Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- ...
- 111
- Seuraava »
Puhelinkeskukseen soittamisesta.
Soittaessa keskukseen, älkää sanoko hyvää joulua, siitä seuraa joka kerta pidempi ja kalliimpi puhelu ja motivoituneet työntekijät - kuten minä - joutuvat joka kerta sanomaan kaksi sanaa lisää ja olemaan silti edelleen töissä.
Joka kerta voi olla todella monta kertaa 8h:ssa.
ps. Ja jos joku kuvittelee huomenna asiakaspalvelun nopeutuvan kertomalla, että hänen lapsensa paleltuu odottamisen vuoksi kylmässä pakkasessa, niin minä varmasti sanon soittavani lastensuojeluviranomaiselle ja kertovani, että täällä on taas yksi surullinen tapaus, joka vie lapset humalassa vähissä vaatteissa pakkaseen.
Hohhoij.
Kävin tänään kysymässä eräältä ihan fiksun näköseltä pariskunnalta että tarviiko ne apua kun olivat jonkin aikaa kierrelleet liikkeessämme.
Jätkä siihen vaan tiuskasee että:
" ei tarvii auttaa, kyllä me sit huudetaan jos apua tarvitaan, niin Kovaa että Korvista tulee Verta!! "
Katoin sitä vaan vähän pelästyneenä enkä osannut sanoa mitään muuta kun et: "Älä nyt sit sentään niin kovaa huuda.." ja kävelin pois..
Siis Mit.. Vit..?!?!!!1 Mikä Helv.. sen ongelma oli?!?
ÄrrrrrSyttÄvÄääää!!
[q]^Petunia, 29.1.2008 19:00:
Joo Tervetuloa vaan kokeilee tota lausetta uudestaan meidän liikkeeseen sillon ku mä olen töissä!!
[/q]
Hehe, no tuskinpa ikinä tulee tommoselle tarvetta oikeasti, mutta jossain tilanteessa toi vois toimia aika tehokkaana läppänä :)
[q]^Petunia, 29.1.2008 18:55:
Kävin tänään kysymässä eräältä ihan fiksun näköseltä pariskunnalta että tarviiko ne apua kun olivat jonkin aikaa kierrelleet liikkeessämme.
Jätkä siihen vaan tiuskasee että:
" ei tarvii auttaa, kyllä me sit huudetaan jos apua tarvitaan, niin Kovaa että Korvista tulee Verta!! "
Katoin sitä vaan vähän pelästyneenä enkä osannut sanoa mitään muuta kun et: "Älä nyt sit sentään niin kovaa huuda.." ja kävelin pois..
Siis Mit.. Vit..?!?!!!1 Mikä Helv.. sen ongelma oli?!?
ÄrrrrrSyttÄvÄääää!!
[/q]
Nii mitäs kysyit voitko auttaa ;) ei ne mitään vammasia tai loukkaantuneita ollu mut halus ehkä tehä susta semmosen ;) noej. kunhan vinoilen.
Kävin ystävän kanssa tässä taannoin eräässä paikallisessa uudessa ruokapaikassa syömässä ja palvelu oli tätä:
Astelimme puljuun sisälle ja oven vieressä lukee : "odottakaa tässä pöytiinohjausta".
Odoteltiin ja odoteltiin, henkilökunta kyllä näki meidät, mutta ei reagoinut millään lailla.
Lopulta kysyimme, että : "lounasaikaan ei varmaan tarvitse odotella tätä pöytiinohjausta?"
Vastaus: "mitä te haluutte?"
Minä: O__o "tultiin syömään."
Neiti: "no menkää johki niin mä tuon listat vai syöttekste lounasta?"
Minä: "ei me."
Mentiin sit tosiaan istumaan -ja täytyy korostaa, ettei siellä ollut montaa asiakasta- ja odotettiin hyvä tovi, kun neidot juorusivat tiskillä vissiin jotain hyvin merkittävää.
Vihdoin se neiti lampsi listat kädessä pöytään ja otti juomatilauksemme kiittämättä tai reagoimatta oikeastaan mitenkään ja häipyi. Takaisin tullessaan hän kysyi aika tuohtuneena olimmeko löytäneet listalta jotain ja otti sitten tilauksemme. Kiittämättä jälleen.
Huomasimme, että limuissa ei ole hiilihappoja juuri nimeksikään, joten pyysimme uudet limut tottakai.
Neiti oli aivan ällistynyt ja sanoi:
"oota mä käyn tarkistamassa ne hiilihapot tuol ylhäällä." Ei pahoitellut eikä mitään.
