Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

Syytön minä siihen olen, että sinä olet myöhässä palaverista ja edelläsi on toinen asiakas. Syytön minä siihen olen, että sinä et näe metrin kokoisia kirjaimia seinästä, joissa on osoitettu mistä talosta on kyse. Syytön minä siihen olen, että sinä et pysty itsenäisesti kävelemään kuuttakymmentä metriä ja kääntymään oikealla olevalle parkkipaikalle, josta toinen henkilö ottaa sinut vastaan, vaikka näytin sen sinulle kartaltakin. Säästä minut syyllistävältä ja tuskaiselta katseeltasi ja "no en mä sinne kyllä varmasti osaa ja olen myöhässäkin"-kommenteiltasi.

Pääsääntöisestihän nää asiakkaat täällä uudella työmaalla on vallattoman mukavia :) Pääsee puhumaan vähän vieraita kieliäkin ja saa myös vastakaikua sille omalle kohteliaisuudelle ja hymylle. Asiakaspalvelutyö on muuttunut hurjan paljon miellyttävämmäksi vaikka välillä tuleekin juuri näitä "sun syytä, että olen myöhässä, kaikki mulle heti nyt"-tyyppejä.

Asiakaspalvelu on yksi homma mihin ei kande heikkohermoisen ryhtyä :)
Kandee vaan myöntää että mähän en tätä tee ja tää ei todellakaan oo mun juttu jos siltä tuntuu :D Mieletöntä vittuilua, vaatimista ja rasittavaa vinetystä pitää oikeasti jaksaa kuunnella ja pitää naama hymyssä vaikka kuin edessäsi oleva mahdollisesti kyrpänaamainen idiootti sinulle päätään aukoisi ja sinun tekisi mieli polttaa hänet elävältä.. Ei noista vaan voi välittää ja pitää olla tosi tunteet narikkaan viilipytty kun noita käsittelee.Köyhä kansa haluaa kaiken mahdollisimman nopeasti, mahdollisimman paljon ja maksamatta yhtään mitään, se näkyy asiakaspalvelussa.
Säälin kaikkia asiakaspalvelijoita joita homma tympii, kandee vaihtaa hommaa jos huomaa että hermot menee, siis jos se vaan on mitenkään mahdollista Itse en sano nauttivani jos työskentelen palveluhommissa mutta toisaalta hyviäkin puolia on, yksi asiakas voikin olla todella enkeli ja pelastaa päiväsi ihanalla hymyllään.. Mutta asiakkaat on pakko käsitellä kuten viivakoodit tai koodit, joissain on vaan enemmän numeroita, jos miettisi jokaista hankalaa asiakasta liikaa, pää sekoaisi.

eiköhän tämän topikin tarkoituksena ollut juuri se että saa purkaa p*skan jonnekin muualle kuin sen asiakkaan niskaan?
jokainen tietää työnsä itse, on vaan kiva päästä valittamaan siitä joskus jonnekin.

[q]Neophyte, 30.6.2005 15:30: ja kuten täälläkin on jo sanottu. Comes with the turf - deal with it.
---
mayah, 30.6.2005 15:46: ja kuten täälläkin on jo sanottu, topikin idea on jossain ihan muualla ja jos ei se läpi lukemalla tullu sisäistetyksi, turha ees yrittää enää.
[/q]

Itseasiassa topikin ideana taitaa olla juuri tuo "deal with it" eli täällä on hyvä käsitellä sitä paskaa jos siltä tuntuu. Ihmiset tykkäävät käsittellä asioita eri tavoilla, mikä siinä on niin outoa? Jotkut käsittelevät jutut omassa rauhassaan, toisilla tälläinen keskustelu toimii hyvin ryhmäterapiana. (Ja samalla tämä toimii myös viihteenä muille *hih*)

Can you grok that?

