Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- ...
- 111
- Seuraava »
[q]zaler, 13.6.2007 17:07:
---
Annakins, 12.6.2007 23:37:
Niin no, noi laitteethan on Suomessa vielä suhteellisen tuoreita, joten sinällään en ihmettele että on ihmisiä, jotka ei oo vielä(kään) tajunnu sitä tunnuslukuansa muistaa. ...
---
nojoo.. ihan oma moka kyllä jos ei tajua sitä lukua opetella. en mä ainakaan joustais ton kanssa. ihan vittuillakseni :)
[/q]
Mua vituttaa sellaset kaupat, joissa väkisin tyrkytetään sitä kortimaattia. Yksinkertasesti; en käytä käteistä, joten muistan tasan yhden kortin tunnuksen ulkoa (enkä aina silloinkaan kun tarvis), ja siinä ei ole sirua. Ja jos noita kortteja tässä on siunaantunu neljä ni sori jos pilaan sun päiväs ku joudut vähän korttia automaatissa heilauttamaan. Eipähän ainakaan tarvii opettaa, että painat siitä ja tosta ja tästä..
[size=8]Ja aivan varmasti nostaisin mekkalan jossen sais kaupassa valita maksutapaani niin kauan kun se on mahdollista.[/size]
Mulle on käynyt kuten Annakinsille, tunnusluku ei ollut vielä saapunut Mastercardiin. Ja liikkeessä oli myös "vain vittuillakseni" -myyjä, kuin zaler, "nää on kuule nykyään joka paikassa, ei voi enää allekirjottaa missään" -tyyppi. Kun kerroin sitten, että uus kortti tuli postissa, tunnusluku ei oo vielä tullut, niin vastaus oli "tossa on automaatti nurkan takana". Ja se jeesaa millä tavalla, jos se luku on vieläkin pankista matkalla?!
Menin toiseen kauppaan. Ostin tuotteen. Allekirjoitin kuitin vailla minkäänlaisia ongelmia. Se oli 400 euroa pois sen "vittuillakseni" -kaupan myynnistä.
Nykyään ei ole ollut asiakkaiden kans ongelmia kun on aina yksittäisiä asiakkaita, eikä mitään liukuhihna asiakashommaa.
Olen kuitenkin aikani lusinu puuhamaan työntekijänä ja siitä ajasta onkin sitten kerrottavaa.
Tässä otos ehkä parhaita tapauksia:
Ajoin puuhamaan junaa aika paljon, tässä alustusta aiheeseen:
Itte paskalla ajetaan huonosti tehdyillä virolaisilla raiteilla yleensä noin kävelyvauhtia. Ohjaus toimi yhdestä tangosta vääntämällä, mitään vapaata ei ollu vaan yleensä veto oli päällä joko eteen tai taakse, se oli hiuksen hienoo touhuu pitää se rottelo paikoillaan niin ettei se nyi eteen eikä taakse. Olisi kuulemma jarrut saatu laitettua, mutta ois maksanu niin paljon ettei niin oltu tehty. Junan automaattinen eteenpäin ajo toimi niin että rautalanka lenkki pistettiin sauvan ympäri ja niin se sitten kulki eteenpäin. Usein vaunut sitten tippu raiteiltakin kun raiteet oli virolaisella taidolla tehty niin päin helvettiä, jos joku käy puuhamaassa niin voi ihan itse kattoo miten raiteet on tehty.
No joka päivä tuli joku valittaa aina että "miks mä en pidä sitä romua paikoillaan siellä laiturilla kun se nyki eteen ja taakse" Aina sitä jaksoin selittää ettei siinä ole jarruja vaan siinä on hiuksen hieno vapaa siinä jossain yläasennossa. Vähän sama asia kun väljän ratin autolla koittas päästä suoraan.
Usein oli kuulopuheita "läheltä piti tilanteista" jollon olin kuulemma melkein ajanut jonkun päältä. Itte en niistä sitten tienny yhtään mitään kun junasta ei oikeestaan nähny muualle kun viistosti horisonttiin ja taaksepäin. Voi vaan miettiä, mikä on vanhempien vastuu jos lapsi jää kävelyvauhtia kulkevan "junan" alle.
