Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]pirpeli,

Matkahuollon sivuilta löytyy suoraan aikatauluhausta Tre rautatieasema- TAYS :)
Ainakin pikavuoro Tre-J:kylä suoraan asemalta, 90Y ja muutama muukin menee.
[/q]

Tampereella on myös liikennelaitos, joka siis ajaa Tampereen sisäisiä busseja. On jopa palkittukin joistakin ansioistaan ja otti sähköiset matkakortit käyttöön yli viisi vuotta aiemmin, kuin esimerkiksi pääkaupunkiseudun lähiliikenne.

http://www.tampere.fi/tkl/

Alkuperäistä kysyjäähän tämä ei taida enää helpottaa, mutta muita

Nimittäin TAYS:iin pääsee useammallakin kaupungin bussilla esim. 16 ja 28.

[q]Android,
Tuossta "testaa kuinka pitkään elät"-topicista heräsi kysymys, mistä johtuu että naisten odotettu elinikä on huomattavasti korkeampi kuin miesten?
[/q]

Siis tuata. En nyt tiedä, että haetko ihan tätä, mutta syntyneistä lapsista pojilla on suurempi lapsikuolleisuus. Toisaalta urospuolisia ihmisiä syntyy enemmän, kuin naaraspuoleisia, joka tietenkin tasaannuttaa tätä lapsikuolleisuutta, mutta yksittäisen penikan odotettu elinikä on näin pienempi.

Mitään sen kummempaa tieteellistä faktaa tähän en pysty tarjoamaan, joskus lukion bilsantunnilta opittua. Se miksi poikalapsia kuolee enemmän johtuu ihan siitä, että tuppaavat yleensä olemaan rämäpäämpiä kuin tyttölapset. Ja tässäkin poikkeus vahvistaa säännön.

Kun nyt näitä englanninkielisiä tiiliskiviä tässä lueskelen ja välillä on vähän solmussa käsitteiden suomennosten kanssa, niin löytyykö jostain netistä semmoista sivustoa, jolle olisi kerätty erilaisten käsitteiden suomennoksia? Tai löytyiskö esim. kirjastosta semmosta opusta?

Kun eilen sitä kongnitiivista dissonanssia ihmettelin ja tänään tuntuu löytyvän lisää. Aina ei jaksaisi Klubbarilta kysellä

[q]Dementation,
Mä oon aina luullut että tantraseksi vaatii harjoittelua... Mutta oon näköjään saanut synnyinlahjaksi taidon harrastaa tantraseksiä... Sillä alle 10% seksistä mitä oon harrastanut on tuottanut mulle orgasmin ja kyllä multa siemensyöksy 95% kerroista on tullut... Mutta yleistäminen on onneksi kivaa ja vähemmistöjä voi aina syrjiä *hmph**piis*

Edit: Yks sana puuttu
[/q]

Enköhän mä tässä nyt lähinnä tarkoittanut tuota juttua toisin päin, että tantraseksin harrastajat voivat saada niitä orgasmeja ilman sitä siemensyöksyä. Tarkoitus ei ollut saattaa kenellekkään hernettä nenään, mutta olen pahoillani, jos näin kävi. Ja olen pahoillani puolestasi, jos on orgasmivaikeuksia. Ehkäpä se tantraseksin harjoittaminen saattaisi auttaa.

Miksi nainen saa orgasmin? Siis kun mies laukeaa (ja nyt tähän ei mitään määkymistä siitä, että miehen orgasmi ja ejakulaatio ei ole sama asia, yleensä on, tantraseksit erikseen), niin sehän siinä sitten purskauttaa sitä siemennestettä ja senhän me tiedämme, että siitä tulee vauvoja. Joten sitä siis tarvitaan lisääntymisen kannalta. Onko naisen orgasmi puhtaasti olemassa vain nautinnon vuoksi?

Eipä siinä...mukaviahan ne, mutta tuli vaan mieleen

[q]Freja, 28.8.2006 10:12:
Jos äitini ja isäni asuvat vaikka Vaasassa, mutta äitini käy synnyttämässä minut Laihialla, niin onko syntymäpaikkani silloin Vaasa vai Laihia? Eli lukeeko virallisissa papereissani, esim passissani, syntymäpaikkana Vaasa vai Laihia?

[size=7]Todistakaa nyt joku et mä oisin kerrankin oikeessa..[/size]
[/q]

Kyllä se niin menee, että vanhempien asuinkunnan mukaan määräytyy myös lapsen syntymäkunta. Monissa pienissä kunnissa ei nimittäin ole edes sairaalaa, jossa voisi lapsia maailmaan puskea. Synnytyssairaaloita on 34:llä paikkakunnalla ja kuntia on kuitenkin yli 400. Esimerkiksi Kangasalta ja muista Tampereen ympäristökunnista käydään synnyttämässä Tampereella TAYS:issa, eikä ne kaikki siellä ähelletyt lapset ole tosiaankaan Tamperelaisia.

