Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- ...
- 111
- Seuraava »
[q]kimmø, 1.10.2007 19:41:
---
crissy, 1.10.2007 18:21:
Jos hamstraat vaatteita sylillisen ja menet niitä sovittamaan, ja päätät ottaa vaikka niistä 20 vaatteesta 2 paitaa NIIN NE VAATTEET KIIKUTETAAN PAIKOILLEEN eikä anneta kassaneideille ja sanota " mä en nyt jaksa näitä viedä takas"
---
mut eikö niitä voi jättää niiden sovituskoppien ulkopuolella
oleviin telineisiin? vai mihin ne tarkoitettu?
ite kyllä vien ne vaatteet paikoilleen, mutta ne tosiaankaan
osaa vikkata & asetella niitä niihin hyllyihin niin hienosti kuin
ne on niissä ollut, joten jokatapauksessa joku joutuu ne siinä
asettelemaan uudelleen.
---
nro. 2. Kun päätät ostaa paidan niin MAKSAISITKO SEN PAIDAN ENNENKUIN PUET SEN PÄÄLLE!!!!! SE et se hälyytin on kiinni siinä paidassa ja se vehje millä se otetaan pois niin on siin pöydässä nii emme saa sitä pois kun paita on SUN PÄÄLLÄ!!!!!
---
lolz! tuleeko siis ne siis kassalle se paita päällä ja sanoo, että
"haluisin ostaa tän paidan"? :D
ps. onnittelut uudesta duunista!
[/q]
Meil ei oo sellasia telineitä käytös ollenkaan ja kopeissakin lukee et "veisitkö sovittamasi vaatteet takaisin paikoilleen"
Meil o siin pöytä jossa lukee vielä et "ethän jätä vaatteita tähän" =)
Kyl mäki vien ne paikoilleen ja suurin osa onneks tajuaa saman, mut sit on näitä "muutamia tapauksia"=)
joissain paikois saattaa olla niit telineitä käytössä.
jeps!! eilen yksi mamma tuli paita päällä kassalle mis oli häläri kyljes kiinni.. sanottiin et pitäs kyl ottaa se paita pois ennen ku se maksetaan.
loppujen lopuks se meni toosi säätämiseks...
[q]kokosbollar, 24.9.2007 12:37:
"Osaatko tehdä (esim.) mansikkamargaritan/Tom Collinsin/blaa blaa?"
Ja siis kysyjä on yleensä ylimielisen näköinen keski-ikäinen mies, joka on ennen baariin lähtemistään lukenut drinkkikirjaa ja päättänyt päteä baarimikolle/muille asiakkaille. --> Please! Kysytkö kampaajalta osaako hän leikata otsatukan? Kysytkö bussikuskilta osaako hän ajaa autoa?
"Tarjoilija!!"
Huudetaan seteleitä/pankkikorttia heilutellen ja sormia napsutellen. Asiakas sama kun edellisessä. --> Ensinnäkin. Se on baarimestari, ei tarjoilija. Tarjoilija työskentelee ruokaravintolassa, baarimestari baarissa. Capizhe? Toiseksi, monella baarimikolla on täysin luontainen ignoorausrefleksi tällaisten asiakkaiden kohdalla, joten voipi olla että jäävät juomat saamatta.
[/q]
Joo, toi "Osaatko tehdä" on vaan niinkun niin kulunut. Yleensä itse vastaan että "joo, osaan kyllä jos kerrot mitä siihen tulee" ja tämä etenkin kun tulee jotain "Päkä"=kossukola juttuja. Eli nimi on jotain tosi eksoottista jonkun ihme himalaja-raflan listalta mutta aineet voi olla tosi yksinkertaisia. On eri asia osata tehdä joku juoma (sheikata, sekoittaa, valita lasi, koristella yms.) kuin tietää joka ikinen resepti jota maa päällään kantaa.
Baarimikko ei ole automaattisesti baarimestari. Baarimestari johtaa baarissa toimivia tarjoilijoita, Hovimestari johtaa ruokaravintolan salissa toimivia tarjoilijoita ja yleensä myös baarimestareita. Mutta vaikka ammattinimike olisi huutelussa kuinka oikein niin ei se silti oo nättii.