[q]Juhgu, 27.2.2006 16:05:
Tuosta hyötyisi ne 20% asiakkaista, jotka eivät osaa itse havaita missä kerroksessa ovat (aplodit.gif). Loput 80% todennäköisesti kokisivat tulleensa kohdelluiksi tyhminä idiootteina, ja bonuksena asiakaspalvelija tuntisi itsensä vammaiseksi papukaijaksi.
[/q]

Työn puolesta on tullut oltua lukuisissa yritystiloissa joihin mennään usein parkkihallin kautta. Kun ensin ajaa parkkihalliin ja sitten pyörii siellä etsimässä paikkaa niin aika harva pystyy sanomaan mihin kerrokseen sitä lopulta päätyi. Siinä jos marssii ekana respaan (kuten yleensä tehdään) niin aika moni tekee oletuksen, että on ekassa kerroksessa.... esim itselleni on käynyt näin ja väittäisin, että keskimäärin havoinnoin aika helvetin paljon mitä ympärillä tapahtuu ...

En myöskään itse kokisi, että asiakaspalvelija pitäisi minua tyhmänä juuri tuollaisessa tilanteessa missä respa on jossain kolmosessa. Eiköhän jokainen asiakas tajua, että virhetilanteita tulee pirun usein ja siten on parempi sanoa liikaa kuin liian vähän.... ja tuo mitä kirjoitin taitaa olla niin ystävällisesti sanottu että suurin osa vieraista olisi kiitollisia kun joku kerrankin on ystävällinen ... :)

Suomalaisten perusongelma on juuri tuo mistä sinä puhut. Halutaan koko ajan pantanta tietoa ja ajatellaan, että jokaisen pitää itse tajuta kaikki. Lisäksi pelätään jakaa tietoa koska uskotaan, että tiedon vastaanottaja luokkaantuu.

Kaikki tarvittava tieto, ei tarvii nuolla persettä turhaan, mutta ei tarvii pantatakaan tietoa. Siitä hyötyy lopulta ihan kaikki :)

Joo asiakkaita on paljon kaikenlaisia ite olen ollu lippukassan/kahvion kassan hoitaja.... ei hyvää päivää..... yksi kassan hoitaja kaksi tiskiä / kaksi kassaa kummallakin kassalla jono kukaan ei halua jonottaa mutta mikäs teet. Aloin jo tuttua tähän vitun idiootti, saatana vauhtia ym. juttuun.

Parasta on se kun koitat olla kohtelias ja asiakas jää kertomaan elämäntarinaansa siihen tiskille, pakko sanoa että painu helvettiin siitä....

Onnea vaa kaikille jotka ovat jollain kassalla töissä

[q]-K-, 1.7.2005 01:28:
---
"nuorisohuligaani" ja "asennevammainen". Oikea terroristi taisi olla se 12wee pikku ilkimys.

"En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän".*ding* tyypillistä

T. papan puolella.*muhaha**piis*
[/q]

Hienoa vähätellä toisen duunia, party on
12-vuotiaat ovat jo niin vitun hulluja, jos sille tielle ovat päässeet, että sais antaa jo pamppua prkl.

Olis pitänyt antaa ko. papan mukaan se muksu se olis varmaan antanut karkkia...hienoa kun ihmiset on ulapalla nykymaailmasta.

[q]mayah, 27.6.2005 14:58:
Ymmärrän kyllä, että sinä olet jonottanut asiakaspalvelunumerossa "useita tunteja" ja ymmärrän kyllä, että et pidä siitä, ettei sähköposteihisi ole vastattu. Ymmärrän kyllä, että olet ajanut pitkän matkan, etkä halua lähteä ennen kuin asiasi on selvitetty. Mutta kuvitteletko sinä [iso]OIKEASTI[/iso], että soitan tämän konsernin pääjohtajan paikalle, että sinä saisit siirrettyä laskusi eräpäivää kun minun tehtäväni nimenomaan on pitää kaltaisesi raivopäät poissa? Ja kuvitteletko sinä oikeasti, että asiasi etenee sillä, että tiedusteltaessa ongelmasi laatua, vastauksesi on: se ei kuulu tippaakaan sinulle, anna puhelinnumero. *grr*[/q]
Muistelisin et aikasemmin valittelit miks asiakkaat tulee _sulle_ valittamaan kun et sinä voi asioille mitään tehdä, joten skidiä ristiriitaa mun silmissä. Ihan selvyyden vuoksi, niin kenelle asiakkaan sun mielestä pitäis osoittaa tyytymättömyytensä palvelua kohtaan?