Tuota noin. Jos korvakoru on ruotsiksi örhänge, niin onko nenäkoru näshänge, napakoru navelhänge ja kielikoru tunghänge? Löysin äsken laatikostani korvakorut, joissa luki, että örhängare. Kuulostaapa aika hassulta, jos muistakin reijitetyistä käytetään tuommoista hänge/hängare nimitystä.

Ingen åning?

[q]Kriss G,
Kuinka järjetön pätkä syntyisi jos Trent Reznor, Dave Gahan ja Marilyn Manson tekisi kolmistaan pokeleffan? Eilen mietin vaan sellasta kivaa.
[/q]

Kysymyksesi sain sydänsuruista kärsivän, Trenttiä ja Marilyn Masonia fanittavan ystäväni nauramaan ensimmäistä kertaa tänään o/

[q]lostgone, 4.10.2006 16:30:
Kävin lyllertelemässä uusilla urilla, niin jäin pohtimaan näitä kevyenliikenteen liikennesääntöjä.*joo* Jos kyltissä on yläpuolella jalankulkija ja alapuolella pyöräilijä, niin kummalla puolella mun pitäisi läähättää eteenpäin? (Joop, moon maalta).
Ja onko lenkkipoluissa aina jompikumpi puoli lenkkeilijöiden vai vaihtuuko se ihan samalla lailla q esim. normi maantiellä, koska monestihan se merkki on maalattu maahan?*ding*
[/q]

Hah...vai että maalta. Siellä maallahan niissä pikku taajamissa ne kaikki kevyenliikenteen väylät on merkattu niin, että kävelijä ylhäällä ja pyöräilijä alhaalla, ja se sitten tarkottaa sitä, että suditaan menemään "normi" liikennessäännön mukaan. Eli aina oikealla ja ohitetaan vasemmalta. Niinkus tielläliikkuessa esim. autolla. Mulle on ainakin ollu huomattavasti vaikeampaa sisäistää tätä pyöräilijät toisella puolen molempiinsuuntiin ja kävelijät toisella puolen. Hoh.

Jälkimmäistä kysymystä en kyllä ymmärtänyt. Ei lenkkipoluilla ole mitään merkkejä maalattuna, sillä lenkkipolku=pururata. Ainaskin siis mun mielestä

Pystyykö kukaan muu, kuin yksityisviestin vastaanottaja ja lähettäjä lukemaan sen viestin klubbarissa? Siis periaatteessa. Saako modet sen näkyviin jotenkin tai joku hakkeri?

Mitenkäs esimerkiksi galleriassa tai muilla foorumeilla sama juttu toimii? Samalla tavalla?

Mietin vaan, että jos on jotain häiriköintiä tms.?

[q]larzizi, 10.1.2007 16:35:
Hiusväripurkeissa sanotaan aina, että väriä ei saa jättää purkkiin ja heittää pois. Mutta miksei niissä koskaan kerrota, että mitä sille sitten pitäisi tehdä? Yleisin vastaus varmaan olisi, että pistä kaikki vaan päähäs, mutta itse ainakin tuli lyhyttukkaisena monesti vastaan tilanne, jossa sitä väriä ei vaan olisi voinut enää pistää lisää. Tai no... olisi, mutta seuraavaksi se olisi sitten valunut lattialle.
[/q]

Ja kun on tarpeeksi monta kertaa "tuhlannut" niitä hiusvärejä lyhyeen tukkaan, niin keksii kyllä keinon sekoittaa vain puolet siitä määrästä eli toisin sanoen tekee sen johonkin toiseen astiaan, kuin siihen nokkapulloon, joka tulee mukana. Sen jauheen nyt pystyy helposti jakamaan, samoin kuin sen kierrekorkillisessa pullossa tulevan litkunkin. Ei tarvitse miettiä, että mihin hukka aineet pannaan.

Tallensin yhden Excelin vahingossa sinne väliaikaiskansioon ts. avasin sähköpostin liitteen ja tallensin sen sinne samaan kansioon.

Onko mulla mitään mahkuja pelastaa sitä sieltä? Kerran olen onnistunut ottamaan sen viimeisimmät tiedostot kautta, mutta nyt sitä ei valitettavasti enää sielläkään ole :(

[q]Elmiira, 22.10.2006 21:06:
Sammutetaanko isojen tavaratalojen/muiden kauppojen ja kauppakeskusten
liukuportaat yleensä yöksi vai pyöriikö ne siellä yksikseen koko ajan?
[/q]

Kuten joku jo totesikin, niin kyllä ne sammutetaan. Niihin on semmonen avain, että kun sitä vääntää toiseen suuntaan, niin ne sammuu ja kun vääntää toiseen, niin ne lähtee taas käyntiin. Ne voi kyllä pysäyttää siitä STOP-nappulastakin, siis siitä mitä kuka tahansa voi painaa, jos on esim. käynyt niin, että joku on kaatunut portaissa tms.