No sitten me odotettiin taas niin kauan, että jouduimme pyytämään tilaamamme uudet juomat toiselta neidiltä, joka ei hänkään pahoitellut hiilihapottomuutta tai odotusaikaa.
Tässä vaiheessa olimme jo siis aloittaneet aterioinnin uusine juomineen, kunnes se ensimmäinen neiti otti asiakseen tulla luennoimaan pöytämme viereen:
"mä kyllä tarkistin ne hiilihapot eikä niis mitään vikaa ollu, ihan samanlaista limsaa tulee vaikka mä vaihdoin >>sen_jonkun_jutun(?)>> sinne!! Et en tiä mistä johtu, juotteko muuten yleensä pullotavaraa?!"
me: " O____o no ei, kyl me ihan laseis tilataan. mut kato ny, ihan eri lailla poreilee ku se edellinen!"
se: "nii, en tiä mistä johtuu, mä kyl katoin sitä mittarii ni ei siin mitää vikaa pitäis olla!"
Siis ei sillä meille mitään väliä ole, et mistä se johtuu, et edelliset limut oli hanurista. ei se nyt ketään kiinnosta, oikeesti. Jos ateria on jo aloitettu, niin en mä tarvi mun naaman eteen jotain ammattitaidotonta ja ylimielistä narttua pätemään niiden hiilihappojen erinomaisuudesta.
Varsinkaan, kun alkeelliset käytöstavat - ja nimenomaan asiakkaiden kunnioitus- ovat tipotiessään. Ja naama mykkyrällä. En tiedä oliko se jotenkin loukkaavaa sitä ihmistä kohtaan, et sen vuorolle sattu kaks "vaikeeta" asiakasta, mutta mulla oli kyl oikeus valittaa limustani, ja muutenkin olisin laittanu palauteboxiin pari sanaa lemmestä, jos siel ois semmonen ollu.
no se tuli kuitenkin selväksi, et siihen puljuun en enää astu, enkä suosittele kenellekään.
edit. ja se miks tää on täs topikis on se, et siel istues tuli sellai olo, et valitetaanks me ihan turhasta, kun tuo jaksaa tos paasata. se tais pitää meitä ihan idiootteina,siltä se tuntu.
Asiakas (vanhempi mies) tulee takaisin kauppaan, jossa on hetki sitten käynyt ostoksilla:
"Ostin hetki sitten tämän kanapaketin. Kuitissa lukee, että hinta 2 vaikka tämän piti olla tarjouksessa 1,69."
Tarkistan kuitin. Kuitissa lukee selkeästi kilohinta ja kanapaketin päällä sekä paino että hinta.
"Joo, tämähän on siis tarjouksessa 1,69/kilo. Nämä paketit ovat valmiiksi punnittuja ja hinta vaihtelee paketin koon mukaan."
Mies tuohtuu:
"Ei ne nyt piru vie voi maksaa enempää kuin sen 1,69 kun siinä kyltissä kissankokoisin kirjaimin se hinta lukee!" (Myös tarjouslapussa ilmoitetaan, että kyse on kilohinnasta.)
Yritän selittää, että emmehän me voi myydä eri määrää tavaraa samalla hinnalla ja että asiakas olisi voinut valita sieltä sellaisen kilon kokoisen setin. Ei mene jakeluun. Miehen argumentit:
- Kyltissä lukee niin
- hän on käynyt vain kansakoulun (?!)
- ei asiakkaan pidä joutua tekemään tuollaista salapoliisityötä ja
- kilpailijan kaupassa kaikki myydään ainakin pakettihintaan. (Yeah, right.)
Tulos: kääppä palauttaa hikisen kanapakettinsa minkä vuoksi joudun tekemään hänelle asiakashyvityksen ja korjauksen kassaan kesken ruuhka-ajan. Eikä siinä tietenkään mitään jos syy olisi edes jotenkin järkevä mutta enhän mä sille helvetti mitään voi jos äijä on noin daiju!
Jäähyväisiksi saan vielä vähän päänaukomista ja haukkumista. Yhtäkään viileän asiallista lausettani tyyppi ei suostu kuuntelemaan loppuun vaan korottaa ääntään ja alkaa kiroilla ja hokea samoja mantroja toisensa perään.
Urpo mikä urpo.
