Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- ...
- 111
- Seuraava »
Eräiden vanhempien käytös ravintolassa...
Tapaus 1: Kaksi naista tulee ravintolaan lastenvaunuineen lounasaikaan. He istuvat pöytäänsä ja levittävät sen jälkeen huovan lattialle pöytänsä viereen jolle laittavat lapset leikkimään ja heittelemään palloa. Kun menen ystävällisesti sanomaan ettei kyseistä huopaa voi keskelle ravintolan lattiaa laittaa, saan kuulla marmatusta siitä kuinka lasten pitää saada leikkiä ja kuinka lapsiperheitä sorretaan.
Tapaus 2: Ravintola on täynnä asiakkaita ja kiire pahimmillaan. Vanhemmat antavat jälkikasvunsa juoksennella vapaasti henkilökunnan ja muiden asiakkaiden jaloissa sekä kontata pitkin ja poikin. No joku näistä parivuotiaista LiisaPettereistä päättää jäädä leikkimään suoraan keittiön ja salin välissä olevan heilurioven taakse. Seurauksenahan on se, että kun tarjoilija tulee siitä ovesta, niin LiisaPetteri muksahtaa kumoon ja huuto on valtava. Hetken kuluttua saa kyseinen tarjoilija kimppuunsa huutavan äidin joka suureen ääneen ihmettelee, että emmekö katso ollenkaan eteemme ja kuinka tällaista voi tapahtua paikassa jossa on lapsia. Ei, meille ei ole kehittynyt röntgenkatsetta jolla näkisimme mitä oven takana tapahtuu (ovessahan on siis lasi kasvojen korkeudella joten siitä näkee mikäli joku täysimittainen takana seisoo). Ja ei, tämä ei myöskään ole lasten leikkipuisto vaan ravintola!
Hei Sinä kohtelias ja miellyttävä keski-ikäinen mies, joka toisinaan käyt minua töissä ilahduttamassa. Käydäänpä nyt läpi pari asiaa.
1. Vaikka olen vain tarjoilija/kioskimyyjä teidän hienolla klubillanne ja näin ollen palvelualalla, sana "palvelu" ei tässä yhteydessä tarkoita samaa kuin muutama vuosisata sitten kuninkaallisten hoveissa. En siis ole henkilökohtainen palvelijasi, vaikka teenkin Sinulle tiettyjä palveluksia. Minua saa tervehtiä ja kiittää (jos se ei suju oma-aloitteisesti niin edes niin, että vastaat kun jotain Sinulle sanon) ja hymyyni vastata. Minulle voi myös puhua suoraan, jos on jotain sanottavaa sen sijaa nettä nuriset vieressäsi seisovalle henkilölle ja välttelet katsettani. Tiedätkö, suurin osa asiakkaista jopa heittää itse roskansa roskikseen kioskilla asioidessaan?
2. Tiedän, että olet osakas ja muistan (väkisinkin) kasvosi, sillä olemme tavanneet useammin kuin kerran. Mutta, kuten ehkä tiesitkin, et ole suinkaan ainoa asiakas/osakas. Pahoittelen siis todella aiheuttamaani mielipahaa, kun en viime kerralla asioidessamme muistanut, käytätkö kahvissasi maitoa. Ensi kerralla toki kaadan mukisi täyteen (sen puuttuvan sentin verran), jotta saat rahoillesi vastinetta.
3. Kuten aina muistat huomauttaa, hintamme ovat suhteellisen kalliit. Minä en kuitenkaan päätä niistä, joten pisteliäät kommenttisi harrastamastamme riistosta menevät väärään osoitteeseen. Satun myös tietämään, että Sinun (tai muiden kaltaistesi kohdalla) kyse ei suinkaan ole siitä, etteikö Sinulla olisi varaa maksaa kahvistasi 1,50 hintaa, vaan periaatteesta. Hyvä, jos päiväsi paranee muille ilkeilemällä. Toivottavasti kierroksesi menee hyvin piristävän välietapin jälkeen.
