Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 392
- 393
- 394
- 395
- 396
- ...
- 798
- Seuraava »
Mikä on emulaattori (emulgaattori...mikälienee *iloinen*)??
Rekisteröidyin konsolipelifoorumille, kun on vähän tuosta SNES:istä kyseltävää ja siellä ne jauhaa jostain emulaattorista. Sen verran oon saanu selville, että se ei oo ollenkaan kunnioitettavaa pelata sillä ja juu...että sillä siis yleensäkkin pelaillaan, siis niitä normaalikonsolien pelejä.
Mut siis häh?
En viitti siellä alkaa kyseleen, pitävät mua ihan tyhmänä. Ja täällä sen kai oo niin välii enää.
[q]Remotion,
kognitio = tajunta, josta johdettuna,
kognitiivinen = tiedollinen, tiedon ja ymmärryksen alaan kuuluva; tajunnallinen
dissonanssi = riitasointu
eli tuntuis asaiyhteydestä riippuen tarkoitavan järjenvastaisuutta, tai jotain vastavan laista ajatusta.
[/q]
Eiku tää oli nyt jo selvitetty, tulevia hankaluuksia ajatellen kyselin. Kiitos kuitenkin.
Ja tuo pienehkö sivistyssanakija on kyllä ahkerassa käytössä jo ennestään ja toimii yleensä loistavasti. Nyt enemmänkin etsiskelen semmoista, jossa olisi valmiita kokonaisten käsitteiden (vakiintuneita) suomennoksia.
Ehkä semmoista ei ole. En tiedä.
[q]akir0,
Emulaattori on ohjelma tai laite, joka emuloi olevansa jotain muuta. Käytännön esimerkkinä PC:n Snes-emulaattoriohjelma emuloi olevansa Snes-laite, jolloin voit pelata sillä Snes-pelejä.
Ja pakollinen wiki-linkki http://fi.wikipedia.org/wiki/Emulaattori
[/q]
En mä tosta Wikipedian selityksestä tullu kyllä hullua hurskaammaksi. Siis jummarsinkö oikein...jos mulla on koneella NES:in Mario ykkönen, niin sillon se on niinkun se emulaattori? Mutta mikä siinä sitten on sitä emulaattoria? Vai onko emulaattoria oikeastaan olemassakaan, vaan se on siis niitä ykkösiä ja nollia? Tai mitä lienee bittivirtaa...
Eli voiko semmosta laitetta fyysisesti ees olla, kun emulaattori?
Ja miten ne pelit sinne sitten saadaan? Tarviiko jokaiselle konsolille oman emulaattorinsa vai onko siellä yksi emulaattori vaan ja sitten sinne jostain voi niitä pelejä saada?
Jooh...ei oo ihan pakko selittää, mutta mua kiinnostais kyllä
tietääkö kukaan, millä bussilla pääsis parhaiten mellunmäestä/länsimäestä vantaan varistoon (askon kohille)? apuij?
Mitä tarkottaa, että jokin tuote on mintti? Asiayhteydestä päättelin, että tarkoittaisi, että tuote on hyvä, mutta onko jotakin tarkempaa selitystä? Mistä kyseinen sana tulee?
[o]Millä hakusanoilla löytää googlesta semmoisen sanakirjan/sanaston, jossa selitetään nettislangia. Tiedän sellaisia olevan, kun tuota minttiä yritin etsiä, mutta en perkule löytänyt.[/o] Heti kun keksin tuon nettislangi sanan, niin löysin sanakirjan. Minttiä en tosin sieltäkään löytänyt.
Niin ni tulin sitte tänne ährään
[q]Snaggo, 25.7.2007 15:14:
Kaupassa maitohyllyn ohi kulkiessani silmiini osui Yö-maito -niminen tuote.
Miten yö-maito muka eroaa tavallisesta?Miksi se on kalliimpaa?
[/q]
Se ON lypsetty yöllä. Siihen erittyy jotain ainetta enemmän öisin, kuin päivisin. Toiset laktoosiintolerantikot ei saa siitä oireita.