Kerran kävi sillein, että jossain vaiheessa iltaa päivän lopussa info-tyttö tuli meuhkaa, että olin kuulemma ajanut melkein jonkun lapsen päältä ja siitä oli tehty kirjallinen valitus ja mun pitää päivän päätteeks mennä henkilöstö päällikön juttusille. Kyseinen työntekijä koitti siinä haukkua mua siinä vielä ja sanoin vaan: "en ole tänne kyllä huomannu yhtään mitään poikkeavaa". Sitten myöhemmin samana päivänä menin henkilöstöpäällikön juttusille ja se oli tuolinsa takana vaan "HAHAHA junakuski ympäristöstään välittämättä ajoi romaania lukien stereot korvilla junan melkein lapsen päälle". Sitten päälikkö repi paperin viskas sen roskiin ja sano vaan "eiköhän tässä taas tiedetä mistä on kyse". Niin ja ne mun stereot oli kuulosuojaimet ja romaanista en tiedä kun ei ole sellasta näkynyt.
Siirrytään puuhamaan merirosvolaivaan, jota kanssa ajoin paljon:
Puuhamaan loistavan tekniikan merirosvolaiva oli välipohjasta (se tasanen jalusta missä kävellään) alaspäin täynnä vettä, eikä käsikäyttönen pilssipumppu oikein ylttänyt sinne. Kasvohan siellä reunoilla sitten ruohoja ja sammaltakin merkkinä siitä. No kuitenkin yleislaatunen probleema oli se, ettei kyseisen veneen moottori n. 20 hevosvoimallaan kestänyt vääntöä tai alhasia kierroksia ja tästä johtuen normaali moottorijarrutus, eli pakilla tapahtuva jarruttaminen sammutti koneen (paska moottori siis). Vene siis jotain 10 metriä pitkänä ja painoa varmaan no.. paljon, vesi ihmiset varmaan tietää ettei kölitöntä venettä ole kovin helppo tuulessa ohjastaa.
Laituriin tullessa tyynellä oli kohtuullisen helppoa kun hidasti ajoissa ja laiva lipui laituriin. Tuulella sitten tuli paljonkin ongelmia, joutu ajaa kovemmin laituriin ja miten moottori pysähdys sitten toimi? No kerron, ensin ajettiin ei kovalla vauhdilla, mutta kohtalaisella ja laitettiin "lasso" valmiiksi sitten ennen laituriin lipumista heitettiin kone täysillä pakille, äänen perusteella kuulosteltiin, että jaksaako jos meinasi sammua, heti vapaalle eli veivi ylös keskiasentoon, nappi pohjaan tyhjäkäynti päälle ja kierrosten nosto täysille, eli nappi pohjassa kahva pohjaa, sitten vaihde sisään ja taas heti pakkia. Joskus tämän joutui tekemään muutaman sekunnin aikana monta kertaa. Sillon tällön se ei riittänyt joten lasso käyttöön, eli siinä vaiheessa kun kone sammui. Kaiken yrittämisen jälkeen viskattiin tai yritettiin viskata laiturin tolppaan lasso jolla saa veneen pysäytettyä. (lasso siis sidottu veneeseen) Jos se onnistui niin vene pysähtyi ja matkustajat painautuivat kokkaan kunnon kasaan. Aina ei lassolla kuitenkaan osunut ja meni pitkäks pusikkoon joutsenradan puolelle. Ne matkustajat jotka näki tämän manuuverin johti se sitten mihin tahansa ei sanonut minkäänlaista vastalausetta. Oli usein aina aika oppikirja versiot WTF ilmeistä. Välillä miehet ja harvemmin naiset tuli sanoo, mutta kyse oli aina välineistä.
Siirrytään moottoriradan vehkeisiin:
Aika monta kertaa kävi seuraavanlainen tilanne: Asiakas tuli, lähestulkoon AINA, mies poikien tai pojan kanssa ja sanoi "ottakaa rajottimet pois meidän poika ei sellasia tartte." No usein pistettiin vastaan ja sitten tuli stadilaisen kovaa puhetta "jumalauta lande kundi nyt ne rajottimet pois saatana" No sitten sitten otetttiin ne pois ja stadilainen poika veteli ihan päin vittua joko nurin tai sitten ambulanssi-nurin sen rottelon kans. Sen jälkeen isä tuli sanomaan: "jumalauta olisitte sanonu et ne menee noin kovaa". Joo et se oli sitten meidän vika, näitä tapahtu suunnilleen kerran päivässä isommin tai pienemmin seurauksin.