4. Ikävää, että viime syksynä et pääsyt suosikkipöytääsi istumaan edellisen asiakkaan jättämien astioiden vuoksi. Ehkä huomasitkin, että ravintolassamme asioi kanssasi samaan aikaan noin 80 muuta asiakasta? Näetko yhteyden? Ensi kerralla toki yritän huolehtia, ettet joudu likaamaan käsiäsi siirtämällä poikkeuksellisesti pari lautasta pöydästä toiseen. Kuuluuhan konseptiimme mahdollisimman hyvä palvelu.
5. Arvaa mitä? Minusta Sinä olet enemmän vastuussa klubinne toimivuudesta ja viihtyvyydestä kuin minä. Itse asiassa ravintola, jossa työskentelen, on vain yksityinen yritys, joka toimii tiloissanne. Minä en siis tiedä golfista yhtään mitään enkä ole kiinnostunut ottamaan selvääkään. Minua ei myöskään kiinnosta pelituloksesi, nimesi tai hole-in-onesi.
Seuraavaa tapaamistamme odotellen.
[q]Jone, 2.6.2006 09:40:
Ui helvetti, oot muuttanut Kouvolasta Stadiin ja nyt sulla on varaa leukailla ihmisille, jotka asuvat idässä? Niin ne jyväjemmarit vaan kaupunkilaistuvat silmissä.
[/q]
Ööh.. ollaanks me esittäydytty joskus??
Jos ollaa ni oot vissii ollu aika humalassa/kuunnellu huonosti, koska mä EN oo sanonu sulle mielestäni mistä mä oon alunperin lähtösin..
Edit. Mies keravalta, otti ilmeisesti stereotypia-läpän nokkiinsa.
Tässä nyt oli tarkotus keventää aamua, mut ei aina näköjään miellyttää.. toisaalta
[q]plur ;o), 2.8.2006 15:03:
Ihme sälli kun ei tittelit kelpaa Mitä vitun väliä jos joku haluaa olla korrekti ja kohtelias? Ei se välttämättä sun pakaroita nuole
[/q]
Miksi mä titteliä tarvisin varsinkin sellaista joka mä en ole? Eikä se vältis nuolekkaan kyse on siitä vaan, et mikä o korrektia kellekin? Musta herroittelu tai "miestely" ei mulle ole korrektia koska olen poika tai nuori enkä mies enkä herra. Taasen jos mä kokisin, että joku vanha patu mua sanoo pojaks ni se on aivan oikein ja korrektia sen ikään nähden :)
Mieluiten mua sais palvella sanoen. Mitäs sais olla Komealle nuorelle Namupallalle :) Varsinkin jos myyjänä olis joku Hyvän näköinen 20-35v mies/nainen joka kuuluu ns. paremmin omaan ulkonäköönsä huolehtiviin :) Hehehe <- Tuohan se vasta olisikin Kohteliasta.. korrektista en nyt niin tiedeä hahaha
[q]Nacu, 2.8.2006 15:59:
No tietysti arvioin ihmisen ja tilanteen aina erikseen, että miten sitä sopii ketäkin puhutella. En herroittele jos mies on naisseuralaisen kanssa asiakkaana. Parhaiten homma toimii kun on iso poppoo nuorehkoja mieshenkilöitä.