Wanha kunnon wikipedia auttaa tässäkin http://fi.wikipedia.org/wiki/Y%C3%B6maito
[q]blastic, 25.1.2007 14:49:
---
Lyylikki, 25.1.2007 14:47:
Mitä tulee Spaghetti alla puttanescaan?
---
http://www.mediterrasian.com/delicious_recipes_pasta_puta.htm
[/q]
Kiitti ja hyi helkkari. Ei tartte mennä huomenna Via:n lounaalle
Lainaan tuolta toisesta topicista, kun ei mielestäni kuulu sinne tämä kysymys:
[q]Apo, 16.2.2007 13:48:
...pölöpölöpölö ruletti pölöpölöpölö...
[/q]
Onko ruletissa kaikki "koloset" aina punaisia tai mustia? Siellä ei ole yhtä kolosta, josta saattaisi hävitä kaikki rahansa? Vähän kuin pokerikoneitten tuplauksessa seiska.
Olen muuten tarkkaillut sitä tuplausta ja olen iiiiiihan varma, että sen seiskan todellinen ilmaantumis todennäköisyys on enemmän, kuin seiskalla oikeassa pakassa. Ei tarvitse nimittäin montaakaan kertaa tuplata, niin johan se seiska sieltä tulla tupsahtaa.
[q]tir, 7.3.2007 20:51:
mistä saisi laturin tollaseen perusnokiaan? (6021 mallinen)
ja maksaako ihan hirveästi?
[/q]
ACP-7E Näyttäisi maksavan Verkkokaupassa 6,90 euroa. Itselläni on ACP-12E:tä (joka myös käy siihen) ainakin kaksi kotona, enkä niitä enää tarvitse, koska puhelinmalli vaihtui. Saat toisen, jos haluat.
[q]a-j, 7.3.2008 16:04:
---
nethr, 6.3.2008 22:30:
Miten ihmeessä tän Cow Runningin level 16 selvitetään
On menny vasta yks päivä ihmetellessä
![*nauru*](/storage/app/uploads/public/56b/b59/706/56bb597068fcc012894231.gif)
---
lehmäpeli! <3
![*nauru*](/storage/app/uploads/public/56b/b59/706/56bb597068fcc012894231.gif)
jotain 3-4v sitten jouluna koukahdin täysin ton ykkösversioon :D
http://www.fetchfido.co.uk/games/cow-running/cow-running.htm
![*piis*](/storage/app/uploads/public/56b/b59/fab/56bb59fab2df1111773000.gif)
muistaakseni ainakin 24 kenttää, tai jonnekkin sinne jäin jumiin
![*hih*](/storage/app/uploads/public/56b/b58/46c/56bb5846c922e313854520.gif)
[/q]
Miten toi lehmäpeli toimii?
Vähänkö ärsyttävää, kun en tajuu. Eikä toi kielikään aukee mulle yhtään
![*vink*](/storage/app/uploads/public/56b/b5a/f40/56bb5af40405d785223699.gif)
*muoks* Kyllä se näköjään se kielikin vähän aukes. Eli raahaa ja pudota...ja juakse.
Jos mulla on Adobe Acrobat asennettuna koneelle, niin saanko mä jotenkin tehtyä pdfstä Excelin?
Alkuperäinen siis ollut selkeästi Excel taulukko, mutta joku saakelin vompatti on lähettänyt sen eteenpäin pdf-tiedostona. Soittamallahan sen varmasti saisi, mutta...plääh...
[q]deena:
Miksei hampparipaikoilla ole kotiinkuljetusta??
[/q]
Oon kuullu huhua, että Tikkurilan Mäkki olisi kotiinkuljetusta joskus kokeillut, mutta asiakkailta oli tullu valituksia siitä, että perunat oli menny mömmösiksi.
Esimerkiksi Hesburgerissa perunat saa olla siinä lämpölampun alla enintään 12 min paiston jälkeen ja se rasvakeitin laskee sitä aikaa. Ja jos ne pernoot on siinä kauemmin, niin niistä tosiaan tulee sellasia lötköjä ja pahoja.
Mut hei. Miksi viiltohaavoihin sattuu enemmän, kun "tavallisiin" haavoihin?
