Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- ...
- 111
- Seuraava »
[q]Lyylikki, 2.4.2008 14:42:
---
crissy, 2.4.2008 14:23:
Arvoisat naispuoleiset asiakkaat! (mikseipä miehetkin )
kun sovitatte rintaliivejä ja jos on pakko ottaa ne toppaukset pois niin VOITTEKO TUNKEE NE SINNE LIIVEIHIN TAKAISIN KIITOS!!!!!!!
ei ole kiva mennä sovareille kattomaan kun on 5 rintsikat eikä yhdissäkään ole toppauksia ja yleensä kaikki ei oo ees tallella.. tai sit ne o nakeltu sinne pitkin lattiaa
---
Eikö tossa kohtaa voisi ajatella, että jos pitää otta ne toppaukset veke, niin sillon ne liivit on väärän kokoiset eli isompaa kokoa vain hakemaan, eikä repimään niitä toppauksia
Yleensä mä en edes huomaa ennen kuin kotona, että onko rintsikoissa toppaukset
[/q]
Kyllä mä ainakin olen ostanut sopivan kokoisia toppauksellisia liivejä. Niistäpä sitten ne toppaukset otan pois (ja laitan kyllä sovituskopissa takas!), koska en niistä toppauksista tykkää. En koe tarvetta käyttää mitään täytteitä.. Eli liivit ollu kyllä sopivat :)
Mut ihan tosi,kassatkin on ihmisiä.Tuntuu aika monelta puuttuvan toi tieto.*ding*
[/q]
Ittekki ollu liian monta vuotta kassal...toi s-kortti vitsi on niiiin kulunu,et jos sen vielä kerran kuulen,ni kuristan jonku...
Asiakkaat on välillä niin raivostuttavia...Välillä tuntuu et ne luulee,et kassoil ei oo avoi...mul on aivot,mä en oo sokee enkä kuuro(vaikka joskus niin toivoisinkin) ja mä osaan lukee ja laskea...ja jos joku sitä epäilee kyllä siitä kohteliaasti mainitsenkin... Kassal kyl jotuu kestää ihmisten paskimman puolen.
No, hetken asiaa mietittyäni oot ihan oikeassa... mut koskaan en sitä meidän mestassa ollut kuullut, joten se piristi vähän.
Hyvät ihmiset kun tulet kassalle ja sinua tervehditään TERVEHDI takaisin vaikka olisikin huono päivä! Sitten niitä rahoja ja pankkikorttia ei tarvitse heitellä siihen pöydälle vaan ne voi antaa suoraan sen kassa ihmisen käteen!!!! -Kiitos ja Murrrrr!-
[q]MiSSy*, 7.6.2005 12:08:
---
[
Joo heti kun itellä on kokemusta siitä kassalla asiaakkaan palvelusta ni ite yrittää useimmiten olla mahdollisimman ystävällinen kassantädeille ja muillekkin myyjille
Muistan sen hyvin kun asiakas saattoi saada päivän tuntumaan niin hyvältä vain olemalla ystävällinen ja toisaalta inhottava asiakas sai päivän menemään lähes pilalle
Mutta itse nykyisin asiakkaana pyrin olemaan se ystävällinen ja mukava asiakas
[/q]
Joo ja sit on aivan yli ärsyttävää jos myyjä on kuin myrkyn niellyt, vaikka olisit kuinka ystävällinen.
[q]Princess, 5.6.2005 14:46:
Mut ihan tosi,kassatkin on ihmisiä.Tuntuu aika monelta puuttuvan toi tieto.*ding*
---
Ittekki ollu liian monta vuotta kassal...toi s-kortti vitsi on niiiin kulunu,et jos sen vielä kerran kuulen,ni kuristan jonku...
Asiakkaat on välillä niin raivostuttavia...Välillä tuntuu et ne luulee,et kassoil ei oo avoi...mul on aivot,mä en oo sokee enkä kuuro(vaikka joskus niin toivoisinkin) ja mä osaan lukee ja laskea...ja jos joku sitä epäilee kyllä siitä kohteliaasti mainitsenkin... Kassal kyl jotuu kestää ihmisten paskimman puolen.