Mutta asiaan eli nämä ottaa pannuun:
1."Onks teillä mansikkamargariittaa (tai jotain muuta juomaa)" No, ei ole. Ei tää saamari oo mikään apteekki josta tavarat vaan nostetaan hyllyltä vaan meillä on täällä viinaa. Siitä voidaanko niistä TEHDÄ mansikkamargariitta tai joku muu hörpytin niin voidaan keskustella mutta ihan näin suomen kiellellä niin EI meillä EI OLE TÄÄLLÄ DRINKKEJÄ.
2.Vaikka olen töissä juna-asemalla ei tarkoita sitä että tiedän milloin seuraava LENTO pariisiin lähtee.
3.Jos hyvä ihminen tiedät että maksat kortilla niin kaiva se läpyskä esiin. On hirvittävän palkitsevaa osata tehdä kossubatteri 14,3 sekuntiin (mitattu) ja sen jälkeen odottaa pari minsaa kun kännissä ähellät sitä lätkää irti sieltä kotelosta.
4.Jos olet maksamassa 20, 50 tai 100 setelillä joka varmasti menee tilaamasi kahvin ja konjakin hinnan yli niin mitä hemmetin väliä sillä on tiedätkö sen hinnan ennen rahan antamista minulle vai et. Kyllä se lukee siinä kuitissa ihan varmasti.
Kannettavan akku finaalissa, postailen joskus lisää....
[q]Anunu, 1. asiakas: "Mitä softis makuja teillä on?" minä: "Vanilja, mansikka ja niiden sekoitus." a:"Onko suklaata?" ...No arvaa?[/q]
haha :D
samaa lajia:
tänään olin puhelinkaupassa asiakkaana.
joku teinarijätkä tuli sisään ja päätti kysyä näin
"paljo se nokian neljänkympin puhelin maksaa?"
jouduin tokaseen sille et "oisko neljäkymppiä"
:D
Kaksi eilisen helmeä matkapuhelin myymälästä:
1. Onko teillä imurin pölypusseja?
2. Mies henkilö tulee ja ostaa prepaid-latus setelin. Hän oli edellisenä päivänä ostanut edellisen josta oli käyttänyt 2/20. No itse ostotapahtuman jälkeen asiakas rupeaa kertomaan kuinka hän on elämässään käyttänyt satoja eri puhelimia. No kesken herran tarinoinnin kuuluu puhelimesta piip piip....piip piip (viestin normi merkki ääni). Asiakas pistää puhelimen korvalle ja vastaa:" Jorma.........Jorma. Kaikesta siis huomasi että asiakas on ennenkin puhelinta käyttänyt
...sori et menee siinä mielessä offtopicin puolle et haluun jakaa kanssanne mielummin huvittavat tapaukset, kuin ruveta tilittämään kaikista 500 v-mäisestä asiakkaasta
Täällä on muutaama aika hauska. Erityisesti tämä tilitys vuoronumeroista.
Ja sitten omani:
Tarinoita erään nimeltä mainitsemattoman hevibaarin ovelta, jossa olen roikkunut jo aivan liian kauan...
*kröhöm* Jos olet tulossa asioimaan baariin, muista pari pikkujuttua narikassa/lipunmyynnissä:
-meillä ei tunneta "ryhmäalea" , ei ainakaan kolmesta henkilöstä
-meillä ei saa alennusta millään plussa-, opiskelija-, kirjasto-, makuuni-, tms-kortilla
-jos lippu on 4e, 3,85e ei ole "sama asia", eikä se myöskään ole "terpeeksi lähellä"
-jos maksat säästöpussasta putsaamillasi kolikoilla, muista varmistaa että takanasi on ainakin 20 odottavaa ihmistä, NOT!
-jos olet vieraslistalla, älä aloita "etsätiedäkukamäoon". Ei, en tiedä, eikä juuri oikein kiinnosakkaan.