Automaattinen päivitysjuttu ehdottelee, että mä asennan jonkun ohjelman, joka tarkistelee, että onko mun Windows aito. Mulla on aito Windows, mutta mä olen ihan varma, että tässä on joku koira haudattuna.
Onko tässä? Kannattaako sitä asentaa?
[q]crissy, 16.12.2007 18:07:
kun parkkihallista ajetaan ulos vaikka la klo 18 jälkeen (tai vaikka vähä ennen) niin puomi on melkein aina ylhäällä, niin miksi melkein kaikki (jotka ovat mun kans samaan aikaan poistunu) tunkee sen lipun sinne laitteeseen (millä sen puomin saa auki) ??
miksei ne vaa aja ulos?
[/q]
Ne ei varmaankaan usko, että se puomi pysyy siellä ylhäällä, vaan ajattelevat, että juuri niitten kohdalla se puomi kuitenki putoais takasin alas. Sitten menis autosta katto ihan mäskäksi, eikä se olis kiva.
Toisaalta se, että on jo valmiiksi ettinyt sen lapun esille ja ruuvannu ikkunan auki, niin kai se on sitten vaan "helpompaa" tuikkaa se paperinpalanen sinne koneeseen. Eipähän jää sotkemaan autoa.
Aina sanotaan, että iho tarvii kosteutta. Mut miks sitten suihkussa kun käy niin iho kuivuu? Kun eikös se vesi siinä ympärillä oo just sitä kosteutta? Kyl mä sen vielä ymmärtäisin, että se pysyis samanlaisena kun suihkuun mennessäkin, mut miksi se kuivuu?
Jaaha...en mä nyt tiedä, että kuuluuko tämä tänne, mutta kokeillaan. Jos mä käytän Operaa selaimena, niin voinko mä poistaa Explorerin (siis sen selaimen *vink*)? Kun sieltä tulee aina miljoona pop-up:ia kun mä avaan koneen ja mua ärsyttää ne.
Olen päivittänyt AntiSpywaren ja Nortonin AntiViruksen, mutta ei ne kummatkaan löydä ainakaan tällä hetkellä mitään mistään. Vai tota mitäköhän mun sitten pitäis tehdä? Että aika tyhmähän tää kysymys on kai.
Miten ja miksi sormenjälki muodostuu?
Jos ihmisen kloonaa, niin onko sillä kloonilla sama sormenjälki? Vai vaikuttaako sormenjälkeen ulkoiset tekijät?
[q]Garo, 21.12.2005 17:41:
Mistä tulee sanonta "annetut hommat tehdään hyvin ja ajallaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat"?
- Garo
[/q]
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat" - Koskela Väinö Linnan Tuntemattomassa sotilaassa.
[q]Ninka, 2.1.2006 17:23:
Voi kulta pienet kertokaan mulle mikä sellanen nettikauppa on mis myytiin esim. twister pussilakanaa ja jotain muurahaisten hyytelö koteja??
[/q]
Pulju, joka jo mainittiin on hyvä, mutta myös http://www.mulletoi.com myy kaikkea hassua.
Ai nih. Ja sitä piti kysymäni, että mistä ATK/nörde/data/tietokone (siis en todella tiedä, mikä olisi oikea nimi) kaupasta saa Helsingissä hyvää palvelua, jos on vaalea tukka ja ei osaa kertoa asiaansa nörttitermein? Niinkun jos ei ymmärrä hölkäsen pölhäystä prosessorien, adapterien, piuhojen tai oheislaitteiden päälle eli ei puhu nörttiä?
Tietoasemalta saa aina iha pasaa palvelua ja Verkkokaupasta ei saa palvelua ollenkaan. Tietokonetta ostaessani sain ehdottomasti parasta palvelua Mustasta Pörssistä, joka oli mielestäni hieman kummallista. Niitten myyjät kai koulutetaan oikeasti myymään, mutta sieltä on noita piuhoja sun muita hieman turha lähteä hakemaan.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 392
- 393
- 394
- 395
- 396
- ...
- 798
- Seuraava »