi asiakas sanonut). Onhan toki ravintolat asiakkaita varten, mutta ei siellä nyt ihan mitä tahansa saa tehdä (paitsi jos kyseessä on mikado :D).
Vaikka takki jätetään narikkaan, ei niitä aivoja tarvitse sinne myös laittaa.
Suurin osa ihmisistä on mukavia humalassa, mutta löytyy myös se osa joka ei ole (yleensä tavataan ravintolassa 2 krt. vuodessa, vappuna ja pikkujouluissa, mutta tavataaan myös muulloinkin). Ne ovat just näitä jotka vievät pulloja rännistä, lähmivät hedelmiä/jäitä sormin, vetevät omasta pullosta (koska on niin kallista, miksi he lähtevät alkujaankaan baariin?), oksentelevat/kusevat minne tahansa, vetävät paikat paskaksi, haukkuvat ulkonäkösi/puhetapasi/työtekniikkasi/kaikki vaan mitä keksivät,yrittävät viedä kassasta rahaa,yms.
(Nyt katkesi ajatus, ööh)
En sano, etteikö saisi pitää hauskaa ja dokata, kunhan vaan muistaisi hieman edes käyttäytyä. Ei tarvitse olla tikku perseessä, muttei se perse siinä tiskillä.
Työssäni olen baarissa sekä salissa (ja sali ei todellakaan ole vahvempi laji, mutta silti sieltä on tullut paljon positiivista kehua, eli en taida asiakkaille olla hirveä mulkku mikä normaalisti olen :D).
Hymyillään kun tavataan tiskillä, ja vaikken hymyilisi vika ei välttämättä ole sinun vaan saatan kuormittaa aivojani ajattelulla :)
Jos kaikki ihmiset omassa työssään suhtautuisivat asiakkaisiin ja vastaavasti asiakkaat vapaa-ajallaan töissä oleviin normaalilla huomaavaisuudella (tervehditään ja sanotaan kiitos, pyritään ilmaisemaan negatiivisetkin asiat neutraaliin sävyyn ja yritetään ottaa huomioon myös toisen osapuolen tilanne), tällaista threadia tuskin tarvittaisiinkaan. Kun kuitenkaan useimmiten todellisuudessa näitä empatiavajauksesta kärsiviä ihmisiä on olemassa jotka eivät osaa yhtään asettautua toisen osapuolen asemaan, ristiriitoja syntyy.
Fiksu ihminen ei täräytä samalla mitalla takaisin päin naamaa ja toisaalta useimmiten työnantajakaan ei sellaista hyvällä katso (esim. omassa työpaikassani (mainostoimisto) on nimenomaisesti kielletty erikseen valittamasta asiakkaalle esim. kiirettä, muiden oman firman duunareiden tekemiä virheitä tai muuta joka voisi antaa sellaisen mielikuvan että emme olekaan täydellisiä =D) joten syntyy helposti paineita jotka on sitten hyvä purkaa sopivassa tilanteessa avautumalla, esim. kavereiden kesken baarissa tai sit vaikka täällä inttar webissä.
Väittäisin, että vaikka en itse varsinaisessa perinteisessä asiakaspalvelussa työskentelekään, että tulen erinomaisen hyvin toimeen hankalienkin asiakkaiden kanssa. Silti itsellänikin silloin tällöin tulee vastustamaton tarve nillittää siitä millainen ääliö se ja sekin asiakas on. Vastaavia kokemuksia on myös useista omista kolleegoista. Tästä pienen ekstrapoloinnin kautta pääsen siihen rohkeaan väitteeseen, että melko suurella todennäköisyydellä suurin osa täälläkään asiakkaiden kelvottomuudesta valittaneista ei todellisuudessa ole sen asennevammaisempia tai huonompia asiakaspalvelijoita kuin ne, jotka ovat moista valittamista kauhistelleet.
Ihanaa mun ei tarvi kestää hankalia ja ärsyttäviä ja eiminkääntietäviä asiakkaita viel 4.5 viikkoon
[q]Ana-5000, 11.6.2005 08:09:
No, se millanen on "hankala asiakas" riippuu varmaan aika paljon alasta. Musta tuntuu et esim. sun ja mun hankalat asiakkaat on vähän erilaisia :)
[/q]
Tru enuff, mut sit toisaalta onks se enää ees teidän alan newspeakissa "asiakaspalevelutilanne" kun jäbä painii hankalan asiakkaan kanssa? =D
Mut joo. Mun hankalat asiakkaat on esim. pikkupomoja jotka ei oikeesti saa päättää mitään isoa joten ne haluaa päteä viilaamalla jotain epäolennaisuuksia, tietenkin just silloin kun reprotyöntekijät on jäämässä lomalle ja duuni pitäis saada painoon samana päivänä. Suht pientä mut kylhän tossakin alkaa uloke vähitellen kasvaa otsaan kun sama jatkuu ja jatkuu.
Suomalaisia on noin 5 miljoonaa - give or take.
Joillakin on varmasti joskus huono päivä ainakin jossain ja silloin siihen
tielle joutuu yleensä tai ainakin usein asiakaspalveluhenkilö.
Se hyökkäys ei ole SINUA kohtaan vaan KETÄ TAHANSA kohtaan.
Ja usein jos olet herra/rouva X ja töissä firmassa respassa tai sihteerinä,
tottakai otat sen paskan vastaan koska se on juuri se työn yksi osaalue.
Ravintola-alan shittimäärään en edes koske. Ei voi. Aika basic settiä ja
kaikki sen kyllä tietää jos pikkasen kelaa, et kännissä ei ne valkohanskat
pysy kädessä. Mikä siinä niin outoa on?
Joskus voit auttaa myös firmaasi rauhottamalla asiakasta ja
pelastamalla tilanteen - huom, jos siis olet aidosti kiinnostunut
tekemään hieman extraa työsi vuoksi,
-ja sinne ei päästä jos on naama hevosenvitulla ja ääni kun belsebuubilla.
Väittääkö kukaan naama peruslukemilla ettei olisi aukonut naamansa joskus henkilölle joka sitä ei ansaitse? Get real.
ja kuten täälläkin on jo sanottu. Comes with the turf - deal with it.
[q]Dementation, 26.1.2008 13:50:
Mutta oot kyllä oikeessa, hämmästyttävän idiootteja ihmisiä riittää päivittäin siellä hesen puolella. Vaikka toki fiksujakin ihmisiä.
[/q]
Aha, täällä sitä vaan haukutaan asiakkaita. Mie kerron pomolles, iha varmasti. *kantel*
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- ...
- 111
- Seuraava »