-jos olet bändiä tai crewtä esittele itsesi kun tulet ravitsemusliikkeeseemme, koska en voi tunnistaa jokaikistä hevipändin kosketinsoittajaa/monitorimiksaajaa/bussikuskia.
-jos kuitenkin olet jonottamassa paikkaan johon on vahingossa edellämainittu idiootti päästetty, älä aloita "vittu kun on hidas ja paska palvelu"-huutelu. Se vituttaa. Paljon.
-koska olemme kaikki aikuisia, osaamme odottaa omaa vuoroamme, emmekä ryntää jonon läpi 50e kädessä huudellen ja vislaillen. Ellei aikeinasi ole maksaa koko porukkaa sisälle.
-jos maksat kolikoilla ja pidän kättäni kämmen ylöspäin pöydällä, älä laske kolikoita käteni viereen. En huvikseni tetsaile siinä kädet pöydällä
-meitä on narikka/lipunmyynnissä sen takia kaksi, että siinä on kaksi eri työtä. Ethän siis tuputa takkiasi ja rahojasi työtoverilleni. Vai oletko oikasti niin stanan tyhmä, että kuvittelet minun työni olevan 21-04 huutamista "neljä euroo!" "kiitti, moi!" (ei sillä etteikö sellaistakin voisi tehdä...)
-jos olet hikinen, irstas tai muuten vaan vastenmielinen, isäni ikäinen mies en aio antaa sinulle , tai yhtään kelle muullekkaan puhelinnumeroani tai lähteä treffeille. Äläkä huorittele kun kieltäydyn, koska silloin kerron sinulle rehellisen mielipiteeni sinusta. Se usein sattuu.
-rahoja/narikkalappuja/takkia ei tarvitse heittää kohti alhaista asiakaspalvelijaasi
-ihan totta, minua ei kiinnosta mitä teidän koiralle/lapsille/naapurille/opettajalle/tms kuuluu, erityisesti silloin kun on ruuhkaa
-ei, en ole nti (siis rva) aika, juna-/bussiaikataulu, enkä myöskään tiedä tällä hetkellä vallitesevaa sää tilaa, saati ennustaa niitä
-en jaksa muistaa kaikkien muittenkin baarien aukioloaikoija, sisäänpääsy- ja kaljahintoja
-ei, en soita omasta puhelimestani taksia, ainakaan jos käsket niin.
-ei, en myöskään tiedä millainen on kaupungin taksinsaantitilanne juurinyt, jos kysyt tätä lähempänä neljää, niin mitäs luulet?
-vaikka olisit minkä firman pomo ja "mun ei tarvi maksaa" niin arvaappa mitä? Ihan -tun varmasti maksat. Stana jos minä saisin päättää niin tuollaiset mulkut maksaisivat tuplasti.
-savuttomassa baarissa ei tupakoida sisällä, edes "tätä yhtä"
-myöskään röökikopissa ei juoda "vaan tätä yhtä". Ja jos haen lasisi pois tupakkakopista -kun olet ollut niin -tun paviaani ettet osaa lukea niitä kolmea kylttiä silmien tasolla "EI LASEJA TUPAKKAKOPPIIN"- sitä juomaa ei haeta sinne takas. (tästä syystä mielestäni pitäisi saada puukottaa)
-äläkä mulle ränise näistä järjestelyistä, minä en ole ko. lakia kirjoittanut
-se "laseja" tarkoittaa myös pulloja. Ja kyllä myös alkoholittomia juomia ei sinne saa raahata.
-jos olet hukannut narikkalappusi, se ei ole minun vikani. Ja jos alat huutaa, syytellä ja huoritella en aio tehdä sitä vähäänkään takkisi saamiseksi.