Sitten veneilyyn taas:
Puuhamaalla oli ihme sähköveneitä jotka kesti tietyn painon ennen kun ne uppos, keulassa kuitenkin vähän enemmän. Sanottiin ettei ne kestä kun yhen aikuisen ja lapsen tai 2, en muista enää tarkkaan. No eikös sinne taas tullu joku "stadilainen" joka päätti et hän ajaa saatana kaikkien 4 muksunsa kans ihan miten tahtoo. Siihen sanottiin et sinnehän se uppoo sitten. No sinnehän se sitten uppos ja henkilökunta oli sen jälkeen ihan täyttä paskaa kun ei ennestään neuvonu ettei sinne voi mennä kovin montaa ihmistä. (se vaan lukee siellä aika monessa paikkaa).
Sitten jousiradalle:
Jousiradalla me työntekijät kerättiin aina ammutut nuolet pois ja usein sitten jotkut innostu ampuu tauluihin vielä sillon kun työntekijät oli siellä, mutta usein huomautus asiasta riitti. Sitten joku kerta jotkut pari luokkaretkeläista alko ampuu meikäläistä kun olin siellä nuolia keräämässä ja huusin "jumalauta vittu saatana, oon tarkempi kun te kun harjottelen täällä kokoajan et katotaan vaan kumpi osuu kumpaan". No se tilanne loppu heti siihen. Siinä sitten joku kerta oli pitkät puhelut erään romanimamman kans joka piti lapsensa hyvin kurissa ja se ymmärsi törkeen hyvin sen manne tuttaviensa tuomat ongelmat.
Puuhamaalla varmaan yli 50% kaikista ongelmista aiheutti mustalaiset, niitä ei ikinä koskenu mitkään säännöt ja usein ne joko tuli pakettiautolla takaloosi täynnä väkee maksaen parista tyypistä, mut niitten autot tarkistettiin aina kun ne takaloosit oli 95% mahiksella täynnä muuta väkee. Sitten niiden keskuudessa yleistä oli kans se et sieltä lapset koitti kävellä portin ohi ja kusettaa, et ne on jo maksettu sisään. Rahallisia ongelmia ei sitten muista oikein koitunut muuten kun muutamista paikallisista jotka tiesi mistä tulla sisään. Kieli ongelmia oli bättre folken kans kunnes ne suostu puhuu suomee suomalaiselle.
Tulipas pitkä setti ja vuodatus.
kyllä sitä punkkuu kannattaa juoda lasista, joka on isketty osittain paskaksi jos haluu saada sirpaleet huuliin ja sen jälkeen kysyä haluanko kuulla tämän samaisen henkilön laulavan rollareita illan ratoksi.
[q]opmdevil, 15.6.2007 15:16:
...
[/q]
Oletko nyt ylpeä itsestäsi?
[q]emily_, 15.6.2007 22:29:
1) Jos tilauslomakkeessamme lukee, että kirjoittakaa osoitetietoihin myös postinumero ja -toimipaikka, niin se tarkoittaa sitä myös. Tiedättehän pässit, tässä maassa on aika monta Piennartietä esim. [Juujuu, se, että se lukee siinä, hämää ihmisiä myös, kaikki tapaukset todennäköisesti inhimillisiä erehdyksiä, mutta vituttaa silti. Aim sori.]
[/q]
kannattaisko laittaa sinne erikseen validoitu postinumero-kentta?
ootteks kelannu ikina jos antaisitte lippupalvelun vaan ihan suosiolla hoitaa sen homman jos kerran ne tietaa paikat, palvelee netissakin asiallisesit ja myos hoitais kanssakaymisen ihmiskuntaa eniten rasittavimman tahon eli asiakkaiden kanssa.
Pari päivää sitten joku ukko veti herneet neään ja rupes mulle rähisemään kun meiltä ei pääse suoraan ulos,vaan joutuu ottaan jokusen askeleen ja kulkemaan pääoven kautta.. Ihania ihmisiä.. Voi että.
[size=9]Espoolaiset osoitteet muutettuna esimerkkiin: [/size]
Jos mä seison Mannerheimintiellä risteyksessä, ja näen kyltin Lahti 130 km, niin en mä siltikään välttämättä ole Mannerheimintien ja Lahdentien risteyksessä.*senkin*
Olen siis väärällä alalla, huono asiakaspalvelija ja vitun idiootti koska kysyn aivan vääriä asioita, kuten esim. osoitetta.*eiei* Kuten arvata saattaa, harakiri oli näin lähellä [], kun se ilmoitti soittavansa sen isälle ja että sen isä järjestää mulle potkut heti huomenna.*justjoo*
[q]niomic, 28.6.2007 20:58:
Keskellä päivää kaverin kanssa stadiin matkalla, bussin takaosassa. Keskustellaan jostain tapahtumasta ja kertoessani jonkun näyttäneen keskaria, teen samalla itse eleen kaveriin päin. Noh haukkasilmä kuski spottaa keskarin, vetää bussin pysähdyksiin eikä suostu jatkamaan ennenkuin lähdemme. Hänen bussistaan kun ei keskaria näytetä ulos. Vieläkin ihmettelen miten hän on edes koko homman nähnyt, koska keskari oli about sylissäni eikä todellakaan ikkunaan liimattuna ulkonaolijoita varten :)
[/q]
Keskarin näyttämisestä & busseista tulikin mieleen taas yks tilanne toissapäivältä.
