Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]josbe, 7.10.2008 18:11:
---
Zeratul, 7.10.2008 17:32:
"Yrittänyttä ei laiteta." Miks? Eiks sen yrittäneen just pitäis olla se jota laitetaan? ;)

---

Minulle on kerrottu, että jossain päin Suomea laittaminen tarkoittaa moittimista. Sanonnalla siis tarkoitetaan, ettei yrittämisessä ole mitään pahaa, vaan sitä kannattaa aina harrastaa - ilman että siitä kukaan moittisi. :)[/q]
Kiitti, tää tosiaan anto tyydyttävän vastauksen sille mitä tolla tarkotetaan. :)

[q]Tiiä sit, onko todellisuudessa niin, ettei - ainakaan liiallisesta - yrittämisestä saisi jo moitteitakin. ;)[/q]
"Anna nyt, ihan vähä vaan, ei kestä kauaa, et kerkee ees kunnolla huomata!" XD

[q]Edittinä vielä, että paremmin tämä sanonta toimii mielestäni nykymaailman termeillä. Onhan se yleensä niin, että silloin kun vähiten yrittää, niitä laittajia olisi vaikka muille jakaa. :D
[/q]
Niin totta, mut niin epäreilua. Ikäviä aikoja eletään.

[q]LiiNa, 7.10.2008 12:44:
Minkä ihmeen takia toimistoissa (tai niin ainakin täällä meijän ja ymmärtääkseni joissain muissakin pakoissa samallainen käytäntö) on sellainen sääntö, että tietokoneita EI saa ikinä sammuttaa?? Kauheeta energian tuhlausta...
[/q]

Koska ihmiset tekee etätöitä (kuten minä, otan etänä yhteyden duunikoneeseen kotoa) ja omien kokemuksien mukaan koneet kärsii enemmän ku niitä on kokoajan sammuttamassa. Lisäksi vituttaa aina availla miljoonaa ohjelmaa uudelleen.

[q]ezzy, 7.10.2008 18:37:
---
Takyon, 6.10.2008 14:59:

Onks kyseessä joku nettimaili vai ihan sun oman palveluntarjoajan maili jota luet jollain ohjelmalla? Jälkimmäinen nimittäin ei ainakaan lähetyksen osalta toimi muilla kuin sen sun oman isp:n yhteydellä.
---
Paitsi, jos on autentikoiva lähtevän postin palvelu, jota siis voi käyttää mistä tahansa. Esim. Gmailin smtp on moinen. Yleensä noi on maksullisia.

Aikakatkaisu saattaa johtua ihan koneen antivirus-softastakin, joka skannaa liitettä tms liian pitkään ja palvelin ehtii katkaista yhteyden.
Kannattaa kokeilla nostaa aikakatkaisua tiliasetuksista parilla minsalla.
[/q]
Hmmm. Mun pitää puhua mun atk-tukihenkilölle, jotta ymmärtäisin noista teidän vastauksista jotain, mutta kiitos. Ja käytössä mulla on siis koulun s-posti.

Noita asetuksia voisin kyllä yrittää tarkistaa

[q]daffy, 6.10.2008 14:54:

Monista julkisista langattomista verkoista (käytät varmaankin wlania) on sallittu ainoastaan http(s)-yhteydet, siis perus webbiselailu. Postiohjelma käyttää POP- tai IMAP-protokollaa, joka on siis estetty verkon ylläpidon toimesta.
[/q]
Toi kuulostaisi muuten ihan järkeenkäyvältä, mutta oon kohtalaisen varma, että oon nähny muiden koneellisten ihmisten selailevan postejaan luennolla.

Kaikista todennäköisintä on kuitenkin se, että mun huono karma tietokoneiden kanssa aiheuttaa kaiken.

mikä on Erasmus-IP?*ding*

[q]Parker, 7.10.2008 23:22:
---
Crazybattery, 7.10.2008 23:17:

---

http://www.cimo.fi/Resource.phx/cimo/elinikainen-oppiminen/erasmus.htx
http://www.cimo.fi/Resource.phx/cimo/elinikainen-oppiminen/erasmus/intensiivikurssit.htx
[/q]
kiitos*hali*

Erasmus on myös Fabion poika.

Ostin Microsoftin langattoman näppiksen ja hiiren. Iskin ton vastaanottimen tonne koneen taakse usbiin ja kaikki toimi hyvin, mitä nyt hiiri meni automaattisesti pois päältä, kun siihen ei koskenu hetkeen. Sit siirsin vastaanottimen tohon eteen usbiin ja kone vasta sitten alko instaa ajureita ja nyt ei näppäimistö meinaa toimia, hiiri kyl nyt toimii. Tai jättää kirjaimia tosi paljon välistä... ei siis tunninsta aina komentoja.

Missä vika? Saaks noi ajurit asennettuu uusiks jotenkin? Ei siis oo mitään asennus levyjä.

Ps. *ittu mulla menee hermot kirjottaa tällä!!! Nimim. Tän tekstin kirjottamiseen tais mennä viis minuuttia...

[q]onni3mk, 8.10.2008 23:31:
Ostin Microsoftin langattoman näppiksen ja hiiren. Iskin ton vastaanottimen tonne koneen taakse usbiin ja kaikki toimi hyvin, mitä nyt hiiri meni automaattisesti pois päältä, kun siihen ei koskenu hetkeen. Sit siirsin vastaanottimen tohon eteen usbiin ja kone vasta sitten alko instaa ajureita ja nyt ei näppäimistö meinaa toimia, hiiri kyl nyt toimii. Tai jättää kirjaimia tosi paljon välistä... ei siis tunninsta aina komentoja.