-ojentaessasi narikka lappua "se on se musta nahkatakki"-vitsi ei ole hauska, enää. Oli ehkä 100v sitten tai n. 1000 kertaa sitten. (olen siis edelleen hevibaarissa)
-jos ravintola ei miellyttänyt "tää baari on ihan vitusta! keeron tästä kaikille jotka tunnen, en tuu tänne enää koskaan" on suht turhaa, en noteeraa sitä
-"tääl soi ihan -tun -ka musiikki" vainiin, no sehän luonnollisesti onkin ovihenkilökunnan vika, kokeile djtä, tai ole tulematta rockpaikkaan jos et voi heviä sietää
-valomerkin jälkeen ei ole soveliasta tulla laulamaan narikkaa Iron Maidenia, se kuulostaa kauhealle
Ja sitten 04:02 narikan edessä on aivan -tun turha huudella "minä olen maksava asiakas, minulla on oikeus..." aaa, wrong, ei ole! Sun pitää Lain Mukaan suksia -tuun just nyt Ja tämän jälkeen on ihan turha ottaa "mä tunnen sun pomos..."-oljenkortta, koska niin minäkin! Eikös olekkin hassu sattuma.
Silleen. Mä vihaan hevareita. Ainakin asiakkaina. Ainakin joskus.
Tääläistä meillä tänä vloppuna, katsotaan mitä kivaa seuraava tuo tullessaan.
Ps. Tämä muuten ei ollut sitä varten kirjoitettu, että joku kermaperse-oonparempikunsää-paviaani voi tulla mulle kertoon et oon paska siinä mitä teen. Kirjoitin tämän koska vitutti. Piste.
^Kyllä mä nykyään yritänkin sanoa aina "ja niiden sekoitus" mutta kyllä silti jotkut jaksaa kysyä että mitä siinä on :D
Yksi tyttö tuli eilen kanssalle ja oli ostamassa 30e villaneuletta. Vetäsin kortin ja tuli ei myyntilupaa.
Minä: Anteeks mut tää sanoo ettei ole myyntilupaa. (kokeilin vielä kaks kertaa)
tyttö: aijaa.. no siin o 100e ostoraja päivässä ja oon kyl ostanu jo 100e:llä tänään.
minä: *mykistynyt*
tyttö: mä voisin käydä automaatilla hakees rahaa
minä: No jos käyt hakemassa niin mä pidän tätä täälä tiskin takana niin kauan.
tyttö: okei.
likka jää pyörimään siihen ja 2min päästä tulee sanomaan et ei haluakkaan paitaa ja eikä tartte pitää sitä tallessa siellä..
joutu hetken aikaa oleen kyl o_0!
eli siis tulee ostamaan tavaraa vaikka tietää valmiiks ettei se kortti tuu toimimaan.. o_0! m´kay!
ai nii.. onneks en oo nuorisonosastolla... saa kuulemma kuulla haistatteluja harva se päivä..
mikä tätä nykynuorisoa oikei vaivaa??
[q]Tyranoid, 10.10.2007 13:38:
---
kokosbollar, 24.9.2007 12:37:
"Osaatko tehdä (esim.) mansikkamargaritan/Tom Collinsin/blaa blaa?"
Ja siis kysyjä on yleensä ylimielisen näköinen keski-ikäinen mies, joka on ennen baariin lähtemistään lukenut drinkkikirjaa ja päättänyt päteä baarimikolle/muille asiakkaille. --> Please! Kysytkö kampaajalta osaako hän leikata otsatukan? Kysytkö bussikuskilta osaako hän ajaa autoa?
---
No ainakin mulla on muutamia sellaisia kokemuksia joidenkin baarityöntekijöiden drinkinväsäystaidoista, ettei tuollaiset kysymykset sinänsä kummastuta lainkaan. Toki tämä on harmillista runsaslukuista ammattitaitoisten baarimestarien joukkoa kohtaan.
Vertauksesi muuten ontuu, koska bussikuskilta vaaditaan linja-autokortti. Hyvin harva kampaajakaan tekee käsittääkseni töitä ilman alan koulutusta. Baaritiskin taakse luullakseni taas (ainakin joissain paikoissa) pääsee aika helposti.
---
"Tarjoilija!!"
Ensinnäkin. Se on baarimestari, ei tarjoilija.
---
Jep. Itsekin takuulla käytät siivoojasta termiä "toimitilahuoltaja", sekä bussikuskista "linja-autonkuljettaja" (kuten ylempänäkin näkyy;)
Ei voida olettaa, että tavallinen baariasiakas tuntee tarkasti kaikki ravintola-alan ammattinimikkeet ja osaa niitä illan humussa käyttää oikein. Siinä olet kyllä oikeassa, että sormien napsuttelu ja rahan/kortin heiluttelu on urpoilua.
