Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]opmdevil, 26.8.2008 11:52:
Peseminen ei auta[/q]
Mäntysuovalla?

Onko Helsingin keskustassa jotain mukavaa, hiljaista paikkaa missä voi pelailla pari tuntia korttia? Kahvilat yms. käy myös, voihan siinä jonkun muffinsin ostaa, mutta toivon mukaan paikka olisi sellainen missä kehtaisi olla sitten tosiaan 2-3 tuntia...

Miks mun dvd+-rw+dl asema ei suostu polttamaan enää dl-levyjä? Olen koittanu plussa- ja miinuslevyjä ja aiemmin on palanu ihan hyvin. Nyt kun pääsi levyt loppumaan ja kävin ostamassa uusia niin eipä ole toiminu enää, asema vaan ei tunnista niitä levyjä ollenkaan..

[q]Takyon, 17.2.2009 21:54:
Miks mun dvd+-rw+dl asema ei suostu polttamaan enää dl-levyjä? Olen koittanu plussa- ja miinuslevyjä ja aiemmin on palanu ihan hyvin. Nyt kun pääsi levyt loppumaan ja kävin ostamassa uusia niin eipä ole toiminu enää, asema vaan ei tunnista niitä levyjä ollenkaan..
[/q]
Vaihtuko merkki? Verbatim:n levyt on ainakin omalla koneella todettu täysin toimimattomaksi, kun muut "kunnon" levyt pelaa hyvin.

Saaks firefox 3:sta jostain säädettyä että toi addressbar toimis samalla tavalla kuin aiemmissa versioissa? Mä suorastaan vihaan tuota nykyistä, sekava ja kaikkea..

[q]Umbala, 17.2.2009 22:17:
Vaihtuko merkki? Verbatim:n levyt on ainakin omalla koneella todettu täysin toimimattomaksi, kun muut "kunnon" levyt pelaa hyvin.
[/q]

Edelliset oli Ridata (varmaan vielä huonompi ku Verbatim) ja ne toimi siis loistavasti ja toimii edelleen, mut nää Maxell:t ei toimi ollenkaan..

[q]Freja, 16.2.2009 09:55:
Saako ausseihin viedä teetä? Tiedän et suklaata ny ainakin voi viiä, mut teetä?

--Ja tostakin on vähä outoo, ku ne kieltää et maitotuotteita ei sais viiä mut suklaa o silti ok. täh?
[/q]

Mä en veis mitään syötävää joka on vähänkin eläinperästä. Jouduin kerran vartin verran seisoskelemaan siinä läpivalasussa kun joku nyyppä aussivirkailija ihmetteli mun turkinpippureita.

Mutta jos meinaat viedä, niin merkkaa ihmeessä siihen korttiin että sulla on teetä/suklaata, sillä ne löytää ne varmasti sun laukuistas, ja jos paikalle sattuu mulkku virkailija, joka päättää niissä on jotain "joka tuhoaa välittömästi Australian luonnon" niin pääset makselemaan sakkoja.

[q]-marjo-, 26.8.2008 14:00:
Onko olemassa kattavaa neuropsykologian kirjaa suomen kielellä? Ja jos niin mistäköhän semmoisen voisi ostaa?
[/q]

Itse olen lueskellut Hänninen, Kuikka, Pulliainen Kliininen neuropsykologia mutta se oli lainassa. Akateeminen kirjakauppa Helsingissä ei ole pettänyt kertaakaan.

Millä ohjelmalla mod-tiedoston pitäis aueta?

Kuinka kauan matkakortilla maksettu Helsingin sisäinen matka on voimassa? Jotenkin kuvittelin, että se olisi tunti (oliko se joskus?), mutta nyt näytti olevan enemmän.

[q]Mimir, 28.8.2008 13:52:
Kuinka kauan matkakortilla maksettu Helsingin sisäinen matka on voimassa? Jotenkin kuvittelin, että se olisi tunti (oliko se joskus?), mutta nyt näytti olevan enemmän.
[/q]

ytv.fi

"Arvolippujen vaihto-oikeus on voimassa Helsingin, Keravan ja Kirkkonummen sisäisillä lipuilla 60 minuuttia. Seutuliikenteessä, Espoon, Kauniaisten ja Vantaan sisäisillä lipuilla sekä kahden vyöhykkeen lähiseutulipuilla vaihtoaika on 80 minuuttia. Kolmen vyöhykkeen lähiseutulippujen vaihtoaika on 100 minuuttia. "

[q]Takyon, 27.8.2008 11:17:
Saaks firefox 3:sta jostain säädettyä että toi addressbar toimis samalla tavalla kuin aiemmissa versioissa? Mä suorastaan vihaan tuota nykyistä, sekava ja kaikkea..
[/q]

Miten se toimi eri tavalla ennen?