Missä vika? Saaks noi ajurit asennettuu uusiks jotenkin? Ei siis oo mitään asennus levyjä.

Ps. *ittu mulla menee hermot kirjottaa tällä!!! Nimim. Tän tekstin kirjottamiseen tais mennä viis minuuttia...
[/q]
Avaa Control Panel -> Regional and Language options, avautuvasta ikkunasta Languages -välilehti, ja katto sieltä että sulla on suomi näppäin asetukset päällä.

Jos on niin ehdottaisin hakemaan vaikka Microsoftin sivuilta oikeat ajurit: http://www.microsoft.com/hardware/download/download.aspx?category=MK

Ps. Logitech valmistaa parhaat hiiret ja näppikset ;)

[q]Crazybattery, 7.10.2008 23:17:
[/q]

http://www.cimo.fi/Resource.phx/cimo/elinikainen-oppiminen/erasmus.htx
http://www.cimo.fi/Resource.phx/cimo/elinikainen-oppiminen/erasmus/intensiivikurssit.htx

[q]boubbin, 9.10.2008 00:55:
kun kaksi dj :tä soittaa samaa aikaan niin sanotaan b2b, mistä se lyhenne tulee ?
[/q]

back 2 back, eli joko joka toinen biisi on toisen dj:n valitsema tai sitten esim kahden biisin vaihtovälit. lyhyesti: dj:t valikoivat ja soittavat biisejä vuorotellen.

[q]thomas, 9.10.2008 00:56:
---
boubbin, 9.10.2008 00:55:
kun kaksi dj :tä soittaa samaa aikaan niin sanotaan b2b, mistä se lyhenne tulee ?

---

back 2 back, eli joko joka toinen biisi on toisen dj:n valitsema tai sitten esim kahden biisin vaihtovälit. lyhyesti: dj:t valikoivat ja soittavat biisejä vuorotellen.
[/q]

Selkä selkää vasten.

[q]nomic, 9.10.2008 18:21:
Miksi aina agenteilla kopisee kengät?
[/q]

Siks ku niillä on kengissä piilossa veitsenteriä ja räjähteitä ja bussirahat.

[q]sapeli, 9.10.2008 18:26:
---
nomic, 9.10.2008 18:21:

---

Siks ku niillä on kengissä piilossa veitsenteriä ja räjähteitä ja bussirahat.
[/q]

Vastaus: hyväksytty!

[q]noena, 10.10.2008 10:15:
Mietin uudeks käyttikseks Linuxia windowsin sijaan, mutta toimiiko toi ulkoinen kiintolevy sen kanssa vai onko siinä ainoostaan windows-ajuri?
[/q]

Ilmeisesti toi on ihan normaali usb-liitäntäinen palikka, joten kyllä se toimii.

[q]noena, 10.10.2008 10:15:
Mulla on ollu taaaas ongelmia koneen kanssa ja hankin sellasen ulkosen kiintolevyn, Western Digital Elements 500G. Nyt oon saanu kaikki kuvat ja musiikit sinne talteen ja nyt pitäis buutata kone ja alottaa se alusta. Mietin uudeks käyttikseks Linuxia windowsin sijaan, mutta toimiiko toi ulkoinen kiintolevy sen kanssa vai onko siinä ainoostaan windows-ajuri?
[/q]

Kyl ne toimii linuxissakin, jos tiedostojärjestelmälle on ajurit valitsemassasi linux-distrossa. Esim. Acerin Aspire One miniläppäriin piti heittää ntfs-tuki erikseen sen rajoittuneen Linpus Linuxin takia. Levy tunnistui, mut ei osannut lukea filesysteemiä jostakin syystä vakiona.
Tosin tonkin lisääminen onnistu täysin linux-noob tyttöystävältä helposti neuvoilla.

[q]Jutu, 13.10.2008 19:34:
Onko sillä väliä mihin tuikataan hepatiittirokote (twinrix); käteen, reiteen vai pakaraan?
[/q]

Twinrix Adult annetaan lihakseen, mieluiten olkavarteen (m. deltoideus).
Lähde:
http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteemme/rokotteet/twinrix.html

[q]onni3mk, 25.9.2005 18:38:
---
Garo, 25.9.2005 18:36:
Ja miksi niin moni niistä kengistä päätyy yhteensolmittuna roikkumaan sähkö/puhelinjohtoihin? o_O

- Garo

---

Tätä mäkin oon miettiny
[/q]
Big Fish *sydän*

[q]Fyraett, 10.10.2008 11:23:
miks mun uus puhelin väittää ettei mun sim-kortilla ole yhtäkään numeroa taikka viestiä, vaikka siirsin ne kaikki kortille ennen puhelimen vaihtoa?

kyseessä nokian e71.
[/q]
Ootko varma että käyttössä on sim-kortin muisti eikä puhelimen?

[q]pirpeli, 13.10.2008 19:56:
Twinrix Adult annetaan lihakseen, mieluiten olkavarteen (m. deltoideus).
Lähde:
http://www.glaxosmithkline.fi/tuotteemme/rokotteet/twinrix.html
[/q]
Joo, tiiiän että se pitää lihakseen tuikata, mutta mietinkin sitä, että onko siinä niin suurta väliä, että mihin lihakseen se laitetaan. En saa meidän terkkaa kiinni ja kysyin yhdeltä sh kaverilta, että tuikkaisko se, niin se vaan käski mun ite laittaa sen, mutta ainoa paikka mihin ite saan sen laitettua on reisi :P

O