[/q]
Juu en mä sitä sanonutkaan, etteikö se tilanne kohtaisesti toimiskin =P Mähän sanoinkin, että mua ei saa herroitella ja et mä en siitä yllättyis ja tippais iloisesti vaan päin vastoin.. kyllä mä omasta mielestäni toin esiin just sitä, et nää tilanteet "nimitykset niin asiakkaalle ja myyjille" on aina vaikkeita koska mikään nimike ei maistu kaikille. Toin vain tosiaan sen niiku toisen suunnan esiin. vaiks topic onkin asiakas on väärässä :)
[q]Nacu, 2.8.2006 13:17:
Itse kutsun kaikkia miespuoleisia herroiksi :D Yleensä aiheuttaa hämmentyneitä naurahduksia ja hyvät tipit ;)
[/q]
Jos mua sanois herraksi olis varma et pahastuisin tai ärsyyntyisin ja tuskin tulis tippiä.. mä kun miellän herrat ökyporvareiksi tai linnanherroiksi tai pressoiksi ja muiksi vastaaviksi yyh joita mä en tod ole.. (Ot:t P.s and Huoms... En mä väitä ettenkö vois olla miljonääri joka vois pompottaa muita ihan mielelläni, mutta kyllä mä silti niitä inhoon kun en oo itte sellanen. Olenpahan ainakin rehellinen =P)
pointsi nyt oli tähän koko neidittely/tytöttely/rouvittelu/herroittelu/pojittelu asiaan se, Että ei ole varsinaisesti mitään järkevää ja kunnollista nimikettä.. voisi tietysti sanoa vain että kassa tai tarjoilia, mutta ei noikaan oikeesti oo mitenkään hirveen hyvät.
Sama asia se on ihan noiden oikeiden oikeiden ammatinimikkeiden kanssa. Tarjoilia mä olen missä vain mä teen tollasta duunia vaiks mulla onkin barista koulutus ja kahvilassa mua pitäis sanoo baristaks ja taas baaris baarimikoks .. mut aika sama ja ei mun ammatti ylpeys kärsi tollasista.
Tietysti onko se yhtä alentavaa kuin tytöttely tai pojittelu. Mutta toisaalta jos pojittelia on 70pinen ni mä olen 20+ todellakin poika sille vaikka kuinka itteni voisin mieheksi tuntea :). Nää tosiaan on niin kamalan tilanne kohtaisia asioita joten mä olen oppinut olemaan aika neutraali ja välittämättä..
Mutta se herroittelu heheh ei kiitos =/. Ei ainakaan kun en voittanut tota 4.3miljoonaa.. sit mua olis pitänyt herroitella ku olisin ökyillyt sillä voitolla Hahaha ;)
[q]hallucinogen, 2.8.2006 14:54:
---
Cloud, 2.8.2006 14:49:
nipsnaps
---
Asiakkaana ollessani oli aika kurkoa kun "sir" ja sit herraksi. Oli kyl aika WTF aluks kun Suomessa raflassa sanotaan "yes sir". Sai se tarjoilija multa ja kaverilta ihan sievoiset tipit :P
[/q]
No mä en vaan ole sir. Mulle toi on tollasta ääslickailua. Mä oon Nuori blondi poika Lahest/turust eli suomeks Suomalainen wannabee IntellectuelMetrosexualClubStylish tyyppi joka oikeasti on suomalainen juntti eikä mikään Sir. Mä olen vain realisti.
Jos mä olisinkin se öky miljonääri mä voisinkin olla sulle se herra joka ökyilee ja sikailee että köyhät kyykkyyn, mutta nyt mä tosiaan oon ihan mä enkä mikään sir...
Kyllä mäkin englannissa hotellissa yhden kesän duunia tehneenä tiedän että kaikille pitää sanoo.. yes sir yes sir.. as u wish sir.. juttuu ku ne on siitä maksanut, mutta että mulle joku rupeis tollasta tekee ni yyyhh ei kiitos No ääslick for me no tip for u anyway
Mut sama se on teitittelyssäkin.. EN mä oo te mä oon sä tai mä eli minä.. ihan cloudi vaan.. toisaalta mua vituttaa kun tuttavat sanoo mua mun nimel sillä "oikealla väärällä" nimel eikä kutsu cloud:iksi.. vituttaa se yli kaiken.. mä oon cloudi mä oon mä tai sinä enkä oo sir hehe..