[/q]
Ikäväkseni täytyy myöntää, että olen samaa mieltä. Suomessa tarjoilian hommat ovat yhä enemmän "opiskelija" duunia ja silloin tosiaan edes Harwey Wallbanger, Itsemurha jopa Collins!! on helposti aivan tuntematon käsite myyjälle.
Itseäni harmittaa näin alan opiskelleena ja töitä tehneenä tämä konsensus jota esmes moni luokkakaverini ja moni muu koulutettu "tarjoilia" tunsi kanssani. Että monessa tilanteessa oli joko "alikouluttettu" tai "ylikoulutettu" Tai muutenvain vaatisi kai sitten liikaa liksaa tms kun esmes sedulaan tuntui olevan usein palkattu juurikin "opiskelija/malli/tms" jonka työskentely on mitä on ja drinksujen osaavuus on mitä on.
Tiedän ettei tämä menttaali ole pelkästään sedun heiniä, kiitos extrojen, staffien ja muiden henkilöstö vuokrausten yms..
Olihan tästä iso juttu lehdessäkin ja muissa uutisissa, kuinka tarjoilijan hommat tosiaan ovat suomessakin yhä enemmän "opiskelija" duuneja koulun ohella.
Ylimieliset asiakkaat ovat nyt perseestä kaikkialla. Mutta yksi hyväpuoli on siinä, että jos asiakas pyytää jotain drinksua yleensä "vaikeaa" niin "yleensä" kyllä tietävät mitä siihen myös tulee.
En mä koe, että se on mikään häpeä myöskään kysyä mitä drinksuun tulee asiakkaalta jos se haluaa jonkun ihan ihme nimisen jutun. Drinkit on siitä hauskoja, että vaikka niillä onkin universaalit nimet ja universaalit ainesosat. Ne muuttuu silti paljon ja samalla drinkillä onkin 3-6nimeä helposti ja ainesosat ovatkin paljon kiinni ihmisistä myöskin.. Joten kysyminen ei tosiaan ole aina häpeä..
Mitä tuosta nimikkeestä tarjoilija tai baarimestari tms. Niin en tiedä onko Kokosbollar käynyt baarimestarin opinnotkin oikein, mutta aika harva "baaritiskinkään" takana olijoista on varsinaisia "Baarimestareita" Vaan tekevät sitä hommaa ihan "asiakaspalvelijan/tarjoilian etc" paperit hallussan tai kuten ylemmästä jo ilmeni ilman niitäkään.
Tosin täytyy myöntää, että itsekin pidin itseäni enemmänkin asiakaspalvelijana tai baarimikkona kun olin sielä tiskin takana kuin tarjoilijana. Mutta en nyt lähtis kutsumaan ainakaan itseäni "Baarimestariksi" kun en mä itse ainakaan koskaan kouluttanut itseäni "Baarimestariksi" johon on siis ihan omat koulutuksensa.
[q]Tyranoid, 10.10.2007 13:38:
---
No ainakin mulla on muutamia sellaisia kokemuksia joidenkin baarityöntekijöiden drinkinväsäystaidoista, ettei tuollaiset kysymykset sinänsä kummastuta lainkaan. Toki tämä on harmillista runsaslukuista ammattitaitoisten baarimestarien joukkoa kohtaan.
Vertauksesi muuten ontuu, koska bussikuskilta vaaditaan linja-autokortti. Hyvin harva kampaajakaan tekee käsittääkseni töitä ilman alan koulutusta. Baaritiskin taakse luullakseni taas (ainakin joissain paikoissa) pääsee aika helposti.[/q]
Lähdetään kuitenkin perusolettamuksesta että sen henkilön, joka siellä tiskin takana on, pitäisi osata hommansa. Olen kyllä samaa mieltä että nykyään ravintolaan pääsee töihin ihan melkeen kuka urpo tahansa, koska alalla on kova työvoimapula.