[q]yana, 27.2.2008 01:29:
---
Displacer, 26.2.2008 19:45:
---
off-topiccina Saksassa juna-automaatit toimii muuten samalla tavalla. Tökkäät vaan visan sisään ja toimii ku junan vessa (*justjoo*). Ei siis mitään turhia tunnuslukujen kyselyitä :S
---
taitaa riippua kaupungista tai automaatista koska ma en oo ikina selvinnyt ilman pinnin naputtamista saksassakaan.
[/q]
Ainakaan Würzburg hbf, Frankfurt hbf + flughafen, Berlin hbf ja Mainz hbf asemilla ei ole minulla tarvinut piniä visalla maksaessa. Voi ehkä riippua kortistakin sit?
muoks: ja siis niistä DB:n automaateista joista saa ostettua myös pitkän matkanlippuja, aika samanlaisia ne näyttää olevan kaikilla asemilla.
[q]Displacer, 26.2.2008 19:45:
---
off-topiccina Saksassa juna-automaatit toimii muuten samalla tavalla. Tökkäät vaan visan sisään ja toimii ku junan vessa (*justjoo*). Ei siis mitään turhia tunnuslukujen kyselyitä :S
[/q]
taitaa riippua kaupungista tai automaatista koska ma en oo ikina selvinnyt ilman pinnin naputtamista saksassakaan.
[q]Epailija, 26.2.2008 20:04:
Australiassa kysytä henkkareita koskaan, vaikka vinguttaisi kortille mitä.
[/q]
sydneyssa ja melbournessa mun mielesta kysyttiin kylla mutta toi nyt on ihan normaalia koska isoimmissa kaupungeissa mahdollisuus siihen etta kortti on varastettu on myos `paaljon suurempi kuin jossain outbackilla
kortilla maksaessa tosin lahestulkoon aina annan ajokortin samalla ja suomessa viimeks kaydessa alko lahinna vituttamaan ettei kassaa kiinnostanut edes vilkaista sita.
[q]yana, 27.2.2008 01:29:
---
Displacer, 26.2.2008 19:45:
---
---
---
Epailija, 26.2.2008 20:04:
Australiassa kysytä henkkareita koskaan, vaikka vinguttaisi kortille mitä.
---
sydneyssa ja melbournessa mun mielesta kysyttiin [/q]
Nykissä ei kysytty viime syksynä kuin kerran, kun maksoin Visa Electronilla. ei kysytty silloinkaan, kun ostos oli yli 600 dollaria eikä paikassa ollut tunnusluvun näppäilylaitetta. Ainoa kysely tapahtui 12 dollarin ostoksesta ns. lissutyylisessä halpisvaateliikkeessä. Nomut USA:ssa passi pysyi mukana joka tapauksessa, koska baarissa sitä kysytään useimmiten kun baariin eksyy, oli ikä mikä vaan.
[q]hannaok, 27.2.2008 00:26:
---
crissy, 24.2.2008 09:04:
---
mä voisin alkaa kans tekee niin kuin työkaveri et mä laitan sen paidan sinne pussiin nurinpäin jos se tulee siihen kassalle niin ja jos ne housut on yhes mytys niin ne päätyy sinne pussiin samanlaisena myttynä..
---
Mä en kyllä sais puuttua tähän koska tää on oikeasti hyvä topic johon valitellaan asioista mitkä ottaa päähän.. ja oikeesti onhan ne asiakkaat aika aivopieruja joskus..
mutta siis; vaikka asiakas toisikin sovittamansa vaatteet miten vain myttynä kassalle, niin minun mielestäni ne ovat ostotapahtuman jälkeen asiakkaan omaisuutta eli asiakkaan maksettua ostoksensa niitä pitää kohdella suhteellisen kunnioittavasti: ei mytätä niitä kassin pohjalle vaan käännetään ja viikataan ne siististi kassiin mukaan. Tästä jää asiakkaalle hyvä mieli (ja jos asiakasta ei myttäys haittaa hän yleensä sanoo et älä turhaan viikkaa) eikä se ole myyjältä mistään pois, vaikka olisi millainen jono. Jokainen asiakas vie sen hetken palveluaikaa, mutta mitä sitten, parempi se vaan on kaikille että käytetään se hetki pidempään sen myttykasan selvittelyyn.
[/q]
kyllä mä ne kuitenkin aina käännään ja suoristan ja viikkaan sinne pussiin vaikka olis kuinka mytys.. noita sattu nyt olemaan vaan tosi paljon viime viikol ja la et kävi rasittaan ihan huolella*nauru*
ja niiiiiin AAMEN tolle sun loppupostaukselle:D olen nimittäin töissä kyseisessä vaateliikkees:D
[q]hannaok, 27.2.2008 00:26:
Vaatekaupoista ja asiakkaista...