Pointsi nyt olikin se, et on aina joku joka ei vaan dikkaa siitä miten sitä nimitetään on se asiakas tai asiakaspalvelia :) Joten suck up se ärsytys joka siitä tulee se on kestettävä ihan kaikkian niin asiakkaiden kun myyjienkin :)
[q]Cloud, 2.8.2006 14:49:
nipsnaps
[/q]
Asiakkaana ollessani oli aika kurkoa kun "sir" ja sit herraksi. Oli kyl aika WTF aluks kun Suomessa raflassa sanotaan "yes sir". Sai se tarjoilija multa ja kaverilta ihan sievoiset tipit :P
[q]Juhgu, 2.8.2006 12:58:
Tuolla kioskilla on vakioasiakkaana yksi juoppo, jonka olemme ristineet Paskanpuhuja-Kariksi. Se on aika usein ostoksilla ihan lärvit, ja aloittaa lähes jokaisen lauseen "kuule poika..."
[/q]
aaaarrggh voin niin kuvitella tällasen tyypin. Näitä löytyy joka paikasta vähintään pari
Tämmönen tuli sänköpostina, tän on siis tarkoitus piristää teitä asiakaspalvelijoita, eikä niinkään ärsyttää *nauru*. Tätä threadia lukeneena nää jotkut vaan osuu niin kohdalleen
[q]Olen asiakaspalvelija - minulla on vähintään korkeakoulutasoinen tutkinto kirjanpidossa, suhdetoiminnassa, markkinoinnissa, liiketoiminnassa, atk:ssa ja swahilin kielessä.
Olen asiakaspalvelija - tietenkin muistan kuusi vuotta sitten tekemäsi tilauksen, vaikkakin sinulla ei ole tilausnumeroa ja muistelet, että se on tehty nimellä, jonka ensimmäinen kirjain on "T" tai "A".
Olen asiakaspalvelija - puhun kaikkia mahdollisia kieliä, olen vieraillut kaikissa mahdollisissa paikoissa ja tavannut kaikki mahdolliset ihmiset.
Olen asiakaspalvelija - minulle on päivänselvää, että kun puhut perjantaista, tarkoitat tietenkin tiistaita. Minulla on kalenteri täydellisesti hallussa, kun määrittelet ajankohdaksi "ei siitä kauaa ole".
Olen asiakaspalvelija - totta kai, minähän valehtelen, kun sanon ettei haluamaanne tuotetta ole enää jäljellä erikoishinnalla.
Olen asiakaspalvelija - ei tietenkään ole mitään vaivaa järjestää nopeasti 25 lisähuonetta haluamallasi erikoishinnalla. Ja totta kai minulla on oikeus poistaa alv:t hinnastasi ja antaa -50% alennuksia.
Olen asiakaspalvelija - pystyn katsomaan 10 asiakasrekisteriä, hoitamaan 5 tilausta sekä vastaamaan 15 puheluun - kaikki yhtäaikaisesti.
Olen asiakaspalvelija - tiedän tarkalleen, mitä tehdä missäkin tilanteessa käyttämättä ollenkaan rahaa tai sekuntiakaan aikaa.
Olen asiakaspalvelija - olen vastuussa ruokatarjoilusta, liikenneruuhkista, säästä, henkilökohtaisista ongelmistanne ja kansallisesta taloudesta.
Olen asiakaspalvelija - en koskaan loukkaannu, kun olen tehnyt tunnin etsintätyön vain kuullakseni sinun kertovan "ostaneesi sen muualta ja säästäneesi 5 euroa".
Olen asiakaspalvelija - minusta on ihanaa, kun ihmiset tulevat luokseni ja yhtäkkiä olettavat minun tietävän kaikki puhelinnumerot Helsingistä Ivaloon ihan vain päästäni. Tiedän myös kaikkien kilpailijoiden hinnat ja aukioloajat ja muistan ne kaikki, sehän on itsestään selvää.
Olen asiakaspalvelija - sinun ei tarvitse kertoa minulle mitään tuotteita tai nimiä, sillä olen ajatustenlukija ja minulla on jo tilaus valmiina kristallipallossani ennen kuin kerrot minulle mitään.