Olin menossa aamulla töihin. Menen yleensä aika randomisti eri kulkuvälineillä, ja päivän valinta oli mennä yhdellä dösällä keskustaan, josta vaihto bussiin 21V jolla pääsen duuniin. Lähestyin pysäkillä olevaa 21:sta juoksujalkaa, koska a) en halunnut myöhästyä, b) ulkona satoi kaatamalla. Noh, juuri kun olen pääsemässä dösän ovelle, niin kuski lyö nenän edestä oven kiinni. Minä tietysti menen siihen ovelle, ja koputan oveen, koska dösä on edelleen pysäkillä, ja kuskilla on asiointi kesken viimeisenä kyytiin päässeen matkustajan kanssa.
Kuski huomaa minut siellä sateessa oven takana, mutta ei tee elettäkään päästääkseen kyytiin. Koputan uudestaan, ei mitään. Se vika matkustajakin katsoo vähän hölmistyneenä että wtf, mutta eipä ovi aukea. Tässä vaiheessa kun näyttää selvältä, että ovi ei aukea kun kuskikin alkaa siitä pikkuhiljaa hinata paattiaan kohti liikennevaloja, lähden kiitämään, ja näytän mennessäni keskaria kuskille, joka kyllä huomaa eleen ja puistelee ikkunan takaa päätään: sori, ei voittoa.
Homma jatkuu. Lähden siitä kävelemään, ja päätän hiippailla kaatosateesta huolimatta Kamppiin. Tuli nimittäin mieleen, että kyseisen bussilinjan 2 ekaa pysäkinväliä ovat aika hidasta menoa, kun matkalla on pari tiukkaa käännöstä, noin miljoonat liikennevalot, ja siihen aikaan vuorokaudesta aika paljon liikennettä. Kastuin kyllä matkalla vielä lisää, mutta kyllä se oli sen arvoista, kun pääsin kuin pääsinkin Autotaloa vastapäätä Kampissa olevalle pysäkille 5 sekuntia ennen samaista dösää, joka oli jättänyt minut päätepysäkille ihmettelemään.
Oli muuten näkemisen arvoinen sen kuskin ilme, kun kömmin muiden matkustajien mukana pysäkillä kyytiin kohtuullisen vittuuntuneena. Äijä oli _pikkasen_ nolona, eikä oikein tiennyt, miten päin siínä penkissä olisi pitänyt olla. En sanonut mitään kun pisti sen verran se ylimääräinen ulkoilu hengästyttämään, mutta varmasti se ukko tajusi tilanteen, ja luonnollisestihan tuosta kuitenkin piti laittaa työnantajalle terveisiä, jahka töihin saakka pääsin, ihan aikataulussa kuskin hyvästä estoyrityksestä huolimatta.
(sori off topicista, tämä olisi kuulunut varmaan tuonne asiakas on aina oikeassa -ketjuun ennemmin, mutta..)
[q]J-Gear, 26.6.2007 17:28:
*snip*
[/q]
Itse ajan taksia kans täällä pk-seudulla ja kyllä niitä kaikenmaailman alennuksen mankujia riittää.
Pahimpia on kyllä ne asiakkaat jotka tulevat taksiin ja rupeavat vittuilemaan kuljettajalle. Ei pysty käsittämään, että tullaan toisen työpaikalle ja ruvetaan aukomaan suoraan päätään.
Tyypillisiä tapauksia mihin täällä törmää:
- Kysyn asiakkaalta, että mitä reittiä mennään, kun yleensä on tarjolla moottoritietä ja pikkutietä. Asiakas vastaa, että hänelle on ihan sama ja saan itse valita -> noh tietty mennään sitten moottoritietä kun se on nopeampi -> tämän jälkeen alkaa ÄLYTÖN valitus, että mitä helvettiä yritän ryöstää ja viedä pitempää reittiä pitkin?! Miksi ihmeessä kerrotaan kuljettajalle, että reitti on ihan sama jos kuitenkin halutaan menevän jokaisen liikennevalon kautta?!