[/q]
Oon sun kanssa samoilla linjoilla. Kyllähän jokainen asiakaspalvelutyötä tekevä ymmärtää, ettei voi alkaa antaa kusipäisillekään asiakkaille samalla mitalla takaisin. Itse ajattelen vaikeiden asiakkaiden kohdalla, ettei mun tarvitse alentua niiden kanssa samanlaiseen käytökseen vaan voin hoitaa työni asiallisesti. Ei sillä, että sitä paskaa pitäisi loputtomasti niellä, mutta ei niinkään että jokainen epäasiallisesti käyttäytyvä urpo olisi jotenkin multa pois. Ennemminkin käy vähän sääliksi kun aikuiset ihmiset eivät kykene normaaliin sosiaaliseen vuorovaikutukseen.
Muutenkaan en usko, että sellaisella kosto-mentaliteetilla pidemmän päälle paljon saavuttaa. Ei mulle tuota vaikeuksia olla ystävällinen ihmisille, jotka eivät sitä ole aina minulle. Uskon, että hyvä tulee joskus takaisin. Tiedän kyllä olevani harvinaisen pitkäpinnainen ja rauhallinen ihminen sekä työ- että yksityiselämässäni. Vaikka totta kai sitä joskus toivoisi jonkun kääliön saavan takaisin sitä ryönää, mitä syytää muille.
Tämä ei siis ollut mitenkään crissylle suunnattu (eihän hän sanonut käyttäytyvänsä kuten työkaverinsa) postaus vaan ihan noin yleisen tason ajatuksia.
[q]H3li, 4.3.2008 18:43:
-ravintolakokemus-
[/q]
Tänään totesin, että en aio käydä Turun Blankossa enää koskaan(tää oli mun eka kerta). Ainakaan lounasaikaan, jolloin niillä kahdella tarjoilijamisulla oli vissiin metrinen halko perseessä poikittain. Työporukallemme oli tilattu edellisviikolla täksi päiväksi pöytä kyseisestä paikasta. Sinne ilmaannuttuamme kumpikaan näistä missukasta ei ollut kuullut mitään asiasta, vaikka samana aamuna oli vielä asia varmistettu. Mitään vastaantuloa asiaan ei saatu, sen sijaan kommentit "No menkää sit johonkin istumaan" ja "Nokun ei täältä kirjasta mitään löydy" sanottiin hyvin asiattomaan tyyliin. Ruuat tuotiin pöytään asiattomasti lautaset pöytään paukautten ilman "Olkaa hyvää*insert smile here*".
En viitsinyt lähtiessäni edes kiittää. Eivät mokomat hapannaamat sitä ansainneet.
Ja meitä sentään oli 10 asiakasta, jotka toivat lafkaan ihan kivan summan syömällä siellä.
Edittii vähän.
[q]kindertin, 18.9.2009 14:26:
---
Lyylikki, 18.9.2009 11:59:
---
kindertin, 18.9.2009 10:20:
Mikä juttu se muuten on, että jengi heiluttelee auton avaimia siinä kassalla? Ei kukaan jätä henkkareita kysymättä sen takia et waaaau, ton on pakko olla täysi-ikäinen kun sillä on auton avaimet :D
---
Mulla on 16-vuotiaasta ollut äitin kanssa rinnakkainen Master Card Gold pankkikortti. Yleensä, kun sillä maksoi 18-vuotiaana, niin missään ei kyselty papereita. Tosin en tietenkään tajunnu tätä yhteyttä kuin vasta 18 täytettyäni. Peelo mikä peelo.
---
Henkkarithan tarkistetaan ENNEN maksamista?
[/q]
Mut jos heiluttelee niitä siin kassahenkilön eessä autonavaimien kans ku ne tuotteet lyödään hihnan läpi
Talvella tuli mielenkiintoisia tilanteita, kun olin matkustajalaivas täkkärinä töissä. Se onkin sellainen paikka jossa ns. reviirit on melko kivasti voimassa, minä itse en tiiä mistään karuselleistä ja karaokeista yhtään mitään eikä se talouspuolen porukka oletettavasti tiedä mitään siitä kuinka laiva saadaan paikasta aa paikkaan cee. Hauskimpia tilanteita onkin ne kun joku hienosti pukeutunut henkilö tulee kysymään jotain ruokalistaan littyvää samalla kun itse kuljet likaisissa haalareissa, pyyhit trasselilla rasvaa käsistä ja naama mustempana kuin neekerillä.