Minä hymyilen, olen empaattinen, sympaattinen, pahoittelen, mairittelen, hinnoittelen, esiinnyn, laulan, tanssin, steppaan, korjaan printterin ja tietokoneen sekä saan
aikaan maailmanrauhan KOSKA OLEN ASIAKASPALVELIJA.
[/q]
[q]Verano, 27.6.2006 12:03:
Jos joku on katkaissut autosta tuulilasinpyyhkimen niin kannattaa alkaa heti kättelyssä uhkailemaan oikeustoimilla, paikan päälle saapumisella lyödäkseen nenän poskelle sekä huutaa: "minä kerron tämän nyt sinulle! Kellään ei ole oikeutta katkaista minun tuulilasinpyyhintäni!!" Ja joka väliin aivan törkeää kiroilua.
[/q]
Mut hei jos se tuulilasinpyyhin oli hänelle tärkeä.
"kolaroin poikaystäväni autolla.. saamme outoja laskuja.. mitä nämä ovat?"
- Poikaystävän nimi?
- Rekisteritunnus?
- Mitä/minkälaisia laskuja?
JOTAIN?!
(ja viestin lähettäjä kun ei ole meidän asiakas)
ehkä vähän väärä topic mut enivei.
Argh. On ihan kiva, että joku blokkaa sun puolesta, mutta se, että katson ympärilleni, teen tilannekatsauksen, kun oon tullu töihin, ei tarkoita sitä, etten aio niitä laseja sieltä hakea. En vain ehdi siinä minuutissa katsoa ja juosta tekemässä samalla hetkellä ajattelemani asian, kun tulee jo kommenttia "tässä on sulle töitä, niin ei tarvii seisoskella" *ding**toktok* Enkä tosiaan jaksa pitää mitään barbie-irvistystä naamalla koko työvuoroa, etenkään kun ei ole niitä asiakkaita. Ja mikäli asiakkaalta saa hymystä huolimatta tylyä äänensävyä, niin en ehkä seuraavalla kerralla jaksa enää hymyillä. Saati jos asiakas on naamat. Jep. En saa selvää tilauksesta, rahoja saa odotella, jonoa kertyy jne.
Ainiin, mutta OLENHAN ASIAKASPALVELIJA!
[size=8]edit: Nakertaa.[/size]
Asiakas valittaa laskusta;
"Tämähän on ihan naurettavaa että tällaisesta laskutetaan!"
- Kyllä tästä itseasiassa menee maksu aivan kuten vastaavistakin tuotteista.
"Ihan sama minulle, en ole maksanut sitä vielä, enkä aio maksaakaan. Heitän sen nyt roskiin."
- hmm... (*ding*).. vai niin. Kiitos soitosta.
"klick"
mitä tohon nyt sit enää sanois..*eikä*
perintäkirje tulee perästä
Asiakas oli ostamassa lastensänkyä (siis pelkkää puista sänkyä, ei patjaa). Myyjä kertoi, että sängyn tilaamisessa keskusvarastolta menee muutama päivä. Asiakas katsoi myyjää hurjistuneena ja totesi, että edellinen sänky oli jo myyty, ja jatkoi kysymällä kauhistuneena: "MUTTA EIHÄN SILLÄ OLE SÄNKYÄ SITTEN. MISSÄ LAPSI NUKKUU SILLÄ VÄLIN?". Myyjän teki mieli vastata: "No voi herranduudelis, eikö se äidin pikku mussukka voisi nukkua vaikka sitten patjalla lattialla? Saisi sekin lapsi elämään vähän jännää vaihtelua".
[q]äm, 28.7.2006 10:47:
Äiti Koponen huutaa niin, että Burberryn laukku tärisee: "20 prosenttia?! 20 prosenttia?! Siis miten ihmeessä sä voit kuvitella, että joku 20 prosentin alennus korjaisi ton pöydän?! SINÄ esittelit tämän pöydän meille, joten SINÄ hankit meille ehjän sellaisen!!"
Myyjä toistaa ystävällisesti, että valitettavasti se on tosiaan koko Suomen viimeinen kappale.