[/q]
Jotenki tuntuu että ihmiset kadottaa aina aivot kun ne tulee ostoksille. Ne ei niinku tajuu yhtään mitään. Onneks on edes joitakin joilla järki ei jäädy edes vapaa-ajalla..
Ton s-kortti-vitsin voi varmaan verrata plussa-korttiin.
Kassa: "Oliko plussakorttia?"
as.: "eiku vaan miinuskortteja"
Ei vittu haloo Jotkut oikeen mainostaa et "hei, vähäx mä olinkin nokkela kun keksin ton vitzin!!!11!1"
Pahimpia on ne Stockmann-kortilla asioivat 50-vuotiaat naiset. Tai pitäiskö sanoo "rouvat". Ihankun niillä oliskin pokkaa olla "parempi" kun ne sattuu olemaan vanhempia ja kokeneempia, ja kun niillä kerta on STOCKMANN-kortti!!! Siis kelatkaa. Vähäks hienoo. Kuulemma sillä stockan kortilla ei saa mitään muuta etua kun jonku kerran vuodessa järjestettävässä stockmannin kanta-asiakkaiden tilaisuudessa, jossa ne saa tuotteista joku 5 % alennusta. Jes, siinähän säästää SELVÄÄ RAHAA!!!!
Mun periaatteena on antaa ihmisille sellasta palvelua mitä mä itse haluaisin jos asioisin jossain. Ihmiset ei tunnu vaan tietävän että meillä kassaihmisilläkin ON todella ne aivot, ja ainakin meidän kaupassa katotaan tosi tarkkaan jotkut koulutodistukset kun hakee siihen kauppaan töihin. Ei kai meidän kauppaketjulla suotta olekaan mitenkään ylitarkka konsepti muutenkaan, millanen kassan tulee olla ja miltä sen ja koko kaupan pitää näyttää..
Että kaikkien ka(n)ssaihmisten puolesta pyydän kaikkia ihmisiä ottamaan huomioon että meilläkin on järki päässä, eikä se kassatyö todellakaan ole niin helppoa miltä se näyttää, koska siihen kuuluu niin paljon muutakin.
[q]AnderS, 9.6.2005 10:26:
---
jUSSi
Te olette siellä asiakasta varten.
---
Pyh! Liksan takia siellä ollaan. Loppu
onkin vain teeskentelyä ja mielistelyä.
[/q]
Mut kuka sen litin maksaa hä?
[q]AnderS, 9.6.2005 10:26:
[/q]
Kenellä täällä oli illuusio siitä, että joku esim. istuis kaupan kassalla ihan kutsumuksen eikä rahan takia? Se raha kuitenkin maksetaan siitä asiakkaiden palvelemisesta, oli se sitten "teeskentelyä ja mielistelyä" tai ei. Mua ei erityisemmin kiinnosta teeskenteleekö kassa mua palvellessaan. Enemmän mua huolettais jos se kehittäis jotain ihan ihka aitoja emootioita jokaiseen palvelutilanteeseen.
Mun työaika alkaa aamuisin 7.30, mutta tuun sinne yleensä jo tasan 7.00. Kauppa aukeaa vasta 8.30. Eilen siinä oli seitsemän aikaan ukko ovella odottamassa että myisinkö hänelle kaljaa. Tokas samalla mulle että hän tulee tunnin päästä kun avaamme. Sanoin hänelle että avaan puolentoista tunnin kuluttua.
Mikä ihmisillä on kun ei osaa lukea aukioloaikoja ovesta? Myin sille kuitenkin sen sixpackin, olihan kello jo seitsemän kuitenkin.
Huvittaa ajatella kuinka paljon haukkuja olisin mahdollisesti saanut jos olisin tullut sinne vasta 7.30 "Minä olen odottanut tässä jo puoli tuntia, sinä olet myöhässä".
:DD
Pidetäänhän ne sormet pois leikatuista rehuista.
Jos haluat siihen juomaasi hedelmän, pyydä sitä äläkä sormillasi tule kaiveleen sieltä. Jotkut muutkin ehkä haluavat hedelmiä, mutta eivät välttämättä sörkittyjä.
Jos tiskillä on edellisen asiakkaan jättäma tippi, älä pliis ota sitä. Itsellä tapana huomauttaa siitä, jolloin se on noloa kummallekin.
Kun pilkku on tullut, enään ei viinaa heru. Usko se ensimmäisestä sanomisesta.