- Känniset (ja varsinkin keski-ikäiset) naiset. ;) Ne on ehdottomasti pahimpia asiakkaita, koska jos ne päättää, että jokin asia on vähän huonosti, niin voi jumalauta sitä valituksen määrää. Eräs tälläinen tapaus oli menossa Tapiolasta skattalle. Kun päästiin länsiväylälle, niin alkoi varkaaksi ja kusipääksi haukkuminen, kun olin menossa ihan väärään suuntaan. Ennenkuin päästiin ruoholahteen olin kuulemma avutonta naista hyväksikäyttävä kusipää roisto, mutta kun tultiin ruoholahteen niin asiakas menikin aivan noloks ja hiljaiseksi. ;)
- Sitten oli myös tapaus, että auto oltiin tilattu erääseen paikalliseen räkälään. Taksin mittari on tietenkin käynnissä siitä hetkestä kun taksi saapuu tilattuun osoitteeseen. Olin ihan baarin oven edessä ja sisältä näki hyvin, että seisoin siinä ulkona, mutta asiakkailla kesti tovi tulla sieltä ulos ja tänä aikana mittariin oli jo kertynyt melkein 3 euron edestä taksaa. Sitten kun asiakkaat saavat itsensä vihdoin autoon, alkaa karmea valitus, että mitä helvettiä mittarissa on jo näin paljon rahaa, vaikka he menevät tuohon kilometrin päähän! Puolimatkassa asiakkaat haluavat jäädä pois bussipysäkillä ja kieltäytyvät maksamasta tälläistä ryöstöhintaa. (Ei sit helvetti tilata sitä autoa jossei olla valmiita lähtemään?) Lopulta tosin maksavat kun saavat kuulla, että voivat vaikka tehdä rikosilmoituksen jos huvittaa ja kuitissa on kaikki tarpeellinen tieto.
- Ehdottomasti pahin tapaus on kuitenkin eräs vanha pappa joka kulkee erään kaupungin antamalla kortilla. (sirukortti jolla voi maksaa taksimatkan, myönnetään liikuntarajoitteisille jne.)
Olen kuskannut tämän papan kaksi kertaa ja molemilla kerroilla se on tuputtanut jumalan sanaa minulle. Ekalla kerralla ei jaksanu kuunnella tahi reagoida, senkun vei nopeasti perille. Mutta tokalla kerralla se oli helvetin töykeä ja lupaa kysymättään tunki auton kasettisoittimeen (Avensiksessa on vielä kasettisoitin! :) jonkun helvetin hihhulikasetin. Nykäsin tosin sen pihalle sieltä heti ja totesin, että tässä autossa ei moista kuunnella. Tämän jälkeen se alkaa huutamaan mulle, että miksei ja onko tämä joku pahoilaisen auto. Tämän jälkeen vetäsen auton melkein hätäjarrutuksella pysähdyksiin ja totean, että hiljaa tai kävelette loppu matkan. Hiljensi aika tehokkaasti tämän tyypin, mutta perillä hän manaa mut helvettiin ja olen kuulemma kusipää.
Tällä tyypillä ei ollut minkäänlaista kunnioitusta mun työpaikkaa kohtaan tai mua kohtaan. Ottaa ihan tajuttomasti päähän ne asiakkaat jotka ei tajua, että se auto on mun työpaikka ja, että mä en oo siellä huvikseni niitä kuskaamassa, enkä hyväntekeväisyyttä tekemässä. Olen vain tarjoamassa heille turvallisen, mukavan ja laadukkaan (ainakin muutama asiakas on mukavasti kiittänyt ja kehunut. Kiitoksia heille vain. :) kyydin paikasta A paikkaan B josta odotan saavani mittarin mukaisen korvauksen.
edit:
Ainiin, käyttäkää taksissa turvavyötä jooko. Vituttaa muistuttaa asiakkalle siitä, varsinkin kun takseissa on turvavyöpakko ja etupenkillä on ärsyttävä vyömuistutin. Sitäpaitti se on halpa henkivakuutus.
Mut näitä tarinoita on lisääkin, voin jossain vaiheessa lisää kertoa.
Kun ammattina on taksikuski, niin näihin idioottimaisiin asiakkaisiin tulee törmättyä vähän liiankin usein. Pistetään tähän kuitenkin yksi viimeisimmistä idioottimaisuuksista.
Kyytiin tuli about keski-ikäinen pariskunta ja määränpää oli keskellä metsää. Matka sujui ihan hyvin mukavia jutellen kunnes matkaa oli enäää muutama kilometri perille...