Äiti jatkaa "Tämähän on ihan huijausta, miten te voitte pitää tuollaista sitten edes esillä! Minä vaadin ehjän tuollaisen pöydän, MINÄ OLEN MAKSAVA ASIAKAS!"
[/q]
Miten ihmeessä tää kuulostaa niiiin tutulta? Kumma kyllä, yleensä hankalimpia asiakkaita tuntuvat olevan ihmiset, joilla on paljon rahaa, ja joille vastaavilla alennuksilla ei ole niinkään suuran merkitystä päivittäisen elämän kannalta. Ehkä niin, että nyt ei heti tässä kuussa voi ostaa sitä uutta golfbägiä kun edellinen on viimekauden mallia, mutta en laskisi sitä päivittäiseen elämään kuuluvaksi ongelmaksi. Ja osa aikuisista tuntuu taantuvat ihan kummalliselle tasolle, jos tuotteessa on jokin vika. Vaikka se vika olisi sellainen, että se ei haittaisi mitenkään tuotteen käyttöä, esimerkiksi jos pöydänpinnassa on pieni naarmu, niin tuotteesta pitäisi heti saada 50 prosenttia alennusta.
Säästääkseni myyjien hermoja kerron teille jo etukäteen, että kun menette ostamaan uutta toimistotuolia, se on osina. Vaikka mallit ovat myymälässä esillä, kyllä, se tuoli on palasin laatikossa jonka saat itse koota. KYLLÄ, siellä laatikossa on ohje. EI, et saa ostaa mallituolia. Koska jos ostat sen, kaupassa ei ole mallia, ja jos mallia ei ole, eivät ihmiset osta tuoleja. Myyjä ei voi sille mitään jos olet kädetön idiootti, joka ei edes saa kahta legopalikkaa yhteen.
Jos tarvitsee jotain erityisosaamista vaativaa palvelua, kannattaa mennä ostoksille arkipäivinä klo 10 ja 16 välillä. Tällöin paikalla ovat yleensä osaavimmat myyjät, sillä iltaisin ja viikonloppuisin erikoiskaupoissakin työskentelee opiskelijoita, joilla ei ole monesta asiasta harmainta aavistustakaan. Ja jos heitä ei ole kunnolla koulutettu/perehdytetty töihinsä, se ei ole heidän vikansa, ja heille ei kannata siitä valittaa.
Pelottaa ajatus siitä, millaista on olla asiakaspalvelutyössä, kun nykyinen "kaikkimullehetinyt"-sukupolvi kasvaa aikuisiksi. Myyjä tänne NYT, kaiken pitää tapahtua HETI, mikään ei saa maksaa MITÄÄN (tai edellyttää mitään vaivaa) jne.
Tälläkin hetkellä duunissa myyjänä eräässä rautakaupassa ja kokemuksesta voin sanoa että jos asiakas tulee myymälään periaatteella "noille myyjillehän voi aina vittuilla ja purkaa tunteita huonona päivänä" niin
helpoiten sen asiakkaan saa hiljaiseksi vastaamalla sen vittuiluun, vaikka ihan asiallisesti. Yleisesti ottaen noi vittuilijat luulevat että vittuilu ja kovistelu parantaa palvelua heidän kohdallaan eikä ne todellakaan odota että myyjä ehkä saattaisikin vastata asiakkaan vittuiluun ja avautumiseen, mutta ainakin itse sanon asiakkaalle enemmän tai vähemmän asiallisesti että toi sun kiukuttelu ja vittuilu ei paljon auta sekä kantsis pitää se suu pienemmällä jos sä oikeasti haluat palvelua.
Ja olen itseasiassa saanut vain positiivistä palautetta esim. lähimmältä esimieheltä siitä miten käyttäydyn vittumaisia asiakkaita kohtaan.
[q]mekaanikko, 28.8.2006 16:16:
---
Cloud, 28.8.2006 16:12:
TOSIN pankkien vika tää koko paska on kun ei rakenna siihen toimivaa järjestelmää vaan pitää tällästä paskaa yllä.