Mutta autokannella kävi hieman ihmisiä sääliksi kun joutui ajattamaan niitä autoja yliperämiehen ohjeiden mukaan niin piukkaan että eipä ollut matkustavaisilla paljon tilaa päästä autoistaan ulos vähintään kolhimatta viereisiä vaunuja...ja kuka siitä sen paskan saa niskaan, me täkkärit vai yliperämies joka jakelee rampilla ohjeita radiopuhelimensa kanssa, arvaatte varmaan. Ja joskus näkyi sitten että hirttää kiinni, henkilö ei suostunut ajamaan autoaan siihen mihin paikka näytettiin, vaan jätti sen _poikittain_ keskelle väylää, laittoi ovet lukkoon ja poistui meitä sättien, kiva kiva. Onneksi järkipuhe auttoi tälläkin kertaa.
Ja taas ärsyttää...*grr*
Muutama asia pikaruokaravintolan autokaistalla käyttäytymisestä. Tilatessa tolpalla:
1. Rupeat heti huutelemaan "haloota", kun on juuri kurvannut tolpalle. Myyjä kyllä kuulee, että siellä on auto, mutta mahdollisesti palvelee juuri kassalla asioivaa asiakasta tms, eikä ehdi heti vastata sinulle. Malta vähän. Jos myyjä ei tovinkaan kuluttua vastaa, ei se haloon huuteleminen siltikään auta, koska todennäköisesti sensorit eivät ole reagoineet autoosi (olet esim. saapunut tolpalle poikkeavassa kulmassa normaaliin nähdän tai olet ajanut liian pitkälle tai ikkunasi on kiinni etkä kuule.)eikä linja ole auennut myyjälle.
2.Yrität tehdä tilaustasi apukuskin paikalta tai takapenkiltä lähestulkoon kuiskaten. Myyjä ei kuule, ellet käytä vähän kovempaa ääntä. Tämä ei tarkoita siltikään karjumista.
3.Sinulla on diesel-käyttöinen auto, tai autosi pitää muuten vaan kovaa mekkalaa. Sammuta auto tai käytä tarpeeksi kantavaa ja selkeää ääntä.
4. Tilaat kupongeilla, muttet ilmoita sitä vasta kuin luukulla. Myyjä ei voi arvata kenellä nyt juuri sitten sattuu olemaan niitä ja joutuu korjaamaan tilauksen koneelle. Toisaalta sitä enemmän aikaa tilauksesi toimittamisessa menee, joten tämä ihan omaksi parhaaksesi.
5. Tilaat suuren tilauksen ja ilmoitat vasta luukulla, että tämä tämä ja tämä maksetaan erikseen ja pakataan eri pusseihin. Taas olisit säästänyt omaa aikaasi, jos olisit ilmoittanut nämä jo tolpalla.
6.Rupeat kyselemään ravintoarvoista ja lisäaineista tolpalla. Koska tekniikka on niin ihmeellistä, niin pitkien pätkien puhuminen kaiuttimen kautta on epäselvää. Jos et voi asioida sisällä, niin varaudu siihen, että tilauksesi selvitetään vasta luukulla ja aikaa kuluu.
7. Et pysähdy tolpalle vaan ajat suoraan luukulle. Tämä menettelee, jos edelläsi ei ole yhtään autoa, tosin myyjä voi olla silloin toisessa asiakkaassa kiinni ja tilauksesi valmistamiseen menee kotvan kauemmin. Jos luukulla on jo toinen auto, odotat tupla määrän kuin olisit muuten joutunut odottamaan.
Luukulla:
8. Vedät röökiä. Haju tulee ravintolaan sisälle.
9. Puhut puhelimessa. Ei tarvitse ihmetellä jos tilaus ei mennytkään oikein, kun et kuunnellut kun myyjä sen sinulle kertasi. Muutenkin epäkohteliasta.
10. Muutat tilaustasi, kun myyjä on sen jo sinulle valmiiksi pakettiin laittanut. Vaikka sinulla ei kiire olisikaan, niin voitkos olla varma takanasi jonottavasta autosta?
Oletettavasti kaikki autokaistalla asioivat kuskit ovat vähintään 18-vuotiaita, käyttäydytään sen mukaisesti! Kiitos!