Voisin itsekkin avautua näistä loisto tyypeistä. Itse edustan yhtä teleoperaattoria. Jotenkin ihmetyttää tämä meno mikä liittymissä on. Kokoajan tarjotaan uusille asiakkaille hirveitä summia, joka johtaa siihen, että vanhat asiakkaat tulee tänne itkemään, kun eivät saa mitään. Ja aivan kun itse pystyisin nohin mitenkään vaikuttamaan. Ja nykyään vielä aletaan itkemään siitä, kun itse on jotain ryssinyt (hukannu puhelimen kännissä), ni pitää saada kaikki takas ilmatteeks.

[q][Nuclear], 1.7.2005 12:12:
---
Muistelisin et aikasemmin valittelit miks asiakkaat tulee _sulle_ valittamaan kun et sinä voi asioille mitään tehdä, joten skidiä ristiriitaa mun silmissä. Ihan selvyyden vuoksi, niin kenelle asiakkaan sun mielestä pitäis osoittaa tyytymättömyytensä palvelua kohtaan?
[/q]
Harvoin tuo soittaminen yhtään mitään auttaa, jos vaan haluu valitaa huonoo palvelua tms. Tuollaisissa kannattaa tehdä suoraan kirjallinen reklamaatio. Sit tietenkin jos on laskutuksessa virhe tai muu sellainen asia, jonka voi korjata heti, niin soitto on ihan ok.

[q]Ana-5000, 1.7.2005 12:49:
---
-K-, 1.7.2005 01:28:
"nuorisohuligaani" ja "asennevammainen". Oikea terroristi taisi olla se 12wee pikku ilkimys.

"En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän".*ding* tyypillistä

T. papan puolella.*muhaha**piis*

---

Tuus kuule saatanan kaikkitietävä nuorisopsykologi joskus tonne asemalle kattomaan sitä touhua mitä ne kakarat siellä pitää yllä. Voit tulla sinne sit vähän ymmärtämään ja dissaamaan vartijoita kun ne [kakarat] heiluttelee veitsiä ja ryöstelee eläkeläisiä siellä, ja pistää kaiken lisäks kännissä ikkunoita paskaks eikä kuuntele puhetta ollenkaan.

Sit sen jälkeen ku oot siellä vaik pari sateista viikonloppua viettäny ni [voit] tulla tänne aukoo päätäs siitä miten väärässä ihmiset jotka ammatikseen on noitten kanssa tekemisissä on.

edit: oho, traaginen typo korjattu..
[/q]

jepu jepu jee..
kyllähän toi kakstoistavuotias ihan ansaitsi saamansa kohtelun..tiedän myös, että ei ole mitään vittumaisempaa kuin se, että joku asiasta mitään tietämätön tulee neuvomaan kuinka työt pitäisi hoitaa..MUTTA eipä voi muuta sanoa, että kyllä se luo hieman huonoa kuvaa vartijoista kun päivittäin esim. metrolla matkustaessa kuulee vartijoiden keskinäisiä keskusteluja tyyliin: "mä oon PÄÄSSY antamaan kaasua niin ja niin monta kertaa.." ja muita vastaavia väkivaltahehkutuksia.. Turhan usein vaan näkee näitä enpäässypoliisikouluun-luusereita jotka ovat vartijan hommissa vain hakeakseen tilanteita..enkä tosiaan halua yleistää, mutta niin se vaan usein on, että muutamat urpot onnistuvat pilaamaan kaikkien mainetta..