[q]Jep. Itsekin takuulla käytät siivoojasta termiä "toimitilahuoltaja", sekä bussikuskista "linja-autonkuljettaja" (kuten ylempänäkin näkyy;)
Ei voida olettaa, että tavallinen baariasiakas tuntee tarkasti kaikki ravintola-alan ammattinimikkeet ja osaa niitä illan humussa käyttää oikein. Siinä olet kyllä oikeassa, että sormien napsuttelu ja rahan/kortin heiluttelu on urpoilua.[/q]
Tarjoilija-nimitys on jotenkin ärsyttävän alentava ja 70-lukulainen, ja se vielä korostuu kun sitä käyttävät lähinnä yli 40-vuotiaat miehet. Baarimestarilla tarkoitetaan nykyään lähinnä henkilöä, joka on rahavastuussa baaristaan ja tilittää, ja on yleensä vuorovastaava. Joku tuolla aikaisemmin mainitsi että baarimestari olisi tarjoilijoiden esimies; ainoa paikka missä noudatetaan tuota vanhanaikaista hierarkiaa on enää ruotsinlaivat, joilla olen myös ollut töissä. Siellä ne baarimestarit on niitä kyyskymppisiä tutisevia, osa-aikaeläkkeellä olevia ukkoja.
[q]Jos monimutkaisten juomien tilaaminen ruuhkatilanteessa ei ole toivottavaa, voi henkilökunta varmasti kertoa sen asiakkaalle jo tilausvaiheessa. Ehkä tästä voisi myös ilmoittaa jollakin lapulla tai kyltillä? Jos se sen sijaan on sallittua, niin miksi valittaa asiasta? Ei kai asiakkaan tehtäviin kuulu arvioida kulloistakin ruuhkatilannetta ja sen jälkeen huolellisesti suhteuttaa tilauksensa siihen?
Lisäksi en ymmärrä, miten se tipin jättäminen vähentäisi vuoroaan odottavien asiakkaiden vitutusta. Vai pitäisikö heitäkin tipata siitä, että jaksoivat odottaa jonossa vuoroaan?
Monilla ravintola-alan työntekijöillä on kova hinku tuoda tippikulttuuria Suomeen. Sinänsä ymmärrettävää, kukapa ei lisätienestistä pitäisi. (Muakin saa tipata, laittakaa ihmeessä vähän ekstraa seuraavaan tv-lupamaksulaskuunne, ne teistä jotka sitä maksavat... :D ) Mutta loppujen lopuksi tippikulttuuri puree nilkkaan juuri tippien saajia. Esim. USA:ssa tippiä saavilla aloilla minimipalkka on 2,13 dollaria (alle 2 euroa) tunnilta. Tämä siksi, että työntekijän odotetaan saavan juuri niitä pakollisia tippejä joita haikailit. Sitten kun ravintolaan tuleekin hiljaisempi ilta, jää baarimestarin päiväpalkka 15-vuotiaan viikkorahan tasolle. Ei vaikuta hyvältä systeemiltä.[/q]
Tässä nyt lähinnä purin omaa vitutustani. Niin kuin tällä threadilla olen huomannut, myös muut asiakaspalvelutyössä olevat ovat valittaneet siitä, että kun jostain syystä palvelutilanne kestää normaalia pidempään asiakaspalvelijasta johtumattomista syistä, kaikki ärsyyntyminen ja vihastuminen kohdennetaan heihin. Sen takia on mukavaa jos kaikki omalta osaltansa toimisivat ripeästi ko. tilanteissa niin ei ketään jäisi harmittamaan.
Ja JOO, en osaa quottaa, tiedän.
edit1: kiitti Kolera vinkistä
edit2: nyt meni oikein, ks. ylempi!
[q]Jone, 10.10.2007 11:16:
---
crissy, 10.10.2007 11:14:
no se on kiva et oot saanu "hämmästellä" mun kykyä olla asettumatta asiakkaan asemaan.
---
No onko se nyt ihan kohtuutonta esim. tässä tilanteessa?