---
Pankkien vai pihien yrittäjien jotka eivät investoi laajakaistayhteyteen? Siis syy siihen miksi kaupoissa toi kortti varmentuu nopeasti ja ravintoloissa yleensä hitaasti on käsittääkseni ihan puhtaasti käytetyn kaistan leveydessä, paremmin tietävät korjatkoon jos olen väärässä.
[/q]
Kyllähän se nopeus hyödyttää, mutta käsittääkseni se tulee kaikille omana sisäisenä pankin yhteytenä? Ainakin näin on tapahtunut paikoissa missä itse olen ollut töissä ja muissa tuttujen firmoissa joten se on kaikille näille ollut samanlainen compakti suora yhteys pankkiin. Voipi tietysti olla että baareille on omanlaisensa "hitaampi" yhteys kun kaupoille? Ja voihan se olla että baareilla ei tietty ole halua hankkia sitä nopeaa "supermarkketti" yhteyttä jos sellaista heille tarjotaan. Tiedä siitä sitten. Tietysti olis kiva tietää, että jos näin on niin mikä on esim hinta ero näissä yhteyksissä ja miksi niissä on hinta eroja jos asia on näin.
Sitten se toinen juttu. Vaikka yhteyksissä oliskin eroja. Ongelma ettei aina saada yhteyttä tai yhteys katkeaa johtuu ihan pankista. Sillä pankillahan ei ole loputtoman suuri serveri ja jos samaan aikaan kyseiseen pankkiin tehdään monta sisään loggausta se kuormittuu ja tukkeutuu.
Kyllä nämä ongelmat ovat minusta enemmänkin pankinpäässä olevia kuin firmoilla.
Poliisit tulivat mun kassalle paikkaan x. Toinen poliisi osti purkkaa ja leivän.
Toinen osti vettä ja tulitikut...
Tottakai tunnollisena kassatätinä kysyin tupakkatuotteiden ostajalta papereita.
Poliisi naurahti ja kaivo paperit esiin ja sanoi: "Tää on se kohta kun syytät mua myymälävarkaudesta ja vääristä papereista. Eiks nii?" ja -ilme päälle.
Tapahtuman jälkeen nauratti viel kauan ja fiilistelen tapahtunutta vieläkin
Oon aina ollu sitä mieltä, että poliiseilla ei oo huumorintajua. Mielipide kumottu!
Jos kyseinen poliisi jotenkin sattuis lukee tän postauksen.
Kiitos sinulle. Pelastit päiväni.
-Päivä pelastettu
Tosin on noita urpojakin nähty asioimassa. Esimerkki viime lauantaista:
"kaksviiskyt kiitos"
"no mä maksan kortilla"
"pankki vai luotto?"
"no laita luotto"
*zik piip*
"allekirjotus tähän"
"VITTU LAITKOITKO SÄ LUOTOLLE!?"
"joo?"
"Ootko ihan pellekusipäähomorunkku" " (kiroilu jatku.. En muista miten)
"anteeksi. Mä soitan kassavastaavan hoitamaan tän"
"ei jumalauta.. Sä et soita kellekkään... Mä hoidan tän jutun"
Kyseisen tapahtuman jälkeen en saanut enään rekrytointifirman kautta duunia kyseisestä kaupasta... Asiakas on aina oikeessa. Yea right.
Edit: -typot
[q]daffy, 12.6.2007 22:49:
Olisko niin että se likanen pöytä on se raflan paras pöytä (ainakin ko. henkilön mielestä)? Kyllä mä ainakin istahdan siihen vapaana olevaan likaiseen ikkunapöytään ennemmin kuin puhtaaseen kyökin oven vieressä.
[/q]
Ton ymmärtäis, mutta ku ne istuu aina siihen likaseen pöytään vaikka se ois se talon "huonoin" pöytä.
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- ...
- 111
- Seuraava »