[q]Displacer, 12.10.2006 21:14:
Miksi siideri on niin paljon kalliimpaa kuin bisse? Onko kyse vain tuotantomääristä vai onko bissen valmistaminen muutenkin halvempaa? Vai vedetäänkö sidukasta älytöntä katetta, mutta kukaan ei ole vielä ruvennut tosissaan kilpailemaan hinnalla. (siis ainakaan kukaan kenellä olisi juotavan makuista siideriä)
[/q]

Niitä verotetaan eri tavalla. Kaljalla on siis pienempi vero, en ole ihan varma, mutta jotenkin kai liittyy siihen valmistustapaan. Enkä tiedä, että mikä merkitys sillä on, että sidukka maistuu lähes limpparille, joten teinit tykkää juua sitä, joten se on kalliimpaa, ettei ne sais sitä niin paljon. Tällaisenkin ehdotuksen ole kuullut.

[q]laeski^, 13.11.2006 20:16:
kun vaatetta ravistelee/pudistelee siitä irtoo pölyy, eli kangasta.. eikö?
mitä jos vaatetta ravistelee "ikuisesti", häviääkö se loppujenlopuks kokonaan
[/q]

Eiköhän siitä pudistelussa irtoavasta nöyhdästä aika iso osa ole sitä ympäristön pölyä, jota siihen vaatteeseen on tarttunut. Mutta kyllähän vaatteetkin kuluu puhki ja hiutuu, jos tarpeeksi käytetään, että teoriassa kyllä kai vaatteen voisi pudistella häveyksiin. Tuskin on ihan helppo homma, menis varmaan ihmisikä tms.

Jos mandariinit (tai muut sitrushedelmät) on pitkään syömättä, niin ne sillain kuivahtaa. Mistä tämä kuivahtaminen johtuu ja voiko sitä estää millään?

Kannattaako niitä säilyttää esim. jääkaapissa tahi voiko niille antaa kylpyjä kosteuden säilyttämiseksi? Vai onko niin, että ainoa keino on syödä hedelmät ajoissa?

[q]onni3mk, 26.11.2006 15:38:
Mistä mä saan tietää et mihin kaupungin osaan (vai mikskä näitä nyt sanotaan) tietty katu kuluu? Esim. Helsingissä Käenkuja, kuuluuko se Sörnäisiin, Lintulahteen vai johonkin muuhun?
[/q]

Lintulahtihan ei taida olla varsinaisesti mikään kaupunginosa, mutta Kaikukatu kuuluu kyllä Sörnäisiin. Tuolta Helsingin kaupungin paikkatietopalvelusta kun valitsee näytöksi kaupunginosajako ja klikkailee sitä isoa kuvaa "kulmasta" niin se siirtyy haluttuun suuntaan ja näkee ihan tarkat kaupunginosarajat.

Itselläni ei tosin toiminut Operalla, mutta IE:llä toimi.

[q]blastic, 24.11.2006 09:57:
Miksi mä pääsen jalkeille joka aamu entistä myöhempään? Tänäänkin pääsin vasta vähän yhdeksän jälkeen hereille ja sitten olikin hieman kiire töihin. Unenpuutteesta ei luulis johtuvan. nytkin tuli koisattua poikkeuksellisen monta tuntia.
[/q]
Valonpuutteesta!

Syksyisin taitaa näillä leveysasteilla olla ihan normaalia, että ei meinaa saada itseään ylös. Kirkasvalolamppu saattaa auttaa. Itseäni ainakin huvittaisi kokeilla semmoista ajastimella toimivaa lamppua, joka asteittain lisäisi valon määrää makkarissa. Sitä vähän niinkuin huijaisi kehoaan, että aurinko on nousemassa ja että on aika herätä.

[q]Timce, 27.11.2006 20:48:
Laiskana miehenä en jaksa lähteä penkomaan ja Tucowsista ei löytynyt, joten kysytäänpä teiltä, mistä löytyy freeware-ohjelma, joka nauhoittaa kaiken äänen joka äänikortin kautta kulkee. ts. "what u hear"-toiminto ja mielellään suoraan ämpäreiksi.

Kiitos jo etukäteen.
[/q]

Koska mä olen vähän pälli ja blondi, niin en ole ihan varma, että tätäkö etsit, mutta eilen ribberiä etsiessäni tuli vastaan tämmöinen http://www.download.com/Focus-MP3-Recorder/3000-2140_4-10481736.html. Siellä valikkosivulla sanotaan, että: "Record any signal played through your sound card and split sound files."

Tuolta sivustolta ehkä saattaisi löytyä apua, jos ei tämä ole sitä mitä etsit.

Niin ja oli mulla oikein oikeeta asiaakin.

Onko niin, että naisten iän näkeminen/tietäminen menee jossain noin 25 ikävuden tienoilla? Itse kun katson eri naisten kuvia, niin voin melko suurella varmuudella aina sanoa, että ovatko yli vai alle 25 vuotiaita. Ja osun useimmiten oikeaan En kuitenkaan osaa yleensä sanoa, että kuinka paljon alle tai yli.

Tapahtuuko ihon kimmoisuudessa joku suuri muutos juuri neljännesvuosisadan kohdalla tai jotain? Vai johtuuko tämä siitä, että osaan arvioida ihmiset joko nuoremmiksi tai vanhemmiksi, kuin itse olen (kohta 25 siis).

O