[/q]
kaipa mä oon sit KAAMEE nillittäjä.. Mut joo vaikka jäisin "mielelläni" tätä keskustelua jatkamaan niin pitää lähtee töihin katteleen jos vaikka sais lisää valittamisen aihetta..
[q]crissy, 10.10.2007 09:25:
mun pointti oli se et jos sulla olis vaikka 100e ostoraja päivässä ja tiedät et olet sen ostanut jo nii menetkö seuraavaan kauppaan ostamaan lisää ja kassalla vasta toteat kun sanotaan ettei oo myyntilupaa et "joo oon kyl jo ostanu 100e:llä tänään"? eli sama ku tiedät et sun tilil on vaiks 50e rahaa ja sun ostokset maksaa 70e niin eihän sulla oo siihen rahaa..
[/q]
Joo, jos kyseessä on sen verran aikuinen ihminen, että se pysyy jotakuinkin kärryillä siitä mitä on jo kuluttanut. 100e ostoraja päivässä viittaisi vähän muuhun - se on todennäköisesti niin alhainen juuri siksi, että kyseessä on joko nuori henkilö (joilta tota hahmottamista sopii odottaa vähän rajallisemmin) tai henkilö, jolla on ongelmia rahankäytön ja/tai summien hahmottamisen suhteen.
Tiedän et tää on "asiakas on aina väärässä"-thread, mutta mua hämmästyttää kerta toisensa jälkeen se kuinka vähän pystyt asettumaan asiakkaan asemaan ennenkuin jo oot lyömässä leimasimella ja kirjoittamassa tänne.
[q]crissy, 10.10.2007 11:27:
sori ei kerkee :D
[/q]
Okei.
No, ei sit muuta kuin odottamaan sitä että seuraava asiakas pudottaa hiuspinnin maahan ja et pääset jyrähtämään kuudennenkymmenennen postauksesi neljän kuukauden sisällä siitä kuinka ne on niin perseestä.
[q]crissy, 16.10.2007 11:16:
---
kimmø, 16.10.2007 11:00:
asiakas pilaa tunnelman!
---
hei tollanen paita töihin hahahhaha
[/q]
no todellaki!
ollut taas niin raivostuttavat ensimmäiset tunnit töissä tänään
kun kaikki vakiovalittajat soittelee heti aamusta... ja myös tuolta
ns. päätoimistolta tulee jotain sekavia valitusmaileja! vittu!
[q]Freja, 3.11.2007 19:20:
---
Fiilis, 3.11.2007 19:08:
2. Hakekii helvettiin se Helsingin Sanomat aamulla laatikosta, erinomaisen ärsyttävää sovitella isoa kasaa postianne sinne laatikkoon joka toisen henkilön postiluukulla.
---
Entä, jos ihmiset menee aamuneljään töihin, ja tulevat töistä vasta, kun päiväpostikin on jaettu?
[/q]
no annettakoon niille anteeksi :S tosin turhapa on sitten valitella kun jokin lehti on siellä rytyssä tämän takia... ja tosiaan onko hesarissa mitään luettavaa ylipäänsä, kaveri tuossa valitteli taannoin kuinka mainoksia oli sivut täysi ja olivatpa tuupanneet vielä erikseenkin mainoksia väliin, ei kuullemma nähny tarvetta jatkaa tilausta =)
[q]zenny
Ite oon postikonttoris duunis ja tuleehan ne asiakkaat kyl melkein päivittäin valittaa väärin jaetust postista... toiset on enemmän vihasii ja toiset vähemmän.. ja sit pitää naputella niit sähkösii palautteit jne... hmm...
[/q]
Helpompaa se siellä konttorinkin puolella olisi :) ja ihmiset saisivat itse tulla koittamaan tuota lajittelua, ei se nyt kovin helppoa ole lajitella yli 600 ihmisen postit ja tuupata mainoksetkin mukaan.
Tapahtui eilen meillä töissä, ei onneksi mulle:
meillä on wc joka on asiakkaille ilmainen ja muille maksaa 50 senttiä. Siinä vessan ovessa ei ole tällä hetkellä lappua siitä että se toimii 50 sentin kolikoilla, koska joku asiakas ilmeisesti vei sen kotiin tai jotain kun se siitä katos jokin aika sitten ja uutta ei ole hankittu.