[q]opmdevil, 19.5.2010 10:34:
---
crissy, 18.5.2010 23:00:
Ja mikä pahinta asiakas on valmiiksi pukenut vaatteet jotka aikoo ostaa!! sit taas pienet herneet kun passitan takas sovitukseen VITTU EpicFAIL!!
---
Voiko kysyä että mikä tässä on EpicFail? Eiks tää ole aika yleistä?
[/q]
jos hälyt on keskel housujen lahjetta ja mahdollinen poistokapistus jossain pöydän alla niin meinaatko et aspa haluu sen aasiakkaan sinne tiskin toiselle puolelle =P
Näin mä ainakin ihan yhtenä syynä olettaisin
[q]niomic, 11.8.2008 19:22:
---
Kolera, 11.8.2008 19:05:
En oo ikinä saanu selvää et miks paitoja pitää viikata johonkin pinoihin, siitä on käytännöllisyys kaukana. Intissäki joutu opettelemaan tämän jalon taidon ja vielä tärkeimpänä jokaiselle paidalle sama leveys, että lopputulos on symmetris-esteettisesti miellyttävä. Ainoat päällysvaatteet mitä itsellä on viikattuina on parit housut kun ei yksinkertaisesti riitä henkaritilaa.
[/q]
Joo henkarit oliskin ihan helvetin näppärät JOS siel kirppiksel olis tilaa tahi vois laittaa 2 tankoa päällekkäin niin että kaikki mahtuis sinne henkareihin. henkareista taitais kyl tulla siin vaihees kans pulaa.
Eikä siin mitää kyl mul menee työharjottelupäivät siin ihan hyvin, ku aivot narikas laittelen niitä sinne hyllyihi omille paikoilleen.
pinkat ymmärrän kyl kuha siinä sit olis printti sama sekä koko tahi väri sama. mut tosiaan kummallista ettei ihmiset osaa useimmiten ees nostaa sitä pinkan yläosaa ilmaan kun nappaa sen haluamansa paidan sieltä välistä =P
Luulis ainakin vaateliikkeen etu olevan ettei tarttis palkata paria henkilöä lisää vain siksi että viikataan ja asetellaan niitä pinkkoja siisteiks.
Kun tuo on eläinsuojeluyhdistyksen kirppis niin suurin osa työntekijöistä on joko työharjottelijoita tai vapaaehtoisia joten ei sinänsä tunnu missään =P
[q]Freja, 11.8.2008 19:34:
---
Juhgu, 11.8.2008 19:31:
Noni, Koleran ansiosta sulla on tekemistä :P sietäis olla kiitollinen!
---
Mä oon kiitolline kaikesta!
[/q]
Miten ajattelit osoittaa tämän kiitollisuuden mulle?! =P
[q]Freja, 11.8.2008 19:09:
---
Kolera, 11.8.2008 19:05:
kirppiksellä ku paidat sattuu olemaan hyllyissä pinossa viikattuina ni se on kaunista kattoa siinä niitä viikatessa ja hyllyyn laittaessa kun vieressä ihmiset selaa pinkkaa ja kiintoisan näköisen yksilön löydyttyä nappaa paidan sieltä vetäen paidan päällä olevan pinkan ihan vituiks ja kun ei ole sopiva ni sit länätään vaan takas. Ei siinä kyllä siinä aina aika menee kun parin asiakkaan jälkeen laittaa puol hyllyy taas kondikseen mutta luulis nyt ajattelevan muitakin asiakkaita ettei toisten tarvitse ettiä niitä vaatteita levottomasta paskamyrskystä missä tiedä onko vaatekappale mitä mallia.
---
Sori mut mua rupes naurattaan noi sun kaks lausetta iha hemmetisti mut veikkaan et ymmärsin joten kuten mistä puhuit.
:D
[/q]
Ne on virkkeitä ja niissä on vitun monta lausetta ja ei yhtään välimerkkiä ja kaikki yhteen pötköön ilman mitään kappalejakoja!
Tommosia mun äidinkielen aineetki oli monesti =P
[q]mayah, 17.6.2005 18:58:
Mä en tiiä ootko sä huomannu, mut mä en oo setä. Eli tavallaan, henkilöstä erehtymisen ei pitäisi olla niin kovin todennäköistä *vink*[/q]
*rautalangastavääntämis* Nii en mä tarkoittanutkaan et SÄ olisit setä mut jotenkin arvelin et se setä ei oo ainut työntekijä tossa mestassa joka on joutunut noi samat jutut selittämään aikasta monta kertaa. =)
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- ...
- 111
- Seuraava »