Ps. kaveri sai seitsemältä metrovartijalta pamppua, ei kävellyt pariin viikkoon - syy: ei noudattanut pysähtymiskäskyä.. Ylilyöntiä..?*ding*

[q]Gnomex, 1.7.2005 13:06:
---
mrx, 1.7.2005 12:59:
Kaveri sai seitsemältä metrovartijalta pamppua, ei kävellyt pariin viikkoon - syy: ei noudattanut pysähtymiskäskyä.. Ylilyöntiä..?*ding*

---

Milloinkohan tällainen tilanne tapahtui? En muista lukeneeni mistään lehdistä, vaikka tällainen kyllä olisi päätynyt vähintään Iltalehden etusivulle...

Ettei vai kaverisi ole ylilyönyt juttujaan?
[/q]

Kuinkahan moni pahoinpitely päätyy iltalehteen..? Tämä sattui vuonna -01, ei tarvinnut kaverin liioitella, kun itse näin vammat samana päivänäon se kumma juttu, että suomessa ihmisen omaisuus katsotaan ihmistä itseään arvokkaammaksi..en väitä, että kaveri olisi ollut puhdas pulmunen, muttei todellakaan tehnyt minkäänlaista muuta vastarintaa kuin juoksi pakoon..Yleisestikin poliisin ensimmäinen kysymys pahoinpidellyille on "miten sä ärsytit sitä..?"

[q]Gnomex, 1.7.2005 13:06:
Ettei vai kaverisi ole ylilyönyt juttujaan?
[/q]

Onko tää stevejen vakiovastaus kun yhtä tai muutamaa niistä syytetään jostain? Mä oon nimittäin kuullut ton saman "ettei vaan pistäis omiaan" läpän todella monelta steviewonderina työskentelevältä viimeisen vajaan kymmenen vuoden aikana kun oon tullut heittäneeksi jotain läppää siitä kuinka ko. ammattikunnan edustajat on käyttäneet täysin kohtuutonta väkivaltaa (tilanteisiin suhteutettuna) mun tuttuja ja frendejä kohtaan.

(...ja ei, mun frendit ei ainakaan pistele omiaan tollasista ja ei, et oo saanut lukea niitä juttuja iltapäivälehdistä.)

Melkein neljä vuotta kioskilla (usealla eri) ja nyt alkaa riittää!!!

Tapahtui tänään:

5 jätkää käy pöllimässä kaljaa. Kävelee tyynen rauhallisesti ulos, ei edes juokse karkuun, vaikka kioskissa on muitakin asiakkaita. Minä hyökkään perässä ovelle ja karjun perään. Jätkät vaan kattoo olan yli ja nauraa.

Yhden nään silmäkulmastani vilahtavan toiselle nurkalle ihan kioskin oven viereen piiloon, kun olen välissä, eikä se pääse kavereidensa perään. Jätkä luulee etten huomannu. Hyökkään nurkan taa sen perään ja vaadin jättämään kaljat minulle. Arvatkaa totteleeko? Tarraan agressiivisuuden puuskassa hihasta kiinni, mutta enhän minä sitltä kaljoja pois saa.

Ok, oli tyhmää tarrata siihen kiinni, enhän minä ois niille jätkille mitään mahtanu. Ois voinu käydä huonosti mulle, en vaan osannu hillitä itseäni. Vitutti. Tulee niin turhautunu ja avuton olo. Jengi voi vaan kantaa kioskista tavaraa pihalle, enkä voi tehdä mitään. Jos ois ollu jotain kättä pidempää, niin oisinkohan saanu pahoinpitelysyytteen?