Rouva: Pistä se mittari 20 eurossa poikki, mulla kun on se raha täällä valmiina
Minä: Jaa, niinkö...
Rouva: Juu, ja tietysti viet meidät silti perille saakka
Minä: Jos minä vien teidät perille saakka, niin silloin myös mittari raksuttaa perille saakka
Rouva: Kenen taksi tämä oikein on?
Minä: Tämä on XXXXXX taksi
Rouva: Jaa sen... se on tuttu autoilija. Kyllä sinä meidät kotio saakka viet
Minä: Kyllä... ja mittari raksuttaa koko ajan. Jos siinä 20 pysäytän, niin sitten jätän teidät tuohon risteykseen
Rouva: jatkuvaa valitusta...
Pysäytin auton risteykseen ja otin maksun kyydistä
Rouva: Tämä on ihan surkeaa asiakaspalvelua. Anna mulle käyntikortti tai puhelinnumero, minä teen tästä valituksen ja sä et enää koskaan aja taksia. Ei taksissa voi olla noin mulkkuja kuskeja.
Annoin kuitin ja kerroin, että siinä on auton puhelinnumero ja siihen voi soittaa ja tehdä valituksen. Asiakkaat poistuivat.
Jos olisin vienyt asiakkaat perille saakka mittari päällä, olisi summa ollut ehkä 22, eli suurista rahoista ei olisi ollut kysymys. Mutta kyse on periaatteesta. Rouva vaan sattui tekemään pari virhettä...
1. Rouvan käyttämät sanat. Jos rouva olisi kohteliaasti kysynyt asiasta, olisin ehkä voinutkin viedä heidät parille saakka, mutta kun rouvan sävy oli käskevä ja hän oletti, että tietysti minä suostun.
2. Kieltäydyin asiasta ja rouva silti jatkoi nitinää. Jankuttaminen vähentää entisestään suostumisen mahdollisuutta.
3. Yritti vedota siihen, että autoilija on hänen tuttunsa. Kyseinen asia on kokolailla turhin tekosyy sille, että kuljettaja antaisi alennusta kyydistä. Olkoot vaikka autoilijan sukulainen, ihan sama... Ei ole minun tuttuni.
Jos vaikka tästä eteenpäin rouva tajuaisi, että taksissa ei hyväntekeväisyyttä harrasteta... ainakaan käskystä. Jos taksilla kuljetaan, niin silloin siitä kanssa maksetaan. Jos yritetään saada alennusta, silloin sitä kysytään kohteliaasti. Jos kuljettaja kieltäytyy, niin sitten annetaan asian olla.
Tuskin se rouvakaan ruokakaupassa toteaa, että: "vaikka noi ostokset maksaa 26, niin mulla on tässä valmiina tasan 25. Minä maksan näillä ja silti otan kaikki noi ostokset"
Tästä täpahtumasta on pari viikkoa aikaa, eikä minkäänlaista valitusta ole kuulemma jälkikäteen tehty.
[q]samsa, 27.6.2007 18:44:
- Kysyn asiakkaalta, että mitä reittiä mennään, kun yleensä on tarjolla moottoritietä ja pikkutietä. Asiakas vastaa, että hänelle on ihan sama ja saan itse valita -> noh tietty mennään sitten moottoritietä kun se on nopeampi -> tämän jälkeen alkaa ÄLYTÖN valitus, että mitä helvettiä yritän ryöstää ja viedä pitempää reittiä pitkin?! Miksi ihmeessä kerrotaan kuljettajalle, että reitti on ihan sama jos kuitenkin halutaan menevän jokaisen liikennevalon kautta?!
[/q]
Tää tapaus, josta oon valittamasta on muuten vähän tähän liittyvää settiä, joten kerronpa nyt tässä vaikka topic onkin väärä.
Oltiin juhannusaattona lähdössä Hietsusta kotiin ja käveltiin siihen läheiselle Essolle, johon sitten tilattiin taksi. Taksi sitten saapuikin ja ilmoitti välittömästi, että meitä on liikaa, joten osa jäi sitten sinne Essolle. Tässä taksikuski toimi toki oikein, josta kenellekään meistä ei ole mitään valittamista. Lähdettiin siinä sitten etenemään määränpäätä (Keravaa) kohti väsyneinä hiljaa ja rauhakseltaan. Kun päästiin lasipalatsin nurkalle, takapenkiltä ihan arasti ja kohteliaasti huomautettiin, että eikös reitti Hietsun suunnalta Hakiksen kautta Lahdentielle ole pidempi kuin toista reittiä (siitä Oopperan nurkalta ylös), joten totesin etupenkillä et onhan se varmaan mut mitäpä pienistä.