En myöskään myy velaksi, ts. että maksat seuraavana päivänä. Ei ole minun vika, jos sinulla ei ole rahaa.
Monessakaan paikassa ei ole mitään synttäririnkkiä jonka saat ilmaiseksi (en ainakaan ole törmännyt). Jos hyvin käyttäydyt ja nätisti asian esität, voi olla että sinulle tarjoan.
Vaikket pitäisi minun ulkonäöstäni, ei sinun sitä minulle tarvitse kertoa. Tiedän itse varsin hyvin näyttäväni tyhmältä. En minäkään kommentoi sinun ulkonäköäsi ja -muotoasi.
Ethän visko rahojasi baariin. Jos on kiire, niin ei välttämättä ehdi niitä pennosia sieltä kerätä. Sori.
Käytäthän tuhkakuppia tuoppien yms. lasien sijasta. Se on niiden homma. Tuhka ikävästi pilaa pesukoneen ja saattaa jäädä laseihin/kuppeihin kiinni.
Jos sinua pissattaa, menethän vessaan pissimään. Siellä on pönttöjä ja kusilaareja joihin voit tarpeesi suorittaa.
mä en kyllä ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa tervehtiä kassaa ja olemalla ystävällinen
"kassat on aivottomia ropootteja, ne ei osaa mitään, niille ei tarvii olla kivoja, minä olen asiakkaana sen pienen hetken, ei se voi sitä haittaa jos angstaan..." ...
OMFG, että tähän topikkiin palaaminen kerta toisensa jälkeen aiheuttaa mussa suurta hämmästystä ja kummastusta. "Meillä kassoillakin on aivot"-, "ajattele tunteitani"-, "kun ostat minulta kengät, ostat samalla palan sieluani"- ja "asiakaspalvelija ei ole vain ihminen vaan jotain suurempaa"-tilitykset ovat uskomaton osoitus juuri siitä mistä samaan hengenvetoon asiakkaita paheksutaan - oman asemansa korostamisesta ja nousemisesta muiden yläpuolelle omituisin perustein.
Kyllä se asiakaspalvelu on näköjään oikeasti ihan hirmuisen rankkaa.
Suuret sympatiani kaikille teille työn raskaan raatajille. Onneksi kaikissa muissa ammateissa on hirvittävän paljon helpompaa kuin teillä ja siksi niissä työskentelevien ei tarvitse tihkua tänne sydänvertaan.
[q]Jone
Kenellä täällä oli illuusio siitä, että joku esim. istuis kaupan kassalla ihan kutsumuksen eikä rahan takia? Se raha kuitenkin maksetaan siitä asiakkaiden palvelemisesta, oli se sitten "teeskentelyä ja mielistelyä" tai ei. Mua ei erityisemmin kiinnosta teeskenteleekö kassa mua palvellessaan. Enemmän mua huolettais jos se kehittäis jotain ihan ihka aitoja emootioita jokaiseen palvelutilanteeseen.
[/q]
"asiakaspalvelija on asiakasta varten". Yleinen lausahdus,
ei kenenkään illuusio. Se joka sanoo mulle, tai mun kuullen
tämän lauseen, saa mussa aikaan reaktion jonka sanon tai
ajattelen ääneen.
Ei tästä kannata sen viiltävämpiä analyyseja alkaa vetämään.
[q]Lenni pieni lokinpoikanen
[/q]
Työnantaja!
[q]AnderS, 9.6.2005 10:52:
---
Lenni pieni lokinpoikanen
---
Työnantaja![/q]
Ja työntantaja saa rahansa paskomalla?
Palvelutiskillä sattunutta ja tapahtunutta:
"Onko teillä sellofaania tomaattikastikkeessa?" - 3 tyyppiä katsoo asiakasta hiljaa, joltakulta meinaa päästä jo "Anteek..." "Aha no ei mitään, mä etin ite!"
Kasvatettu merilohi, tuo Norjan toiseksi kuuluisin vientituote villapaitojen jälkeen, oli tarjouksessa. Mummo tulee paikalle ja pyytää kollegalta 100 grammaa siivuina. Kollega hämmentyy ja näyttää abt 100 g:n palaa (joka siis oli hieman siivumainen johtuen kalan suuresta koosta). Mummo tähän "Ei, kuin ohuina siivuina!" "Aiotteko mihin tarkoitukseen käyttää...?" "No LEIVÄN PÄÄLLE, tietenkin! Kyllä K-Marketista on aina saanut siivuina! Teiltä ei taida saada! Unohtakaa koko juttu!"