Onhan meillä tietenkin videovalvonta, mut entä sitten? Ei niitä koskaan saada kiinni. Kuva jätkistä voidaan tietenkin lähettää varoitukseksi muihin kioskeihin, mut mitä se auttaa, jos siellä on kanssa joku yksin töissä (vrt.minuun) ei se mahda jätkälaumalle mitään vaikka tunnistaisi niiden pärstät. Voi tietysti kutsua vartijan paikalle, mutta ei ole mitään takuita, että se ehtisi ajoissa. Ja voiko vartijakutsupainiketta (vai meneeköhän suoraan poliisille) painaa ennen kuin mitään on viety?

Tietenkin soitan heti poliisille, mutta eipä siitäkään paljon apua ole. Ne sanoo vaan ilmoittavansa partioille et katseleevat ympärilleen. Ei niillä ole aikaa muutaman kaljan varastanutta kakaraa lähteä etsimään.

Tietenkään kaljavarkaudet ei ole mun palkasta pois, mut vituttaa silti.

Ja tottahan kioskille illalla vielä tulee känninen setä, joka ei oikein osaa sanoa mitä haluaa. Jotain se tahtoo ja pitää mua idioottina, kun en tajua. Sitten se vaan seisoo tiskin takana ja hymyilee typerästi ja sanoo: "Et pithää nyth täshä katshoa sua oikein tarkkaan." Sit se alkaa kysellä mistä olen kotoisin ja onko meillä iso perhe. Sitten se kysyy et onko mulla lapsia ja on silleen et ups ja vetää käden suun eteen?!?!?

Sitten se menee hetkeksi kiusaamaan hedelmäpeliä pelaavaa naista. Sitten se tulee taas tiskille ja tahtoo kaksi ruutua lottoa.

Setä tulee takas tiskille ja tahtoo ässä arvan, ottaa kuitenkin horoskooppi arvan ja kysyy minun horoskooppia. Haluaa antaa tippiä. Mitä hiton tippiä kioskilla? Oon vaan, et joo, kiitos hei.

Sitten setää menee ulos ja laittaa avuliaasti ulkooven auki, sillen siihen tappiin. Miksi?!?! Sit se polttaa röökiä ja huutelee rööki suussa ovelta et: "Vhielä äkkiä kakshi riviä lottoa." Änkee taas sisään ja tiskille. Ei meinaa tajuta, että palvelen juuri toista asiakasta, vaikka sanon sen hänelle.

Välillä setä soittelee kännykästään jollekin ja toivon et se jo häipyis. Sitten se tulee taas tiskille ja haluaa jälleen kaksi riviä sitä saamarin lottoa, seisoo vaan tiskillä ja iskee silmää Niin ja antaa tippiä...

Sit se onneksi lähtee!!!

Et tälläista tänään. Tekeepä kamalasti mieli taas aamulla mennä töihin ja hymyillä nätisti.

[q]Apo, 30.6.2005 16:04:

Itseasiassa topikin ideana taitaa olla juuri tuo "deal with it" eli täällä on hyvä käsitellä sitä paskaa jos siltä tuntuu. Ihmiset tykkäävät käsittellä asioita eri tavoilla, mikä siinä on niin outoa? Jotkut käsittelevät jutut omassa rauhassaan, toisilla tälläinen keskustelu toimii hyvin ryhmäterapiana. (Ja samalla tämä toimii myös viihteenä muille *hih*)
[/q]

Ei mtn outoa, se olikin minun mielipiteeni asiasta:
Paskaa pitääkin joskus ottaa vastaan.
Life isn't a fuckin party. Mut se tulee varmaan sitten iän mukana?
-Siis se että ei vingu jokaisesta pienestä asiakkaan tunteenpurkauksesta.

En topiccia dissa, no way. Ilmoitinpa minäkin vain mielipiteeni asiasta.

[q]
Can you grok that?
[/q]
Koska sun linkki toimii kun häkä,
can you -------that ?

a)
Englanniksi:
hamppumönjätiiviste
läpivientirengas
läpivientisuojus

b)
Ruotsiksi:
kauna
närä
vihankauna

c)
ranskaksi:
mutista

d)
espanjaksi:
viinimarja

e)
italiaksi:
räystäskouru
kattokouru
räystäs

Fill in the blank.