Taksikuski (joka oli tähän astikin istunut tuppisuuna naama norsunvitulla koko matkan) käänsi tässä vaiheessa Lasipalatsin taksitolpalle ja komensi meidät ulos autosta. Multa putosi leuka lattiaan, koska en voinut uskoa moista käytöstä ja kysyinkin siltä, että onko se nyt ihan tosissaan. Tosissaan sanoi olevansa ja tässä vaiheessa mä ilmoitin aika painavin sanankääntein mitä mieltä mä olen moisesta todella epäammattimaisesta ja naurettavasta käytöksestä. Siinä vaiheessa kuski kiskaisi nyrkkinsä taaksepäin ja meinasi lyödä mua, mutta lopetti kuitenkin viime hetkellä.
Eipä siinä mitään. Taksin numero on ylhäällä. Vaikka taksit on teidän työpaikkoja, niin ei se nyt silti oikeuta kohtelemaan asiakkaita ihan miten päin helvettiä tahansa. Kukaan meistä ei käyttäytynyt häiritsevästi missään määrin ja tosta reitinvalinnastakin lähinnä nopeasti mainittiin varovasti.
Otettiin siitä sitten toinen taksi ja kysyin tältä herralta (jonka kanssa ei muuten ollut mitään ongelmia - päinvastoin), että mitä reittiä se olisi lähtenyt Keravalle ko. Essolta. Vastaukseksi saimme juuri sen reitin, jonka itsekin oikeammaksi tiesimme. Kysyin myös oliko edellisen kuskin valitsemassa Hakiksen reitissä mitään järkeä. Ei kuulma ollut - Herra norsunvittu siis ihan oikeasti koitti siekailematta kusettaa ja päätti sitten vielä vetää herneet nenäänsä kun se huomattiin ja näin siitä huolimatta, että me oltais mitenkään enempiä kitisemättä kuitenkin annettu sen viedä meidät Keravalle omia reittejään ja maksettu perillä niinkuin pitääkin.
Kaveri nappas keskustasta taxin, joka ei tiennyt miten kehä III:lle ajetaan =)
Miks ihmiset tulee ravintolaan kitsastelemaan?????
kyllähän nyt kaikki sen tietää et ravintolassa kaikki maksaa!! Eilen kuultiin kaks kertaa narinaa siitä et ku vesikannusta joutuu maksaan 80snt/pöytä ( ja sitä saa lisää jos tahtoo eikä tartte uutta maksua maksaa)
ja sit yks asiakas täs erään kerran nosti metelin ku meillä ei käy american express...
Otti oikein konttorin nron ylös ja kehu ottavansa yhteyttä hämeenmaan konttoriin ja kysyy et MIKSEI MEILLÄ KÄY AMERICAN VITUN EXPRESS... Mut kuitenki sit makso ruokansa nordean pankkikortilla.....*igor*
[q]ee102, 18.7.2007 22:10:
Vielä lisäisin, että ärsytti kassalla töissä ollessa suunnattomasti, kun eräs n. keski-ikäinen mies tosissaan yritti iskeä minua ja saada treffeille.
[/q]
Haha. Mun kohdalle osui tällanen sankari:
M:"hei"
X: "hei"
M: "24,90, kiitos"
X: "mee mun kans naimisiin"
M: "enpä taida"
X "mee mun kans naimisiin"
M: "pistetäänkö muovikassiin, kiitooos heii!!!
onneksi se ei sitten enää jatkanut hokemista vaan käveli kiltisti ulos. Jännää miten oppii käsittelemään kaikennäköisiä hulluja, kun niitä töissä sillontällön tulee vastaan :D
[q]tiiplis, 20.7.2007 13:18:
---
crissy, 20.7.2007 13:00:
--- clip ---Hänen mukaansa ravintolaruokien tulisi olla siinä 10e hujakoilla... --- clip ---
---
Siis yhteensä neljältä hengeltä?????? Hyvä Lahti myötähäpeä kaupunginmiehien (vrt. maanmiehien) puolesta on joskus musertava.
Tunnustan et joskus olen itsekseni hämmästellyt et vesikannu maksaa mut en ole ajatellut et se on pöytäkohtainen juttu (ja että samalla hinnalla saa juoda itsensä vesipöhöksi *hih*).