Ja kysymyksessähän oli tosiaan tuore filé, ei suinkaan graavattu.
Näitä pikku juttuja tulee kyl sitä tahtia, ettei kaikkia voi ees muistaa. Hyvä vaan et tulee, alkaa lihan pilkkominen jo noin muuten hienoisesti tympiä. ;)
[q]kap-pu, 9.6.2005 11:31:
"Onko teillä sellofaania tomaattikastikkeessa?" - 3 tyyppiä katsoo asiakasta hiljaa, joltakulta meinaa päästä jo "Anteek..." "Aha no ei mitään, mä etin ite!"
[/q]
Ai, meiän kaupasta saa vaikka sellofaania tomaattikastikkeessa jos vaan pyytää :D. Eiköhän sillekkin herkulle löydy ihan neuvoteltavissa oleva hinta :DD.
[q]AnderS, 9.6.2005 11:56:
Ja jos joku ammattiryhmä tuntee suurta kateutta tätä topicia kohtaan
niin perustakaa ihmeessä omanne. Kertokaa siellä oman työnne raskaudesta
ja vittumaisuudesta niin muut voivat taas puolestaan tulla nillittämään
"ammatinvalinta kysymyksestä" ja siihen liittyvästä työmoraalista sekä
työetiikasta.
[/q]
Miksi ihmeessä? Duuni on yleensä raskasta - henkisesti, fyysisesti tai molempia. Tossa ei liene mitään ihmeellistä ja musta onkin jotenkin erikoista, että jonkun tietyn ammattikunnan pitää itkeä kymmeniä sivuja kovaa kohtaloaan, joka ei todennäköisesti ole yhtään sen kovempi kuin naapurin Pekalla, joka tekee ihan erilaista hommaa ja saa kokemastaan erilaisesta rasituksesta myös rahallisen korvauksen siinä missä sinäkin. Pekalla kuitenkin nuppi toimii ja se tietää että duuni on duunia ja muut jutut on sit erikseen.
Niin kauan kuin työstä saatava rahallinen korvaus vastaa sen tekijän mielestä sen aiheuttamaan rasitusta ja ajan menetystä on kaikki ihan kohdillaan ja mitään syytä tihkua sitä sydänverta ja paatostella omasta ihmisyydestään ja älykkyydensä väheksymisestä ei ole. Jos rahallinen korvaus taas koetaan riittämättömäksi, niin.... a) pitää pyytää lisää liksaa, b) vaatia rasituksen vähentämiseen tähtääviä toimia työnantajaosapuolelta tai c) etsiä itselleen uusi duunipaikka ja duuni, jossa tämä yksinkertainen yhtälö täyttyy.
[q]Jone, 9.6.2005 10:40:
---
AnderS, 9.6.2005 10:26:
---
[/q]
On totta, että itse on jokainen (tai ainakin melkein jokainen) valinnut työpaikkansa ja kärsiköön siitä jos on kärsiäkseen.
Luulisin silti, että monelle palveluammatti ja asiakkaiden kanssa tekemisissä oleminen on todella kutsumus ja useimmiten ne asiakkaat on ihania ja mukavia ja hyvinkäyttäytyviä.
Mun nähdäkseni tässä topicissa purnataan niiden asiakkaiden takia, jotka eivät osaa käyttäytyä ikänsä edellyttämällä tavalla.
Lisäksi mä luulen myös, että tää topikki on täynnä hyviä asiakaspalvelijoita, jotka purkavat tuon turhautumisensa mielummin tänne kuin asiakkaille, joille näytetään edelleen sitä hymynaamaa.
Palkka tosiaan maksetaan mm. siitä, että kassa käytöksellään saa asiakkaan tulemaan uudestaan ja siihen tehtävään tulisi jokainen uusi työntekijä kouluttaa, koska kaikki asiakaspalvelijat eivät välttämättä sitä syntyessään ole. En myöskään minä ollut, mutta olen oppinut.
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- ...
- 111
- Seuraava »