Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 361
- 362
- 363
- 364
- 365
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]kotivalo, 19.8.2008 19:25:
Oli sitte jääny jääkaappiin kaikenlaista pilaantuvaa sapuskaa, ku olin reissussa...
Haju on aika kauhea, millä sen saa pois? :D
[/q]
Peset jääkaapin etikan ja veden sekoituksella, kokonaan, kunnolla. Lisäksi sitruspohjaiset pesuaineet toimii aika hyvin. Mutta toi etikkaliuos on aika lyömätön. Sen jälkeen laitat vielä kaappiin pienelle lautaselle ruokasoodaa, kun olet latonut sinne ruokatarvikkeet. Lautanen saa olla siellä viikonkin, imee hajuja.
[q]wiwi, 10.10.2009 13:45:
Onko kaukosäätimistä (esim. ajankäytön tai vaivannäön nimissä) mitään hyötyä kun ne ovat aina hukassa? Mulla ainakin menee moninkertainen määrä aikaa siihen että etsin kaukoa kuin jos vain kävelisin huoneen poikki säätämään laitetta.
edit. Vai johtuuko tää kaikki vaan musta?
[/q]
Toi johtuu vain susta. Mulla on kaukosäädin aina samassa paikassa, joten löydän sen myös aina.
[q]pirpeli, 19.8.2008 19:31:
---
kotivalo, 19.8.2008 19:25:
Oli sitte jääny jääkaappiin kaikenlaista pilaantuvaa sapuskaa, ku olin reissussa...
Haju on aika kauhea, millä sen saa pois? :D
---
Peset jääkaapin etikan ja veden sekoituksella, kokonaan, kunnolla. Lisäksi sitruspohjaiset pesuaineet toimii aika hyvin. Mutta toi etikkaliuos on aika lyömätön. Sen jälkeen laitat vielä kaappiin pienelle lautaselle ruokasoodaa, kun olet latonut sinne ruokatarvikkeet. Lautanen saa olla siellä viikonkin, imee hajuja.
[/q]
eiks halkaistu sitruuna toimi kans hajujen imijänä? muistelisin jotain tollasta.
[q]pirpeli, 19.8.2008 19:40:
---
ezzy, 19.8.2008 19:38:
eiks halkaistu sitruuna toimi kans hajujen imijänä? muistelisin jotain tollasta.
---
Toimii kyllä :) Ihan kumpaa nyt vaan sattuu sitte kotoa löytymään, tai kumpi sattuu kaupassa käteen. Ainakin me saatiin Maunulan nutalla homeen jälkeen pestystä jääkaapista tolla ruokasoodakikalla hajut veks. Mutta molempi parempi.
[/q]
myös omenan halkaseminen keskeltä kahtia imee hajuja hyvin.
mitä päälle hierontaan? kalsarit?shortsit?ei mitään?
T:ensikertalainen *täh**iloinen*
edit: kyseessä siis osteopaattinen hieronta, ei thai hieronta...
[q]Janisa
Toi johtuu vain susta. Mulla on kaukosäädin aina samassa paikassa, joten löydän sen myös aina.
[/q]
Tää on muuten uskomattoman hyvä juttu muutenkin. Suorastaan käsittämättömän helppo tietää, onko joku esine kateissa vai ei, jos sen pitää aina samassa paikassa.
[q]J Raninen, 10.10.2009 14:10:
---
Janisa
---
Tää on muuten uskomattoman hyvä juttu muutenkin. Suorastaan käsittämättömän helppo tietää, onko joku esine kateissa vai ei, jos sen pitää aina samassa paikassa.
[/q]
Hitto vie. Pitäis vissiin opetella. Mä oon lähinnä oottanu että jossain vaiheessa tulee joku hälytin kaikkiin esineisiin että niitä voi etsiä äänen perusteella. :D
"Invapaikalle saa pysäköidä, sillä sinipohjainen taulu ei ole kielto vaan opaste."
Pitääkö ym. väittämä paikkansa? En kysy siksi että suunnittelisin pysäköiväni tästä lähtien invapaikoille - olen vain utelias.
[q]Kimbou, 7.9.2009 18:22:
omistan tollasen canon g9 digikameran jonka ostin reilu vuosi sitten ja johonkin oon kadottanu käyttöohjeet. Mutta siis... miten voin kuvata tolla "lähikuvia" onko se sitten makrokuvaus oikeelta nimeltään? ku en millään saa tarkennettua prkl......en vaan osaa näitä kameroita kauheen hyvin*justjoo*
[/q]
Ilmeisesti menee päälle painamalla kameran ristikkonappulaa (jossa kukan kuva) vasemmalle ja valitsemalla sen kukan vielä avautuvasta valikosta.
Makrokuvaus tuon pdf:n sivulle 77: http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ModelInfoAct&tabact=DownloadDetailTabAct&fcategoryid=321&modelid=15669.
[q]JussiS, 9.9.2009 13:18:
Sinisillä kilvillähän ilmoitetaan myös pysäköinnin maksullisuus, eivät nekään kieltoja ole (paitsi sitten pysäköintikiellot):
[/q]
Jees. Muutetaanpas siis kysymystä hieman. Onko invapaikalle pysäköinnistä laillisia perusteita sakottaa?