[/q]
tosin joissain ravintoloissa (muistaakseni rossossa ja chico´sissa maksetaan henk.kohtainen vesimaksu) et tossa tapauksessa sit jos on henkilökohtainen vesimaksu niin se veden hinta voi ollakki kallis.. mutta joo meillä se on pöytäkohtainen ja se maksetaan kerran.
no uskoisin et se asiakas meinas et ravintolaruokien mm. sisäfileet sun muuta härpäkkeineen päivineen tulis maksaa sen 10e +- ... siis kaikki ruuat MAX 10e
KYSYMYS KAIKILLE! : Milloin saa asiakkaalle sanoo ihan suoraan? Millanen on se tilanne jolloin asiakas ylittää sen "maagisen rajan"...?
Eräs asiakas tokas kun kävelin hänen ohi et "jos tuo istuis mun päälle nii alta en pääsis pois".. hammasta purren kävelin ohi mutta oli tosi lähellä etten sanonu tosi rumasti..
Mietin vaan sellasta et saiskohan siinä vaihees sanoo jos asiakas menee henkilökohtaisuuksiin esim. kommentoimalla rumasti ulkonäköö tai moittimalla asiattomasti henkilön ammattitaitoo (vaikka valitettava asia ei mitenkään liity edes työntekijän toimintaan)
[q]La Petite, 11.7.2007 14:53:
---
Annakins, 11.7.2007 14:51:
---
La Petite, 11.7.2007 14:40:
mutta kyllä se Amexi on vaa hitosti parempi ku Visa tai Masteri jos liikkuu hiukankaan Euroopan ulkopuolella...
---
Mistä lähtien? Faijalla oli Amexi ja sil palo käämit ku se ei ikinä käyny missään. Ei Euroopassa eikä Euroopan ulkopuolella. Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia Visan tai Masterin kanssa, molemmat käyneet joka paikassa (jos vaan kortit ylipäätänsä käyneet siis).
---
Brasilian reissulla hotellin check outissa ei toiminu mun visa eikä kultsin masteri, oli jotain "linjavirheitä". Mun amexi toimi sit välittömästi. Ja itseasiassa Amexi toimii tääl ihan kotosuomessakin vallan useaan paikkaan. Ja tietty jenkeissä, myös Aasiassa. Mun toki nämä vain mun kokemuksiani
[/q]
Amex on vaan kauppiaalle epäedullinen, joten kaikki lafkat eivät sitä halua ottaa "kortti-ohjelmaansa". Se kun vertaa pankkikorttia ja visa electronia, on vähän sama juttu kun tää Visa vs. Amex (electronilla rahat lähtee heti asiakkaalta, mut kauppias saa rahat vasta viikon päästä: Eli electron on asiakkaalle pankkikortti, kauppiaalle luottokortti)
Edit: Siis tarkoitin vaan että Amex on kallis pienille firmoille..
[q]crissy,
KYSYMYS KAIKILLE! : Milloin saa asiakkaalle sanoo ihan suoraan? Millanen on se tilanne jolloin asiakas ylittää sen "maagisen rajan"...?
Eräs asiakas tokas kun kävelin hänen ohi et "jos tuo istuis mun päälle nii alta en pääsis pois".. hammasta purren kävelin ohi mutta oli tosi lähellä etten sanonu tosi rumasti..
Mietin vaan sellasta et saiskohan siinä vaihees sanoo jos asiakas menee henkilökohtaisuuksiin esim. kommentoimalla rumasti ulkonäköö tai moittimalla asiattomasti henkilön ammattitaitoo (vaikka valitettava asia ei mitenkään liity edes työntekijän toimintaan)
[/q]
Mullekkin kerran yks "vakkari" maahanmuuttaja, sellanen limanen äijä tokas naureskellen "mitäs sun naamalles on käyny? onks allergiaa? taidat olla pussaillu ja oot jollekkin miehelle allerginen"
Siis mullahan on atooppinen iho ja mä en sitä voi olla töissä koko ajan rasvaamassa ja siks ehkä välillä vähän rohtunu naama... Kyllä siinä vähä verenpaineet nous ja sai kyllä mies sen myös huomata. "Älä nyt suutu, suutuiks hei".
Siis ihmisiähän mekin ollaan ja kaikkea ei tartte kuunnella. Asiasta kannattaa keskusella esimiehen kanssa ja jos mahollista kutsua vaikka saman tien paikalle ja selvitellä asiaa.
Tulkaa tanne ita-europpaan. Taal asiakaspalvelu kusee ja paljon. murr..
Ollu matkalla Saksassa, Puolassa, Slovakiassa ja nyt ollaan Unkarissa. Jaljella on viel Kroatia, Slovenia ja Italia.
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- ...
- 111
- Seuraava »