[q]ezzy, 28.8.2008 13:55:
---
Mimir, 28.8.2008 13:52:

---

ytv.fi

"Arvolippujen vaihto-oikeus on voimassa Helsingin, Keravan ja Kirkkonummen sisäisillä lipuilla 60 minuuttia. Seutuliikenteessä, Espoon, Kauniaisten ja Vantaan sisäisillä lipuilla sekä kahden vyöhykkeen lähiseutulipuilla vaihtoaika on 80 minuuttia. Kolmen vyöhykkeen lähiseutulippujen vaihtoaika on 100 minuuttia. "
[/q]

Mut ne koneet antaa siihen aina viel 20 min about lisäaikaa. Se korvaa niinku sen sun bussi matkan. Eli kun meiltä menee puol tuntii stadii, ja se antaa 20 min ylimäärästä, ni mul on 50 min aikaa hoitaa asiani keskustassa ja päästä viel vaihdolla himaa. Eikä vaa puolta tuntia.

Mistä tietää onko tekemässä elämänsä pahimman virheen?

[q]ezzy, 28.8.2008 13:55:
---

---

ytv.fi

[/q]

Ok, kiitos. Tämä tosin ei ainakaan tänään täsmännyt omalla kohdallani, vaihtoaika oli näköjään 1h 20min, ja olen joskun aiemminkin tätä ihmetellyt. Liekö sitten ollut bussin kello väärässä ajassa vai mitä.

Miksi mummolla on iso anaali?

[q]yertle, 28.8.2008 13:56:
---
ezzy, 28.8.2008 13:55:
---

---

ytv.fi

---

Mut ne koneet antaa siihen aina viel 20 min about lisäaikaa. Se korvaa niinku sen sun bussi matkan. Eli kun meiltä menee puol tuntii stadii, ja se antaa 20 min ylimäärästä, ni mul on 50 min aikaa hoitaa asiani keskustassa ja päästä viel vaihdolla himaa. Eikä vaa puolta tuntia.
[/q]

No niin, aivan. Siinähän se tulikin, kiitos :)

muoks. +Siinä on ilmeisesti myös vielä jonkunlainen (parin minuutin?) joustovara, jos nouset kulkuneuvoon heti sen jälkeen, kun vaihtoaika on mennyt umpeen. Tänään kävi siis niin, että multa oli vaihtoaika umpeutunut jo pari minuuttia aiemmin, mutta bussin lukija näytti edelleen vihreää, eli pääsin vielä samalla kyydillä takas kotiin.

Onko mitään järkevää tapaa poistaa karvoja naamasta? Siis niin ettei tuloksena ole näkyvää sänkeä tai muuta yhtä viehättävää.

Nimim. Vaaleanpunainen jättiagenttiorava

[q]-marjo-, 28.8.2008 15:46:
---
IInesAnkka, 28.8.2008 11:49:
---
-marjo-, 26.8.2008 14:00:
Onko olemassa kattavaa neuropsykologian kirjaa suomen kielellä? Ja jos niin mistäköhän semmoisen voisi ostaa?

---

Itse olen lueskellut Hänninen, Kuikka, Pulliainen Kliininen neuropsykologia mutta se oli lainassa. Akateeminen kirjakauppa Helsingissä ei ole pettänyt kertaakaan.

---

kiitos. mutta itseasissa akateemisessa ei kyseistä kirjaa ollut. olisi kuulemma pitänyt olla kirjasta yksi painos vuodelta 2002 mutta ei pienen etsikelyn jälkeenkään sitä ei sieltä löytynyt.
[/q]
Kuinka kattavaa kirjaa sä tarviit? Aattelin vaan, että riittääkö sellanen mitä on käytettä lukiossa neuropsykologian tunnilla?

[q]IInesAnkka, 28.8.2008 11:49:
---
-marjo-, 26.8.2008 14:00:

---

[/q]

kiitos. mutta itseasissa akateemisessa ei kyseistä kirjaa ollut. olisi kuulemma pitänyt olla kirjasta yksi painos vuodelta 2002 mutta ei pienen etsikelyn jälkeenkään sitä ei sieltä löytynyt.

O