[q]Juhgu, 1.7.2005 13:16:
---
mrx, 1.7.2005 13:14:
---
ei tarvinnut kaverin liioitella
---

7 vartijaa pamputtamassa kaveria sairaalakuntoon pelkästään siksi että se yritti juosta karkuun. Plz, kuka tuota muka uskoo?
[/q]

niimpä..kannattasko herätä todellisuuteen..?

kyllähän noita ylilyöntejä tapahtuu.

pikkuveli teki kans vartijan hommia opiskelun oheessa ja sillä oli vähän virkaintoinen työtoveri. Ei ollut vain kerta kun se kävi käsiksi ja pari kertaa piti ambulanssia kutsua paikalle. Pahin oli se, kun vartijat ei olleet ihan varmoja, onnistuiko tää yli-innokas tyyppi tappamaan spurgun vai ei :/

mutta osaa myös poliisi. Broidi oli ottanut sivuun yhden laitapuolen kulkijan, jota poliisi tuli hakemaan. Poliisi tuli ja kysyin spugelta: onko taskusssa mitään. Spuge sanoi ei ole ja polisi pisti käden taskuun jossa piikki. Tämän jälkeen poliisi kysyi missä ei ole valvontakameraa ja sai tiedon että rappusissa. Siinä sai sitten broidi katsella kun spuge lensi pari kertaa rappuset alas. Ja tämän jälkeen poliisi sanoi: "ensikerralla sanot kun jotain on taskussa"

mulkkuja on joka ammatissa, ilkeä vaan kun ne sattuu tollasiin ammatteihin

[q]ville, 1.7.2005 13:33:
"helvettiin sieltä, tää on yksityisalue, täällä ei saa kuvata, nyt tuhoot heti ne kuvat" - kun olin rautatieasemalla, joka on julkinen tila, jossa saa kuvata.
[/q]

Itse oon joutunut rautatieasemalla kuvaamisesta jopa poliisiasemalle, jossa filmi takavarikoitiin ja lompakkoani käytiin läpi.

*sydän* Gotta love it *sydän*

[q]Ana-5000, 1.7.2005 13:21:
---
mrx, 1.7.2005 12:59:
Ps. kaveri sai seitsemältä metrovartijalta pamppua, ei kävellyt pariin viikkoon - syy: ei noudattanut pysähtymiskäskyä.. Ylilyöntiä..?*ding*

---

Justjoo. Sä puhut nyt mun työkavereistani, ja voin sanoa että toi juttu on varmasti pelkkää paskapuhetta. Ensinnäkään, ei ole olemassa edes sellaista teoreettista tilannetta (jotkin joukkotappelutilanteet poislukien) missä seitsemän metrovartijaa on samaan aikaa yhdessä paikassa. Jos paikalla on työnjohto ja asemamies ja junapartio, niin silloinkin saadaan maksimiksi neljä. Jos sattuu niin, että paikalla on jostain syystä toinenkin junapartio, niin silloin kuusi. Eli mahtaa olla paskapuhetta. Ja meistä liikkuu saatanasti enemmän "arvaamitämäkuulin"-juttuja kuin tosijuttuja, eli en usko hetkeäkään että viaton kaveri olisi saanut pamppua turhaan. Meillä ei sellaista tapahdu, ainakaan tällä porukalla. En sitten tiedä, jos tosta on vuosia aikaa ja toimeksiantoa suoritti joku toinen liike, mutta meillä porukka on ainakin helvetin ammattitaitosta, pätevää, ystävällistä ja palvelualtista väkeä.
[/q]

Jep..no paskaako siinä sitten..olisiko kuitenkin mahdollista että sinäkään et välttämättä aina kaikkea tiedä..tehän ette saa enempää väkeä paikalle, jos tiedätte, että jossain on sattunut jotain..?

Ps. poistun duuniin..jatkan tästä kun ehdin..

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O