[q]wiwi, 10.10.2009 14:17:
Hitto vie. Pitäis vissiin opetella. Mä oon lähinnä oottanu että jossain vaiheessa tulee joku hälytin kaikkiin esineisiin että niitä voi etsiä äänen perusteella. :D
[/q]
Joskus oli myynnissä semmosia avaimenperiä, jotka piippas, kun vihelsi tai taputti käsiä lujaa. Ongelmanaha tossa on varmaan se, että jos niitä on useammissa jutuissa, niin viheltäessä piippaa joka puolella kämppää.
Itse suosittelisin asentamaan jokaiseen katoavaan tavaraan sirun, jossa olis gbs-lähetin tms. ja sitten pitäis olla semmonen laite, joka kertoisi esim. tietokoneen näytöllä, että mistä kohttaa kämppää se kaukosäädin milloinkin löytyy.
[q]zaler, 7.7.2009 15:57:
---
Yallu, 7.7.2009 15:50:
Oletko päivittänyt virusturvaa/palomuuria/peer guardiania?
---
voi olla.. kokeilin kyllä ottaa antivirusohjelman ja windows firewallin pois päältä, ei auttanut.
[/q]
Pääsetkö ton sivun kautta sinne?
http://sexualinjection.com
[q]domi, 18.11.2008 15:15:
Osuuspankissa menee ainakin euro.
[/q]
sua on huijattu
[q]osuuspankki:
Kun maksat SEPA- tai ulkomaanmaksun Osuuspankin verkkopankissa, säästät ajan lisäksi myös rahaa. SEPA-maksusta ei peritä henkilöasiakkailta palvelumaksua lainkaan.
[/q]
[q]Jone, 9.9.2009 13:33:
---
JussiS, 9.9.2009 13:18:
Sinisillä kilvillähän ilmoitetaan myös pysäköinnin maksullisuus, eivät nekään kieltoja ole (paitsi sitten pysäköintikiellot):
---
Jees. Muutetaanpas siis kysymystä hieman. Onko invapaikalle pysäköinnistä laillisia perusteita sakottaa?
[/q]
Jos sulla ei ole sitä invakorttia, niin sakot siitä rapsahtaa ja valittamalla ne ei hävii.
[q]Lost-Soul, 9.9.2009 13:35:
Jos sulla ei ole sitä invakorttia, niin sakot siitä rapsahtaa ja valittamalla ne ei hävii.
[/q]
Joo, tosta mä olen tietoinen toki. Mut mikä on se peruste tolle hyvän tavan ja toisten huomioonottamisen lisäksi?
[q]mekaanikko, 26.1.2006 22:26:
---
satumetsä, 26.1.2006 20:29:
Siis onhan sossullakin lain mukaan fiksatut rahamäärät. Perusosa, joka kattaa myös 7% asumismenoista. Ja sen lisäksi ns. harkinnanvarainen toimeentulotuki ja myös ehkäisevä toimeentulotuki. jne.. vai ymmärsinköhän oikein mitä tarkotit..?
---
Niin siis olet aivan oikeassa sinänsä, mutta tarkoitin lähinnä, että sossu ei toimi sillä tavoin mekaanisesti, että jos tulot ovat alle X niin saat Y euroa jos asut kuntaryhmässä A (kuten Kela aika pitkälle toimii), vaan toi toimeentulotuen perusosa on vain tietty laskennallinen perustaso ja toimeentulotuen määrä käytännössä perustuu tulojen ja menojen suhteeseen (Kelalla menot eivät useimmissa etuuksissa vaikuta suoraan tukiin tai ainakin niissä on selkeät kattorajat) ja siinä on aika paljon harkintavaltaa viranomaisilla että mitä lasketaan tuloiksi ja mitä menoiksi.
[/q]
Niin aivan... Joo kyllä se on välillä varmaan aikamoista peliä noiden tulojen ja menojen määrittelyjen kanssa.
Kestääkö joka suuntaan tuettu 3,1m 100x100x5,0 suorakaideteräspilari 30KN pistekuorman ja jos kestää niin millä teräslaadulla, käykö esim. s255?
[q]onni3mk, 18.6.2009 14:29:
Epäilemättä...
Mutta olis kiva saada jotain lukemaa, niinku numeroita.[/q]
Jos sitä ei spekseissä lue, niin maahantuojalta asiaa voinee tiedustella vaikkapa mailitse. Tosin valmistajien ilmoittamat lukemat eivät koskaan pidä paikkaansa (yleensä eivät ole edes samaa kertaluokkaa), eikä niitä toisiinsa vertailemalla pysty edes päättelemään mistä telkusta löytyy paras kontrastisuhde. Jos siis haluat sellaisia lukuja, joista on edes jotain iloa, ei sinun auta kuin toivoa, että telkku ollut esim. MikroBitin jossain vertailussa mukana.
[q]Yallu, 18.6.2009 12:19:
---
onni3mk, 17.6.2009 16:04:
Jos telkkarin spekseissä kontrastin kohalla lukee "high contrast" niin paljos se sitten on?
---
Paljon.
[/q]
Epäilemättä...
Mutta olis kiva saada jotain lukemaa, niinku numeroita.
[q]onni3mk, 18.6.2009 14:29:
---
Yallu, 18.6.2009 12:19:
---
onni3mk, 17.6.2009 16:04:
Jos telkkarin spekseissä kontrastin kohalla lukee "high contrast" niin paljos se sitten on?
---
Paljon.
---
Epäilemättä...
Mutta olis kiva saada jotain lukemaa, niinku numeroita.
[/q]
Googleta joku testi telkkarin mallilla missä se on mitattu.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 361
- 362
- 363
- 364
- 365
- ...
- 798
- Seuraava »