No kassalle tulee vanhempi rouva joka ei ole ostanut mitään ja kysyy meidän vuoropäällikkönä olleelta tytöltä, että:
"Miten tuo vessa toimii, laitoin sinne 20 senttiä ja se ei auennut"
vp: Juu, se toimii 50 sentin kolikoilla, mutta voin antaa tästä teille tälläisen poletin, jolla pääsette sinne
rouva: Tahdon sen 20 senttiä sitten takaisin, kun pistin sen sinne turhaan.
vp: En voi antaa sitä rahaa takaisin, mutta pääsette sinne vessaan nyt tällä poletilla, joten teidän ei tarvitse maksaa siitä enempää.
rouva huutaen: Minä vaadin sen 20 senttiä takaisin!
vp: ikävä kyllä en voi sitä antaa.
rouva haukkuu tytön ja firman ja lähtee kiukkuisena sinne vessaan, jäämme innolla odottamaan mahdollista asiakaspalautetta ja rouvan kuvausta tilanteesta.
Ikävää etten ollut kassalla, olisin kyllä kertonut sille että nythän se säästi 30 senttiä kun sai poletin vaikka pisti sinne vessaan vain 20 senttiä... Luulis nyt että tajuais itsekin.
[q]Jocular, 8.11.2007 15:23:
Kyllä, sulla on omavastuu vaikket ite ookkaan mitään tehny.
[/q]
Kuulostaapa hyvin paljon yhdeltä "työkaverilta", jonka kristallit olivat tippuneet kaapista lattialle (ei siitä sen enempää).
Iltalehden sivuilta löytyi aiheeseen liittyvä blogi --> http://www.iltalehti.fi/oma/showLuomus.do?id=42ef08c51642c0890116585e15e501ce
Avautumista kodinkonemyyjän arjesta. Kaikkea siinäkin hommassa saa kestää. :)
En tiiä oonko tästä jo avautunu.. mutta autoilijoiden kootut selitykset kuka on syyllinen itse ajettuun vahinkoon;
- ilma /sää ("ilma oli pimeä"..)
- liukas tie
- hirvi (ja kohdassa: myöntääkö hän syyllisyytensä -"vaikea sanoa" -alkoholi? "-voi olla")
- elukka (mikä tahansa eläin ampiaisesta karhuun)
- oma ajoneuvo (autolla on oma tahto!)
- aurinko
- penkinlämmitin (syyllinen kolariin? miten?)
- akku (mitä vikaa akussa?)
- kauniit naiset kadulla.. jne
Tekis joskus mieli palauttaa, että josset myönnä omaa ajovirhettäs ni vaadi korvauksia siltä vahingonaiheuttajalta eli liukkaudelta, auringolta, hirveltä..
[q]mayah, 19.12.2007 10:23:
Jos saa meiliä jostain sellaisesta paikasta mihin ei itse ole omaa sähköpostiaan laittanut (esim. meille), niin sieltä kotisivuilta löytyy kyllä yhteystietoja, joihin voi olla kontaktissa (tai se samainen palautelomake), jolloin voi kertoa saaneensa meiliä tällaiseen ja tällaiseen osoitteeseen vaikka ei ole sähköpostiosoitettaan kyseiseen palveluun jättänyt.
[/q]
Juu asiakas oli kyllä taas väärässä, ajattelin vaan et on mahdollista että se oli eri tavalla väärässä kuin ajattelit. Asiakkailla kun ei aina ole käsitystä siitä, mitä sähköpostiosoite on. Liiankin usein siihen laitetaan etunimi.sukunimi@example.com, vaikkakin asiakkaan oikea osoite olisi tosi_hottis87@example.com (enhän mä sellasta osotetta voi työhakemukseen laittaa - kyllähän te näätte siitä nimestä kelle se sähköposti on tarkotettu, laittakaa eteenpäin vaan).
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- ...
- 111
- Seuraava »